Recenze

9 Majitel

Opel Zafira Zafira 1.9 CDTI COSMO 150k

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Zafira, foto 1 Opel Zafira, foto 2 Opel Zafira, foto 3 Opel Zafira, foto 4 Opel Zafira, foto 5 Opel Zafira, foto 6 Opel Zafira, foto 7 Opel Zafira, foto 8
Opel Zafira, foto 9 Opel Zafira, foto 10 Opel Zafira, foto 11 Opel Zafira, foto 12 Opel Zafira, foto 13 Opel Zafira, foto 14 Opel Zafira, foto 15 Opel Zafira, foto 16 Opel Zafira, foto 17 Opel Zafira, foto 18 Opel Zafira, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Zafira Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:133500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 645 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "fik01".

Po novém autě jsem se začal dívat hned, jak jsem zaplatil poslední splátku za Merivu v červenci 2008. Že se bude jednat o něco většího a hlavně silnějšího bylo jasné od začátku, jenže co vybrat? Rozhodně to mělo být opět MPV a tak jsme logicky začali pokukovat po větší sestřičce Zafiře. Co nás trochu odradilo byla cena, která bez problémů šplhala k 800 000 a víc, takže na nějakou dobu byla zapomenuta. Těsně před vánoci jsem objevil zánovní Dodge Caliber 1.8 110kw , který měl najeto necelých 30 000 kilometrů. Tohle auto se mi prostě líbí už delší dobu a tak jsem hodil veškeré praktické věci za hlavu a hrozně jsem ho chtěl. Byl jsem ho projet, zjistil odkupní cenu Merivy a začal shánět zbytek peněz. Protože se mi suma za Merivu zdála malá, vydal jsem se k Opelu Srba v Jílovišti, kde jsem hodlal získat větší sumu. Chyba lávky, tady mi nabídli ještě míň. Jen tak ze zvědavosti jsem se zeptal prodejce, zda nemají nějakou ojetou Zafiru B za dobrou cenu. Jo máme:-) je tu jedna 1.9 CDTI 110kW s panoramatickou střechou a výbavě Cosmo. Stála tam venku pokrytá sněhem a vypadala fantasticky. Ometli z ní sníh a já si do ní sednul a zkusil ji nastartovat. Prodejce málem klepla pepka, protože jsem rovnou otočil klíčkem a nečekal na žhavení - to víte, za celý svůj řidičský život jsem jezdil jen benzín... a majitelům chrochtáků jsem se chechtal, ty černé oblaky sazí při akceleraci mě fakt dostávaly.

Polokožený interiér a pruhy skla nad hlavou to se mi opravdu líbilo a tak trochu jsem začínal mít o Caliberu pochybnosti - kam dám vlastně kočárek? Budu s ním jezdit na střeše? Nahlodaný jsem se vydal domů a přemýšlel co dělat. Caliber má úžasný exteriér, interiér typicky americký což mi ale vůbec nevadí, horší bylo to, že na to jak je velký zvenku je to uvnitř bída s nouzí. Motor mi svým projevem taky moc nevyhovoval, v nízkých otáčkách nedělal prakticky nic a na těch 150 koní nějak nevypadal. Byl jsem tedy projet i Zafiru a tam těch 150 koníků bylo znát mnohem víc. Co dělat sakra?

Po třech skoro probděných nocích bylo jasno, jde se do Zafiry. Naši cestovací Merivku jsem prodal kolegovi v práci, sehnal zbytek peněz a vyrazil k Srbovi.

22.1.2009 jsem auto zaplatil a vydal se domů s plným kufrem letních pneumatik rozměru 225/45/R17. Na zimu mi obuli 16" plecháče s pneumatikami o rozměrech 205/55 R16. Doma se už všichni na Zafirku těšili a tak jsme hned další víkend podnikli první cestu. Jeli jsme sice jen do Českého Krumlova, ale i tak jsme už mohli začít auto víc poznávat.

Když jí budu srovnávat se předchůdkyní Merivou, tak ne vždy Zafira vyhraje.

