Recenze

Stephen (muž 41 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai i30 1,6 GDi GO!

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21 Hyundai i30, foto 22 Hyundai i30, foto 23 Hyundai i30, foto 24 Hyundai i30, foto 25 Hyundai i30, foto 26 Hyundai i30, foto 27 Hyundai i30, foto 28 Hyundai i30, foto 29 Hyundai i30, foto 30 Hyundai i30, foto 31 Hyundai i30, foto 32 Hyundai i30, foto 33 Hyundai i30, foto 34 Hyundai i30, foto 35 Hyundai i30, foto 36 Hyundai i30, foto 37 Hyundai i30, foto 38 Hyundai i30, foto 41 Hyundai i30, foto 42 Hyundai i30, foto 43 Hyundai i30, foto 44 Hyundai i30, foto 45 Hyundai i30, foto 46 Hyundai i30, foto 47 Hyundai i30, foto 48 Hyundai i30, foto 49 Hyundai i30, foto 50 Hyundai i30, foto 51 Hyundai i30, foto 52 Hyundai i30, foto 53 Hyundai i30, foto 54 Hyundai i30, foto 55 Hyundai i30, foto 56 Hyundai i30, foto 57 Hyundai i30, foto 58
 

Technické info

Přezdívka auta Karamelka Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,9 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Pěkný den čtenářům "našeho" serveru o autech. Dovoluji si Vám představit nejmladšího člena garáže a jeho cestu do rodiny.

Říká se, že odříkaného chleba si člověk dá největší krajíc, tohle auto je toho dalším příkladem. Už od přestavení i30 generace GD se netajím tím, že se mi to auto nelíbí, že z něj špatně vidím atd. A nakonec ho stejně máme doma. Jak se to vlastně stalo?
Na počátku května tohoto roku jsme dokončili operaci "bydlení". Byty v panelácích na pražských sídlištích jsme prodali a našli nejvhodnější dvougenerační dům v městysi ve Středočeském kraji kousek za Prahou po D10. Stěhování jsme nějak přežili, dům jakžtakž zabydleli, značnou část věcí vybalili. Městys i dům splňovali téměř všechny požadavky, až na jeden - přímé spojení veřejnou dopravou do Prahy. Do Prahy se samozřejmě dostat dá, ale s přestupem, a to stojí čas. Obětovat na jednu cestu do Prahy téměř hodinu je prostě moc. A tak došla manželka k závěru, že i když řidičák dosud nevyužívala, pustí se do toho. Musím jí touto cestou vyjádřit obdiv! Dvacet nám už dávno není, takže bylo od počátku jasné, že to samo nepůjde. Nicméně kamarád mající autoškolu se netajil až nadšením, jak jí to jde, i když za volantem neseděla asi 7 let. Rozhodnutí jezdit padlo, ale čím? Primární úvaha samozřejmě směřovala k ojetému autu, s ohledem na moje vazby ideálně buď HYUNDAI nebo KIA. Ale nebránil bych se ani jinému autu, kdyby to dávalo ekonomicky smysl. Strávil jsem snad 3 týdny hledáním vhodného řešení. I do AAA a AutoESA jsem vstoupil. A zase odešel, prostě to nedávalo smysl, ceny neodpovídaly nabízené hodnotě. Nakonec jsem našel krásného Accenta LC, třídvéřák, rozumné kilometry i cena.
Jenže pak do výběru zasáhly další dvě roviny rozhodování.
První byla bezpečnost - řidič začátečník má dost práce sám se sebou, na eliminaci případných chyb druhých mu kapacita moc nezbývá. Opravdu jsem se nebál fatální chyby manželky, ale při tom jak lidi dnes jezdí není až tak úplně nemožné, že Vás někdo sestřelí. A pak je vám auto 12 let staré houby platné, vyndají vás rovnou z kufru. Takže jsme se od ojetin kolem 50-70 tisíc posunuli k autům do tří let věku. A nadešla otázka co vlastně hledáme.
A vstoupila do toho druhá rovina. Ano, máme před domem Tusíka, ale to je auto služební, dnes je a zítra být nemusí. Nemluvě o tom, že financování skončí v říjnu 2017 a je prakticky jisté, že Tusík firmu opustí. A zda jej odkoupím či ne, zda dostanu jiný služebák či ne, to jsou otázky, na které odpověď zatím není a hned tak nebude. Dospěli jsme tedy k závěru, že než hledat "nákupní tašku" a za rok řešit, že máme všeho všudy jedno malé auto na 3 dospělé a jedno dítě, tak prostě teď pořídíme auto schopné plnit roli rodinného vozu a co bude za rok se uvidí. Ale my nebudeme za rok pod tlakem.
A hledání začalo na novo. Ovšem ceny zánovních aut mě poslaly do kolen. Když jsem oslovil "svého" prodejce s žádostí o nabídku na nová auta, tak jsem přestal nabídky ojetin zkoumat. Cenový rozdíl nebyl nijak zásadní.
První kolo výběru máme za sebou, vybíráme nový rodinný vůz s benzínovým motorem (při nájezdu do 15.000 km ročně nedává nafta prostě smysl). Co nám může HYUNDAI v červenci 2016 nabídnout? Končící generaci i30 s karoserií hatchback nebo kombi a ix20. První z výběru "vyletěl" hatchback. Jednak má poměrně malý kufr na naše potřeby, ale hlavně právě zmizel z nabídky a jen se doprodávají skladovky. A nic zajímavého tam nebylo. Já osobně bych preferoval ix20 s motorem 1,6 CVVT. Samotnou ix20 s motorem 1,4 CVVT jsme měli ve firmě a úplně mi učarovala flexibilita jejího interiéru, výborný výhled, vyšší posaz s pohodlnějším nastupováním. A motor 1,6 CVVT jsem měl v minulé i30 a byl super. Jenže přišlo JENŽE. Auto je to sice bezva, ale importér se k němu chová poněkud macešky. Sice existuje cenově celkem zajímavá verze s motorem 1,4, ale její výbava je pro mě prostě nedostačující. A když došlo na porovnání cenových nabídek ix20 a i30 kombi, tak i30 se silnějším motorem a lepší výbavou vycházela skoro o Kč 100.000,-- levněji.
Takže jsme objednali auto, které se mi sice moc nelíbí, ale je praktické a má z mého pohledu kompletní výbavu jen kvůli ceně. A trochu i barvě, manželka dlouho vybírala barvu, a i přesto, že primárně byla ve vedení vínová, nakonec zvolila Orange Caramel, protože je prostě jiná. Mimochodem, z nabídky už zmizela.

