Diskuse

Hyundai i30 (2017)

14.3.2017

První i30 třetí generace na moje.auto.cz. Budu se muset snažit :-) . Nepatřím k lidem, kteří musí mít ihned každou novinku, jsem v tomto směru spíš…

 

Hyundai i30 (Stephen)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 43 Reagovat !

    foto orgasmic

    orgasmic 14.03.  22:02

    Motor

    Když bys bral klidně 2.0 atmo, tak proč si nevzal 1.4T? >:D

    Design je subjektivní, ale zezadu parodie na Golf a interiér docela hrůza, hlavně ten panel info systému :no:
    • 20 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 15.03.  07:35

      « Re: Motor

      Třeba proto, jak jsem psal v recenzi, že na přelomu ledna a února jiný benzinový motor v nabídce nebyl.
      Vzhled mě primárně tak netrápí, mám auto nejlepší značky na světě - služební. Ale když se mi líbí, je to bonus.
  • 20 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 14.03.  22:11

    Pěknej drak :-)

    Zdravím dlouholetého majitele vozů Hyundai,
    první recenze a moc pěkná, samozřejmě jsem zvědavý jak si bude vést po větší porci km. Nová i30 vypadá hodně povedeně a ta červená k tomu vyloženě pasuje.

    Spotřeba je parádní, až bude tepleji + letní obutí a po záběhu, určitě budeš pod 5-ti litry, nicméně celoroční průměr může být okolo 5,3 :yes:

    Chválím, že propaguješ benzín plaketou T-GDi a Hyundai, že je víčko nádrže vlevo, (mimochodem Hyundai a Kia mají přívodní potrubí do nádrže řešené tak, že je nelze vysát, další malé plus). Když bych si měl vybrat, jestli Rapid Spaceback 1,0TSi, nebo toto, tak není o čem a beru i30. Naopak Golf/Leon mi dávají smysl ve výkonnějších verzích. Nejvážnějšího konkurenta bych viděl ve Focusu, kde se u 1,0EB dělají rozvody až po 200-250tkm.

    Zatím mám ještě starší Elantru, která je skvěle vymyšlená a velmi kvalitní (přeci jen poslední rok výroby, na druhou stranu už si se mnou docela užila >:D ), výkyvy v kvalitě měla, podle mě, první generace i30, současné by měla mít mouchy vychytané.

    Sice je to auto málo vybavené, ale díky věrnosti ke značce a prodejci předpokládám, že byla slušná sleva, že?

    Tak ať slouží ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 14.03.  22:17

      « Re: Pěknej drak :-)

      Gratulujem k prvenstvu aj voľbe farby. ;-) Voľba motora je vec preferencii.Na jazdenie okolo komína určite vhodné. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Stephen

        Stephen 15.03.  07:39

        « Re: Re: Pěknej drak :-)

        Prvenství nebylo zrovna cílem, ale mám takový pocit, že zákaznická byla jedna z prvních v ČR vůbec, prostě to tak vyšlo. Barva je kompromis, nechtěl jsem bílou a odmítl jsem akceptovat Kč 16.900,-- za metlu, takže tahle červená zbyla ;-) .
        Motor jak píšeš, přesně odpovídá charakteru provozu pro nějž je tohle auto určené. Na delší cestu si vezmu soukromou 1,6 GDi kombi minulé generace.
    • 00 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 15.03.  07:36

      « Re: Pěknej drak :-)

      To auto málo vybavené rozhodně není, v aktuálním ceníku odpovídá výbavě Style s LED světly. Ale nepovažoval jsem za nutné do textu vypisovat výbavu, časem se třeba donutím nascenovat ceník, protože .pdfka sem vkládat nejdou.
      • 00 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 15.03.  08:48

        « Re: Re: Pěknej drak :-)

        Nemyslel jsem to nijak negativně, jen to byla věc k té slevě, ale když píšeš, že jde o služebku, tak to je jiná. Nicméně u služebáka bych čekal vyšší spotřebu >:D , v testu si Rasťo Chvála liboval, co se týká podvozku, no na dálnici asi bude lepší ospalejší projev starší i30, která má zřejmě na 6. rs stejný zátah jako 1,0 turbo.
        • 00 Reagovat !

          foto Stephen

          Stephen 15.03.  10:17

          « Re: Re: Re: Pěknej drak :-)

          Sleva je relativní pojem :-) . Firemní auta nakupuji já, takže je občas obtížné rozlišit kdy vystupuji sám za sebe a kdy za firmu. Pardon.
          Já to vnímám tak, že za určité zboží jsem ochoten dát nějakou maximální částku. A buď se do ní prodávající "vejde" a pak obchod proběhne nebo nevejde a obchod neproběhne. Tady se prodávající těsně vešel. Proto obchod proběhl, ale o výrazně nižší částku oproti zaváděcí ceně se nejednalo.
          Já jezdím "na klobouka" pořád, spěchání mě opustilo před 20 lety, proto ta nízká spotřeba, já jezdím za málo se vším.
          1,6 GDi má na šestku ve všech rychlostech o 250 ot/min. víc (dnes jsem si vzal manželky auto, tak jsem si to znovu ověřoval), zátah je v dálničních rychlostech (tedy od 110 km/hod) srovnatelný, jestli stejný jsem se stopkami neměřil. Každopádně je druhá generace opravdu víc autem cestovním než řidičským, takže na delší cesty s rodinou rozhodně budu používat kombíka minulé generace.
  • 00 Reagovat !

    foto melonsvk

    melonsvk 15.03.  10:19

    Liter vs. jednasestka

    Ahoj, pekna recenzia, konecne som si mohol o novej i30 precitat aj od bezneho uzivatela a nie len novinarov :yes: :-)

    V texte som objavil, ze mas aj i30 s 1.6 GDI. Kedze si prevetral uz cely rozsah otacok aj na litriku, ako by si porovnal novy motor s povodnou 1.6 GDI? Teoreticky by to mali byt podobne motory (kedze turbo ti 11kw bezproblemov "prida", aspon do urcitych otacok). Ako sa lisi kultivovanost, vykon a spotreba, povedzme pri beznej jazde (nemyslim vyletne tempo pri 80km/h na okreskach, skor take to bezne jazdenie tesne nad limitmi ;-) )
    • 10 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 15.03.  15:24

      « Re: Liter vs. jednasestka

      Objektivně řečeno, srovnání 1,6 GDi a 1,0 T-GDi je míchání jablek a hrušek, ale když už jezdím pravidelně oběma, tak projev se porovnat jakž takž dá.
      Čtyřválec bude vždycky kultivovanější a bude mít vyrovnanější chod než tříválec. To je fakt, který ani sebelepší tlumení nezmění. Stejně tak má tříválec nižší vnitřní odpory, takže do otáček jde snáze, to je taky fakt. Srovnání dostupnosti výkonu je taky nefér, turbo vs. atmosféra. U GDi si pro výkon musíš dojít do druhé poloviny otáčkoměru, turbíčko dosahuje vrcholu krouťáku na papíře v 1.500 ot./min., reálně aktuálně táhne od 1.800 ot./min. (a pořád jde ta hranice níž, ono se to po pár dalších tisících km k papírové hodnotě dostane). Krouťák vrcholí ve 4.000 ot./min. kde už nastupuje výkon. Takže když na to šlápneš ve 2.000 ot./min. tak T-GDi reaguje hned, atmosféra se musí k výkonu "dotočit". Kdo nerad řadí bude spokojenější v T-GDi.
      Hodnoty spotřeby těsně nad limity ode mě nečekej. Já jezdím výletní tempo už od dvaceti, takže tohle srovnání neposkytnu. Ale právě v tom relaxačním tempu je T-GDi díky nižším otáčkám o zhruba půl litru úspornější na stejných trasách při stejném stylu jízdy.
      • 00 Reagovat !

        foto melonsvk

        melonsvk 16.03.  14:26

        « Re: Re: Liter vs. jednasestka

        To by som netvrdil ze hrusky s jabkami, nad 1.0 T-GDI budu uvazovat ludia, ktori chcu nieco viac ako zakladnu atmosfericku 1.4 ale zas nepotrebuju vrcholnu verziu (1.4 T-GDI bude skor nahrada za povodnu i30 Turbo :-) ). Si myslim, ze z pohladu zakaznika maju tieto dva motory viac spolocneho ako sa zda, aj ked technicke parametre su v podstate uplne odlisne :-)

        Skusal si uz aj jazdu s plnym autom? To byva obvykle velky problem pre maloobjemove turba, ze im proste "dojde dych".

