Diskuse

Hyundai i30 (2017)

14.3.2017

Vůz již není v mém užívání, odevzdáno 17. 6. 2019. První i30 třetí generace na moje.auto.cz. Budu se muset snažit :-) . Nepatřím k lidem, kteří…

 

Hyundai i30 (Stephen)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 11.06.17  12:55

    « Re: I30 vs Mazda 3

    Mazda 3 bohužiaľ dosť zaostáva vnútorným priestorom aj kufor má malý.Inak ako auto veľmi pekné.Motor aj podvozok super.S cenou sa v SK tiež na Hyundai moc nepribližujú.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavo-N-

    Slavo N. 10.06.17  22:34

    « I30 vs Mazda 3

    Palix, vraví sa, že najlepšie je kupovať auto v druhom-3 roku výroby, ideálne po facelifte... Na aktuálnej verzii i30 nie sú ešte muchy vychytané a motor 1.4 T-Gdi je tiež prakticky úplne nový, bez dlhodobejších skúsenosti... Odporúčam väčšiu istotu - Mazdu 3.
    Motoricky ti dvojliter bude úplne postačovať aj v 120k verzii, spotrebou pri dynamickej jazde možno ešte aj prekonáš Hyundai : )

    Životnosť motora má tiež väčší potenciál v Mazde. Skús osloviť viacerých predajcov, uvidíš konkurenčné cenové ponuky robia zázraky : ))))

  • « 00 Reagovat !

    foto Slavo-N-

    Slavo N. 10.06.17  22:26

    « Sporeba

    1.4 T-Gdi dokáže byť aj úsporný, avšak treba rátať celkovú priemerku okolo 6-6,5l/100km. Živostnosť motora preverí čas...
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavo-N-

    Slavo N. 10.06.17  21:32

    « Re: i30

    Stephen ahoj, gratulujem k novému autu a prajem veľa šťastných km... Nenechaj sa vôbec znechutiť sarkastickými poznámkami ohľadom litrového trojvalca... Užívaj si autíčko naplno!

    Samozrejme ruku na srdce, s najväčšou pravdepodobnosťou sa motor nedožije bez poruchy ani 250 000km, ale to ťa myslím trápiť vôbec nemusí, dovtedy ho určite mať nebudeš...

    Mal som možnosť jazdiť s týmto motorom v Kia Ceed, ktoré som mal požičané na 24h. Ja by som to objektívne povedal takto. Samozrejme, že motor nie je kultivovaný, nie je to 4 válec. Akákoľvek snaha o utlmenie len znižuje pocit motora akoby z kosačky... Takže zvukový prejav nič moc. Osobne som sa pohoršil už pri naštartovaní.... Dynamika je po meste maximálne dostačujúca, pre "pohoďákov" bude dostačujúca aj mimo mesta... Akonáhle však pritlačíš, spotreba poletí nahor a to poriadne. V diskusii ste porovnávali 1.6GDI a tento 1.0T-GDI... Dynamikou je v spodnom pásme samozrejme turbo motor živší, jazdí sa s ním pocitovo svižnejšie, ale... 1.6GDI je podľa mňa presvedčivejší, kultúrnejší a pri väčšej záťaži úspornejší motor! Samozrejme s potenciálom väčšej životnosti a väčšej zostatkovej cene pri predaji.

    A ku spotrebe. Ľahučkú nohu odmení celkom pekná spotreba. Vyvaruj sa ale ťažšej nohy. Urobil som schválne jeden test, keď som mal Ceed 1.0 turbo 120k. Pri rovnako dynamickej nohe, pri rovnakom zaťažení, som tú istú trasu (cca 100km) prešiel s o 0,3 l/100km nižšou spotrebou v prospech Sportage 1.6GDI!!!

    Samozrejme tebe prajem len a len pozitívne pocity z auta a ak ti motoricky postačuje, užívaj si autíčko naplno!

  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 29.05.17  10:05

    « Re: Re: Re: i30

    Ta poslední věta je možná na první pohled logická, ale v reálu to nemusí platit. Nezapomeň, že motor o vyšším objemu a výkonu má obvykle delší převody, tedy ve stejné rychlosti má nižší otáčky. Je méně citlivý, díky rezervě výkonu, na zatížení a profil trasy, takže paradoxně může mít motor o vyšším objemu a výkonu v praxi nižší spotřebu. Z tabulek se to ale nedozvíš, protože laboratorní cyklus má dnes už nulovou vypovídací hodnotu.
    Každopádně je faktem, že motor 1,4 T-GDi je příliš nový na to, aby se např. na spritmonitoru dala najít relevantní data, podle všeho je např. i30 s motorem 1,0 T-GDi na tomto serveru zatím jen ta moje :-) .
    Záleží kdy chceš auto kupovat, pokud je to horizont roku, pak se data zatím nashromáždí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 29.05.17  09:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: i30

    Než se pod recenzí strhla hromada urážek, tak tu doktor měl recenzi svojí 1,4 T-GDi s DCT, zde citát ke spotřebě v běžném provozu, ještě vlastně v záběhu: "Spotreba? papierová kombinovaná je 5,5, ja mám zatiaľ 6,2-6,4, teraz to vyzerá, že budem mať 6,0."

