Diskuse

Ford Focus (2010)

29.11.2010

Auto od 13.5.2011 už nemám, ale i přesto bych tady rád recenzi na něj zachoval, pro ty kdo by o tomto autě něco chtěli postudovat... Čtenáři MACZ,…

 

Ford Focus II (Mates81)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Usin

    Ušín 30.11.2010  08:20

    Hezká recenze

    Konečně po delší době pěkná recenze, tohle auto s benzinovu 1.6 je jedním z mojich favoritů na nástupce felicie :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 30.11.2010  08:41

      « Re: Hezká recenze

      Díky ;-) No opravdu jsem taky od toho auta tolik nečekal, ale je to vážně super :yes: Určitě doporučuji
      • 00 Reagovat !

        foto Stefic

        Stefič 01.12.2010  08:53

        « Re: Re: Hezká recenze

        celkem jsi me pobavil s tou Thalii. Taky jsem jimel a přísloví, že "lepsi jezdit ve vlaku nežli s kundou ve znaku" rozhodně kvituji. Já se toho lempla zbavila koupil novou Zafiru. Jsem spokojen
  • 00 Reagovat !

    foto Mirasr

    Mirasr 30.11.2010  09:48

    nepomlouvej

    Náhodou mě thalia nevrže, do kopce po dálnici drží 150kmh i v 5 lidech bez klimi, interaér je sice hrůza, ale nevadí mi, motor super tichej a výkon na 1,2 akorát. Po dálnici ve 130kmh spotřeba 6.5 litru ne 11. To žerou fábie. Mám najeto kolem 42 000km s thalií a bez poruchy. Kdyby měla klima neměnil bych (zbytečný utrácení dokud jede) ale budu chtít něco lepšího(jako bezpečnostní výbavu a motor na delší cesty a lepší sedačky). Třeba megana grandtoura nebo clio grandtour. Tenhle focus se mi líbí, projel jsem se v 1,6 benzínu, horší kravál ten motor už dělat nemohl to bych přirovnal i k favoritu. Síla taky nic moc thalie jede podobně ale hlavně potichu a úsporněji. A nafta je pro mě zbytečná zas tolik nenajezdim. Vim že forďácký nafty si lidi moc chválí. Zaujali mě i TSI motory nejlíp VW Golf. Hodně šťastných km přeju :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 30.11.2010  10:19

      « Re: nepomlouvej

      No myslím to samozřejmě trochu i s nadsázkou :-) O thálii jsem psal, že motor 1,2 byl super, jenomže, prostě Renault motory jsou ideální pro lidi co najezdí relativně málo kilometrů, já najezdím 2000 týdně, čili opravdu to dostávalo zabrat, a to prostě Renault motory nejsou schopny vydržet :'-( No a věř tomu, jedenáct si to v pohodě bralo >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Mirasr

        Mirasr 30.11.2010  16:07

        « Re: nepomlouvej

        No každej má svoje zkušenosti a vim že záleží kus od kusu jaký to auto je. Sice nevim jak ses dostal na 11 litrů to snad ani nejde, jel jsem z německa 250km rychlostí 150kmh celou cestu a pak dalších 200km po městě a asi 150 mimo za 6,5l. A v zimě si ještě o víc jak 7 litrů neřekl renault a to jezdim denně i 3 km do práce a zpět. Jinak ročně najezdim těch 17 000km to je na tenhle motůrek ideální si myslim. Toho focuse bych vzal taky v naftě těch 66kw by i stačilo ale plánuju to tak za rok a jestli bude novej focus tak do něj bych nešel :no:
        • 00 Reagovat !

          foto zip2016

          zip2016 01.12.2010  09:05

          « Re: Re: nepomlouvej

          Jen tak mimo, nebyla ta Thalia spíše 1,2 12V, nežli 1,2 16V? ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Stefic

            Stefič 01.12.2010  10:08

            « Re: Re: Re: nepomlouvej

            asi takhle. Taky jsem mel Thalii, jezdil jsem i Citroena a jedna vec je proste bez diskuze - francouzska auta stoji za *. Bez vyjimek. Elektronika nespolehlivá, nekvalitni jizdni vlastnosti, laciny interier. Proste setreni, kam se podivam.
            Jinak ja mel motor 1,4 a tvoje tvrzeni, ze motor v 5 lidech drzi 150 i do kopce je absolutni nesmysl. Tyhle motory jsou zname tim, ze jsou velmi citlive na obsazenost vozu. Kazde zavazadlo, kazdy clovek je citit. Pri jizde po D1 splnym obsazenim vozu jsem casto rad, ze jsem do kopce na 4ku vytocil motor na 120. Pri jizde rychlosti 150 uz si mi motor bral nad 8l.
            • 00 Reagovat !

              foto Poustnik

              Poustnik 01.12.2010  11:04

              « Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

              Takováhle argumentace je taky na píp. Napiš konkrétní auto a výbavu, konkrétní motor. Náš Peugeot 207 má rozhodně interier nejlepší ze všech malých aut, co jsme si projeli, nežli jsme ho vybrali. To, že jsi asi jezdil v nějaké social edici, je jiný problém. >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Stefic

                Stefič 01.12.2010  12:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

                ok, tak teda měl jsem Citroen C4 jako služební a najezdil jsem s tím pekáčem docela dost. Firma mi ho koupila taky jako benzín 1,6. Motor je celkem s dostačujícím výkonem, ale pokud jsem jel po dálnici s tempomatem nastavenym nekam lehce pod 150, žralo to 10l. A to je na takovéhle auto docela dost. Se Zafirou jezdím o 0,5 litru méně a to je auto o 300kg těžší. JInak co je děs a běs je neskutečně nepřesné řazení. Dál zpracování interiéru je doslova tragédie. Po 30.000 začaly vrzat dveře i přístrojovka. V servisu bez odezvy.Odkládací prostory jsou také kapitola sama pro sebe. Je jich tam mraky, ale do žádného se prakticky nic nevejde. Kufr je dobrý tak na malý nákup. Pár igelitek, karton mléka a je narváno. Posilovač silně přeposilovaný, kontakt řízení s přední nápravou prakticky žádný. Takže nějaká sportovní jízda přináší opravdu jen minimum pozitivních zážitků. Takže podle mého názoru je tohle silně nepovedené auto a za 500.000, za které se původně prodávalo si mohl koupit snad jen blázen. Ono vždycky je dobré se zeptat, jak je možné, že auto v takové výbavě je o tolik levnější než všechny konkurenti? Kde soudruzi z Francie ušetřili? Nikomu tenhle názor nenutim, je to jen moje osobní zkušenost. Jenom doplnim, že pořizovací cenabyla asi 420.000,- Coz mi teda sociální nepřijde
                • 00 Reagovat !

                  foto Poustnik

                  Poustnik 01.12.2010  12:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

                  O.K. Však teď tady přibyla recenze na novou C4 a tam jsou přesně tyhle argumenty. Za 300 000 nebo za kolik to teď prodávají je to príma auto. Ale Citróny já vůbec neznám.Řídil jsem jen jeden,C3, asi 15 minut. A ten je z papíru.))) Viděl jsem, jak C3 má po relativně malém ťukanci hnuté všechny sloupky, to jsem čučel. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Stefic