        Je mi jasne, ze v kludnom tempe bude mat turbo vzdy navrch. Horsie to je, ked treba vystupat nad "komfortne" otacky, napriklad pri obiehani alebo jazde do kopca. Budem to musiet prebehnut aj ja, aj ked kupovat to urcite neplanujem, ale na porovnanie sa to urcite hodi :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Bertold

          Bertold 16.03.  15:06

          « Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

          Prečo by mal dôjsť dych maloobjemovému turbomotoru pri plne naloženom aute? O tom rozhoduje priebeh krútiaceho momentu a ten hrá v prospech prepĺňaného motora. Dych takémuto motoru môže dôjsť len vo veľmi nízkych otáčkach (hlboko pod 2000 ot./min.). A to je problém sa takýmto otáčkam vyhýbať pri jazde do kopca s naloženým autom?
          • 00 Reagovat !

            foto melonsvk

            melonsvk 16.03.  15:39

            « Re: Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

            Ono krutiaci moment pri turbomotore je samozrejme vyssi, ale dolezity je ten, co je az za prevodovkou. A kedze maju turbomotory vseobecne tazsie prevody, pri tej istej rychlosti na rovnakom stupni bude mat atmosfera vyssie otacky (teda lahsi prevod) a tym sa rozdiely v krutiacom momente mozu lahko dorovnat. :-) Keby boli prevodovky rovnake tak samozrejme sa nema cenu o tomto bavit, ale prave atmosfera si kompenzuje nizsi krutiaci moment kratsimi prevodmi.
            • 10 Reagovat !

              foto Bertold

              Bertold 16.03.  16:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

              Na veľmi názornom príklade Ti môžem ukázať, že nemáš pravdu. V blogu som porovnával 1,4 16V (74kw) Fabiu, 1,2 TSI (77 kw) Jettu, 1,6 GDI (99 kw) Ceed a 1,4 TSI (92 kw) Alteu. [odkaz]

              Najkratšiu prevodovku má Fabia, potom ide Ceed a najdlhšiu (najťažšie prevody) majú TSI. V tomto máš samozrejme pravdu. No pozri si krivky hnacích síl na kolesách v nízkych a stredných otáčkach. Napriek ťažším prevodom výrazne dominujú prepĺňané motory. Ešte poznámka- hnacie sily na kolesách to je krútiaci moment pôsobiaci na obvode kolies. Skrátka, rozdiel medzi krútiacimi momentami je oveľa väčší ako je rozdiel v odstupňovaní prevodoviek.
              • 00 Reagovat !

                foto melonsvk

                melonsvk 16.03.  18:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

                Pekne grafy, musel si si s tym dat kopu prace :-) Ale vysledky su zaujimave, nikdy som to teda nepocital, ale ratal som, ze 1.6 GDI dobehne 1.2 TSI uz niekde okolo 3000ot. Hold, z atmosfery sa tazko vytlaci vyssi krutiaci moment ako 100-nasobok litroveho objemu, obvykle je to na tejto hranici... Ale zato okrem extremne nizkych a extremne vysokych otacok neklesa pod 85-90% jeho maxima. :-)

                V reale to bude samozrejme zavisiet aj od % stratoveho vykonu medzi motorom a kolesom, ale to uz je v zasade u vsetkych vyrobcov podobne. Tym samozrejme ale netvrdim, ze turbomotory su zle, ved sam momentalne zvazujem Leona s 1.4 TSI, ale mensi objem neprichadza do uvahy. Pri mojom sviznom jazdeni by ma na pumpe zakazdym zrejme trafil slak >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Stephen

          Stephen 16.03.  15:11

          « Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

          Z pohledu konstrukce motorů to jablka a hrušky jsou - 4 válce vs. 3 válce, atmosféra vs. turbo. Ale máš pravdu, že v nabídce jeden svým způsobem nahradil druhý a míří tudíž na stejnou/podobnou cílovku.

          Plné auto jsem nezkoušel a troufám si tvrdit, že ani nevyzkouším. Není pro to důvod ani vlastně příležitost. Pracovně jezdím sám nebo ve dvou a bez podstatných zavazadel (svojí ledvinu s doklady a peněženkou potažmo kabelku kolegyně za podstatná zavazadla nepovažuji). A když jedu soukromě ve větší zátěži, tak kombíkem s GDi :-) .

          Takže já můžu napovědět, ale ve svém režimu používání si to nakonec každý musí vyzkoušet sám ;-) .
        • 10 Reagovat !

          foto Maxik

          Maxik 18.03.  07:16

          « Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

          Nechcem vstupovať do debaty na i30. Mal som len Accenta 1,5 CRDi a od 2016 1,0 EcoBoost v C-Maxe. Neporovnávam tieto autá, ale môžem po roku porovnať oba motory. A konštatujem len jedno, Litrová trojvalcová malorážka sa plne vyrovná dieselovému štvorvalcu a to aj v stupákoch a plne naložený. Absolvovali sme rodinka 2+2 cestu do HR cez celú diaľnicu až po výjazd v Ploče a dovolím si tvrdiť, že v HR nie je diaľničný kopec, ktorý by litrová malorážka nezvládla na 6 p.s. (130 km - 2800ot/min.) a nie len to, v každom kopci mala dostatočnú rezervu na zrýchlenie zo 100 na 140 km(tunel) bez nutnosti radenia. A to mám 74 kW motor...nikdy tomuto motoru nedošiel dych, preto nechápem o čom sa tu píše. Možno treba zabudnúť na motor vo Fabke 1,2 HTP a ísť sa aspoň povoziť na turbo malorážke a potom sa vyjadrovať.
          Kultivovanosť motora je tiež dobrá a vôbec nemá charakter zvuku trojvalca. Preto si myslím, že netreba hádzať všetky motory do jedného vreca a baviť sa len o konkrétnom motore.Nepoznám tento trojvalec v i30 a preto ho ani nemôžem hodnotiť a posudzovať. Verím, že ten kto si ho vyberie vie prečo tak urobil a čas ukáže, či to bola dobrá voľba. Ja po roku neľutujem...len toľko. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 15.03.  12:39

    třicítka

    Tak takhle brzy jsem novou i30 na MACZ nečekal. :yes: V rodině na ni zrovna přišla řeč, ceny akčních verzí vzhledem k výbavě nejsou špatné. Odrazuje ale právě motor, kdy tříválcové litrové turbo už se zdá být na kompakt podměrečné, zejména vzhledem ke spolehlivosti takřka úplně nové motorizace. V recenzi mě každopádně velmi překvapila spotřeba.

    Co mě docela šokovalo, jsou plastové výplně dveří. Je aspoň ta "loketní" část měkčená?
    • 10 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 15.03.  15:17

      « Re: třicítka

      Já obvykle plodím recenze až po půl roce užívání, ale zrovna včera jsem měl "psavou", tak jsem to nahodil :-) .
      Tím, že jsem litřík vyzkoušel už v i20 Active, kde vyloženě lítal a jezdil taky za pár, tak jsem se moc nebál. Jede jak z praku, když člověk chce. Ale já tohle auto nepoužívám jako rodinný vůz. Je to auto na ježdění kolem komína sám nebo ve dvou. Nemůžu soudit jak moc bude mít problém s plným zatížením a dálničním přesunem. Jak z pohledu výkonu, tak spotřeby, v tomhle bodu nepomůžu.
      Já jsem nezkoumal zda jsou výplně měkčené, ale do ruky netlačí ;-) .
    • 00 Reagovat !

      foto Riceeater

      Riceeater 19.03.  19:31

      « Re: třicítka

      U O3 nešokují?
    • 00 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 22.04.  18:17

      « Re: třicítka

      Dnes jsem to vzal do Retro auto muzea v plném obsazení a jel jsem dle předpisů. 173,5 kilometru s průměrem 70 km/hod. ukázal palubák 5,8 litru (dle tankování přidáva PP cca 0,15 litru na 100 km). Nikde jsem neměl nedostatek síly či výkonu (ani na dálnici). Stačilo nenechat otáčky spadnout pod 2.000 ot./min.
  • 10 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 15.03.  17:18

    i30

    Pěkně napsaná recenze a podle mého názoru i hezké auto i když naživo, jsem zatím novou i30 neviděl.
    Podle záběrů ze Ženevy se možná ještě víc povedl kombík.

    Jinak trefně popsaný - tady v diskusi - rozdíl mezi atmosférou a turbem.

    Jeden postřeh, ta obrazovka navigace (infotainmentu) je podle mě na velice dobrém místě a tenhle trend dávat obrazovku co nejvýše na palubce je velice praktický.
    Třeba Golf nebo Octa ji mají hodně utopenou, mimo zorné pole řidiče.