    A citát z fóra k motoru 1,4 T-GDi s manuálem: "Poslední trasa 115 km a dle PP jen 5,3 l!". To je samozřejmě nadšení z trasy s nízkou spotřebou, první nádrž byla tuším do 6,0 litrů.

    V obou případech je to samozřejmě jen výběr jednoho auta jednoho vlastníka, ale určitou vypovídací hodnotu to má, jakmile se člověk s autem sžije a motor překoná záběh není zásadní důvod se bát, že by to člověka sežralo.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 29.05.17  08:38

    « Re: Re: Re: Re: i30

    5,4 a 5,8 litra - to by nebol veľký rozdiel.
    Ja som len našiel v teste i30 s 1,4 T-GDi (a sutomatom) údaj pre spotrebu na diaľnici pri 130 km/h cca 7,7 l/ 100 km a to ma mierne vystrašilo. To je dosť, ak sa nemýlim. Čakal by som od úsporného motora niečo pod 7l...
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 29.05.17  08:36

    « Re: Re: i30

    Vraj sa všetky Mazdy 3 robia v Mexiku, okrem dieslu. To mi povedal predajca, keď som sa pýtal. U 1,4 T-GDi je problém, že v i30 ho ešte má málo ľudí.
    Ak by bol Hyundai úsporný, tak ho beriem. U nás mi ho ale nepožičajú a testovacia jazda je málo. O Mazde viem, že jej motory sú úsporné. Hyundai je pre mňa dosť neznáme s daným motorom. Nejazdím nejako extra divoko, tak dobrú spotrebu by som mohol dosiahnúť. Ale človek nikdy nevie... Predsa 1,4 je vyšší objem ako napr 1,0 Ecoboost, má vyšší výkon ( o niečo) a aj spotreba môže byť relatívne podstatne vyššia.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 28.05.17  13:52

    « Re: Re: Re: i30

    Ono je něco jiného testovat a běžně jezdit ;-) . Já mám dloudobou 5,4 litru, auta s motorem 1,4 T-GDi v manuálu do 5,8 litru, s DCT do 6,3 litru.
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 28.05.17  08:56

    « Re: Re: i30

    S tím že nová i30 se povedla nelze než souhlasit. Měl jsem auto s motorem 1,4 GDi půjčené na víken a auto mě nadchlo. Skvělý podvozek, příjemný posez za volantem, silný motor. Jen s tou úsporností to není tak žhavé, měl jsem sice automat což byla slabina auta, ale spotřebu jsem měl za 300 Km 7,9. U svého golfa s 1,4 TSi mám dlouhodobě 6,2. A to je sakra rozdíl. Jízdní styl byl podobný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 28.05.17  07:47

    « Re: i30

    Pokud vím, tak Mazdy vyrobené v Mexiku jsou určené pro americký trh, Evropu by měl zásobovat mateřský závod v Hirošimě. Což Ti moc nepomůže, že :-) ? Těžká volba, obě ta auta jsou velice dobrá a hodně jiná. Jezdit s ním ale budeš Ty a nikdo jiný v Tvé kůži není, takže Ti nikdo nemůže poradit... Dát sem hlasování, tak na tomto serveru vyhraje Mazda. Já sám za sebe bych volil HYUNDAI kvůli výbavě a motoru 1,4 T-GDi, ten se opravdu povedl. Jede pěkně a dle zkušeností majitelů je i úsporný.
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 27.05.17  21:45

    « i30

    Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody.
    Trochu by som sa chcel poradiť, ak nevadí... Už od vydania Mazdy 3 (2,0 / 88 kW)uvažujem o jej kúpe. U Mazdy ma trochu odrádzajú články o korózii, výroba v Mexiku / výhodou je zase atmosferický 2 liter.
    Konečne nadišiel čas na výmenu auta. Len do počtu som bol pozrieť na do Hyundaia. A... Videl som novú i30, vyskúšal - 1,4 turbo a som unesený. To auto je pre mňa super. Ide perfektne, úžitkovo je lepšie ako Mazda a hlavne cena verzie Family je o málo nižšia ako u Mazdy Challenge - pritom Hyundai je absolútne lepšie vybavený = niektoré veci má Mazda až o 2 výbavy vyššie. Navyše pre rodinu je Hyundai o dosť praktickejšie = viac odkladacích priestorov, lepšie riešený kufor... Mazda bola moja voľba - hoci ju trochu pokazil facelift 2017, aj tak bola perfektná. Ale videl a skúsil som i30 a páčil sa mi... Teraz mám ťažkú voľbu - Starú "lásku" peknú Mazdu 3, alebo Hyundai i30 - o dosť lepšie vybavený (za podobnú cenu), výrazne praktickejší, perfektne jazdiaci a tiež pekne vyzerajúci. Rozum vraví - ber Hyundai... Jediné "-" je, že je to novinka.
    To je skoro ako so ženami ;).

