Recenze

10 Majitel

Toyota Auris HSD

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7 Toyota Auris, foto 8
Toyota Auris, foto 9 Toyota Auris, foto 10 Toyota Auris, foto 11 Toyota Auris, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Auris :) Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:45000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 73 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 279 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3,8

Popis vozu

Tak jsem se stal majitelem Hybridu!!! Šílené.
Předpokládám, že čtenáře, který si čte tento článek, až tak nezajímá Toyota Auris I. Generace jako auto (podvozek, kufr atd.) ale hlavně hybridní systém a jízda s ním. Takže tento článek bude převážně o hybridním systému od Toyoty spolu s mými postřehy z jízdy.

Předně. Nejsem nějaký zelený ekolog. Spíš bych řekl, že jsem tak trochu petrolhead. Petrolhead a hybrid. Moc to k sobě nejde co? :)

Jak jsem se k hybridnímu Aurisu dostal? Chtěl jsem nahradit druhé auto v rodině (peugeot 206) něčím zajímavým. Něčím, co si bude s trochou štěstí i držet hodnotu. Moc toho nenajezdí, takže minimálně V6 nebo R6, říkal jsem si. Cena Max 150tis Kč. Hmm… Když V6 tak 3.2 Busso (motor s rodokmenem ), nebo R6 3.0 M54 od BMW. Jenže u Bussa byl trochu problém. Potřebuji kvůli dětem alespoň 4 dveře. A tam přícházela v úvahu jen Alfa 156, nebo 166. Oboji ve slušném stavu za slušné peníze téměř nesehnatelné. Takže BMW e46. Tam je výběr o poznání lepší, ale jen na oko. Většina e46 s „trojlitrem“ , co jsem viděl bylo dost utrápených. Co taky čekat od auta, které si lidi kupujou kvůli zábavě, že? Jednu krásnou jsem našel, ale než jsem se rozhoupal, byla pryč. Na inzerátu vydržela asi 3 dny. No nic, tak M54 ve „dvaapůlce“ . Dle recenzí by to byla volba rozumnější. Menší spotřeba (jak benzínu, tak oleje), auta nebývají tak utrápená. Dokonce jsem i jednu našel v nádherném stavu. Ale začal ve mně hlodat červ..
Koupím 325i a za chvíli se mi to bude zdát slabé a stejně budu chtít 330i. Prostě ten pocit, že nemám vrchol z nabídky. (M3 nepočítám :) ).
Začal jsem pátrat po corolle 1.8 TS. Není to sice 6ti válec, ale zase točí 8500 ot. V 5ti dveřovém provedení téměř nesehnatelné. Takže nic. Pak už jsem začal uvažovat nad blbostma typu Megane GT220, M-B W211 E500. Skončil jsem u Volva V40 1.9d, s tím, že to je aktuálně výborné auto s poměrem cena/kvalita, bezpečí. A v tu chvíli jsem ve světlé chvilce veškeré hledání auta uložil dočasně k ledu, protože jsem došel k názoru (správnému), že už mi z toho hrabe..

Po čase jsem naštěstí narazil na článek Vojty Dobeše a zjistil jsem, že nejsem úplně sám, kdo takto uvažuje.
Odkaz na článek:
https://www.autickar.cz/clanek/ptejte-se-vojtu-racionalni-dopravni-prostredek-prius/

Hlavně je v tom článku zmíněný Prius. Hybrid. No proč ne? Je to něco jiného, zatím ještě trochu vyjímečného.. Nakonec na hybridní systém Priuse 2generace jsem kdysi dávno dělal bakalářku.. Ale když hybrid tak systém s motorem 1.8, tedy z 3generace Priusu.

A tady už se dostávám k Aurisu. Našel jsem, hned první byl zachovalý, dostal jsem slevu, koupil. Hotovo, šmitec. Sice značně přes rozpočet, ale i tak nejlevněji možně sehnatelný hybrid s motorem 1.8. Za to o dost mladší auto než jsem plánoval, málo najeto a plně servisovaný.