Tak to bychom měli proč a teď se ve stručnosti podíváme co to vlastně máme v garáži.
Domnívám se, že nějaký detailní popis auta, jehož výroba během pár měsíců skončí a které tu je popsáno mnohokrát (a některé recenze jsou obzvlášť zdařilé - např. tato http://moje.auto.cz/vorlajz/mysak.html) by bylo tak trochu nošením dříví do lesa. Tedy velmi stručně. Konstrukčně se jedná o naprosto konvenční kombi segmentu C se samonosnou karoserií, motorem vpředu napříč spřaženým s manuální převodovkou. Podvozek je vpředu řešen vzpěrami McPherson, vzadu je víceprvková náprava, jejímiž největšími klady jsou menší hlučnost a přeci jen preciznější vedení zadních kol než je tomu u obyčejné "vlečky". Manuální převodovka se šesti stupni je naprosto běžná, poněkud exotický je použitý motor. Atmosférické benzíny jsou ohroženým druhem. A tento motor má navíc přímé vstřikování paliva. Můžu porovnávat tento motor s motorem 1,6 MPi, který má o 11 kW nižší výkon. Je zajímavé jak mají tyto dva motory odlišné charaktery. Že má GDi jadrnější zvuk, to s ohledem na konstrukci vstřikování nepřekvapí, více mě překvapil fakt o kolik je slabší motor ve spodním spektru otáček silnější/pružnější. To platí do zhruba 2.000 otáček, pak převezme GDi iniciativu a výrazněji zabere. Je pak na každém řidiči resp. stylu jeho ježdění, který motor je mu svou charakteristikou bližší. Je faktem, že pro začátečníka, který nemá rozjezdy úplně v noze, je slabší motor přívětivější.
Bohužel je součástí výbavy též ekoteroristický vynález vylízanců z Brusele - systém stop-start. Auta vybavená tímto nesmyslem mají o 5 mm sníženou světlou výšku (výsledných 135 mm je fakt na hraně), místo běžného startéru a alternátoru mají startér-generátor a též silnější (snad gelovou) baterku. Celé se to obchodně jmenuje ISG a hned po startu to vypínám!

