Diskuse

Hyundai i30 (2017)

14.3.2017

Vůz již není v mém užívání, odevzdáno 17. 6. 2019. První i30 třetí generace na moje.auto.cz. Budu se muset snažit :-) . Nepatřím k lidem, kteří…

 

Hyundai i30 (Stephen)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 29.05.17  10:05

    « Re: Re: Re: i30

    Ta poslední věta je možná na první pohled logická, ale v reálu to nemusí platit. Nezapomeň, že motor o vyšším objemu a výkonu má obvykle delší převody, tedy ve stejné rychlosti má nižší otáčky. Je méně citlivý, díky rezervě výkonu, na zatížení a profil trasy, takže paradoxně může mít motor o vyšším objemu a výkonu v praxi nižší spotřebu. Z tabulek se to ale nedozvíš, protože laboratorní cyklus má dnes už nulovou vypovídací hodnotu.
    Každopádně je faktem, že motor 1,4 T-GDi je příliš nový na to, aby se např. na spritmonitoru dala najít relevantní data, podle všeho je např. i30 s motorem 1,0 T-GDi na tomto serveru zatím jen ta moje :-) .
    Záleží kdy chceš auto kupovat, pokud je to horizont roku, pak se data zatím nashromáždí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 29.05.17  09:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: i30

    Než se pod recenzí strhla hromada urážek, tak tu doktor měl recenzi svojí 1,4 T-GDi s DCT, zde citát ke spotřebě v běžném provozu, ještě vlastně v záběhu: "Spotreba? papierová kombinovaná je 5,5, ja mám zatiaľ 6,2-6,4, teraz to vyzerá, že budem mať 6,0."

    A citát z fóra k motoru 1,4 T-GDi s manuálem: "Poslední trasa 115 km a dle PP jen 5,3 l!". To je samozřejmě nadšení z trasy s nízkou spotřebou, první nádrž byla tuším do 6,0 litrů.

    V obou případech je to samozřejmě jen výběr jednoho auta jednoho vlastníka, ale určitou vypovídací hodnotu to má, jakmile se člověk s autem sžije a motor překoná záběh není zásadní důvod se bát, že by to člověka sežralo.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 29.05.17  08:38

    « Re: Re: Re: Re: i30

    5,4 a 5,8 litra - to by nebol veľký rozdiel.
    Ja som len našiel v teste i30 s 1,4 T-GDi (a sutomatom) údaj pre spotrebu na diaľnici pri 130 km/h cca 7,7 l/ 100 km a to ma mierne vystrašilo. To je dosť, ak sa nemýlim. Čakal by som od úsporného motora niečo pod 7l...
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 29.05.17  08:36

    « Re: Re: i30

    Vraj sa všetky Mazdy 3 robia v Mexiku, okrem dieslu. To mi povedal predajca, keď som sa pýtal. U 1,4 T-GDi je problém, že v i30 ho ešte má málo ľudí.
    Ak by bol Hyundai úsporný, tak ho beriem. U nás mi ho ale nepožičajú a testovacia jazda je málo. O Mazde viem, že jej motory sú úsporné. Hyundai je pre mňa dosť neznáme s daným motorom. Nejazdím nejako extra divoko, tak dobrú spotrebu by som mohol dosiahnúť. Ale človek nikdy nevie... Predsa 1,4 je vyšší objem ako napr 1,0 Ecoboost, má vyšší výkon ( o niečo) a aj spotreba môže byť relatívne podstatne vyššia.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 28.05.17  13:52

    « Re: Re: Re: i30

    Ono je něco jiného testovat a běžně jezdit ;-) . Já mám dloudobou 5,4 litru, auta s motorem 1,4 T-GDi v manuálu do 5,8 litru, s DCT do 6,3 litru.
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 28.05.17  08:56

