Recenze

Donnie (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Auris 1,6 Valvematic 6M/T

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7 Toyota Auris, foto 8
Toyota Auris, foto 9 Toyota Auris, foto 10 Toyota Auris, foto 11 Toyota Auris, foto 12 Toyota Auris, foto 13 Toyota Auris, foto 14 Toyota Auris, foto 15 Toyota Auris, foto 16 Toyota Auris, foto 17 Toyota Auris, foto 18 Toyota Auris, foto 19 Toyota Auris, foto 20 Toyota Auris, foto 21 Toyota Auris, foto 22 Toyota Auris, foto 23 Toyota Auris, foto 24 Toyota Auris, foto 25 Toyota Auris, foto 26 Toyota Auris, foto 27 Toyota Auris, foto 28 Toyota Auris, foto 29 Toyota Auris, foto 30 Toyota Auris, foto 31 Toyota Auris, foto 32 Toyota Auris, foto 33 Toyota Auris, foto 34 Toyota Auris, foto 35 Toyota Auris, foto 36 Toyota Auris, foto 37 Toyota Auris, foto 38 Toyota Auris, foto 39 Toyota Auris, foto 40 Toyota Auris, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta Auris Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 354 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3

Popis vozu

Začnu asi tím, proč zrovna Toyota Auris? Protože Toyota je mojí srdeční záležitostí a celou rodinu a kamarády jsem do ní zbláznil. Není divu, že žena má Yarise a dále se v příbuzenstvu a po kamarádech vyskytuje několikrát Yaris a Corolla, Avensis, RAVka a Corolla Verso. Srdeční záležitostí se pro mě Toyota stala, když jsem asi před 10 lety nastoupil do firmy, kde Toyota tvořila značnou část vozového parku. Vzhledem k různým pozicím ve firmě se zde vyskytovala v podstatě celá modelová řada Toyoty, kterou jsem mohl vyzkoušet. Sám jsem ze začátku vystřídal několik služebních Coroll a to od hatchbacku po sedan, od různých dieselových motorů po různé benzínové a pak jsem dva roky měl Avensis 2.2 D-4D 110kW.
Před dvěma roky jsem dostal zajímavou pracovní nabídku, kterou jsem vzal, byla ale bez auta. Tak začal výběr vozu. Nebyl tedy standardní, tedy rozhodování mezi Toyotou a jinými značkami, ale bylo to rozhodování mezi Avensisem a Corollou Verso. A měla to být ojetina. Strávil jsem nad inzeráty spoustu chvil, ale ne najít to pravé ořechové. Pak jsem výběr zúžil jen na Avensis a to proto, že Corolla Verso mi tak nějak nesedla. Nejezdilo se mi s ní dobře. A bylo mi v podstatě jedno, jaká karoserie to bude, případně jaký motor to bude. Jen jsem nechtěl benzínovou 1,8, tam se vyskytovaly problémy v podobě velké spotřeby oleje. Za nějakou dobu jsem objevil Avensise kombíka s benzínovým motorem 2,4 v automatu.
Nakonec jsem z toho vycouval, protože se pohybuju zejména po Praze a tak jsem se bál spotřeby. Pátrání pokračovalo dál. A protože se pátrání protahovalo už na 3.měsíc a už jsem ze všeho byl unavenej a auto už jsem potřeboval, tak jsem začal dokonce koketovat s myšlenkou něco připlatit a koupit od kamaráda ojetýho MB E 320 cdi. Parádní kousek v černý barvě, s plnou výbavou na 20” kolech. Pak jsem se ale vzpamatoval, řekl si – co blbneš, proč budeš vstupovat do neznáma a mezi ojetýma Toyotama jsem pátral dál. A protože pořád nic, tak jsem se jednoho dne rozhodl, že si koupím Toyotu novou. Vzhledem k finančním možnostem jsem měl na výběr Corollu a Aurise. Ze začátku jsem měl ve výběru i Urban Cruisera (to bylo v době, kdy ještě nebyla známá cena), ale když se objevila, tak jsem tuhle možnost okamžitě zavrhnul, protože typ, co bych chtěl vycházel o 5000,- dráž než Auris a ten měl navíc výbavu a motor úplně jinde a velikostí je taky jinde. Radši jsem chtěl Corollu, ale ve výbavě, co bych chtěl, stála více jak půl mega (mezi hlavní podmínky patřila digi klima, abych si mohl v létě v klidu nastavovat teplotu a neriskovat angínu. I když - upřímně jsem zvědavej na to letošní léto) a dodácí lhůta cca 6 měsíců. Takže jsem si nakonec vybral Auris 1,6 Valvematic se 6-ti stupňovou převodovkou a výbavou Exclusive Navi. I s metalízou byl za o nějaký 60.000,- levnější a byl k dodání za 2 měsíce. A navíc měli v červnu akci, že jsem dostal sadu zimních pneu a to se hodí. Ještě jsem si objednal okenní folie a připlatil paket, který obsahoval sadu textilních koberečků, ozdobné prahové lišty a zadní parkovací senzory. Mezi standardní výbavu patří např. 7x airbag, ABS+EBD+BA, duální digi klima, navigace, hliníková kola, bluetooth handsfree, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant a řadící páka, ovládání audia na volantu, optitronové přístroje, polohovatelná zadní sedadla (ocení zejména dítko),…