Co je v kontextu naprosto konvenční konstrukce na tomto konkrétním autě možná zajímavější je jeho výbava a estetické provedení.
Jedná o vůz, který prošel v rámci českého trhu mnoha proměnami názvů této konfigurace. Poprvé se tato výbava objevila na autosalonu v Ženevě a vázala se ke sponzorství fotbalového mistrovství. Dostala prostý název GO!, který je formou štítku uváděn na B sloupku.
Přesná konfigurace obsahuje mimo jiné duální automatickou klimatizaci, všechna okna s elektrickým ovládáním (ovšem jen řidičovo umí jednodotyk a to jen směrem dolů), integrované autorádio s BT HF a ovládáním na volantu, třístupňově nastavitelnou účinnost posilovače řízení (za mě zbytečnost, rozdíly nejsou tak velké, takže pořád Normal), přední světlomety s přisvětlováním do zatáček, zadní parkovací senzory s grafickým znázorněním vzdálenosti překážky v přístrojovém štítu, tmavá zadní okna, litá kola 16 palců, kožený volant s vyhříváním (to je fakt super věc), vyhřívaná přední sedadla, zadní LED světla, tempomat s omezovačem rychlosti. A pak designové odlišení interiéru, které vychází z toho, co bylo původně jen v Turbu - černý strop včetně obložení bočních sloupků a antracitové okrasné lišty na palubní desce, výplních dveří a volantu místo standardních stříbrných (srovnávací foto v galerii) doplněné modrým prošitím sedadel a volantu a modrými logy i30 na předních opěrkách.
Tuto celkem kompletní výbavu jsem doplnil gumovými koberci, gumovou vanou do kufru, vnitřní žárovky jsem vyměnil za LED (čistě kvůli svítivosti), kola chrání bezpečnostní matice a zkrášlují čepičky ventilků s logem HYUNDAI, motorizaci prozrazuje štítek GDi původem z amerického Accentu, chování řidiče a ostatních účastníků provozu monitoruje palubní kamera. Poslední úpravy představují boční ochranné lišty a plastová ochrana hrany nárazníku.

Ještě jedna poznámka. Motory s přímým vstřikem mají mnohem větší tendence k úsadám karbonu. Tak jsem trochu pátral a dospěl k závěru, že ideálním palivem pro Karamelku bude Verva 100 od Benziny. Je aditivovaná (podle mých informací fakt kvalitně), vyšší oktanové číslo motoru rozhodně neuškodí ;-) a jako bonus nejsou benzíny 98+ przněny biopříměsí.
Takže Karamelka tankuje výhradně Vervu 100 na Benzině na Lehovci u stojanu číslo 6 :-D.

Po těch pár kilometrech a pár měsících co auto v rodině je, je na nějaké hlubší analýzy moc brzy. Nicméně to není první auto tohoto typu v okolí, takže se dá očekávat, že bude dělat to, co se od něj očekává bez problémů.

18. 8. 2016 - 1.658 km
Tak základní záběh máme za sebou. Poslední kilometry jsem motor skutečně nešetřil, a tak jsem dospěl k závěru, že výměna oleje neuškodí. Ano, primární záběh mají motory za sebou už na brzdě, ale jistota je jistota.
Teď je auto připraveno k "předání koncovému uživateli".

24. 8. 2016 - 1.999 km
Tak to je nemilé. Byla to běžná chyba řidiče začátečníka pramenící z nedostatku správného odhadu (u tohoto auta znásobená naprostou nepřehledností karoserie). Pravý přední roh vozu se velice intimně sblížil s betonovým sloupem. Škody na autě moc hrozivě nevypadají, na sebevědomí řidičky to ale asi napáchalo větší škody. No, uvidíme.

