Ford Focus (2004)
11.6.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mcZ17". Ford Focus první generace v roce 2001 prošel faceliftem, který podle mého autu dodal osobitější…
Ford Focus (mcZ17)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- body 11.06.2007 07:57 Focusman
- Jde to.... 11.06.2007 18:00
- 10 b. 11.06.2007 19:49
- Ja ziram.. 11.06.2007 23:11 Onyx
- 8b 12.06.2007 19:35
- praktický dotaz 10.07.2007 19:18 Bárt
- Funkce "overboost" 15.07.2007 14:23
- pal.počítač 04.08.2007 08:49
- Pistanie pri 4ke 27.08.2007 14:06
- super 10b 13.09.2007 23:30 Dave SK
- 8b 30.10.2007 11:10
- Souhlas 02.12.2007 13:30 pedro26
- 1,8 TDCi 74 kW 14.04.2008 15:48
-
Focusman 11.06.2007 07:57
body
dobrá volba i recenze hezká.Zatím dám 9B!Jak přidáš foto, tak se ozvi a dám plný počet. -
-
"-- skrytý --" 12.06.2007 10:18
« Re: 10 b.
Bohužel jsem zjistil, že veškeré fotografie mám na jiném počítači, neže jsem přepodkládal, proto budou fotky pravděpodobně až ve čtvrtek... :( Ale přemýšlím o tom, že bych zítra nafotil novou sérii s většími detaily, takže ještě uvidím... :-! Mám do toho jít?
-
-
Onyx 11.06.2007 23:11
Ja ziram..
Nevim, jak jsi to presne formuloval, ale tohle je u me nadprumerna recenze!!! :yes: :yes: :yes: Moc pekne napsany, to se musi nechat. Prijemne jsi me prekvapil. Fotek ale teda malo, poradne to oziv clovece. V hodnoceni jsem rovnej na kazdyho, koho hodnotim, takze se nezlob ;-). Vic bodu ode me urcite dostanes, ale az za jiny auto... >:D-
"-- skrytý --" 12.06.2007 10:33
« Re: Ja ziram..
"mám recenzi na focuse na moje.auto, nic světabornýho ale aspoň něco... " :) - formulace
Jsem rád, že se líbí. Fotky update viz. předchozí odkaz. Trochu si s tím budu muset pohrát a dát nějaký pořádný. >:-[] Jak zjistím, kolik jsi mi dal bodů? 8-s
-
-
"-- skrytý --" 12.06.2007 19:35
8b
Nevěřím, že Focus nemá slabé stránky. Doplň foto a zvedám na 8b... Ať slouží ;-)-
"-- skrytý --" 13.06.2007 13:06
« Re: 8b
Je to vždycky o tom, co od auta očekáváš. Pokud očekávám, že bude auto jen převážet z bodu A do bodu B, tak si pořídím klidně nějakou spolehlivou herku a je mi jedno, jaký má výkon, nebo objem kufru.
Já od auta očekávám spolehlivost, nízké provozní náklady a velký objem kufru (protože když jedeme s týmem na zápas, přesně se do něho vejde 5 velkých báglů s výstrojí + hokejky = florbal).
V tuhle chvíli mě ale ještě napadla jedna slabá stránka - namontovaná dělící přepážka mezi zadními sedadly a kurfem (M1), která se pomalu začíná ozývat - rozuměj pořádný zadrnčení pokud přejedu nějakou nerovnost... :-(
Fotky viz. ostatní příspěvky = určitě doplním. :-!
-
-
Bárt 10.07.2007 19:18
praktický dotaz
Zdravím, chválím volbu auta, mám totiž to samý >:D ;-) Otázka - kolik tě stál ten chiptuning a od koho je? Trošku si s tou myšlenkou taky pohrávám, pokud vím, tak mezi tím 74 kW a 85 kW motorem nebyl žádný "hardwarový" rozdíl, nebo se mýlím?
A ke slabinám - velice souhlasím s přístupem k žárovkám. Hlavně na levý straně je to kvůli baterce na infarkt. Když jsem tam měnil žárovku poprvé, skoro jsem to vzteky rozkopal 8-s :-!
Mě osobně se ještě extra moc nezamlouvaj přední sedačky (verze Viva), ale jinak dle mě super autí ;-)-
"-- skrytý --" 11.07.2007 13:02
« Re: praktický dotaz
Gratuluju k Focusu. :yes:
Bohužel se jedná o překlep. Mám opravdu jen 74kW (viz. foto motoru). Ten údaj 85kW by měl být údajně po "kopnutí" turba... Takže opraveno.
Každé jaro a zimu vždycky zapomenu, jak se otevírají ty zpropadený krytky na lampách, takže z celkových 4 umělých zobáčků už jsou 3 utržený. :-( To se vždycky pan Ford obrací v hrobě, co ode mě vždy uslyší... A zpětné nasazování pružin, které drží žárovky, tam dostanou prsty nejvíc zabrat. 8-s
Sedačky jsou docela tvrdý, bez nějakýho pořádnýho vedení a jejich údržba stojí za prd. Mám verzi Trend, ale bude to asi stejný = nic moc.