    « Re: Re: i30

    S tím že nová i30 se povedla nelze než souhlasit. Měl jsem auto s motorem 1,4 GDi půjčené na víken a auto mě nadchlo. Skvělý podvozek, příjemný posez za volantem, silný motor. Jen s tou úsporností to není tak žhavé, měl jsem sice automat což byla slabina auta, ale spotřebu jsem měl za 300 Km 7,9. U svého golfa s 1,4 TSi mám dlouhodobě 6,2. A to je sakra rozdíl. Jízdní styl byl podobný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 28.05.17  07:47

    « Re: i30

    Pokud vím, tak Mazdy vyrobené v Mexiku jsou určené pro americký trh, Evropu by měl zásobovat mateřský závod v Hirošimě. Což Ti moc nepomůže, že :-) ? Těžká volba, obě ta auta jsou velice dobrá a hodně jiná. Jezdit s ním ale budeš Ty a nikdo jiný v Tvé kůži není, takže Ti nikdo nemůže poradit... Dát sem hlasování, tak na tomto serveru vyhraje Mazda. Já sám za sebe bych volil HYUNDAI kvůli výbavě a motoru 1,4 T-GDi, ten se opravdu povedl. Jede pěkně a dle zkušeností majitelů je i úsporný.
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 27.05.17  21:45

    « i30

    Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody.
    Trochu by som sa chcel poradiť, ak nevadí... Už od vydania Mazdy 3 (2,0 / 88 kW)uvažujem o jej kúpe. U Mazdy ma trochu odrádzajú články o korózii, výroba v Mexiku / výhodou je zase atmosferický 2 liter.
    Konečne nadišiel čas na výmenu auta. Len do počtu som bol pozrieť na do Hyundaia. A... Videl som novú i30, vyskúšal - 1,4 turbo a som unesený. To auto je pre mňa super. Ide perfektne, úžitkovo je lepšie ako Mazda a hlavne cena verzie Family je o málo nižšia ako u Mazdy Challenge - pritom Hyundai je absolútne lepšie vybavený = niektoré veci má Mazda až o 2 výbavy vyššie. Navyše pre rodinu je Hyundai o dosť praktickejšie = viac odkladacích priestorov, lepšie riešený kufor... Mazda bola moja voľba - hoci ju trochu pokazil facelift 2017, aj tak bola perfektná. Ale videl a skúsil som i30 a páčil sa mi... Teraz mám ťažkú voľbu - Starú "lásku" peknú Mazdu 3, alebo Hyundai i30 - o dosť lepšie vybavený (za podobnú cenu), výrazne praktickejší, perfektne jazdiaci a tiež pekne vyzerajúci. Rozum vraví - ber Hyundai... Jediné "-" je, že je to novinka.
    To je skoro ako so ženami ;).

    Myslím, že Hyundai je vysoko kvalitná značka, ktorá robí autá v ČR. Majitelia si ich chvália a často kupujú znova Hyundai. A myslím si, že zlaté české ručičky sú o dosť lepšie ako Mexické roľnícke ruky, ktoré montujú Mazdy...
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 27.05.17  20:57

    « Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Já, kromě naplánovaného občasného vyhánění pavouků z výfuku pozdravením omezovače, což dělám až po řádném ohřátí motoru, ale pak najedu na pohodu aspoň 20 km, jezdím krátké trasy do 2.250 otáček, takže turbo se ani nestihne pořádně zahřát a před parkováním musím vždy projet 5 kilometrů obcí do 40 km/hod., takže dochlazení na volnoběh není dle mého názoru zapotřebí :-) .
    Spolehlivost a výdrž jsou otázkou. Při řádné údržbě a slušném chování k turbu nevidím důvod, aby nebyl do 300.000 km zásadní problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto Gabo1

    Gabo1 27.05.17  11:05

    « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Ahoj Stephen. Dochladzuješ aj turbo po každej ostrejšej jazde, alebo nie? Tá spotreba je ozaj veľmi dobrá. Podľa Teba ako dlho vydrží tento motor jazdiť spoľahlivo? :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Gabo1

