Ono se dalo čekat, že to na dálnici nebude mít na 6. převodový stupeň problém. Na papíře má motor max. točivý moment od 1.500 ot./min. do 4.000 ot./min. pak teprve klesá, ale tam už nastupuje křivka výkonu k zajímavějším číslům. Jestliže na šestku má motor v 90 km/hod. rovných 2.000 ot./min. a každých 10 km/hod. znamená 250 ot./min. tak v dálničním tempu nemůže mít motor problém udržet rychlost, protože točivého momentu má pořád "stejně" a dost ;-) . Pokud pojede na tempomat, jen si přidá trochu benzínu navíc, aby zvládl případnou větší zátěž.
Přestože mám automatickou klimu, tak jí do nastavení neustále "kecám" a kompresor je většinou vypnutý. Nicméně občas přepnu na automat a nemám problém s udržováním konstantní rychlosti ani při rozjezdech. Ale při jízdě se nikdy nedostanu pod 1.500 ot./min. a pokud po motoru chci nějaké zrychlení, tak při těchto otáčkách řadím dolů, protože motor je pořád ještě příliš syrový na to, abych ho trápil podtáčením.
Ale u klimy to skutečně může být jen o tom, jak je připojování a odpojování kompresoru nastavené. Klidně je možné (nepátral jsem potom, jen vytvářím hypotézu), že kompresor se při určité míře zátěže (např. nízké otáčky a potřeba zrychlit) odpojí, aby neubíral výkon. Spousta aut uměla už před lety odpojit kompresor při sešlápnutí plynu až na podlahu, není důvod, aby se nemohl odpojovat dle míry zátěže. A u té Fábie může být prostě "natvrdo" a vypíná se jen při hrozbě namražení.
Věřím, že motor 0,9Tce to taky dal, pokud se motor pohybuje v pásmu dostatečného točivého momentu, tak by to problém být neměl. To není ani tak otázka motoru, jako spíš jeho zpřevodování, některá auta vyloženě trpí přehnaně dlouhými/těžkými převody při honbě za nízkou normovanou spotřebou a limity CO2.