Recenze

Aspon (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Toyota Auris TS 1.2T Active Trend

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7 Toyota Auris, foto 8
Toyota Auris, foto 10 Toyota Auris, foto 11 Toyota Auris, foto 12 Toyota Auris, foto 13 Toyota Auris, foto 14 Toyota Auris, foto 15 Toyota Auris, foto 16 Toyota Auris, foto 17 Toyota Auris, foto 18 Toyota Auris, foto 19 Toyota Auris, foto 20 Toyota Auris, foto 21 Toyota Auris, foto 22 Toyota Auris, foto 23 Toyota Auris, foto 24 Toyota Auris, foto 25 Toyota Auris, foto 26 Toyota Auris, foto 50 Toyota Auris, foto 51 Toyota Auris, foto 52 Toyota Auris, foto 53 Toyota Auris, foto 54 Toyota Auris, foto 55 Toyota Auris, foto 56 Toyota Auris, foto 57 Toyota Auris, foto 58 Toyota Auris, foto 59 Toyota Auris, foto 60 Toyota Auris, foto 61 Toyota Auris, foto 62 Toyota Auris, foto 63 Toyota Auris, foto 64 Toyota Auris, foto 65 Toyota Auris, foto 66
 

Technické info

Přezdívka auta Aurisák Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:64346 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,4 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Výběr auta
Po osmiletém, vcelku příjemném soužití s Fordem Focus 1.6 16V (ročník 2003), přišel pozvolna čas na jeho výměnu, především z důvodu očekávání prvního přírustku do rodiny 😊. Bylo jasné, že potřeba bude vetší kufr, solidní spolehlivost a taky, aby se nám auto líbilo. Vzhledem k rozpočtu jsme začali vybírat pouze z ojetých aut a postupným vyřazováním nám zbyl jen jeden favorit – Opel Astra J v kombíku.
Po pár prohlídkách v bazaru jsem si naštěstí zavčas uvědomil, že bazarové auto bez jasné historie už opravdu nechci a tak šel rozpočet nahoru a otevřela se cesta k Toyotě 😊 Věděl jsem, že jeden Auris TS je na prodej v TTP Car v Praze, rok a půl starý s nájezdem 64.000 km a s plnou zárukou a jasnou historií. Díky vyššímu nájezdu a lehkým kosmetickým vadám byla cena za takto zánovní auto výborná, proto jsme se rozhodli ke koupi. U prodejce proběhlo všechno perfektně a tak jsem se stal 11.11.2017 novým majitelem Toyoty Auris TS 1.2T :)
-----------------------------------------------------------------------------
Exteriér
Vzhled jako čistě subjektivní záležitost bych tu moc nerozebíral, osobně považuju Aurise za velmi pěkné auto, především po faceliftu, který autu jednoznačně prospěl. Auris na mě působí mnohem elegantněji, než auta z koncernu, ale chápu, že každému se líbí něco jiné. Jen při pohledu z boku jsou patrné větší převisy karoserie, vzhledem k celkem malému rozvoru 2600mm se ale není co divit. Líbí se mi barva Denim Blue, ale jako mínus rozhodně považuju jasně odlišný barevný odstín plastových nárazníků vpředu i vzadu. Víceméně je to patrné na všech modrých Aurisech a moc to teda nechápu. Co se povedlo je grafika koncových světel, škoda jen, že jako řidič je prakticky nevidím :)....
-----------------------------------------------------------------------------
Interiér
Interiér se dle mého názoru povedl, pár věcí by ale šlo vyřešit líp.
Palubní deska je nezvykle kolmá a působí tak hodně robustně, její rozšíření ve spodní části omezuje prostor pro spolujezdcovo levé koleno. Jinak materiálově je to směs měkčených plastů (dle výbavy!), tvrdých plastů okolo středových výdechů klimatizace a umělé koženky. Celkový dojem je ale překvapivě přijemný. Velmi hezké je i kompletní modré podsvícení. Kritiku si ale zaslouží provedení rychloměru, který je prostě malý a tím značně nepřehledný. Používám proto digitální rychloměr z palubního PC.
Volant potažený kůži padne dobře do ruky, ovládácí tlačítka jsou taky fajn, tady nemám nějaké námitky. Líbí se mi ovládání tempomatu na páčce vpravo pod volantem, po zkušenostech z Octavií mi toto řešení přijde mnohem přijemnější.
