Recenze

9 Majitel

Ford Focus

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Fík Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 5 objem [cm3]: 2521 výkon [kW]: 166 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jirbor".

Elektrizující oranžový rychlík

Po neveselém soužití s výrobkem žabožroutské provenience byl čas pořídit si jiného plechového miláčka. Tentokrát vyhrála radost nad praktičností či ekonomickou stránkou věci. Po roce užívání a najetých skoro 20 tis. km, jsem se rozhodl, podělit se s ostatními.

Rozhodnutí nebylo zase tak složité – pokukoval jsem po něčem co bude disponovat výkonem kolem 200 koníků a kvalitními jízdními vlastnosti, pokud možno co nejlepší stav. Takže v podstatě výběr z kategorie HOT HATCH. V úvahu připadaly VW Golf GTi, Seat Leon Cupra, Honda Civic type R, Ford Focus ST a Subaru Impreza WRX. S většinou jmenovaných jsem měl možnost se svézt a jsou to všechno povedené kousky, ale k celkovému dojmu patří i zvuková kulisa a ta po svezení ve Focusu mne naprosto uchvátila. Čekání bylo dlouhé, pokukoval jsem totiž po nějakém pěkném kousku skoro celý rok.

A pak to přišlo. Objevil se Ford Focus ST 3DV v krásné electric orange. Jednalo se o předmět zabaveného leasingu. Narozen v roce 2007, ovšem dva roky byl neprodejný, vzhledem k pořizovací ceně skoro milión, se ani nedivím . Takže si dva roky postál na salóně. V roce 2009 s ním prodejce začal jezdit a najel 13000km. Stav vozu byl naprosto perfektní, jako by vyjel ze salónu. Jen ta cena, co za něj chtěli, byla nepřijatelná, ovšem kdo si počká… A tak jsem si další 3 měsíce počkal a vyplatilo se a hurá domů do garáže.

Co se týče výbavy tak mimo parkovacích senzorů a navigace je to plná výbava. Bonus typu, bezklíčového odemykání, vyhřívání sedadel, a čelního skla, lze jen doporučit.

Exteriér:
Jedná se v podstatě o standardního  focuse 3 DV v nádherné orange metalíze. K designu vozu v ST provedení snad není co dodat:“ nádherné auto“ a vše podtrhují 18” kola.
Jediná svízel je při parkování či větší vrstvě sněhu, nízká světlá výška vozu. Je třeba dávat pozor, aby spodní hrana předního nárazníku nepřišla k úhoně. Také výhled vzad není úplně ideální.
Mě osobně se design focuse velmi líbí a nemám k němu výhrady. A ještě lepší je to u verzí po FL r.v. 2008
Barva – kapitola sama pro sebe – nádherná orange metalíza na sluníčku je to pastva pro oči.
Patřím bohužel k otrokům svých plechových miláčků, a tak jsem se nakazil na detailingovém fóru a objednal kosmetiku za cenu, kterou snad ani nebudu zveřejňovat, ale stojí to za to. Výhradně ruční mytí rukavicí z „mrtvé“ ovce  přírodním šampónem, ručně leštěno přírod.ními vosky (je to dřina jako prase), ale nic lepšího jsem v životě neviděl – výsledek perfektní. Akorát okolí si o vás pak myslí, že jste úplný magor.
V případě, že budete jezdit vícečetnou posádkou jako velkou nevýhodu pocítíte absenci paměti sedadel.

Interiér:
Pro otevření vozu použijete vcelku důstojnou kliku dveří a ve spojeni s bezklíčovým odemykáním je to opravdu paráda. Vstoupíte širokými dveřmi ( 3D má své výhody ovšem i nevýhody ) a usadíte se do pohodlných anatomických sedadel Recaro (pohodlné i na delší cesty), které dá se říci vyhoví všem postavám. Řidičovo sedadlo je nastavitelné dokonce v 8 -mi směrech.
Nutno dodat, že posed je malinko výše než by jste čekali a najít vhodnou pozici za volantem není jednoduché a chvíli to trvá.
Plasty v interiéru nejsou zrovna to nej co by se dalo použít, ale vzhledem k výbavě a doplňkům se v interiéru cítíte příjemně. Kvalitou zpracování se ovšem Ford může učit od koncernu VW.
Když už sedíte, užíváte si příjemné, dynamické atmosféry tmavého interiéru, originál sun setu vč. černé stropnice a sloupků. Ruce vám ustanou na 3ramenném (rádoby sportovním) volantu a oči vám kontrolují ovládání rádia Sony s MP3, Bluetooth, a changerem na 6 CD, až se vám zastaví na kapličce v horní časti palubní desky, kde se nachází analogové ukazatele teploty oleje, tlaku turba, a tlaku oleje. Podotýkám, že nejsou pro parádu a je radno je sledovat a podle toho se k motoru chovat. Interiér je pohodlný, prostorný a v klidu se na dlouhou cestu můžete vydat ve 4 dospělých osobách.
Audio – nic moc je to docela bída a to tam mám to nej rádio. Ale rádio je skoro zbytečné, nejlepší muzika je motor 
Zavazadlový prostor – naprosto dostačující. Jezdím sám max. ve dvou jinak vozím jen vzduch. Ale jedinkrát jsem jel obsazen 4 dospělými,jedním dítětem. Všichni měli nějaké ty věci a ještě se do kufru vešel kočár.
Bi-xenon – kapitola sama pro sebe. Jezdím hodně v noci a dálková světla, to je něco úžasného.
A pro radost se o parkovačky a osvětlení SPZ starají LED žárovky.


