Recenze

9 Majitel

Audi A4 Avant 1.9 TDI

9,79 Uživatelé

Hodnoceno: 73× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A4, foto 10 Audi A4, foto 11 Audi A4, foto 12 Audi A4, foto 13 Audi A4, foto 14 Audi A4, foto 15 Audi A4, foto 16 Audi A4, foto 17
Audi A4, foto 18 Audi A4, foto 19 Audi A4, foto 20 Audi A4, foto 21 Audi A4, foto 22 Audi A4, foto 23 Audi A4, foto 24 Audi A4, foto 25 Audi A4, foto 26 Audi A4, foto 27 Audi A4, foto 28 Audi A4, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Audi A4 Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Burák".

Koupeno na začátku roku 2007 v Německu. Vůz po prvním majiteli, používaný jako dálniční expres. Koupeno ve špičkovém stavu. Výbava na úrovni - šest airbagů, automatická klima, pokročilý audiosystém - Audi Concert včetně subwooferu, tempomat, všechna okna v elektrice, ESP, ASR, ABS. Předchozí auto: VW Golf IV.

Po původním majiteli jsem zdědil modré tónování zadních bočních a zadního okna, které ladí s barvou vozu. První dojem byl - bože, to musí okamžitě dolů, když se ovšem neobjevoval nikdo, kdo dokázal nabídnout odstranění fólií s garancí nepoškození oken, vzdal jsem to a zvykl jsem si. Horší výhled dozadu jsem zatím vyřešil parkovacím senzorem.

Ještě horší reakce než na zářivě modrá okna následovala první pohled na čtyřramenný volant. Gumový povrch mě velmi zklamal a okamžitě nastartoval úvahy o výměně. Bohužel cena za nový volant s airbagem se pohybuje v řádů desetitisíců, takže jsem se nakonec rozhodl vyřešit věc potažením volantu kůží od profesionálů, na které jsem dostal kontakt a jejichž hotové projekty mi učarovaly.

Upřímně řečeno nejsem nijak zvlášť nadšený ani z řadicí páky s gumovou hlavicí, ale tohle už nechám na případném novém majiteli. Je to drobnost. Jen pro rekapitulaci - od koupě jsem do auta nainstaloval parkovací senzory a nově pevné handsfree Ego.

Silné stránky

Špičkové zpracování interiéru - kvůli tomuto mám rád Audi. Když sedím v luxusním autě, které si nechá zaplatit za značku a kvalitu, chci tu kvalitu cítit. Audi se dosud nekupovalo kvůli úchvatným jízdním vlastnostem, vyjma několika málo modelů, jsou Audi spíše komfortním a jistým dopravním prostředkem než sporťákem, při jehož řízení se budete dostávat pravidelně do extáze. Audi ale umí udělat interiér tak, že si z něj lidově řečeno ucvrnknete. Prostě interiér mého čtyřletého auta vypadá tak, že dá na frak i některým modernějším konkurentům. Za silnou stránku A4 považuji i aerodynamiku, do nějakých 160 km/h panuje uvnitř příjemné ticho, hluk razantnější vzrůstá až kolem 180 km/h. Podvozek velmi dobře tlumí nerovností a odpouští si rázy, auto se velmi dobré ovládá, i když mu nelze upřít určitou odtažitost - vnímání toho, co se děje venku, je hodně zkreslené. Na svém voze velmi oceňuji špičkový audiosystém - tohle Audi vždy umělo a dobré brzdy, které nevadnou.