    Gabo1 27.05.17  11:00

    « Re: Ŕozvodový remeň/15 rokov

    Ahoj. Dúfam, źe ten rozvodový remeň vymeníš počas 15 rokov aspoň 2x. Aj remeň starne. Je to presne ako s olejom. Mnohí výrobcovia udávajú výmenu po 15 000 km alebo po roku. Príklad - ak najazdíš s autom len 2000 km za rok, nevymeníš olej predsa po 7 rokoch, ale po roku. A tak isto to je aj s remeňom. Ja by som ho tam dlhšie ako takých 5 rokov nenechával a nezáleží na počte najazdených km. Za ten čas možno prefajčíš/prepiješ 30 takých remeňov, tak naozaj sa neoplatí šetriť na takejto veci ;-)

    Pekný deň :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 22.04.17  18:17

    « Re: třicítka

    Dnes jsem to vzal do Retro auto muzea v plném obsazení a jel jsem dle předpisů. 173,5 kilometru s průměrem 70 km/hod. ukázal palubák 5,8 litru (dle tankování přidáva PP cca 0,15 litru na 100 km). Nikde jsem neměl nedostatek síly či výkonu (ani na dálnici). Stačilo nenechat otáčky spadnout pod 2.000 ot./min.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 06.04.17  08:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Jestli to motor pobere nebo ne záleží na mnoha faktorech. Na křivce průběhu točivého momentu, křivce výkonu (i když ten je pod 1.500 ot./min. zanedbatelný :-) ), na zpřevodování, váze vozidla a profilu místa jízdy (do kopce x z kopce).
    Přesto, že Avensis byl nepochybně těžší než Accent, měl dvoulitr rozhodně více točivého momentu než patnáctistovka. A pak záleží na přesném zpřevodování, jestli je převod dost lehký na to, aby to motor ještě utáhl nebo je převod už moc dlouhý (tedy těžký) a je potřeba podřadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 05.04.17  14:58

    « Re: Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Ďakujem, dúfam že bude slúžiť podobne dobre ako Avensiss, či Accent.

    Ešte k tým otáčkam motora (to som prehliadol). Ani ja nejazdím pod 1500ot. aj keď mi od týchto otáčok PC ukazuje radiť hore. Zistil som, že motoru je ohľadom spotreby jedno, či ide na 1500 alebo 2000 ot. Okamžitá spotreba je takmer rovnaká, ak nie nižšia pri 2000ot. Výnimku pri otáčkach tvorí len kruhový objazd. Tu sa už neunúvam radiť z 3 na 2 p.s.a prejdem ho 3 kou na 1200ot. bez toho, aby s tým mal motor problém. Accent 1,5 CRDi pod 1500ot s tým problém mal. Pritom mal (ak si dobre pamätám) krúťak 235Nm a 81kW. Toyota Avensiss 2,0 D-4D s otáčkami 1200 problém tiež nemala. Tak fakt neviem, od čoho to záleží...

    Pekné popoludnie.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 04.04.17  07:26

    « Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Jestli se kompresor odpojuje nebo ne jsem zatím nezkoumal, ale dnes tu leje jak z konve a zapnutá klima je u HYUNDAIe nutnost, jinak se okamžitě zevnitř "zapaří". Žádný pozorovatelný rozdíl v reakcích motoru, tahu ani při rozjezdech se neprojevil.

    Děkuji, také přeji jen šťastné kilometry a plnou spokojenost (i když ta už s Fordíkem je >:D ).
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 03.04.17  16:06

    « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Áno, tiež mi to tak vychádzalo, že ak motor je pri diaľničnej rýchlosti v maxime krútiaceho momentu, nemal by mu "dochádzať dych" a som rád, že ani nedošiel:-).

    K tou klímou vďaka za vysvetlenie...

    Ešte raz želám veľa šťastných km a nech Vám autíčko dobre slúži.

