Recenze

7 Majitel

Opel Zafira Enjoy 1.9 CDI 16V (AC)

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Zafira, foto 1 Opel Zafira, foto 2 Opel Zafira, foto 3 Opel Zafira, foto 4 Opel Zafira, foto 5 Opel Zafira, foto 6 Opel Zafira, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Zafirka Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:125000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.7 maximální rychlost [km/h]: 174 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 645 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "nodan".

O velkém autě typu MPV jsem snil již delší dobu. Zhruba před rokem jsem chtěl kupovat Ford Focus C-Max 1.6 TDCI, ale přeci jen toto auto nesplňovalo moje představy o prostorném vozu (mimochodem manželce se líbil moc). Jelikož jsem obyčejný smrtelník, který auto nebude odepisovat z nákladů a leasing se mi nezdál příliš výhodný, dal jsem si strop 350.000 Kč a max 3 roky stáří. V této cenové hladině se nabízel Citroen Picasso, Ford Focus C-MAX, VW Touran, Mazda 5 a Opel Zafira. Je tedy pravda, že když jsem Zafiru kupoval, nabízel mi dovozce aut moc krásnou Toyotu Avensis Verso 2.0 za 350k, ale unáhlené rozhodnutí bylo to poslední, které jsem chtěl udělat.

Představy o "skoro" novém autě však rychle vzali za své. Koupil jsem Opela Zafiru ve výbavě Enjoy, rok výroby 05/2006 dovoz z Francie po leasingu za velmi slušných 324.000 Kč. Člověk při koupi auta si často vysní neponičený vůz, jakoby právě vyjetý z továrny. Vždyť bude jen pár měsíců starý. Je tedy pravda že vůz po vyjetí z myčky vypadal kouzelně, ale stav interiéru mě zklamal. Potahy na sedadlech v Opelu nejsou zrovna kvalitní, takže hned jsem viděl kazy (zatrhanou látku). Doslova mě uzemnil stav ovládání audio systému na volantu. Kolečko bylo úplně vydřené až na gumový váleček (jak tohle mohl někdo udělat za dva roky?) Je tedy pravda, že auto mělo nalítáno slušných 125000 km a zřejmě sloužilo jako služební, ale i tak mě to dost překvapilo. Aspoň, že v autě bylo slušné audio dokonce s navigací (Rádio CD 70 NAVI), které k mé spokojenosti přehrává i mp3 soubory. Bohužel klimatizace byla pouze ruční (ikdyž nejsem moc velký fanda zimy ve voze), nechám se překvapit jak bude sloužit.

Doslova šok mě fakt čekal, když jsem zjistil, že poměrně slušně vybavená Zafira (ESP, ABS, 6x ARB, Tempomat, NAVI) nemá palubní počítač. No tak to teda opravdu nechápu. Dneska skoro samozřejmost. Prodejce se dokonce pozastavoval, že tento můj požadavek je banalita. Vždyť daleko důležitější je přece tempomat! No pro mě teda ne...

Bohužel ihned po příjezdu domů a předání auta do autorizovaného servisu Opel se začínali dít věci. V první řadě začal zlobit alternátor (drobnost za 18.000 Kč). Naštěstí se jednalo pouze o diody, tudíž oprava šikovným autolektrikářem nepřesáhla cenu 4.000 Kč. Dále začal systém hlásit poruchu na žhavení. Svíčka stojí cca 590 Kč, ale když už, tak vyměním všechny čtyři, ne? Nechápu jak je to možné, ale jak mohou být po dvou letech "vyčerpané" tlumiče na zvedání pátých dveří??? Po přebrání vozu po opravě alternátoru, na mě dva dny poté začala svítit Inspekce do 1000 km, přestože auto bylo na servisce před 5000 km. Dále začala problikávat kontrolka na chybu v elektrice. Mno a to už je skoro vše. Auto mám dnes přesně týden a závad je docela dost, nemyslíte?

Takže mám další zkušenosti. Jelikož je to můj první diesel, jsem z dosti věcí dost překvapený. Blikající kontrolka na žhavení, kterou jsem měl za chybu na svíčkách, byl zcela jiný problém - jednalo se o zanesený filtr pevných částic v katalyzátoru (dle servisu na 112 procent). Oprava byla jednoduchá - jízda s více vytočeným motorem cca 30 km a došlo k vypálení zanešeného fitru. Kontrolka žhavení opravdu zhasla.

Co mě opravdu dostalo a rád bych Vás na to všechny upozornil jsou moje "litá" kola. Já bláhový si myslel jaké že to mám pěkné elektrony a až když jsem si chtěl koupit plecháče se zimníma gumama mi v servisu řekli, že mám plechové disky s plastovými poklicemi ve tvaru elektronů. Schválně se podívejte na fotografie. Nikdo to nepoznal. Plechový disk je ve tvaru pětipaprsku schovaný pod plastovým krytem. No tak to je bomba. Auto jsem samozřejmě kupoval s tím, že to jsou elektrony.