Slabé stránky

Kdybych si chtěl koupit opravdu prostorné rodinné kombi, A4 si nekoupím. Jelikož jsem ovšem sám s přítelkyní, zatím, a většinu času strávím v autě úplně sám, je mi skutečnost, že vzadu není u kolen ani u ramen místa na rozdávání, zcela ukradená. Když potřebuji něco většího převézt, kufr stačí a na kratší vzdálenosti se vzadu srovnají i velcí chlapi. Co mi začíná trochu vadit, je malá šířka a z toho plynoucí pocit jistě stísněnosti. Tohle ovšem spolehlivě vyřeší nové auto z o třídu vyššího segmentu. Mezi slabé stránky řadím velmi hlučný čtyřválcový turbodiesel, jehož zvuk se v kabině ozývá za všech okolností, někdy více a někdy méně. Člověk si zvykne na cokoliv, ale upřímně říkám, že pokud ještě někdy naftu od VW, tak šestiválec 2,7 nebo 3,0 TDI. Na druhou stranu, dlouhodobá spotřeba 5,6 litru se jen tak nevidí. Přitom motor skvěle táhne. Věc, se kterou stále bojuji, je praskání dlouhých plastů v části zavazadelníků u C sloupků. Mám v plánu jednu velkou akci, ale zatím musím na každé příčné nerovnosti poslouchat strašné zvuky, které mně, jako člověku zvyklému na nové vozy, hodně vadí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nemám nic proti autorizovaným servisům až na skutečnost, že vše stojí násobně více než platím u svých známých. U Golfu bych si dovolil dát auto téměř kamkoliv, Audi svěřím do rukou pouze lidem, kterým věřím. O servis se mi tedy stará dlouholetý přítel a kamarád, od něhož můžu vždy čekat férový přístup a také ceny. Náhradní díly mám originální, ovšem za normální cenu. Zatím jsem měnil rozvody, stěrače, filtry a olej. Toť vše.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v Německu a po této zkušenosti jsem rozhodnutý koupit své další auto ve stejné zemi. Tak profesionální přístup jsem ještě nezažil a budu se těšit na chvíli, kdy si budu moci od stejných lidí koupit další auto. Věřím, že v mé rodné zemi existují prodejci, kteří si svých klientů váží a dělají, co jim na očích uvidí, ale zatím mám spíše opačnou zkušenost. Až budu mít plné zuby práce, kterou dělám nyní, asi si postavím vlastní showroom :)

První zásahy

A4 prošla první prověrkou na území České republiky. Potvrdil se (díkybohu) výborný stav. Na voze jsem nechal provést první úravu, vyměnil jsem tlačítka elektrického otevírání oken na straně řidiče a plast okolo, neboť to vše neslo silné známky používání. Nechám potáhnout volant a koupím nové koberce. Právě testují novou značku pevného handsfree Ego a zdá se, že jsem trefil do černého. Má krásný čistý zvuk, připojení se děje přes bluetooth, zatím maximální spokojenost.

 

Novinky v recenzi

19.5.2008 00:00

15.5.2008
Tak jsem nový a pyšný majitel krasavice jménem AUDI A4 :) jediný co mi chybí, protože jsem to u svého předešlého vozu měl je CD Changer - myslím, že určitě to vhodný řešení najdu :) má někdo nějaký doporučení?

16.5.2008 00:00

Dnes jsem se definitivně rozloučil se svou drahou plechovou polovičkou. Sice na svého nového majitele čekala asi dva měsíce, ale zdá se, že našla toho pravého. To mě těší. Stejně tak mě těší, že nový majitel naváže na mé snažení zde v moje.auto.cz a bude pokračovat v recenzi. Tak ať slouží.

21.1.2008 00:00

Je to definitivní, můj služebník, kolega a kamarád je na prodej. V galerii najdete aktuální fotografie, ze kterých můžete vyčíst aktuální skvělý stav. Po zralé úvaze zde nebudu prezentovat cenu, tu najdete na různých inzertních serverech. Kdo by měl zájem, nechť se ozve na e-mail libor.zezulka@auto.cz. Aktuální novinky jsou takové, že A4 prošla poslední kontrolní prohlídkou, vše v pořádku. Dorazily i nové koberce, takže novému majiteli to bude pod nohama vonět novotou. Kilometry jsou na 143.000, ovšem motor je v takovém stavu, že najede bez problémů dvojnásobek.