Motor a podvozek:
V přední části vozu trůní srdce se jménem Volvo – ano přesně tak jedná se o 5ti válcový motor o objemu 2521ccm Volvo disponující 166 KW, či 225 koňskými silami. Motor je velmi kultivovaný, na volnoběh tiše vrní, ale pokud využíváte celé spektrum otáček a zátahu turba, odvděčí se vám nádherným duněním opravdu nádherným. V tomto ohledu v této kategorii nemá konkurenci, snad jen boxer Subaru vykouzlí úsměv na tváři. Bavíme-li se o sériové verzi ST, není zvuk násilný, je opravdu poslouchatelný i při větší porci kilometrů.
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá – jako každý motor je choulostivý, ale budete-li se k němu chovat slušně, jednou vám to vrátí.
Důležitým prvkem je nechat motor zahřát poklidnou jízdou, až když ukazatel oleje ukáže cílenou teplotu, je teprve výkonů připraven. (Nenechte se zmást ukazatelem teploty chladící kapaliny. Ta se ohřeje mnohem dříve) Po výkonu je třeba také nechat motor (turbo) vydýchat. Jedná se agregát vybavený turbem a to by vám zrovna nepoděkovalo. (Nesnáším frajery co sednou za studena a plný ceres a modrý dým z výfuku)
A jsme u spotřeby- jednou, ale opravdu jen jednou, se mi podařilo (při cestě s důchodci) ujet 500km, kus po dálnici, větší část okreska a malinký kousek město, s průměrem rovných 8 l/100 Km, ovšem opravdu to bylo jen jednou. Dlouhodobý průměr mám 11,8 a to jezdím vcelku slušně, sem tam se nechám unést, přiznávám na okreskách, kde to znám si udělám radost. V zimě 10,9, což je dáno klidnější jízdou a především těma Continentálníma úžovkama co mám na zimu.

Teď něco málo k podvozku – Kdo někdy s focusem jel, jen potvrdí, podvozek je úžasný. Na danou kategorii opravdová špička a to především ve verzi ST, kde je ještě upraven. S čím je ovšem třeba počítat je motor resp. jeho váha. Fyzika je jen jedna, a příď by někdy ráda, především s takovou porcí výkonu, vycestovala ze zatáčky ven. Nad tím ovšem bdí ESP, které by ovšem mohlo zasahovat klidně později.
A když už těch 1392 Kg rozjedete musíte také zastavit. O to se postarají kotoučové brzdy na všech kolech. Brzdný efekt není vůbec špatný, ale já bych ocenil kdyby byly brzdy ještě malinko jedovatější.
Podvozek sám o sobě je sportovně laděn, krásně čitelný, někdy až jízda připomíná jízdu kolejového vozidla. I přes tento fakt je opravdu komfortní a lze ho označit jako pohodlný. Nemusíte se bát s vozem jezdit denně. Rozhodně se nejedná o žádný kostitřas typu VW. Nepřítel podvozku jsou jen české silnice.
Při řízení máte k dispozici volant, jehož perličkou jsou 3 režimy tuhosti posilovače. Osobně mám sportovní nastavení, kde je řízení příjemně tuhé.
V létě dostal můj Fík nový lak na kola antracit a nové bačkůrky a to Continental sportcontact3 a musím říci, že jsou perfektní. Na tom kusu gumy mezi silnicí a kolem by se šetřit nemělo. A pravou je, že předtím tam byli conti sportcontact2, a jistý rozdíl tam znát je.
V říjnu přezuto na Continental Wintercontact TS830 16“ je patrný lepší komfort, nižší spotřeba, ovšem naprosto diametrální jízdní vlastnosti. Ale překvapivé naprosto suverénní jízdní vlastnosti na sněhu, mokru. Možná je to dáno i váhou motoru zlepšující adhezi a trakci. Každopádně v zimě ESP s takovou porcí výkonu má práci a ne malou.

Dynamika jízdy záleží na řidiči – jedná se o klidného městského beránka, ale taky jakmile najedete na kvalitní okresku, dokáže focus vykouzlit tachykardii, zpocené dlaně, úsměv na tváři a klidně tříciferné číslo začínající 2kou na tachometru.
A pro většinu ostatních vozů se stanete nedostižnými.
Snad je nevýhodou křiklavá barva vozu, která některé řidiče nutí nesmyslně “závodit” ovšem u mne mají smůlu. Nenechám se vyprovokovat různými “tunery” na křižovatkách a stává se mi, že mě předjede forman s úsměvem na tváři jak mi to nandal….. noo taky se při tom směju .
Ze závodění na silnici plné aut už jsem naštěstí vyrostl.

