Recenze

Stephen (muž 42 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Seat Ibiza

8,61 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Natálka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:41037 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14,9 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,6

Popis vozu

Vůz již není v mém vlastnictví, prodáno 22. března 2006.

Ač to tak při pohledu na recenze mých aut nevypadá, tak jsem neměl jen HYUNDAIe. Sice už jsou v tuto chvíli nejčastější značkou s počtem 6 kusů (všechny recenze už tu jsou), ale dosud nemají většinu. Oněch 10 zbývajících aut tvoří 4 Škody řady 742 (jedna tu recenzi má, ostatní tři jsem měl tak dávno, že bych to dohromady už nedal), jedna TATRA 613 (měli jsme ji s kamarádem jen chvíli a je to hrozně dávno, ale na ten motor a přední sedadla široká 550 mm se nezapomíná), také Trabant, který víc nejezdil než jezdil. K Mazdě 121 a vozu KIA Sephia Leo 1,5 GTX nemám fotky, takže nemá smysl recenzi tvořit. Zbývá ještě FIAT Punto II a SEAT Ibiza.

Tahle Ibiza je názornou ukázkou toho, jak objektivně dobré auto může u konkrétního uživatele naprosto zklamat. Až je mi jí, i po těch letech, líto.
V roce 2006 jsem se ještě nacházel ve stavu, kdy jsem auto k životu každý den nepotřeboval. Když se naskytla dobrá koupě, koupil jsem a prodal, když byla dobrá příležitost. V lednu 2006 mi můj "dodavatel" zavolal, že má na výkupu super nabídku. SEAT Ibiza, ročník 2003, najeto jen 39.400 km s motorem 1,2 12V se základní výbavou v nemetalické barvě.
Nejsem příznivec produktů koncernu V.A.G. a nikdy jsem se tím netajil, ale na druhou stranu respektuji objektivní kvality jejich produkce. Bylo mi jasné, že pokud mi auto nebude vyhovovat, dobře ho prodám, protože je to koncern, malý obsah - nízké povinné ručení a předpoklad nízké spotřeby a základní výbava, ve které bylo rádio s CD, zámek řazení, dva airbagy, centrál ovládaný klíčkem, dělené zadní opěradlo a posilovač řízení. Nic víc, ale u ojetého auta to má svoje klady - nemá se co pokazit. Po projetí jsem konstatoval, že na podvozku nic nemlátí, slušně to tlumí a celkem to jede, tak jsem auto koupil.
Připouštím, že to Natálka neměla ale vůbec lehké. Předchozí dvě auta byla, zejména po motorické stránce, zatraceně dobrá. Na motor HYUNDAI Alpha 1,3 12V s výkonem 62 kW pěji ódy kudy chodím, jeho poměr výkonu a spotřeby byl úžasný. A přímo před Natálkou jsme měli FIATa Punto II s motorem 1,2 16V o výkonu 59 kW - úžasný motor, viz jeho vlastní recenze. Oba zmíněné motory vynikaly vysokým měrným výkonem a nízkou spotřebou (zejména FIAT popíral chvílemi fyzikální zákony). O to větší zvědavost ve mně vzbuzoval motor 1,2 12V s výkonem 47 kW, který měl u vozů Škoda obchodní označení HTP, které značilo vysoký točivý moment, ale lidová tvořivost ho překládala poněkud odlišně (Hodně Trapný Pohon, Honem To Prodej, Houby To Pojede atp.).
Myslím si, že jsem řidič vcelku přizpůsobivý a umím autu vyhovět. Nečiní mi problém v poměrně krátké době vypozorovat optimální otáčky pro řazení tak, aby si motor "hověl tam, kde je mu nejlíp". U tohoto motoru mi to hledání trvalo trochu déle, tříválec nikdy nebude příst jako spokojená kočka, ale ať jsem dělal co jsem chtěl, auto pořád moc nejelo a pod 8 litrů průměru (ale já vždycky jezdím přes 50-70% po městě) jsem se dostával jen stěží.
Ani první dojem z projížďky před koupí, která byla hodně krátká a zaměřená spíš na hledání potenciálních vad než na posuzování vhodnosti auta, v podobě slušného tlumení nerovností, se v běžném provozu nějak neopakoval a čím dál víc jsem si připadal jako při projížďce v OT64 po výcvikovém vojenském prostoru.
A tak přišlo to, co v součtu přijít muselo, když vám auto "nesedne". Po dvou měsících šla Natálka z domu a vystřídala jí Eliška, která zahájila dosud nepřerušenou vládu HYUNDAIů v naší rodině.

Silné stránky

- vnější design - opravdu pěkně a čistě navržené auto
- design interiéru - opět není moc co vytknout
- kvalita výroby - přestože plasty byly tvrdší ani po třech letech provozu nikde nic nevrzalo
- na velikost auta slušný kufr

Slabé stránky

- motor - nejel a žral
- podvozek - sice skvěle držel v zatáčkách, ale na českém tankodromu jsem se bál o zubní plomby
- sedadla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za dva měsíce jsme kromě přezutí na zimní gumy neměli co řešit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil přes známého, takže bez výhrad.