Silné stránky

Prostornost, ovládání vozu, dílenské zpracování.

Slabé stránky

Alternátor, žhavící svíčky, tlumiče na zvedání pátých dveří.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Oprava alternátoru. Svíčky jsem zatím neměnil.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nestěžuji si, možná trochu větší ochota při komunikaci o voze by nevadila...

 

Novinky v recenzi

3.4.2009 10:59

Problém se řídící jednotkou???

Tak si myslím, že jsem koupil zajíce v pytli. V zimě mě překvapilo jak málo stačí aby Vám zamrzla nafta - tzn. cca -12 stupňů a ráno už jsem to nenakopnul. Aspoň vím, že aditivum k něčemu je. Každopádně sehnat garáž na rozmrazení byla docela fuška ;).

Ale to hlavní co se s Vámi chci podělit je problém s řídící jednotkou. Začala mi svítit kontrolka na diagnostiku - a v Opelu mi řekli - závada P0560 - Nízká vstupní úroveň systémového napětí. Jo a jen tak mimochodem, že mi doporučujou vyměnit celou řídící jednotku - za slušivých 36.000,- Kč. To je teda bomba u necelý 3 roky starýho auta. Zkouším hledat nějakou alternativu, budu-li vědět něco víc, zase sem písnu.


Další vozy Opel Zafira



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Yatím nic moc, mám ho chvilku a už takových závad...

praktičnost
9

Je to přesně auto jaké jsem chtěl, po praktické stránce téměř bez výhrad...

prostornost
10

Je to Zafira - prostoru dost a to je o 10 cm kratší než Škoda Octavia II.

jízdní vlastnosti
8

Sedí jako přibitá, skoro se nenaklání, trochu tvrdší odezvy, ale jinak spokojenost...

jízdní komfort
9

Na velmi slušné úrovni...

provozní náklady
3

No to je horší, spotřeba bude asi vysoká a platím a platím... Mno a pojistka u ČP za 32.000 Kč ročně je i pro mě velmi silné kafe...

náhradní díly
2

Nejsou levné, alternátor za 18.000 Kč je raketa...

výkon motoru
6

jedná se o nejslabší motor o obsahu 1.9 (pouze 74kW). Já chci ale rodinné auto, ne sportovce...

spotřeba
3

Yatím nemám přesně změřeno, chybí paulbní počítač, ale asi malá nebude...

hlučnost motoru
4

Mohlo by to být určitě lepší odhlučnění...

kvalita sedadel
4

Nic moc...

brzdy
9

Jedovaté, nutno si zvyknout...

zavazadlový prostor
10

Obrovský, není mu co vytknout...






Blesk.cz

Bagry, psovodi a Tempus: Takhle hledají 7 let pohřešovanou Janu Paurovou!

Bagry, psovodi a Tempus: Takhle hledají 7 let…

Kriminalisté z týmu Tempus už druhým dnem pracují nedaleko Slavětína mezi poli na bývalé skládce. Přivezli si…

Výbuch sopky jí vzal tátu, sestru i obličej. Stephanie poprvé ukázala popálenou tvář

Výbuch sopky jí vzal tátu, sestru i obličej.…

Rok uběhne v prosinci od erupce novozélandské sopky White Island, která se nachází na stejnojmenném ostrově.…

 

iSport.cz

Špatné zprávy, Krpálek má COVID. Lepší teď než před Evropou! říká judista

Špatné zprávy, Krpálek má COVID. Lepší teď než před…

Přesně měsíc před vysněným evropským šampionátem v Praze poslal judista Lukáš Krpálek do světa nemilou zprávu.…

Po kritice ho vyloučili z FAČR, teď píše Malíkovi: Nemáte sebereflexi

Po kritice ho vyloučili z FAČR, teď píše Malíkovi:…

Nejen šéfa FK Teplice Pavel Šedlbauera nadzvedla slova předsedy fotbalové asociace Martina Malíka, podle něhož…

 

Reflex.cz

Pohanský Papež: František vůbec nepotírá herezi, která může rozdělit římskokatolickou církev

Pohanský Papež: František vůbec nepotírá herezi,…

Katolickou církví začíná stále více cloumat celosvětový skandál, který může více než cokoliv jiného v minulosti…

Tři sestry Geislerovy: Máma od rodiny Lenka, labilní Aňa a magor Ester

Tři sestry Geislerovy: Máma od rodiny Lenka, labilní…

Krásné a oduševnělé sestry Geislerovy se, jedna po druhé, v posledním čtvrtstoletí střídají na stránkách Reflexu…