Recenze

10 Majitel

Ford Focus

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 141× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 40 Ford Focus, foto 41 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 43 Ford Focus, foto 44 Ford Focus, foto 45 Ford Focus, foto 46 Ford Focus, foto 47 Ford Focus, foto 48 Ford Focus, foto 49 Ford Focus, foto 50 Ford Focus, foto 51 Ford Focus, foto 52 Ford Focus, foto 53 Ford Focus, foto 54 Ford Focus, foto 55 Ford Focus, foto 56 Ford Focus, foto 57 Ford Focus, foto 58 Ford Focus, foto 59 Ford Focus, foto 60 Ford Focus, foto 61 Ford Focus, foto 62 Ford Focus, foto 63 Ford Focus, foto 64 Ford Focus, foto 65 Ford Focus, foto 66 Ford Focus, foto 67 Ford Focus, foto 68 Ford Focus, foto 69 Ford Focus, foto 70 Ford Focus, foto 71 Ford Focus, foto 72 Ford Focus, foto 73 Ford Focus, foto 74 Ford Focus, foto 75 Ford Focus, foto 76 Ford Focus, foto 77 Ford Focus, foto 78 Ford Focus, foto 79 Ford Focus, foto 80 Ford Focus, foto 81
 

Technické info

Přezdívka auta Limetka Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2522 výkon [kW]: 224 kroutící moment [Nm]: 440 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.9 maximální rychlost [km/h]: 263 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kojdy".

