Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 E46

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 81× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 8 BMW řada 3, foto 9
BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Baf Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "cetronix".

Auto jsem koupil ojeté jako náhradu za již problematický Nissan Micra (1992). Vzhledem k tomu kolik kilometrů ročně najezdím, jsem se poohlížel po spolehlivém autě. Velmi často potřebuji převést více než tašku s notebookem, a proto má volba padla na kombi. Neméně často toužím po svižném svezení, ale zároveň neprahnu po častých návštěvách čerpacích stanic. Verdikt zněl jasně BMW 320d Touring.

Do této chvíle jsem s autem nad míru spokojen. Dostálo mých očekávání a zatím nezklamalo ani po jediné stránce. Technicky je momentálně ve výborném stavu. Měnil jsem silentbloky na motoru, vlnovec ve výfuku a táhlo řadící páky. Jinak navštěvuji jen pravidelné servisní prohlídky. Díky tomu můžu čas a finance investovat ne do oprav, ale úprav. Na fotkách je zhruba zachycen vývoj za poslední dva roky. Z mladické nerozvážnosti jsem do ledvinek umístil logo ///M (divize motorsportu). Po nějaké době jsem si uvědomil, že to není to pravé ořechové pro tento typ vozu a logo putovalo do šuplíku. Raději jsem do světel nainstaloval tzv. angel eyes (svítící kroužky), které dle mého názoru vzhledu exteriéru značně prospěly a podtrhly příbuznost s novou generací BMW. Hned po koupi jsem také nechal tónovat skla do černé barvy. Nenávidím boční slunce a o odlescích od sněhu ani nemluvím.. Vzadu mám 20-ky (propouští 20% světla) a u řidiče 50-ky. Dále jsem byl nucen se úchýlit k úpravě rádia. Mám BMW Business CD, kde mi nefunguje CD mechanika. Tak jsem měl tři varianty:
1)nechat to opravit (bavoráci to chtěli měnit za 30000Kč)
2)koupit jiné rádio (to jsem nechtěl, protože se mi líbila komplexnost toho originálního)
3)napojit AUX vstup
Zvítězila varianty 3. Přes známého mechanika jsem sehnal potřebnou kabeláž a spolu s ním vše zapojil. Jen mě bolel zákrok vrtačkou, kterou jsem vytvořil díry pro cinch vstupy (viz. fotky). Ale hraje to hezky. Originální audio není nic světoborného, ale vystačuje k mé plné spokojenosti. Nedávno jsem ještě změnil volant. Namísto čtyřramenného jsem sehnal sportovní. A tohoto kroku absolutně nelituju, protože pomohl nejen vzhledově, ale i co se týká ovladatelnosti. A zatím jako poslední přibyly hliníkové kroužky do budíků, které interiér oživují. Věřím, že tímto můj "tuning" nekončí a o dalších pokrocích budu informovat!

U BMW jsem velmi spokojen s jízdními vlastnosti. Podvozek má oproti většině jiných vozů tužší charakteristiku, což člověk ocení při dynamické jízdě, ale zároveň výborně absorbuje většinu nerovností, kterými se mohou chlubit české silnice. Pro mé potřeby je naprosto ideální a alespoň zatím se nechystám, pro jeho změnu za ještě tužší. Motor je navzdory svému objemu dost živý a umožňuje i krapet sportovnější svezení než jeho konkurenční kolegové. Řekl bych, že se docela přibližuje živosti benzínových motorů díky plynulému zátahu a s otáčkami stoupající agresivitě. Rád se nechá vytáčet, ale bravurně zvládá i klidnou dopravu po městě. Musím říct, že je to první diesel, u kterého jsem poznal tyto vlastnosti. Především při srovnání s motory koncernu VW. A zadní náhon je kapitola sama pro sebe, neboť přináší spoustu trakce a ovladatelnosti za všech okolností.

Po stránce designu se mi zdá, že u generace E46 udělali pánové v Mnichově s faceliftem krok kupředu a auto významně omladily a přichystali si veřejnost pro daleko radikálnější generaci E90. Standartní oplastování (nárazníky, prahy) jsou velmi decentní narozdíl od jejich aerodynamických protějšků (tzv. M-paket). Láká mě předevší obměna předního nárazníku za M variatu, ale na druhou stranu, takhle auto lépe slývá s okolím a neláká tolik nenechavců s mincemi v rukou.

Čím mě, ale BMW uchvátilo nejvíce hned po jízdních vlastnostech je interiér. Dílensky dokonale zpracovaný - vše perfektně lícuje, jsou použity hodnotné materiály a ani po letech se neozývají žádné vrzavé zvuky a design je značně nadčasový. Získalo si mě především natočení středové konzole směrem k řidiči a dokonalá loketní opěrka. Volil jsem záměrně černý interiér, tak aby mě za jízdy nic nerušilo a dal odpočinout mým očím absencí kontrastních prvků.

Silné stránky

Já jsem od první chvíle z vozu nadšen, takže snad všechno :)
Ale především:
-Poměr výkon/spotřeba
-Zadní náhon
-Střední část palubní desky natočená k řidiči
-Relativně velký zavazadlový prostor
-Točivý moment

Slabé stránky

Zklamaný jsem pouze z detailů:
-Chybějící držák na nápoje (alespoň že do boční kapsy se vejde 0,5l láhev)
-Nekultivovanost čtyřválcového dieselu (ale vedle traktoroidních TDI-čkek je to benzíňák :-) )
Víc mě snad ani nenapadá..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Navštěvuji jen pravidelné prohlídky. Synot Auto Zlín - perfetní služby i přístup. Doporučuji!

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 E46

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

V naší rodině již jsou zkušenosti s touto značkou a BMW vždycky platily za spolehlivé vozy.

praktičnost
9

Kdyby to byla čtyřkolka tak dám 10.

prostornost
9

Úložný prostor mi vyhovuje a jako řidič si na místo stěžovat nemůžu, ale na zadních sedadlech by mohlo být pár cm navíc.

jízdní vlastnosti
10

Skvělé! Samozřejmě s 18-ti palcy by to bylo lepší, ale ne na českých cestách..

jízdní komfort
10

Pro mě 10, protože nemám rád měkké podvozky. A přesnost řízení je lepší i za cenu větších rázů od silnice.

provozní náklady
8

Nebýt drahých náhradních dílů..

náhradní díly
4

Co naplat.. BMW je BMW

výkon motoru
9

150 koní umí poskytnout velmi dobrou dynamiku, i když bych snesl i víc. Ale nestěžuju si!

spotřeba
10

Sen!

hlučnost motoru
9

Při zahřátém motoru skoro nepoznáte, že je to diesel. Ale za studeného rána..

kvalita sedadel
9

Trochu lepší boční vedení a byly by výborné.

brzdy
10

Zatím jsem nemusel brzdit očima. Brzdy to vždycky zvládly na výbornou.

zavazadlový prostor
9

Viděl jsem i větší, ale pro mé potřeby víc než dost.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…