Recenze

9 Majitel

Mazda 323f BG

8,39 Uživatelé

Hodnoceno: 61× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 4 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 6 Mazda 323f, foto 7 Mazda 323f, foto 8 Mazda 323f, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Madla Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:163000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Sir-Speedy".

323F BG 1991 1,6 16V Kromě vzduchového filtru žádný tuning. Auto je prakticky bez výbavy. Auto má pouze posilovač řízení, centrál, nastavitelný volant, rádio a 4 repro. V minulosti bylo lehce bourané na předek.

Vzhled: eFko je již podle prvního pohledu sportovně založené, avšak vzhled není všechno. To co řidiči tohoto auta dodává sportovní vyžití je totiž podvozek. Jediné,co mi na první pohled vadí je dvojce zadních dveří. Kdyby tam nebyly a přední by byly delší tak by to vypadalo mnohem líp:)

Podvozek: Někdo by řekl, že je tvrdý a nepohodlný, ale pro ty, kdo rád sportovní svezení je dokonalý. Pokud na tomto autě nemáte "žiletky" nebo pneumatiky značek typu "stlačená tma", tak je až k nevíře s jakou lehkostí a rychlostí projedete některé zatáčky, kde by stejně "drahá" felicie zkončila v pangejtu:) Tento podvozek byl myslím i základem pro mrštnou MX-5ku, což je ve vrcholné verzi (323F GT - 96kW) příslibem velmi adrenalinových zážitků.

Motor: Jak jsem již uvedl výše, mazda je bezesporu sportovněji laděné autíčko. Motor táhne krásně odspodu, takže v obci při 50 jedete na 4. stupeň a dokonce ani při 5tce se nezačne "kuckat" a klidně můžete zrychlovat. Pokud se pohybujete v rozmezí otáček do 3000, tak o motoru ani nevíte. Po překročení této hranice se probouzí až do 5500 postupně všechny kobyly poté motor pozvolna upadá, ale stále poslušně táhne hezky až do cvaknutí omezovače na 6500. Nicméně 90 koní je dostačující pouze pro samotného řidiče. S každým kilem navíc v podobě pasažérů se stává tato Mazda pomalejší. Proto bych doporučoval se poohlédnout spíš po motoru 1.8, který disponuje 78kW(105k).

Převodovka: Manuální 5tistupňová. I po 160 000 km se mi řadí zlehka a na rozdíl od novějších vozů tuzemské výroby i přesně. Nicméně po zahřátí motoru my řadící páka trochu vrže:) Zpřevodování je vcelku dobré 2jka se dá vytočit k 90ti 3jka přibližně ke 130 a 4ka na 160. Na dálnici při 130 točí na 5ku asi 3750 ot. A maximálka se na rovině pohybuje okolo tacho 195km/h.

Spotřeba: Pokud jedete vklidu podle předpisů ala lehká noha, tak se můžete dostat snadno pod 6,5l. Při příjemné svižné jízdě lehce nad 7. Kámen úrazu je pro eFko dálnice. Pokud jedete předpisových 130 tak si veme asi 8 a s každým kilometrem za hodinu navíc to rychle naskakuje. Kdyby tak dělali šestiqalt:)

Prostornost: Pokud neměříte více než 190cm, tak nebudete mít problém se za volantem pohodlně usadit. Na zadních sedadlech moc místa nehledejte. Subjektivně bych ho odhadoval přibližně stejně velký jako ve fabii. Fakt, že je auto velmi nízké, způsobuje nelehké nastupování a vystupování. Tento pocit se umocní pokud zaparkujete u vysokého obrubníku:) Co se týče sedadel, tak ty jsou v celku pohodlná, avšak na delších trasách se přesvědčíte, že stejně jako podvozek nejsou komfortní.

Spolehlivost: Japonci jsou celkově spolehlivá auta. A to je pravda!!! Pokud auto není zanedbané tak se vám nestane, že by vás někde nechalo, nebo že by jste ho někde uvařily. Avšak investicím spojeným s opotřebením se nevyhnete. V takovém případě vaše peněženka pocítí, čím je tato spolehlivost vykoupena. Náhradní díly jsou velmi drahé a poměrně těžko dostupné. Ale v celkovém součtu zůstanete pořát v plusu.

RESUMÉ: Mazda 323F je velmi spolehlivé, pohledné a svižné auto vhodné pro mladé a svobodné lidi, kterým nevadí, že v autě nepřestěhují lednici nebo neprocestují celý svět. Pokud se vyhnete vozům, které mají najeto víc jak 200 000 nebo jsou složena z více aut, tak vás eFko asi nezklame. Ceny tohoto auta se pohybují na trhu ojetin od 20 000,- do 70 000,- což je asi tak stejně jako za Felicii. Nicméně jít pod 30 000,- je riziko.
Vcelku snadno jsou k sehnání eFka s elektrickými okny, ABS, elektrickým střešním oknem nebo elektrickým nastavením zrcátek.
Paleta motorů je pouze čtyřprvková a to 1.6 8V- 63kW 1.6 16V - 66kW, 1.8 - 78kW a 1.8 GT - 96kW

Silné stránky

Vzhled, podvozek, spolehlivost, antikorozní ochrana

Slabé stránky

cena náhradních dílů, mrkačky po bouračce trochu šilhaj - Japonec:)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

výměna vodní pumpy, výfuk, výměna lambda sondy, zatuhlý lanovod vybrzdil pakny v jednom bubnu

 


Přidat názorDiskuse: Mazda 323f BG

Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nesmrtrlné auto (když je o ni postaráno)

praktičnost
5

Kdo si kupuje tohle auto nehledá praktičnost.

prostornost
6

Kdo si kupuje tohle auto nehledá prostornost. Vnitřní prostor na úrovni fabie

jízdní vlastnosti
9

Výborný podvozek

jízdní komfort
5

Kdo si kupuje tohle auto nehledá komfort.

provozní náklady
8

1,6 neni náročná. Kdyby jenom ta voda do ostřikovačů nebyla tak drahá :)

náhradní díly
4

Dostupnost nic moc a ceny?? originály jsou drahé - japonec

výkon motoru
8

na 1,6 ze začátku 90tých let výborný

spotřeba
8

při klidné jízdě za 6,5 při svižné jízdě něco málo nad 7 a při plný kudle?? ani se neptejte :)

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7

neni to auto na dlouhé cesty

brzdy
9

auto váží jen 1070kg. když sou brzdy OK tak jsou víc než bezva.

zavazadlový prostor
5

Bohatě stačí


Více o modeluMazda 323f
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 





Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…