U všech aut hodně vnímám provedení výplně dveří a kvalitu madel, tady Auris boduje. Madla jsou pevná, nic nevrže. Výplně dveří i opěrka na loket jsou potažené látkou, je to detail, ale na mě to působí mnohem líp než kompletně plastové dveře.
Sedadla jsou látkové, příjemně tuhé, ty přední mají i slušné boční vedení. Uvítal bych ale měkčí hlavové opěrky, je to jak opírat hlavu o kus dřeva.
Vnitřní prostor na předních sedačkách je velmi dobrý, řidič má spoustu místa na nohy, především kolena řidiče mají spoustu prostoru (např. i ve srovnání se Superbem 2. gen.). Spolujezdec bohužel naráží levým kolenem do oblouku palubní desky, dá se to vyřešit jen posunutím sedadla víc dozadu, čímž se ale dostávám na obecný problém Aurise, a to je málo místa vzadu. Sám za sebe (měřím 187 cm) si sednu tak, že kolenama se lehce dotýkám předních sedadel. U sedadla spolujezdce je to horší, pokud je přední sedačka posunutá na přiměřený kolenní komfort cestujícího, tak vzadu už moc prostoru pro cestování dospělých nezbývá.
-----------------------------------------------------------------------------
Toyota Touch 2
Centrem interiéru je 7 palcová dotyková obrazovka systému Toyota Touch 2. Působí hezky, ale moc toho neumí :). Pár nastavení co se auta týká, ovládání audia, ovládání telefonu, výstup z parkovací kamery a základní informace o jízdě. Hlavně to info o jízdě by šlo udělat líp, sloupečky minutové spotřeby jsou víceméně k ničemu, zvlášť s nastaveným měřítkem až 30l/100km. Čistě dotykové ovládání není nejlepší řešení, minimálně hlasitost by to chtělo ovládat klasicky. Častěji proto používám tlačitka na volantu.
-----------------------------------------------------------------------------
Výbava
Auris je ve výbavovém stupni Active Trend pro rok 2015, což znamená, že paket Trend přinesl pouze 16" disky kol z lehkých slitin, tempomat, omezovač rychlosti a zatmavená zadní boční okna a okno pátých dveří (Privacy glass). Později dodávané prvky výbavy Trend jako senzor šera a deště, vyhřívané sedačky, elektrické zrcátka atd. tady chybí.
I tak je ale výbava slušná, především jsem rád za digitální klimatizaci, tempomat, parkovací kameru, LED denní svícení, handsfree telefon. Co bych uvítal jsou lepší světla než dodávané halogeny, Full LED by bylo fajn :)
-----------------------------------------------------------------------------
Motor
V našem případě Toyoťácká novinka 1.2T. Je mi jasné, že downsizingové motory budou neustále předmětem vášnivých debat teoretiků, po dlouhém soužití s atmosférickou 1.6 u Focuse jsem chtěl ale zkusit něco jiné a mít realné zkušenosti s turbomotorem. Dojmy po prvních 15.000 km jsou výborné, motor je tichý, pružný a opravdu úsporný. Na Aurise stačí s přehledem, samozřejmě plné zatížení auta jde poznat. Pokud porovnávám s Focusem, tak Auris jede při běžné jízdě, kdy otáčky nepřekročí 3.500 rpm, výrazně líp. Atmosféru bylo prostě potřeba hnát do otáček, pak ale rostl hluk v autě a mizel přijemný cestovní komfort.
Pár věcí je oproti motoru Focusu horších. Nic moc je reakce na plyn v nízkých otáčkách, minimálně vteřinu trvá, než se motor probudí a začne táhnout. Focus reagoval na sebemenší ťuknutí do plynu. Ve vyšších otáčkách je to už lepší a dá se na to zvyknout. Zvukově motor nijak neurazí, ale taky rozhodně nezaujme. Poslední negativum vidím v jízdě po městě, kdy je potřeba v nízkých rychlostech kolem 10 km/h řadit jedničku, dvojka se hodně trápí.Perfektní je, že Toyota nepotřebovala ke splnění emisí s tímto motorem systém stop/start, takže se nekoná chcípání motoru na každé křižovatce.