    Myslím, že Hyundai je vysoko kvalitná značka, ktorá robí autá v ČR. Majitelia si ich chvália a často kupujú znova Hyundai. A myslím si, že zlaté české ručičky sú o dosť lepšie ako Mexické roľnícke ruky, ktoré montujú Mazdy...
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 27.05.17  20:57

    « Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Já, kromě naplánovaného občasného vyhánění pavouků z výfuku pozdravením omezovače, což dělám až po řádném ohřátí motoru, ale pak najedu na pohodu aspoň 20 km, jezdím krátké trasy do 2.250 otáček, takže turbo se ani nestihne pořádně zahřát a před parkováním musím vždy projet 5 kilometrů obcí do 40 km/hod., takže dochlazení na volnoběh není dle mého názoru zapotřebí :-) .
    Spolehlivost a výdrž jsou otázkou. Při řádné údržbě a slušném chování k turbu nevidím důvod, aby nebyl do 300.000 km zásadní problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto Gabo1

    Gabo1 27.05.17  11:05

    « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Ahoj Stephen. Dochladzuješ aj turbo po každej ostrejšej jazde, alebo nie? Tá spotreba je ozaj veľmi dobrá. Podľa Teba ako dlho vydrží tento motor jazdiť spoľahlivo? :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Gabo1

    Gabo1 27.05.17  11:00

    « Re: Ŕozvodový remeň/15 rokov

    Ahoj. Dúfam, źe ten rozvodový remeň vymeníš počas 15 rokov aspoň 2x. Aj remeň starne. Je to presne ako s olejom. Mnohí výrobcovia udávajú výmenu po 15 000 km alebo po roku. Príklad - ak najazdíš s autom len 2000 km za rok, nevymeníš olej predsa po 7 rokoch, ale po roku. A tak isto to je aj s remeňom. Ja by som ho tam dlhšie ako takých 5 rokov nenechával a nezáleží na počte najazdených km. Za ten čas možno prefajčíš/prepiješ 30 takých remeňov, tak naozaj sa neoplatí šetriť na takejto veci ;-)

    Pekný deň :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 22.04.17  18:17

    « Re: třicítka

    Dnes jsem to vzal do Retro auto muzea v plném obsazení a jel jsem dle předpisů. 173,5 kilometru s průměrem 70 km/hod. ukázal palubák 5,8 litru (dle tankování přidáva PP cca 0,15 litru na 100 km). Nikde jsem neměl nedostatek síly či výkonu (ani na dálnici). Stačilo nenechat otáčky spadnout pod 2.000 ot./min.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 06.04.17  08:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Jestli to motor pobere nebo ne záleží na mnoha faktorech. Na křivce průběhu točivého momentu, křivce výkonu (i když ten je pod 1.500 ot./min. zanedbatelný :-) ), na zpřevodování, váze vozidla a profilu místa jízdy (do kopce x z kopce).
    Přesto, že Avensis byl nepochybně těžší než Accent, měl dvoulitr rozhodně více točivého momentu než patnáctistovka. A pak záleží na přesném zpřevodování, jestli je převod dost lehký na to, aby to motor ještě utáhl nebo je převod už moc dlouhý (tedy těžký) a je potřeba podřadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 05.04.17  14:58

    « Re: Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Ďakujem, dúfam že bude slúžiť podobne dobre ako Avensiss, či Accent.

    Ešte k tým otáčkam motora (to som prehliadol). Ani ja nejazdím pod 1500ot. aj keď mi od týchto otáčok PC ukazuje radiť hore. Zistil som, že motoru je ohľadom spotreby jedno, či ide na 1500 alebo 2000 ot. Okamžitá spotreba je takmer rovnaká, ak nie nižšia pri 2000ot. Výnimku pri otáčkach tvorí len kruhový objazd. Tu sa už neunúvam radiť z 3 na 2 p.s.a prejdem ho 3 kou na 1200ot. bez toho, aby s tým mal motor problém. Accent 1,5 CRDi pod 1500ot s tým problém mal. Pritom mal (ak si dobre pamätám) krúťak 235Nm a 81kW. Toyota Avensiss 2,0 D-4D s otáčkami 1200 problém tiež nemala. Tak fakt neviem, od čoho to záleží...

    Pekné popoludnie.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 04.04.17  07:26

    « Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Jestli se kompresor odpojuje nebo ne jsem zatím nezkoumal, ale dnes tu leje jak z konve a zapnutá klima je u HYUNDAIe nutnost, jinak se okamžitě zevnitř "zapaří". Žádný pozorovatelný rozdíl v reakcích motoru, tahu ani při rozjezdech se neprojevil.

    Děkuji, také přeji jen šťastné kilometry a plnou spokojenost (i když ta už s Fordíkem je >:D ).
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 03.04.17  16:06

    « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Áno, tiež mi to tak vychádzalo, že ak motor je pri diaľničnej rýchlosti v maxime krútiaceho momentu, nemal by mu "dochádzať dych" a som rád, že ani nedošiel:-).

    K tou klímou vďaka za vysvetlenie...

    Ešte raz želám veľa šťastných km a nech Vám autíčko dobre slúži.

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…