Recenze

9 Majitel

Ford Focus Focus Combi 1.6 Trend

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Combi 1.6 Trend Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:51000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 482 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "YoRk".

Na začátku roku 2008 už mi začalo být hloupé si neustále půjčovat od rodičů jejich Octavii 1 (hatchback 1,6) a tak jsem se rozhodl koupit si vlastní auto. Ojetiny jsem sice nějaké obhlédl, ale nakonec jsem došel k názoru že s novým autem budu spokojenější. Hledal jsem auto, které by dobře jezdilo, bylo bezpečné a hlavně aby se do něj vešly všechny věci na dovolenou a do budoucna případně kočárek. Zvažoval jsem v podstatě jen tři auta, Ford Focus, Škoda Octavia II a Kia Ceed všechny ve variantě kombi. Po tom co jsem si všechny tři auta projel a pročetl diskuse na internetu jsem se jednoznačně přiklonil k Fordu. Jízdní vlastnosti, hodnocení bezpečnosti a spokojenost spousty jiných uživatelů byly silné argumenty.

Z příplatkové vábavy jsem si vybral:

- automatickou duální klimatizaci
- vyhřívané čelní sklo
- středovou konzoli s loketní opěrkou
- zámek zpátečky Defend
- rozšířenou záruku na 5 let / 120 tisíc km

V dubnu 2011 jsem auto prodal a přesedlávám do menší a úspornější Škody Fabie (konkrétně Combi Elegance s DSG - recenzi napíšu časem). Splátky auta, jeho spotřeba a servisní náklady neúměrně zatěžovaly rodinný rozpočet (úspora zhruba 4 tisíc měsíčně z mého pohledu už dostatečně ospravedlňuje tutu změnu). V průběhu času jsme přišli na to, že na dovolenou stejně pokaždé vezeme rakev, takže ve čtyřech lidech bude i menší a levnější auto dostatečně velké. Při parkování ve městě taky oceníme menší rozměry auta. Ten automat beru hlavně kvůli přítelkyni a vlastně i kvůli svému pohodlí při ježdění po městě. Měl jsem před časem na pár dní půjčené auto s automatem a byl jsem z toho nadšený. Vím že si spousta lidí bude klepat na čelo jak může někdo přesednout z Focusu do Fabie, ale každý má jiné nároky. Jistě jsem si za cenu Fabie mohl koupit nový Focus nebo jiné větší auto, ale nechci holátko bez výbavy a hlavně už nikdy více rozežraný motor.

V každém případě chci říct že s Fordem jsem byl spokojený a pokud člověk překousne pár slabších stránek, tak ty silné je jednoznačně s převahou přebijí.

Silné stránky

1. Spolehlivost:
Autem jsem jezdil prakticky každý den a vždy jsem nastartoval po prvním otočením klíčku. Nikdy jsem neměnil žárovky v žádném ze světel a to jsem svítil pořád. Mimo tankování, doplňování kapaliny odstřikovačů a přezouvání pneumatik jsem auto jen občas umyl a vysál a jinak se jen vozil, tak nějak si představuji že by mělo fungovat každé auto.

2. Jízdní vlastnosti:
Dalším plusem jsou skutečně dobré jízdní vlastnosti, auto sedí jak přibité, přesně se řadí, volant není přeposilovaný, jen na ty naše české silnice je to auto docela tvrdé, při cestách po západní Evropě jsem poznal na jaké silnice je auto vyladěné a kde je doma.

3. Vyhřívané čelní sklo a klimatizace:
Hodně užitečné bylo přední vyhřívané sklo. Sice mu to při teplotách pod -10°C trvalo déle, ale než jsem oškrábal boční okýnka bylo to většinou tak roztavené, že stačilo břečku shrnout stěrači. Klimatizace fungovala bez chybičky a měla dostatečný výkon i na ty nejhorší parné dny, v tomto ohledu jsem byl maximálně spokojený.

4. Zavazadlový prostor:
Tedy hlavně jeho šířka a nulová a nízko položená nakládací hrana. A ve chvíli kdy jsem vyhodil dělící přepážku N1 se praktičnost auta znásobila.