18.10.2007 00:00

Přezouvám na zimní pneu a řeším propojení s MP3 přehrávačem. Zimní pneu budou po dlouhém a těžkém výběru opět Dunlop, a to Winter Sport 3D. Mám na ně vynikající reference, dopadly skvěle v testech. Jsou docela drahé, ale na pneumatikách šetřit nebudu a nemůžu. Také by se mi mohlo stát, že bych se nedostal v zimě domů. Uvidíme, úplně původně jsem měl v plánu koupit pneu Nokian. Propojení s MP3 přehrávačem se táhne hodně dlouho, ale konečně mám řešení. Jedna redukce, jeden kabel a pár stokorun. Snad si to bude rozumět i se subwooferem.

12.8.2007 00:00

Dnes pouze krátce. Chystám se přidat nové poznatky, ale na to si musím najít více času. Dnes jsem zabil dvě mouchy jednou ranou a vyzkoušel fotoaparát mého nového telefonu (Nokia N95) a zároveň pořídil fotografie A4 na nových kolech. Myslím, že s nimi dostala A4 jinou příchuť.

30.4.2007 00:00

Ještě jedna novinka, výbavu jsem rozšířil o parkovací senzory. Stále budu couvat podle zrcátek, ale pomůcka navíc se vždycky hodí.

30.4.2007 00:00

Jsem alergický na vrzání a skřípání. A4 má narozdíl od mého předchozího vozu dobře navrženu strukturu palubní desky, středové konzoly, tunelů i výplní dveří, má navíc docela tuhou karoserii, takže není moc předpokladů, že to uvnitř bude za tři roky všechno zpívat. A také nezpívá. Řešil jsem však jeden problém. Při přejezdu nerovností se ozývaly podivné zvuky z oblasti dveří, a to u řidiče i spolujezdce. Tipoval jsem to na těsnění. Zašel jsem tedy do prodejny s autodoplňky a koupil silikon ve spreji. Byl to správný tip. Poté, co jsem veškerá těsnění ošetřil silikonem, nepříjemné zvuky zmizely.

8.3.2007 00:00

Auto se vrátilo ze servisu. Mám za sebou první provozní výměnu, bohužel na mě zůstala ta méně příjemná část rozvodů. Mám novou kladku alternátoru, jednu napínací kladku a nové řemenice. Celkově to vypadá na nic moc výměnu, ale ona například napínací kladka stála balík. Cena opravy překročila 10 tisíc, ale mohl jsem dopadnout i hůř. Každopádně z pod kapoty se nyní line podstatně příjemnější zvuk a za to jsem rád. Na parkovací senzory zatím nedošlo, nejdříve musím nechat namíchat barvu a poté senzory nechat nastříkat. Musí být umístěny v lakované části nárazníku a černé skvrny tam mít nechci, když nemusím.

3.3.2007 00:00

Dnes jsem si stihl ještě vybrat litá kola a pneumatiky, na kterých budu jezdit v létě. Kola nechám jako překvapení, pneumatiky budou Dunlop Sport, mám s nimi dobré zkušenosti i z testovacích vozů, cena není špatná, takže vyzkouším.

3.3.2007 00:00

Objevil se první malý zádrhel. Německý servis neprovedl kompletní výměnu rozvodů, asi třetina zůstala na mně. Musel jsem vyměnit dvojici kladek a další drobnosti. Přitom jsem se rozhodl obohatit výbavu o parkovací systém, který zvláště přítelkyni, ale i mně, docela chybí.


Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant 1.9 TDI

Další vozy Audi A4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím proběhla jediná výměna, která měla ovšem provozní charakter, takže těžko hodnotit.

praktičnost
8

Počet odkládacích ploch není dech beroucí, ale s odstupem času musím říci, že mi to stačí. Přihrádka u spolujezdce velká, kapsy na dveřích také.

prostornost
4

Dnes už vím, že pokud bych hledal skutečné rodinné kombi, což jsem nehledal, A4 bych si nekoupil a naskočil rovnou do A6 Avant.

jízdní vlastnosti
9

Věc se má asi tak. Kdo chce jezdit pohodlně, řekněme až luxusně, nechť si klidně koupí A4. Kdo chce své auto hodně cítit, kdo si chce užít, určitě raději BMW a nejlépe s benzínovým motorem.

jízdní komfort
9

Tady těžko A4 něco vyčítat. Dokáži si sice představit ještě lepší tlumení nerovností a přitom méně houpavosti, ale celkově musím uznat, že podvozek A4 má z hlediska komfortu něco do sebe.

provozní náklady
6

Zatím jsem platil 12 tisíc korun za výměnu části rozvodů. Co se týče paliva, mám občas pocit, že to auto jezdí snad na vzduch. Vážně.

náhradní díly
6

Zatím mám zkušenost pouze s rozvody, xenonové svítilny jsem nechal doinstalovat přes známé.

výkon motoru
9

Nesčetněkrát jsem odpovídal na dotaz, "budeš to čipovat," a stále tvrdošíjně odpovídám "ne, nebudu." Motor má nejlepší kilometry, je zajetý a nevidím důvod, proč bych měl k 96 kW přidávat další.

spotřeba
9

Průměrná spotřeba se momentálně pohybuje okolo 5,4 litru nafty na 100 km jízdy. Co k tomu říct víc?

hlučnost motoru
3

Motory TDI PD (čtyřválce) jsou prostě hlučné a kdo tvrdí opak, je buď hluchý nebo záměrně lže. Když přesednu z testovacího např. BMW do svého vozu, trpím.

kvalita sedadel
9

Sedáky patří mezi to nejlepší, co jsem za svou kariéru motoristického žurnalisty potkal. Na to, že jsou standardní a látkové, vynikající posez, skvělá opora těla.

brzdy
8

Nic moc, umím si představit mnohem razantnější nástup a větší výdrž. Ale nic není ztraceno, už na svém předchozím autě jsem si s tím poradil a zvládnu to i tentokrát. Jen to něco bude stát.

zavazadlový prostor
6

Vysoko položená podlaha, nijak impozantní šířka, hlouka ani výška. A4 Avant je hodně kompaktní kombi a to volím hodně politické výrazy.






Blesk.cz

Pokémon Go je zpět s velikonočním eventem. Bonusy potrvají celý týden

Pokémon Go je zpět s velikonočním eventem. Bonusy…

Do mobilního hitu Pokémon Go se opět po roce vrací populární event Eggstravanza. Ten se zaměřuje na klubání…

Nestíháte? Velikonoce zachrání nekynutý mazanec i rychlí beránci

Nestíháte? Velikonoce zachrání nekynutý mazanec i…

Pokud se vám do pečení velikonočních dobrot moc nechce, necháváte vše na poslední chvíli, nezoufejte. I když se…

 

iSport.cz

Program ligové nadstavby: skupina o titul vyvrcholí derby Slavia - Sparta

Program ligové nadstavby: skupina o titul vyvrcholí…

Jízdní řád historicky první nadstavbové části fotbalové FORTUNA:LIGY se už začíná plnit! Po 29. kole už pět týmů…

Tak slaví Kladno! Jágra chce mít na bankovce, sprchovalo se šampaňským

Tak slaví Kladno! Jágra chce mít na bankovce,…

Extraligoví, extraligoví, my jsme zase extraligoví. Přesně tuto větu mnohokrát a s velkým nadšením skandovali…

 

Reflex.cz

Velikonoční neděle v Norsku: Vraždy a zločin, kam se podíváš

Velikonoční neděle v Norsku: Vraždy a zločin, kam se podíváš

Co si vybavíte, když se řekne Norsko? Soby a polární záři? Sociální stát?  Barnevernet? Severské krimi? Právě…

Oslavte Den Země a získejte VIP vstupenky na festival Sziget ve speciální akci!

Oslavte Den Země a získejte VIP vstupenky na…

V pondělí 22. 4. na Den Země spustí festival Sziget jednorázovou prodejní akci. Prvních 500 prodaných…