Recenze

Stephen (muž 42 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Hyundai Accent 1,3i 12V GLS

9,17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Accent, foto 1 Hyundai Accent, foto 2 Hyundai Accent, foto 3 Hyundai Accent, foto 4 Hyundai Accent, foto 5 Hyundai Accent, foto 6 Hyundai Accent, foto 7 Hyundai Accent, foto 8
Hyundai Accent, foto 9 Hyundai Accent, foto 10 Hyundai Accent, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Sandra Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:97500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1341 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 119 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,6 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 342 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,4

Popis vozu

Vůz již není v mém vlastnictví, prodáno 23. 5. 2005.

Překvapilo mě, jak málo Accentů X3 tu je, takže pojmu tuto "historickou" recenzi trochu zeširoka. Nejprve představím modelovou řadu a posléze se zaměřím přímo na můj bývalý vůz.

Accent X3 je pro automobilku HYUNDAI přelomový vůz. Když přicházel jako model roku 1994 na trh, byl to první model značky kompletně pocházející z vlastního vývoje. Všechny dosavadní modely byly buď čisté licence nebo výsledek více či méně společného vývoje s Mitsubishi. X3 byl první vlastní konstrukcí nejen vozidla, ale i nových motorů a převodovek.
Konstrukce vozu byla v podstatě konvenční. Do samonosné karoserie byl vpředu napříč umístěn motor, který poháněl přední kola prostřednictvím manuální (pětikvalt) nebo automatické (čtyřkvalt) převodovky. Přední náprava byla typu McPherson, zadní náprava byla víceprvková!!! Design byl tzv. bionický, velmi kulatý. Existovaly verze 3D, 4D (klasický sedan) a 5D. Zvláštností bylo, že verze 3D měla odlišnou (dynamičtější) příď než více na rodinu orientované modely 4D a 5D, ale zádě hatchbacků byly identické. Faceliftem prošel X3 pro modelový rok 1998, přičemž odlišnost přídí modelů 3D vs. 4D a 5D zůstala zachována (viz fotogalerie).
I motory byly úplně nové, s interním označením Alpha. Jednalo se o benzinové čtyřválce o objemech 1,3 a 1,5 litru, primárně s rozvodem OHC se třemi ventily na válec, objem 1,5 existoval i ve verzi DOHC se čtyřmi ventily na válec, kterým byl osazován model GT. Objem 1,3 byl k dispozici ve dvou výkonových verzích. Verze s výkonem 62 kW se dovážela i k nám, pro některé trhy existovala verze se sníženým výkonem na 55 kW (výkon se snižoval pomocí restriktoru v sání). Objem 1,5 disponoval výkonem 65 kW ve verzi 12V, varianta 16V pro model GT měla 74 kW, tedy kulatých 100 koníků.
Tato modelová řada byla velmi populární a obchodně rozhodně úspěšná. Měla líbivý design, slušný kufr, dostatek prostoru v interiéru, vynikající motory, slušnou výbavu a velmi dobrou cenu v kombinaci s dlouhou a rozsáhlou zárukou (3 roky nebo 100.000 km).

Když jsem 1. 4. 1998 nastoupil k jednomu pražskému dealerovi jako prodejce nových vozů značky HYUNDAI, už jsem předsudky vůči korejským vozům neměl, měl jsem za sebou nějaký čas na pozici prodejce u značky KIA a zjistil jsem, že "rejže" vůbec není tak špatná jak se říká. Ovšem povědomí veřejnosti bylo od toho dnešního značně odlišné. I přímé bojování Accenta s Felicií bylo úplně o něčem jiném než je dnešní situace na trhu. Accent se v té době nabízel ve výbavách LS a GS/GLS (ve dvou dalších stupních). Výbava LS byla oholená jak to jen šlo, měla užší pneu, vše manuální a neměla ani posilovač řízení. Ovládání ventilace bylo v táhlovém provedení (viz galerie). Výbava GS/GLS byla s motorem 1,3 o Kč 20.000,-- dražší a obsahovala posilovač řízení, el. ovládaná přední okna, el. ovládaná zrcátka, centrální zamykání, širší pneu (155 vs. 175), dělené zadní opěradlo, otáčkoměr, ovládání ventilace kruhovými ovladači v kombinaci s tlačítky atd. Pokud máte pocit, že proti dnešním standardům něco chybí, tak se vám to nezdá. Airbagy, ABS nebo klimatizace ani zdaleka nebyly samozřejmost. Airbagy byly součástí výbavy GLS2 pro verze 4D a 5D s motorem 1,5 12V, a to spolu s klimatizací. ABS se pro změnu dodávalo pouze do modelu GT s motorem 1,5 16V v karoserii 3D, a to spolu s airbagy, ale klimatizace ve výbavě nebyla.

