Recenze

AurisHSD (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Auris Touring Sport HSD

9,93 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7 Toyota Auris, foto 8
Toyota Auris, foto 9 Toyota Auris, foto 10 Toyota Auris, foto 11 Toyota Auris, foto 12 Toyota Auris, foto 13 Toyota Auris, foto 14 Toyota Auris, foto 15 Toyota Auris, foto 16 Toyota Auris, foto 17 Toyota Auris, foto 18 Toyota Auris, foto 19 Toyota Auris, foto 20 Toyota Auris, foto 21 Toyota Auris, foto 22 Toyota Auris, foto 23 Toyota Auris, foto 24 Toyota Auris, foto 25 Toyota Auris, foto 26 Toyota Auris, foto 27 Toyota Auris, foto 28 Toyota Auris, foto 29 Toyota Auris, foto 30 Toyota Auris, foto 31 Toyota Auris, foto 32 Toyota Auris, foto 33 Toyota Auris, foto 34 Toyota Auris, foto 35 Toyota Auris, foto 36 Toyota Auris, foto 37 Toyota Auris, foto 38 Toyota Auris, foto 39 Toyota Auris, foto 40 Toyota Auris, foto 41 Toyota Auris, foto 42 Toyota Auris, foto 43 Toyota Auris, foto 44 Toyota Auris, foto 45 Toyota Auris, foto 46 Toyota Auris, foto 47 Toyota Auris, foto 48 Toyota Auris, foto 49 Toyota Auris, foto 50 Toyota Auris, foto 51 Toyota Auris, foto 52 Toyota Auris, foto 53 Toyota Auris, foto 54 Toyota Auris, foto 55 Toyota Auris, foto 56 Toyota Auris, foto 57 Toyota Auris, foto 58 Toyota Auris, foto 59 Toyota Auris, foto 60 Toyota Auris, foto 61
 

Technické info

Přezdívka auta HSD Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:3570 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 207 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,9 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,5

Popis vozu

K současné Fabii 3 Combi ( recenzi tu zatím nemám) jsme chtěli primární rodinné auto něco rychlejšího, většího a hlavně luxusnějšího.

Než jsme 30.8. podepsali objednávku měl jsem v hledáčku více aut, ale u každého něco. 

Když dám někomu přes 500 Palackých na dřevo, auto by mohlo (mělo) mít hlavně větší atmosférický motor ( 1.6+), přední a zadní senzory, tempomat, novodobější výbava, asistenty, měkčené plasty, Altancaru, syntetickou kůži, vzadu Multilink, spolehlivost, dobrá pověst, z praktického hlediska barvu stříbrnou nebo béžovou, tmavé auto už neobjednám.
 
Škoda Karog - svezl jsem se s ní při uvedení na trh a rok jsem čekal na výbavu Active, ale za holý základ s pár extra bych dal 530tis. Životnost motoru visí otazník ( už po 10tkm vydává specifické zvuky-viz. SM a servisy) a poslouchat ty keci ostatních, malému turbobenzínu bych se vyhnul s 1.5TSI už je cena mimo a filtr jako bonus. Ne
VW Golf VII Variant 1.4 Maraton - tady na Proseku měli v srpnu výprodej starých motorů, kvůli emisích, za hotové by vyšel na 447tis. Ale Golfa už jsem vlastnil, jen s 1.6TDI, ten facelift se mi moc nelíbí a opět turbobenzín.
Citroen Grand Piccaso 1.6HDI Feel - za 540tis se skoro kompletní výbavou, skladovka v té pískové barvě. Až moc velký prostor, na kratších trasách to vytopit nebo vychladit. Turbo diesel s dvouhmotovým setrvačníkem a filtrem do centra Prahy dlouhodobě nic moc. Pověst franzouzů nic moc, ale ta cena parádní.
Ford Focus 1.6 Combi - v AutoPalace i Áčka ještě nedávno prodávali minulou generaci za 350tis. Nové auto, ale bez výbavy a spolehlivost podle diskuzních fór a z doslechu, takže ne.