No, hlavně ať jezdí!
-
-
"anonym" [89.243.99.XXX] 15.07.2007 14:23
Funkce "overboost"
Jak se sposti ta funkce "overboost"? Na to je nejaky tlacitko? Diky -
"-- skrytý --" 04.08.2007 08:49
pal.počítač
Chtěl bych se optat co ukazuje paubní počítač?-
"-- skrytý --" 24.08.2007 23:58
« Re: pal.počítač
ukazuje momentální spotřebu, průměrnou spotřebu za měřené období, průměrnou rychlost, venkovní teplotu, počet kilometrů k dalšímu tankování + hlásí dojezdy k pumpě ve vzdálenosti 80, 40, 20 (tak nějak :) ). A ještě když dochází kapalina v ostřikovačích a venku klesnou stupně pod 4 stupně nad nulou, tak se rozsvítí kontrolka se symbolem vločky.... to je vše
pár blbostí, ale pořád si s tím hraju a měřím, jestli jde ušetřit nafta ještě víc... :)))
-
-
neregistrovaný: "mareq" [85.216.247.XXX] 27.08.2007 14:06
Pistanie pri 4ke
Uvazujeme nad kupou Ford Focus Kombi 1.8TDCi, r.v. 11.12.2003, 77000km. Dokonca ho mam pozicane na skusku.
Vsimol som si, ze ked mam zaradenu rychlost 4 a idem tak 60-70km/h, tak sa (pavdepodobne z motora) ozyva piskot. Neviem, ci sa jedna o turbo, alebo nie je nieco v poriadku. Pri ostatnych rychlostiach to moc nepocut.
Co si o tom myslis?
Zrkadla su manualne, klima tiez a nema palubny pocitac. Asi to bude nizsia trieda.-
"-- skrytý --" 22.09.2007 22:55
« Re: Pistanie pri 4ke
Byl bych asi za maximálního guru, kdybych dokázal diagnostikovat z podobného popisu závadu na motoru. Jelikož ale v tuto chvíli se můj Focus nachází zhruba na 73000 km a specifikace máme podobné/stejné, vidím to pouze a jen na turbo. Všímej si, kdy se přesně toto pískání objevuje a pokud je to kolem 2.500 Nm, tak to právě zabírá turbo. Právě mi v poslední době začalo trochu "kopat", takže půjde auto asi znovu k doktorovi, aby se podíval na těsnění... (již jednou jsem měl stejný problém).
Řekni potom, jak jsi se rozhodl, zda můžu gratulovat k Focusovému přírůstku do rodiny... :yes:-
Bárt 03.02.2008 19:02
« Re: Re: Pistanie pri 4ke
Nechci nějak prudit, ale turbo začíná zabírat okolo 1.600 ot., maximum krouťáku je dle papírů snad při 1.750 otáčkách... I když pravdou je, že maximální zrychlení je při nějakých 2.200 ot.
Jinak poslední dobou mě víc a víc začíná štváv ten velký skok ve zpřevodování mezi 3. a 4. stupněm. Hlavně při předjíždění ze 70km/h je trojka už moc blízko maxima a čtyřka ještě pořádně nebere. To je pak adrenalin :-! >:D-
"-- skrytý --" 05.02.2008 20:17
« Re: Re: Re: Pistanie pri 4ke
Tak ti nevím, ale zdá se mi, že zpřevodování je právě absolutně v pohodě a 3 určitě nemám na max... jestli to nebude nastavením modelu před faceliftem a po faceliftu. Před jsou převody hodně blízko, po už si s tím kluci od Forda dali větší práci a nemám výtek. I když si už nepamatuju přesně - 3 mi kroutí kolem 100km/h a na maximu ještě určitě nebudu. Zkusím si to (abych tady nemystifikoval) ještě ale zítra při cestě do práce...-
neregistrovaný: "neprihlaseny Bárt" [194.29.228.XXX] 06.02.2008 08:04
« Re: Re: Re: Re: Pistanie pri 4ke
No ja mam taky pofaceliftovy model. Na trojku se da jet do asi 90-100km/h, ale to typicky dieslovy zrychleni se pri 70 uz skoro nedostavi. Nebo je to mozna tim, ze kdyz predjizdis a proti tobe jede kamion, tak to zrychleni vnimas jaksi slabsi 8-s >:D-
"-- skrytý --" 09.02.2008 15:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Pistanie pri 4ke
Tak jsem vyzkoušel a můžu říct, že při 100 km/h kroutím na 3 stupeň přesně 4.000 otáček. Určitě by se šlo jít dál, ale už to jaxi nemá význam (přesně jak píšeš) :).
