Opel Zafira (2005)
21.7.2007Velmi protichůdné požadavky - auto, které je schopné vozit šestičlenou rodinu s obrovskou hromadou krámů na zimní i letní dovolené, a zároveň sloužit k…
Opel Zafira (IJK)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- bodování 21.07.2007 22:54 Focusman
- 10b. 22.07.2007 00:42 Sprint
- 10b 22.07.2007 00:49
- 10 bodíků :-) 22.07.2007 03:25
- 10b 22.07.2007 08:54
- Krasne 22.07.2007 09:01
- recenze 22.07.2007 09:24 OS
- Sqěle 22.07.2007 09:36
- 10.b 22.07.2007 09:45
- zasloužených 10b 22.07.2007 12:36
- Nicitel meho sebevedomi 22.07.2007 12:45
- 10b 22.07.2007 15:54 Ronnyp (RSKa)
- ok 22.07.2007 17:00 CountachSV
- Poznámka k super recenzi;-) 22.07.2007 18:01 Johny.Rico
- Uhhh 23.07.2007 21:58
- hodnocení 01.08.2007 22:39
- Email 03.08.2007 01:41
- Taky nás bude šest 20.08.2007 11:51
- poruchy 27.08.2007 12:16
- figuríny!:-)) 10.09.2007 18:11
- Hodnocení 10.09.2007 19:25 JOB
- Sklamání 18.11.2007 17:46
- Bomba 19.11.2007 15:28
- Tomáš 25.11.2007 22:13
- Horký kandidát 29.12.2007 20:51
- Zafira 30.12.2007 17:34
- dobre 12.01.2008 08:59 OS
- ulid! 26.01.2008 21:29
- zafira 28.01.2008 19:14
- spotřeba 22.02.2008 21:08
- Spotřeba 1.8 16V 103kW - Zafira B 23.02.2008 18:42 IJK
- dotaz 12.03.2008 22:49
- Otazka 17.03.2008 17:29
- Ahoj. 10.04.2008 00:54
- 2.0 T - 147kW 27.04.2008 21:27
- oplík 27.08.2008 20:31 janoš
- . 26.09.2009 01:08 Brandon Walsh
- Servis 22.01.2010 10:55
- Dotaz na výměnu rozvodů 03.02.2011 19:13
- zpátečka 17.04.2011 15:06 teplakus
-
-
"-- skrytý --" 22.07.2007 00:49
10b
Vyčerpávající recenze v dobrém slova smyslu ;-) Zafira je fakt pěkná!!!Uvažoval si nad Touranem hodně?Máš zkušenosti s jinými MPV?Jo a nominace na NejRecenzi :yes:-
IJK 22.07.2007 10:03
« Touran
Touran je samozřejmě přímým konkurentem (VW ho začal vyrábět právě jako reakci na prodejní úspěch první Zafiry), takže logicky patřil do výběru. Moje výhrady k němu (ale pozor, v té době k první generaci, už má taky druhou a ta se může lišit):
- V sedmimístné verzi nemá ani dojezdovou rezervu - jen pěnový sprej na opravu. Vzhledem k tomu, že jsem za víc jak 20 let ježdění zničil čtyři pneu tak, že by jim určitě žádný sprej nepomohl (z toho i jednu na Zafiře), zůstat pak takhle někde s rodinou a plným autem jsem neriskoval.
