Recenze

7 Majitel

Citroën Xsara 1,4i

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Xsara, foto 1 Citroën Xsara, foto 2 Citroën Xsara, foto 3 Citroën Xsara, foto 4 Citroën Xsara, foto 5 Citroën Xsara, foto 6 Citroën Xsara, foto 7 Citroën Xsara, foto 8
Citroën Xsara, foto 9 Citroën Xsara, foto 10 Citroën Xsara, foto 11 Citroën Xsara, foto 12 Citroën Xsara, foto 13 Citroën Xsara, foto 14 Citroën Xsara, foto 15 Citroën Xsara, foto 16 Citroën Xsara, foto 17 Citroën Xsara, foto 18 Citroën Xsara, foto 19 Citroën Xsara, foto 20 Citroën Xsara, foto 21 Citroën Xsara, foto 22 Citroën Xsara, foto 23 Citroën Xsara, foto 24 Citroën Xsara, foto 25 Citroën Xsara, foto 26 Citroën Xsara, foto 27 Citroën Xsara, foto 28 Citroën Xsara, foto 29 Citroën Xsara, foto 30 Citroën Xsara, foto 31 Citroën Xsara, foto 32 Citroën Xsara, foto 33 Citroën Xsara, foto 34 Citroën Xsara, foto 35 Citroën Xsara, foto 36 Citroën Xsara, foto 37 Citroën Xsara, foto 38 Citroën Xsara, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Xsara Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:110000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 120 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.1 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 408 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "roty".

Zdravím tak po dlouhém přesvědčování mě švára alias "veselyt" přesvědčil abych taky přispěl do zdejší rodiny automobilových hraček. Xsaru jsem koupil v srpnu 2006 od dobrého známého, tenkrát to byla srdcová volba, servsní knížka, krásné garážované auto v pěkné barvě a solidní výbavou za dobrou cenu, byla čerstvě po servisu. Jinak auto je jak jste určitě všichni poznaly "LIFTBACK - 5 dvéř" modré barvy konkrétně " 93 MOT BLUE GRAND PAVOIS". Bohužel se pořád na autě nachází ocelové disky s originálními puklicemi, ty co jsem mel lepsi originálky "darek od VESELYT" mi na autě vydrželi pouhopouhých zhruba 36 hodin než mi je ukradli, ale stejně bych rád ne nějaky pořádný a plechové dysky využíval pouze na zimní provoz. Jinak jsem byl při koupi jen upozorněn že bude jednou potřeba vyměnit páčku blikačů protože sem tam prostě nezabliká nebo zabliká když nemá. Což se opravdu projevilo a páčka šla ihned na výměnu, jinak od té doby žádné poruchy, vždy jsem dojel bez problémů pohodlně do cíle. Za dobu používání mě jen začíná mrzet že jsem si spíše nekoupil nějakýho nafťáčka protože se při běžné jízdě se pohybuji okolo 7litrů na sto km v zimě jelikož se musí trochu přitápět atp tak spotřeba je necelých 8 litrů, ale naopak mě potěšipla spotřeba v létě kdy jsem jel na sever a po okresních komunikacích jsem docela svištěl s autem a spotřeba byla asi cca 5.9 litrů na sto. To musím přiznat že jsem byl mile překvapen. ALe abych jen dodal že auto nemá palubní PC tak spotřebu měřím vždy na plnou nádrž což si myslím že je nejpřesnější. Jinak, když vidím jak je diesel pořád poměrně úspornější a silnější tak bych taky určitě nelitoval… Pravdou je že co se týče hlučnosti je určitě tišší jak některé stejně staré diesely což je jasné, ale mě nijak zvuk diselů nevadí takže bych s tím problém neměl.
Proti motoru 1,4 ale nemůžu nic říct, má sice jen 55KW ale díky celkem lehkému vozu, kdy je pohotovostní hmost 1116kg zvládne jet i svižněji, stejně jako o něco silnější motory v jiných autech, když se motor při jízdě točí tak se do kabiny dostává i poměrně hezký zvuk (není to Charger jasně ale na 1,4 od Citroenu je co říct), Xsara s tímto motorem dokáže po dálnici i celkem svižně uhánět ale pravda dálniční typ to úplně není ale jak jsem řekl je to pohodlné auto tak se tomu nebráním,jinak preferuji s tímto autem okresky, kdy je sem tam nějaká zatáčka a úsek který dobře znám tak je fakt opravdu pěkný vyžít dlouhého pásma otáček kdy motor má výkon a trochu si užit za volantem " řeknu vám je to fakt BOMBA někdy" a výhoda je v zadní nápravě kde jsou "vlečená ramena se samonatáčecím účinkem a příčnými zkrutnými tyčemi"(to že se zadní kolo při ostřejším průjezdu zatáčkou lehce vykloní tím se zvýší přilnavost při průjezdu). Ale abych se přiznal toto si občas užívám akorád na suché silnici.
Co se týče výbavy- multifunkční volant, manuální klimatizace, přední okna v elektrice, 2 airbagy. Mě ve výbavě nejvíce chybí palubní PC popřípadě už dnes celkem běžná zrcátka v elektrice a zadní okna také v elektrice (ale já v zádu nesedím nikdy tak tam je mi to jedno,ale nezlobil bych kdyby to tam bylo) a ABS, což tady chybí, ale po zkušenostech s tímto autem ho ani nepotřebuju a jsem rád že ho tam nemám. Jinak z 99% jsem řidič tohoto vozidla pouze já, tak mi výbava ani nějaké nastavování nevadi, jen se obcas o zrcátko zavadí při mití auta ale na to jsem si už zvyknul.