Takže tedy trošičku k Aurisu a hlavně k hybridnímu systému:

K Aurisu HSD jen toto: Auto je uvnitř kvalitně udělané a prostorné, trochu pocit, jako v malém MPV. Podvozkově nezáludné, ale ne moc záživné. Směšně malý kufr – týká se pouze verze hybrid.


Hybridní systém:
Technický popis by byl na dlouho, ale hlavně bych opisoval výborný článek zde na auto.cz , viz odkaz níže., Na druhém odkazu si názorně můžete vyzkoušet, jak funguje přerozdělování výkonu a proč může auto jet čistě na elektriku jen do cca 70 Km/hod. Bary u schématu jsou posuvné… Oba odkazy jsou sice na systém Priuse 2gen (tedy ten straší s motorem 1.5) , ale princip je téměř totožný.
Odkazy:

http://blog.auto.cz/baracudaj/2008-08/hybridni-automobily-3-jak-funguje-toyota-prius/

http://eahart.com/prius/psd/

Běžná jízda s Aurisem s využitím elektřiny:
Po pravdě rozjíždět se čistě na elektriku mě přestalo bavit asi během prvních 15minut. Je to utrpení. Abyste auto nedonutili nahodit spalovací motor, musíte se rozjíždět jako šneci. Doslova. A stejně se cca kolem 50 km/h motor nahodí, ať jedete sebeopatrněji. Já jezdím úplně jinak. Rozjíždím se svižně, kdy auto téměř vždy prvních pár metru jede čistě na elektriku (cca do 15 – 20km/h) a pak nahodí spalovací motor. Kolem 60 km/h pustím plyn (tím donutím spalovací motor se vypnout) a zase lehce přimáčknu, aby auto plachtilo. Na elektriku. V tomto režimu jste schopni udržet auto delší dobu v čistě elektrickém režimu. Do cca 75 km/h tachometrových. Hlavně rozjezdem čistě na elektriku baterku dost „šťavíte“. Plachtit ale baterka vydrží překvapivě dlouho. Tímto stylem projíždím města a vesnice, kdy plachtit mezi 50-60 km/h na elektriku jde úplně bez problémů. I do velmi mírného kopečka lze elektricky cca 60 km/h udržet. Mezi 60 – 70 km/h už to chce rovinku a nad 70 km/h alespoň míííírně z kopečka. Celkově je ale třeba trochu uvažovat, kdy elektriku využít a kdy ne. Ono totiž pokud jedete trasu, kdy baterku vybijete a nemáte jak nabít (např jízdou z kopce nebo plachtěním bez plynu čí bržděním), tak ji systém začne nabíjet spalovacím motorem. A to se pak stane, že jen udržujete 70 km/h spalovacím motorem, přitom okamžitá spotřeba je 5,5 l/100 km. Motor prostě pohání i dobíjí zároveň. Pokud víte, že dlouho nebude příhodný terén nebo podmínky pro rekuperaci, je lépe baterku moc neštavit, pak spalovací motor nedobíjí a třeba 90 km/hod jedete s okamžitou spotřebou 2,5 l/100km. A nechat si baterku na příjezd do města, nebo vesnici. Na druhou stranu je hloupost před delším klesáním nevybít baterku do mrtě. Tady mi ale chybí režim, kdy bych mohl natvrdo systému říct, ted jeď pořád na kombinaci elektro + spalovací motor. Takže v těchto případech nutím systém vyštavit baterku stylem – zrychluji na plný nebo skoro plný plyn a pak chvíli plachtím, pokud nejedu rychleji než 75 km/hod, snažím se jet čistě na elektriku atd. Prostě u jízdy člověk musí trochu uvažovat a pak lze jezdit s excelentní spotřebou – viz níže. V žádném případě ale není třeba jezdit defenzivně. Dost často to není pro spotřebu ani vhodné.
Zažité „pravdy“ o hybridech. Ano či Ne?

