Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf Trendline 1.6 TDI CR 77kW

9.21 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Golfíno Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "NickMaster".

Zdejší redaktoři si nedávno na webu postěžovali, že tu chybí recenze Golfu VI 1.6 TDI, takže jsem poctivě zasedl k počítači a vyplodil po třech hodinách intelektuální dřiny následující povídání.

Je to moje úplně první recenze :-) Takže do toho ...

Pracuji jako obchodník, takže jsem vždy vyfasoval nějaké firemní auto, a protože jsme v Čechách, tak to byly samé Škodovky (Fábie I, Roomster, Octavia I, Octavia II, Superb I). Moje předposlední auto pak byla Octavia II Elegance s motorem 2.0 TDI PD 103kW a jako poslední pak Superb II Exclusive s motorem 2.0 TDI CR 125kW.

Jelikož jsem v práci nedávno skončil, potřeboval jsem si koupit svoje (první!) nové auto. A to rychle. Bez auta to už jaksi neumím.

Moje požadavky:

- cena do 500 tis. s DPH
- nové auto
- nadstandardní výbava (popsáno níže)
- německé či české auto
- žádná tuctovka
- auto do města, na občasné blbnutí po okrskách a sem tam i dlouhá cesta do zahraničí

Výběr auta jsem si udělal dle následujícího klíče:

- BMW 3er/5er/X6, Mercedes E a Audi A5 jsou úplně mimo můj limit
- francouzská, italská a americká auta jsem hned vyřadil :-) zřejmě tušíte proč
- Superb II (velká spokojenost s autem i motorem 2.0 TDI CR po více něž ročním používání, ale cena byla nad můj limit)
- Passat (cena také nad můj limit, na můj vkus je v každé firemní flotile, v sedanu nevypadá tak dobře, má starší interiér a brzo bude nahrazen novým modelem)
- Octavia II (taková klasika, ale má jí každý a to nemám rád, stěhovák nejsem, chatu nemám a velký kufr nepotřebuji)
- Leon (lákal mě motor 1.8 TSI 118kW za dobrou cenu, nicméně interiér jsem skutečně nerozdýchal)
- Fabia RS a Polo GTI (zajímavý motor a vzhled exteriéru, nicméně propad o dvě automobilové třídy byl na mě až moc, auto je malé a uvnitř málo prostorné)
- Scirocco (exteriér se mi moc líbil a v příplatkové výbavě je pěkný i interiér, nicméně těžko bych do toho dával horské kolo a absenci pátých dveří bych časem proklínal)
- Golf (německá klasika, kterou tady nemá každý, velikost vyhovující do města i na delší cesty, nicméně pro mě krok do neznáma).

Osobně mám zkušenost se Superbem II, Passatem, Octavii II, Leonem, Fabii, Sciroccem i Golfem. Polo jsem nikdy neřídil.

Nepřekročitelná minimální výbava je pro mě digitální klimatizace, sportovní sedačky, litá kola, metalíza, černý interiér. Jelikož se na výrobu auta čeká několik (4!) měsíců, byl jsem donucen vybírat ze skladových vozů a tedy udělat kompromis ve výbavě a v motorizaci (musel jsem tímto oželet např. parkovací senzory, xenony, 17" kola, vyhřívání sedaček, rSAP bluetooth, 10 reproduktorů a lepší motor).

U prodejců jsem si vyzkoušel Golf VI v motorizacích 1.2 TSI 77kW, 1.4 TSI 90kW a Scirocco 2.0 TSI 147kW.

1.2 TSI 77kW - tento motor byla moje původní volba, všechny novinářské recenze tento motor chválí, ale když jsem si tento motor vyzkoušel, tak jsem zjistil, že je pocitově línější než 1.6 TDI 77kW, navíc 1.2 TSI vydává ve vyšších otáčkách kvílivé nepříjemné zvuky a objem také nenahradíš :-) Abych byl konkrétní, subjektivně mi v 1.6 TDI přišla akcelerace z 0 na 60km/h rychlejší než v 1.2 TSI. Ve vyšších rychlostech se pak situace lehce otáčí ve prospěch TSI. Spojka šla u TSI až moc zlehka.