Variabilita interiéru :

Jednoznačný vítěz je Meriva, kde se zadní sedačky daly sklápět do podlahy a člověk udělal úplně rovnou plochu na převoz věcí. Praktické u Merivy bylo i to, že se dala do podlahy sklopit třeba jen jedna nebo dvě sedačky a na zbývající se dalo sedět. To v Zafiře nejde – sedačky se posouvají jako lavice po lyžinách a složí se k předním sedačkám buď všechny, nebo žádná. Takže i přes asi 40 cm větší délku Zafiry je ložná plocha stejně velká a míň praktická. Uvidíme, zda v autě půjde spát jako v Merivce.

Zafira bohužel nemá žádné držáky pití před řadicí pákou u řidiče, Meriva tam měla hned tři. Ten jeden co v Zafiře je, je utopený pod loketní opěrkou v ruční brzdě. Druhá a třetí řada sedadel má k dispozici celkem čtyři držáky na lahve. Velice praktická je u Zafiry řada odkládacích schránek pod panoramatickou střechou. Šuplík pod sedadlem spolujezdce je zatím spíš k vzteku, protože při jízdě po kočičích hlavách drnčí.

Prostornost :

Zde vyhrává Zafira, přeci jen má kufr 645 litrů v základním uspořádání, tj. 5 sedaček. Merivka měla 350 litrů. Také je mnohem širší, je to prostě o třídu větší auto – mini MPV a ne micro jako Meriva.

Vybavení :

Zde je jednoznačným vítězem Zafira, on je přeci jen velký rozdíl mezi výbavou Enjoy Merivy a prakticky nejvyšší možnou výbavou Cosmo, ve které je Zafira.

Zafira má věci, o kterých se naší Merivce ani nesnilo. Výbava tedy obsahuje střešní nosič, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, kryty prahů v nerezu, automatická klimatizace, zásuvku dokonce i v kufru, palubní počítač a rádio CD40 Opera (bohužel nepřehrává MP3), ovládání rádia a počítače na volantu, samozřejmě ABS a ESP, panoramatickou střechu, sluneční clony s osvětlenými zrcátky, termoreflexní čelní sklo, tempomat, indikátor tlaku v pneumatikách, zařízení pro usnadnění rozjezdů do kopce HSA a nádherné ráfky s pneu 225/45 R17.

Nemá ale elektricky ovládaná zadní okna! Jak to proboha může někdo nedat do auta, jehož ceníková cena byla přes 900 000 korun opravdu nechápu.

Jízdní vlastnosti , výkony a spotřeba :

Zde je to naprosto jasné – Merivka měla 1.6 8V o výkonu 64 kW, takže člověk se musel moc dobře rozmýšlet, kde předjíždět a případná vysoká maximálka byla vykoupena krvavou spotřebou, hrozně tam chyběl další převodový stupeň. Při dlouhých cestách ustálenou rychlostí jsem se dostal na necelých šest litrů, ve městě si brala bez problémů mezi 9 – 10 litry na 100 kilometrů.

Zafira má 110 kW při 4000 otáčkách a maximální točivý moment 320 Nm v rozmezí 2000 až 2750 otáček a co je nejlepší, disponuje 6-stupňovou manuální převodovkou! Naprostá bomba. Akcelerace z nuly na sto je lehce nad deset vteřin, maximální udávaná rychlost 202 km/h dosažena dle GPS bez problémů a auto by šlo ještě dál, bohužel spolujezdkyně už začínala nadávat!:-) Zatím po necelých 10 000 ujetých kilometrů se drží průměrná spotřeba na 7.2 litru, ta papírová 6.1 je myslím nedostižná. Uvidíme, až podnikneme nějakou delší cestu a ne skoky pár set kilometrů sem nebo tam. Zatím nejnižší průměrnou spotřebu jsem měl při výletu do Vídně, kde byla spotřeba 6.2 litru na cca 800 kilometrech ujetých po Rakousku. Pravda, v zahraničí dodržuji limity.