1) Je to líne: Ani náhodou. Zrychlení mě na autě překvapilo a celkem dost. Ať už z místa nebo pružné zrychlení je velmi dobré, až překvapující. Já osobně autu ten výkon lehce věřím. On ten pocit lenosti může vyvolávat trochu tupější reakce na plyn, tzn i na ¾ plynu auto zrychluje tak nějak vláčně. Zapněte ale PWR režim, nebo v jakémkoliv režimu dejte plný plyn a přistihnete se, že Vám zrychlení vykouzlí lehký úsměv na rtech. Pocit zrychlení je trochu jako na bungee gumě. Ze začátku se vytočí jen benzínový motor a během chviličky se přidá naplno i elektro a auto vystřelí. Chce to zažít. Ale ty konstantní otáčky jsou fakt divné.. Nepřirozené.

2) Dlouhodobá spotřeba pod 4 litry je absolutně nereálná: Ano i ne. Já jezdím zatím za 3,8l/100km.

U jízdy ale uvažuju a snažím se využívat hybnost auta k dobíjení baterek a co nejméně dobíjet spalovacím motorem. Podotýkám, že nejezdím líně. Jezdím stylem, který jsem popsal výše. I když ale budete jezdit úplně normálně a svižně, bez ohledu na to, že máte hybrid, lze jezdit v dlouhodobě pod 5l/100km. Tady opravdu nechápu některé recenzenty, kteří nejsou schopni pod 5l jezdit. Jde to a hlavně úplně bez problémů. Pro mě je číslo dlouhodobé spotřeby ted v létě začínající 4kou vysoké číslo..  (trochu nadsázka).

3) Hybrid není vhodný na dálnici: Jasně že není. Ale dálnici zvládne se ctí, tedy aspoň podle zkušeností ostatních uživatelů. Pokud člověk jede do cca 140 km/h lze jet okolo 6l/100km, jasně diesel je na dálnici spotřebou jinde, to bez debat. Já s dálnicí a hybridem zatím velkou zkušenost nemám, ale plánuji cestu do Chorvatska a pokud pojede víc aut a naloží mi část naších bagáží (ten kufr je fakt trapný :D), tak vezmu Aurise a poreferuju.

4) Pokud budu jezdit stejným stylem jako s hybridem i s dieslem, budu úspornější: Ve městě určitě ne. V příměstském provozu taky ne. Okresky budou na stejno a dálnice je jasné teritorium dieselu. Mnoho mých známých má diesly (takže mám porovnání) a služebně jsem jezdil s Octavii 3, 1.6 TDI a jezdil jsem běžně mezi 4-4,5l / 100km. Po okreskách. Dálnice téměř nešla zajet nad 6l/100km. Spíš jsem byl na dálnici vždy okolo 5l/100km. Město ale nešlo pod 5l/100 km. Ale oproti Aurisu je 1.6 TDI fakt líný motor. (Vím, že má o dost menší výkon, ale spotřebou je +- s Aurisem srovnatelný).

5) Je to při akceleraci hlučné: Je. Při akceleraci by to ani nevadilo, to je hlučnější téměř každé auto, ale hybrid je hlučný třeba i při jízdě do trochu prudšího kopce, kde e-CVT motor vytočí a drží ho tam, dokud plyn nepovolíte. Já to řeším tak, že pokud to podmínky dovolí, zrychluju na plný plyn, ať požadovanou rychlost mám co nejdříve a hlavně mi při plném plynu vždy pomůže elektromotor a pak rychlost do kopce jen udržuju nebo mírně snižuju. Takhle se to dá přežít. Běžná jízda je naopak naprostou tichounká..

