Recenze

10 Majitel

Ford Focus 1.8 TDCi

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Focus Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 250 / 1850 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 196 / 205 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4 / 5.6 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mcZ17".

Ford Focus první generace v roce 2001 prošel faceliftem, který podle mého autu dodal osobitější a zároveň agresivnější design. Venkovní změny se ale reálně projevily pouze v úpravě předního nárazníku a předních světel (včetně přesunutí blinkrů do přední optiky). Auto jsem kupoval nové na leasing ve výbavě Ultra – 5 dv. kombi, stříbrná metalíza, přední okna v elektrice, 4x airbag, ABS, nastavitelný volant ve 2 směrech, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, počítač, radio Ford RDS 6000 CD. Skoro bych zapomněl na zesílené odpružení zadní nápravy (vyzkoušena maximální zátěž a můžu vřele doporučit). I díky této vychytávce auto dostalo trochu jiný "look" než běžné Focusy - schválně mrkněte na fotky.

Jelikož naše rodina vlastní již 2 fordy (Fiesta 1.1, Focus 1.8 TDDi combi), nemohla být jiná volba než opět Ford (vzhledem ke spokojenosti s ostatními vozy). Původní plán bylo jít do hatchbacku, když jsem si vyhlédl opravený 1.8 TDDi (2004). Bohužel (nyní již bohudík) shodou okolností tento záměr nevyšel.

Ihned po pořízení nového vozu jsem se zaměřil na kola, která by mého Focuse odlišila od ostatních. Vícepaprsková kola byla jedinou volbou. Jelikož ale kola z ST170 vyráběly pouze v 17“ provedení (což je na české silnice až moc), musel jsem se poohlédnout po jiném výrobci. Od té doby tedy auto zdobí vícepaprskové 16“ Alessia Spider.

Silné stránky

Motor: "Díky technologii Common-rail, která dokáže vytvořit tlak až 140 Mpa, dochází ke vstřikování paliva pod velkým tlakem, což způsobuje velmi dobré rozprášení paliva ve válci a tím jeho kvalitní vyhoření. Technologie snižování hlučnosti (NRT) využívá velmi přesné vstřikování, ovlivňující jak čas vstřiku, tak i objem vstřikovaného paliva. Mohou to být jen 3 milisekundy a jen jeden mililitr paliva. Problém tvrdého chodu motorů s přímým vstřikováním paliva je řešen takzvaným "předvstřikem" paliva těsně před vstříknutím hlavní dávky paliva. Tímto opatřením dochází ke zmírnění "třesku" i k omezení škodlivých zplodin. Ovšem hlavním přínosem těchto moderních technologií je velmi dobrý výkon a kultivovaný chod motoru 1,8 TDCi, který z objemu 1,8 l, podává nejvyšší výkon 85 kW/3800 ot/min a točivý moment vrcholí hodnotou 250 Nm při 1850 otáčkách. Funkce "overboost" dovoluje například při předjíždění, krátkodobě zvýšit hodnotu točivého momentu až na 280 Nm.” Tak zní teorie. A jak toto reálně funguje v praxi? Nádhera! Kdykoliv, kdekoliv, cokoliv se rozhodnete předjet, to bezpečně předjedete. Co se hladiny hluku týče po nastartování, svou hlučností se přibližuje běžným zážehovým motorům.

Převodovka: Svým poskládáním – první tři krátké a čtvrtý + pátý dlouhý převod – přímo vyzývá k razantnější až sportovnější jízdě.

Podvozek: Je dostatečně tvrdý, auto drží stopu přesně jak potřebujete. Odezva od podvozku přenáší na volant dostatečný počet informací.

Zavazadlový prostor: 520 litrů běžného zavazadlového prostoru je opravdu malý stěhováček, bohužel 1580 litrů po sklopení zadních sedaček jsem nemohl vyzkoušet z důvodu umístěné přepážky.

Spolehlivost: Měl jsem prozatím pouze 1 problém (bez cizího přičinění) – chybějící těsnění u turba. Tohle auto mě prostě do této chvíle ještě nikdy nevypeklo a snad to tak i nadále zůstane. Prozatím nejdelší trasu absolvovalo z Kolína do Bruselu přes Nürnburgring a zpět. Absolutně bez problémů pouze s 2 přestávkami na doplnění tekutin pro posádku.

Slabé stránky

Tohle auto prostě nemá slabé stránky. Napadá mě snad jediné – vyšší hlučnost u těsnění dveří při vyšších rychlostech a špatný přístup při výměně žárovek do předních lamp.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Z důvodu pravidelného servisování (auto na leasing) se ani tomuto nevyhnu, tudíž vždy musím nějaký ten „problémek“ skousnout. Poprvé (Ford Charouz – Čáslav) jsem se musel handrkovat o cenu, kdy původní odhadovanou částku servis překročil o 2.000,- Kč z původních 3.000,- Kč. Při druhé prohlídce již vše proběhlo v pořádku (Ford Charouz – Kolín), vše jak má být i na profesionální výši.