- Celkově vyšší cena, i za zadní sedačky se připlácí
- VW se obecně dost kradou
-
-
"-- skrytý --" 22.07.2007 08:54
10b
Přestože MPV ani Opel nejsou mým šálkem čaje, dávám 10 za perfektní recenzi, která si nezadá s recenzemi profíků. Zarazila mě jediná věc. Ve statistikách máš, že poháněná je zadní náprava. Nikdy sem v Zafiře nejel, ale nezdá se mi to. Jak to je? -
"-- skrytý --" 22.07.2007 12:45
Nicitel meho sebevedomi
Letos hjsem jel nahory,nalozenej vecma,tri lidi,rakev na strese,a na okresce jsem potkal Zafiru 1,8.Rikam si,tohle nudny mpvecko me prece nebuude brzdit,chci uz bejt v chate.Tak jako ze zacnu predizdet,ridic se chytil,a asi 30 km jel prede mnou,do zatacek rychleji,neskutecne to litalo,proste jsem nemel sanci dostat se pred nej.TAkze krute,zafira,krute(pro moralisty-byli jsme na te silnici temer sami).Kazdopadne recenzi mas neskutecne nabitou,tohle bych nikdy nebyl schopen napsat,takze jasnejch deset:-) -
Ronnyp (RSKa) 22.07.2007 15:54
10b
co na tohle auto rict???super motor velky + vnitrni prostor = rodinne auto jak ma byt!!!! ;-) -
-
Johny.Rico 22.07.2007 18:01
Poznámka k super recenzi;-)
Velice profesionálně napsáno. Za to víc jak deset bodů. Ale k věci: Proč jsi koupil právě motor 1.8 benzin, když přece na takové MPV by se hodil diesel, třeba ta 1.6, která je perfektní. Přece na plné auto to bude pro ten motor opravdu zátah, ne? Další věc: Jaká je síla toho auta když je plně naloženo? Myslím třeba kopec. Netrápí se? A jaká je spotřeba s plně naloženým autem? Potom ještě: jak svítí ty lampy? Zkoušel jsi xenon? Ten svítí perfektně, a optika je designově nadčasová + adapt. Děkuji za odpovědi. Perfektní auto. A víš proč ho mám raději než Touran? Protože vypadá děsně sexy. A ta barva ku*va sedí. :yes:-
IJK 23.07.2007 19:59
« Re: Poznámka k super recenzi;-) - motor
Proč jsem vybral 1.8 jsem se snažil objasnit, takže zopakuji a upřesním:
Diesly se nabízí tři, VŠECHNY v objemu 1.9 (žádná 1.6). S nejslabším (100ps) by se plně naložené auto vyloženě trápilo, stejně jako s 1.6 benzin (107ps). Rozumný diesel (120ps) byl o 60 tis. dražší než silnější 1.8 benzín (140ps) + dražší obě pojistky a servis/olej, takže při ročním nájezdu něco přes 20 tis. benzín celkově vyjde levněji. Navíc je nesrovnatelně pružnější, takže nemusím řadit tak často jako u dieselu - a to říkám zcela zodpovědně jako člověk, který předtím s turbodiesely dost dlouho jezdil.
Co se týče naloženého auta, to mám vyzkoušeno opravdu dobře (6 lidí + 6 kol, 6 lidí + 4metrový serf + rakev..). Z pětky nutno řadit pouze při příliš nízké rychlosti, t.j. zhruba pod 70, kdy už otáčky padají pod 2 tisíce a klesá moment, a nebo při předjíždění. Při 90 a víc jsem ještě nenašel kopec, co bych bez ztráty rychlosti nevyjel. Přívěs nemám.
Lampy svítí dostatečně, xenony by byly lepší, ale o dost dražší.
-
-
neregistrovaný: "Eonwe" [85.160.83.XXX] 20.08.2007 11:51
Taky nás bude šest
Díky za pěkný článek. Kategorie mpv mě nikdy neoslovovala. Až do minulého týdne. S manželkou jsme chtěli završit rozmnožovací snažení na třech potomcích, leč člověk míní, Pán Bůh mění... Na utrazvuku se objevily dva kousky :-O
A tak jsem se začal poohlížet po nějakém šesti (sedmi) místném vozítku a Zafira se mi zdá jako nejlepší volba. Finančně to na novou nebude, a tak se poohlídnu po nějaké ojeté z let 99/00 (a i na to praskne stavebko). Vzhledem k tomu, že nenajezdíme moc (kolem 6000 ročně), tak chci určitě benzín, ale nevím, jak si s tím poradí ta šestnáctistovka? Uvidíme, jak to dopadne...-
Tomiss 03.09.2007 14:09
« Re: Taky nás bude šest
1.6 není až tak špatná motorizace,jak se na první pohled může zdát.Je samozřejmě určena spíše klidnějším řidičům,nicméně při ročním nájezdu,který udáváš,myslím bude stačit.Tento motor jde velmi ochotně do otáček a je pružný,a pokud nejsi "závodník",tak se ti odvěčí i rozumnou spotřebou. ;-)
-
-
neregistrovaný: "mmm" [62.240.190.XXX] 27.08.2007 12:16
poruchy
Víceméně souhlasím, že tahle recenze je naprosto výborně napsaná, ale asi bych dodal pár informací.... v naší domácnosti máme zafiru s turbodieslem 1.9. Auto má najeto 50000, ale objevili se takové neduhy jako rezonance palubní desky v otáčkách 1300-1900 za minutu. to samé je problém plastového krytu motoru...naneštěstí technici v autorizovaném servisu nejsou schopni tento problém odstranit.....dalším ale malým problémem bych viděl občasnou krutě dlouhou odezvu softwaru na natankování. Při doplnění pouze 10l paliva palubní počítač ani nezaregistruje že jsem natankoval a neustále bliká nehezky vypadající dojez 0km :D
tot asi vše.....jinak naprostá spokojenost. super motor,super podvozek,super pohodlí=zafira-
IJK 02.09.2007 12:02
« Re: poruchy (rezonance a palivoměr)
Pokud jde o rezonance od motoru, u 1.8čky jsem nic takového nezaznamenal. Předpokládám, že to souvisí s většími vibracemi a nižšími provozními otáčkami u dieselu - benzin točím v podstatě minimálně 1800, ale spíš 2000, kdy už má rozumný moment a při tom nic nevibruje. Ne že by tedy nikdy nic nezadrnčelo ... na Letné na dlažebních kostkách tak při čtyčicítce je v interiéru slyšet leccos, ale ne to, co popisuješ.
