Recenze

Stefič (muž 46 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Zafira model 2011

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Zafira, foto 1 Opel Zafira, foto 2 Opel Zafira, foto 3 Opel Zafira, foto 4 Opel Zafira, foto 5 Opel Zafira, foto 6 Opel Zafira, foto 7 Opel Zafira, foto 8
Opel Zafira, foto 9 Opel Zafira, foto 10 Opel Zafira, foto 11 Opel Zafira, foto 12 Opel Zafira, foto 13 Opel Zafira, foto 14 Opel Zafira, foto 15 Opel Zafira, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta nedávam Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:11600 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.9

Popis vozu

Při výběru auta jsem mel v hledáčku Hondu Accord, Mazdu 5 a 6, Mondeo a Superb. Vše pochopitelně kombi. Projel jsem Accord a tohle auto mi vyloženě nesedělo. Poloha řidiče je za volantem taková zvláštní. Připadalo mi, že sedím na podlaze. A namám si kam dát levou ruku, protože hrana okna je příliš vysoko. Mondeo bylo v požadované výbavě moc drahé. Superb byl cenově dostupný jen s motorem 1,4 TSI. Já chtěl 1,8 TSI a to už bylo cenově mimo dostřel. Mazda 5 mi neseděla. Je to spíš laděné na komfort. Já hledal rovnováhu mezi komfortem a mezi schopností "řezat zatáčky". Když jsem si byl projet Zafiru, bylo rozhodnuto.

Model 2011:
Takže celkem výrazne výrobce zvětšil zpětná zrcátka. Ve starším modelu byla opravdu malá a moc toho vidět nebylo. Často bylo autu vytýkáno ovládání blinkrů při "trojbliku". Ovládání je nyní upraveno tak, že po stisknutí páčky je přechod mezi trojblikem a stálým blikáním znatelný. Zvuková signalizace je ale stále slabá. Pokud jedete rychle a máte zapnuté rádio, signalizaci neslyšíte.

Jízdní vlastnosti:
Výborné. Tedy pochopitelně je třeba vzít v úvahu typ auta. Jedná se o MPV s hmotností 1500kg. Auto není stavěné na skřípání pneumatik v zatáčce, nicméně lze s ním jezdit velice svižně. Karoserie je celkem vysoká, ale při ostřejší jízdě se auto téměř nenaklání a sedí jako přikované. Tlumení je trochu tvrdší ovšem nikoli nepohodlné. Jízdní vlastnosti naloženého auta se proti prázdnému nijak zvlášť nemění.
Řazení je krátké a přesné. Je ale vidět, že motor a převodovka je už starší konstrukce a autu by slušela šestka.

Motor:
Výkon slušný. Není to sice trhač asfaltu, ale zrychlení celkem dostatečné. Po přesednutí ze služební Fábie TSI je trochu cítit, že motor se musí tahat s podstatně větší záteží a zvlášť za studena je jízda velmi vláčná. Po zahřátí se ale auto probudí. Testoval jsem ochotu motoru jít do otáček a na trojku jsem ho v pohodě vytočil na 120 km/h do mírného kopce. Takže ani vyjetí od benzínky na dálnici nedělá autu problém. Řekl bych, že tato motorizace je naprosto optimální pro řidiče s nájezdem kolem 20.000 km ročně s výkonem optimálním pro velikost auta. Kdo ovšem chce na světlech oslňovat skřípotem pneumatik při rozjezdu, ať raději sáhne po naftě.

Variabilita a kvalita interiéru:
Zavazadlový prostor dostatečný pro rodinu se dvěma dětmi. Díky vysoké kastli lze dozadu narvat neuvěitelné množství krámů. Zadní sedadlo lze posouvat podle potřeby. Do roviny ale sedadla složit nejdou. Složení druhé řady sedadel je řešeno tak, že se zvedne sedák vertikálně nahoru a celá zadní řada se posune dopředu až za sedadla řidiče. Co vidím jako problém je to, že auto je deklarováno jako sedmi místé. Reálně ale prostřední sedadlo v zadní řadě je jen nouzovka. Pokud tedy má někdo 2 menší děti, pak na zadní sedadla přimontuje 2 sedačky, ale manželka si tam už nesedne. Respektive sedne, ale musí být štíhlá a drobná. Stejně to ale pohodlné není.
Interiér působí hodnotně. V porovnání s O2 ve verzi Ambiente jsem si připadal v Opelu o třídu výš. Jedíné co mě mrzí, že není odkládací místo pro 2 kelímky nebo lahve v prostoru u řidiče. Je tam díra jen pro jednoho. Ergonomicky je auto řešeno výborně. V první chvílijsem měl problém s ovládáním tempomatu, ale zvykl jsem si poměrně rychle. Kvalita sedadel je opět v porovnání s O2 (měl jsem ji jako služební) opět o několik tříd výš. Nechápu podle čeho soudruzi v MB tvarovali opěradla. Asi podle pytle brambor...

