Diskuse

Toyota Auris (2018)

7.12.2018

K současné Fabii 3 Combi ( recenzi tu zatím nemám) jsme chtěli primární rodinné auto něco rychlejšího, většího a hlavně luxusnějšího. Než jsme 30.8.…

 

Toyota Auris (AurisHSD)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 08.12.2018  07:17

    Mód B

    Mód B používaš zle, teda aby som vysvetlil - auto síce silnejšie rekuperuje, ale zároveň brzdí benzínovým motorom a teda energiu zahadzuje. Vhodný je iba na veľmi dlhé klesania, kedy ti nestačí kapacita batérie. V normálnom režime je najlepšie brzdiť brzdovým pedálom ale len do takej miery aby nenastúpili hydraulické brzdy.
    A iba pre info v aute nie je variátor, ale planetova prevodovka spájajúca dva elektromotory a spaľovací motor.
    Inak do Prahy jednoznačne výborná voľba, tak nech slúži.
    • 00 Reagovat !

      foto AurisHSD

      AurisHSD 09.12.2018  20:48

      « Re: Mód B

      Díky za rady. Tak ty brzdy se budu muset naučit, asi nemám cit.
      • 10 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 10.12.2018  08:12

        « Re: Re: Mód B

        No veď to vidíš na budíku "otáčkomera"
        • 00 Reagovat !

          foto AurisHSD

          AurisHSD 10.12.2018  09:50

          « Re: Re: Re: Mód B

          Teď jsem se na to zaměřil, a je to modré pole CHG. Jakmile to spadne až dolů, funguje to na klasické brzdy. Dík
        • 00 Reagovat !

          foto AurisHSD

          AurisHSD 29.12.2018  21:22

          « Re: Re: Re: Mód B

          Přitom režimu B svítí zadní brzová světla? V návodu jsem to neobjevil. ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 09.12.2018  16:07

    spotřeba

    Je opravdu více než slušná. Jak je vidět z tvé recenze má hybrid největší smysl ve městě a příměstě. Tam je spotřeba skutečně famózní. Dálnice to je jiná píseň, chápu že při 110 je spotřeba taky slušná, ale předpokládám že při 130 by to bralo kolem 7L stejně jako všechna auta s benzínovým motorem podobného výkonu a objemu.
    • 00 Reagovat !

      foto AurisHSD

      AurisHSD 09.12.2018  20:49

      « Re: spotřeba

      Na té dálnici to zkusím a dám info ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 10.12.2018  08:23

        « Re: Re: spotřeba

        Ja mám skúsenosti s aurisom HSD na trase Žilina-Korčuľa - Žilina za 5,9l podľa PP. Tam GPS 133km/h späť GPS 130km/h + po Maďarsku okresky a na konci HR tiež ale kopcovité. Kamarát šiel so mnou na Mondeu 2.0TDCI 96kw a vychádzalo mu to na 6.1. Jasné že moderný 1.6d by to dal niekde okolo 5.5l ale so svojou benzínovou 1.6 v Corolle by to lepšie ako za 7 nebolo. Teda za mňa HSD na diaľnici celkom úsporné a rozdiel tak 1l oproti konvenčnému benzínu.
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 12.12.2018  17:34

          « Re: Re: Re: spotřeba

          To ti ta Corolla nejako moc žerie.Že by ten automat? ;-\
          • 10 Reagovat !

            foto Rasto

            Rasto 12.12.2018  23:28

            « Re: Re: Re: Re: spotřeba

            Tak keď ideš 130gps tak to tak je na každom benzinovom porovnateľnom aute. V lete okolo 7 v zime aj viac, podmienky nie sú ideálne - sem tam vietor fúka zabrzdiť a rozbehnúť sa treba keď je premávka a si rád za 7 . Minule som došiel za 8,5 z Prahy ale to bola už veľmi dynamická jazda....

            To tu často píšu optimisti ako im to žere 6 pri 130, len nedodajú, že to bolo podľa tachometer, že bola hustá premávka tak kúsok sa šiel 110 a potom boli nejaké okresky... No a je z toho 6 - to viem aj ja.
  • 10 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 12.12.2018  10:35

    Gratulace k hybridu

    S hybridem se velmi ryhle skamarádíš :-) Kdyby jsi chtěl nějaké bližší a detailnější info, mrkni na mou recenzi zde na moje.auto. Mám sice aurise 1g ale hybridní systém je totožný. Myslím, že jsem v té recenzi popsal ohledně hybridu postupem času snad vše :-) Jinak spotřeba by měla jít ještě dolů po cca 10tis km, dle zkušeností ostatních. Hodně šťastných km.
  • 00 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 13.12.2018  13:45

    Nema otackomer?