Co se týče palivoměru, palubní komp nemám, takže jeho chování nedokážu posoudit. Vlastní palivoměr má sice určité zpoždění, ale za příčinu popisovaného bych považoval hlavně jeho nelineární průběh:
- Pokud se nádrž doplní až po okraj, úbytek prvních 3-4 litrů nedokáže registrovat (a ručička je trvale nad 100%). Když se dostane do funkční polohy, poměrně brzo se ukazatel dostane na reálný stav, takže to může působit dojmem že prvních 60 km si jel prakticky zadarmo a dalších 30km se spotřebou 15l/100.
Při delší jízdě do kopce ukazuje trochu víc, z kopce míň (čidlo je v zadní části nádrže) Aby ručička nekolísala v zatáčkách, na nerovnostech apod., jsou údajně hodnoty od čidla vyhodnocovány elektronicky, mezní hodnoty zahazovány a zbytek průměrován za nějaký čas (tuším 30 sec), odtud to zpoždění.
Stejně tak, zbývá-li míň jak cca 2-3 litry, hlásí trvale nulu (a ukazuje spíš mírně pod nulu. Ovšem u dnešních vesměs hodně plochých nádrží jsou ukazatele paliva (a často od nich odvozené hodnoty co ukazuje komp) nepřesné docela běžně, právě proto se používají různé algoritmy na vyhodnocení..
-
-
"anonym" [89.24.68.XXX] 18.11.2007 17:46
Sklamání
:-( Zakoupyl jsem si v autobazaru vůz zn. OPEL ZAFIRA 1,6 Zaskočila mně její spotřeba,- žere 13-l na 100.Ani v OPLU si stím nevý rady.Žádné vady jím to prý neukazuje.Asi i otáčkomněr ukazujíc 5000ot.při rychlosti 150 km.na 5-je u nich scela normální.Olej prý nežere,najeto má jen 92 tisíc.tak co si furt stěžuji!-
-
IJK 08.12.2007 15:36
« Re: Sklamání
1.6ka je na Zafiru poměrně slabá, proto je více zpřevodovaná, a při 150ti bude skutečně točit kolem 5000. Předpokládám, že máš Zafiru A, t.j. starší 1,6/16V 100ps, a u té bych osobně při 150 očekával spotřebu mírně nad 10 (13 je fakt celkem dost). Od té doby uvedl Opel pro Zafiry dvě modernější 1.6ky, nejdříve Twinport 107ps a nedávno ještě novější a silnější. U těch je údajně spotřeba nezanedbatelně lepší. I když stejně bych spíš doporučoval 1.8 - ta žere víc ve městě, ale na dálnici je díky delším převodům úspornější.-
neregistrovaný: "Tomáš" [195.47.45.XXX] 08.12.2007 16:14
« Re: Sklamání
Díky moc za doplnění! Určitě ji vezmu taky v potaz, navnadil jste mě a auto vrátil do užšího výběru. I když je pravda, že podélné rozměry mě tolik netrápí, dojíždění po Praze řeším "samochodkama" (jiní říkají "sockama"). Přeci jen bydlím od Bílé hory na východ :-). Spíš jsem to řešil vzhledem k limitům osobního auta na trajektech, kde se většinou bere za osobní auto prostředek <4.8m dlouhý a <1.8m výšky. U obojího je Galaxy v na hraně, Zafira se vejde s přehledem.
Na svou stranu musím říct, že jsem to popletl - v době, kdy jste zafiru kupovali ještě nebyla současná verze Galaxy (ta má taky všechna sedadla stále ssebou). Takže můj dotaz byl vlastně nesmyslný.
-
IJK 10.12.2007 09:52
« Re: Re: Zafira vs. Galaxy
Pokud tě netrápí velikost a cena, byla Galaxy (nebo S-Max) určitě dobrou volbou. Nový model už s sebou opravdu vozí sedačky stále, což považuju za velkou výhodu - platíš za to ale chybějící rezervou. A hlavně, u nové Galaxy/S-Maxy se už nevyrábí v (ne)kvalitou proslulé továrně VW v Portugalsku, takže lze u nich očekávat nižší poruchovost. Původní Galaxy/Alhambry/Sharany se pravidelně umisťovaly na chvostu žebříčků TUV (z MPV byly horší snad už jen Voyagery montované v Rakousku).