-----------------------------------------------------------------------------
Jízda
Jízda s Aurisem je pohodlná a komfortní, podvozek zvládá odfitrovat většinu nerovností, jen při velkých přičných nerovnostech se přenese ráz i do kabiny. Jako pasažér střídám při cestování do práce spoustu různých aut a po srovnání Auris opravdu žehlí nerovnosti výborně. Bohužel jako slabší vnímám celkové odhlučnení auta při vyšších rychlostech, především odhlučnení od kol. Toto měl i starý Focus lepší a docela mě to překvapilo. Aerodynamický hluk by mohl být taky líp utlumený, Evropská konkurence je v tomto dál. Mizerně utlumená je pak střecha, takže déšť dělá v autě docela kravál. Dobře odhlučněný je jen motor, který jde slyšet jen při silnějším zrychlování. Při běžné jízdě člověk o motoru prakticky neví.
-----------------------------------------------------------------------------
Shrnutí
I přes hodně chybiček s autem převládá spokojenost, především oceňuju celkově uklidňující charakter jízdy, který se prostě hodí k rodinnému autu. Náklady na provoz jsou nízké, kombinovanou spotřebu za dobu vlastnictví mám pod 6l/100 km, což je výborné. Díky malému objemu je nízká i sazba povinného ručení. Jen doufám, že po letech budu moct potvrdit i spolehlivost, kterou je Toyota tak proslulá.
Pokusím se udržovat recenzi aktuální a doplňovat tak další zkušenosti, které soužití s Toyotou přinese.

Silné stránky

Vzhled
Prostor na předních sedadlech
Svižný, tichý a úsporný motor
Nemá Stop/start
Komfortní jízda
Velký kufr
Nestojí na každém rohu

Slabé stránky

Odhlučnění kol
Aerodynamický hluk při vyšší rychlosti
Reakce na plyn v nízkých otáčkách
Halogenové světlomety
Málo místa na zadních sedadlech
Oproti konkurenci málo propracovaný palubní PC
Nepřehledný rychloměr

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S koupí Toyoty jsem byl i zvědavý na její pověstnou kvalitu, pár věcí k nespokojenosti / reklamaci jsem ale už našel.

Nespokojený jsem s pazvukama v interiéru, jde slyšet lupání ze dvěří i z palubní desky. Nedávno mi začala vrzat sedačka řidiče na pravé straně bočního vedení, zkusím řešit přes servis. Jsou to detaily, ale příjemné to není.
Párkrát se sám vyresetoval palubní PC, když auto stálo, opět budu řešit se servisem. Dle diskuzí na internetu to není ojedinělý problém. Baterie je v pořádku.

Reklamace:
10.4.2018 - První byla reklamace stříbrné dekorační lišty nad panelem TT2, kde vznikly bubliny a stříbrná fólie se začala odlepovat. Vyřešeno výměnou za nový díl v rámci záruky.
28.6.2018 - Druhá reklamace bylo klepání od podvozku při jízdě na nerovném provrchu, především kostkách. Dělaly to brzdové třmeny, v rámci záruky proběhla výměna čepů, pomohlo to asi na 1000 km a brzdy vesele klepou dál. Dle servisu Toyoty je potřeba udělat celé brzdy, aby problém zmizel, brzdy už jsou víceméně zralé na kompletní výměnu.

Servis / údržba:
22.11.2017 - seřízení světlometů
22.11.2017 - Dojezdové kolo
2.12.2017 - Heyner přední stěrače
12.4.2018 - Velurové koberečky Toyota
8.6.2018 - Garanční prohlídka 75.000 km - olej 0W20, filtry
28.6.2018 - Desinfekce klimatizace
1.8.2018 - Gumová vana do kufru

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

TTP Car Praha, nemám jedinou připomínku. Všechno proběhlo na profesionální úrovni.

 

Novinky v recenzi

20.11.2018 08:54

Aktualizace při 85.000 km

Auris o víkendu dovršil na tachometru další pětitisícovku, stav se přehoupl přes 85.000 km. Pomalu se tak blíží docela nákladná servisní kontrola v 90.000 km, kde proběhne navíc výměna svíček.
Taky jsem mu dopřál trošku vosku před zimou, pár fotek jsem přidal do galerie.