    To koli tomu prisernemu "eko-metru" prislo auto o otackomer? No spanombohom. Dalsie setrenie na nespravnom mieste...
    • 00 Reagovat !

      foto Rasto

      Rasto 13.12.2018  16:47

      « Re: Nema otackomer?

      A načo by ti pi danom riešení pohonu bol otáčkomer? Eco-meter je na daný typ pohonu rozumnejší, jediná vec čo mohla byť napráklad, že mať tam zaznačené, koľo kW momentálne ide na kolesá ako to mali staré lexusy.
    • 10 Reagovat !

      foto AurisHSD

      AurisHSD 13.12.2018  22:07

      « Re: Nema otackomer?

      Otáčkoměr netřeba, já bych aspoň kontrolku studeného motoru, jako levné verze škodovek
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 05.01.  20:00

    Aera

    Aera rozebrat jdou, jen se to musí umět. Osobně to teda nedělám, protože jsem líný a nechce se mi řešit, jestli už je unavený i zbytek.
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 07.01.  14:27

    Nejake odpovedi :)

    Ahoj,

    gratuluju k autu! Jako dlouholety uzivatel Priusu zkusim odpovedet na otazky:

    - jestli auto může stát jen na P bez ruční brzdy

    Ano, tlacitko "P" zamkne mechanicky zamek primo uvnitr prevodovky. Ve velkem kopci bych to asi nedelal, ale na rovine nebo v mirnem kopci bez problemu.

    - při stání na semaforech třeba minutu, jestli jen stát na brzdě nebo vyřadit nebo jen zmáčknout P

    Ja vetsinou stojim na brzde. Jen kdyz je cekani delsi (treba uprava jednoho pruhu na okresce s dlouhym cekanim, prepinam na "P". Ale jen kdyz za mnou uz stoji dalsi auto - tak nejak chci, aby pri prijezdu videl moje brzdova svetla (pokud rovnou neblikam vsemi blinkry). Nevim, co u automatu myslis tim "vyradit" - jestli neutral "N", tak ten nikdy nepouzivam.

    - jestli se může občas natankovat nádrž po hrdlo? U škodovek se zatopí filtr aktivního uhlí, nevadí to.

    Nevidim duvod, proc by to melo vadit. Ja tankuju do druheho cvaknuti pumpy. Jen bych to nedelal kdyz je venku fakt horko, ale jindy to asi nebude problem.

    Jen na okraj - fakt mas klimatizaci na 27? Ja jezdim ted v zime v tricku s klimatizaci na 22, vic si neumim predstavit :-)
    • 00 Reagovat !

      foto AurisHSD

      AurisHSD 07.01.  17:50

      « Re: Nejake odpovedi :)

      Ahoj,
      děkuji za odpovědi
      Vyřadit jsem myslel na neutrál.
      Take tankuji do druhého cvaknutí, ale třeba do Fabie se vejde do trubek dalších 9 litrů, ale japonská auta neznám, tak nevím.
      JJ, většinou ano. Do práce to mám 4 km, abych se aspoň trochu ohřál a běžel celou dobu motor, aby se aspoň ohřál třeba na 70. Pokud to mám na 22 už po kilometru se spíná EV mód. Když jedu dál, tak bez bundy, při 25 je mi zima, jsem rozmazlený :-) .
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 11.02.  10:46

    Spotřeba

    Ta dlouhodobá spotřeba je fakt slušná, ale je to už trochu otřepané - 1,9 TDi 20 let staré s rotačkou. Včera jsem se vrátil z lyžování a na trase Plzeň - Obertauern ( n.v. 1600 m) tam a zpět 3,8 l/100 km po dotankování. Po těch 900 Km jsem měl ještě min. 1/3 nádrže.
    • 10 Reagovat !

      foto martinST

      martinST 11.02.  11:08

      « Re: Spotřeba

      Jo, 1,9 Tdi s rotačkou je vynikající motor (zvlášt s odstupem času). Spolehlivý, nenáročný, úsporný. Jenže dnes je už jiná doba a nároky na "ekologii" jsou taky jinde. A hybrid splňuje vše výše zmíněné, ale navíc i ty "eko" normy...
      • 00 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 11.02.  11:34

        « Re: Re: Spotřeba

        Já to napsal spíš z toho důvodu, že o takových reálných spotřebách se současným autům, i když mají tabulkově stejnou spotřebu může jen zdát. Těch 20 let v podstatě automobilky promrhaly, dílem kvůli Bruselu a dílem kvůli své neschopnosti. Jinak nepochybuji o tom, že ten Tvůj hybrid je emisně někde jinde než moje "Starká".
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 12.02.  00:00

        « Re: Re: Spotřeba

        Neviem prečo tá ekológia v úvodzovkách. 1.9tdi si k nízkej spotrebe pomáhala pravdepodobne chudou zmesou, čo znamená veľa NOx - a to nie je výmysel EU, ale normálna fyzika/chémia [odkaz] .