  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 03.04.17  15:25

    « Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Ono se dalo čekat, že to na dálnici nebude mít na 6. převodový stupeň problém. Na papíře má motor max. točivý moment od 1.500 ot./min. do 4.000 ot./min. pak teprve klesá, ale tam už nastupuje křivka výkonu k zajímavějším číslům. Jestliže na šestku má motor v 90 km/hod. rovných 2.000 ot./min. a každých 10 km/hod. znamená 250 ot./min. tak v dálničním tempu nemůže mít motor problém udržet rychlost, protože točivého momentu má pořád "stejně" a dost ;-) . Pokud pojede na tempomat, jen si přidá trochu benzínu navíc, aby zvládl případnou větší zátěž.
    Přestože mám automatickou klimu, tak jí do nastavení neustále "kecám" a kompresor je většinou vypnutý. Nicméně občas přepnu na automat a nemám problém s udržováním konstantní rychlosti ani při rozjezdech. Ale při jízdě se nikdy nedostanu pod 1.500 ot./min. a pokud po motoru chci nějaké zrychlení, tak při těchto otáčkách řadím dolů, protože motor je pořád ještě příliš syrový na to, abych ho trápil podtáčením.
    Ale u klimy to skutečně může být jen o tom, jak je připojování a odpojování kompresoru nastavené. Klidně je možné (nepátral jsem potom, jen vytvářím hypotézu), že kompresor se při určité míře zátěže (např. nízké otáčky a potřeba zrychlit) odpojí, aby neubíral výkon. Spousta aut uměla už před lety odpojit kompresor při sešlápnutí plynu až na podlahu, není důvod, aby se nemohl odpojovat dle míry zátěže. A u té Fábie může být prostě "natvrdo" a vypíná se jen při hrozbě namražení.

    Věřím, že motor 0,9Tce to taky dal, pokud se motor pohybuje v pásmu dostatečného točivého momentu, tak by to problém být neměl. To není ani tak otázka motoru, jako spíš jeho zpřevodování, některá auta vyloženě trpí přehnaně dlouhými/těžkými převody při honbě za nízkou normovanou spotřebou a limity CO2.
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 03.04.17  13:52

    « Hyundai i30 (Stephen)

    Stephen, ďakujem za túto informáciu, som rád že autíčko ide tak ako som predpokladal. Ešte by ma zaujímala jedna maličkosť. Môj EB ma prekvapil aj tým, že motor potiahne v nízkych otáčkach (1000-1200 ot) aj klímu, teda nemusím riešiť veci ako napr. idem sa pohnúť, tak musím buď vypnúť klímu, resp. točiť motor. Ako je na tom Vaša i30? Myslím si, že to nesúvisí s motorom, ale vyriešením klimatizačnej jednotky ako takej. Sused má novú Fábiu 1,2 TSI (81kW) a spomínal mi, že pod 2 000ot. nemôže zapínať klímu.

    A ešte jedna vec. Viem, že sme ukončili istú debatu, ale neodpustím si...ten kopec od Zadaru na Sveti Rok dalo aj Sandero 0,9Tce, 66kW na 6 p.s. Čítal som skvelé príspevky od Logan1....ja len tak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 01.04.17  19:10

    « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Potřeboval jsem dnes pracovně do Prahy a zároveň bylo tamtéž zapotřebí vyřídit i něco soukromě. Tak jsem do auta naskládal 3 dospělé včetně sebe a 1 dítě a vyjel. Kousek cesty je po dálnici bez poplatku a jezdím stejnou trasu běžně sám. Na dynamice v rámci limitů se obsazení významně neprojevilo, turbo v dálničním tempu fouká naplno a točivého momentu je tedy dostatek. Podřazování či zpomalování v kopci se nekonalo. Vliv na spotřebu byl menší než jsem čekal, PP se nějak nemohl rozhodnout, zda se oproti jízdě sólo zvýšila spotřeba o 0,1 nebo 0,2, takže to zřejmě vyšlo na zvýšení o 0,15 litru ;-) . V plném obsazení to ale vypadalo na pocitově menší vnitřní prostor oproti kombi minulé generace (dle sdělení obou dospělých pasažérek na pravé straně auta).
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 20.03.17  08:48

    « Re: Hyundai i30 (Stephen)

    OK, v tom prípade som si príspevok špatne vysvetlil....v každom prípade želám nech autíčko dobre slúži a veľa šťastných kilometorov :-)

    Inak v tej červenej je fakt krásne...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…