Když už se tady takhle bavíme, kolik už máš nalítáno a nezlobí Tě turbo? Poslední dobou začínám pociťovat trochu větší kopance, než by bylo záhodno. Kluci v servisu u Forda (při 80.000) nic nenašli, ale zato mi namatlali kolem kotoučů údajně měděnou pastu, aby se mi kola nezanášela a nerezla. (chtělo se mi brečet, když ta pasta stála 1.800,- Kč)-
Bárt 09.02.2008 18:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pistanie pri 4ke
Mám najeto necelých 102.000km a turbo se chová furt stejně, takže asi nezlobí :-) Na inspekčce při 100.000 jsem byl minulý víkend a taky jsem se dost prohnul. Plastový zakrytování, co je zespodu motoru, totiž bylo nějak moc natěsno nasazený. Špína, co se dostala mezi ten kryt a olejovou vanu, fungovala pak jako šmirgl a odbrousila na jednom místě barvu z vany, která pak zrezla natolik, že když tu vanu měnili, tak se prstem "propíchli" dovnitř. Neboli měněno za 5min. 12... Stálo mě to skoro 300€ (děláno v Berlíně) :'-( Nejvíc mě ale nas...lo to, že podle toho technika se takovádle rez nevyvine za rok, takže při minulý prohlídce už něco muselo být vidět a ti * z Mělníka (Charouz) neřekli nic. Jinak taky ještě byly pryč zadní kotouče a pro smrad jsem nechal vydesinfikovat klimačku. No a všeho všudy jsem v tom servisu nechal 840 €.
Na druhou stranu to auto jsem koupil před dvěma lety s 61.000km a až na přední kotouče a to, co se mění při malý inspekčce jsem do toho zatím nemusel nic vrážet. Pokud tedy todle byla na dalších 40.000km poslední velká investice, tak to docela jde ;-)
A proč že ti na kola napatlali tu měděnou pastu? Co kde nemá reznout? To jsem nějak nepochopil :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 22.09.2007 22:56
« Re: super 10b
Díky za poklonu. Vážím si toho... :yes:
Sám jsem nikdy nechtěl kombi, ale okolnosti mě donutily. Po pořízení jsem se potýkal s myšlenkou, co všechno by se nechalo zlepšovat ("tunit") na autě, ale dospěl jsem k názoru, že bych byl svému okolí k smíchu, kdybych auto oplastoval vším, co bych viděl na prodej.
Proto jsem zůstal jen u kol, která si myslím autu sluší a zároveň jsou běžného-provozu-schopná...
-
-
"-- skrytý --" 14.04.2008 15:48
1,8 TDCi 74 kW
Len aby som to tu trosku upresnil. FOFO robil dva motori TDCi. Jeden mal 74 kW a druhy 85kW a ten overboost ma len ten 85kW motor ktory sa prejavuje pri prudsom zosliapnuti pedalu a kratkodobo zvysuje vykon aj tah.
Salbe stranky FOFO ma: trosku vyssia spotreba ako by sa patrilo na taky motor ostatne motori z inych koncernou ho so spotrebou schovaju do vrecka. Dalsia velmi zavazna slaba stranka je zotrvacnik ktory dost casto odchadza uz po 120 tis km a nie je to lacna zalezitost . Original vymena spojka+lozisko+zotrvacnik 40-50 tis nahrada tak 30 tis aj s pracou. Dalsia slaba stranka je starter ale to sa tyka hlavne aut prevadzkovanych v meste. FOFO ma problem aj so startom v zime. Proste nastartujete a po par sec. vam motor zhasne alebo nestartuje vobec. Ja mam FOFO 74 kW a som s nim velmi spokojny a zatial sa objavil problem len so starterom takze tieto zavady su zozbierane s Fordackych for ktore navstevujem a toto su dost caste poruchy ktore tam ludia opisuju. Ale inak ten podvozok ktory FOFO ma je proste uzasny. Je najlepsi vo svojej triede.
:-) :-) :yes:-
"-- skrytý --" 03.05.2008 18:41
« Re: 1,8 TDCi 74 kW
Díky za reakci, to že je funkce overboost jen při 85kW jsem netušil. :-)
Ke spotřebě - stále se pohybuji na průměru kolem 6 litrů a to jezdím převážně ve městě. Chorvatsko jsme zvládli na economy provoz - 4,4l za 2000 km.
Ad setrvačník, zatím se nemůžu vyjádřit, jsem na 85.000 km. :-)
Ad startování - zjistil jsem, že veškeré problémy jsou jen v naftě, kterou do Fordu leju. Vyzkoušel jsem všechny okolní benzínky OMV, SHELL, BENZINA, JET + ostatní regionální, ale nejlépe mi ze všeho vyšel AGIP. Ten prostě tomuhle autu chutná a když jde do tuhého (rozuměj v zimě), dopřávám mu připravenou směs do zimy (myslím, že se jmenuje NORDIC, nebo ARCTIC DIESEL). A problém se startováním je vyřešen. :-)
A odešly mi teď stabilizační tyčky, ale zas taková investice to nebude.Snad... :no:
-