Prodej jsem realizoval přes AutoESA. To byla zajímavá zkušenost. Při přímém výkupu nabídli cenu naprosto neakceptovatelnou, takže jsem zase odjel, ale druhý den mi zavolali a ptali se, jak jsem byl spokojený. Po sdělení, že nabídli cenu zcela nepřijatelnou se mi omluvili a požádali mne, abych ještě přijel, že to zkusíme nějak vymyslet, abych spokojený byl. Budiž, odpoledne jsem tam znovu zajel. Nabídli mi "komisní prodej". Auto se u nich vystaví, oni ho připraví, zainzerují, ale peníze dostanu až po prodeji. Dohodnutá prodejní cena i jejich provize byly naprosto v pořádku, a tak jsme se dohodli. Auto pak prodali během tuším 3 týdnů.

Závěrečné shrnutí

Přestože Natálka představovala objektivně velmi dobrý vůz, který měl málo najeto, byl ve výborném technickém stavu bez jakýchkoliv vůlí na podvozku a dokonce i bez kosmetických vad, vůz který se mi po designové stránce líbil zvenku i uvnitř, vůz který netrpěl nedostatkem vnitřního prostoru ani malým kufrem, vůz s velmi jistými jízdními vlastnostmi a krásně "upovídaným" a přesným řízením, vůz s předpokladem nízkých provozních nákladů, tak přes to všechno to bylo auto jehož tvrdý podvozek a úplně příšerný motor v žebříčku všech mnou vlastněných aut poslaly k naprostému dnu.
Je pravdou, že onen vnitřní žebříček máme v sobě asi každý a mnohdy je to pořadí v něm na první pohled zcela nesmyslné, ale vždy je to o tom, jaká očekávání od auta máte a nakolik je dokáže daný vůz splnit. Natálka selhala v těch z mého pohledu velmi podstatných kritériích, zatímco v těch méně důležitých vynikala. Možná bych jí byl odpustil tvrdý podvozek, kdyby se motor choval dle mých představ (to asi těžko) nebo bych přežil a třeba i časem rozjezdil polomrtvý motor, kdyby měla pohodlnější podvozek. Ale na kdyby se v životě nehraje, celkově to byl prostě omyl.

 

Novinky v recenzi

4.12.2012 14:10

Fotogalerie

Protože jsme Natálku měli jen 2 měsíce, tak jsem nestihl udělat ani jednu vlastní fotku. Nicméně fotky z inzerce AutoESA jsem si stáhnout stihl, a tak je přikládám. Věřím, že po těch letech to nebude problém s autorskými právy.


Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Za dva měsíce bez výhrad.

praktičnost
9

Další auto, které bylo zevnitř velké a zvenku malé, ale FIAT umí auta téhle velikosti ještě líp.

prostornost
9

Nebýt zkušenosti s FIATem bylo by to za 10.

jízdní vlastnosti
10

Výborné, podvozek byl dimenzován na podstatně silnější motory než na základních 47 kW.

jízdní komfort
6

Tvrdý jak šutr, preference jízdních vlastností byla z mého pohledu příliš silná.

provozní náklady
8

Pomineme-li spotřebu, tak příjemně nízké.

náhradní díly
0

Žádné jsem nekupoval, takže nemohu posoudit.

výkon motoru
5

Tristní.

spotřeba
5

Vysoká a v poměru k výkonu přímo tragická.

hlučnost motoru
8

Motor nebyl příliš hlučný, ale zvuk šicího stroje se moc dobře neposlouchal.

kvalita sedadel
8

Jak se to vezme, tvarově výborné, ale sedák byl zbytečně tvrdý, po víc jak hodině a půl jízdy mne už bolely sedací svaly.

brzdy
10

Bez nejmenších výhrad.

zavazadlový prostor
10

Na třídu auta super. Vyšší práh mi nevadí a plastová vanička v kufru byl velmi praktický doplněk, který už pořizuji pravidelně.


Více o modeluSeat Ibiza 6L (2002-2008)
Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW) – Neříkej mi sportovec Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW) – Neříkej mi sportovec

Jestliže chcete v aktuální Ibize čtyřválcový motor,…

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Pokud chcete mít alespoň trošku představu o tom, jak bude…

 





Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc odpalů, další načal homerunem

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc…

Za svůj první homerun musel poručit rundu fernetů. Druhou tisícovku úspěšných odpalů oslavil baseballista Aleš…

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín otočil s Boleslaví z 0:2

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín…

První kolo fotbalové Fortuna ligy má za sebou pět zápasů. V páteční předehrávce zvítězila mistrovská Plzeň na…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…