5. Potahy sedadel:
I když sem auto využíval denně tak sedadla bez potahů vydržela ty tři roky zcela bez poškození

6. Zámek kapoty:
V dnešní době kdy má skoro každé auto otevírání kapoty z místa řidiče je to docela unikátní vlastnost. Myslím že to ztěžuje práci zlodějům, kteří se chtějí dostat k řídící jednotce.

Slabé stránky

1. Velká spotřeba:
nejsem agresivní řidič, jezdím klidně a snažím se spořit palivo, ale spotřeba přes 9l ve městě na mě postupně začala být moc a byl to jeden z hlavních argumentů pro koupi jiného vozu. Asi nejvíce se autu líbily rychlosti kolem 90km/h mimo město, to se dokázalo spokojit s méně než 7 litry. Dalším neduhem byly lživé údaje palubního počítače, trasy jsem si raději měřil pomocí GPS a zapisoval si do aplikace v mobilu každé tankování a údaje na PPC se někdy lišily i o více než litr. Autem jsem jezdil hlavně po městě, o něco méně po okreskách a nejméně po dálnici a v průměru byl problém se dostat pod nějakých 8,3l

2. Malé množství odkládacích prostor v přední části auta:
nejvíce mě asi štvalo že není kam dát třeba 1,5l láhev, není moc bezpečné ji za jízdy lovit zalomenou rukou v kapse za sedadlem nebo někde jinde zakutálenou. Nebýt toho že jsem si připlatil za bonusovou středovou konzoli s loketní opěrkou, tak nevím kde bych všechny věci vozil

3. Větší hluk ve vyšších rychlostech:
toto je daň 5ti stupňové převodovky, prostě vysoké otáčky motoru asi nejde jen tak utlumit a rovněž se při rychlostech kolem 120km/h začínal hodně ozývat aerodynamický hluk

4. Absence stínění nad vnitřním zpětným zrcátkem:
při jízdě proti slunci mě toto neskutečně štvalo, na skle byl sice nad vnitřním zpětným zrcátkem jakýsi pokus o zatemnění pomocí černých teček, ale to v žádném případě nestačilo

5. Pevný klíček:
protože jsem auto koupil hned v únoru roku 2008 a v té době se k autům ještě dodával pevný klíček tak jsem očekával že toto půjde vyřešit výměnou za rozumnou cenu, ale když mi v autorizovaných servisech nabízeli ceny kolem 3 tisíc, tak jsem se na to nakonec vykašlal. Za ty tři roky se mi při sehnutí zaryl do stehna tak pětkrát, nevím jestli to za ty tři litry stálo, v každém případě pevný klíček nikdy více

6. Zásuvka AUX:
nevím který ergonomický analfabet vymyslel že je super umístit zásuvku AUX do skříňky před spolujezdcem. Osobně bych ji kvitoval ve středové konzoli případně před řadící pákou. Takže jsem tento vstup použil jen párkrát a raději si pouštěl CD a rádio

7. Kvalita stříbrných prvků v interieru:
Stříbrné prvky na řadící páce se začaly loupat cca po dvou letech a kvalita ostatních napodobenin hliníkových prvků byla nic moc, hned byl na nich vidět každý škrábaneček

8. Nastavení cyklovače stěračů:
Za hodně nešťastné považuji nastavení cyklovače stěračů, když člověk jen zmáčknul ostřik předního okna, automaticky se pak sepnul cyklovač, který hned po stříknutí směsi na sklo dvakrát setřel okno (toto je vpořádku), ale pak nesmyslně počkal pár vteřin a sklo setřel ještě jednou. V tu chvíli bylo sklo již vždy suché a tak stěrač drhnul na sucho. Toto jsem nikdy nepochopil. Třeba při testování používali nějakou zvláštní kapalinu, která na skle ulpívala i přes předchozí dvě setření a rovněž odolala vysoušecímu efektu prodění vzduchu kolem skla za jízdy.

