Recenze

8 Majitel

Toyota Auris Terra Cool 1,4 VVTi

9,36 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Aurísek Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 71 kroutící moment [Nm]: 130 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 354 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "dapaja".

Jde o služební vůz. Tedy neplatil jsem jej a neměl jsem moc možností ovlivnit výběr. To možná bude mít vliv na mé hodnocení.

Jinak jde o základní model ve výbavě Terra Cool - tedy má manuální klimu. Terra Cool má 4 airbagy a ani za příplatek není možné dokoupit další - to se již musí koupit vyšší model - to se mi moc nelíbí. Jinak to má v elektrice přední okýnka a zrcátka a součástí výbavy je slušné autorádio s CD a podporou MP3 a WMA. Motor má benzín 1.4 VVTi s výkonem 71 kW - papírově tedy slušné ale ve skutečností mi ten motor přijde takový "jalový". Moc netáhne, pokud chci slušný rozjezd, tak je nutné jej točit. Do kopce se musí podřadit a při předjíždění se někdy podřadí i o 2 stupně. Jinak je vcelku tichý.
Kola má Auris R15 195/65 - tedy akorát - na zimu tam jsou Michelin Alpin Pilot 2 a fakt to je super - na sněhu drží - prostě paráda.

Silné stránky

Snad kvalita - no to se ještě uvidí.
Určitě bezpečnost - 5*NCAP je slušné. Součástí bezpečnosti i vcelku čitelné chování podvozku. Bohužel chybí ty hlavové airbagy - při bočním nárazu např. na křižovatce by mohly sakra chybět.
Jen tak jich moc není vidět - tedy celkem originální auto občas budící pozornost. Naštěstí ne u zlodějů - snad.
Vnitřní prostor akorát - stejně většinou jezdím sám.

Slabé stránky

Ovládání palubního PC - čudlík u tachometru - dost nebezpečné za jízdy si s tím hrát.
Dojezd na palubním PC - při plné nádrži 55 l ukáže cca 550 km - v reálu zase tolik nežere.
Ovládání hlasitosti rádia - klouže jako prase.
Podivné chování automatického spuštění dopravních informací v rádiu - někdy se pustí jindy ne. Hlasitost se někdy zvýši někdy ne.
Sluneční clona - když se dá na boční okénko, tak je stejně tak malá, že nezakryje přesně těch cca 15 cm, kde mi slunce vypaluje jedno ucho a oko.
Nic moc sedačky - po 2 hodinách se už dost kroutím.
Spotřeba - no je to benzín:
- klidná jízda do 100 - cca spotřeba 6 l (to je paráda)
- dálnice do 130 - už je to 8 l
- dálnice 150 - klidně přes 10 l

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Naštěstí zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V Liberci Federal Cars - slušné jednání při předváděcí jízdě. Bohužel to stejně nakonec nebyly ti, kdo kšeft dostali - sídlo máme jinde a kupovalo se jich více. Ale přijedeme k nim asi na servisní prohlídku.

 

Novinky v recenzi

27.10.2008 00:00

V tomto autě už nejezdím - dostal jsem k dispozici nový Avensis - viz moje další recenze. Ale když vidím aktuální ceny Aurise, tak se nedivím, že na silnicích je konečně možné ho častěji potkávat.

5.8.2007 00:00

Tak jsem otestoval další typy silnic:
1.) Pohodová jízda cca 200 km po běžných silnicích 1.třídy + průjezdy obcemi. Spotřeba cca 7 l.
2.) Ostřejší jízda cca 400 km také po 1.třídě s cca 50 předjetými kamióny, trabanty, hňupy apod. Spotřeba cca 7,5 l - na vcelku ostré vytáčení - před předjíždění až k hranici 6.000 rpm - celkem příjemné překvapení.
Tedy na dálnici, když se bude auto držet do 120, tak to na spotřebu ještě jde - pak to roste přímo geometricky.

27.7.2007 00:00

Tak jsem měl možnost vyzkoušet Aurise na D1:
Akcelerace z 90 výše (po čekání na kamión) nic moc - chce to trochu trpělivosti - ani podřazení či plyn na podlaze nic neřeší.
Spotřeba dost tristní - pravda rychlost vyšší (cca 150) - průměr k 11 l!!! Celkový průměr na 100 km úseku 125 km/h (občas brzdí kamióny či jiné vozidla - na nikoho nemám ve zvyku se tlačit). Takže na spotřebu tohle auto opravdu asi nebude - uvidíme ještě až bude mít najeto přes 10 tis. jestli se to trochu nesrovná.

1.7.2007 00:00

Fotky budou brzy - jen co najdu chvilku a zajedu na "můj" kopec.


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Marseille: Čistá kráska s poskvrněnou pověstí

Marseille: Čistá kráska s poskvrněnou pověstí

Moře a kulturní mix. To udělalo z nejstaršího francouzského města to, čím je dnes. Barevnou a živou metropoli…

Náhrada za těhotnou Czadernovou? Působí jako robot, sklidila kritiku Vítová

Náhrada za těhotnou Czadernovou? Působí jako robot,…

Vedle ostříleného Petra Suchoně (35) nedávno usedla v Televizních novinách namísto těhotné Renáty Czadernové…

 

iSport.cz

Přestupy v extralize ONLINE: Plekanec odmítá zahraničí, zůstane v Česku

Přestupy v extralize ONLINE: Plekanec odmítá…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga otevřela své přestupové okno a kluby mohou od 1. května zveřejňovat posily!…

Jágra vyděsil pohled na váhu. Tlustší totiž nikdy nebyl! Prozradil, kolik váží

Jágra vyděsil pohled na váhu. Tlustší totiž nikdy…

Extraliga se kvapem kariéře blíží, takže si chtěl zkontrolovat svoji aktuální váhu. Jenže pak přišel šok!…

 

Reflex.cz

Dienstbier: Babiš se třese strachy, hrozí mu vězení a hraje o přežití, od Zemana si nechá líbit cokoliv

Dienstbier: Babiš se třese strachy, hrozí mu vězení…

Každý by si měl uvědomit, že když prezident naprosto ignoruje ústavní pravidla, nikdo nemůže být jistý svými…

Genocida ve Rwandě: Sedm mrtvých za minutu. Denně zemřelo pětkrát více lidí než při nacistickém holokaustu

Genocida ve Rwandě: Sedm mrtvých za minutu. Denně…

Bývá označována za poslední genocidu ve 20. století, nejrychlejší genocidu vůbec či za nejhrůznější násilný čin…