V tom začala běžet reklama na parkování hybridů po Praze zdarma. Takhle jel člověk metrem, nebo přes den tak do Palladia, Hlavní nádraží a pod a jen platit. Takhle se auto může nechat na Václaváku, v Pařížské a hlavně sídliště. Jinak za první auto v jednom bytě se dá 1200,- a za druhé 7000,-, platí to jen pro jednu oblast a stejně není záruka, že místo máte, když se vydalo více karet než je parkovacích míst.
Hybrid - každý si asi vybaví Prius
Zašli jsme do první Toyoty, vysvětlili, ukázali, svezl jsem se v C-HR, do druhého salónu, také vysvětlili, popsali, půjčili nám Aurise, ať se do hodiny vrátíme a rozhodli se.
Yaris- slabý benzínový motor 1.5/53kW, malý kufr, tvrdé plasty a celkově dámský vzhled.
Prius- ten by stál cca. 800, ale až moc futuristický design. V únoru na SríLance jsem jich viděl až moc, 3.generace byla hezčí.
RAV4- těch vídám až moc, ale uvnitř tvrdé plasty i v kufru, koncepčně starší, vyšší náklady, auto s dvouapůl litreovým motorem zase nevyužiji
C-HR- levný vnitřek, hlavně ty plasty vzadu, malý vysoký kufr, nic moc výhled, spíše pro holky. Stejný pohon ve vyšší stavbě karosérie.
Auris - take měli předváděcí, fungovalo to, že půjčil klíče, ukázal základ, vysvětlil, jak se s tím jezdí a řekl do hodiny se vraťte. Neznám takový přístup, překvapeni.
 
Objednali jsme tedy Auris ve verzi kombi ( stačil by krátky, ale 21 tis navrch i s eloxovanými hagusy) v akční výbavě ActiveTrend( byl na cestě z Británie jako skladovka, barva byla stejná, do 5 týdnů doma).
 
Pět výbav
Active Trend - u nich základ, vše potřebné v ceně, nic zásadního nechybí
Active Trend+ - navíc zatmavená zadní okna ( to na autě nikdy nechci, vypadá to jako užitkáč), 17. kola - měli jsme je na předváděčce a ten komfort nebyl jako na vyšším profilu.
Selection - Altancara, 17. Kola a dvoubarevné provedení. To mi moc ke kombíku nejde, spíše k hatbacku malé třídy.
Executive - LED světla ( netoužím po nich, náklady jsou hrozivé v případě .. a starší nejsem, vidím dobře i s těmi originálními HIR2), více chromu a syntetické kůže.
Freestyle - oplastované provedení - nezaujalo mě, škoda peněz

Za 580 tis kešem ( sleva se blbě ukecává, tady v Praze se teď prodávájí hybridy jako housky na krámě). Dostanete kessy, Altancaru, syntetickou kůži i ve dveřích, měkčená polovina palubky i vrchy tapeců, samočinné parkování, sklápění zrcátek, 2 sady litých kol, automatické parkování Simple-IPA, mezipodlahu, dvouzónovou klimu, obě loketky, ...
 