Netrpělivé čekání mi zkrátila dovolená a po návratu z ní jsem si šel pro Auríska. Vzhledem k faktu, že se jednalo o moje první vlastní nové auto, tak jsem při přebírání a následném odjíždění od dealera pociťoval v břiše pocity, podobné pocitům, které jsem měl při maturitě:-)
Každý z vás, kdo si kupoval nové auto, zná ten stav, kdy se v eufórii pomalu a opatrně vzdaluje od dealera a možná jako já si to šine rovnou k pumpě. Sice jsem chtěl hned mazat domů, ale prodejce nedal jinak, než že musím hned tankovat, že benzínu v nádrži moc nebude. Štěstí, že jsem tak učinil. Docela jsem zažil šok, když se mi po natankování na stojanu objevilo číslo 54,46 l a já si uvědomil, že kapacita nádrže je litrů 55…

Momentálně je to 45 měsíců, co s Aurisem denně vyrážím, najeto spolu máme 60000 km .
Předně chválím motor. Na ten jsem se těšil, protože papírové hodnoty výkonu 132 koní na 1,6 se mi moc líbily. A motor nezklamal. A to jak výkonem, spotřebou, tak i tichostí. Dlouhodobou spotřebu mám něco málo přes 7,0 l, což mi vzhledem k 90% jízdy po městě přijde hodně slušný. Možná k tomu přispělo i to, že jsem se naučil využívat šipek na přístrojovce, které se rozsvítí vždy, kdy je nejvhodnější z ekonomického (spotřeba) a ekologického (emise) hlediska zařadit nahoru/dolu. I když se přiznám, že ze začátku mi to činilo potíže, protože např. při rychlosti 50 km/h a jízdě na čtyřku to na mě bliklo, ať tam šoupnu pětku. Tak jsem to zkusil a zjistil, že to funguje a auto normálně jede, nedusí se a když je potřeba zrychlit, tak zrychlí. Při 65-70 km/h dávám 6. Nejsem odborník přes motory, možná to je normální, ale vzhledem k nijak vysokému krouťáku mě to prostě překvapilo. Nebo to možná bude technologií Valvematic, jejíž definici sem s dovolením vkládám, ale jak jsem již uvedl – na tohle odborník fakt nejsem, takže jsem mimo mísu.