1.6 TDI 77kW - nakonec moje volba, motor popisuji níže v článku.

1.4 TSI 90kW - tento motor by byla výkonově optimální volba, jenže zde soudruzi z Německa udělali chybu - motor nemá kompresor (je tam jen turbo) a tím pádem jsem tam cítil velkou prodlevu 1-2 sekundy před nástupem turba a tím pádem i před nástupem výkonu, což je pro běžné ježdění dosti nepohodlné.

2.0 TDI 103kW - v případě, že bych měl čas čekat na výrobu nového auta, tento motor byl můj žhavý favorit v poměru cena / výkon. Pokud bych navíc jezdil i do hor či do Alp, tak pak určitě ve čtyřkolce Haldex, kterou VW nazývá 4MOTION.

2.0 TDI 125kW - motor v GTD (akcelerace 0-100km/h za 8,0 sekundy), mám s ním výborné zkušenosti ze Superba II, navíc v Golfu je údajně ještě lépe odhlučněn, v Superbu jsem s ním jezdil dlouhodobě za 7 litrů na 100 km, myslím že zde se dá dostat ještě níže vzhledem k nižší hmotnosti GTD. Nevýhodou je o 100kg těžší auto oproti GTI a obávám se, že většina této hmotnosti jde na přední nápravu. Cena je mimo můj limit.

2.0 TSI 147kW - motor v Sciroccu, zrychlení a reakce na plyn velmi dostatečná, ale dupnul jsem na plyn a rvalo mi to volant z ruky :-), asi jsem ze Superba zvyklý na težší vůz a těžší předek, který dokázal tlumit rvaní volantu z ruky. Cena je mimo můj limit.

2.0 TSI 155kW - neboli motor v GTI, zrychlení z 0-100km/h na 6,9 sekundy, někdo udává 6,7 sekundy. Zvuk motoru a výfukového potrubí je nakažlivý. Motor jde krásně do otáček. Není co dál dodat :-) Jo vlastně něco jo, chci ho :-)

Samotný nákup auta:

Absence auta mě velmi trápila, takže jsem asi dva týdny nato udělal nákupní seznam: koupit prací prášek, rohlíky, mlíko a Golfa.

Prošel jsem několik pražských autosalónů VW a když v tom mě v posledním autosalónu uhodil do očí vystavený Golf Trendline 1.6 TDI 77kW na 16" kolech Atlanta v tmavě modré metalíze s perleťovým efektem. Obsahoval navíc oproti Trendline výbavu: 5 dveří, climatronic, metalízu, sportovní paket (sportovní sedadla Me2, 16" kola Atlanta, snížený podvozek, zatmavená zadní skla, kontrolu tlaku v pneu), loketní opěrku vpředu, rádio 310 s osmi reproduktory, kožený paket, mlhovky vpředu, zadní průvlak na lyže, lepší palubní počítač a to je snad vše.

Tento motor jsem vůbec neznal, takže to byl krok do neznáma. Vlastně jsem akorát jezdil s Octávkou II 1.9 TDI PD 77kW.

Jakožto obchodník jsem se pokusil o vyjednání dodatečné slevy :-) Neúspěšně. Nedali mi navíc ani zimáky. Asi už to fakt níž nejde, protože stejně reagovali i v jiných autosalonech. Ceníková cena byla cca 510 tis. s DPH, po slevě pak byla cena cca 455 tis. Kč.

Po zaplacení zálohy 5000 Kč a zaplacení akontace 180 000 Kč druhý den, jsem dostal schválený úvěr a vlastně 3 dny po složení zálohy jsem si vůz mohl odvézt domu. Za toto rychlé jednání velmi chválím prodejce.

