Recenze

10 Majitel

Citroën Xsara XSARA N0 COUPÉ LFX

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 78× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Xsara, foto 1 Citroën Xsara, foto 2 Citroën Xsara, foto 3 Citroën Xsara, foto 4 Citroën Xsara, foto 5 Citroën Xsara, foto 6 Citroën Xsara, foto 7 Citroën Xsara, foto 8
Citroën Xsara, foto 9 Citroën Xsara, foto 10 Citroën Xsara, foto 11 Citroën Xsara, foto 12 Citroën Xsara, foto 13 Citroën Xsara, foto 14 Citroën Xsara, foto 15 Citroën Xsara, foto 16 Citroën Xsara, foto 17 Citroën Xsara, foto 18 Citroën Xsara, foto 19 Citroën Xsara, foto 20 Citroën Xsara, foto 20 Citroën Xsara, foto 21 Citroën Xsara, foto 22 Citroën Xsara, foto 23 Citroën Xsara, foto 24 Citroën Xsara, foto 25 Citroën Xsara, foto 26 Citroën Xsara, foto 27 Citroën Xsara, foto 28 Citroën Xsara, foto 29 Citroën Xsara, foto 30 Citroën Xsara, foto 31 Citroën Xsara, foto 32 Citroën Xsara, foto 33 Citroën Xsara, foto 34 Citroën Xsara, foto 35 Citroën Xsara, foto 36 Citroën Xsara, foto 37 Citroën Xsara, foto 38 Citroën Xsara, foto 39 Citroën Xsara, foto 40 Citroën Xsara, foto 41 Citroën Xsara, foto 42 Citroën Xsara, foto 43 Citroën Xsara, foto 44 Citroën Xsara, foto 45 Citroën Xsara, foto 46 Citroën Xsara, foto 47 Citroën Xsara, foto 48 Citroën Xsara, foto 49 Citroën Xsara, foto 50 Citroën Xsara, foto 51 Citroën Xsara, foto 52 Citroën Xsara, foto 53 Citroën Xsara, foto 54 Citroën Xsara, foto 55 Citroën Xsara, foto 56 Citroën Xsara, foto 57 Citroën Xsara, foto 58 Citroën Xsara, foto 59 Citroën Xsara, foto 60 Citroën Xsara, foto 61 Citroën Xsara, foto 62 Citroën Xsara, foto 63 Citroën Xsara, foto 64 Citroën Xsara, foto 65 Citroën Xsara, foto 66 Citroën Xsara, foto 67 Citroën Xsara, foto 68 Citroën Xsara, foto 69 Citroën Xsara, foto 70 Citroën Xsara, foto 71 Citroën Xsara, foto 72 Citroën Xsara, foto 73 Citroën Xsara, foto 74 Citroën Xsara, foto 75 Citroën Xsara, foto 76 Citroën Xsara, foto 77 Citroën Xsara, foto 78 Citroën Xsara, foto 79 Citroën Xsara, foto 80 Citroën Xsara, foto 81 Citroën Xsara, foto 82 Citroën Xsara, foto 83 Citroën Xsara, foto 84 Citroën Xsara, foto 85 Citroën Xsara, foto 86 Citroën Xsara, foto 87 Citroën Xsara, foto 88 Citroën Xsara, foto 89 Citroën Xsara, foto 90 Citroën Xsara, foto 91 Citroën Xsara, foto 92 Citroën Xsara, foto 93 Citroën Xsara, foto 94 Citroën Xsara, foto 95 Citroën Xsara, foto 96 Citroën Xsara, foto 97 Citroën Xsara, foto 98 Citroën Xsara, foto 99 Citroën Xsara, foto 100 Citroën Xsara, foto 101 Citroën Xsara, foto 102 Citroën Xsara, foto 103 Citroën Xsara, foto 104 Citroën Xsara, foto 105 Citroën Xsara, foto 106 Citroën Xsara, foto 107 Citroën Xsara, foto 108 Citroën Xsara, foto 109 Citroën Xsara, foto 110 Citroën Xsara, foto 111 Citroën Xsara, foto 112 Citroën Xsara, foto 113 Citroën Xsara, foto 114 Citroën Xsara, foto 115 Citroën Xsara, foto 116 Citroën Xsara, foto 117
 