Právě s tímhle Accentem jsem se přesvědčil o pravdivosti výroku: "Inu, svět je malý a o náhody v něm není nouze.". Těsně po mém nástupu jsem byl nucen řešit problém jednoho zákazníka, který o svého dosavadního Ponyho přišel při nehodě, objednal si tedy u nás Accenta 1,3 12V 5D GLS v tmavě zelené metalíze (kód barvy XT) na nějž složil zálohu, ale auto pořád nikde. Na mé dotazy mi dovozce (MOTOKOV) tehdy sdělil, že auta jsou v přístavu a protože stávkují dělníci, tak je dosud neměl kdo naložit na vlaky a poslat do ČR. S tím se pán spokojil a pak se během pár týdnů svého nového vozu dočkal. Až po letech jsem se dozvěděl, že skutečný problém bylo neuhrazení faktur za auta MOTOKOVem korejcům, kteří logicky auta do ČR nepustili :-).
Uplynulo pár let, já od prodeje aut odešel a auta pro svou potřebu jsem kupoval a prodával jak se objevila dobrá koupě nebo výhodný prodej. Auto jsem k životu každý den tenkrát nepotřeboval. Až mě v srpnu 2004 oslovil "tchán-kandidát" s prosbou, že by potřeboval slušný vůz. Zavolal jsem bývalému parťákovi, zda nemá něco z protiúčtu. Prozradil, že zrovna vykoupili pěkného Accenta. Tak jsme sedli do auta a vyrazili za kamarádem. A na place stál krásný Accent X3B v zelené metalíze s cca 92.000 km, právě ten na kterého pán tenkrát tak dlouho a netrpělivě čekal. Tchán-kandidát tehdy dospěl k závěru, že by takové pěkné auto při svém podnikání akorát zničil, a tak jsem si ho koupil já sám. Kromě poněkud popraskaného laku na pravé straně zadního nárazníku byl v perfektním stavu. Tak se ke mně vrátil a já si užíval svého prvního vlastního HYUNDAIe.

Za dobu našeho společného života od srpna 2004 do května 2005 jsme jen absolvovali STK+ME a výměnu předních destiček. Jinak jezdil bez investic a v naprosté pohodě.

Silné stránky

- výborný motor
- slušný kufr
- pohodlný a jistý podvozek
- spotřeba
- spolehlivost

Slabé stránky

- nějak si nevybavuji

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V říjnu 2004 jsme byli nuceni vyměnit při stavu tachometru 92.670 km přední destičky. I s prací to tenkrát bylo Kč 1.428,-- včetně DPH. Provedeno v Autoprofi České Budějovice za pár minut.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval přes kamaráda a prodal jsem ho soukromé osobě, takže vše v pohodě a bez problémů.

Závěrečné shrnutí

První vlastní HYUNDAI rozhodně nezklamal. Koneckonců má už pátého následovníka a ten pár evropských aut mezi Sandrou a Eliškou můj názor na tuto značku moc neovlivnilo.
X3B bylo výborné auto, které při patřičné údržbě fungovalo zcela spolehlivě. Dnes už nás tato auta pomalu opouští. S postupujícím věkem se jejich údržbě majitelé věnují čím dál méně a sůl spolu s drobnými, ale neopravovanými, škrábanci a ťukanci pomalu tato auta likvidují prostřednictvím rzi.
Já na něj budu vždycky rád vzpomínat. Líbil se mi, jezdil jak ďas a provozní náklady byly minimální. Nemluvě o tom, že to byla právě Sandra, kdo nás s mojí tehdejší partnerkou, dnes manželkou, stěhovala do našeho prvního společného bydlení :-D.

 

Novinky v recenzi

5.12.2012 08:30

Fotogalerie

Konečně jsem se dostal k nascenování původní fotky z kinofilmu. RZ není záměrně rozmázlá, byla při posledním prodeji vrácena.

28.11.2012 20:36

Fotogalerie

Veškeré fotografie v galerii jsou stažené z netu a mají ilustrovat celou modelovou řadu a její varianty. Fotku Sandry jsem našel jen jednu, a to ještě na kinofilmu. Dodám a jako hlavní foto ji nastavím hned po její digitalizaci.


Další vozy Hyundai Accent



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Když nás opouštěla měla najeto skoro 100.000 km a kromě spotřebního materiálu nebylo nic potřeba.

praktičnost
10

Zvenku malé, uvnitř velké. Takové kombinaci není co vytknout.

prostornost
10

Vpředu bez výhrad a vzadu nejezdím, takže nevím.

jízdní vlastnosti
10

Na svou dobu velmi dobré. Náklony v zatáčkách byly trochu výraznější, ale stopu držela statečně.

jízdní komfort
9

Bylo to auto laděné na komfort, takže na náš tankodrom akorát. Jen podběhy byly odhlučněny poněkud hůře, jako u všech HYUNDAIů.

provozní náklady
10

Příjemně nízké, to byla jedna z hlavních výhod tohoto modelu.

náhradní díly
10

Tenkrát stály jen o něco málo víc než na Škodovky, takže super.

výkon motoru
10

Ukažte mi druhou tak výkonnou třináctistovku...

spotřeba
10

... a přitom jsem s ní jezdil kolem šesti litrů.

hlučnost motoru
8

No, dole dobrý, ale v druhé půlce otáčkoměru už byl slyšet docela dost.

kvalita sedadel
10

Používám tu formulaci docela často - moje křivá záda mě z nich nebolela, takže bez výhrad.

brzdy
10

Nikdy jsem to nemusel ukecávat, vždycky jsem to ubrzdil :-). A bez problémů.

zavazadlový prostor
10

Vždy pobral veškeré moje krámy, takže bez výhrad.


Více o modeluHyundai Accent X3 (1994-1999)
Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001) Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

Dílenské zpracování se opět zlepšilo, cena je…

Hyundai Coupé Hyundai Coupé

Druhá generace modelu Coupe poněkud pozměnila image a…

 





Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Maradona už vládne v Brestu: obří džíp i prsten, těší se na Lukašenka

Maradona už vládne v Brestu: obří džíp i prsten,…

Legendární argentinský fotbalista Diego Maradona se dnes oficiálně ujal funkce předsedy Dinama Brest. Fanouškům…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…