Celkově musím přiznat, že mě jízda s hybridem fakt baví. Sice ta část ega, která chtěla hlavně výkon a krásný zvuk, stojí naštvaně v koutě se založenýma rukama, ale zbytek se při jízdě baví přerozdělováním výkonu mezi 2 pohony, uvažováním kdy nabít, kdy naopak vybít akumulátor atd. A pořád experimentuju, jak z hybridu vymáčknou ještě lepší spotřebu při zachování dynamiky jízdy.. Původně jsem vybíral auto, které bude sloužit jako druhé auto v rodině, ale Auris celkem rychle převzal roli hlavního vozítka - hlavně kvůli spotřebě. Vůbec nechápu to opovrhování hybridem u některých lidí, kteří si o něm maximálně něco přečtou ale nikdy si ho nevyzkoušeli. V tomhle podle mě Toyota strašně zaspala a stále spí, chtělo by to více předváděcích akcí a možností zapůjčení si hybridu třeba na víkend. Hybrid totiž rozhodně stojí aspoň za to vyzkoušení a má své místo na trhu. Podle mě brzy vytlačí všechny malé diesly i downsizované turbobenzíny. Lidi z toho sice mají už teď kopřivku, ale neprávem.

Časem (za dlouho) příjde čas na výměnu i druhého auta, kde bude zase podmínka prostornost a větší kufr a když už máme to úsporné auto, tak asi výběr začnu u nějakého zachovalého M-B W211 E500.. :)

A ještě jedna věc – nevěřil bych, na kolik řidičů působí nápis hybrid vzadu jako červený hadr. Tlačí se na mě a to jedu fakt normálně. V jiných autech se mi to nestává.. Naštěstí ta akcelerace na plný plyn je fakt dobrá..

EDIT 3.7.2017 : Malá zkušenost s Hondou Insight:

Měl jsem možnost malé projíždky s konkurenčním hybridem Hondou Insight. Hondí systém IMA je o dost jednodušší řešení a je to"jen" MILD-Hybrid, tedy neumí jezdit jen na elektriku. Toť teorie, v praxi čistě na elektriku jezdit umí.

Takže. Velmi mě systém překvapil a pozitivně! Jel jsem trasu dlouhou asi 10km, 90% okreska zbytek průjezdné město. Trochu záměrně jsem autu šlapal místy na krk, abych: a) Zjistil jak to jede b) Mohl říct, že systém je spotřebou oproti Toyotímu HSD horší :)

ad a) Jede to slušně, ale pocit zátahu tam není zdaleka takový jako u HSD, ten elektromotor má jen 10kw oproti 60kw u Toyoty. Ale jede to fakt slušně, žádný lenoch to není.

ad b) 4,6l/100km. V tom režimu v jakém jsem jel bych s Aurisem neudělal o moc lepší číslo, jestli vůbec. Super. Navíc Hondí IMA pracuje trochu jinak. Systém drží spalovací motor v ideálních otáčkách a když jen tak plachtíte, elektro se téměř vůbec nezapne. Aktuální spotřeba osciluje mezi 2-4l/100km (70-90 km/hod). Když ale chcete lehce zrychlit, tak spalovací motor zůstane ve stejných otáčkách, spotřeba taky zůstane, ale výkon navíc obstará elektromotor. Při vetším plynu elektro už víc nepřidá, ale spalovací motor se víc vytočí. Při plném plynu až na 6tis ot. Auris při rychlostech nad 75 km/hod elektromotorem zdaleka nepomáhá tak často, jako by systém šetřil baterku na město nebo na elektrické plachtění při trochu nižších rychlostech. Zato Honda elektro zapne při každém menším zrychlení...

Ještě k té spotřebě - troufám si říct, že kdybych trasu nejel s tolika zrychleními "naplno", jel bych okolo 4l/100km.

Jak je to z tou čistě elektrickou jízdou? Podařilo se mi jet čistě na elektriku při udržování cca 30km/hod ve městě. Chce to hooodně citlivou nohu, ale jde to. V praxi ale téměř nevyužitelné. Na druhou stranu jsem se na forech o Insightu dočetl, že při plachtění z velmi mírného kopečka se spalovací motor vypne klidně i při 90 km/hod a rychlost udržuje jen elektricky.