                    Stefič 01.12.2010  12:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

                    jasně, jen jsem zkopíroval svůj příspěvek bo se mi nechce to psát 2x ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Mirasr

              Mirasr 01.12.2010  11:51

              « Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

              pozvy lidi a klidně tě zdarma povozim stopadesátkou do kopce v 1.2 jinak ti to asi nedokážu to je jasný že si budeš mlejt svoje když si nejel s timhle motorem. 16Ventili se skvěle vytáčí a ve svých otáčkách pak drží, Samozřejmě rozjet do kopce už je něco jinýho to je opravdu záhul ale jet po rovině rozjet to a pak jet těch 150 do kopce tak to drží a pod nejde ale ani nahoru. A s tou spotřebou je jasný že třeba při 150 žere 8 nebo 10 ale tim ježděnim po městě nemam až tak těžkou nohu tak mi to dalo tenhle průměr 6.5l na 100km. Jinak francouzská elektronika je čínská přesně jako v mazdách i pár německých autech atd, koukni na řídící jednotku bude tam made in china. U ty elektroniky se sere jen to že oxiduje toť vše,jen najít kde a očistit. Jízdní vlastnosti lepší než jiný auta a prostě to neni sporťák je tam opravdi jen 1,2 motor bože co tu lidi čekaj za stovku Lambo? A to že je thalie nejlevněší auto bych teda luxus taky nečekal, jestli někdo jo tak je magor
              • 00 Reagovat !

                foto Stefic

                Stefič 01.12.2010  12:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

                "jen najít a očistit" To je právě to. Já nic hledat a čistit nechci. Chci auto, které prostě funguje. Ale jinak máš naprostou pravdu, že za 109.900,- se zázrak čekat nedá
                • 00 Reagovat !

                  foto Mirasr

                  Mirasr 01.12.2010  18:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

                  Já myslim že tenle focus ja za 300 000kč benzin se solidní výbavou auto úplně akorát. Až za rok budu kupovat nový autíčko plánuju s cenou kolem 400 000Kč tak nad thalii se stejně nikdy neošklíbnu je to super auto a někomu stačí a basta ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Mirasr

            Mirasr 01.12.2010  11:43

            « Re: Re: Re: nepomlouvej

            Je to 16Ventil nejsem blb abych tohle nevěděl. Vidiš i ostatní davaj za pravdu 4 válce 1,2 jsou super autíčka. 11 litrů to bys musel mít velkou díru v nádrži a nebo fakt blbej kus, možná zkus povolit ruční brzdu než se rozjedeš to taky pomáhá jak při rozjezdu tak spotřebě :-) tenhle focus dynamikou taky extra neoslní když má zrychlení na 100kmh jen o 0.4s lepší a jede o 7kmh víc. Ale pružnost bude určitě zase lepší.
      • 00 Reagovat !

        foto dr-biker

        dr.biker 01.12.2010  11:36

        « Re: Re: nepomlouvej

        Nepomlouvej Renault, ty se divíš že na těch renaultech něco odchází? Chápu, že nějaký zmetek z výroby se občas naskytne, ale v tvém případě to bude spíš způsobeno špatným zacházením a střídaním řidičů ne? Vždyť takový motor se nemůže říct o 11 l/100 km a to předpokládám, že jezdíš většinou sám. Buď jezdíš jako prase nebo máš děravou nádrž! Naše Punto 1,2 8v v plném obsazení i s plným kufrem si vezme na D1 na Prahu, což je do kopce max. 8 litrů a to jedu pořád kolem 130 km/hod, pokud nejedu po dálnici tak spotřeba klesá až na 5 litrů při dodržování předpisů.
        Jinak z Renaulty mám jen dobrou zkušenost, otec najezdil na Laguně r.v. 99 celkem 250 tis. bez vážnějších závad a poruch, kamarád má Scénika r.v. 98 a taky v pohodě. Jinak v autoškole jsem jezdil s Cliem 1,2 16v a ten motor byl docela svižný.
        • 00 Reagovat !

          foto Stefic

          Stefič 01.12.2010  12:30

          « Re: Re: Re: nepomlouvej

          já když jezdil v autoškole, tak mi svižná připadal Felicia 1,3 na plyn... >:D Osobně nemám s Renaulty zkušenost vyloženě špatnou. Ono obecně u francouzských aut se mi nikdy nic až takvážného nestalo. Byly to jen drobnosti. Ale objevovaly se neustále. Jednou přestal fungovat tachometr a pak zase naskočil. Pak zase blinkry...Prostě pořád takové nějaké maličkosti, které vyloženě obtěžují. Navíc ať se automobilky profilují, jak chtějí, vyrábějí prostě jen low-end. Na dnešní standard se problému u francouzů objevují příliš brzo
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 01.12.2010  14:52

          « Re: Re: Re: nepomlouvej

          Tak tady musím reagovat ..... neznám to auto ale auta 1.2 pokud se s nima jezdí na dálnici 130 km/h a víc tak nežerou žádný 5.5 nebo 6 a tak to je naprostá blbost, ty těch 10 až 11 si klidně vezmou protože ten motor .....jede na plnej výkon......
          To nějakej 3 litr když pojede stejnou rychlostí tak si vezme třeba jen 8 když má člověk klidnou nohu ale tady ty malý odsahy ...žerou jak prase když se jede rychle a to mi nikdo nevymluví ....... :-)
          Ted mě tady asi někdo ukamenuje ...... >:D jak jezdí ve 150 km/h za 5.5 ...ale má zkušenost je taková .... ;-) ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Mirasr

            Mirasr 01.12.2010  18:16

            « Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

            I v testech maj v thalii při 130kmh spotřebu 7.8l a prostě ne celou nádrž i s městem a mimo mi to udělá průměr 6.5. Jinak rekordní spotřebu jsem měl 5.25l na 100km při 500km dálnice a 250km mimo město a 50km ve městě bylo to v létě. Po tý dálnici jsem si jel asi 300km 120kmh a 200km jsem jel 150kmh. Jinak jsem rychlosti dodržoval.
            A stejně až já si jednou koupím BMW 1.0 TSI 110kw s tim budu jezdit 300kmh průměrnou rychlostí a spotřeba bude 2l na 100km
            Všechna tahle diskuse spěje jen tam že nikdo o svym autě neví nic kdo ví jestli ho vůbec má. A že si někdo koupí zmetek je jen smůla :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto MichalBMW-BMWfans-

              MichalBMW (BMWfans) 01.12.2010  18:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

              Spojení BMW a tsi mě pobavilo jako ta spotřeba >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Mirasr

                Mirasr 02.12.2010  08:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

                počkej jednou budou mkuset udělat něco novýho to se budem divit >:D Nemam rád lidi s bavorákama co si je vychvalujou při tom se jim furt serou a budou je opravovat hlavně že maj BMW. Radši si koupim znovu thalii ;-\
          • 00 Reagovat !

            foto Mates81

            Mates81 01.12.2010  19:17

            « Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

            Naprostý souhlas :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Mirasr

              Mirasr 02.12.2010  09:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

              JJ, ale zas tak to nemyslim s těma BMWmanama ale nemam rád když něco pomlouvaj, jsou zvyklí na něco úplně jinýho a kdyby byli jako já a investovali peníze raději do cestování než do auta nebo neměli prachy tak by byli za levný auto rádi, Rychlostní limity to umí i každá škodovka a dopraví tě to takže pohoda
              • 00 Reagovat !