5. 10. 2016 - 3.689 km
Aut o která se starám je čím dál víc a teď se má po ránu ochladit. Takže manželce raději přezouvám auto mezi prvními. Uvidíme jak si pneu Matador MP92 povedou. Bývaly doby, kdy jsem všechna auta měl na zimu na Matadorech a nemohl jsem proti nim říct křivé slovo. Ukáže se kam se vývoj posunul.
Na Continentalech z prvovýroby jsme tedy najeli 3.681 km, přičemž většinu této vzdálenosti jsem najezdil já. Průměrná spotřeba 6,38 litru je na víceméně syrový motor pěkná.

31. 3. 2017 - 8.672 km
Tak zima skončila už i pro Karamelku. Musím uznat, že si v zimním období vedla dobře, plasty to i v krutých mrazech zvládly bez vrzání. Matadory se ukázaly jako pneu s dobrým záběrem na sněhu i ledu, chování na mokru při teplotách kolem nuly bylo též dobré. I hlučnost byla v rozumných mezích.
Na zimních pneu jsme najeli celkem 4.983 km při průměrné spotřebě 6,8 litru. Většinu kilometrů už najezdila manželka, takže spotřebu považuji za velmi dobrou.

21. 7. 2017 - 12.345 km
Využil jsem faktu, že měla manželka dovolenou, a auto tudíž nepotřebovala, a na skoro 3 týdny jsem si Karamelku půjčil. Najezdil jsem přes 1.100 kilometrů a dle tankování vykouzlil průměrnou spotřebu přesně 5,9 litru. Mile mě překvapilo jak pěkně si motor sedl, zcela v pohodě se sbírá již od 1.500 otáček, takže např. šestý převodový stupeň auto vezme už v 70 km/hod. - samozřejmě za předpokladu, že není plně naložené a neočekává se dynamická jízda. Pozitivní je, že navzdory tankodromu po kterém jsme nuceni jezdit v interiéru stále nic nevrže, podvozek nevykazuje vůle ani hluk, pěkně tlumí a je dostatečně jistý. Zřejmě si na sebe s manželkou zvykli, protože žádosti o auto s automatem v poslední době vymizely ;-) .

19. 10. 2017 - 14.614 km
A léto dnes skončilo i pro Karamelku. Na letních pneu najela pouhých 5.942 km (z čehož jsem více jak 1.100 km najel já :-D ) při průměrné spotřebě 6,45 litru. Vezmu-li v potaz charakter provozu a pořád ještě značnou nevyježděnost mojí drahé polovičky, tak je to velice slušný výsledek. Závady se žádné neobjevily, se spokojeností na 100% jedeme dál vstříc zimě.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vyzkoušené vozy:

2. 2. 2017 - IONIQ electric CP
Protože má naše společnost něco společného s elektřinou tak jsem si řekl, že využijeme pravidelného servisu jednoho z našich firemních vozů a jako náhradní vůz si půjčíme nový IONIQ v čistě elektrické verzi a okusíme "budoucnost".
EXTERIÉR - Design je věc velice subjektivní, ale za sebe musím přiznat, že se mi IONIQ opravdu líbí. Čistý základní tvar karoserie prozrazuje maximální důraz kladený na aerodynamickou čistotu. Přitom se nezapomnělo na praktičnost, kterou liftbacky disponují jaksi od přírody. Poněkud zvláštní je na první pohled plná maska elektrické verze, a to ještě zvýrazněná šedou barvou. Za sebe bych volil matnou černou, zejména v kombinaci s moc pěknou modrou barvou, ve které byl vyveden zkoušený vůz. Nejsem sice velkým příznivcem chromu na čemkoliv, co má délku menší než 5 metrů a nemá původ v Detroitu, ale tady ho není tolik, aby rušil. Za vzhled tedy "za jedna" a nastoupíme.
INTERIÉR - Už jsem to zmiňoval mnohokrát - horizontální členění palubní desky mi vyloženě vyhovuje a líbí se mi, takže palubní deska IONIQu je přesně podle mého gusta, veškeré ovladače jsou rozmístěny v logických celcích, mají správnou velikost, jsou na očekávaných místech. Ovladače mají pevně daný chod a příjemnou povrchovou úpravu.
Nový infotaiment má stejný způsob fungování jako v nové i30 PDe, po velice krátké době jsem si na jeho fungování zvykl, dobře se v něm orientuje a má rychlé reakce.
Překvapila mne velikost interiéru, která je rozhodně dostatečná pro 4 dospělé ve všech směrech, nastupování na přední sedadla je pohodlné, na zadní to kvůli svažující se střeše chce trochu obezřetnosti, ale rozhodně to není nepříjemné. Samotná sedadla jsou pohodlná, přiměřeně tvrdá i dostatečně rozměrná (už mám metrák, takže malé sedadlo mi fakt nestačí :-( ).
Zavazadelník je rozhodně dostatečný, za poměrně neobvyklé považuji použití krycí roletky, namísto u liftbacků obvyklého pohyblivého plata. Za mě rozhodně sice bezvýznamné, ale plus.
V interiéru stojí za zmínku ještě tři detaily - zajímavě tvarované madlo na zavření dveří, ovládání "převodovky" a přístrojový štít, resp. display. Fotografie v galerii mají rozhodně větší vypovídací hodnotu než stovky slov.
JÍZDA - Pro člověka, který elektromobil používá denně to není nic neobvyklého, pro mne to i po těch desítkách let kolem aut byla zkušenost úplně nová. Je opravdu hnusně, mrzne, sníh se mísí s deštěm, tvoří se ledovka. IONIQ čeká venku, ale naštěstí u nabíječky. Odemykám vůz, aby bylo možno odpojit napájecí kabel, prodejce byl tak hodný, že zapnul předehřátí vozu, takže auto má čistá skla a je v něm krásně teplo (ano, nezávislé topení v obyčejných autech to umí také, to tak nové zase nebylo). Startování tady neprobíhá, jen probuzení auta tlačítkem "START". Rozsvítí se všechny displaye, podsvítí se ovladač "převodovky", stačí stisknout "D" a pustit brzdu. Auto se bez sebemenšího hluku rozjíždí. Převod je zde přímý, takže převodovka v autě zcela chybí, to je velice zvláštní pocit, protože zrychluje stále kontinuálně bez jakéhokoliv přerušení toku energie na kola a za stále stejného zvuku, sílí pouze svist vzduchu kolem karoserie a začínají být slyšet pneumatiky. Na rychloměru v tu chvílí ale rychlost vyjadřují už 3 číslice. Pokud se pohybujete v rychlostech městského resp. příměstského provozu je v autě naprosté ticho.
Naladění podvozku se též povedlo, auto je pevné, přejezd nerovností je klidný, tichý a auto nerozhodí. V zatáčkách se zbytečně nenaklání, stopu drží statečně a pokud už s fyzikou začne prohrávat je čitelně nedotáčivý. Tím vším ovšem nijak netrpí komfort, který byl samozřejmě při ladění na prvním místě.
Po chvíli už jsem se trochu rozkoukal a začal pořádně vnímat co mi auto sděluje v levé části přístrojového štítu. Je zde stupnice odspodu nahoru modrá, posléze zelená a nakonec bílá. Detekuje práci s energií. Jízda běžným tempem se odehrává v zelené části stupnice, jízda na "plný plyn" v bílé a rekuperace v modré. Pod volantem jsou pádla, ale nikoliv k řazení, slouží k ovládání míry rekuperace. Tu lze nastavit ve třech stupních, první bych definoval jako pro běžnou jízdu, druhý pro jízdu z prudších kopců a třetí jako náhradu brzd. Po pár kilometrech už jsem se natolik aklimatizoval, že jsem pádla používal ke korekci rychlosti a pedál brzdy používal jen k dobrždění a následnému úplnému zastavení.
ZÁVĚR - Jaká je tedy "doba elektrická"? Jsem ve svém věku už dalek nějakému propadání bezuzdnému nadšení, ale musím přiznat, že tohle konkrétní auto je výborné řešení běžného dojíždění do práce. I v těchto mrazech zvládne bez problémů dojezd 200 km, v příznivějších povětrnostních podmínkách by deklarovaných 280 km neměl být problém. Elektromotoru je jedno jak dlouhou trasu zrovna hodláte ujet, krátké trasy mu na rozdíl od spalovacích motorů nevadí. A kolik z nás ujede denně za prací, nákupy a vyzvedáváním dětí více než oněch 200 kilometrů? Jediným problémem tohoto auta je v tuto chvíli cena, skoro milion je prostě hodně, i když provozní náklady jsou momentálně zlomkem toho, co nás stojí auta se spalovacím motorem.
Pokud se cena dokáže přiblížit k mnou akceptovatelné rovině, určitě IONIQ bude mezi kandidáty na příštího obyvatele naší domácí garáže. Pro manželku na dojíždění do Prahy by byl naprosto ideální!