Něco z výbavy
U neevropských značek mají ve zvyku nadefinovat pár výbav ( z důvodu dalekého dovozu, aby mohli mít nějaký mezisklad) a nemuselo se na každé auto čekat x měsíců. Proto mám v autě funkce, které bych jinak nepřiplácel a netoužil jsem po nich.
Automatická AC - jednozónová - vždy jsem se pokoušel jí vyhýbat, auta jsem objednávat s man., kde si nastavíte jednoduše teplotu, směr a klid. V tom autorežimu to fouká ze všech, samo si to reguluje otáčky, jednou hlasitěji, jednou potichu. V autě nejsou výdechy dozadu, auto spíše pro dva. V -10 jak rychle by se vytopila zadní část aspoň na 20 stupňů, netuším. Otestujeme na horách. Výhřev bočních zrcátek ( přiklápění k vozu) přes panel AC, ale spojený s výhřevem zadního skla. To je zbytečné, u VW lepší 2 tlačítky.
SIMPLE-IPA parkovací automat - funguje naprosto přesně i v noci, od obrubníku 5-10 cm, je to rychlé. Odměří si vzdálenost, kterou začne počítat po stisku tlačítka, stačí zařadit R a jen přibržďovat. Hezká hračka pro efekt spolucestujících.
Přední a zadní senzory - ty už jsem v dalším autě chtěl, zobrazování má ale Golf lepší. Parkovací kameru jsem nikdy nechtěl, nepoužívám ji. Aspoň, že je citlivě zakonponovaná, třeba na MB S vypadá, jak kdyby ji někdo dolepil Mamutem.
Čelní sklo se senzory
- dešťový senzor pracuje jak má, nechávám zapnutý.
- světelný senzor - pracuje perfektně, přes menu se dá nastavit ztlumení vnitřního osvětlení i displeje
- aut. přepínání dálkových/tlumených - mám zaplé stále, málokdy se stane, že by mě někdo problikl. Mám zapnuté trvale.
- lane assist - funguje jak má i v noci, čáry nemusí být extra kvalitní, mám zaplé stále
- čtení dopravních značek - funguje i na proměnné digitální, někde přečte i dodatkovou tabulku. Rychlost se na displeji objeví zhruba v úrovni slouku značky. Nastavitelné upozornění o 2, 5 a 10 km/h, mám zaplé stále
Samostmívací zrcátko - také funguje bez problémů jak má, jen ta stále svíticí kontrolka nic moc
Tempomat - ovládací páčka samostatně na volantu po vzoru MB. Na Golfu VII je vymakanější, ovládání tlačítky, přidávání po jednom či 10 km, tady není nikde vidět navolená rychlost v paněti RES, přidávání/ubírání páčkou, Reset tahem k sobě. Adaptivní není přes koncepční stáří vozu, Prius VI ho má, Corolla ho bude mít také.
Polo ,, KESSY´´ - auto se odemyká a zamyká mechanicky tlačítky na ovladači, ale zbytek už funguje bez klíče. Má to výhodu, že si nikdy nezabouchnete klíče v kufru jako u koncernu. Vnější klika u řidiče nemá krytku fabky jako u Fabie, je to jako u Felicie
Toyota Touch 2 - v diskuzích zaznívá nad pomalostí systému, já jsem problém nespozoroval. Auto je na mě málo hlasité i se šesti repro neudělá virtuální zvuk co Škoda Surround. Grafika je pěkná, grafy vyvíjení spotřeby i monitor energie na jaký pohon zrovna jedete, kdy se dobíjí atd. Au. regulace jasu, mám vypnuté.
Sedadla - el. bederní opěrka u řidiče, obě přední výškově nastavitelná, vzadu loketka, ale bez průvlaku na lyže, které musí na střechu ( v Rakousku povinné). Výplň tuhá akorád, hezký vzor i rozměry tak akorád. Na jaře se chystáme do Vídně, uvidím, jestli záda budou lepší než ve Fabii 3. V Golfu je i masážní funkce.
Loketní opěrka - nikdy jsem ji nechtěl akorád překáží a bordel v ní vyluzuje zvuky. Aspoň není prostor mezi sedadly prázdný, je dvoupatrová, vzadu zásuvka a vysouvací díl, ale Golf umí i výškově.
Stěrače - fungují ostřikovače jako kdysi u Favorita - při lehčím dotyku páčky se jen ostříká čelní sklo, ale nesputí se stěrače. Jsem myslel, že už se na to dávno zapomněla. Obrovská výhoda v zimě, kdy postříkáte sklo zimní směsí a nepotřebujete rozmrazovač. Auta nikdy neškrábu škrabkou, vyhřívané čelní sklo je pro mě zbytečný.

Světlomety - zadní LED, hezký desing, nemám připomínek. Přední - Ledkovým jsem se chtěl vyhnout, tyto halogeny svítí obstojně. Vidím dobře, stačí, hlavně světlomet stojí třetinovou cenu. Chtěl jsem pořídit namodralou žárovku s lepším rozložením světla Osram Cool Blue, ale místo běžné patice H4/H7 jsou použity patice HIR2 - obyčejná žárovka Osram cca 400,-, Cool B. 705,- ještě si rozmyslím. Se světlomety souvisí Coming a Leaving Home. Není to co Fabia a Golf VII, uvítací světla nejsou a při odchodu se musí přitáhnout levá páčka k sobě a na 30 sec se rozsvítí. Nepoužívám, rovnou se vždy vypnou dálková světla z Auto režimu.