    Tak at ti dobře slouží!
  • 00 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 18.03.  12:21

    Nová I30

    Moc hezká je ta nová I30 a ta červen barva je nádherná. Gratuluji ke krásnému autu. Jsem zvědavý v jaké kondici bude motor 1.0 T-Gdi. raději bych zvolil klasickou 1.6, ale ta myslím v limitované edici není. Doufám, že to nebude jak u škodovek kde tříválce zrovna spolehlivé nejsou. Uvidíme za pár let. Jinak auto moc hezké, kvalitně udělané. Opravdu co nový model to lepší kus auta. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 18.03.  13:02

      « Re: Nová I30

      Atmosféra 1,6 v nabídce není a nebude (lhostejno zda MPi nebo GDi). Jediným "starým" motorem je základní 1,4 MPi v základní výbavě. Kdo chce na našem trhu lepší výbavu musí brát turba.
  • 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 19.03.  23:10

    Hyundai i30 (Stephen)

    Gratulujem k nádhernému autu a tiež k peknej a podrobnej recenzii. Na základe podobného popisu Forda na tomto fóre som prešiel od dieselových áut na turbo benzín a verím, že som urobil správny krok.

    Myslím si, že by ste sa nemali obávať s i30 ani dlhších trás. Ako som už vyššie spomenul, nepoznám tento trojvalec, ale trochu som nad tým uvažoval a vyšlo mi nasledovné: mám C Max 1,0 Ecoboost, 74 kW/ 6000ot./min, 170 Nm/1400-4000 ot.
    Vaša i30 má 88kW a obdobné parametre ako Ecoboost. Ecoboost pri 130 km rýchlosti točí 2800ot, i30 3200ot.(ako píšete). Oba motory sú v pásme max.krútiaceho momentu s dostatočnou rezervou do 4 000ot. Ecoboost v tomto pásme otáčok a krútiaceho momentu ide nádherne a neviem prečo by mal dôjsť dych i30. Až tak odlišné byť motory hádam nemôžu. Alebo áno?

    Samozrejme beriem výhrady k prípadnej spoľahlivosti týchto motorov. Klasické atmosferické motory sú rokmi preverené a svojou jednoduchou konštrukciou predurčené k vyššej spoľahlivosti. Lenže kto v tejto dobe si chce nechať auto 20 rokov a najazdiť na ňom 400-500 tis. km? Ja pri mojom nájazde 15 tis. km/rok sa s mojou malorážkou za 10 rokov nedostanem ani k výmene rozvodového remeňa. A tí, ktorí potrebujú s autom najazdiť oveľa väčšiu porciu km, si asi nebudú kupovať auto s litrovým benzínovým motorom. Alebo áno:-)
    Treba to skúsiť aspoň raz a prípadne sem dať nejaký postreh z dlhej kopcovitej trasy. Mňa osobne by zaujímalo, či motoru 1,0 T-GDi došiel dych.Osobne tomu neverím, ale môžem sa mýliť.
    • 00 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 20.03.  08:12

      « Re: Hyundai i30 (Stephen)

      Tady asi došlo k určitému nepochopení, já delší trasy s tímhle autem nehodlám absolvovat ne kvůli motoru "ze sekačky", ale kvůli tomu ostatnímu.
      Mám-li si vybrat mezi autem s podvozkem sice jistějším v zatáčkách, ale rozhodně méně pohodlným a podvozkem vláčným, ale pohodlným - vyberu si pohodlí; pokud vybírám mezi rychlejším a upovídanějším řízením a pomalejším, ale odtažitým a neunavujícím řízením - vyberu odtažité. Pak je tu kufr, kombík má kufr velikosti na naše cesty akorát, do tohoto hatche se s bagáží nevejdeme. A pak je tu otázka ekonomická, proč platit firmě za kilometry projeté s autem k takové cestě nevhodným, když mám v garáži auto pro takovou cestu navýsost vhodné a vlastní :-) ?
      Takže delší dálniční přesun tomuto autu nehrozí, dálniční známku nemá a ani ji mít nebude, k tomu účelu nebylo pořizováno, na to jsou doma a ve firmě jiná auta ;-) .
      • 00 Reagovat !

        foto Maxik

        Maxik 20.03.  08:48

        « Re: Hyundai i30 (Stephen)

        OK, v tom prípade som si príspevok špatne vysvetlil....v každom prípade želám nech autíčko dobre slúži a veľa šťastných kilometorov :-)

        Inak v tej červenej je fakt krásne...
      • 00 Reagovat !

        foto Stephen

        Stephen 01.04.  19:10

        « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

        Potřeboval jsem dnes pracovně do Prahy a zároveň bylo tamtéž zapotřebí vyřídit i něco soukromě. Tak jsem do auta naskládal 3 dospělé včetně sebe a 1 dítě a vyjel. Kousek cesty je po dálnici bez poplatku a jezdím stejnou trasu běžně sám. Na dynamice v rámci limitů se obsazení významně neprojevilo, turbo v dálničním tempu fouká naplno a točivého momentu je tedy dostatek. Podřazování či zpomalování v kopci se nekonalo. Vliv na spotřebu byl menší než jsem čekal, PP se nějak nemohl rozhodnout, zda se oproti jízdě sólo zvýšila spotřeba o 0,1 nebo 0,2, takže to zřejmě vyšlo na zvýšení o 0,15 litru ;-) . V plném obsazení to ale vypadalo na pocitově menší vnitřní prostor oproti kombi minulé generace (dle sdělení obou dospělých pasažérek na pravé straně auta).
        • 00 Reagovat !

          foto Maxik

          Maxik 03.04.  13:52

          « Hyundai i30 (Stephen)

          Stephen, ďakujem za túto informáciu, som rád že autíčko ide tak ako som predpokladal. Ešte by ma zaujímala jedna maličkosť. Môj EB ma prekvapil aj tým, že motor potiahne v nízkych otáčkach (1000-1200 ot) aj klímu, teda nemusím riešiť veci ako napr. idem sa pohnúť, tak musím buď vypnúť klímu, resp. točiť motor. Ako je na tom Vaša i30? Myslím si, že to nesúvisí s motorom, ale vyriešením klimatizačnej jednotky ako takej. Sused má novú Fábiu 1,2 TSI (81kW) a spomínal mi, že pod 2 000ot. nemôže zapínať klímu.

          A ešte jedna vec. Viem, že sme ukončili istú debatu, ale neodpustím si...ten kopec od Zadaru na Sveti Rok dalo aj Sandero 0,9Tce, 66kW na 6 p.s. Čítal som skvelé príspevky od Logan1....ja len tak :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Stephen

            Stephen 03.04.  15:25

            « Re: Hyundai i30 (Stephen)

            Ono se dalo čekat, že to na dálnici nebude mít na 6. převodový stupeň problém. Na papíře má motor max. točivý moment od 1.500 ot./min. do 4.000 ot./min. pak teprve klesá, ale tam už nastupuje křivka výkonu k zajímavějším číslům. Jestliže na šestku má motor v 90 km/hod. rovných 2.000 ot./min. a každých 10 km/hod. znamená 250 ot./min. tak v dálničním tempu nemůže mít motor problém udržet rychlost, protože točivého momentu má pořád "stejně" a dost ;-) . Pokud pojede na tempomat, jen si přidá trochu benzínu navíc, aby zvládl případnou větší zátěž.
            Přestože mám automatickou klimu, tak jí do nastavení neustále "kecám" a kompresor je většinou vypnutý. Nicméně občas přepnu na automat a nemám problém s udržováním konstantní rychlosti ani při rozjezdech. Ale při jízdě se nikdy nedostanu pod 1.500 ot./min. a pokud po motoru chci nějaké zrychlení, tak při těchto otáčkách řadím dolů, protože motor je pořád ještě příliš syrový na to, abych ho trápil podtáčením.
            Ale u klimy to skutečně může být jen o tom, jak je připojování a odpojování kompresoru nastavené. Klidně je možné (nepátral jsem potom, jen vytvářím hypotézu), že kompresor se při určité míře zátěže (např. nízké otáčky a potřeba zrychlit) odpojí, aby neubíral výkon. Spousta aut uměla už před lety odpojit kompresor při sešlápnutí plynu až na podlahu, není důvod, aby se nemohl odpojovat dle míry zátěže. A u té Fábie může být prostě "natvrdo" a vypíná se jen při hrozbě namražení.

            Věřím, že motor 0,9Tce to taky dal, pokud se motor pohybuje v pásmu dostatečného točivého momentu, tak by to problém být neměl. To není ani tak otázka motoru, jako spíš jeho zpřevodování, některá auta vyloženě trpí přehnaně dlouhými/těžkými převody při honbě za nízkou normovanou spotřebou a limity CO2.
            • 00 Reagovat !

              foto Maxik

              Maxik 03.04.  16:06

              « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

              Áno, tiež mi to tak vychádzalo, že ak motor je pri diaľničnej rýchlosti v maxime krútiaceho momentu, nemal by mu "dochádzať dych" a som rád, že ani nedošiel:-).

              K tou klímou vďaka za vysvetlenie...

              Ešte raz želám veľa šťastných km a nech Vám autíčko dobre slúži.