Zde bych si dovolil jestě přihodit neco z dnes už historie značky:
Citroën Xsara nahradil letitý model ZX v listopadu 1997. V únoru 1998 následovala třídveřová verze a v dubnu i kombík. Nepříliš výraznému vzhledu Xsary významně pomohl facelift v roce 2000, který přinesl zejména atraktivnější příď s velkými světly, čelní maska. V roce 2004 ji nahradila novinka C4.

Silné stránky

Určitě můžu zmínit design který ani po letech ukončení výroby rozhodně nezapadá do šedi průměru či dob minulých. Jak profil tak čumák ale i zadek vypadá výborně. A i co se týče barvy a kvality laku dávám +.

Cestovatelsky založení řidiči stoprocentně ocení výborné přední sedačky které ač nepatří do závodního vozu výborně drží tělo v zatáčkách a jsou pohodlné i na dló..óuhých cestách. Ale i na zadních sedačkách když někoho vezu říká že je jako v postýlce (protě že jsou také pohodlné).

Na delších cestách určitě příjde vhod i namontovaná klimatizace která je k nezaplacení a dnes už standardem.

Komfortně naladěný podvozek, prostě francouz no:-)

Lehké ovládání volantu při parkování, při parkování určitě pomůžou i poměrně rozměrná zrcátka a viditelnost z vodu je celkem také vyhovující i pro něžná pohlaví.

Slabé stránky

Hůře svítící přední světlomety především na blízko, pomohla až výměna za žárovky s vyšší svítivostí, je to pry z běžné vady netěsnosti světlometů ale nvm takto píšou v testech tohoto vuzu.

Dále slabší brzdný účinek Xsary, kdyby dokázala brzdit rychleji nezlobil bych se, a taky při velké námaze se u brzd objevuje lehke vadnutí, ale to jsem zažil pouze jednou kdy při venkovní teplotě okolo 30 stupňů jsem prudce zpomaloval z velke rychlosti. Také pro někoho že není ABS ale mě to zcela vyhovuje.

Dále hodně lidí zmiňuje levně působící přístrojovou desku mě, ale vadí jen její jednotvárná černá barva a proč lidem vadí absence měkkých plastů nechápu protože já na palubní desce nesedím aby musela být měkká;-) po designové i ergonomické stránce je ale přístrojovka povedená.

Slabší motor (ne-dálniční motor) často jezdím po lepších silnicích typu rychlostka nebo dálnice a na takové silnice jsou prostě diesely... 55kw sice stačí ale při předjíždění je to leckdy až moc málo... A hlavně při používání za horkých dnů je klimatizace znát jk ubírá trochu výkonu, ale pokud se jezdí předpisově nevadí to.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím žádné opravy (ťuk ťuk), jak jsem řekl co mám Xsaru v rukách tak v servisu nebyl a ani ho nepotřeboval až na tu páčku kterou mi vyměnil můj známý ve svém servisu. První servis mě ale čeká zanedlouho protože tam ten olej a filtry nechci nechávat tak dlouho. Zatím zvažuji či pokračovat v autorizovaném servisu či servisovat ke známému který se k autu bude chovat určitě slušněji a svědomitěji.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodej byl bezproblémový, jak jsem řekl koupil jsem ho od dobrého známého takže mě nečekalo žádné nemilé překvapení, prostě asi ideální prodej.

servis

jinak servis auta probíhá v současné době u mě osobně nebo u mého kamaráda, "asi jednoho z nejlepších servismanů co znám", a na autě mi pracuje za mojí přítomnosti (takže mu sem tam i pomůžu) a hlavně na něm pracuje osobně, takže nemám strach že k tomu pustí nějakýho "štouru" co se právě dostal do servisní linky. Jinak má to nevýhodu a to že v servisní knížce neni razítko autorizovanýho servisu :-C...za to je na autě u mě vyžadována ta největší péče a všechny díly co se do něj montují nebo vyměňují chci mít kvalitní, takže i s dodavatelem občas konzultuju díly a zkušenosti co maj jiní v servisu. Takže opravdu vybírám jen ty lepší materiály a součásti pro auto.