                foto kexxik

                kexxik 05.12.2010  10:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: nepomlouvej

                hele ten Mirasr je docela husťák co?BMW a TSI no comment. Jinak ta spotřeba je samozřejmě nesmysl. Thalia 1,2 točí při 130kmh 4400ot!!! takže asi dost těžko v tu chvíli žere 5,5l >:D zvláštní, že všichni ostatní mají průměr kolem 8,2- 8,5...
      • 00 Reagovat !

        foto vrkuboy

        vrkuboy 05.12.2010  21:42

        « Re: Re: nepomlouvej

        >:D Nechceš se stavit na kafe? Já jen že bych ti ukázal můj motor v Rendlíku kterej má 200 000km a podle toho co píšeš by už měl být někde na vrakáči a přitom kromě svíček a oleje zatím nebyo potřeba nic měnit. Jinak ta spotřeba 11 litrů? No nechci ti brát iluze, ale moje 1,6 16v při brutálním zacházení bere 10,9l/100km a větší spotřebu i přez velkou snahu jsem nezaznamenal, takže pochybuju že ta 1,2 bere víc jak 11. Každopádně to takhle nepaušalizuj. Z toho co píšeš to vypadá že všechny motory od Renaultu jsou šmejdy.
  • 00 Reagovat !

    foto Hurvajz

    Hurvajz 30.11.2010  10:33

    Dobrá zkušenost

    Zrovna dneska se chystám na zkušební jízdu. Celkem jsi mě nabudil. Těším se jako malej kluk. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 30.11.2010  15:12

      « Re: Dobrá zkušenost

      Pak dej vědět jak si dopadl ;-) Jaký motor a výbava? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Hurvajz

        Hurvajz 30.11.2010  22:02

        « Re: Re: Dobrá zkušenost

        Tak to máme za sebou :-) Celkem vzato - nejsem omráčen, ani zklamán. Chytl jsem se na akci Trend Plus a motor 1.6 Duratec (74kW). Protože stále něco přemísťujeme, volba padla na kombajn. Překvapení bylo, že u komba se jedná už jen o vymetení skladů ;-\ , čili žádné velké vyskakování. Ber nebo neber. Ale to může být i výhoda :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Mates81

          Mates81 30.11.2010  22:14

          « Re: Re: Re: Dobrá zkušenost

          No určitě, už se nám ten nový model blíží, mohla by to být i výhoda v ceně ;-) Chce to hledat, nebo ještě teda chvíli počkat, možná že se ceny na přelomu únor/březen ještě posunou dolů. Výbava Trend Plus je dobrá, určitě by to možná chtělo nějaké ty vychytávky doobjednat ( Loketní opěrka, tempomat, rozmrazovací přední sklo, atd...) Nevím jak motor, slyšel jsem, že je docela hodně hlučný, ale 74kW by snad mohlo i stačit, na nějaké ty popojížky :-)
          • 00 Reagovat !

            foto paul77

            paul77 01.12.2010  22:36

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá zkušenost

            Mohu potvrdit. Také jsem se chytil na akci a je z toho krásné bílé combi 1,6 74 kW Trend plus s paketem Design plus (auto klima, loketní operka, ozdobné disky). Původně jsem chtěl počkat na nový focus, ale když jsem viděl fotky, tak jsem rychle běžel pro ten stávající. Myslím, že se jedná o jednu z nejlepších nabídek v poměru cena/užitná hodnota (samozřejmě bych raději bral bmw, kdybych na to měl..), auto jezdí skvěle, vzhledově se mi líbí, motor 1,6 mi na běžné ježdění stačí, i když je pravda, že by mohl být ve vyšších otáčkách tišší. Průměrná spotřeba zatím 7,5 l/100 km. V tomto počasí (sněžení) mi přijde, že se auto chová velmi jistě (stabilizační systémy pracují perfektně). Až bude čas a budu mít najeto alespoň 5tis. km zkusím napsat také nějakou recenzi.
          • 00 Reagovat !

            foto Hurvajz

            Hurvajz 06.12.2010  15:22

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá zkušenost

            Tempomat je pro mě už luxus, po dálnici se moc nesvezu, ale vyhřívané čelní okno - to je něco. O víkendu jsem si zkusil ještě se starou károu, co už skoro netopí... :-(
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 30.11.2010  10:40

    Recenze je typu - konečně nové fungující auto -

    takže člověk si musí nadšení trochu vydělit, taky mě malinko vadí asi třikrát použité měkké i místo tvrdého, ale přes to se snažím přenést, třeba amíci pravopis moc neřeší, tak se snažímv tomto ohledu být američan.... :-)
    Nejvíc mě zaujala věta - V menu je dokonce možnost nastavení tří variant řízení - sport, comfort a standart. Zkoušel jsi to? Co to dělá? To je nastavení posilovače, či co? A možnost vypnout ABS je zajímavá, ale k ničemu. Chtěl bych vidět smrtelníka, který si u takovéhleho auta ABS dobrovolně vypne. >:D A´t auto jezdí a nezlobí. Hoj!
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 30.11.2010  15:11

      « Re: Recenze je typu - konečně nové fungující auto -

      No s tím ABS sem se uklepl, ABS nejde vypnout, to by byla opravdu hloupost, ale je vypinatelné ASR a ESP. Jinak k třem variantám řízení, ještě jsem to ani pořádně nezkusil, ale znamenáto to, pokud se nepletu, odezvu od volantu, čili řízení.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 01.12.2010  16:12

        « Re: Re: Recenze je typu - konečně nové fungující auto -

        To s tím řízením je Fordova vymoženost, sice zajímavé, ale u dieselového hatchbacku spíše pro rodinné užité se to dá oželet, resp. jsi to ani neodzkoušel. Navíc u dieselu se do Focusu dodává klasický elektrohydraulický posilovač, ne hydraulický jako u benzínových motorů a ten rozdíl by měl být poznat
  • 00 Reagovat !

    foto tai

    tai 30.11.2010  15:39

    povedená recenze

    Příjemné počtení a hlavně v úvodu si člověk i trochu pousměje. Taky už pokukuji po jiném kamarádovi na cestování a kdybych měl dost peněz, hnedka jdu do fordu po tvoji recenzi. Jenže zatím nejsou :'-( S čím s tebou souhlasím, chtělo by to o pár kW víc :-). Přeji mnoho krásných kilometru. Ahoj
  • 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 30.11.2010  16:47

    Diesel

    Vítám Tě tady taky, konečně další ford s dieslem :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto gagarin-cccp

    gagarin_cccp 01.12.2010  12:17

    ford je mord

    nazdar, hihi, jak jsi psal, že ten, kdo říká přísloví o fordech neví o čem píše, tak se jukni na mou recenzi, určitě se pobavíš :-) Ale samozřejmě to nechci zevšeobecnit, vždy záleží na kusu, který koupíš a o to je větší pech, když máš ojetinu, kde se vše znásobí, takže samozřejmě nemůžu všeobecně napsat, že ford stojí za *, když třeba konkrétně můj kus měl kurevsky zanedbanou údržbu....nicméně od roku 2001 je na všech fordech znatelná úspora nákladů. No ale k Tvému kusu, přítelkyně měla dříve jako služebáka tohodle Focuse v kombále. Musím napsat, že na pohled pěknej, podvozek a brzdy supr. Motor tam měla 1.6 benzín a to prostě na tu váhu auta slabota o tom není diskuze, nehledě na spotřebu se od toho odvíjející... Ale spíš se mi hnusily ty plasty v interiéru i když měla lepší stupeň výbavy. Co bylo supr, bylo vyhřívání čelního skla, ale to Ty tam asi nemáš. Jinak přeji spoustu šťastných kilometrů a´t máš po těch útrapách klid ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 01.12.2010  16:41