              • 00 Reagovat !

                foto Stephen

                Stephen 04.04.  07:26

                « Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

                Jestli se kompresor odpojuje nebo ne jsem zatím nezkoumal, ale dnes tu leje jak z konve a zapnutá klima je u HYUNDAIe nutnost, jinak se okamžitě zevnitř "zapaří". Žádný pozorovatelný rozdíl v reakcích motoru, tahu ani při rozjezdech se neprojevil.

                Děkuji, také přeji jen šťastné kilometry a plnou spokojenost (i když ta už s Fordíkem je >:D ).
                • 00 Reagovat !

                  foto Maxik

                  Maxik 05.04.  14:58

                  « Re: Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

                  Ďakujem, dúfam že bude slúžiť podobne dobre ako Avensiss, či Accent.

                  Ešte k tým otáčkam motora (to som prehliadol). Ani ja nejazdím pod 1500ot. aj keď mi od týchto otáčok PC ukazuje radiť hore. Zistil som, že motoru je ohľadom spotreby jedno, či ide na 1500 alebo 2000 ot. Okamžitá spotreba je takmer rovnaká, ak nie nižšia pri 2000ot. Výnimku pri otáčkach tvorí len kruhový objazd. Tu sa už neunúvam radiť z 3 na 2 p.s.a prejdem ho 3 kou na 1200ot. bez toho, aby s tým mal motor problém. Accent 1,5 CRDi pod 1500ot s tým problém mal. Pritom mal (ak si dobre pamätám) krúťak 235Nm a 81kW. Toyota Avensiss 2,0 D-4D s otáčkami 1200 problém tiež nemala. Tak fakt neviem, od čoho to záleží...

                  Pekné popoludnie.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Stephen

                    Stephen 06.04.  08:56

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

                    Jestli to motor pobere nebo ne záleží na mnoha faktorech. Na křivce průběhu točivého momentu, křivce výkonu (i když ten je pod 1.500 ot./min. zanedbatelný :-) ), na zpřevodování, váze vozidla a profilu místa jízdy (do kopce x z kopce).
                    Přesto, že Avensis byl nepochybně těžší než Accent, měl dvoulitr rozhodně více točivého momentu než patnáctistovka. A pak záleží na přesném zpřevodování, jestli je převod dost lehký na to, aby to motor ještě utáhl nebo je převod už moc dlouhý (tedy těžký) a je potřeba podřadit.
      • 00 Reagovat !

        foto Gabo1

        Gabo1 27.05.  11:05

        « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

        Ahoj Stephen. Dochladzuješ aj turbo po každej ostrejšej jazde, alebo nie? Tá spotreba je ozaj veľmi dobrá. Podľa Teba ako dlho vydrží tento motor jazdiť spoľahlivo? :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Stephen

          Stephen 27.05.  20:57

          « Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

          Já, kromě naplánovaného občasného vyhánění pavouků z výfuku pozdravením omezovače, což dělám až po řádném ohřátí motoru, ale pak najedu na pohodu aspoň 20 km, jezdím krátké trasy do 2.250 otáček, takže turbo se ani nestihne pořádně zahřát a před parkováním musím vždy projet 5 kilometrů obcí do 40 km/hod., takže dochlazení na volnoběh není dle mého názoru zapotřebí :-) .
          Spolehlivost a výdrž jsou otázkou. Při řádné údržbě a slušném chování k turbu nevidím důvod, aby nebyl do 300.000 km zásadní problém.
    • 01 Reagovat !

      foto melonsvk

      melonsvk 20.03.  08:43

      « Re: Hyundai i30 (Stephen)

      Pozeram na tvoj C-Max a pri provoznej hmotnosti takmer 1400kg neverim, ze tych 100 konikov pojde krasne. :-) Skor si myslim, ze kazdy mame ine dynamicke poziadavky na auto. Na automobile-catalog.com tvrdia, ze zrychlenie 80-120 na VI. prevode trva 100k C-Maxu 23.5 sekundy. Moja 1.4 s atmosferickym plnenim to podla nich zvladne o dve sekundy skor a viem, ze ked zrychlujem na sestke tak je to ziva tragedia. 8-s

      Preto z mojho subjektivneho pohladu, ano, dochadza mu dych. >:D V mensom a lahkom aute to male turbo samozrejme dava vacsi zmysel, Fabia ktora ma o dva metraky menej ako C-Max to zvladne niekde na urovni 15 sekund a vtedy sa da hovorit o rozumnej pruznosti. :-) Inak to treba tocit, tocit a tocit a tam to male turbo bude zrat o hodne viac ako atmosfera vo vysokych otackach.
    • 00 Reagovat !

      foto Gabo1

      Gabo1 27.05.  11:00

      « Re: Ŕozvodový remeň/15 rokov

      Ahoj. Dúfam, źe ten rozvodový remeň vymeníš počas 15 rokov aspoň 2x. Aj remeň starne. Je to presne ako s olejom. Mnohí výrobcovia udávajú výmenu po 15 000 km alebo po roku. Príklad - ak najazdíš s autom len 2000 km za rok, nevymeníš olej predsa po 7 rokoch, ale po roku. A tak isto to je aj s remeňom. Ja by som ho tam dlhšie ako takých 5 rokov nenechával a nezáleží na počte najazdených km. Za ten čas možno prefajčíš/prepiješ 30 takých remeňov, tak naozaj sa neoplatí šetriť na takejto veci ;-)

      Pekný deň :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 21.03.  15:03

    melonsvk

    melonsvk – neviem či som správne pochopil tvoj príspevok, ale hodnotíš auto, v ktorom si nikdy nesedel na základe svojho auta KIA Rio 1,4 CVVT, nejakých stopiek a nameraných hodnôt...a prišiel si k záveru, že to čo som napísal nie je pravda?

    Myslím si, že toto fórum je ľuďoch, deliacich sa o poznatky svojich tátošov a pomáhajú tak iným (ako ja) sa správne rozhodnúť. Ako si možno zaregistroval, ja sám som na základe týchto príspevkov kúpil nové auto o ktorom si myslím, že je skvelé (to je môj subjektívny názor). V mojom prípade hlavne na základe recenzie od ironlionzion, ale nielen od neho. Všetky príspevky, ktoré som prečítal mi pomohli urobiť si obraz o tom čo chcem a hlavne čo nechcem kúpiť, keďže som nemal skúsenosti s benzínovým motorom. Ty sám si dal na toto fórum dve recenzie a nezaregistroval som, že by ťa niekto spochybňoval. Som vďačný všetkým, ktorí mi pomohli pri výbere a teraz fakt nerozumiem tomu, prečo by som sem mal dávať nepravdivé, či prikrášlené informácie. Ak by moje auto nešlo tak ako píšem, budem práve na tomto fóre upozorňovať všetkých, že auto nejde podľa mojich predstáv, je lenivé, dochádza mu v kopcoch dych a neviem čo ešte. Ale nič také sa nestalo a či sa ti to páči alebo nie, môjmu autu nedochádzal dych ani v stúpaní od Zadaru na Sveti Rok – písal si, že si tadiaľ išiel v 2015, tak vieš o čom píšem. Ja som nikde netvrdil, že môj motor je lepší ako tvoj. Tvrdím len, že každému z nás vyhovuje niečo iné a tiež som napísal, že sa s malorážkou dobre cestuje aj na dlhé trate.

    A prosím odpusti si také voloviny, ako točiť, točiť a točiť, vôbec ani netušíš o čom píšeš. S autom sa bežne jazdí medzi 1500 - 2 500ot, kľudne zvládne aj 1200ot. Pri 2 500ot. radím hore, či som sám alebo s rodinou a plným kufrom. Pri bežnom predbiehaní to nemusím dať ani nad 3500ot.

    Ja viem, že si hlboko sklamaný z 1,2HTP a ako si sám písal ani 1,4 CVVT ťa už nenapĺňa tak, ako pred rokom. Preto každé auto s motorom pod tvojich 1,4 je lenivé... Ale uvedom si jedno, že technika a vývoj motorov ide dopredu a bolo by naozaj fajn, keby si sa posunul dopredu aj ty.

    Na záver sa chcem ospravedlniť autorovi tejto recenzie, že sa zvrhla debata, ktorá nesúvisí s jeho článkom. Preto navrhujem prípadné pokračovanie na tvojom príspevku Kia Rio.
    • 31 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 21.03.  17:21

      « Re: melonsvk

      Není důvod se omlouvat, diskuze se vždy nějak vyvíjí a Tvoje příspěvky se této i30 též týkají, i ona má pod kapotou "motor ze sekačky". Asi vím kam melonsvk svými příspěvky míří, ale obávám se, že tak činí bez osobní zkušenosti s poslední generací foukaných tříválců. Taky jsem měl HTP a byl to megashit, ale motory Ecoboost, T-GDi a spol. jsou úplně někde jinde. Takže "Meloune" hurá do showroomu, půjč si foukanou malorážku, pořádně ji projeď a na vlastní kůži si vyzkoušej o čem s Maxikem píšeme ;-) .
    • 01 Reagovat !

      foto melonsvk

      melonsvk 21.03.  20:05

      « Re: melonsvk

      -- Tvrdím len, že každému z nás vyhovuje niečo iné a tiež som napísal, že sa s malorážkou dobre cestuje aj na dlhé trate. --

      A to je presne to, co som celym tymto chcel povedat aj ja. ;-) Len som zobral nejake objektivne faktory (v tomto pripade namerane hodnoty pruznosti) a dal ich do spojitosti s mojimi skusenostami. To su cisla, tie su dane a nemenne. Pocit moze byt samozrejme rozdielny.