Nadstandardní výbava
-bixenony natáčecí
-ESP
-vyhřívání předních sedaček
-litá kola 17"
-polokožené čalounění
-parkovací asistent vpředu i vzadu

Silné stránky

Velmi dobré jsou bixenony s funkcí AFL. Při jízdě na klikatých silnicích je naprosto parádní, že světla svítí na silnici do zatáčky a ne někam do křoví. Je to sice 32000 navíc, ale vyplatí se to. Nikdy předtím jsem xenony neměl a teď už bych auto bez nich nechtěl.
Kola mám 17". Vypadá to úžasně, ale cena pneu taktéž. To už musí každý zvolit sám.
Interiér byl vylepšen tak, že přístrojová deska je v černém lesklém plastu. Dříve bylo jen u verze Cosmo. Opět to vypadá pškně, ale doporučuji stále vozit hadr. Dost se to upatlá a je na tom vidět prach.

Slabé stránky

Zjistil jsem, že ve zpětných zrcátkách je velmi špatně vidět na zadní hrany auta. Couvání je tedy značně intuitivní. U takhle velkého auta je to celkem problém. Navíc všechny ochranné lišty jsou v laku, takže i malé ťuknutí bude vidět. Osobně mám parkovací asistent a vřele ho doporučuji. Aspoň dozadu.
Spotřeba také není zrovna malá. Momentálně kombinovaně 8,7. Po městě to ale pod 10 snad ani stlačit nejde.
A-sloupek je velice silný a značně zhoršuje výhled kolmo vlevo. Při odbočování je třeba zvýšená pozornost. Hlavně na chodce. Mrvý úhel je fakt velký.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v německu. Vyplatilo se mi to asi o 50.000,- Za stejnou cenu jsem získal ještě kožené čalounění, parkovací asistent vpředu i vzadu a ještě pár blbostí. Komunikace celkem problematická, protože prodejce mluví jen německy. Já pochopitelně ne. Takže začala tahanice o DPH. Němec nechtel auto prodat bez daně, tak jsem musel využít služeb daňového poradce pro Německo. A vyplatilo se. POZOR - neplatit v D DPH. Při prodeji do jiné země EU je zboží osvobozeno od daně. Takže pokud DPH zaplatíte, tak při požadavku na vrácení bude žádost němci zamítnuta a budete muset stejně daň zaplatit v čechách znovu. Pokud prodejce nechce prodat bez daně, jděte pryč.

 

Novinky v recenzi

15.12.2010 09:27

A máme tu zimu

sníh, mráz...Jízda na sněhu naprosto v klidu. Zafira má spešl tlačítko na vyhřívání předního skla. Takže ráno přijdu k auto, nakopnu ho, zapnu vyhřívání sedaček, rozmrazování a za 5 minut jedu. S bohem škrabko... Kombinace nových pneu a elektroniky dělá projíždění zatáček plných sněhu velice příjemným. Chtěl jsem to nějak dostat pro zábavu do smyku, ale nejde to...Líbi se mi, že ESP uabírá opravdu až v krizických situacích a nekecá mi do toho skoro pořád

2.11.2010 19:59

Zase pár dalších poznatků

Auto má nyní najeto 8000km. Na ovládání tempomatu si lze snadno zvyknout. Objevil jsem, že indikace nedostatku vody v odstřikovačích se zobrazí až ve chvíli, kdy už jede čerpadlo nasucho. Chtělo by to tu hlášku trochu dříve.
Proběhly už dva testy sedmi místné varianty. Celkem v pohodě si do třetí řady sedadel sedne osoba 165cm vysoká. Také proběhly testy s obsazením 3 dospělé osoby a jedno dítě. Docela mě překvapilo, že zátěž se nepodepisuje na zátahu motoru. Jen na spotřebe, což je pochopitelné. Jinak spotřeba se usadila na kombinovaných 8,4l/100.
Jízdní vlastnosti jsou fakt perfektní. Na to, že je auto poměrně těžké a vysoké, tak v zatáčkách sedí, jako přikované. Dostaly mě brzdy. Mají poměrně razantní nástup a při popojíždění v kolonách se mi to občas podařilo zaflekovat. Už si na to dávám bacha. Na zimu autíčko dostalo z úsporných důvodů pneu jen 16", ale za to na elektronech:-)

19.8.2010 15:47

Dodělán Construct

Zařízení jsem nechal dělat v autorizovaném servisu. Bylo to sice o ca 2200,- dražší, ale přece jenom...Nové auto, tak se mi nechtělo to dát k nějakému šmudlovi do garáže... Hotovo za 3 hodky a paráda. Srba seris, Praha4
Test maximálky - maximálku jsem nakonec netestoval, ale zkusil jsem dát 200km/h a v poho. Prostě 1500kg sedí na silnici hodně dobře:-)


Další vozy Opel Zafira



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problémů

praktičnost
10

velký jako kráva

prostornost
10

strýc 195cm 130 kg nemá v mém autě problém

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

trochu tvrdší odpružení. Na 17" tvrdé. Na 16" o poznání komfortnější

provozní náklady
8
náhradní díly
0

nevim

výkon motoru
8

dokázal bych si představit i víc, ale 103kW je dostačující

spotřeba
8

njn, benzín v takhle těžkém autě je nákladnější - 8,5l/ 100km

hlučnost motoru
9

příjemně přede, na neutrál neslyšný

kvalita sedadel
10

mě vyhovují

brzdy
10

neskutečně jedovaté. Možná až moc. Trochu citlivěji nastavené dávkování by neškodilo

zavazadlový prostor
10

obrovský






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…