Co se týče hlučnosti tak myslím, že pořád diesely zaostávají. Když jsme jeli Merivou za nějakým chodcem, tak nás prakticky neslyšeli, zato před Zafirou uskakují dostatečně předem.

Ergonomie :

Pro Oplistu jako jsem já (Omega A, Astra A, Meriva a občas otcova Astra B a C) je vše na svém místě. Jediný konflikt, který zatím nastal byl s nově řešenými pákovými ovladači, které při lehkém doteku 3x probliknou a při důraznějším blikají až do srovnání volantu. Občas jsem tedy blikal a blikal, nebo naopak neblikal. No prvních pár dní to bylo na vraždu, teď jsem si už zvyknul. O tom co se dělo, když jsem chtěl použít stěrače raději ani nemluvím:-)

Fotogalerii prosím zatím berte s rezervou, zimní fotky jsou z mobilu, ale asi by tady měly být, jsou to první, které jsem s tímto autem udělal. Jakmile se dostanu někam na pěkné místo, udělám doplňující fotografie.


Silné stránky

Velice silný motor v kombinaci s 6-stupňovou převodovkou
Úžasná prosklená panoramatická střecha
Sedm míst - na třetí řadě sedadel byl dokonce schopný sedět i 190cm vysoký človíček, jen bylo nutné druhou řadu posunout, aby měl kam dát nohy.

Slabé stránky

Rádio neumí MP3
Zrcátka nejsou automaticky sklopná - trpí na parkovištích
Absence mlhovek
Absence tažného zařízení - kám dám kola? Lézt na takhle vysokou střechu a něco tam upevňovat není nic moc.
Poměrně malá zpětná zrcátka v porovnání s Merivou

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jak se ukázalo mělo vadné svazky kabelů do multifunkčního volantu - vyměněno v rámci záruky na vůz. Aktuálně čekám na nový kompresor klimatizace, který jak jsme zjistili nefunguje. Dokud byla zima, na nic se nepřišlo, zato první stání na dálnici z Vídně za jarního sluníčka nás málem upeklo. Taky řešeno v rámci záruky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velice ochotný personál u Srba Servis v Jílovišti, auto nevnucovali, nevolali 10x denně jak jsem se rozhodl:-)

 

Novinky v recenzi

19.6.2011 08:40

Prodám hliníkový nosič na Zafiru - originální

Obrázek viz. fotogalerie, je to na Zafiru B před Faceliftem.

Základní hliníkový nosič
- aerodynamický tvar
- tyč s T-drážkou pro nástavby
- zamykací kryty Pro model Zafira se střešními madly

Velice zachovalé, použito párkrát - cena 2000 Kč

19.6.2011 08:36

Zafira prodána

Nastal čas na koupi nového auta, přítelkyně dostala služební velké auto, tak jsme se rozloučili s naší Zafirou a poslali ji do světa.

Tachometr se zastavil na 175 069.

22.4.2010 10:54

Proražený chladič klimatizace

Tak Zafira byla opět v Servisu - začala z ní unikat zelená olejovitá tekutina, předběžně detekována porucha klimatizace, která měla být ještě v záruce. Bohužel v Srba servisu přišli na to, že je proražený chladič klimatizace, partně nějakým kamínkem. Cena opravy odhadovaná Srba servisem cca 17 000 Kč:-(

23.3.2010 23:12

Francie 2010

Takže po delší době zase jedna cesta - oslava narozenin ve Francii v Monthou Sur Cher. Zafira obsazena 4 dospěláky a jedním prckem, kufr bez plata naložený až ke střeše, najeto cca 3500 kilometrů se spotřebou 7.1 litru na 100 km. Více na http://safikcestuje.ic.cz

23.3.2010 23:10

Výměna rozvodů

9.2.2010 proběhla poněkud větší oprava Zafiry - rozvody, vadný AGR ventil, přední kotouče a destičky. To vše u Opel Zralý za cca 21 500 Kč. Úžasné:-( ale do Francie jsem si s tolika svítícíma kontrolkama netroufnul.