19. 10. 2017 - IONIQ hybrid CP
Když už jsme v únoru měli možnost vyzkoušet čistě elektrickou variantu, nedalo mi to a při pravidelné prohlídce svého vozu, na níž navázalo přezutí Karamelky, jsem si půjčil IONIQ v hybridní verzi, tedy v té, která přišla na náš trh jako první.
O exteriéru a interiéru platí v podstatě totéž jako u elektrické varianty, najde se pár drobných rozdílů - maska, která potřebuje otvory pro chlazení spalovacího motoru, jiná zadní světla, v interiéru volič převodovky DCT místo tlačítek nebo trochu odlišný přístrojový štít (co se zobrazovaných údajů týče).
Hybrid má oproti elektrické verzi hlubší kufr pod jehož podlahou nejsou baterie. Je tedy větší, ale zase má opravdu výrazný schod (vždy je něco za něco). Detailem, který se mi velmi líbil, je držák nápojů, který má výřez udělaný tak, aby se do něj dal dát i hrnek s uchem ;-) .
V tomto místě se chci zaměřit na rozdíly mezi hybridem a druhou a třetí generací i30, protože právě tato 3 auta jsem během dneška vystřídal.
Začnu zvukem/hlukem. Že bude IONIQ od podvozku lépe odhlučněn než druhá generace i30 se dalo s ohledem na konstrukční věk obou vozů očekávat, překvapilo mě ovšem, že oproti i30 třetí generace je IONIQ od podběhů výrazně hlučnější, přičemž porovnáváme vozy na letních pneu. Tak trochu nepříjemné překvapení pro mě bylo i odhlučnění motoru 1,6 GDi (i když pracujícího s Atkinsonovým cyklem), který je použit v i30 druhé generace. Motor v IONIQu má "hrubší" zvuk, řekl bych, že je i hůře odhlučněn. V přístrojovém štítu není otáčkoměr, ale při potřebě výraznějšího zrychlení mi přišlo, že není použita převodovka DCT, ale CVT - motor vyletí do otáček, řve, ale nějaké velké zrychlení se v první chvíli nekoná - zvláštní.
Samostatnou kapitolou jsou brzdy. Při jízdách s elektrickou verzí jsem to nepozoroval, protože jsem téměř výhradně brzdil elektromotorem a brzdný účinek dávkoval pádly pod volantem. Ale pochopil jsem, co měl Honza Koubek v Meziplynu na mysli tím, že brzdy potřebují odladit. Jakmile sundáte nohu z plynu, začne elektromotor rekuperovat, v prvních milimetrech dráhy brzdového pedálu rekuperace zesílí, až při dalším pohybu pedálu se připojí běžné brzdy. V provozu se na to dá zvyknout rychle a pracovat s tím tak, aby rekuperace byla co nejefektivnější, ale velký problém nastal při parkování ke zdi garáže. Měl jsem opravdu obavy, že zdí projedu, po puštění brzdy se chvíli nic neděje, pak elektromotor zabere a auto se rozjede celkem rychle, jemně, jen pro lehké dobrždění, šlápnete na brzdu a nic se neděje, přišlápnete a přijde efekt "zadupnuto". Pro manévrování ve stísněném prostoru naprosto nevhodné - odladění je skutečně nutnost.
Další zvláštní kapitolou je spotřeba. Záměrně jsem auto používal úplně stejně jako svojí i30 třetí generace s motorem 1,0 T-GDi - primárně příměstský a městský provoz, dálnice do 10%. Výsledek? Spotřeba dle PP 4,8 litru, tedy rozdíl pouhé 0,2 litru ve prospěch hybridu.
O peníze jde vždycky až na posledním místě, takže si projdeme i cenu a výbavu. Vůz v zapůjčené konfiguraci stojí včetně velurových koberců a povinné výbavy Kč 879.579,-- vč. DPH. To je ranec. Co za to? Vlastně dost zvláště poskládaná výbava, opět se nabízí srovnání s mojí i30 třetí generace, která má téměř stejnou spotřebu a její ceníková cena byla Kč 499.990,-- vč. DPH.
IONIQ má navíc kožená sedadla s odvětráváním (vyhřívání sedadel je v obou autech), startování tlačítkem, sportovní pedály (fakt mi nevyhovují), podsvětlení klik, nějaké to chromování a tím to vlastně končí. IONIQ má bi-xenony, i30 LED takže remíza, navigace je v obou. Ale i30 má automatické dojezdy nahoru i dolů na všech oknech, IONIQ jen vpředu, i30 má zatmavená zadní boční skla, IONIQ nemá a nemá ani přední mlhovky (což zrovna v tom mléce včera byl velký fail). Ve výbavě tak jsou věci zcela zbytné, ale úplné samozřejmosti v ní chybí.
IONIQ hybrid je technologicky zajímavé auto, ale z čistě ekonomického pohledu nedává smysl ani trochu. Je drahý, složitý, ve výbavě chybí v této kategorii úplně samozřejmé věci a přitom má prakticky stejné provozní náklady jako obyčejný hatchback stejného segmentu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Silné stránky