9. Zavírání pátých dveří:
Díky ne zcela ideálně odladěné velikosti gumových silenbloků jsem dost často zavíral kufr na dvakrát, buď s tím člověk musel víc praštit, nebo se smířit s tím že se to občas nezavře úplně a zkusit to znovu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První a jedinou reklamaci jsem uplatnil ani né měsíc po nákupu auta, v trubce dělící mříže N1 lítal nějaký uvolněný kus kovu a při každé zatáčce dělal pořádný rachot, mřížku bez keců vyměnili za novou.

Po více než dvou letech od nákupu auta při reklamaci odlupujících se stříbrných ozdob řadící páky jsem zjistil, že rozšířená záruka se vztahuje jen na pohon a podvozek, toto mě vcelku zklamalo, protože u jiných značek bývá tato záruka plná v celém rozsahu.

Na pravidelné servisní prohlídce jsem byl naštěstí jen dvakrát a v obou případech jsem se tam pěkně pohádal. Ceny servisu byly otřesné, navíc mi ani jednou nepovolili být u auta po celou dobu. Toto ve mě příliš důvěry nevzbuzovalo. Ceny byly v rozsahu 6~7 litrů a v tom byla výměna oleje, filtrů a nějaké ty jejich předepsané prohlídky auta a desinfekce klimatizace. Poprvé jsem byl v Carentu a podruhé ve Atomě (obojí Brno) a jsem rád že fordí servisy už nebudu muset navštěvovat. Ale kvůli záruce jsem si nemohl dovolit jet jinam.

Chvíli před prodejem mi auto odřel nějaký osel na parkovišti. Samozřejmě nezanechal kontakt, takže jsem to musel řešit se spoluúčastí z havarijka, holt pěkný dáreček za 5 litrů hned na nový rok. Jinak lakování tří dílů stálo 30 tisíc a provedení v lakovně Carentu bych prohlásil za hodně podařené, odstín chytli tak že to není vůbec poznat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

obešel jsem všechny prodejny Ford v Brně, šel jsem po skladovém voze, protože jsem na auto celkem spěchal. Chvíli je natahoval, ale stejně jsem se k žádným extra slevám nedopracoval, bylo to holt v době kdy byly ceny automobilů jinde (auto včetně přestavby na N1 stálo 500 tisíc), prodejci nebojovali za každý prodaný kousek a hlavně šlo o začátek prodeje faceliftovaného modelu. Nakonec jsem auto koupil v Carentu, kde byli ze všech prodejen asi nejvstřícnější, hned nabídli zkušební jízdu a jejich cena byla taky o pár tisíc před konkurencí. Ale že bych byl nějak nadšený z jejich chování to se říct nedá, přístup chladný a profesionálně odměřený. Jako největší plus bych uvedl, že mi prodejce nabídl leasing s nulovým navýšením a dobrou cenou pojistky. Ale když to srovnám s tím za kolik se stejné auto prodávalo v době kdy začala krize, tak mi bylo do breku.

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
6

dražší servis a velká spotřeba

výkon motoru
8

na tak těžké auto by se asi hodil silnější motor

spotřeba
5

ford je na tom s úsporností benzínových motorů hodně na štíru

hlučnost motoru
8

hlučnější při vyšších otáčkách při rychlostech nad 120km/h

kvalita sedadel
10

ani po cestě o délce přes 800km jsem si je nemohl vynachválit

brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela pavilon hrochů, slaví 89. výročí

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela…

Hroši hurá do čisté vody! Pavilon těchto savců v Zoo Praha se v pondělí v nové premiéře znovu otevřel, zoo tím…

Těhotná Veronika Arichteva má před porodem! Nedočkavé čekání plné otázek

Těhotná Veronika Arichteva má před porodem!…

Půvabná herečka Veronika Arichteva (34) už se zřejmě nemůže dočkat svého prvního potomka a ostatně její fanoušci…

 

iSport.cz

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o tom nechce slyšet

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o…

Potlesk pro jabloneckého Tomáše Čvančaru. Přiznal se k faulu a pomohl odvolat gól v duelu proti Opavě (4:1). Tak…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…