Interiér:

Ačkoliv jsem měl obavy, že z hlediska jízdního komfortu a kvality interiéru půjdu dolu (zvyknutý na Superba II Exclusive), tak se obavy nenaplnily a s autem jsem v tomto směru velmi spokojený. Kvalita zpracování je srovnatelná se Superbem II i Passatem. Přeci jen je znát, že jde o novější model a německé auto. Měkčené plasty jsou téměř všude. Nikde nic nevrže. Ideální pozici za volantem jsem našel během chvilky (měřím 185cm).

Výbava:

Čeho ovšem lituji, a tomu se nedalo zabránit, jelikož jsem kupoval skladovku, je absence některých technických hraček jako třeba parkovací senzory, vyhřívání sedaček, rSAP Bluetooth a dešťový senzor. Ale žít se s tím dá :-) Všechny ostatní věci fungují jak mají a vše je pochopitelné na první pohled. Manuál jsem si přečetl jen tak aby se neřeklo.

Motor:

Zvukový projev je oproti 1.9 PD 77kW velkým krokem dopředu. Vibrace motoru téměř nejsou slyšet, zvláště po zahřátí na provozní teplotu. Kvalitní odhlučnění motorového prostoru a přechod na Common Rail dělá své. Co mi ale vadí, tak to je výkon motoru. Což o to, pro normální ježdění je ok. Pružné zrychlení je v pořádku, motor pěkné táhne odspodu (ocpodu pro majitele Octávií) a mám pocit, že je lepší než ve srovnatelném 1.2 TSI 77kW. Jenže. Jenže! Jenže jsem zvyklý na 2.0 TDI CR 125kW, kde to auto šlo ochotně dopředu za plynem. Takže na běžné ježdění je 77kW dostačujících, dokonce i na občasnou rychlejší jízdu, ale na blbnutí a zrychlení v přímce to není. Papírové zrychlení je 11,3 z nuly na sto, stejnou hodnotu jsem naměřil i já sám. Maximálku jsem udělal 190 km/h, což je v souladu s tím co píše prodejce. Do 140 km/h zrychluje ochotně. Dobře zrychluje na 2. a 3. stupeň. Pak už jsou ty převody odstupňovány pro dálniční rychlosti, takže to tolik netáhne. Musím přemýšlet co zařadit, což u silnějšího motoru nebyl problém, táhl totiž i na šestku. Také mi při rozjezdu několikrát chcípnul motor, protože je třeba motor více vytočit než jsem zvyklý z 2.0 TDI 125kW. Dlouhodobá spotřeba se mi ustálila na 6,2 litru na 100 km a to jezdím převážně po Praze. Když nepospíchám jezdím po okrskách za 4,8 litrů na 100 km při průměrné rychlosti 60km/h. Motor po zajetí běžně točím do 3000 až 4000 otáček, tedy auto příliš nešetřím a jezdím tak aby se mi občas objevil i nějaký ten úsměv na tváři. Motor v pohodě zvládá jízdu v 1500 otáčkách. Spojka je tak akorát příjemně tuhá. Řazení přesné.

Podvozek:

Co se týče podvozku, tak sem směřuje velká pochvala. Absence převisů, sportovní snížený podvozek, rozkročený podvozek a kola 205/16" dělají své. Rozhodně si můžu dovolit mnohem více než se Superbem, který měl 225/18" kola. Zatím se mi Golfa nepodařilo utrhnout a to se občas snažím :-) Jsem ve fázi kdy hledám limity auta.

Komfort:

Jel jsem 4-5 hodin do Ostravy a nic mě nebolelo. Ani záda, ani zadek, ani hlava. A to díky sportovním sedadlům a odhlučnění interiéru. Zase srovnávám se Superbem II, kde mě bolel zadek, ale možná to bylo koženým polstrováním a normálním tvarem sedaček. Co se týče hluku, tak i při 160km/h se dá normálně bavit se spolujezdcem a o bolesti hlavy nemůže být řeč. Motor točí na 5. stupeň při 130km/h cca 2400 otáček, takže není skoro slyšet. Mimochodem převodovka se 6. stupňem se nedá zakoupit. Odhlučnění motoru je lepší než v Octávii II. Čelní sklo je údajně potaženo nějakou vrstvou, která tlumí hluk. Pocitově je auto stejně tiché a komfortní jako Passat či Superb II.