Bohužel před rokem se mi jeden trouba s „vytuněným“ Rapidem podíval i s vozem do kufru (rozuměj zmačkaný nárazník a promáčklé zadní dveře). Kontakt s pojišťovnou i s likvidátorem byl na profesionální úrovni a vše probíhalo hladce, včetně finálního proplacení (opravdu do 5 dnů). Bohužel jsem se musel vrátit do servisu v Čáslavi, z důvodu umístění lakovny v tomto místě. Původní čekací doba se prodloužila z 2 týdnů na 4, což mi činilo značné problémy. (důvodem byla inventura ve skladě na Černokostelecké v Praze – prostě na zabití).

Jelikož jsem nyní dosáhl 65.000 km, měnil jsem kotouče na předních kolech a brzdové destičky na všech. Vše během jednoho dne vyřízeno. (opět servis v Kolíně)

 

Novinky v recenzi

9.7.2010 14:27

Hurááá - najeto 140.000 km bez nehody (spodní gumový spojler nepočítám, zůstal někde v závěji), auto stále spolehlivě funguje, bez sebemenších problémů. Pouze mi potemněl tachometr (odešla asi jedna diodka pod budíkem). Takže zvyšuji svou známku na 10 (prostě spokojený zákazník)!

19.1.2008 00:00

Tak a je to, auto mi konečně začalo říkat "pane"! Uf a je po leasingu a jedna starost za mnou... :)

2.12.2007 00:00

Rapidně se blíží ujetých 80.000 km. Končí leasingová smlouva a auto nezlobí, jen spotřeba jde trochu nahoru, ale stále se snažím držet pod hranicí 6 litrů na 100 km. Uvidíme po servisní prohlídce, zda se něco nepo...

20.6.2007 00:00

Upravil jsem hodnotu průměrné spotřeby. Za posledních 2000 km se průměrná spotřeba ustálila na 5,6l / 100 km.

14.6.2007 00:00

1) auto nafoceno z veškerých možných úhlů = doplněna fota
2) doplněno video reklamy na Focus TDCi (podle mě ta nejlepší)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.8 TDCi

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

maximální spolehlivost, nikdy a nikde nás ještě nenechal ve "štychu"

praktičnost
9

praktické rodinné vozidlo, prostor v kufru ideální, jedinou mouchou je zabudovaná kovová mříž

prostornost
10

nemám sebemenší problém, protože v 95% čas trávím za volantem

jízdní vlastnosti
10

bez problému - podvozek nepotřebuje komentáře

jízdní komfort
8

větší hlučnost v prostoru dveří při vyšších rychlostech

provozní náklady
10

při větších vzdálenostech se provozní náklady dostávají na minimum

náhradní díly
8

servis od Forda, který si taky nechají patřičně zaplatit (vyděrači)

výkon motoru
8

mohlo by být víc koní

spotřeba
9

bývaly doby, kdy jsem se držel pod 5l/100 km, nyní jsem rád, když slezu po 6l (že by přítelkyně? :) )

hlučnost motoru
10

kolegové z Octavií r 2004 by by mohli vyprávět - diesel zní jak benzínový (neberte mě zase tak vážně)

kvalita sedadel
8

tvrdá s horším bočním vedením, látkový materiál, který vyžaduje častější údržbu

brzdy
9

kotouče všude

zavazadlový prostor
10

idál






Blesk.cz

Dusno před pohřbem Philipa (†99): Princové se dohadují o uniformy!

Dusno před pohřbem Philipa (†99): Princové se…

Až v sobotu započne ve windsorské kapli sv. Jiřího pohřeb prince Philipa (†99), bude to zvláštní pohled. Na…

Testovali jsme oblíbenou lahůdku z bufetu: Který pařížský salát vybrat? Jaké ingredience skutečně obsahuje?

Testovali jsme oblíbenou lahůdku z bufetu: Který…

Dá se jíst jen tak s pečivem nebo se používá jako podklad na obložené chlebíčky. Pařížský salát je oblíbenou…

 

iSport.cz

Souček a Coufal válčí o obří prémie. Dostanou 10,5 milionu na hlavu!

Souček a Coufal válčí o obří prémie. Dostanou 10,5…

Jejich kápo má nebojácně proříznutou pusu a sami taky mohutně přikládají nohy k dílu. Tomáš Souček (26) a…

Vrba v problémech, Radův kotoul i tupá křídla. Co ukázal duel Sparty?

Vrba v problémech, Radův kotoul i tupá křídla. Co…

Ještě před víkendovým derby na Slavii se v souvislosti se Spartou mluvilo, byť hodně nesměle, o možném útoku na…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Patrisse Cullorsová a Mikuláš Minář - konec dobrý, všechno dobré

Marek Stoniš: Patrisse Cullorsová a Mikuláš Minář -…

Bylo nebylo aneb co má společného Patrisse Cullorsová a Mikuláš Minář? Všechno, něco, možná nic…

Havelkovi Vlastníci jako výborná kniha s nečekanými bonusy

Havelkovi Vlastníci jako výborná kniha s nečekanými bonusy

„Konečně to někdo vezme do ruky… jako firmu!“ Výrok v současnosti hodný, dle mariášníků, trojitého flekování…