Jak to celé funguje a jak se s tím jezdí.
Auto je slušně vybaveno, tudíž auto se odemkne, odklopí zrcátka. Po otevření dveří se rozsvítí středový dislej a startovací tlačítko. Klíč můžete nechat třeba v bundě na zadních sedadlech ( v kufru už není signál). Po stisknutí tlačítka se spojkou se auto uvede do provozu. Stačí jen zapnout aut.svícení, aut. stěrače, aut.vnitřní zpětné zrcátko, aut. přepínání tlumených/dálkových, udržování v pruhu, detekce značek, přednárazový systém, celé to osvětluje ambientní osvětlení ze stropu. Pokud je to po delším stání do 5 vteřin naskočí benzínový motor aby se ohřál. Pokud se třeba jen na chvíli zastavilo, autem se hned rozjedete na elektřinu z baterií pod zadními sedadly. Baterie jsou nabité ze včerejší jízdy, ze sídliště se dá vyjet zcela nehlučně a bez emisí. EV mód funguje do nějakých 50 km/h, pak se připojí benzínový motor nebo když více sešlápnete plynový pedál.Motor i auto je dobře odhlučněno ( kromě předních podběhů za deště), při vypnutém rádiu když je motor ohřátý skoro není slyšet, kdy běží benzín, kdy je elektrický mód. Třeba i při 60 při jízdě skoro bez plynu se zapne el. mód. Rozjíždí se skoro vždy na elektřinu, jen v zimě při - 10 jede skoro stále na benzín. Na převodovce je mód B ( něco jako retardér v nákladních autech) který zpomaluje auto přes rekurperaci energie, rychleji se dobíjí baterie a při dlouhých klesáních se šetří brzdové destičky. Naučil jsem se to používat, brzdy používám jen, když mi tam nějaký pražský .. vjede nebo k zastavení. Tempomat si s ústrojím rozumí, udržuje rychlost i z kopce ( prodejce říkal, že to neumí), ovládání páčkou na volantu. Dá se jet po Praze ze severu na jih 20,4km za 27min s průměrnou spotřebou 3,6l/100km. Dálnice s rychlostí mezi 105-115 za 4,3l/100km.

Kvalitu interiéru bych zhodnotil na výbornou, hlavně vzhled palubní desky a vysoký podíl měkčených plastů a syntetické kůže. Velký displej z lesklého skla je hned upatlaný, chce to utěrku. V polubní desce u řidiče je schránka, co jsem viděl naposledy ve Fabii 1, hodí se na drobnosti. Volant standartně výškově, podélně, podsvícená tlačítka, bez navigace je volba hlasového mluvení k ničemu. I teď v těch mrazech nedrnčí, nevydává zvuky na těch kočičích hlavách. U nových škodovek se mi to stávalo, WD 40 bylo povinné. Chybí tu i ten efekt do chladného auta když zmáčknete výdechy, panel topení, skoro ticho. U škodovek to pěkně vrže, po ohřátí interiéru to zmizí.

Některé funkce co má koncern tu nejsou, něco jinak, něco navíc. Těší mě, že mám stejnou spotřebu (1.8l s variátorem) jako u litrové 300kg lehčí Fabie dlouhodobá po tankování 5,2l ( zatím najeto 3tkm). Dálky třeba Praha-Olomoc při dvou a tempu kolem 110km/h 4,5l/100km s tímto Praha-Klatovy 4,5l ve třech a pod. Smysl hybridu se využije hlavně ve městě, popojížděčky na magistrále, Nuseláku jedete jen na elektřinu, kterou jste si rekurperací vyrobili. Každý plynulý rozjezd je přes elektromotor, nad 40 km/h se připojí benzínový, žádné cuknutí ( v 95%) nebo zvýšená akustika, poznáte to podle kontrolky. 3 režimy jízdy, u Power se rychleji vytáčí benzínový motor i na dálnici při stovce zrychluje celkem svižně. Eco zase otupí reakce na plyn, spíše na okresní cesty.