      Ako som pisal, kazdy mame ine dynamicke poziadavky, niekto si bude pochvalovat 80 koni, niekomu bude malo 200. A ak si moje prispevky pochopil tak, ze nemas byt spokojny so svojim autom, tak to sa ospravedlnujem, zrejme to vyznelo inak ako malo. :-) Male turba su stale turba a aj pri mierne nizsom vykone budu mat relativne lepsiu dynamiku ako atmosfery, ale dych im dojde daleko skor oproti vacsim turbobratrancom (napr. 170Nm a 240Nm, 1.0 a 1.5 Ecoboost).

      A Stephen, ked budem mat cas, rad si pojdem prebehnut nove Rio s litrovym turbom, ved mam s cim porovnavat. :) Verim, ze to pojde lepsie, ved to ma aj vyssi vykon. Ale ano, predsudky mam. Hlavne ked pri obiehani rad vyuzivam potencial motoru, teda hranice maximalneho vykonu. A ten nelezi v nizkych ani strednych otackach. :-! A myslim, ze tymto mozeme debatu ukoncit. >:D Hlavne je, ze ste spokojni, ved predsa kazdy mame to svoje :yes: ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 27.05.  21:45

    i30

    Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody.
    Trochu by som sa chcel poradiť, ak nevadí... Už od vydania Mazdy 3 (2,0 / 88 kW)uvažujem o jej kúpe. U Mazdy ma trochu odrádzajú články o korózii, výroba v Mexiku / výhodou je zase atmosferický 2 liter.
    Konečne nadišiel čas na výmenu auta. Len do počtu som bol pozrieť na do Hyundaia. A... Videl som novú i30, vyskúšal - 1,4 turbo a som unesený. To auto je pre mňa super. Ide perfektne, úžitkovo je lepšie ako Mazda a hlavne cena verzie Family je o málo nižšia ako u Mazdy Challenge - pritom Hyundai je absolútne lepšie vybavený = niektoré veci má Mazda až o 2 výbavy vyššie. Navyše pre rodinu je Hyundai o dosť praktickejšie = viac odkladacích priestorov, lepšie riešený kufor... Mazda bola moja voľba - hoci ju trochu pokazil facelift 2017, aj tak bola perfektná. Ale videl a skúsil som i30 a páčil sa mi... Teraz mám ťažkú voľbu - Starú "lásku" peknú Mazdu 3, alebo Hyundai i30 - o dosť lepšie vybavený (za podobnú cenu), výrazne praktickejší, perfektne jazdiaci a tiež pekne vyzerajúci. Rozum vraví - ber Hyundai... Jediné "-" je, že je to novinka.
    To je skoro ako so ženami ;).

    Myslím, že Hyundai je vysoko kvalitná značka, ktorá robí autá v ČR. Majitelia si ich chvália a často kupujú znova Hyundai. A myslím si, že zlaté české ručičky sú o dosť lepšie ako Mexické roľnícke ruky, ktoré montujú Mazdy...
    • 00 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 28.05.  07:47

      « Re: i30

      Pokud vím, tak Mazdy vyrobené v Mexiku jsou určené pro americký trh, Evropu by měl zásobovat mateřský závod v Hirošimě. Což Ti moc nepomůže, že :-) ? Těžká volba, obě ta auta jsou velice dobrá a hodně jiná. Jezdit s ním ale budeš Ty a nikdo jiný v Tvé kůži není, takže Ti nikdo nemůže poradit... Dát sem hlasování, tak na tomto serveru vyhraje Mazda. Já sám za sebe bych volil HYUNDAI kvůli výbavě a motoru 1,4 T-GDi, ten se opravdu povedl. Jede pěkně a dle zkušeností majitelů je i úsporný.
      • 00 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 28.05.  08:56

        « Re: Re: i30

        S tím že nová i30 se povedla nelze než souhlasit. Měl jsem auto s motorem 1,4 GDi půjčené na víken a auto mě nadchlo. Skvělý podvozek, příjemný posez za volantem, silný motor. Jen s tou úsporností to není tak žhavé, měl jsem sice automat což byla slabina auta, ale spotřebu jsem měl za 300 Km 7,9. U svého golfa s 1,4 TSi mám dlouhodobě 6,2. A to je sakra rozdíl. Jízdní styl byl podobný.
        • 00 Reagovat !

          foto Stephen

          Stephen 28.05.  13:52

          « Re: Re: Re: i30

          Ono je něco jiného testovat a běžně jezdit ;-) . Já mám dloudobou 5,4 litru, auta s motorem 1,4 T-GDi v manuálu do 5,8 litru, s DCT do 6,3 litru.
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 29.05.  08:38

            « Re: Re: Re: Re: i30

            5,4 a 5,8 litra - to by nebol veľký rozdiel.
            Ja som len našiel v teste i30 s 1,4 T-GDi (a sutomatom) údaj pre spotrebu na diaľnici pri 130 km/h cca 7,7 l/ 100 km a to ma mierne vystrašilo. To je dosť, ak sa nemýlim. Čakal by som od úsporného motora niečo pod 7l...
            • 00 Reagovat !

              foto Stephen

              Stephen 29.05.  09:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: i30

              Než se pod recenzí strhla hromada urážek, tak tu doktor měl recenzi svojí 1,4 T-GDi s DCT, zde citát ke spotřebě v běžném provozu, ještě vlastně v záběhu: "Spotreba? papierová kombinovaná je 5,5, ja mám zatiaľ 6,2-6,4, teraz to vyzerá, že budem mať 6,0."

              A citát z fóra k motoru 1,4 T-GDi s manuálem: "Poslední trasa 115 km a dle PP jen 5,3 l!". To je samozřejmě nadšení z trasy s nízkou spotřebou, první nádrž byla tuším do 6,0 litrů.

              V obou případech je to samozřejmě jen výběr jednoho auta jednoho vlastníka, ale určitou vypovídací hodnotu to má, jakmile se člověk s autem sžije a motor překoná záběh není zásadní důvod se bát, že by to člověka sežralo.
        • 00 Reagovat !

          foto Slavo-N-

          Slavo N. 10.06.  22:26

          « Sporeba

          1.4 T-Gdi dokáže byť aj úsporný, avšak treba rátať celkovú priemerku okolo 6-6,5l/100km. Živostnosť motora preverí čas...
      • 00 Reagovat !

        foto palix

        palix 29.05.  08:36

        « Re: Re: i30

        Vraj sa všetky Mazdy 3 robia v Mexiku, okrem dieslu. To mi povedal predajca, keď som sa pýtal. U 1,4 T-GDi je problém, že v i30 ho ešte má málo ľudí.
        Ak by bol Hyundai úsporný, tak ho beriem. U nás mi ho ale nepožičajú a testovacia jazda je málo. O Mazde viem, že jej motory sú úsporné. Hyundai je pre mňa dosť neznáme s daným motorom. Nejazdím nejako extra divoko, tak dobrú spotrebu by som mohol dosiahnúť. Ale človek nikdy nevie... Predsa 1,4 je vyšší objem ako napr 1,0 Ecoboost, má vyšší výkon ( o niečo) a aj spotreba môže byť relatívne podstatne vyššia.
        • 00 Reagovat !

          foto Stephen

          Stephen 29.05.  10:05

          « Re: Re: Re: i30

          Ta poslední věta je možná na první pohled logická, ale v reálu to nemusí platit. Nezapomeň, že motor o vyšším objemu a výkonu má obvykle delší převody, tedy ve stejné rychlosti má nižší otáčky. Je méně citlivý, díky rezervě výkonu, na zatížení a profil trasy, takže paradoxně může mít motor o vyšším objemu a výkonu v praxi nižší spotřebu. Z tabulek se to ale nedozvíš, protože laboratorní cyklus má dnes už nulovou vypovídací hodnotu.
          Každopádně je faktem, že motor 1,4 T-GDi je příliš nový na to, aby se např. na spritmonitoru dala najít relevantní data, podle všeho je např. i30 s motorem 1,0 T-GDi na tomto serveru zatím jen ta moje :-) .
          Záleží kdy chceš auto kupovat, pokud je to horizont roku, pak se data zatím nashromáždí.
          • 00 Reagovat !

            foto Slavo-N-

            Slavo N. 10.06.  21:32

            « Re: i30

            Stephen ahoj, gratulujem k novému autu a prajem veľa šťastných km... Nenechaj sa vôbec znechutiť sarkastickými poznámkami ohľadom litrového trojvalca... Užívaj si autíčko naplno!

