Recenze

8 Majitel

Citroën Xsara VTR

8.75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Xsara, foto 1 Citroën Xsara, foto 2 Citroën Xsara, foto 3 Citroën Xsara, foto 4 Citroën Xsara, foto 5 Citroën Xsara, foto 6 Citroën Xsara, foto 7 Citroën Xsara, foto 8
Citroën Xsara, foto 9 Citroën Xsara, foto 10 Citroën Xsara, foto 11 Citroën Xsara, foto 12 Citroën Xsara, foto 13 Citroën Xsara, foto 14 Citroën Xsara, foto 15 Citroën Xsara, foto 16 Citroën Xsara, foto 17 Citroën Xsara, foto 18 Citroën Xsara, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen Xsara Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 147 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ondra.kladno".

Vzhledem k tomu, že jsem od malička jezdil "Francouzem" neboli značka CITROËN byla u nás doma od mého mládí, tak jem měl k ní celkem citové pouto. První Xsaru jsme měli od roku 1997 v motorizaci 1.4i která nebyla takové žihadlo ale v porovnání s tehdejší Felicii 1.6MPi měla taktéž 55kW, byla daleko živější. A ted k mému autu. Byť se charakter motoru u všech francouzských značek jeví jakoby "gumově" tak dost velký nárůst v acceleraci se projeví s překročením zhruba 3500ot/min. Ten kdo si myslí že může od benzinového motoru v objemu 1587 ccm byť s 81kW může očekávat to samé jako od TDička v Octavii, tak je trochu mimo mísu. To proto že srovnávát Turbodiesel s benzínovým motorem nelze už jen z důvodů charakteristiky. Nicméně mě tato motorizace ohromila v době kdy 1.6i 16V si pořídil brácha. Po dvouch letech jsem nelenil a pořidil si jej také. První zkušenost je že pokud si ještě někdy budu auto kupovat v bazaru tak budu trvat na zvednutí vozidla, jelikož jsem auto kupoval po nehodě tak jsem očakával že tedy bude opraveno. Namísto toho bylo jen sešito horkou jehlo a na mě čekala nemilá překvapení. Přední náprava nebyla v nejlepší kondici a při bližším ohledání jsem zjistil že jedno pero je prasklé. Při výměně jsem pořídil i nové tlimicče a horní uložení. Další věc byla že v převodovce nebyla dosttečná hladina oleje a ten zbytek unikl přes netěsníci gufera u páky řazení (jsou dvě) tudíž se zadřelo ložisko a přidřel diferenciál. oprava by byla nákladnější než koupě jiné převodovky. Po výměně jsem zatím spokojen a myslím že snad nic víc už neodejde, nicmé i přes počáteční investici se auto vyplatilo. Chod motoru je kultivovaný, dokáže pěkně zpívat ( zvlášť v rozsahu otáček 4000 - 6500 kde končí ), kdo nemá rád když na něj motor mluví nechť si pořídí "koně". Ten kdo tvrdí že motor nemá být slyšet tak si určitě moc jízdu ve spektru otáček neužívá a jezí na otáčkoměr. Mě Xsara i přes to, že mě stála usilí a peníze navíc velice vyhovuje. Koupil jsem ji s 55000km najeto a dle VIN Fota sedí i servisní knížka. Již autorizovaný servis nenavštěvuji protože auto není v záruce.

Silné stránky

velká stabilita v zatáčkách - někoho může překvapit to že má tendenci k přetáčivosti ale s trochou zručnosti se toho dá vaužívat. Má celkem hravý podvozek ikdyž ne tolik jako Ford Puma.

Slabé stránky

Torzní tyč na zadní nápravě má tendenci při přetížení odcházet - lidi není to náklaďák ale osobní auto.
Náchylnost na převodovky, je důležité kontrolovat stav oleje průběžně 1x do roka.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Největší PLUS patří CITROËN C-CAR Kralupy nad Vltavou:
- spolehlivost
- kvalita
- pěče o zákazníka

Největší mínus patři CITROËN Auto Schwab Kladno:
- špatný přístup
- snaží se zákazníka oblbnout a vezmou si peníze za něco co neudělají

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

ABERA Čáslav - autobazar

Zde jsem koupil méauto a po zkušenostech s jednání mohu jen nedoporučit. Pan dvořák sice dělá že se snaží ale na své zákazníky se ve výsledku vykašle.