      « Re: ford je mord

      A nebo se taky říká u nás "Fordem tam a vlakem zpátky", nebo mají toto logo: [odkaz]

      Ono na mnoho značek existuje mnoho pořekadel. V německu je hodně těchto hlášek na Opel, třeba v překladu "Každé auto se jednou stane Opelem" nebo jiné a tentokrát německy "Nur ein Trottel fährt mit Opel"

      Reálně je to jedno a jakékoliv zevšeobecňování je naprosto zavádějící, stejně jako srovnávání aut v různých třídách, motorech a s diametrálně jinými cenami. Ono taky srovnávat Thalii 1,2 za nějakých 200 tis. s Focusem 1,6 tdci za nějakých 400 je slušně řečeno Trottlovina
    • 00 Reagovat !

      foto stirecek1

      štíreček1 01.12.2010  17:28

      « Re: ford je mord

      Gagarin: ta tvoje recenze je fakt povedená. Na fordy jsem už slyšel všelico, ale zas jsem o něco chytřejší. Kdysi dávno jsem koupil v bazaru escort 1,8D a ten na tom byl podobně. Kromě kastle, interiéru a motoru se na něm sralo taky vše, jenže už měl něco za sebou a tak jsem postupně měnil na podvozku vše co se dalo a až jsem si myslel, že mám vše vyměněné, začal jsem zase od toho prvně vyměněného.Na motor jsem neslyšel hezké věci, ale pro mě je tento motor držák a startoval i v mínus třiceti. Žhaviče jsem nikdy neměnil! Jen rozvody a jednou pumpa. Do bazaru šel v nejlepší kondici, měl sice cca 300tis km, ale měl novou 14dní starou spojku, baterii, koutoče, desky, silentbloky no prostě skoro vše.Kupodivu jezdí dodnes - nejhorší investice, ale motor fakt povedený a bez poruch. Druhý focus - ten jsem měl čtyři roky, koupený jako dvouletý a kromě spotřebáku jen čepy řízení, takže spokojenost. Při 115tis km jsem ho vyměnil za ročního c maxe - zatím je jedna žárovka potkávačka!
  • 00 Reagovat !

    foto The-Stig-Driver

    The Stig Driver 01.12.2010  17:01

    FORD je LORD

    Zdravím, toto je lepší přísloví >:D >:D >:D Já se svým Focusem nemám žádné problémy a znám mnoho lidí kteří taky ne. Pravda je, že jak se trefí na špatný kus, tak je to v prdelce.....
    Tak ať Vám to jezdí bez problémů ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto vrkuboy

      vrkuboy 05.12.2010  21:46

      « Re: FORD je LORD

      Známej má Focuse a už je z toho nešťastnej protože je pořád v servisu, ale světe div se chce si koupit zase Focuse :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.2010  22:50

    Spotreba

    Ty jo, tak ta spotreba, to je pecka. O tom si muzu nechat leda zdat :o))) Pekna kara, pekna znacka! Pokud mas chut, mrkni na myho Mustanga... [odkaz] ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto kexxik

    kexxik 05.12.2010  10:28

    hrozná recenze

    takový bláboly jsem dlouho nečetl. A ještě mu tam někdo napíše, že tak výborná recenze tady dlouho nebyla >:D je vidět, že po odchodu dřívějšího uživatelstva, kteří opravdu měli znalosti o autech, tady zůstaly jen zbytky a jejich moudra.
    BMW je zřejmě nejlepší na světě co, ale ještě jsi žádné neměl...Naftové Fordy patří ke špičce :-) spolupráce s TPCA???víš vůbec co to je???Ta spolupráce je s PSA...
    Nejhorší, že někdo kdo neví nic moc o autech si hraje, že ví vše a pokládá se za odborníka. Proč?Kdyby sis na nic nehrál, tak to vypadá líp.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 05.12.2010  13:03

      « Re: hrozná recenze

      Tak nějak, ale eufemizovaně jsem to chtěl napsat já.
      To TCPA je podobná kravina jako mirasirovo TSI u BMW >:D Když už, tak by se mělo rovnou napsat, že 1,6 tdci je vlastně HDI od Peugeotu, protože Ford prostě nafťáky moc neuměl, zatímco PSA patřilo a patří ke špičce.

      No já si na tu recenzi najdu čas a důkladně napíšu, co mi nesedí.
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 05.12.2010  13:25

      « Re: hrozná recenze

      Jen taková malá připomínka - Když si to pořádně přečtěš, je tam napsáné - Dlé mého pohledu patří ke špičce, takže nikomu nic nevnucuji, kdybych napsal, že tyto motory jsou nejlepší na světe, to by byla jiná :-) to pak tvé pochybnosti bych bral :yes: Jinak jelikož jsem hrdý Čech, tak uvádím TPCA ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 05.12.2010  13:30

        « Re: Re: hrozná recenze

        TPCA je továrna v kolíně a nic společného s dieselovými motory nemá, takže tvé vlastenectví je naprosto nesmyslné.
        • 00 Reagovat !

          foto das-autos

          das_autos 05.12.2010  13:43

          « Re: Re: Re: hrozná recenze

          Když se tu tak hádáte,tak právě tyhle motory patří k nejnespolehlivějším co do Focusu dávaj.1,8 je mnohem spolehlivější,ale hodí se spíš na delší trasy.Jinak recenze se mi líbí.Je napsáná i celkem čtivě a slohově oproti jinejm taky v pořádku.Každej se nenarodil jako odborník přes auta,hlavně ti co maj BMW,ty si myslej ,že snědly všechnu moudrost.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 05.12.2010  13:57

            « Re: Re: Re: hrozná recenze

            V čem je 1,6 tdci potažmo HDI nespolehlivá? Dost jsem o tomhle motoru pátral po všech možných stránkách a fórech a žádné opakované problémy jsem nikde nezaznamental. Pomineme-li filtr pevných částic, který má dnes už pomalu většina aut včetně koncernu VW, tak žádné kiksy se u něj nevyskytují. 1,8 proti 1,6 je méně kultivovaná, má nelineárnější výkonovou křivku a o něco horší zpřevodávíní, každopádně oproti problematičtějšímu 1,8 tddi je to ve spolehlivosti pokrok.