Honda na to šla o dost levnější a jednodušší cestou, ale spotřeba je minimálně na okreskách s Toyotím HSD přinejmenším srovnatelná. Ve městě už se nůžky ve spotřebě rozevřou asi více, ale i tak příjemná zkušenost.

Pokud by někdo o hybridu uvažoval, rozhodně doporučuji vyzkoušet i Hondí IMA. (dělal se i v civicu a Jazzu). U Jazzu je prý systém naprogramován i na větší využívání čistě elektrického pohonu ve městě...

Sakra, ze mě se stane ještě propagátor hybridů, ale fakt musím uznat, že to má něco do sebe..

PS: Pokud by někdo měl dotaz k hybridnímu systému, klidně se ptejte v diskuzi, pokud to bude v mých silách, rád odpovím.

Silné stránky

Spotřeba
Oproti očekávání i dobrá akcelerace
Naprosté ticho při plynulé jízdě

Slabé stránky

Hlučnost při vyšších otáčkách

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Toyota

 

Novinky v recenzi

13.9.2017 12:44

Delší zkušenosti + cesta do Chorvatska

Tak mám zase nějaký ten týden s Aurisem za sebou – tudíž přidávám další poznatky.

Spotřeba se stále pohybuje mezi 3,8 l/100km – 4,2 l/100km. Měřeno vždy na nádrž a dle dotankování do plna. Takže reálná spotřeba. Ale palubní počítač je jen lehounce optimistický – většinou ubral 0,1 – 0,2 l/100km. Je to příjemné při současných cenách benzínu tankovat za cca 1100 Kč a najet +- 900km :) Nádrž je jen na 40l.

Oblíbil jsem si převodovku CVT (dobře - na bázi CVT, vím že to není klasický variátor). Do města a okresky fakt super, líbí se mi více než hydroměnič, od dvouspojkách nemluvě. (zde mám zkušenost jen se 7st DSG) . Situace v neprospěch CVT se ale otočí na dálnici..

Aurise jsem otestoval po dálnici směr Chorvatsko – Podgora a zpátky. (klasická trasa přes Vídeň - Maribor – Zágreb). Poznatky rozdělím do dvou částí – první část (ta příjemná) spotřeba, druhá část hlučnost (už méně příjemná).

Cesta tam (v noci – malý provoz): Velmi klidná noha, snaha o úspornou jízdu, ale tak, abych nikoho nezdržoval. Jel jsem většinou v pomalejším pruhu, nejčastější rychlost 110-120km/h. Nad 130 km/h jsem jel jen velmi zřídka, pod 110 km/h taky zřídka. Výsledná spotřeba po 1100km byla … 4,6 l/100km. Ještě za Vídni jsem měl 4,0l/100km, ale pak už průměr jen stoupal. Celkově velmi příjemné překvapení.
Cesta zpět (taky v noci, opět malý provoz): Při cestě zpět jsem si říkal, že na spotřebu vůbec nebudu brát ohled a cestovní rychlost z Podgory po tunel Sveti Rok byla 140 – 160km/hod, místy i 170 km/h. V téhle části byla spotřeba pro mě výborných 6,0l/100km. Za Svetim Rokem se počasí dost změnilo, byla mlha a stmívalo se, takže max rychlost, co pro mě byla bezpečná bylo max 100 – 110km/hod. V Rakousku to bylo o málo lepší, ale více jak 120km/hod jsem taky nejel. Tato klidnější jízda stlačila průměr na 5,4l /100km na hranicích AUS/ČR. V ČR už mi noha zase „ztěžkla“ , takže výsledný celkový průměr byl 5,5l/100 km. Taky velmi slušné. Pro mě i trochu překvapující.

Takže spotřeba i po dálnici výborná, přesto bych Aurise na dálkové jízdy po dálnici nedoporučil. Proč?

