Recenze

10 Majitel

Citroën Xsara 1,6i 16V SX

9.21 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Xsara, foto 1 Citroën Xsara, foto 2 Citroën Xsara, foto 3 Citroën Xsara, foto 4 Citroën Xsara, foto 5 Citroën Xsara, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen Xsara Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 80 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dr.Chobot".

Je rok 2004, stojím u prodejce a do košíku dávám novou Xsaru 1,6 16V v provedení hatchback. Je to můj třetí Citroen a v roce 2006 ještě koupíme Berlingo. S kasy vyjede účtenka na 420 papírů, čekací doba byla jen 5 dnů, byl to jeden z posledních kousků, pak u se Xsara přestala v tomto provedení vyrábět a nahradila ji C4. Provedení Break se ještě určitou dobu vyrábělo. Pamatuji si, že když jsem přijel domů tlupa kamarádů se mi vysmála, co jsem si to proboha koupil za francouzskej pekáč a proč jsem nešel třeba do Octávky. No a já povídám, hoďte očko na tu výbavu (pozor stále se píše rok 2004) : 6x Airbag, ESP-ASR,ABS,klimatizace, palubní počítač, tempomat, centrál, guide me home,ovládání rádia s CD na volantu, zrcátka vyhřívaná a všechna okna v elektrice. No prostě za ty peníze tehdá bomba.

Dnes už to není kočlolap, no upřímně ani tehdy nebyl. Ale to auto stále neurazí a když v něm člověk jede pořád si v duchu říká, je to hezký auto. Xsara má najeto 80 tisíc, rád bych napsal nějaké ty technické věci, jak to tahne a jak to jede, ale nejsem odborník jen do toho leju benzín a vodu do ostřikovačů. Většinu jízd dělám po Praze, spotřeba i když jezdím tak trochu brzda – plyn je 7,2 litru. Není to auto na závodění a když chcete na dálnici předjíždět raději s pořádným předstihem, zrychlování ve vyšších rychlost ji nedělá dobře. Ideální je nastavit tempomat na 110, zalézt do pravého pruhu a nechat se vést. Na koskách občas ustřelí zadek při prudkém směru jízdy, ale to je taková klasika dána pasivní natáčecí zadní nápravou. Táhlé zatáčky projíždí na výbornou. V zimě není problém dojed na hory, ASR pomůže a pokud máte kvalitní zimáky vyjedete skutečně všude. Na brzdy nemohu říct nic špatného, parkát mi to tam už poslal kamion, takže zadupnout, automaticky se rozblikají blikače, otřu čelo,zanadávám a jede se dál.

Kufr má něco kolem 410 litrů, po sklopení 1190. Při sklopení zadních sedaček se tam vejdou naležato dvě kola. Nebo už nás v tom jelo 5 lidí + 50litrový sud piva a věci na víkend. Xsara pak sice pěkně seděla na zemi, ale jelo to. Přední sedačky jsou dost měkké u řidiče výškově nastavitelná, výborné boční vedení. Volant samozřejmě jak výškově, tak podélně nastavitelný.V zadu je sice na nohy místa dost (přední sedačky jsou vykrojené), ale nad hlavou je to ostuda. Větší lidé budou mít problémy.

Co mám navíc: nebojte žádná křídla, falešní samolepky víček nadrží ani hyperturbo výfuk z Tesca. Jediné, co jsem vyměnil bylo tovární autorádio za rádio Sony na CD/MP3 + jsem si objednal od Connection2 adaptér, který propojí toto rádio s displejem palubního počítače a ovládáním na volantu. Takže člověk nepřijde o žádný komfort, který měl dříve. Vše funguje jak má. Potom ještě navigaci v PDA, ale tu má samozřejmě dnes kde kdo. Proč to píši? Protože pozor na to, že Citroeny mají pokovované přední sklo, takže navigace nefungovala a stále hlásila ztrátu signálu. Vyřešil jsem to bluetooth GPS anténou na zadní plato, kde je sklo normální.
Jinak přiložené fotky jsou z podzemní garáže v Tescu + fotka nelogických ovladačů zadních oken :-)

Silné stránky

- v té době za ty peníze velmi slušná výbava
-nebudí takový zájem nenechavců, poklice mám chráněné zdrhovadlem proti homelesákům 
- výborný přístup do kufry a skvěle se s tím stěhují věci
- motor 1,6 16V tichý a hlavně spotřeba v zimě/létě stále 7,2

Slabé stránky

Je to francouzské auto, kdo je nemá rád ať si ho nekupuje. Občas něco zavrže, občas nesmyslně zabliká nějaká kontrolka. Zatím vždy stačilo vypnout motor, chvilku počkat, nastartovat a jede se dál. O řazení si píše, že je gumové, nepřesné. Ano je to tak, ale mě to nevadí, člověk si zvykne a když pak sednu do služebního Golfa, řazení mi dělá hrozné problémy :-). U Xsary i u C5 dost často praskají v předních světlech žárovky. Je to bohužel pravda, v servisu mi dali předřadný odpor a už to není tak často max. 2 za rok ,dříve to byla hrůza. Co zaskočí lidi na zadních sedačkách je nelogické elektrické ovládání oken uprostřed. Hodně lidem může rovněž vadit odraz palubky v předním skle. Zamrzí chybějící prostory na odkládání pet lahví, držáčky na kelímky tu taky nehledejte v té době se asi moc nepočítalo, že lidi mají v autě žízeň.
O ničem jiném nevím, skutečně jen tankuji a jezdím na pravidelné prohlídky. Nic víc nic míň, vše zatím funguje tak jak má (teď jsem to určitě zakřikl)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prvního citróna jsme koupili v Auto-Cite v Hološevicích. Ale postupem času byla našeho spokojenost se službami menší a menší, takže další koupě vozů už byla v Auto-Babiš v Mnichovicích. Jednaní v pohodě a servis opravdu super. Ještě mám velmi dobré zkušenosti se servisem firmy Intesys v Dolních Počernicích.

 


Další vozy Citroën Xsara



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Jeseníky – zimní pohádka na dosah ruky

Jeseníky – zimní pohádka na dosah ruky

Vzpomínáte na doby, kdy byly Vánoce na sněhu běžným jevem nebo kdy svatý Martin obvykle přijížděl na bílém koni?…

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na Xboxu Series X?

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na…

Souboj nové generace konzolí probíhá na plné otáčky. Microsoft se rozhodně nedrží zpátky a na trh uvedl…

 

iSport.cz

"Prcek" extraligy je jako nůž. Plzeň s Kodýtkem na…

Dlouho to bylo tak, že pokud Plzni nezařídila góly úderná jednotka Suchý – Mertl - Gulaš, nikdo ji nezastoupil.…

To všechno bylo Maradony (†60): Kompletní seznam majetku za miliardy!

To všechno bylo Maradony (†60): Kompletní seznam…

Během života si vydělal přes 10 miliard korun, většinu peněz však Diego Maradona (†60) prohýřil. I tak se ale…

 

Reflex.cz

Do neznámých látek v Bečvě unikla voda. Od nás určitě ne, hájí Babiš firmu z holdingu

Do neznámých látek v Bečvě unikla voda. Od nás…

Na hladině řeky Bečvy, která je tvořená z neznámých látek, se v úterý v ranních hodinách objevila voda. Očití…

Nová práce v době lockdownu? Na sociálních sítích začaly dívky prodávat nahé fotky

Nová práce v době lockdownu? Na sociálních sítích…

Koronavirus uvrhl spoustu Čechů do bezprecedentní situace. Zavřené obchody a omezené provozy továren znamenaly…