            Nikdo tady nežádá aby recenzent věděl vše, ale pokud si v některých věcech prostě nejsem jistý, tak to raději pokorně napíšu a ne suverénně srovnávám Thalii s Focusem, i když stojí 2x více, benzín s naftou atd...
            • 00 Reagovat !

              foto The-Stig-Driver

              The Stig Driver 05.12.2010  14:47

              « Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

              Já osobně mám 1.8 TDCi 85 kW a naprostá spokojenost. Motor má dostatečnou sílu a má přijatelnou spotřebu 6-7 L. Motory TDCi mají rády vyšší otáčky oproti TDI, proto jsou hlučnější....
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 05.12.2010  16:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                6-7 není až tolik málo na diesel, ale já srovnával s 1,6 tdci ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Mates81

              Mates81 05.12.2010  14:53

              « Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

              No pokud vím tak to nijak nesrovnávám, jen jsem napsal co bylo dřív a co je teď, jediné srovnání, které mám je délka a šířka, ono to ani srovnávat nejde, jdou srovnávat jen auta ve stejné třídě a podobné motorizaci ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto das-autos

              das_autos 05.12.2010  16:14

              « Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

              Hele možná v Peugeotech to považujou za spolehlivej motor ale ve Fordech rozhodně není.Odcházej turba,podfukujou nebo odejdou vstřiky,čerpadlo atd.
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 05.12.2010  16:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                Tak trochu z tipcars.com:
                Dobrou volbou je i 1,6HDi s 80kW. Poměrně svižný a přitom velmi úsporný. Pokud nezanedbáte běžnou údržbu a výměny oleje, jsou tyto motory spolehlivými služebníky na mnoho kilometrů.
                Problematickým HDI motorem byl částečně 2,0 HDI 66 kW montovaný do 307, který měl vstřikování od Siemensu, nyní se již nedodává.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 06.12.2010  19:56

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                  Tak ten motor má mouchy,ale pán má verzi 66KW ten nemá naklápění lopatek turba a celkově je jednoduší a spolehlivější nežli 80KW vybavená DPF filtrem.Motor má problém v oleji který se přapaluje v karbon ten ucpává sítko před turbem které se potom díky malému mazání přidře.Platí i pro HDI konstrukce je stejná.Nutnost je pak sundat celý sací koš a vyčistit.Pegueot několikrát snížil předepsanou výměnu oleje.
                  Ve vyšším nájezdu netěsní vstřikovače (podfukují).K vstřikování Siemens PSA-Ford osazuje ty to motory 1,4TDCI/HDI,1,8TDCI,2,0TDCI DW10 Focus i Mondeo,307,407 atd.Nově bude nová generace vstřikovačů1,6TDCI/HDI 82KW euroV ve slabší verzi zůstane Bosch.1.6TDCI sice patří konstrukčně k nejnovějším,ale určitě nepatří k nejspolehlivějším hlavně jako ojetina se na něj kupí řada poruch.Nového motoru bych se vůbec neobával.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 06.12.2010  20:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                    To o oleji jsem četl, dokonce doporučují při výměně oleje sundat celou olejovou vanu, protože často se díky ne zcela vhodnému umístění vypouštěcího ventilu nevypustí vše a jak píšeš i ty, hromadí se karbon v oleji. O snížení intervalů výměny oleje není nutno ani psát, ale to už je pomalu evergreen všech dieselů.

                    Ad DPF. Hledal jsem teď informace o slabší verzi a našel jsem, že i do ní se nyní bude DPF montovat, protože jinak by se nesplnilo Euro V, odkdy přesně a jestli se montuje, to jsem bohužel nedohledal.

                    Hledal jsem ozvy u vozů ne starších než 5 let, ještě lépe do 3 let a nějaké závady, které by se objevily před 150 000 km jsem nezaznamenal, takže jak píšeš, nového motoru se taky neobávám.
                    • 00 Reagovat !

                      foto stirecek1

                      štíreček1 07.12.2010  19:44

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                      Euro V platí od příštího roku, už teď se dělají objednávky na nové motory, starý se už v podstatě nedá koupit. Už i kia do své 1,6tky v dieslu bude muset dát filtr, dodnes plnil normu euroIV i bez filtru, ale tuhle normu plní i 1,6tka od PSA i bez filtru - vím od kluků, co filtr vykuchali. Jinak ty dlouhé výměnné lhůty u olejů jsou k ničemu, pak můžou ty problémy vznikat. Takže kdo se nežene do dřívější výměny oleje, může ty problémy mít vlivem karbonu. 1,6TDCI má teď vstřikovače Bosch soleonid, jsou spolehlivé a hlavně opravitelné a v roce 09 na ně přešel i koncern, poněvadž ze siemensem měli velké problémy a s boschem auta konečně jezdí.
              • 00 Reagovat !

                foto stirecek1

                štíreček1 05.12.2010  17:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                To jsi nejspíš přišel z jiné doby, podfukovací vstřiky jsem viděl naposled u koncernových PD vstřikovačů ovládaných vačkou a na poslední siemens v nových commonrailech zanevřel koncern taky a přešel ke spolehlivým soleonidům, které ford používá taky. Motor 1,6TDCI 80kW patří ve své třídě mezi konstrukčně nejvyspělejší ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 05.12.2010  18:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                  Tak nějak :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto das-autos

                  das_autos 05.12.2010  18:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                  Štírečku tak si to pořádně proštuduj na focus foru,pokud vím chodíš tam a zrovna si tam moc neperlil a navíc ho vlastníš,tak ho vychvaluješ.
                  • 00 Reagovat !

                    foto stirecek1

                    štíreček1 05.12.2010  19:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                    Ty si to proštuduj, pak zjistíš, že problémy mají jen jedni a ti samí - čipaři, šetřílci co nemění olej včas atd. Na německých fórech se dočteš něco o nájezdu 240tis km bez problémů a vším původním, i s DPF filtrem, který má údajnou životnost cca 120tis km, původní dvouhmoťák, původní trysky, žhaviče atd. Je to prostě o rozdílném přístupu k údržbě.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Mates81

                      Mates81 05.12.2010  20:49

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                      V tomhle ohledu máš určitě pravdu. Pokud tam někdo leje naftu, od někoho kdo vytáhne šlaluch někde ze země na dvoře, pak se divte že vstřiky a turbo se mění do 100 tis. kilometrech, moderní motory jsou pěkná věc, ale daň je, že je musí člověk udržovat a dávat jim perfektní péči.
                    • 00 Reagovat !

                      foto das-autos

                      das_autos 06.12.2010  17:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                      Samozřejmě s německou naftou a na německých dálnicích takovejhle nájezd není problém.U nás to bude každopádně míň aniž by už něco neodešlo a nic to nemění na tom,že je to nejmíň spolehlivej motor co se dává do Focusů už jenom z důvodu jeho složitosti a větší pravděpodobnosti že něco odejde.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 06.12.2010  18:17

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                        Tyyyy jo, to je mi ale obecných keců. V německu mají nejkvalitnější naftu na světě, podvodníci tam neexistují, stejně jako u nás neexistují čerpací stanice se zaručenou kvalitou... Češi vůbec nemají Fordy Focusy jako služební auta, které ročně najednou spoustu kilometrů po dálnicích a silnicích, protože dálnice a silnice u nás vůbec nejsou...
                        Vůbec, to německo, to je ráj na světě. Popravdě ani nevím, co tu ještě děláš? :-O 8-s
                        • 00 Reagovat !

