BMW řada 3 (2002)
6.7.2012Proč? Po zkušenosti s BMW 325i E30, která mi přinášela mnoho radosti, jsem se v okamžiku, kdy bylo potřeba do rodiny 2. plnohodnotné auto rozhodl jak…
BMW 3 (E46) (!GAS!)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
PlugIN 07.07.2012 11:24
krása
Prostě nádhera. :-) Pěkné auto a pěkná recenze a přeju ať hodně dlouho a dobře slouží. Jinak E30-ku má kamarád a ta hravost toho auta je neskutečná, navíc spojená s nízkou hmotností. -
[Vojťas] 10.07.2012 10:58
Gt86
Nechtel bys napsat par vet do novinek o hachiroku? Docela by me to zajimalo a jsem si jist, ze bych nebyl sam :-)))-
-
!GAS! 11.07.2012 11:18
« Re: Re: Gt86
Inu, proč ne. Tedy heslovitě:
Motor, ač jen čtyřválec zní božsky, avšak jen v kabině. Kvůli normám hlučnosti je motor z venku tichý a pro lepší zvuk byl do sacího traktu zařazen člen (turbínka) vyrábějící chrčivý velice příjemný zvuk. Ten je směřován výhradně do kabiny a spouští se nad cc4 tis otáček. Řeklo by se blbost, ale funguje a to celkem dobře. Zmíněný agregát táhne rozumně od 2 tis otáček = na běžnou jízdu, přičemž od 4tis se dostavuje jadrnější příval výkonu. Co považuju za naprosto excelentní je přesnost řazení, které se téměř vyrovná tomu u mé ex MX-5. Kožená řadící páka je relativně vysoko = blízko volantu, takže je pěkně po ruce vždy, když je potřeba. Volant padne do ruky jako * na hrnec, má příjemně tlustý věnec a především z rejdu do rejdu jsou to přesně 3 otáčky, takže během powerslidů si člověk neuplete z rukou vánočku. Podvozek překvapivě dobře pohlcuje české nerovnosti a přesto zůstává velmi stabilní, přičemž v zatáčkách se karoserie pocitově naklání jen velmi málo. Kapitolou samou pro sebe je samosvorný dif., díky kterému se z jízdy bokem stává dětská hra. V porovnání s mým BMW 330i záď vybočuje do stran i bez vyvolání smyku včetně utažených vraceček, kdy je vnitřní kolo „vyvěšené“. Relativně úzké pneumatiky přitom neprotestují u „utrhnutí“ i na suchém povrchu na dvojku a při skandinávském švihu i na trojku. Drift pomocí ručky + následného plynu jsem neměl potřebu vyvolávat. Díky nízké hmotnosti se velice dobře pracuje i s úhlem vybočení vozu v powerslidu, kdy jeho zvětšení, či naopak zmenšení lze velmi snadno korigovat velikostí protirejdu vs. množství přidaného plynu. Méně odvážné jezdce potěší 3stupňové nastavení stabilizace, kdy lze využít i polovypnuté VSC = ESP. Podle mého názoru je to však spíše na obtíž, neboť úhel vyosení GTčka systém umožní jen velmi malý, přičemž když začne jízda bokem nabírat zdravé parametry, přichází poměrně rázný zásah VSC a utíná tak veškerou zábavu. Co se týká pižek na kráse, i GT86 nějaké má. Brzdy, ač vykazují při běžné jízdě slušný účinek na pohled připomínají svými rozměry pivní tácky a na zadní sedadla si s výjimkou beznohých nesedne nikdo, jelikož místo pro nohy jednoduše neexistuje, ovšem s tím se IMHO dalo u takového vozu počítat. V porovnání s E46 pochopitelně působí GT86 výrazně lehčím a hravějším dojmem, což je logické při pohledu na pohotovostní hmotnsti obou vozů. Pravda, výkonu by mohlo být víc (zrychlení z 0-100 má GT86 s manuálem za 7,6s a BMW 330i za 6,5), nicméně do 140km/h působí dynamika motoru Toyoty jako dostačující, příjemná a především nezáludná. A o to jde v zatáčkách předecvším.
Tak co? Stačí to nějak takhle? :-)
-
-
-
[Vojťas] 06.08.2012 19:30
Video
Hezka kompilace :yes: :yes: Skoda, ze nejsi nekde odnekud pobliz Brna, dverma napred jsem jeste nejel :-) -
-
jfrlbc 21.06.2013 13:39
koukam ze jsi nekde od liberce
Ahoj, zrovna uvazuju o tyhle motorizaci a podle videa bych tipoval, ze jsi nekde od Liberce >:D ... mas jeste tohle krasny bmw?
Tak at slouzi a preji mnoho vykouzlenych usmevu ;-)