- cena v poměru k výbavě, výkonu a prostoru
- záruka

Slabé stránky

- jako u každého HYUNDAIe - odhlučnění podběhů
- přehlednost karoserie
- výhled z auta, ale to se hodně liší podle toho, jak přesně máte nastavenou sedačku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

18. 8. 2016 - 1.658 km
Možná si o mně myslí, že jsem cvok, když měním olej už teď, ale samozřejmě mi olej vyměnili na počkání. A to jsem se zapomněl objednat.

24. 8. 2016 - 1.999 km
Velice rádi nás vidí, na novém autě moc nevydělali, tak se pojistná událost hodí. Co na první pohled vypadalo jako odřený nárazník je mnohem výživnější. Kromě nárazníku je odrbaná i maska a její lišty (ty neexistují jako jednotlivé díly, takže celá maska), odřený PP světlomet, odřená PP mlhovka i její rámeček, nějaký ten držák a zlomená hrana výztuhy nárazníku. Sakumprásk škoda skoro Kč 62.000,-- vč. DPH. Ještě, že spoluúčast je nula a první škoda je bez vlivu na pojistné :-D . Za týden bylo auto opravené, a to perfektně!

5. 10. 2016 - 3.689 km
Přezuto na počkání, tentokrát jsem se objednat nezapomněl :-) .

21. 7. 2017 - 12.302 km
Rok utekl jako voda a máme za sebou první pravidelnou prohlídku. Vyměněn motorový olej včetně filtru, pylový filtr, byla porovnána geometrie (přeci jen jezdíme po českých silnicích), vydezinfikována klimatizace a seřízená ruční brzda. Po dobu údržby byl k dispozici náhradní vůz. Vše proběhlo dle domluvy a za velice příznivou cenu. A jedeme dál :-).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Opět vynikající spolupráce s paní Bašusovou z HyundaiCentra Praha. Auto jsem ve finální fázi objednával po telefonu (do poslední chvíle se řešila barva). Trochu jsme si zkomplikovali převzetí, protože jsem nechtěl s autem odjíždět na papírové značce, ale rovnou s přihlášeným. Jenže zrovna na "našem" registračním místě nějak nebyli ve formě. Takže jsem s autem stejně odjel na papírové značce o pár dní později než byl původní plán. Značky nakonec měly zpoždění týden, což samozřejmě není ani v nejmenším chyba prodejce, to je prostě úřední šiml :-(.

 

Novinky v recenzi

15.3.2017 15:12

Zástěrky

Po té, co jsem včera nechal namontovat přední a zadní zástěrky na svou služební i30, dostala přední a zadní zástěrky dnes i Karamelka. Foto v galerii.

3.2.2017 13:16

Doba elektrická

Měl jsem možnost strávit půl dne s IONIQem Electric. Stručné hodnocení je uvedeno v recenzi.

28.11.2016 10:28

Fotogalerie

Konečně bylo pěkně a byl i čas auto umýt a udělat pár fotek. Galerie je tak doplněna o fotky aktuálního vzhledu a nových detailů.