                          foto stirecek1

                          štíreček1 06.12.2010  19:41

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                          Každopádně si to odůvodnil na jedničku :yes: Nejspíš má špatné zkušenosti s českou naftou a silnicemi a nejvíc na to trpí motor ve focusech :-O
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ronault-

                            Ronault. 06.12.2010  19:49

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                            A HDI jsou komplikované, protože jeho starý TDI s rotačním čerpadlem není ;-) Common-railly jsou dnes všechny, i VW už končí s PD, filtr pevných částic je už pomalu taky všude, jinak by to neprolezlo Euro V, dvouhmotý setrvačník je už taky pomalu všude a to nemluvě o turbu, které dnes už je pomalu synonymum nafty. Takže jaképak komplikované HDI či tdci? :-O
                            A nebo on má v autě ještě karburátor a nebo jezdí dvoutaktem >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto das-autos

                          das_autos 07.12.2010  16:05

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                          Hele nějak ta debata s tebou nemá cenu a nějak se mi ztrácí podstata,ostatně jako jinde viz.diskuse OII tour.Já jsem psal,že je to nejnespolehlivější motor co se do Focusu dává a za tím si stojím a rozhodně je to pravda.Že má lineárnější zátah a menší spotřebu než 1,8 TDCI je věc jiná,ale jako diesel není spolehlivější a oproti benzínům se to se spolehlivostí nedá srovnávat.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ronault-

                            Ronault. 07.12.2010  16:23

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                            Ničím si své tvrzení nepodložil, nekonkretizoval jsi a na závěr porovnáš náklady na servis naftového turbomotoru s atmosférickým benzíňákem, tomu říkám pecka. Samozřejmě, kdyby nikomu nevadila větší spotřeba, tak s naftovými motory moc lidí jezdit nebude, ale opak je tak nějak pravdou, i když se to i mně nelíbí.

                            Takže jsi nucen měnit nicky, aby s tebou někdo ještě vůbec diskutoval, jo? >:D >:D
                            • 00 Reagovat !

                              foto das-autos

                              das_autos 07.12.2010  16:39

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                              Tak teď tě nechápu už vůbec a končím s tebou tuhle nesmyslnou diskusi.Nicky si nikdy neměním a neměnil jsem,není mi dvacet a nejezdím Favoritem.
                              • 00 Reagovat !

                                foto Ronault-

                                Ronault. 07.12.2010  17:51

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                Asi bys měl, jízda v MHD ti evidentně nedělá dobře 8-s >:D

                                Takže ty porovnáváš spolehlivost motorů Focusu, který aktuálně nabízí 2x 1,6 TDCi /HDI a jednu atmosférickou šestnáctistovku? No to je mi srovnání.

                                Co takhle porovnat s jinými srovnatelnými motory konkurence, třeba 2,0 TDI PD, 1,5 dci atd. atd. Ono ohánět se konstrukční složitostí dieselů je nošení dříví do lesa ;-)
                                • 00 Reagovat !

                                  foto stirecek1

                                  štíreček1 07.12.2010  19:26

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                  Tak už ho netrap nebo budem za chvíli číst, jak jsou 2,0TDI PD nebo siemensové commonraily z roku 08 nejspolehlivější ;-) Ono kdyby si člověk pořád dokola opakoval, "čím je stroj složitější, tím je poruchovější", nemohl by si dnes koupit žádné auto, leda tak ten dvoutakt v trabantu, ale ta doba už je pryč i u dnešních turbo benzínů. Když jsem se díval na testy spolehlivosti

                                  [odkaz]

                                  tak max se drží pořád vepředu až na nějaké vyjímky mezi samými japonci. Dvanácté místo je celkem dobré, loni šestnácté a předloni osmé. Citroeny kupodivu až na chvostu.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto das-autos

                                    das_autos 07.12.2010  19:53

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                    To co si dal za odkaz je statistika jednoho provozovatele německých STK,kde se klasicky hodnotí světla,koroze,podvozek vůle atd. jako u nás a procento vážných závad,ale nikdo ti tam neřekne co se ti vysype na motoru nebo elektrice.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto Ronault-

                                      Ronault. 07.12.2010  20:03

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                      Samozřejmě, tohle je hodně orientační a mnoho to neznamená, i když TUV tvrdí, že kontrolují několik desítek či stovek částí auta. Dá se však najít i konkrétní zastoupení závad, které vedly k neprospění, což už k něčemu může být. Podobně je na tom i ADAC, který díky vlastním "žlutým andělům" jednotlivých značek taky není objektivní a obsahuje i zabouchnuté klíče.

                                    • 00 Reagovat !

                                      foto stirecek1

                                      štíreček1 07.12.2010  20:29

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                      Samozřejmě, že to není objektivní, ale tak nějak to vypovídá o celkové kondici toho kterého vozu nebo modelu. A třeba když chčije olej, tak se to uvádí taky jako závada. Já jen nemůžu souhlasit s tím, že motor 1,6TDCI je nejméně spolehlivý nebo hodně poruchový. Každý svou péčí může životnost prodloužit nebo nepéčí zkrátit. Měl jsem escort 1,8D a focus tddi a na tyhle motory jsem se dočetl tolik negativních věcí až to pěkné nebylo, ale v praxi jsem ani na jeden motor nešáhl a dodnes je považuju za spolehlivé. Mrazy kolem třiceti pod nulou zažily taky, ale vždy jsem jel. Kromě rozvodů jsem neměnil nic, ani žhaviče.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Ronault-

                                    Ronault. 07.12.2010  19:59

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                    Já teď před pár týdnu tu tabulku tak pracně hledal a ona je tady! Díky, sice s křížkem po funuse, když už jsme auto koupili, ale i tak koukám, že úplný šmejd dle TUV jsme nevybrali >:D

                                    Koukám ale, že docela vysoko se drží Clio, ale o něm já už tvrdím hodně dlouho, že patří k vůbec nejlepším autům třídy. No nic, konec TUV, jsou to jen statistiky.

                                    Samozřejmě, nechcu jej trápit, ono i tady u toho TDCi platí, že jezdí podle toho, jak se k němu člověk chová, moderní motory jsou komplikovanější, ale pokud si to vemem kolem a kolem, tak ta objektivní spolehlivost při počtu najetých kilometrů je čím dál lepší. Dnes není problém pro auto ročně udělat 80 000 km aniž by zaznamenalo nějaký problém.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto stirecek1

                                      štíreček1 07.12.2010  20:31

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                      tak co nakonec máte...??? ;-)
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto Ronault-

                                        Ronault. 07.12.2010  21:33

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                        Mrkni do mé recenze, je tam dole ve fotogalerii fotka. Recenze ještě dlouho nebude.
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto stirecek1

                                          štíreček1 08.12.2010  16:53

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                          Tak to kukám :-O Nepsals něco feferoně o renoltovi? Fakt se mi líbí :yes: I ta barva mu sluší. Benzín? Hlavně mnoho km bez nehod, ať nedopadne jako chudák fanouš.
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto Ronault-

                                            Ronault. 09.12.2010  00:27

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                            Nene, tenhle Peugeotek je nafťák, 1,6 HDI 66 kW >:-[] Takže vím za co se tu hádám, protože před koupí jakožto odpůrce nafťáků jsem dlouho pátral jak je ten motor se spolehlivostí... Navíc tohle je pro taťku, ne pro mne... já bych asi do diesela zatím nešel. Renault Laguna jsem psal u feferonky, to je pravda, ale to není nové, je to vlastně taťkovo auto, které teď budu mít já a Fanouš jde na prodej, není to ani kvůli nehody, protože Fanouš už jezdí a chybí jen opravit dveře, ale asi to chtělo něco bezpečnějšího na těch mých skoro 30 000 km ročně. Je to o hubu dneska a Favorit ač mi v podstatě po všech stránkách stačí, tak bezpečností ne. Ale bude mi chybět.
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto stirecek1