Záruka:

K autu jsem si přikoupil rozšíření záruky výrobce ze standardních 2 let o další 2 roky na celkové 4 roky. Záruka je omezena nájezdem 120 000 km a nevztahuje se na běžné opotřebení typu prošoupaná sedačka či sjetý brzdový kotouč. Tato rozšířená záruka vč. garance mobility stojí jednorázový poplatek 9000 Kč. VW nabízí více možností, vše je na jejich webu.

Úvěr a pojištění:

Auto jsem kupoval na úvěr od Škofinu. Jako nejvýhodnější se mi jevil úvěr na 4 roky s akontací 180 000 Kč. Tzv. pojištění allrisk (zahrnuje povinné ručení, krádež, havarijní pojištění, živelné pojištění) stojí včetně pojištění čelního skla a spoluúčasti 5% nějakých 1200 Kč měsíčně. RPSN mám cca 9,5%. Při akontaci 180 tisíc Kč pak vychází měsíční splátka vč. pojištění na 8 100 Kč.

Závěrečné shrnutí:

Golf VI je podle mě výborné univerzální auto. Motor 1.6 TDI CR 77kW je podle mě ideální pro běžné ježdění a pro spořínky. Výkon chybí jen pro bezpečné předjíždění na okrskách. Na dálnici je taktéž výkon dostačující. Pokud ale auto naložíte 3-4 osobami, tak jde akcelerace adekvátně dolu.

Pro člověka co chce bezpečně předjíždět na okrskách to už chce něco silnějšího jako 2.0 TDI CR 103kW či 1.4 TSI 118kW.

A pro toho, kdo chce mít Golfa i pro zábavu, lze doporučit GTI nebo GTD.

A já už pokukuju po Golfu GTI nebo GTD :-) Golfa jsem si opravdu oblíbil. Jak píšu níže v novinkách, dostal mě zvuk GTI, takže pokud zešílím, toto nové auto prodám a půjdu do GTI.

Silné stránky

- tohle auto mě baví řídít
- po vystoupení z auta se často jen tak zastavím a na auto se dívám s velkým zalíbením
- rozkročený podvozek, který dobře drží stopu
- v interiéru je vše kde má být, je to intuitivní
- ticho v interiéru, dobře tlumí špatnou vozovku i vysoké rychlosti
- velká zpětná zrcátka
- auto je univerzální a praktické
- plynová vzpěra u kapoty motoru
- vyjímatelný otvírák na láhve v interiéru
- 12V zásuvka je dole ve středovém panelu, takže ten kdo si chce napájet svojí navigaci, tak nemusí vést kabel kolem ruční brzdy a řadicí páky jako to má konkurence
- ukazatel blikání směrovek ve světlech, vidím zda blikám z místa řidiče (věnec volantu mi zakrývá výhled na indikátory směrovek)
- žádná prutová anténa :-) signál je lepší než když jsem měl prutovku na Superbu II
- sportovní sedačky s dostatečnou oporou stehen (mám delší nohy), při delší jízdě mě nebolí tělo
- lépe odhlučněný motor než u Octávie II
- německá kvalita
- toto auto nemá každý
- cena je lepší než u Octavie II
- můžu si opřít pravé koleno o středový panel aniž bych se bouchal a tlačilo to
- rádio 310 s 8 repro hraje velmi slušně za danou cenu

Celkově tedy obrovská spokojenost (až na ten slabší motor).

Slabé stránky

- interiér je náchylný k poškrábání (už mám poškrábaný volant a výplň dveří)
- v mém případě slabý motor
- špiní se zadek auta více než u konkurence (ale to je dané tvarem zádě)
- dveře kufru se sami neotevřou až nahoru po stisku tlačítka na dálkáči
- některá příplatková výbava je dražší (třeba ten rSAP za 15 tisíc Kč)
- občas se mi zkroutí bezpečnostní pás na břiše při zapásování

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

9/2010 - Prostřední bezpečnostní pás se na zadních sedadlech nenavíjel tak jak by měl, což mi opraví v rámci záruky. Zatím jsem v servisu nebyl, nemám čas.