Jinak stále pokračuje řešení sedaček, včera v Toyotě zjištěno, že u obou předních sedaček vrže molitanová výplň o kostru sedadla, na záruku proběhne v brzké době rozebrání a promazání.

12.11.2018 08:53

První rok s Aurisem

Včera uplynul přesně rok, co jsme si Auriska přivezli domů :)
Za tu dobu jsme najezdili přes 20.000 km, takže aktuální stav k 11.11.2018 byl 84.804 km. Stále převládá s autem spokojenost, i když se vyskytlo pár problémů řešených přes reklamaci a reklamace sedačky je stále v řešení - 19.11 jedu opět do Toyoty, kde proběhne rozebrání sedačky a zjištění pachatele vrzání.

30.10.2018 12:30

Servis

Auris má za sebou plánovaný servis v Toyotě:
- Kontrola a seřízení geometrie, byla rozhozená.
- Výměna HIR2 žárovek za žárovky Toyota Optiwhite (využitá podzimní akce Toyoty se slevou 25%)
- Reklamace samorestartování palubního PC - nic neprovedeno, jen diagnostika, mám dál sledovat, případně přehrají SW.
- Reklamace vrzající sedačky - zatím podaný dotaz na centrálu, jak řešit...takže uvidím.

Jak najezdím víc km v noci s novýma žárovkama, tak napíšu dojmy, zatím jsem jel jen dnes ráno za šera a i tak to šlo poznat.
Jinak včera jsem překonal 20.000 najetých km od koupě, docela ty kilometry přibývají :)

22.10.2018 10:19

Podzimní servis

Příští pondělí jede Auris do Toyoty na plánovaný servis, bude tam toho víc k řešení...

1) reklamace vrzajících předních sedadel, každým dnem je to horší, řidičovo sedadlo vrže už kompletně levá i pravá strana, sem zvědavý, co na to v Toyotě řeknou, auto je stále v záruce. Spolujezdcovo sedadlo už taky lehce povrzává. Video zde https://www.youtube.com/watch?v=wr7KFBiK71E
2) geometrie podvozku
3) nové žárovky Toyota Optiwhite HIR2, snad bude Aurisek svítít o něco líp
4) samorestarty palubního PC

Příští středu pak přezouvání na zimní pneu, poslední sezona na Barum Polaris 2.

27.9.2018 14:55

Zveřejnění recenze

Auto jsem tu měl založené už delší dobu, ale až teď se mi povedlo recenzi nějak dokončit a zveřejnit.
Aktuálně se počet najetých kilometrů přehoupl přes 83.000.


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím jsme dojeli všude, kde jsme chtěli

praktičnost
9

Jako kombi je Auris velmi praktický

prostornost
8

Vzadu horší, předek a kufr super.

jízdní vlastnosti
9

V rámci určení auta jako rodinné kombi bezvadné, trošku necitlivý volant.

jízdní komfort
10

Výborný

provozní náklady
10

Zatím výborné, levnejší jak Focus

náhradní díly
9

Pokud beru v potaz ceny garančních prohlídek, tak ceny jsou spíš nižší.

výkon motoru
9

Velmi slušný

spotřeba
10

Výborná, delší trasy i pod 5l/100km

hlučnost motoru
10

Motor je opravdu tichý

kvalita sedadel
9

I delší cesty nejsou problém

brzdy
9

Snažím se moc nebrzdit, ale když je potřeba, tak se na ně můžu spolehnout

zavazadlový prostor
9

Velký prostor bez nějakých "simple clever" vylepšeních na uchycení zavazadel.


Více o modeluToyota Auris (2012-dosud)
Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení

Na ženevském výstavišti jsme už nahlédli pod pokličku…

Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy

Třetí generace Toyoty Auris sází na dynamické tvary.…

 





Blesk.cz

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném chování dcery její otec

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném…

Náročné požadavky a chování primadony vévodkyně Meghan Markle (37) už nerozdýchalo několik zaměstnanců…

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

 

iSport.cz

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…

Bettie Page: Královna pin-upu a idol ženské krásy 50. let minulého století

Bettie Page: Královna pin-upu a idol ženské krásy…

Bettie Mae Page byla americká modelka, která se největší slávy dočkala v padesátých letech minulého století.…