                                              štíreček1 09.12.2010  19:13

                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                              Ten motor je super, myslím, že taťka bude spokojený. Výkon bohatě stačí, měl jsem 66kw ve focusovi a jel super, měl kratší převody, ale odspodu jel skvěle a pětka byla místo automatu. Tahle nová má ještě lepší krouťák odspodu To už máte euro5 žejo. Ta laguna má jaký motor? Kamarád má novou služební 1,5dci tuším 105koní a nemůže si ji vynachválit výkonově i spotřebou.
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto Ronault-

                                                Ronault. 15.12.2010  21:29

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                                Laguna je základní 1,6 16V a je přestavěná na LPG, jinak bych to neuživil. Motor je to dobrý, spolehlivý, dobře se vytáčí, určitě dokáže jezdit i za nízkou spotřebu, ale ne v Laguně, na tu je poddimenzovaný, takže na dálnici si řekne ve 130 o 9,5-10 litru LPG na 100, při plném naložení už moc nestíhá a po městě si taky řekne o 10 až 11, hlavně v Brně chlastá ve špičce jak nezřízený.

                                                Naštěstí při ceně LPG nemusím až tolik truchlit nad spotřebou, jen ten výkon bych uvítal vyšší. Z druhé strany se člověk tou Lagunou tak nějak nechá ukolébat, že mu ten motor stačí, pohodlí, ticho a klid, ze mě se stává klidný řidič >:D >:D

                                                Ta 207 by měla být Euro 5, dost jsem pátral, ale jelikož jsme původně šli kouknout na 308 s tím motorem a náhle to změnili díky lepší výbavě a dobré ceně na tuhle 207 SW, která našim bude stačit, tak ani pořádně nevím. Zítra se dozvím zbytek detailů :-)
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto stirecek1

                                                  štíreček1 16.12.2010  13:41

                                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                                  Na ten plyn se to hodí, pokud člověk hodně najezdí. Známá ho má ve felicii a taky si libuje, jenže najezdí málo, takže servis ji stojí víc než by dala za benzín. Jezdí denně do práce 10+10km plus nákupy, ale to je pořád málo. Nedávno měnila bombu a stálo jí to i s tím servisem 10500kč+emise.

                                                  Dnes max dostal nový olej a filtry po necelých 14tis km. Klidný řidič se ze mě stal po přesednutí z focuse, nyní si užívám komfortu a výhledu, i když někdy se koně splaší a výška nevýška i v zatáčkách se rychle ztrácím z dohledu >:D
                                                  • 00 Reagovat !

                                                    foto Ronault-

                                                    Ronault. 17.12.2010  18:58

                                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                                    Tak to nevím kde švagrová byla, protože já předloni taky měnil nádrž a vyšla mě nová i s práci nějakých 6000 Kč. A to je už nový model s elektroventilem :-O Jinak ta nádrž vydrží 10 let, takže pokud koupila starší Felícii s tím, tak jasně, ale jinak servis LPG mě vyšel s Favoritem ročně na 200 Kč a to jen kvůli seřízení. Jinak nic. Jo a STK je tuším o pár stovek dražší. Děda jezdíval 7000 ročně a vyplácelo se to. ;-)

                                                    Jinak taťka zatím hodně nadšený z auta, resp. ne hodně, protože z Laguny, i když je 10 let stará, to není až tak velký skok, ale je nadšený z toho, jak motor krásně táhne. Spotřeba zatím 5,5 prý, no ale je doma teprve 2 dny.
                                                    • 00 Reagovat !

                                                      foto stirecek1

                                                      štíreček1 19.12.2010  19:35

                                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                                      Koupil jsem si časák autodiesel, tak tam ten motor docela rozebrali, je skoro celý překopaný. Je tam i slabší verze 66kw v pežotu, ale to jsem ještě nečetl. Nejvíc mě právě zajímal motor 1,8DI-D od micubiši a ten je fakt hodně dobrý. Až to přelouskám, dám vědět víc. Ale nový motor 1,6HDI/TDCI bude taky hodně dobrý, v něčem se od sebe liší, ale to jsou jen takové mouchy co se týká třeba DPF nebo elektronicky odpojitelné vodní pumpy, ford vsadil spíš na spolehlivější řešení, takže jede dál přes klíňák, HDI ji připojuje třením.
                                                      • 00 Reagovat !

                                                        foto Ronault-

                                                        Ronault. 23.01.2011  22:35

                                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrozná recenze

                                                        Ten autodiesel jsem taky četl. Ano, jsou mezi Fordem a PSA dva rozdíly. Jeden je ta vodní pumpa, která se prostě vsune do rozvoďáku. Jsem zvědav, co to bude dělat, ale i tak zůstala výdrž rozvoďáku 240 000 km, což je pozoruhodné.
                                                        Druhým rozdílem je filtr pevných částic, kdy Ford šel cestou občasné nutnosti jet na vyšší výkon, či si to řídí řj přidatným vstřikem paliva, PSA má i nadále aditivum, které by mělo vydržet 120 000 km, což ale snižuje spotřebu.
                                                        Takže sečteno by měla být verze PSA o krapet úspornější, otázkou bude ta vodní pumpa, ale prý to není jediný motor, který tohle v současnosti má. Prý Mercedes to má taky, jen nevím, jestli stejně řešené.
  • 00 Reagovat !

    foto sir

    sir 06.12.2010  11:00

    Gratuluji :o)

    Fajn auticko, se stejnym motorem ale v kombajnu jsem najezdil 165tis bez zavady a co se tyce jistoty na snehu atd....parada.. A takove rozmrazovani okna, to je u nas v rodinne povinna vybava :o).Ted uz auto preslo na drahou polovicku a ja povyrostl.
    V kazdem pripade hodne stestastnych km
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.2010  23:09

    Nastavení sport, comfort, standart

    Ahoj, rád bych se Tě zeptal, kde máš v palubním počítači, že si můžeš nastavit sport, standart, comfort. Mám taky focuse ale v 1,6 benzín a nikde jsem to tam nenašel :(. Díky za odpověď
    • 00 Reagovat !

      foto stirecek1

      štíreček1 09.12.2010  19:15

      « Re: Nastavení sport, comfort, standart

      V pc to najdeš - kolonka servostero či jak, používám italštinu
      • 00 Reagovat !

        foto das-autos

        das_autos 09.12.2010  20:04

        « Re: Re: Nastavení sport, comfort, standart

        Maj to Focusy s elektrohydraulickým posilovačem.1,6 benzín má jenom hydraulickej takže ten to nemá.
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 15.12.2010  21:31

    Spotřeba a hlučnost

    Spotřeba koukám příjemně klesá, na nižší střední třídu se mi to líbí. :yes: Navíc je zima a zimní gumy, takže ještě by to mohlo klesnout v létě. :yes:

    Jen ta hlučnost mě překvapuje, člověk by čekal, že spíše bude klesat. :-O
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 16.12.2010  07:37