            Samozrejme ruku na srdce, s najväčšou pravdepodobnosťou sa motor nedožije bez poruchy ani 250 000km, ale to ťa myslím trápiť vôbec nemusí, dovtedy ho určite mať nebudeš...

            Mal som možnosť jazdiť s týmto motorom v Kia Ceed, ktoré som mal požičané na 24h. Ja by som to objektívne povedal takto. Samozrejme, že motor nie je kultivovaný, nie je to 4 válec. Akákoľvek snaha o utlmenie len znižuje pocit motora akoby z kosačky... Takže zvukový prejav nič moc. Osobne som sa pohoršil už pri naštartovaní.... Dynamika je po meste maximálne dostačujúca, pre "pohoďákov" bude dostačujúca aj mimo mesta... Akonáhle však pritlačíš, spotreba poletí nahor a to poriadne. V diskusii ste porovnávali 1.6GDI a tento 1.0T-GDI... Dynamikou je v spodnom pásme samozrejme turbo motor živší, jazdí sa s ním pocitovo svižnejšie, ale... 1.6GDI je podľa mňa presvedčivejší, kultúrnejší a pri väčšej záťaži úspornejší motor! Samozrejme s potenciálom väčšej životnosti a väčšej zostatkovej cene pri predaji.

            A ku spotrebe. Ľahučkú nohu odmení celkom pekná spotreba. Vyvaruj sa ale ťažšej nohy. Urobil som schválne jeden test, keď som mal Ceed 1.0 turbo 120k. Pri rovnako dynamickej nohe, pri rovnakom zaťažení, som tú istú trasu (cca 100km) prešiel s o 0,3 l/100km nižšou spotrebou v prospech Sportage 1.6GDI!!!

            Samozrejme tebe prajem len a len pozitívne pocity z auta a ak ti motoricky postačuje, užívaj si autíčko naplno!

    • 00 Reagovat !

      foto Slavo-N-

      Slavo N. 10.06.  22:34

      « I30 vs Mazda 3

      Palix, vraví sa, že najlepšie je kupovať auto v druhom-3 roku výroby, ideálne po facelifte... Na aktuálnej verzii i30 nie sú ešte muchy vychytané a motor 1.4 T-Gdi je tiež prakticky úplne nový, bez dlhodobejších skúsenosti... Odporúčam väčšiu istotu - Mazdu 3.
      Motoricky ti dvojliter bude úplne postačovať aj v 120k verzii, spotrebou pri dynamickej jazde možno ešte aj prekonáš Hyundai : )

      Životnosť motora má tiež väčší potenciál v Mazde. Skús osloviť viacerých predajcov, uvidíš konkurenčné cenové ponuky robia zázraky : ))))

      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 11.06.  12:55

        « Re: I30 vs Mazda 3

        Mazda 3 bohužiaľ dosť zaostáva vnútorným priestorom aj kufor má malý.Inak ako auto veľmi pekné.Motor aj podvozok super.S cenou sa v SK tiež na Hyundai moc nepribližujú.
        • 00 Reagovat !

          foto Stephen

          Stephen 11.06.  14:56

          « Re: Re: I30 vs Mazda 3

          Na Slovensku se v sedanu nabízí řešení v podobě Elantry. Nezastírám, že tuto možnost vám na SVK závidím.
  • 00 Reagovat !

    foto Mestrey

    Mestrey 11.07.  23:12

    Hezké auto

    Ahoj, gratuluji k peknemu autu. Sám mimo jine uvažuji o nové i30. Akorat vzhledem k našim potřebám to bude urcite kombi. Libi se mi varianta 1.4 T-GDI, alespoň na papíře. ;-) původně jsem zvažoval roční i40, ale psychicky jsem to nevydržel a navštívil prodejce uz dneska abych si novou i30 prohlédl naživo. No a řeknu rovnou ze variantu s roční i40 vypoustim. Dosud jsem vlastnil jen skodovky a ani v praci to neni lepsi co do pestrosti vozového parku, ale tohle auto me oslovilo opravdu na prvni pohled. Jeste pred rokem bych se vysmál každému kdo by tvrdil, ze bych jen uvažoval o hyundai.... po dnešní zatim jen statické zkusenosti beru předsudky zpět. Interiér proti Octavii bez přehánění o level jinde, vnější design taky. Záruka bez omezení kilometru je pro me taky super bonus s ohledem na roční nájezd. Jedinou vadou na kráse je fakt ze nebylo možné zkusit i30 s motorem 1.4 T-GDI. Proste předváděcí nemaji ted k dispozici. Ale rad si pockam :-) nechal jsem si udelat zkusmo dve konfigurace a zvažuji DCT ale 50k příplatek neni nejmensi. Výbavu pravděpodobně Style + paket technology. Jestli to bude jezdit alespoň z poloviny jak to vypada tak to bude těžké rozhodování. Co musim pochválit tak je atmosféra v Hyundai centrum Praha. Prijde mi ze v autosalonech Škoda to s přechodem na novy koncept poněkud "zhoustlo". Hlavně atmosféra neni zrovna domaci. Vsichni oblečení jak na pohřeb a jednání dost podobné i tam kde to nebyvalo zvykem. Pri posledním pokusu objednání na servis mého stávajícího priblizovadla jsem si tam připadal jak u maturity. Celkove jsem mile prekvapen jak z přístupu tak z nabídky Hyundai :-) a to jsem dosud nesedlal nic nez koncern. Přeji Ti mnoho šťastných kilometru a nam ostatním vice takových recenzi!
    • 00 Reagovat !

      foto Stephen

      Stephen 12.07.  08:13

      « Re: Hezké auto

      Za přání mnoha šťastných kilometrů děkuji, Tobě samozřejmě přeji totéž, ať už za volantem čehokoliv :-) . Děkuji i za pochvalu recenze, i když jsou tu lepší a není jich málo.
      Bohužel se pod recenzí uživatele doktorbartollo strhla dost nechutná forma komunikace, a tak uživatel recenzi stáhl, byla to nová i30 s motorem 1,4 T-GDi, tam by ses o motoru a jeho kombinaci s převodovkou DCT dozvěděl dost, doktor to napsal fakt moc pěkně! Škoda, ale jeho rozhodnutí plně chápu.
      Já pamatuji v HCP atmosféru ještě více domácí, když v roce 2013 začínali. Ale vývoj a rozvoj se zastavit nedá, takže už to sice není úplně to, co to bývalo, ale pořád patří v tomto směru k nadprůměru v oboru. Zrovna dneska si tam jedu pro nějaké doplňky kamarádovi na druhou generaci i30 v kombíku.
      Tebou preferovaná konfigurace je bohužel z těch, jimž import podporu v podobě výraznějšího cenového zvýhodnění neposkytuje, zřejmě je Vladimír Vošický toho názoru, že auta s výbavou na úrovni doby jsou už natolik luxusní, že tam to unese ceníkovou cenu (za mne tedy neunese). Zrovna v pondělí jsem takovouto specifikaci poptával pro známého - sleva max. 4%, tedy prakticky celá marže po odečtení nákladů na dopravu a předprodejní přípravu auta :-( .
      Co je ovšem největší devizou téhle značky je záruka. Slyšel jsem mnoho zkazek o tom, jak se servisy při vyřizování reklamací kroutí, já takovou zkušenost naštěstí nemám. Na tomhle autě mi pískaly brzdy, jen jsem se mezi řečí zmínil v servisu a hned šlo auto na hever, brzdy vyčistili a rovnou jsme se domluvili, že když to nepomůže, tak vymění na záruku destičky. Nepomohlo, destičky vyměnili za nové a je klid. Já chápu, že při výrobě se něco nemusí povést a když se to pak vyřeší takto, tak je to naprosto na pohodu.
      • 00 Reagovat !