Prodejce:
Vůz byl zakoupen jako předmět zabaveného leasingu, což má své nesporné výhody a to především v jasném původu a dohledatelnému stavu vozu.

Servis:
Vozidlo bylo zakoupeno jako roční v záruce, a záruka je ještě prodloužená do 2013. Z toho vyplývá nutnost navštěvovat autorizovaný servis, což bych dělal stejně i kdyby v záruce nebyl, a také červená jakýmkoliv úpravám.

Na servis jezdím do Ford Valoušek – k chování a práci nemám výhrad, je to v podstatě rodinný podnik. Můžu jen doporučit. Záruku jsem prodlužoval u zdejších prodejců a jsou to velmi příjemní lidé, také mám-li čas, tak při servisu pár slovíček vždy prohodíme. Škoda jen, že jsem je neznal, když jsme kupovali domů ještě FF 2 1.6.

Nejblíže domu mám sice Charouz Praha, ale ten zklamal – byl jsem tam dvakrát a naštěstí jen chvíli než jsem zjistil, že pánům přidělávám práci. Odcházel jsem s pocitem, že bohužel pracovníky obtěžuji a rozhodně nebudu někomu platit, abych ho ještě při tom musel prosit. Je to vše jen o lidech a já asi zrovna trefil na špatné.

Auto Palace Spořilov – kupovali jsme tam FF 1.6 a jednání bylo příjemné vstřícné. Ovšem když nám ukradli mlhovku a chtěl jsem, aby na to koukli, tak se ochotou zrovna nerozkrájeli.
Spořilov není špatný, ale je to obří prodejce více značek, a proto je prostředí malinko neosobní.



Co se týče spolehlivosti zatím mě ve štychu nenechal
Ovšem nic není dokonalé nebudeme si dělat iluze
- byl problem s vičkem nádržky ostřikovačů (žralo mi to vice kapaliny do ostřikovačů než benzínu ) - odstraněno v záruce.
- Nešikovně umístěné konektory airbagu v přídi sedadla spolujezdce – nevím jak, ale stále svítící kontrolka airbagu mluvila jasně, takže výměna konektorů v rámci záruky.
- Jinak běžné výměny oleje a filtrů – dle servisu po 20 tis, nicméně dělám po 10 tis. A pozor vejde se 6,4L oleje.
- Zatím najeto jen něco málo přes 30 tis. km tak uvidíme dále



Prostor pro úpravy:
Ford Focus ST je vhodný vůz k úpravám a za rozumnou investici se vám dokáže odvděčit porci 300 koníků. Ovšem vše má své pozitiva i negativa.
Bude-li mít někdo zájem, tak na stránkách ford-focus jsou nadšenci fordů, kde naleznete radu či doporučení v podstatě na cokoli týkajícího se vozů s modrým oválem na přídi.
Můj Fík se úprav nedočká. Já preferuji spíše záruku a zase takový závodník nejsem.

Na závěr:
Ford Focus ST není žádné sportovní náčiní, jedná se o vůz se sportovními ambicemi, s příjemnou dynamikou a perfektními jízdními vlastnostmi. V případě ojetiny za přívětivou cenu s rozumnými celkovými náklady, který ovšem majiteli dělá radost každým kilometrem. Zvukovou kulisu 5válce lze hltat hodiny pořád a pořád dokola, vždy fandovi motorismu vytvoří úsměv na tváři. V případě, že chcete praktičtější verzi a nechcete být nápadní, zvolte 5ti dveřovou karoserii třeba v modré barvě.
Ovšem pozor při koupi – přece jenom je to vůz se solidní porcí výkonu a ne každý majitel se k němu chová tak, jak by měl. Vzhledem k dynamice se velmi často jedná o vůz bouraný a to ne málo.
Já hledal skoro rok a po tu dobu splňovali kritéria tehdy pouze dva kousky, z čehož jeden mi dnes říká pane .
Dalším faktorem je údržba, ta něco stojí a ne všichni jsou ochotni do servisu investovat. Podle toho některé kousky taky vypadají. Následné investice můžou jít do desetitisíců.
Zvažujete li koupi Focusu ST za sebe to můžu jen doporučit. V případě, že trefíte na solidní kousek rozhodně nebudete litovat.

Plusy:
- pružný a kultivovaný motor s dostatečným výkonem
- dynamika
- vynikající podvozek, přitom komfortní
- vůz pro každý den
- Zvuk
- bezklíčové odemykání, startování – naprosto úžasná věc, bez hledání klíčů.
- tohle mi řekl prodejce ve fordu po tom co se projel v mém ST…..
„Ten zvuk a síla motoru a zrychlení se zvyšujícím se tlakem plnění turba je prostě dokonalá a já Vám upřímně závidím možnost si tento zážitek zprostředkovat kdykoli se Vám zachce……“



Mínusy:
-Možná spotřeba (kdo by to řešil)
-zpracování interiéru, použité plasty
-chybí rezerva – je tam jen lepící sada.
- za první týden co jsem ho měl mě3x stavěla policie  přece jenom maliko provokuje, vyčnívá.

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
6
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…