10/2010 - Zajel jsem do servisu na Jarov. Vyměnili mi zadní pás za nový, ale stejně to nepomohlo (-). Už na to kašlu. Zadarmo mi umyli auto (+). Aktivně mi dotáhly panty na dveřích řidiče (+). Dotáhli to tak, že dveře nelícují přesně na karosérii (-). Vyměnili mi přední žárovky H7 za silnější za 80 Kč, teď už lépe vidím v noci (+).

11/2010 - Přezul jsem na Jarově na zimáky. Koupil jsem si Nokian WR G2 205/55/R16 91H.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

9/2010 - Mohu doporučit Auto Jarov, konkrétně prodejce pana Jana Dejmka. Byl jsem velmi spokojený s jeho znalostmi, ochotou, rychlým jednáním a profesionálním přístupem. Na Jarově mi ochotně sundali reklamní nálepky ze zadního skla i písmena TDI z kufru.

11/2010 - Tak bohužel pan Dejmek odešel pracovat do jiného autosalónu :-(

 

Novinky v recenzi

7.11.2010 12:59

Další přemýšlení nad Golfem GTI

Jak tak přemýšlím nad silnější motorizací, tak jsem pročetl a prohlídl spoustu recenzí a vyzkoušel několik předváděček naživo.

Vyřadil bych tímto z výběru Golf GTD jelikož by s ním nebylo tolik zábavy i když má skvělou spotřebu v porovnání s 2.0 TSI.

Takže stále zůstavá v hledáčku GTI 2.0 TSI 155kW za 700 000 Kč a nově přibylo Scirocco R 2.0 TSI 195kW za 770 000 Kč a Passat CC 2.0 TSI 155kW za 750 000 Kč. Výbava je všude zhruba stejná.

7.11.2010 12:53

Pokus o úspornou jízdu

Tak jsem včera jezdil 2 hodiny (cca 100km) po Praze a po jejím novém okruhu co nejúsporněji a předjelo mě za tu dobu asi 500 aut, 50 dodávek a 2 kamiony :-) Hrozný to pocit. Musel jsem jet celou dobu v pravém pruhu pro šneky. Odměnou mi byla průměrná spotřeba 4.1 litru na 100 km. Jako zkušenost dobrý, ale vracím se natrvalo do "svého" levého rychlého pruhu. Moje dlouhodobá spotřeba je 6.3 litru na 100 km. Jezdím převážně po Praze.

8.9.2010 00:52

Doplnění článku o další texty

Doplnil jsem text o připomínky z diskusí a také jsem doplnil povídání po úvěru a pojištění a rozšířil seznam dostupných motorů.

7.9.2010 23:57

Přemýšlení na Golfem GTD/GTI

Včera jsem strávil na Jarově dvě hodiny konfigurováním a počítáním úvěru na můj nový Golf GTD. Tento model se mi jeví jako ideální vozítko jak z hlediska zážitku z jízdy, akcelerace, vylepšeného vzhledu tak i z hlediska spotřeby. Nad GTI jsem vlastně ani moc neuvažoval, vždyť jeden kilometr stojí 3 Kč oproti 2 Kč za GTD a navíc je v ceníku dražší o nějakých 40 tisíc Kč. Bohužel pro mojí peněženku jsem požádal prodejce aby mi nastaroval motor vystaveného GTI. Nyní jsem doma a konfiguruji si na webu pouze GTI :-) Ten zvuk motoru a výfuku mě dostal.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Trendline 1.6 TDI CR 77kW

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9

větší kufr by se občas hodil

prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

David Dvořák v březnu zvládl premiéru v UFC, teď jej čeká těžký druhý zápas. Na akci UFC Fight Night 178 v Las…

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé trefil za Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé…

Zpátky na vítěznou vlnu se ve 4. kole FORTUNA:LIGY vrátila mistrovská Slavia, která v Edenu jasně přestřílela…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…