Recenze

!GAS! (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 3 330i

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6
BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8 BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 3 (E46) Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:194000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2978 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Proč?
Po zkušenosti s BMW 325i E30, která mi přinášela mnoho radosti, jsem se v okamžiku, kdy bylo potřeba do rodiny 2. plnohodnotné auto rozhodl jak jinak, než pro BMW. Původní E30 sice je synonimem pro čistou esenci radosti z jízdy, nicméně z hlediska občasného převozu dětí v dětských sedačkách byla dost nevhodná. Tím pádem, když vyvstal problém volby Dad's car, přišla ke slovu právě verze E46, která se mi po E30 jednak líbí nejvíc a také na ni dokážu nějakým způsobem finančně dosáhnout.

Jaký motor?
Už relativně dlouhou dobu preferuji vždy ten nejsilnější motor, který se do té čí oné verze vozu dává, jelikož mám obavu, že bych si časem slabší variantu jistě vyčítal. V řadě E46 představuje etalon síly i emocí výborná atmossférická M3, jenže na tu, pochopitelně z pohledu finanční náročnosti na pořízení i na provoz, musím zapomenout. Tím pádem byla volba jasná, bude to oblíbený třílitr, zbývalo jen rozhodnout zda benzín nebo ropa. Vím, že mnoho lidí považuje diesely od BMW za ty nejpovedenější v dané třídě ojetin, jenže já motor rád vytáčím do nebes, rád nechám zadní kola se zádí auta vybočovat do stran, takže se tím pádem stal benzín mou jasnou volbou.

Hledání
Najít v ČR a bohužel dnes již i v zahraničí (v rozumném dosahu) slušný kus je celkem dřina, takže trvalo víc než měsíc, než jsem našel exemplář, který mi seděl z hlediska ceny i tech. stavu. Na tomto místě předesílám, že jsem nehledal nějakou leštěnku, protože při mém stylu jízdy, (když tedy jedu bez dětí), přeci jen může dojít k nějakému tomu „rozleštění“ auta o strom, patník, či příkop. Nakonec tedy zvítězilo tohle „Báwo“ 330i Mpaket po faceliftu. Ten byl totiž podmínkou kvůli zadní nápravě, která se u předfaceliftovaných modelů (tuším že do února 2000) ráda vytrhla z uchycení karoserie, což s přihlédnutím k zamýšlenému provozu mého auta koupi zrovna nenahrávalo.

Opravy
Asi jako každá ojetina s těžkým šestiválcem nad přední nápravou měla i tahle totálně v háji obě přední ramena a dokonce i brzdy to již měly totálně za sebou… První investice tedy putovaly právě tímto směrem, aby se s autem vůbec dalo jezdit bez strachu, že mi ramena upadnou… takové totiž měly vůle… To, co mě čeká do budoucna je jistě neverending storry, ovšem s tím tak nějak počítám. Když se jezdí, musí se opravovat, jednoduché pravidlo. V tomto ohledu vzpomínám se slzou v oku na svého japonce, neboť má ex Mazda MX-5 1,9 totiž byla právě v tomto ohledu etalonem spolehlivosti.

První pocity
V porovnání s bývalou E30tkou mě poněkud zamrzela výrazně vyšší těžkopádnost ve vinglech. Ano, podvozek je o 2 generace dál, ovšem ta hravost i živelnost ultra lehké „tříci“ tu prostě chybí. Na druhou stranu cestovní komfort a nejspíše i pasivní bezpečnost (aktivní bude podobná, neboť prakticky stále jezdím s vypnutým ESP) zpříjemňuje pocit ve vyšších rychlostech, kdy E46 působí mnohem klidnějším a jistějším dojmem. Nejvýraznějším posunem k lepšímu však není podle mého názoru ani tak motor, jako řízení, kdy E30 měla ukrutně pomalý převod = téměř 4 otáčky z rejdu do rejdu. Díky tomu jsem měl během powerslidů permanentní pocit, že si z rukou upletu vánočku. E46 je v tomto ohledu skutečně moderní vůz, kterému (pokud si dobře vzpomínám) stačí k přechodu z jednoho do druhého plného rejdu necelé otáčky 3. Tím se výrazně zrychluje jistota a kontrola nad autem právě v situacích, kdy se před vůz díváte postraním oknem. :o)

Provozní náklady
Asi každý chápe, že auto pro radost se kterým si člověk zablbne, vyžaduje i nějakou tu korunu navíc z hlediska provozu. U 330i sice člověk musí počítat např. s poměrně velkým objemem oleje v motoru, což jeho výměnu přeci jen prodraží, na druhou stranu v porovnání s bývalou E30 325i vykazuje výrazně nižší spotřebu paliva. Zatímco s E30 se mi prakticky nepodařilo dostat pod hranici 10ti litrů na sto, dokážu s E46 při dálničním transportu okolo povolené 130tky palubní počítač dotlačit až na hodnoty pod 8mi litry vysokooktanového benzinu. Když se pak člověk jde tak říkajíc svézt, jen máloky přesáhne finální spotřebu 12 litrů, což se v porovnání s mým bývalým služebním koncernovým vozem s foukaným dvoulitrem vůbec nedá srovnat. Co se týká rozměrů pneumatik, záměrně nejezdím 18“... Pravda, na autě vypadají výrazně lépe a určitě mají i lepší přilnavost (kterou vlastně nechci), ale jsou především, podle mého názoru finančně neúměrně dražší, než mé současné 17tky.

Co v budoucnu?
Abych řekl pravdu, nejsem fandou tuningu, takže se spíš než na úpravy vozu hodlám soustředit na udržení jeho dobré fyzické kondice, aby mi dlouho a věrně sloužil… No, uvidíme.

Silné stránky

Emoce, zvuk, ovladatelnost, koule, výkon

Slabé stránky

závist

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím vše děláno "doma" za pomici šikovných kamarádů

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

no coment...

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10

Mpaket obsahuje největší brzdy = průměr 325mm

zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft představil aplikaci Office

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft…

Microsoft oznámil novou aplikaci Office, která bude zdarma dostupná na Androidu a iOS. Spojuje funkce Wordu,…

Nakoupíte 17. listopadu? Přehled svátků, kdy musí mít obchody zavřeno

Nakoupíte 17. listopadu? Přehled svátků, kdy musí…

S 17. listopadem budou supermarkety, hypermarkety či velkoprodejny s nábytkem a dalším zbožím otevřené. A to i…

 

iSport.cz

Fiala to v Kometě zabalil. Všichni nekopali za stejné cíle, řekl o konci

Fiala to v Kometě zabalil. Všichni nekopali za…

Nejdřív zhodnotil zpackaný zápas s Karlovými Vary (2:7). Věcně, jako jindy. Až na závěr propálil to podstatné.…

Bulharsko - Česko 1:0. Porážka na závěr, rozhodl gól na hraně ofsajdu

Bulharsko - Česko 1:0. Porážka na závěr, rozhodl gól…

Čeští fotbalisté v závěrečném osmém utkání kvalifikace mistrovství Evropy prohráli v Bulharsku 0:1. V 56. minutě…

 

Reflex.cz

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez křidélek. Křídla nám dala až svoboda, říka Ester Geislerová

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez…

Minutový film režiséra Ester Geislerové je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…