Technické info

Přezdívka auta Zlatíčko Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:186000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1761 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 147 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 408 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Po dlouhém hledání si na konec ke mně našla cestu tato zlatá xsara .Od doby co jsem dostal do ruky řídičský průkaz uplynulo přes půl roku, když jednou v úterý zvoní telefon a ozývá se hlas pána, který mi hledal nějaké to auto v Německu. Nabídl mi peugeot 306, který sem tak moc chtěl, na konec se ale ukázalo, že auto je poničené od krup tak z koupě sešlo. Za nějakou dobu mi nabídl ten samí pán xsaru kupé s motorem o objemu 1,8 nejprve sem váhal, zda li to není na první auto moc a také spotřeba nebude tak skvělá jako u motoru s objemem 1,4 ale nakonec sem přikývl a těšil se na mé první auto. Za tři dny už auto stálo u nás před barákem.



Teď něco o voze jako takovém:

Citroen Xsara je typickým vozem nižší střední třídy, schopným již v základní variantě liftback uspokojit rodinné nároky. Rozumná cenová politika výrobce a vnitřní prostornost z něj vždy činily atraktivní nabídku. Jako nástupce známého typu ZX se Xsara představila v roce 1997. Zaujala líbivými tvary a prostorností karosérie. Zklamala však jízdními vlastnostmi. Předchozí model ZX totiž v první polovině devadesátých let minulého století platil v tomto směru za etalon v oblasti, což se o Xsaře říci nelze. Tlumení nerovností je i přes použití jen normálního ocelového odpružení na skutečně citroenovské úrovni, chování v kritických situacích má však k dokonalosti daleko. V rychle projížděných táhlých zatáčkách se vůz vlní a při náhlé změně směru má jeho neklidná záď tendence vybočovat. Při rychlé jízdě po dálnici máte co dělat, abyste se udrželi ve svém jízdním pruhu. Součtem svých vlastností je tak Xsara v našich podmínkách ideálním kandidátem na rodinný vůz, vždyť s dětmi na zadních sedačkách se přeci nezávodí. I přes ve své třídě podprůměrný rozvor náprav 2540 mm nabízí velmi dobrou prostornost, a to i na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je s objemem 408 litrů dostatečný již u základního tří či pětidvéřového modelu. Citroen Xsara je průměrně kvalitně zpracovaný vůz, pazvuky plastů při přejezdu nerovností holt již k francouzským vozům patří. Oproti předchozím modelům se zlepšila spolehlivost elektroniky zážehových motorů, takže nyní již všechny pohonné jednotky pod kapotou vozu platí za velmi odolné. Pomoc „žlutých andělů“ Citroen Xsara na silnicích téměř nepotřebuje a není to dáno pouze jeho malou rozšířeností. Když přece jen k vozu pomoc jela, tak šlo většinou o nedostatek pohonných hmot, palivoměr je totiž příliš optimistický. Sporadicky se vyskytuje též přehřátí motoru (někdy s vážnými následky), které má na svědomí nefunkční termostat přídavného ventilátoru chlazení.vým odhlučněním, komfortem a prostorností Xsara nezklame ani při dlouhých cestách na dovolenou, mnohým mohou vadit jen u „francouzů“ tradičně příliš měkká sedadla. Řízení je přesné, má super posilovač s velkým účinkem pro jednoduché parkování.
Motor:

O pohon mé xsary se stará benzínový motor jelikož jsem fanda do aut tak si nenechám zkazit požitek z jízdy silnými vibracemi a chrochtáním z pod kapoty jak už to tak bylo u starých turbo dieselů. K mému motoru sem se dostal tak trochu bez vybírání já osobně jsem chtěl 1.4, která si myslím na toto auto stačí. Nebyla by špatná samozřejmě ani 1.6 ale tu najít je skoro nadlidský výkon. Tak jsem se tedy dostal k benzínovému čtyrválci s rozvodem OHC (tedy moderní než fábie o mnoho déle) s technikou vstřikování od výrobce Magneti Marelli . Motor má objem 1761ccm , dle technického průkazu rozhodně výkonem nepřekypuje má udáno 66kw při 5000 ot/min. Točivý moment má 147 Nm při 2600 otáčkách. Už od začátku mi překvapuje projev tohoto motoru, pokud jedete bez toho, že někam pospícháte a plynový pedál jen tak lechtáte zdá se vám jako beránek ale, pokud včas nepřeřadíte, nastane kopanec, jak kdyby byl motor přeplňován. Ručička na otáčkoměru zrychlí a motor de velice rychle do otáček, motor ještě na chvilku dostane druhý dech a to pod 5tisíci otáček ale pak už je potřeba přeřadit. U červeného pole nemá motor už zdaleka takový výkon. Motor tedy mohu jen doporučit i vzhledem ke spotřebě, která jde udržet na hranici7,5 litru ale, jelikož já sem mladý a baví mě motor točit tak jezdím lehce nad osm litrů. Pravdou ovšem je že pokud mu naložíte, není problém dostat se k deseti. Maximální rychlost xsary je 182 km/h a zrychlení na stovku za 11s.

Převodovka:

Ačkoli mě fascinují automaty zejména teda dvou spojková převodovka od volkswagenu z označením DSG tak jsem volil u xsary jednoznačně pěti stupňový manuál. S automatem u citroenu jsem se setkal a musím poznamenat, že není vůbec povedená a má jen čtyři velice dlouhé kvalty, které mají za příčinu o mnohem více zvednutou spotřebu motoru. Moje manuální převodovka se mi zdá velice dobře odstupňovaná až na první stupeň, který se mi zdá velice krátký a tak i když nechcete motor při rozjezdu vytáčet tak vám nezbývá nic jiného. Převodovka i po více než 170 tisících je přesná,(ale samozřejmě gumová), má celkem krátké dráhy.

Podvozek:

U citroenu už se stalo tradicí pohodlné a houpavé odpružení. Není tomu jinak ani u xsary. Mnoho lidí si řekne, že kupé by mělo být sportovní, ale to tak trochu od xsary nečekejte, možná u vrcholné verze VTS ve které jsem neměl tu čest se svést. VTS jednoznačně lépe drží na silnici už díky tomu, že rozchod přední nápravy je větší o 10 milimetrů a u zadní dokonce o 12 milimetrů. U mé xsary se mi také zdá velice neklidná zadní náprava, ta má tendenci uskakovat. Do zatáčky kde je kluzký povrch musíte dát pozor, aby se vám xsara nepřetočila. Vozidlo má zadní nápravu samostatně natáčející proti směru jízdy. Třeba si na to trochu zvyknout, nebo ten, kdo jezdil s autem s tuhými nápravami, bude mít pocit, že autu ujíždí "zadek" resp. že je přetáčivé. (výhoda natáčecí nápravy je, že eliminuje nedotáčivost vozu tím, že ho natáčí do směru jízdy). Také není příliš dobře vyřešeno pérování zadní nápravy o které se stará torzní tyč.

Interiér:

Pochvalu si zaslouží semišové sedačky - jsou příjemné na dotek a pěkně hřejí. Zpracování plastů na přístrojové desce se zdá velice dobré vévodí mu černé tak trochu laciné plasty, které jsou doplněny o stříbrně lakované plasty, které lemují středový panel a budíky. V interiéru samozřejmě občas něco zavrže, ale po pravdě v kterém autě tohoto data vydání tento problém není. Všechny ovládací prvky jsou na dosah ruky a v zorném poli řidiče. Jako takovou zajímavost ovšem beru ovládání stahování okének, které svým umístěním na středovém panelu kousek od radia mnoho lidí přehlédne, a často mi zamykají dveře zevnitř v domnění, že se jim stáhne okénko. V celém interiéru vládne dostatečný prostor pro nohy i ramena. Řidič a spolujezdec má tak dostatečný prostor. Vzadu už to tak slavné není, místa pro kolena je dostatek, ale pro hlavu už to tak slavné není. Z celého interiéru mam samozřejmě nejraději měkké sedačky, které mají i nějaké to boční vedení. Zavazadlový prostor má 408 litrů, které často dostačují. Vadit může snad jen trochu vysoko nakládací hrana.