Auto jsem si kupoval na konci dubna tohoto roku. Loňské léto jsem ho měl půjčené na víkend, a to byla osudová chyba pro můj bankovní účet, jelikož jsem se zamiloval. Nechtěl jsem ho hned objednávat, abych jej nemusel zajíždět přes zimu. Proto jsem musel vydržet nepopsatelná muka a objednat ho až v lednu, aby bylo k vezvednuti za 3 měsíce, až nebude žádný sníh a plískanice. Původní termín dodání byl prý až půl roku.
Původně jsem jako alfista také uvažoval o AR Mito GTA, ale to se nakonec nedostalo do výroby. Dále o Mazdě 3 MPS nebo Focusu ST po faceliftu. Ještě připadal v úvahu třeba VW Golf GTI, ale jelikož pracuji v oboru, tak mám ke koncernovým vozidlům tak nějak všeobecný odpor. Abych nezapomněl, taky Renaultsport začal dělat zajímavé hot hatche, ale ani Megane se mi nelíbí. Nakonec jsem se rozhodl pro nejlepší předokolku na trhu, alespoň pro mně. Musím ale říct, že se mi Fordy nikdy moc nelíbily, dokud ale nepřišlo RSko.
Na úvod musím říct, že auto ve skutečnosti vypadá mnohonásobně lépe než na jakékoliv fotografii. Když jsem jej poprvé uviděl naživo, nechtěl jsem tomu ani uvěřit. Před prvním nasednutím jsem byl rozklepaný jak ratlík v zimě. Dopředu jsem byl rozhodnut pro jedovatě zelenou perleť Ultimate, která krásně kontrastuje s doplňky v černé barvě Ebony. Navíc je tato barva specifická pouze pro tento model a žádné jiné auto ji nemá - prostě limetkově zelená a dost :-). Bílá mi připadala moc tuctová, jelikož je touto barvou trh v poslední době tak nějak přesycen. Modrá je taky hezká, ale vybral bych jí jen pokud by nebyla možnost zelené. Dokonce se mi nelíbí ani matná černá na limitované edici RS 500.
Z výbavy jsem si vybral sedačky s lemováním v barvě karoserie, zadní park.sensory, klasické rádio s bluetooth a USB (navigace a park.kamera mi k tomuto autu nějak nesedí).
V tuto chvíli, po nějaké době jezdění, mohu potvrdit, že tolik pozitivních pohledů, pokývání hlavou a palců nahoru jsem opravdu nečekal, a to dokonce od několika řidičů supersportů. Zvenčí mi připomíná speciál někdejší rallyeové skupiny B. Mřížka chladiče v předním nárazníku je podobná vozům WRC a žábry na přední kapotě zase Escortu RS Cosworth. Zadní přítlačné křídlo by slušelo kdejakému Boeingu a k zadnímu difuzoru ani nemám slov.
Co říci dále, vypadá jako hot hatch, ale jeho motor je přeplňovaný, nadopovaný, přetrénovaný biceps, prostě Muscle car. Jde o přeplňovaný pětiválec z verze ST, který má ale nové sání, ojnice, ventily, vačky, hlavu, výfuk a samozřejmě turbo Borg Warner K16 s tlakem 1,4 baru. Aby se motoru ještě lépe dýchalo, dokoupil jsem mu vložku do sacího boxu od K&N.
Ve 2500 ot./min. příchází brutální zátah a v 5000 ot./min. nastupuje další vlna, která Vás ohromí. Nejlépe to poznáte na nějaké okresce, kde vyjedete z ostré pomalé zatáčky a příchází na řadu dlouhý táhlý kopec. Největším dojmem působí ohromující zátah na dvojku až čtyřku někde mezi 60 a 150 km/h korunovaný hlasitým odfukováním turba při prudkém poklesu tlaku. Dvojka tahá do 110, trojka do 150, čtyřka do 200, pětka do 250 km/h., no a šestka pobere ten zbytek.
Ještě k pružnému zrychlení, z 80-120 km/h na 6.stupeň má o čtyři sekundy lepší zrychlení než nejnovější Subaru Impreza STI. Dokonce jsem měl možnost na dálnici jet za Ferrari Modenou a při uvolnění levého pruhu pomalejšími vozy mi při následné akceleraci nepoodjela, což následně ohodnotil i její řidič zvednutým palcem. Zrychlení z 0-100 km/h se uvádí 5,9 s, ale při perfektním rozjezdu se dají stáhnout 2 desetinky. Maximálka je uvedena na 263 km/h., ještě jsem ji nezkoušel, ale prý jde z auto v pohodě vymáčknout i více. Co Vám ale čísla neřeknou, je skutečnost, jak snadno lze těchto výkonů dosáhnout. Díky celkové nátuře auta mám intenzivnější pocit z výkonu a zrychlení, než nabízejí srovnatelné čtyřkolky.
Další kategorie sama pro sebe je výfuk, připomíná mi zvuk někdejšího Audi Quattra nebo žlutého práškovacího letadla, kterým létal Štefan z filmu Vesničko má středisková :-). K vytvoření zvukové kulisy stačí plyn jen tak polehtávat, následně prudce přidat a ve 3000 ot/m. přeřadit a okamžitě se ozve salva z jedné nebo i obou koncovek, která dokáže rozdráždit i psy. Připadá mi to, jako by byly v kufru ukriti partyzáni a ti stříleli ze samopalů. Je to natolik působivé, že pouhé otočené hlavy kolemjdoucích prostě nejsou odpovídající reakce.
Auto je jak určené k běžnému provozu, řídit třísetpětikoňovou předokolku ja tak snadné jako ovládat jakýkoliv běžný rodinný hatchback. Spojka je perfektní a rychlosti v kulise skáčou přesně, jak Němci do zákopů. Neunikne vám ani onen kovový zvuk při přeřazení. Při klidné jízdě se dá v pohodě jezdit se spotřebou kolem 8l., pokud si chcete ale auta užít, tak 11-13l. je běžná spotřeba.
Podvozek je celkem tuhý, ale ne zase moc tvrdý, připadá mi jako by poskakoval na nějakých mininožičkách. Pneu 235/35R19 perfektně drží auto přilepené na silnici. Bez ohledu na systém zavěšení RevoKnuckle se do řízení přenáší točivý moment, sice jen při natočených kolech a nerovnostech, ale je to tak. Každopádně vzhledem k dostupnému výkonu je vliv točivého momentu zvladatelný, např. držením volantu oběma rukama. Na výběr jsou v režimu řízení tři varianty - comfort, standart a sport. Posledně jmenovanou variantu používám vlastně pořád, jelikož je řízení nejvíce tuhé a má nejlepší odezvu při sportovní jízdě. Trochu to jen negativně pociťuji při popojíždění v kolonách, kdy je to jak v posilovně.
Sedačky Recaro jsou perfektní, často jsem slyšel názor, že jsou vysoko usazeny, ale mě to vůbec nevadí, a to ani s mojí výškou 190cm. Podle mně jsou uchyceny pěkně uprostřed auta, čímž se následně auto hezky vyváží. Dokoupil jsem si do nich 6-ti bod.bezpečnostní pásy Schorth, takže jsem při sportovním řádění ve skořepinách jako přilepený.
Na závěr bych podotkl, že se mi koupí tohoto auta splnil sen vlasnit auto, se kterým je možné v rámci bezpečnosti "soupeřit" s většinou automobilů na trhu. Měl jsem možnost jezdit se sportovními vozy Porsche, Lamborghini či Audi, ale tyto vozy jsou využitelné hlavně v přímce.