29.10.2009 22:39

23.10.20010 najeto 20 000 kilometrů

Tak tachometr zase poskočil a máme tu 20 000 kilometrů:-) zároveň se rozsvítila kontrolka insp takže se budeme muset objednat na roční prohlídku auta. Oproti Merivě při startování nesvítí jen insp, ale na displeji se ukázalo insp 1000.

18.10.2009 21:49

Přezutí na zimní gumy

Sice má být příští týden zase pěkně, ale vzhledem k jedné chalupě v Jizerkách a druhé na Vysočině jsme nechal Zafiru přezout na zimní gumy v pneu servisu v rudné. Cena lidová - i s vyvážením pohých 320 Kč!!! Vyvážení skvělé, ověřeno při jízdě do Mcel, kdy to občas bylo silně nepředpisové:-)

23.9.2009 11:33

Ujeto 18 000 kilometrů

22.1.2009 auto koupeno a 22.9. má najeto již 18 000 kilometrů, spotřebovali jsme 1337 litrů nafty a průměrná spotřeba je 7.4 litru na 100 kilometrů.

13.9.2009 22:07

Bezpečnostní síť Opel na prodej

Bezpečnostní síť - originál Opel koupený původně za 5800 Kč, nyní za 2500 Kč. Oddělí prostor posádky od nákladu - možno dát za přední nebo zadní sedačky. Foto viz poslední fotka v galerii.

7.8.2009 22:19

Tak se blížím ke 140 000 km

už mnoho kilometrů nezbývá a přehoupnu se přes 140 000 km. Navíc mě čeká STK, na to hodlám jít příští týden. S merivou jsem to zvládl bez přípravy v servisu, snad to půjde i teď. Jedu do STK Motol.

10.7.2009 15:15

Střešní nosič a dovča v Obertraunu

Tak jsem v akci u Srby koupil střešní nosič a pevně věřím, že se na auto vejdou 4 kola. Do kufru Chariot CX1 a hurá do Rakous:-)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Zafira



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím těžko hodnotit, nepodnikli jsme žádnou super dlouho cestu.

praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hitler vstal z mrtvých, udělejte z něj krvavou kaši! Recenze Zombie Army 4: Dead War

Hitler vstal z mrtvých, udělejte z něj krvavou kaši!…

Krutý diktátor Adolf Hitler vstal z mrtvých a vrátil se přímo z pekla, aby se opět pokusil o světovou nadvládu.…

Další zranění Krampolové v Bohnicích: Zlomila si stydkou kost!

Další zranění Krampolové v Bohnicích: Zlomila si…

Po noze a ramenu to odnesla, a teď se podržte – stydká kost! Žena Jiřího Krampola (81) Hanka (58) upadla v…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Další velké jméno mizí z trhu, vítězí Canucks

Přestupy NHL ONLINE: Další velké jméno mizí z trhu,…

Více než polovina ročníku 2019/20 je za námi a přestupová fáze začíná směřovat k uzávěrce. Letošní trade…

Souček se zabydluje ve West Hamu. Spoluhráč ho poslal pod stůl

Souček se zabydluje ve West Hamu. Spoluhráč ho…

Český reprezentant Tomáš Souček se zabydluje ve svém novém angažmá. Se spoluhráči ve West Hamu, kde hostuje…

 

Reflex.cz

Swing zažívá renesanci, zve na Ples Reflexu zpěvák Ondřej Havelka

Swing zažívá renesanci, zve na Ples Reflexu zpěvák…

V loňském roce rozjela naše redakce dosud nevídaný projekt Hvězdy Reflexu, jehož smyslem je celoročně hledat ty,…

Zápisky českého vězně: Za okolními zeměmi zaostáváme v technice i v zaměstnávání odsouzených

Zápisky českého vězně: Za okolními zeměmi zaostáváme…

O významu bilaterálních výměnných stáží zaměstnanců Vězeňské služby ČR jsem psal již minule, ale protože je tato…