Valvematic
Technologie Valvematic je výsledkem dalšího vývoje vysoce úspěšného systému časování ventilů Dual VVT-i (zkr. Dual Variable Valve Timing-intelligent) firmy Toyota. Motory s touto technologií se pyšní vynikající účinností spalování, vysokým výkonem a bohatou rezervou točivého momentu. Technologie Valvematic posunuje původní systém VVT-i o stupeň dále tím, že kromě proměnného časování sacích ventilů používá i systém řízení zdvihu ventilů. Takto je možné lépe regulovat objem nasávaného vzduchu i jeho rychlost, a dosáhnout tak vyšší účinnosti spalování, což v konečném důsledku znamená nárůst výkonu při nižší spotřebě paliva a hladině emisí CO2. Nasazením technologie Valvematic se snižují hydraulické ztráty i mechanické tření při nízkém zatížení motoru, což se odráží v dalším snížení spotřeby paliva. Účinnost systému Valvematic je vylepšena i díky sacímu potrubí proměnné délky. To urychluje vzduch nasávaný do motoru v pásmu nízkých až středních otáček, a tím optimalizuje účinnost spalování paliva. Při vyšších otáčkách motoru je sací potrubí plně otevřené. Vzduch tak může putovat po kratší trase, čímž se maximalizuje objem vzduchu vstupujícího do spalovací komory, a tím i celkový výkon motoru.

Na druhou stranu, když chci jet rychle a vyprdnu se na šipky, tak Aurísek jde pěkně za plynem a dá se s ním jezdit vcelku ostřeji.
Další příjemnou věcí je již zmíněná šestistupňová převodovka, která má krátké a přesné dráhy. Řadící páka je nestandardně umístěna, ale toto umístění je velice příjemné a pohodlné. Škoda, že Auris nedisponuje loketní opěrkou (Corolla ji překvapivě má, nechápu). Dá se sice pořidit jako příslušenství, ale 3500,- se mi dávat nechce. Ale co, už jsem si zvykl:-)
Dále chválím sedadla a vnitřní prostor. Někde jsem dokonce četl, že Auris disponuje nejprostornějším interiérem ve své třídě. Nemám srovnání, ale věřil bych tomu, s tímhle opravdu problém není.

Další příjemnou věci je navigace. Je to vlastně takové 3v 1, protože přes jeden „přístroj“se ovládá navi, audio a handsfree. Vše je přehledný a intuitivní. Hrozně rád jsem za USB vstup.
Co mi ale na navigaci vadí (mapa je řešena SD kartou), že do ČR se dodává mapa jen s východní Evropou. Takže v podstatě kam nejezdím (Polsko, Rusko, Slovensko, Maďarsko a dále na jih až po Balkán a Albánii) to mám komplet pokrytý, ale třeba takový Německo, který by se mi hodilo mnohem víc, tam není. Dokoupení západní Evropy je za cca 4500,-. Jo a abych jí nekřivdil, kromě východní Evropy tam je i Řecko. Taky super. To se hodí:-)

Silné stránky

Motor
Spotřeba
Prostorný interiér
Pohodlné sedačky
Středový tunel ve spojení s umístěnou řadicí pákou



Slabé stránky

Navi jen východní Evropa
Plasty náchylné na poškrábání
Nemá loketní opěrku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kvůli bláznivejm Amíkům i mně přišel dopis týkající se svolávací akce, kdy se upravoval plynový pedál tak, aby nedošlo k jeho údajnému zaseknutí. Kurfa, jak to, že v Evropě žádný takový případ nebyl (ani zaseknutej plynovej pedál, ani nebrzdící Prius) a všechno se stalo v USA? Já to vidím na jejich blbost, protože se několikrát dokázalo, že Prius v tom daném konkrétním případu brzdil a taky na uměle vyvolanou hysterii podněcovanou americkými výrobci automobilů.

Je to Toyota, takže žádný problém:-) V srpnu mě čeká první prohlídka po 15.000 km

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno v Tsushu v Průhonicích, vše na 1A.

 

Novinky v recenzi

14.6.2013 18:54

Servis 60.000 km

Tak mám za sebou v pořadí 4.servisní prohlídku. Cena 3.309,- s DPH mi přijde hodně v pořádku, čekal jsem to mnohem horší, protože tahle prohlídka patří mezi ty tzv.velké.

