Recenze

9 Majitel

Volkswagen Passat 3B (B5)

9,43 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7 Volkswagen Passat, foto 8
Volkswagen Passat, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Passat B5 variant - NA PRODEJ!!! Rok výroby 1998 Koupeno nové najeto [km]:181000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "dafid".

VW Passat B5 netřeba dlouze představovat a bylo o něm napsáno už spousta. Jedná se o vůz střední třídy s poměrně tvrdším podvozkem oproti vozům Opel Omega a jiné. Když jsem se ohlížel po novém voze, tak jsem, jako každý potencionální zájemce o nové auto hodiny a hodiny přemýšlel co si pořídím. Volba padla na VW Passat - a důvody?? Přemýšlel jsem o více autech - Škoda Octávia - předražená a méně komfortní..., VW Golf IV - malý kufr, Peugeot 406 model 2001... Vyhrál to Passat - spousta místa, skvělé motory, design a splňuje mé představy o pěkném a velkém autě, ve kterém se pohodně vyspí při sklopení zadních sedadel dva lidé o výšce až 190cm a tak vám odpadá starost vozit s sebou k vodě stan;-). Popis:
Můj Passat se narodil v polovině roku 1998 už jako model 1999, takže má modré podsvícení budíků, což je zatím nejhezčí podsvícení se kterým jsem se kdy setkal - zvlášt u vozů tohoto roku výroby. Měl sice chudší výbavu, ale postačující - manuální klima, 4x airbag, ABS, el. okna a světlý interiér, který se moc hodí k červené barvě, která je na autě. Okamžitě dostal 17" alu kola OZ F1 Racing, které mu opravdu sluší a trošku lepší audio - to stávající - VW beta, které je vyráběno firmou Blaupunkt bylo sice kvalitou zvuku dobré, pasovalo lépe do palubní desky, ale mělo menší výkon a hrálo pouze přes přední reproduktory, které byly v originální zástavbě - volba padla na autorádio Panasonic CQ-HX2083 - výkon 4x60W, dotykový display bez jediného čudlíku, který by kazil ráz palubní desky a změna podsvícení displaye na prakticky jakoukoliv barvu - takže dokonale ladí s podsvícením budíků. Rádio umí přehrávat formáty mp3 a wma, takže odpadla potřeba cd měniče. Passat má v základu komponentní reproduktory - středobasy a rozdělené výšky což je opravdu znát při poslechu - samozřejmě namítat můžou majitelé pojízdných diskoték;-) - toto beru ve srovnání s audiosoustavou v jiných vozech, bez použití zesilovačů,kapacitátorů, subwoferů. Díky dobré izolaci hluku z venku je poslech opravdu dobrý.
Při koupi, měl Passat originál halogenové přední lampy s žárovkama H7 – toto je postačující, nicméně nedávaly mi spát xenonové světlomety, které autu osvěží look a dá se říct, že ho i o dost omladí – nehledě na to, že opravdu s těmito světly vidíte – někdo může namítat – není to original – oslňuje to – pravda je taková, že pokud máte vše dobře seřízené, neoslňíte nikoho – čočky v těchto lampách světlo oříznou a tak nedovolí oslnit protijedoucí vozy – samozřejmě výjimky jsou neseřízená světla;-). Motor:
Při volbě auta jsem se zaměřoval i na výběr motorizace - vyhrál to naftový motor TDi 81kw - skvělý točivý moment, nízká spotřeba. Jediná nevýhoda tohoto motoru je větší hlučnost v porovnání s benzinovým motorem 1,8T. Tento motor vyžaduje větší údržbu oproti benzínovým agregátům, ale zase ne o tolik. Obrovská výhoda tohoto motoru je v tom, že dokáže jezdit při normální jízdě s tak těžkým autem okolo 5,5l/100km – dokonce, při cestě na dovolenou – 2500km, čtyři dospělé osoby v autě, cesta po dálnicích kolem 130 – 160 km/h se spotřeba dostala na 5,0litrů na 100km – címž se vám Passat s tímto motorem stává skvělým společníkem na dlouhé cesty. Jízdní vlastnosti:
Jak jsem již napsal výše, tak Passat má tvrdší podvozek oproti Opel Omega, nebo Peugeot 406 – pro někoho nepohodlné, pro někoho lepší – zde se jedná o věc názoru.
Passat má víceprvkovou přední nápravu, díky které se auto stává předvídatelné, nepřetáčivé, lépe drží v zatáčkách…. Jedna veliká nevýhoda této nápravy je životnost – autorizované servisy straší opravdu obrovskými sumami za její výměnu – ale realita je taková, že to není až tak hrozné – tedy pokud nenavštěvujete autorizovaný servis – dnes se dá sehnat druhovýroba těchto ramen za poloviční cenu a kvalitou stejná.
Pokud se jedná o brzdy, tak Passat brzdí špičkově – tedy zase s porovnání s jinými vozy – Passat má kotouče na obou nápravách, takže pokud sešlápnete prudce brzdový pedál, tak se auto nekompromisně zakousne do asfaltu a nedá šanci setrvačnosti;-) – samozřejmostí dobrého brzdícího účinku jsou kvalitní gumy…. Závěr:
Na závěr mého popisu bych chtěl napsat, že jsem se svým autem najezdil 40tis.kilometrů – jak v létě, tak v zimě – zatím moje investice byly – výměna oleje – ten měním po deseti tisících – i když interval je patnáct tisíc, nové žhavící svíčky a malý servis tlakového ventilu u turba – špatné nastavení a tím turbo nepracovalo tak, jak by mělo. Ještě při koupi jsem udělal výměnu rozvodového řemene.

Silné stránky

spolehlivé auto, nízká spotřeba

Slabé stránky

přední víceprvková náprava
při koupi ojetého vozu si musíte dávat pozor na stočené kilometry, stav vozu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
6
náhradní díly
6
výkon motoru
4
spotřeba
10
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Více o modeluVolkswagen Passat B5/3B, 3BG (1996–2005)
VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…