Spolehlivost:

Z mého pohledu se mi jeví citroen jako průměrně spolehlivé auto. O xsaře však platí, že ještě neměla žádnou vážnou poruchu. Z toho co má v německé servisní knize plyne, že je to velice spolehlivé auto, které jezdí do servisu jen měnit olej, brzdy a další opotřebované díly podvozku. Za dobu co jí mám se vyskytlo jen pár závad a to většinou komických jako například utržená klika od dveří (to se stává často u xsary), ulomená anténa, odlepené zpětné zrcátko, a sem tam prasklá žárovka v pod svícení palubních přístrojů. Jsou to věci úsměvné, ovšem někdy můžou pořádně štvát. Nebýt těchto dětských nemocí tak je xsara bez závady. I na technické kde sem byl, když bylo autu více, než 10 let našli jen zkorodovaný výfuk a něco ze clonítkem v autě (do teď nevím co je na nich za závadu).


Výbava:

Kdo by čekal nějaké ty moderní vymoženosti od tak starého auta. V mé výbavě tak jen najdete 4x airbag, vyhřívané zadní okno, zadní stěrač, automat. klimatizaci, posilovač řízení, okýnka v elektrice, dnes již nezbytné ABS, otáčkoměr, vyhřívaná zrcátka, příprava pro rádio, dělená zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant a také zadní tónovaná okna, možná sem na něco zapomněl ale já toho více nepoužívám.

crash test:

Auto jsem si také vybral z důvodu, že má v crash testech 20 bodů a tím dosáhla tří hvězdiček což je na tu dobu dobré, obzvláště když jde o auto nižší střední třídy.

Silné stránky

- nekorodující karoserie
- mladiství vzhled
- malé provozní náklady
- na kupé hodně místa i v zadu a kufru
- levné auto pro každého
- 4x airbag
- klimatizace
- centrální zamykání s dálkou
- výborný lak
- celkem levné díly

Slabé stránky

- nepříliš účiné brzdy
- občasné problémi z elektronikou
- často praskající žárovky
- rezerva umístěná zespodu
- chybí palubní PC
- občas chybí nějaké ty dveře
- nepříliš úsporný vysavač pod kapotou
- světla svítí mizerně

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis u známého

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Známí sehnal a dovez z německa o vše se postaral a vše zařídil takže vše bez problému.Ještě jednou mu děkuji za skvělé auto

Tuning

Nejsem zastáncem tuningu hlavně né teda velkých laminátových křídel a velkých spojlerů.Vše co na auto přidávám je buď vždi jen decentní na první pohled neviditelné.A nebo přidávam věci pro zvýšení pohodlí jako je například loketní opěrka mezi sedadli ,která pojme mnoho věcí a také zvyšuje pohodlí.Jediné ůpravy co se mi z tuningu líbí jsou velká a pěkná kola ,které změní vzhled celého vozu a zlepší tím i jízdní vlastnosti.

Také mám rád muziku v autě a tak přišlo také její vylepšení.

-autoradio JVC KD-G331
-adaptér na ovládání z volantu JVC KS-RC110
-ve dveří 165mm koaxiální dvou pásmové repro Spectron SP16CX 80w RMS
-u zadních sedaček Crunch GRP 5.2C - 130 mm komponentní 250w/50w
-v platu tří pásmové komponentní Pyle 6"9" 180W + výškové repro
-v platu středové repro Pyle
-zespoda na platu pasivní výhybka axton
-zesilovač magnat rock 6000 800w
-zesilovač Rainbow 2x70w rms ( zatim jen ve skříni pude ale pod sedačku spolujezdce,bude krmit repro v předu)

 

Novinky v recenzi

14.4.2013 23:31

Malé jubileum

V nedávné době xsarka oslavila 200 000 kilometrů . Stále se jevý jako spolehlivé a bezproblémové auto .

16.5.2012 11:59

Prodáno

Včera jsem se rozloučil z xsarkou po společně strávených tři a půl roku.

1.5.2012 17:07

Loučení s mazlíkem

Přestože xsarka slouží bez nejmenšího problému, nastal čas na změnu. Důvodem změny je zejména velikost vozu a hospodárnost provozu. Doufám, že budoucí majitel bude z xsarou spokojen tak jako já.