 

Novinky v recenzi

24.7.2008 00:00

servis xsary jsem provedl u neautorizavaného servisu, ale o to přísněji pod osobním dohledem a u člobvěka na kterého se můžu spolehnout, že auto dostane to pravé co potřebuje. Takže xsara má novy filtry ( palivovej, olejovej ... ) dal jsem novy kotouče a zaroveň i novy destičky, sice by chvilku ještě vydrželi, ale řekl jsem si že je čas na výmenu. jinak prvních 250 km jsem najel s klidnou jízdou bez žadných prudkých brždění,(aby si sedly), píšoou že stačí 200km. jinak jsem spokojen osobně se servisem. kontrolovali jsme vše a nikde žádná závada která by byla vážná. o lehkých které se nacházení asi na každych starších autech snad vím a postupně je budu odstraňovat, ale je to nekonečnej kolotoč u starších aut.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Citroën Xsara 1,4i

Další vozy Citroën Xsara



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

vcelku bezproblémový auto, ale lehké vady přicházet budou jak se dá u staršího auta čekat.

praktičnost
8

pro mě vcelku praktické, ikdyž mám raději větší vozy.

prostornost
7

pro mě jako řidiče si fakt nemám na co stěžovat, a ani vzádu se necítí když tam někdo jede moc stísněně. ale větší prostor by nevadil.

jízdní vlastnosti
7

vcelku slušný, ale preferuji okresky kde se dá motor točit. jinak dálniční typ to není.

jízdní komfort
8

vcelku si není na co stěžovat, tito francouzi byly ve své době celkem vyhlášený.

provozní náklady
8

no kdyby to mín papalo nezlobyl bych se, ale když koukám na výkon tak vcelku je spotřeba taky přijatelná.

náhradní díly
8

kromě páčky a žárovek jsem nic nesháněl a když jsem se poptával abych jen tak orienačně věděl tak není problém.

výkon motoru
6

je malý to přiznávám ale na okresky když není koho předjídět a jen si užívat zvuk motoru vcelku dostačující.

spotřeba
6

no po okreskách se pohybuje když jí točím okolo 6 litrů, v zimě se pohybuju okolo 8 litrů, jinak standard je 7 litrů

hlučnost motoru
8

nestěžuju si, má vcelku i příjemný zvuk ve vyšších otáčkách

kvalita sedadel
9

přední sedadla výborně drží tělo v zatáčkách a jsou pohodlné i na delší cestování, zadní si taky chválí ale já je nepoužívám tak bych zde nemluvil za sebe.

brzdy
6

no kdyby byly silnější nezlobil bych se.

zavazadlový prostor
7

na svou třídu a velikost je celkem objemný






Blesk.cz

FOTO: Lidupustá Praha kvůli zákazu vycházení. Takhle klidnou službu policisté dlouho nezažili

FOTO: Lidupustá Praha kvůli zákazu vycházení. Takhle…

Pusto, prázdno, jako po vymření. Po deváté hodině se z ulic měst vytratil život. Češi zákaz vycházení kvůli…

Hrad Český Šternberk proslavily seriál Arabela i pohádka Anděl Páně

Hrad Český Šternberk proslavily seriál Arabela i…

Pohled na majestátní kamenný hrad tyčící se na skalnatém ostrohu nad řekou Sázavou nikdy neomrzí. A co teprve…

 

iSport.cz

Hoftych po debaklu: Otevřeli nás jako konzervu, fotbalově jsme na ně neměli

Hoftych po debaklu: Otevřeli nás jako konzervu,…

Vysoká porážka, která se sice špatně kouše, ale v Liberci z ní drama nedělají. Slovan v Bělehradě hlavou zeď…

Slavia – Leverkusen 1:0. Důležitá výhra proti deseti! Rozhodl Olayinka

Slavia – Leverkusen 1:0. Důležitá výhra proti…

Slavia odčinila týden starou porážku v Izraeli a ve druhém utkání skupiny C Evropské ligy porazila Leverkusen…

 

Reflex.cz

Češi a nekorektní vtipy: Co se skrývá za českým humorem na téma papalášů?

Češi a nekorektní vtipy: Co se skrývá za českým…

Internet zaplavily koláže vtipů na adresu ministra zdravotnictví. Roman Prymula byl v noci, bez roušky,…

Vladimír Pikora: Pokud nebudou Američané respektovat výsledek voleb, ohrozí svět, jak ho známe

Vladimír Pikora: Pokud nebudou Američané respektovat…

Zažíváme zvláštní dobu. V globální společnosti to vře. Lidé jsou naštvaní. Už i v klidné Evropě se začínají…