28.10.2016 20:48

Fotogalerie

Aktuálně počasí nepřeje ani mytí ani focení. Jakmile se nám počasí trochu umoudří udělám aktuální fotky a galerii doplním.


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím je to pořád nové auto, ale zkušenosti s ostatními i30 generace GD jsou v tomto směru pozitivní.

praktičnost
10

Velký kufr, dostatečný prostor a přitom kompaktní rozměry. Takže bez výhrad.

prostornost
9

Nikdy to není tak dobré, aby to nemohlo být lepší. Místa na nohy vzadu by mohlo být trochu víc.

jízdní vlastnosti
9

Auto je naladěné bezpečně, je předvídatelné, nicméně těžší záď je při ostré jízdě (k níž ale auto není určené!) znát a umí se i utrhnout.

jízdní komfort
9

Pořád mě nepřestává překvapovat jak tohle auto žehlí nerovnosti, a to má ještě snížený podvozek o 5 mm v rámci vybavení ISG. Jen ty podběhy jsou pořád odhlučněné tak na 50%.

provozní náklady
10

Jsou přiměřené kategorii vozidla. Vždycky to jde levněji, je ale otázka zda lépe a zda to nakonec v celkovém účtu nebude dráž. Kompletní přehled nákladů je na Spritmonitoru.

náhradní díly
10

Možná, že na Škodovky jsou levnější, ale v kontextu trhu jsou ceny spotřebního materiálu přiměřené. Cena předního světlometu (Kč 14.000,-- vč. DPH) je ovšem totální úlet. Ale proto auta pojišťujeme ;-).

výkon motoru
10

Nevím o atmosférické šestnáctistovce, která by měla vyšší výkon. Jde nádherně za plynem až k omezovači. Ano, pro koně se musí nahoru, ale nad třemi tisíci se motor jakoby znovu probudí a nad čtyřmi a půl k tomu nádherně zpívá.

spotřeba
9

Jako u každého benzínu hodně záleží na stylu jízdy. Průměr je zatím do 6,5 litru, pokud se dlouhodobě udrží pod 6,8 litru budu spokojený, příměstský provoz je na spotřebu mor.

hlučnost motoru
10

V běžných rychlostech o motoru není téměř vědět. Ozve se až když začnete jet pilu, ale tam ho slyšet chcete a ten zvuk je fakt pěkný.

kvalita sedadel
10

Píšu to pokaždé - nebolí mě z nich záda, takže super.

brzdy
10

Jsou zatraceně jedovaté. Kdo to auto nezná a poprvé do něj sedne se při prvním brždění třískne hlavou o čelní sklo. Ale dávkují se velice dobře a účinek mají rozhodně dostatečný.

zavazadlový prostor
10

Má krásně pravidelný tvar, je dost hluboký i vysoký a pod podlahou má krásný organizér, do něhož se dá uklidit spousta drobností. Takže bez výhrad.


Více o modeluHyundai i30 (2011-)
Hyundai i30 1.6 CRDi – Opravdu ujede všem? Hyundai i30 1.6 CRDi – Opravdu ujede všem?

Od základu nová, třetí generace Hyundaie i30 se v reklamě…

Hyundai i30 kombi oficiálně. Vypadá jako Mercedes CLA Shooting Brake Hyundai i30 kombi oficiálně. Vypadá jako Mercedes CLA Shooting Brake

Po upoutávce, kterou automobilka Hyundai vypustila do…

 





Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec: Obětoval život pro přítelkyni

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec:…

Stovky lidí se přišly rozloučit s tragicky zesnulým Davidem Ď. (†29), jehož nemilosrdně popravil střelou do…

 

iSport.cz

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak jednou z dvaceti pokusů!

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak…

Máte rádi numerologii? Hokejisté Bostonu zvítězili v devíti z posledních jedenácti utkání, David Pastrňák…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…

Kuřimská kauza a Luciferův efekt. Vychází nový román Adély Knapové, angažovaný a aktuální

Kuřimská kauza a Luciferův efekt. Vychází nový román…

Reportérka Reflexu Adéla Knapová v těchto dnech vydala v nakladatelství Fra svou třetí knihu, román s názvem…