        foto Mestrey

        Mestrey 13.07.  00:56

        « Re: Re: Hezké auto

        Ahoj, díky za info ohledně prodejce. Ja se chystam koupit nové auto po dost dlouhé dobe a opravdu me překvapila nízká úroveň az arogance některých prodejců. A to bys řekl ze u značky která treba neprodává z mého pohledu takové množství aut to bude presne naopak. Naprostá tragédie treba u jednoho dealera Hondy. Z Opelu se neozval na mou on-line objednávku zkušební jízdy nikdo a od Peugeotu taky nic. Fakt příjemné jednání jsem zažil pouze u Renaultu a Hyundai. Pro me je ten nákup po letech přeci jen trochu událost a čekal jsem vic byť jsem nepoptaval auto za nejake hříšné penize. Kdyz to srovnam se svou praci kde jsou ochotni zákazníci psat pomalu stížnosti pro pozdní reakci na e-mail tak jsem se tomu musel smát :-) zdejší recenze ctu celkem pravidelně tak me mrzí ze jsem si tu zmiňovanou nechal utéct :-( no neda se svítit, ale treba se postesti a mozna sem nejakou recenzi take přidám. Nicméně všiml jsem si i na jiných serverech, ze pokud je pod článkem o Hyundai recenze tak se to obvykle zvrhne v nesmyslnou prestrelku a mnohdy to sklouzne do osobní roviny coz je pro me take neakceptovatelné. Ale jak jsem psal, ač jsem opravdu upřednostňoval koncernove vozy a nadále proti nim nic nemam tak me mrzí ze zatímco u Hyundai vidim s každým novým modelem pokrok v podobě materiálu, zpracování ale i spolehlivosti tak treba konkrétně u Škody s každou dalsi generaci Octavie vidim zejména v interiéru snahu šetřit. A přitom cenová politika je stále velmi sebevědomá. a druhá věc jak píšeš, uznávaní za ručních oprav neni u koncernu zadna sláva. S cenou mas pravdu :-) akční modely i30 jsou za vynikající cenu, ale v momentě jak sahnes na vyšší výbavu a automat uz to takova láce neni. Proto to jeste zvazim... ten automat me lákal hlavne protoze toho dost najezdim a bohuzel část i v kolonách a ve městech jak je u nas obvykle a chtel jsem si život za volantem trosku zpříjemnit. Ale asi i s ohledem na cenu nakonec zvolíme manuál a výbavu nez obráceně. V neposlední radě by to mohlo do budoucna byt i spolehlivější řešení. Jinak asi jediné co mi leželo v žaludku na Hyundai byla ta nesmyslná reklamní kampaň, na druhou stranu ty auta za to fakt nemůžou a myslim ze treba v zahranici to tak vyhrocené neni. Bohuzel to asi cele zapříčinila jedna vepřová hlava ve vedení, ale to neni důvod k tomu Hyundai zatracovat. Jinak se nemuzu dočkat zkušební jízdy s tim motorem abych se konecne mohl finálne rozhodnout a pripadne sem taky par řádky přispět ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Stephen

          Stephen 13.07.  08:32

          « Re: Re: Re: Hezké auto

          Jak je z mých recenzí celkem patrné jsem s HYUNDAI spojený dlouho - od roku 1998, pamatuji toho tedy opravdu hodně. Začínal jsem jako prodejce nových aut a prošel si i servisem až jsem od roku 2001 změnil stranu barikády a stal se pouhým zákazníkem. Tím, že se o auta starám i v práci a nemalé skupině přátel, kamarádů a známých, tak pro mě nakupování nového auta až takovým "svátkem" není. Ale to nic nemění na tom, že určitou úroveň přístupu a fungování očekávám a jak tak pozoruji, tak to, co považuji za obvyklé a normální, tak úplně obvyklé není. Což mě dost udivuje, při tlaku který na našem trhu je.
          Pod doktorovou recenzí to byl jeden exot, ale ten stál za to. Já jsem se "přemohl" a pojal reakce jeho slovníkem i "argumentační silou". Přibrzdilo ho to, ale stejně doktor dospěl k závěru, že tohle nemá zapotřebí a stáhl všechny svoje recenze. Ve virtuálním světě se doktorem potkávám celkem pravidelně jinde a zatím je zcela spokojen ;-) .
          Jako dlouholetý uživatel aut téhle značky vnímám posun v použitých materiálech. Posun ve spolehlivosti fakt ne, ten je směrem dolů. Ale to je daň za čím dál víc elektronických trpaslíků a tlak na cenu aut. Je to stejné všude. Není problém projít moje záznamy z provozu firemních aut a vyčíslit o kolik víc záručních oprav je při nižším ročním nájezdu než tomu bylo před 10 lety. Ale NIKDY mi žádné auto nikde nezůstalo nepojízdné, vždy to byly věci obtěžující, ale nikoliv fatální!
          Cenová politika je díky Vošickému naprosto nečitelná a neodhadnutelná, mění se i několikrát do měsíce. Někdy se objeví plošná podpora celé modelové řady a pak se dá dostat na zajímavou cenu i u konfigurací s vyššími výbavami.
          U DCT je zapotřebí brát v potaz, že se jedná o dvouspojkovou převodovku. Těm zrovna popojíždění v kolonách moc dobře na pleť nedělá, resp. je zapotřebí s nimi zacházet trochu jinak než s konvenčním automatem s hydroměničem. Dvouspojka nesnáší dobře plazení při prokluzu spojky, to lamely mizí před očima. Takže v koloně je zapotřebí nechat auto před sebou dostatečně poodjet a pak se rozjet, aby spojka plně zabrala. Za mou osobu tohle řešení do kolon není. Manželka po automatu touží, ale pokud se ho v rámci příštího auta dočká, tak jedině klasika s hydroměničem.
          Já naopak jsem aktuálně v levelu, kdy debilnost reklam jdoucích do českého éteru prostřednictvím Senior PR managera Miloše Adámka, je pro mě nepřekonatelný problém. Dokud bude PR vypadat takto, tak osobně za HYUNDAI neutratím ani halíř. Mám ovšem naději, že ke změně značky vlastně nedojde, protože starší auto v rodině teď bude mít rok, výměnu tedy dřív než v roce 2019 neplánuji a do té doby snad evropská centrála konečně dostane rozum a Vošický i Adámek zmizí v propadlišti dějin, resp. budou škodit jinde, a HYUNDAI se v ČR bude prezentovat normálně bez lží a trapného vymezování vůči Škodovce.
          Na Tvé dojmy jsem velice zvědavý, určitě si je rád přečtu.
          • 00 Reagovat !

            foto Mestrey

            Mestrey 14.07.  00:13

            « Re: Re: Re: Re: Hezké auto

            Je zajímavé co píšeš o te kvalitě, opravdu jsem čekal ze to bude o minimalne stupeň k lepšímu. Okolo sebe nemam bohuzel nikoho kdo by mel s vozy Hyundai dlouhodobou zkušenost podloženou najezdem vetsi porce kilometru. Prijde mi ze v diskusich jsou sice majitele Hyundai relativně spokojeni ale bohuzel pro me a dalsi pripadne zajemce se většinou níže ve vláknu doctu ze auto maji treba dva roky ale najeto maji treba 30tis kilometru. Soudě podle nabídky ojetin to proste vypada ze toho ta auta zdaleka tolik nenalitaji jako treba nemecka, francouzská ale i ceska konkurence. Druhy ne moc milý fakt je ze se o Hyundai tolik nepíše a tak získání relevantních informaci neni uplne lusknutim prstu. Hrabal jsem se dnes opět nabídkama a automat definitivně vyloucim, protoze nejsi prvni kdo me od toho zrazoval. :-)
            Nova i30 se mi moc libi a kdyby to kupovala firma tak ti reknu ze bych si ji okamžitě objednal, ale s blížící se koupi se mnozí pochybnosti a obavy z toho abych neslapnul vedle. Ale to nejen u Hyundai samozrejme.... kdyby to byl telefon i drahej tak ho v nejhorším vyhodis a koupíš novy kus, ale k autu si prece jen vybuduje clovek nejaky vztah, spoléhá na nej atd. Souhlasím, ze technických vychytávek přibývá, az jsem byl sám překvapený co vsechno je uz v základní výbavě a co vsechno se da prikoupit, ale je fakt ze co v autě neni to se nepokazi :yes:
            Překvapilo me ale ze kdyz jsem se ptal na cenu základního servisu tak jsem se dozvěděl ze jeste neni k dispozici oficiální ceník, co je ale pozitivní tak u 1.4 maji pry servisni interval 15tis km z čehož jsem byl mile překvapen protoze u konkurence se zda ze by nejraději aby olejová náplň v motoru byla doživotní >:D tzn. Do konce záruky a pak by auto expolodovalo a sel bys rovnou pro novy kus :-) no uvidime az bude možnost svezení zda bude prvotní nadšeni přetrvávat a nebo bude hledání pokračovat a treba jeste budu pokorne klepat na dvere u Hondy a u Peugeotu. Nastesti tech prodejců Peugeotu je celkem dost na výběr, ale dealera Hondy aby clovek pohledal. Ten co je kousek od nas tam opravdu uz nepůjdu a vsechno ostatni i pro případný dalsi servis poměrně z ruky. Co se tyce mistra Vladimíra tak jsem čekal ze po te nepříjemné anabázi s dealery skončí na smetišti dějin a ze se u Hyundai neco změní k lepšímu. Ale treba to tem korejcum vyhovuje, mam mensi zkušenost z jine jihokorejské značky v oblasti elektroniky a interně se chovají dost podobně ale směrem ven uz to nastesti neni tak videt :-) ja sám jsem take zvědavý na co nakonec napíší recenzi a doufam ze bude pro dalsi alespoň z poloviny zajímavá jako ta tvá. Budu sledovat jak budes postupne doplňovat info o servisu apod. Protoze tady bohuzel dost recenzi konci nadšením z nového vozu ale to nejpodstatnější se pak uz nedozvíme :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Stephen