        Okrem toho nová octavia [odkaz] má pri rovnakom výkone rovnakú spotrebu ako stará 66kw rotačka [odkaz] . Pri silnejšej verzii starého TDI má nový motor nižšiu spotrebu [odkaz] . Okrem toho octavia 3 je väčšie a pravdepodobne aj ťažšie auto, motory majú filtre, ktoré spotrebe taktiež neprospievajú, ale zachytávajú bordel. Okrem toho staré TDI malo obrovskú turbodieru pokiaľ sa pamätám, otrasnú kultúru chodu, takže jediná vec ktorá vyzerá byť objektívne lepšia je naozaj tá výdrž. Aj keď CommonRail-ové motory, ak sa do nich leje dobrá nafta a jazdia dlhé trasy vhodné pre diesel vydržia tiež veľa. Preto moc dôvodov na smútok za starým TDI naozaj nevidím - je len jeden.
        • 00 Reagovat !

          foto martinST

          martinST 12.02.  11:10

          « Re: Re: Re: Spotřeba

          S tou kologií v uvozovkách jsem mířil spíše na hybridy a to proto, že jsem nikde nezjistil ekologickou náročnost (stopu) výroby a poté likvidace NiMh baterii v Toyotích hybridech... A podle mě to nic pozitivního nebude, ale fakt nevím.

          Já mám hybrida ne kvůli ekologii, ale kvůli spolehlivosti a reálným nízkým provozním nákladům (spotřeba + servis).

          • 00 Reagovat !

            foto Rasto

            Rasto 12.02.  13:38

            « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

            No tak ja by som sa na to díval skôr z pohľadu, že baterky sa určite buduú recyklovať a z nich sa budú vyrábať nové. Navyše neviem, či je to pravda, som našiel, že baterky do Aurisa vážia 53.3kg, čo mi oproti klasickej batérií, ktorej váhy odhadujem tak na 10-20kg nepríde ako zásadný rozdiel v rádoch...
            Kďežto ropu len spáliš a žiadna recyklácia možná nie je, proste len zaplatíš istým štátom raz peniaze...
            • 00 Reagovat !

              foto AurisHSD

              AurisHSD 13.02.  18:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

              Já našel baterie z Priusu váží 39kg, Auris má asi jiné. Z těch vysloužilích baterií mají někde stavět uložiště energie, někde jsem to četl.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 22.02.  14:47

    Spritmonitor

    Musíš dát odkaz do záložky spotřeba v listu auta aby se Ti spotřeba automaticky aktualizovala. Na tvé auto ve Spritmonitoru nikdo chodit nebude.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Strašlivá tragédie! Pět sourozenců (†1,5 až †9) zemřelo po návštěvě restaurace: Otrávili se jídlem!

Strašlivá tragédie! Pět sourozenců (†1,5 až †9)…

V pákistánském městě Karáčí po návštěvě restaurace zemřelo pět sourozenců ve věku od jednoho roku do devíti let.…

Lucie Vondráčková a Tomáš Plekanec: O jejich dětech dnes rozhoduje soud

Lucie Vondráčková a Tomáš Plekanec: O jejich dětech…

Před nedávnem zažil Tomáš Plekanec (36) v táhlé rozvodové válce s Lucií Vondráčkovou (38) malé vítězství. Po…

 

iSport.cz

Dočkal: Sparta musí být v Česku opět jednička. Desítku mu v týmu schovali

Dočkal: Sparta musí být v Česku opět jednička.…

Vrací se jako kapitán reprezentace, obdržel místo tradiční devítky číslo 10 a Spartu chce vrátit v Česku zpátky…

Eratův blikanec! Vypnul exspoluhráče, má otřes mozku. Špatné, řekl kouč

Eratův blikanec! Vypnul exspoluhráče, má otřes…

Martin Erat se většinou neprosazuje surovou hrou, ale tentokrát to s tvrdostí přehnal. V souboji v rámci 47.…

 

Reflex.cz

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která nepřátelům naháněla obrovský strach

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která…

Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi. Česká památková ochrana selhává

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi.…

Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…