S autem a technologií se budu muset postupně sžít, každá rada od letitých uživatelů dobrá. Prodejce sice něco říkal, ale z praxe jsou lepší poznatky. Auto se vyrábí 6 let, tudíž nějaké dětské nemoci jsou cizí, verze po faceliftu vypadá určitě lépe, jak vnější desing, palubní deska a hlavně infointrament bez tlačítek vypadá lépe. To je i důvod, proč jsem nepočkal na březen na nový model - nějak jsem nepřišel na chuť těm tabletům nalepených na palubkách, přišel bych si v tom jako v H.i30 a desing kombi hlavně zádě mi moc po chuti nejde, toto je x-krát hezčí plus riziko dětských nemocí.
Zajímá mě třeba
- jestli auto může stát jen na P bez ruční brzdy
- při stání na semaforech třeba minutu, jestli jen stát na brzdě nebo vyřadit nebo jen zmáčknout P
- jestli se může občas natankovat nádrž po hrdlo? U škodovek se zatopí filtr aktivního uhlí, nevadí to

Nevadí mi přesedat z auta do auta nebo čím pojedu, Fabie za poloviční cenu je spolehlivá bez reklamací, spotřeby oleje, kompaktnější, v tomto je krásně ticho - vyšší kategorie, 4.válec, větší kufr, na dálky ten podvozek pohodlnější.

Silné stránky

Spotřeba
Zpracování
Spolehlivost
Technické řešení

Slabé stránky

Na mě až velké
Chybí zadní výdechy dozadu - podlaha, středový tunel
Omezovač rychlosti z Fabie III mi chybí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Přístup O.K.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Emil Frey Černý Most - za 1, doporučuji

Interiér podsvícení

LED vnitřní diodové osvětlení

 

Novinky v recenzi

8.12.2018 23:43

Přidány fotky a aktuální doprodejový ceník

https://pdf.sites.toyota.cz/cenik_auris.pdf


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Výrobní nedokonalosti se neoběvili, zatím jsem nic neřešil

praktičnost
10

Variabilní kufr, všude nějaké schránky

prostornost
10

Prostor na šířku, na délku, vše dostačuje a vyhovuje

jízdní vlastnosti
10

Multilink vzadu a 16. kola jsou vhodné i na ostřejší jízdu, auto neplave

jízdní komfort
10

Sem tam nějaká větší nerovnost, příčné prahy se ozve

provozní náklady
10

Pojistka, benzín, vše levné

náhradní díly
10

Netřeba, ale bude to masakr

výkon motoru
10

Dostačujicí, nestěžuji si.

spotřeba
10

V létě cca 5l, zima 5,5 - 5,8l, paráda

hlučnost motoru
10

Perfektně odhlučněn

kvalita sedadel
10

El.bederní opěrka, výhřev, výplň tak akorád

brzdy
10

Fungují jinak než u konvenčního auta, už jsem se přizpůsobil

zavazadlový prostor
10

Mezipodlaha, organizér, zavírací schránka, háčky, světlo, zásuvka, manuální roleta, celočalouněk, spokojenost


Více o modeluToyota Auris (2012-dosud)
Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení

Na ženevském výstavišti jsme už nahlédli pod pokličku…

Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy

Třetí generace Toyoty Auris sází na dynamické tvary.…

 





Blesk.cz

V Praze hoří sklad s pyrotechnikou! Uvnitř byly i tlakové lahve, hasiči halu evakuovali

V Praze hoří sklad s pyrotechnikou! Uvnitř byly i…

V pražských Horních Počernicích hoří sklad s pyrotechnikou. Uvnitř haly byly i tlakové lahve, které se hasičům…

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že jsem Bruce Wayne

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že…

Říká se, že americký prezident Donald Trump (72) nepatří k nejchytřejším politikům světa. Možná tomu tak není,…

 

iSport.cz

Slavný český youtuber o parkouru: Lidi to ještě nechápou, myslí si, že jsme vandalové

Slavný český youtuber o parkouru: Lidi to ještě…

Je jedním z nejslavnějších českých youtuberů, v současnosti se může pochlubit necelými osmi sty tisíci…

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině Canadiens i stesku po synech

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině…

Stíhá hrát za Kladno i za Kometu. A po návratu z NHL hned ukázal svou extratřídu. Hokejový útočník Tomáš…

 

Reflex.cz

S čísly, kolik lidí uprchlo a zase se vrátilo do válečné Sýrie, se manipuluje. Podívejte se jak

S čísly, kolik lidí uprchlo a zase se vrátilo do…

Jedním z oblíbených témat propagandy mnoha politiků a neziskových organizací celého světa je tvrzení, jak se…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…