Hlučnost! Prostor a pohodlí interiéru OK (na danou třídu auta), podvozek OK, ale ten hluk od motoru byl nepříjemný. Po cestě tam, kdy jsem zvolil klidné tempo to šlo, auto bylo tiché a hluk motoru mě obtěžoval jen při delším a trošku prudším stoupání, nebo potřebě prudší akcelerace. Ale po cestě zpět při rychlostech +- 150km/hod už hluk obtěžoval často. Abych byl přesný – pokud udržujete po rovince 150 km/h je hluk OK, ale stačí trošku kopeček a k udržení rychlosti převodovka vyšle motor do hlučných otáček. A udržet 150 km/h do prudšího dálničního stoupání je už skoro na sluchátka. Problém je prostě v převodovce na principu CVT a horšího odhlučnění motoru. U manuálu nebo klasického stupňového automatu jen přidáte plyn a držíte rychlost do kopce při stejných otáčkách, tady přidání plynu znamená vyšší otáčky, vyšší hluk. Auris 2.gen po FL je prý o dost lépe odhlučněn, tam už to problém být nemusí, ale u mého Aurisu to nebylo příjemné. Divím se, že auto nemá nějaký dálniční režim, kde by převodovka záměrně držela otáčky níže i při potřebě trochu většího výkonu. Nechci aby to vyznělo, že je Auris na dálnici nepoužitelný, to v žádném případě, ale ten kontrast mezi tichostí městského a příměstského provozu a hlučnosti na dálnici je dost velký. Jak jsem si oblíbil převodovku s plynule měnitelným převodem ve městě a okreskách , tak se mi na dálnici nelíbila.

Takže dálniční režim s hybridem: Spotřeba super ale akustický komfort už tak ne. Tedy - pokud člověk jede v rámci rychlostních limitů, hluk přiliž často neobtěžovat nebude, ale s rostoucí rychlostí se hluk rapidně zvedá. Nedokážu si představit, že bych s autem držel konstancích 180 km/h. Na tohle toto auto ale samozřejmě není vůbec dělané. Opakuji, že je to zkušenost s Aurisem 1gen a pokud je Auris 2gen o dost lépe odhlučněn (jak se všude píše), může být i rychlejší jízda po dálnici o dost únosnější.

Naopak na jízdu po městě a okolí + okresky je toto auto podle mě jedno z nejlepších, které si můžete koupit v poměru cena/spotřeba/hlučnost+pohodlí. (Myslím tím Auris hybrid obecně, i novější generace).

V každém případě další cesta do Chorvatska nebo delší výlet po dálnicích bude raději opět v křeslech a pohodlí hydropneumaticky (Citroen C5). :)

Ještě jeden zajímavý poznatek. Auris umí jet čistě na elektriku i při rychlosti 110 km/hod. Což je dost zajímavé, protože už z principu použité převodovky to znamená, že elektromotor musí překonávat odpor, který mu klade spalovací motor + jízdní odpory. Jak jsem psal výše – jízda čistě na elektriku bez pohybujícího se spalovacího motoru je možná jen do cca 75-80km/hod, více ne. Pak už se spalovák musí roztočit a ikdyž do něj nejde palivo, jeho odpor musí elektromotor překonat.
Tato situace se mi stala víckrát, ale poprvé při sjezdu za tunelem Sveti Rok, kdy je velmi dlouhé klesání a baterie se nabila úplně do plna a systém se snažil přebytečné energie na rovince zbavit jízdou čistě na elektriku. Zajímavé. Jako důkaz přikládám nové foto v galerii.


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
5
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
2

Více o modeluToyota Auris
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy nebo se jen tak uprostřed zimy povalovat na pláži? To…

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v nástrahách futuristické Evropy

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v…

Třetí díl z plánované heptalogie mladé britské autorky Samanthy Shannon je na českých knižních pultech. A…

 

iSport.cz

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé čínské fotbalisty

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé…

Slavia se dohodla s Čínskou fotbalovou asociací, že v Edenu vytvoří první centrum pro trénink čínské mládeže v…

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice a práci vyhazovače

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice…

Díky práci vyhazovače v Londýně se probojoval do nejprestižnější MMA ligy UFC. Kariérní cesta Karlose Vémoly je…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…