3.11.2010 17:43

STK

Včéra xsarka úspěšně prošla technisckou kontrolou. Před stk byli vyměněny kotouče a destičky na pžední nápravě a tyčka stabilizátoru. Brzo nás čeká výměna silentbloku na ramenech a výměna středového výfuku tak aby bylo vše na 100 procent.

15.10.2010 21:54

Zimní pneu

Jelikož se blíží zima , rozhodl jsem se koupit si nové zimní pneu. Po dvou letech zkušeností se značkou Kleber z tátovy xantie jsem se rozhodl právě pro kleber krisalp hp2 o rozměru 185/65 R 14 86T Které budou obuty na nově opískované a nalakované disky. Cena pneu 4823kč

15.10.2010 21:40

Renovace zadní nápravy

Dnes jsem navštívil specialisty kteří se zabívají renovací náprav vozů PSA . Jelikož byla náprava v dezolátním stavu a takřka už vůbec nepružila bylo to již nutností. Cena byla velice přijatelná a to 6000 kč.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Citroën Xsara



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Od doby co ho mám naprosto bez závad doufám že v tom bude pokračovat co nejdéle

praktičnost
8

Proktyčnost pro mě dobrá jen pro pasažéry vzádu nepraktické díky tomu že je to třídvéř

prostornost
7

Neni největší obvzláště v porovnání s tátovo xantii break

jízdní vlastnosti
8

Zadek se v zatáčce jevý jako přetáčivý a tak za mokra se musí dávat pozor

jízdní komfort
10

Je naladěna jako zprávnej a konfortní frantík

provozní náklady
10

Lidi si často stěžují na citroen ale máme v baráku tři a všechny bez velkých investic

náhradní díly
10
výkon motoru
7

Není to špatný ale 2 litr pojede o hodně lépe

spotřeba
5

Pohodovou jízdou kolem 8 litrů ale já mám asi těžkou nohu a jezdím lehce pod 10

hlučnost motoru
8

do 4 tisíc ani neni slyšet a pak vrní tak nějak francouzky

kvalita sedadel
10

naprosto perfektní a skvěle tvarované ,pro někoho možná příliš měké

brzdy
7

určitě by mohli být účinější

zavazadlový prostor
10

Na to jak je to malé opravdu ujde






Blesk.cz

Kuře na paprice, jablečný koláč s tvarohem nebo kyselice? Recepty z nové kuchařky!

Kuře na paprice, jablečný koláč s tvarohem nebo…

Jídlo by mělo vyvolávat emoce. Není nic příjemnějšího, než když se vám skrze chutě vybaví určitá vzpomínka z…

»Jon Sníh« Kit Harington a další hvězdy u výslechu! Co děsivého skrývají?

»Jon Sníh« Kit Harington a další hvězdy u výslechu!…

Nejen představitel Jona Sněha, hrdiny Hry o trůny, Kit Harington (33), usedl ve výslechové místnosti.…

 

iSport.cz

Leverkusen se naladil na Slavii, v dohrávce bez Schicka zdolal Augsburg

Leverkusen se naladil na Slavii, v dohrávce bez…

Fotbalisté Leverkusenu před čtvrtečním duelem na Slavii porazili v dohrávce 5. kola bundesligy Augsburg 3:1. Dva…

Fenin prozradil, kolik bral v Teplicích, a pak v Německu: Nerozfrcal jsem to!

Fenin prozradil, kolik bral v Teplicích, a pak v…

Svého času byl brán za obří talent českého fotbalu, rozjíždějící se kariéra ale začala rychle skomírat. Martin…

 

Reflex.cz

Lockdown přitvrzuje. V nočních hodinách bude platit zákaz vycházení

Lockdown přitvrzuje. V nočních hodinách bude platit…

V Česku začne od středy kvůli epidemii covidu-19 platit zákaz nočního vycházení. Vláda na dnešním zasedání…

Miloš Forman: Režisér, který měl rád lidi

Miloš Forman: Režisér, který měl rád lidi

Dokázal s velkým zájmem naslouchat opraváři topení, vtipkovat se zahradníkem a stejně radostně se zdravit…