28.11.2012 09:48

3.servisní prohlídka

V srpnu jsem absolvoval 3.servisní prohlídku, tentokrát už jsem jí platil:-) Všechno v pořádku, klasická prohlídka, jen jsem si nechal provést regeneraci klimatizace.

17.8.2011 10:18

2.servis

Tak jsem včera absolvoval servis po 30.000 km a jak už jsem psal před rokem, i tento byl zadarmo:-) Platil jsem pouze 107 Kč za dvě zadní žárovky (obrysovka a brzdovka - uklepaná vlákna). Co mě teda překvapilo bylo to, že mi vyměnili pylový filtr, přestože jsem si ho v rámci akce na filtry a čištění klimatizace něchal měnit letos 19.5. A po 3 měsících teda znova, viděl jsem ho, byl pěkně zadělanej... Netušil jsem, že je až tolik sraček v ovzduší:-(

7.9.2010 18:59

První servis

Tak jsem dnes absolvoval servis po 15.000 km. Vzhledem k tomu, že jsem při koupi vozu kromě sady zimních pneu dostal i voucher na 2 servisní prohlídky zdarma, tak jsem nic neplatil :-). Provedli klasický servis, tedy výmenu oleje a olejového filtru a další kontroly jako např. kontrola pneu, podvozku, brzd,... Vše v pořádku. Takže zase za rok a zase zadara.

17.7.2010 15:45

Pedály

Tak a je to tady, já to říkal. Amíci jsou fakt magoři. Řidiči si pletli pedály... Takže např tady je o tom článek http://auto.idnes.cz/za-planetarni-prusvih-s-brzdami-toyot-mohli-ridici-spletli-si-pedaly-1j6-/automoto.asp?c=A100714_180408_automoto_fdv.


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je to Toyota, žádný problém. Ani žádné neočekávám.

praktičnost
10

Naprosto vyhovuje požadavkům pro naší tří člennou rodinu.

prostornost
10

Velký vnitřní prostor, kufr dostačuje, nestěhuju skříně.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10

Dobře naladěný podvozek. Pohoda.

provozní náklady
10

Kromě benzínu, dálniční známky a ostřikovačů nic jiného neřeším.

výkon motoru
10

Na 1,6 skvělý výkon!

spotřeba
10

Jsem naprosto spokojen, čekal jsem hodnoty někde jinde.

hlučnost motoru
10

Velmi tichý.

kvalita sedadel
10

Velmi příjemné a pohodlné.

brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Viz. výše, naprosto dostačující.


Více o modeluToyota Auris 2006-2012
Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení

Na ženevském výstavišti jsme už nahlédli pod pokličku…

Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy

Třetí generace Toyoty Auris sází na dynamické tvary.…

 





Blesk.cz

Tipy na víkend: Na Bílé hoře se rozhoří bitva, Lysou oslní krása koní a záchranáři předvedou, co umí

Tipy na víkend: Na Bílé hoře se rozhoří bitva, Lysou…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Kadeřávková z Ulice už není sama: Klofla o 16 let staršího hudebníka

Kadeřávková z Ulice už není sama: Klofla o 16 let…

Před dvěma měsíci Anna Kadeřávková (21) oznámila rozchod s hercem Johanem Mádrem (24). Pánové v tu chvíli…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín – Mountfield HK 1:2. Hradec slaví druhou výhru v řadě

SESTŘIH: Zlín – Mountfield HK 1:2. Hradec slaví…

Hokejisté Hradce Králové zvítězili v předehrávce 3. kola extraligy ve Zlíně 2:1 a dokázali, že se jim daří…

Speciál k fotbalové Lize mistrů: 76 stran, soupisky, hvězdy, program!

Speciál k fotbalové Lize mistrů: 76 stran, soupisky,…

Porovnejte si výsledky první rundy fotbalové Ligy mistrů s odhady pátečního speciálu, na jehož 76 stranách…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…