Silné stránky

Každopádně motor - výkon 305 koní a toč.moment 440Nm jsou perfektní.
Sedačky jsou bez komentáře skvělé - tělo v nich drží jak přibité.
Samotný vzhled auta, agresivní kukuč, symfonie z výfuků, funkční zadní křídlo a difuzor - neznám moc hezčích aut na pohled.
Pružné zrychlení - kam se hrabe mnoho supersportů (Gallardo, R8,...).
Jízdní vlastnosti - zábavné a hravé.

Slabé stránky

Brzdy jsou dobré, ale na hot hatch celkem civilní.
Auto má rádo kvalitní silnice (na rozbitých nedokáže přenést všechen výkon), mám na mysli okresky s pěknými zatáčkami.
Omezený výhled šikmo vzad, např. při krátkých nájezdech na dálnici.
Schránka na brýle u řidiče namísto madla je nepraktická a navíc strašně malá.
Podavač bezpečnostních pásů - uchycení je poměrně daleko.
Vybrující prut antény při rychlosti nad 200 km/h :-)
Zarážky polohující dveře, které pak otevře sebemenší vítr.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nevím kam pojedu na první servisní prohlídku. Dealer (prodejce, servisní technik, sklad) mi totiž při prodeji nabízel k zakoupení úplně jiný olej (specifikaci) na dolití, než na který ma RSko jezdit. Asi u nich nebyl ještě nikdo na servise, protože pravděpodobně vycházeli z modelu ST (také obsah 2,5l. turbo), kde je ovšem jiný olej než v RS.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u dealera v Praze. Termín dodání (cca. 3 měsíce) byl dodržen a auto jsem si vyzvedával v termínu, který jsem si určil.
Nemusel jsem si sám říkat o slevu, byla automaticky nabídnuta. U auta za milion to sice není tak výrazné, ale každá koruna dobrá.

 

Novinky v recenzi

27.7.2010 20:25

Fotogalerie - 3.část

Přidán zatím poslední packet fotek.

26.7.2010 21:03

Fotogalerie - 2.část

Přidány další fotografie do galerie.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vše v pohodě, jen tak dále...

praktičnost
8

Pouze troje dveře, toto nemá cenu dál hodnotit :-)

prostornost
9

Dostačující, dokonce i na zadních sedačkách.

jízdní vlastnosti
10

Párádní, zavěšení RevoKnuckle, samosvor Quaife.

jízdní komfort
8

Nemá rád rozbitý asfalt a kočičí hlavy.

provozní náklady
8

Zatím pouze za benzín, spotřeba při klidné jízdě okolo 10l.

náhradní díly
9

Nejsou ještě potřeba, jen provozní kapaliny...

výkon motoru
10

Na předokolku famózní a asi na vrcholu použitelnosti.

spotřeba
7

V Praze po magistrále bez zácpy dokonce i za 7l. Při zábavě kolem 13l.

hlučnost motoru
10

Nepopsatelná, to se musí slyšet.

kvalita sedadel
10

Prostě Recaro, nevím co dál dodat. Nejlepší sedačky v kterých jsem seděl.

brzdy
8

Hodně dobré, jen to dávkování by mohlo být lepší.

zavazadlový prostor
9

Myslím že málokteré takto výkonné auto v této kategorii bude mít větší.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…