              Stephen 14.07.  08:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hezké auto

              Aby nedošlo k nějakému omylu. To, že záručních oprav oproti stavu před 10 lety přibylo když nájezd se snížil neznamená, že jsou HYUNDAIe totální šroty. Mám samozřejmě dost známých, kteří se taky starají o auta ve firmách a tak můžu srovnávat. Jestli já mám na HYUNDAIi nárůst záručních oprav o 30-50%, pak se bavíme o vrzání palubky, nefunkčních parkovacích senzorech, blbnoucích navigacích atp. Je tu i nárůst svolávacích akcí (spínače brzdových světel například). Ale jak jsem psal výše, jsou to věci obtěžující, ale nikoliv fatální. NIKDY jsem nemusel řešit nepojízdné auto. Na rozdíl od jiných, kterým na druhém konci republiky umřely Fordy, Škodovky atd. Mimochodem jedna z těchto flotil už k HYUNDAIi přešla a není těch aut zrovna málo (cca 80). A správce autoparku si lebedí, že mu ubylo problémů.
              Co se nájezdu týče, vím o i30 první generace co měla skoro 400.000 km a bez větších problémů jezdila - [odkaz] . Ono je to hlavně o péči, interval 30.000 km na olej je dle mého úlet a lze ho akceptovat jen u aut fungujících na dlouhých trasách, kde je zátěž motoru víceméně konstantní a relativně malá. Jak tomu někdo dává za uši nebo jezdí město je to pro motor smrt. I mě mile překvapil interval 15.000 km na oleje, ale jsem v menšině :-) . Zajímavé je, že tento interval mají motory T-GDi a 5,0 V8 GDi v Genesisu ;-) .
              Jako prodejce jsem vždy zákazníkům říkal, že dnes není problém koupit jakékoliv auto, ale je problém si jasně definovat co potřebuji za auto. Pak v takové kategorii vybrat co se mi líbí a následně na co mám budget. A to v tomto pořadí. Pochybnosti jsou správné, kupovat auto se má s chladnou hlavou, jak do toho člověk jde se slepým nadšením, tak je pak akorát zklamaný. Nicméně já už v této rovině jen teoretizuji, protože pro mě se auto stalo spotřebním zbožím s poměrně rychlým tempem výměny a podstatná je pro mě jen kalkulačka.
              Když projdeš moje recenze, tak jediné auto s větším nájezdem byla Sonata EF F/L, ale to je dneska auto skoro muzeální, takže ve vztahu k dnešní produkci to moc velkou vypovídací hodnotu nemá.
              Se servisem je to těžké v tom směru, že polovina je jasně daná (čas prohlídek a ceny materiálu) a část má každý servis jinak (hodinová sazba a cena oleje). Obecně se říká, že pravidelný servis na HYUNDAIe je prý drahý v porovnání třeba se Škodou, já v tomto směru moc nepomůžu, naše firma má servisní smlouvu a tam jsou samozřejmě ceny práce i materiálu poněkud jiné. Ale orientačně se dá vycházet z cen prohlídek na minulou generaci - [odkaz] .
              Sám máš s Korejci zkušenost, my jsme se podíleli na uvedení některých technologií v Nošovicích do souladu s Českými technickými normami a jejich uvedení do provozu, takže taky zkušenost mám. Korea je daleko a VV dokáže, i když dost zvláštními praktikami, plnit prodejní úkoly. A víc Korejce nezajímá. Zatím. Ale žádný strom neroste do nebe a i když jsem se moc nasmál nad článkem vydaným PR HMCz, jak v červnu byl HYUNDAI na trhu zase nejúspěšnější po očištění statistik, tak každý, kdo se v tom jen trochu orientuje ví, že letošní prodeje jsou daleko za očekáváním. A moc se tím bavím >:D !
              Info o servisu po příštím pátku doplním do recenze manželčina kombíka, od minulého týdne s ním jezdím a ještě si jej týden nechám. Pak už ženě skončí dovolená, kombíka jí vrátím a začnu zase vrkat s Ferdou. Ten má aktuálně víc jak 8.900 km, takže počítám, že první prohlídka bude asi v září. O jiné servisní záznamy (ať už závady nebo pojistné události) fakt nestojím ;-) .
              • 00 Reagovat !

                foto Mestrey

                Mestrey 29.07.  22:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Hezké auto

                Ahoj, díky za uzitecne info, zkouknul jsem ty ceny a pokud bude nova i30 v podobných relacích tak se to nijak příliš neliší od konkurence. Musim říci ze od posledni komunikace jsem výrazně nepokročil, dostal jsem dalsi dve nabídky na auta a chvili se tim prokousával az jsem se rozhodl si od toho na chvili odpočinout a věnovat se něčemu jinému. Nicméně cas výměny je skoro za dveřmi tak postupne vyřazují některé kandidáty, zpresnuji výbavu bez které se neobejdu a škrtám to bez ceho se obejdu. Kamarád take shání auto a v te souvislosti mam jednu lehce vtipnou příhodu. Ačkoli poptával u jiného dealera Hyundai tak kdyz doslo na dotazy týkající se spolehlivosti jednotlivých motorizaci dostal stejnou odpověď jako ja :-) "vzdyt na to mate 5 let záruku" trosku mi prijde, ze to je u prodejců Hyundai takové univerzální zaklínadlo :-)
                V souvislosti s každou nabídkou si vzdy nechávám rovnou zkusmo udelat nabídku pojištění abych věděl co me pripadne ceka, prosim te jakou mas zkušenost s pojištěním Uniqa? Procházel jsem opět nabídku na i30 a matně si vybavují ze speciální cena na auto byla snad podmíněna uzavřením prave tohoto pojištění. Jelikoz sám delam v obchodě tak me to trochu děsí, protoze ve většině případu tyhle "svázané" položky nebývají v reálu zdaleka tak výhodné jak se jeví na začátku. Jinak v Hyundai centru uz maji k dispozici předváděcí 1.4 t-gdi tak se tam musim zastavit az bude nejake volné okno.
                • 00 Reagovat !

                  foto Stephen

                  Stephen 30.07.  15:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezké auto

                  Ano, vysadit a tím si vyčistit hlavu je dobrý nápad! A jaké máš další kandidáty, jestli se tedy mohu zeptat.
                  Pětiletá záruka je univerzální zaklínadlo, ono co jiného jim zbývá? Motory T-GDi jsou ve výrobě příliš krátce, takže zkušenosti nula. A de facto je to pravda, když se to pokazí, v záruce se to opraví. Při zahájení prodeje motoru 1,7 CRDi s výkonem 100kW v modelu i40 se posléze objevil problém se ztrácející se chladící kapalinou a následným zadíráním motorů. Trvalo sice 2 roky než se podařilo zjistit kde je problém, ale celou dobu se motory měnily na záruku a když se přišlo na příčinu, tak se provedla modifikace a dnes je po problému. Když se vychází z této zkušenosti, pak je argument prodejců vlastně logický >:D .
                  Já proti pojišťovně UNIQA nemohu nic namítat. Netvrdím, že za určitých okolností nelze auto pojistit levněji, ale z pohledu většiny řidičů to není špatná nabídka. Automatické bonusy i pro řidiče bez historie, možnost GAPu až na 3 roky a dobré je, že autorizované servisy jsou s pojišťovnou smluvně provázané a dokumentaci škod provádějí přímo přijímací technici, což šetří čas a starosti, když už na škodu dojde. Nejsou díky tomu ani problémy s krycími dopisy. Všechno má svá pro a proti. Takže téměř všechna auta o která se starám jsou pojištěná u nich.
  • 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 12.07.  08:12

    Pro pobavení

    Včera v noci se zjevně kalibroval GPS lokátor nainstalovaný v autě. Takže v půl druhé v noci Ferda buď projel zdí garáže nebo si proklestil cestu k vratům přes manželčina kombíka zaparkovaného za ním a přebrodil Labe i Jizeru do polí a zase zpátky. Když jsem to v knize jízd a následně na reportu v mapě viděl..... >:D
    Edit 30.7.2017 - auto takhle cestovalo až do konce minulého týdne. Když více než týden přes střechu garáže "nechytla" jednotka žádnou družici, tak se zjevně snažila lokalizovat se dle BTS. A to je jaksi málo přesné. Auto tak generovalo až 40 jízd o délce pár set metrů denně. Jakmile se začalo zase jezdit problém zmizel. Ale poskytovatel z toho měl pořádně zamotanou hlavu - až mi jich bylo líto!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…