      « Re: Spotřeba a hlučnost

      No třeba i ta hlučnost způsobuje ta zima, přece jen nějakých mínus 8 je prostě mínus 8. Nicméně na motoru zajímavě lítá teplota, dělá to všem kdo má tento motor, v zimě lítá ručička teploměru jak otáčkoměr :-) Stačí když se chcviličku stojí v koloně a už teplota spadne na nějakých 60, dokonce spadne i když se jede z kopce, bez plynu a v klidu. Je to zajímavé, motor se naplno zahřeje až tak po 20km. Proto kdo koupil nějakou ojetinu s tímto motorem, nelekněte se, a neměňte hned termostaty >:D ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto das-autos

        das_autos 17.12.2010  18:18

        « Re: Re: Spotřeba a hlučnost

        Jo,jo to jsou ty moderní diesly,malá spotřeba vyšší účinnost a méně zbytkovýho tepla.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 23.01.2011  22:30

        « Re: Re: Spotřeba a hlučnost

        Jo, taťka tvrdí totéž, že teploměr se chová dost aktivně, ptal se na to přímo u prodejce a prý je to normální. Takže klid ;-) Ale Peugeot má u tohodle motoru navíc vodní pumpu, která se umí vypnout, to u Fordu nedávají, kdo ví, jestli je to výhoda, ale prvně jsem tím vysvětloval to kolísání teploty, což koukám dělá i Focus.
        Jinak taťka má dlouhodobou spotřebu teď 5,7 a to je zima, nic moc zimáky a samé popojížděčky. Když jsem včera vzal auto na projížďku já, tak jsem měl po 2x30 km průměr na 5,1, takže příjemné. A to jsem auto nijak nešetřil :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Mates81

          Mates81 24.01.2011  17:35

          « Re: Re: Re: Spotřeba a hlučnost

          Jak si psal v jiném vláknu, nejspíš máš pravdu s tou spotřebou, mám najeto 16tis. km, a aktuální spotřeba 5,6L . Takže určitě tam nějaký rozdíl mezi PSA a Fordem je :-)
  • 00 Reagovat !

    foto The-Stig-Driver

    The Stig Driver 23.01.2011  22:16

    Osvětimany

    Taky tam občas zajedu :-) Lepší jak Stupava...
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 24.01.2011  17:37

      « Re: Osvětimany

      V tom máš určitě pravdu, když si chci jen tak v neděli po obědě vyblbnout, je to nejlepší místo kam zajet. Na delší lyžování preferuji třeba Bílou v Beskydech ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Mirasr

    Mirasr 12.05.2011  16:00

    Spotřeba

    Já bych zase řekl že je tohle moc vysoká spotřeba na naftu, proč je dražší když žere jak prase?
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 14.05.2011  19:01

      « Re: Spotřeba

      Určitě spotřeba kolem 6 litrů na naftu je docela hodně, hlavně když se jedná o šestnáctistovku, ale zase docela to nekdy i přistoupnu, takže je to ještě docela v normě, zkusil sem jet 100km tak nějak normálně, trochu i spořivě a spotřeba byla 4,3l, což už je krásně :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 22.05.2011  14:01

      « Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

      Prosím, pokud někdo máte zkušenosti s dovozem aut od Poláků, zajímalo by mě jak to probíhá, jestli podobně jak z Německa, beru jakýkoliv názor ohledně aut od poláků >:-[] :yes: ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 22.05.2011  14:13

        « Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

        Proč tě to napadlo?
        Nové nebo ojeté? Sestřenka třeba od příbuzných z Polska koupila Matize před lety a že by nějaký obrovský problém, to asi ne. Musel bych se poptat, ale v praxi to bude stejné.
        • 00 Reagovat !

          foto Mates81

          Mates81 22.05.2011  15:25

          « Re: Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

          Dík ;-) No jen tak, poohlížím se po nějakém novém (ojetém) voze, narazil jsem na pěknou nabídku v Polsku, tak se jen pro jistotu informuji, abych se kolem toho začal víc zajímat :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto das-autos

            das_autos 22.05.2011  19:19

            « Re: Re: Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

            Z pšonska bych nekupoval nic,hlavně ne ojetinu.U nás jsou nový auta snad nejlevnější v evropě kromě škodovek.
            • 00 Reagovat !

              foto Dylan-McKay

              Dylan McKay 22.05.2011  19:29

              « Re: Re: Re: Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

              Denně míří z celé Evropy valníky z bouračkama do Polska. Už 20 let. Nové auto ano, ojeté ne.
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 22.05.2011  19:41

              « Re: Re: Re: Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

              To je kus od kusu. O ty bouračky by ani nešlo, stejně jako u nás, tak i v Polsku můžeš koupit dobrou nebo špatnou ojetinu. Myslet si, že v Polsku nejsou zloději nebo naopak, stejně jako si myslet, že v Polsku nejsou dobří lidé nebo naopak, je omezené.

              Problém bych viděl, že taková běžná ojetina bude z Polska asi více vyklepaná, protože přecejen mají krapet horší cesty.

              Celkově ale moc nechápu, že se koukáš dnes po ojetinách. Kolik máš strop? Jen jestli by nebylo lepší popřemýšlet o něčem třeba skromnějším novějším pro začátek. Při tvé auto orientaci klidně o Fiestě. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Mates81

                Mates81 22.05.2011  20:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

                Strop do 200tis., s těma cestama v Polsku souhlasím, je to tam hrůza :-) , jinak díky všem za názor :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 22.05.2011  22:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

                  A jaké auto by sis představoval? Kdybys přihodil třeba 20-30 litříků, tak bys měl pěknou novou Fiestičku, Fobku, Clio, 207 v benzínu. Možná by se našlo nějaký vyprodejový Focus 2 za 260 000 včetně pěkné výbavy a ten Duratec 1,6 16V není k zahození. I když je to končící model, tak jezdí dobře a ty to víš ;-) Zvaž to, zvaž to, nové auto je nové auto, máš jistotu, máš záruku a ten POCIT, že máš své nové auto, které si sám zajedeš... ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Mates81

                    Mates81 22.05.2011  22:47

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

                    Určitě máš pravdu, nové auto je nové :-) Ale toto auto co mám v plánu koupit bude jen asi na jeden rok, a pak půjde o dům dál ;-) Chci nějaké zajímavé, malé rychlé auto :-! Když to dobře půjde, tak do 14 dní by už mohla být recenze :yes:
                    • 00 Reagovat !

                      foto Poustnik

                      Poustnik 22.05.2011  23:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Polska?

                      Do 14 dnů? Ty na to jdeš nějak hrrrr!!! >:D
                      Malé rychlé? Polski Fiat! >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 28.06.2011  17:20

    Jak snadno se člověk stane modelem - vidím vystavené svoje chlupaté nohy!

    :-) A co to nové malé rychlé auto? Už ho máš? Ford Fusion? Nebo stále vybíráš?
    • 00 Reagovat !

      foto Mates81

      Mates81 28.06.2011  18:14

      « Re: Jak snadno se člověk stane modelem - vidím vystavené svoje chlupaté nohy!

      Vidíš, stačí chvilka a jsi modelem >:D No stále vybírám, je těžké najít něco pěkného. Fusion je našich, s tím jezdím dočasně abych nemusel autobusem nebo pěškobusem >:D :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…