Mnou provedené upravy - dovýbava dle origanálu

1)výměna zrcátek za elektrické a vyhřívané, dodělání kabeláže dle originálních schémat
2)doplnění o palubní PC a tempomat
3)levé stahování s dojezdem
4) čeká mě vyndání sedaček a doplnění o vyhřívací dečky, a jako obvykle kabeláž.
____________________________________

Vše jsem předělávál sám dle dokumentace stažené z internetu.
postupem času jsem se skoro proparacoval k výbavě Exclusive neboli pro Coupé je to VTS

 


Přidat názorDiskuse: Citroën Xsara VTR

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Citroën Xsara



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Je třeba včas kontrolovat opotřebení dílu a pak je spolehlivost na rozumné urovni.

praktičnost
10

Pro dva jako stvořené.

prostornost
10

pro dva lidi do 30-ti let zatím bez dítěte dobré auto s celkem dobrým prostorem. Kufr s objemem 410 litru stačí

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Někdo má raději měké sedačky, nekdo má raději tvrdší. mě vyhovuje komfort Xsary.

provozní náklady
9

Je to bazarové auto tak se dá očekávat nějaká investice navíc... solidní servis je důležitá část pro majitele a jeho peněženku, neodfláknout věci které mohou způsobit v budoucnu potíže.

náhradní díly
6

Bohužel originální jsou drahé, ale konkurence mě přesvědčila že original se liší pouze tím že je v obalu Citroen.

výkon motoru
8

Xsara má rezervu ale dá se nechat upravit datové pole ŘJ motoru poté je to o něčem jiném

spotřeba
8

mohla by být nižší ale je to 1.6i tak buďme rádi za tech 7.1 litru na 100km

hlučnost motoru
9

Líbí se mě zvuk ve veškerém spektru otáček.

kvalita sedadel
9

Boční vedení u 5dv a combi neni nějak bravurné zato u Coupé je už znatelně lepší

brzdy
10

Brzdy jsou perfektní, od doby kdy brácha měl Xsaru jsem se začal poutat, při prvním prudčím sešlápnutí jsem byl jako spolujezdec na skle. :-D

zavazadlový prostor
9

Mě vyhovuje, jsme dva a rodinu zatím neplánujeme. Coupé je pro dva akorát. 410litru je dostatečně velký prostor.






Blesk.cz

Jeseníky – zimní pohádka na dosah ruky

Jeseníky – zimní pohádka na dosah ruky

Vzpomínáte na doby, kdy byly Vánoce na sněhu běžným jevem nebo kdy svatý Martin obvykle přijížděl na bílém koni?…

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na Xboxu Series X?

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na…

Souboj nové generace konzolí probíhá na plné otáčky. Microsoft se rozhodně nedrží zpátky a na trh uvedl…

 

iSport.cz

"Prcek" extraligy je jako nůž. Plzeň s Kodýtkem na…

Dlouho to bylo tak, že pokud Plzni nezařídila góly úderná jednotka Suchý – Mertl - Gulaš, nikdo ji nezastoupil.…

To všechno bylo Maradony (†60): Kompletní seznam majetku za miliardy!

To všechno bylo Maradony (†60): Kompletní seznam…

Během života si vydělal přes 10 miliard korun, většinu peněz však Diego Maradona (†60) prohýřil. I tak se ale…

 

Reflex.cz

Do neznámých látek v Bečvě unikla voda. Od nás určitě ne, hájí Babiš firmu z holdingu

Do neznámých látek v Bečvě unikla voda. Od nás…

Na hladině řeky Bečvy, která je tvořená z neznámých látek, se v úterý v ranních hodinách objevila voda. Očití…

Nová práce v době lockdownu? Na sociálních sítích začaly dívky prodávat nahé fotky

Nová práce v době lockdownu? Na sociálních sítích…

Koronavirus uvrhl spoustu Čechů do bezprecedentní situace. Zavřené obchody a omezené provozy továren znamenaly…