Co se týče trajektů, když jsem s sebou vozil ještě starého serfíka s neděleným stěžněm (co trčel asi tak metr za auto) a na střeše vedle něj ještě rakev, určitě jsem přesahoval oba uvedené rozměry, a na trajektu to nikdy neřešlili :-).-
neregistrovaný: "Tomáš" [195.47.45.XXX] 12.12.2007 00:24
« Re: Zafira vs. Galaxy
Díky za recenzi i odpovědi v diskusi; budu mít co zkoumat.
BTW, je zajímavé, jak se Španělé předvádí. Nějakou dobu jsem uvažoval i o MB Viano (se zvedací střechou, pod kterou jsou lůžka - pak je z toho stan pro celou rodinu, protože děti se dolů narovnají), ale je vyráběné taky na jihu pověst o jeho kvalitě je snad ještě horší. A spotřeba taky zrovna neláká, vnější rozměry jsou přitom s Galaxy podobné.
Štastné další cesty!
-
-
-
-
neregistrovaný: "češtin" [213.220.251.XXX] 08.12.2007 17:33
« Re: Sklamání
Tak zaprvé co je to "sklamání"? Takové slovo neznám. Zakoupil je s měkkym, Zaskočila koho,co tudíž mě.
Dále s tím, neví samozřejmě měkké. Otáčkoměr to už je docela výsměch, pokus o přechodník nekomentuji, zcela normální.
Takže zpátky do zvláštní ;-) tohle už je totiž maso. Jediná omluva-jestli nejsi Čech jinak je stud na místě. lol -
neregistrovaný: "Martinja@seznam.cz" [85.70.93.XXX] 14.01.2008 15:59
« Re: Sklamání
DObrej . Kopili jsme si zafiru 1.8.. r.v.1999... a máme takovej problém že když se trošku zabere za plyn tak zhasne jakoby ho podržela nějaká alektronika.. může být třeba sešlápnut až k zemi ale auto nejede. musí se pedál pustit a začít znova.. diagnostika žádnou závadu nenašla... a ještě bych se chtěl zeptat nejde nám dálkové ovládání v klíči to není tak bych se chtěl zeptat kde jsou přijmací čidla na autě.. děkuji Martin...-
RRAAFF 15.01.2008 16:48
« Re: Re: Sklamání
To jestli nebude zadělaná třeba klapka nebo tak. Zkus se poptam na www.opelclubrenbau.cz nebo na www.astra-g.cz.
Jinak ta dálka, zkoušeli jste to programovat? Dělá se to tak, že se vleze do auta, zavřeš dveře, otočíš zapalování na kontrolky a podržíš zamykací tlačítko dokud se auto nezamkne. Jinak nevím, zad toto funguje na Zafiře, dělá se to tak třeba u Vecter B, ale zkusit to můžeš.
-
-
"anonym" [78.98.120.XXX] 19.03.2008 01:39
« Re: Sklamání
Vlastnim Zafira rok vyroby 99 1,6, a * mala zere 8,9 priemer, merane na intervale asi 60 tis kmm, Motor ma nabehanych 260 000 km, zere tak asi 1L na 10000 km, ja som maximalne spokojny, ked bude mat 300 tis, tak pojde zafira 2,2 DTI. Ohladom tvojej spotreby by som skontroloval verziu software, resp vymenil riadiacu jednotku.
Mimochodom ta hodnota otacok pri 150 km, sedi, mas sportovu prevodovku typ MG4, neskor sa zacali montovat M78.
-
-
"anonym" [195.47.45.XXX] 25.11.2007 22:13
Tomáš
Díky, recenze se mi moc líbí zejména proto, že sami hledáme auto pro příchod 6 člena rodiny. Zatím jsme zafiru odložil z výběru jako malou a preferoval nové Galaxy; za jeho zásadní nevýhodu osobně považuji právě chybějící rezervu a asi nízký podvozek (pro polní cesty; Rumunské silnice apod.). Nebylo u vás také bráno v potaz?
BTW, podle domků - není to na Bílé hoře?
K zafiře: má přívod vzduchu pro posledního vzadu? Není tam v zimě zima? Jak se tam při delších cestách malé osazenstvo cítí?
Možná jsem to přehlédl, ale zajímalo by mě, na jaké spotřebě ta 1.8l v reálu je.
Díky.-
IJK 08.12.2007 15:24
« Re: Tomáš
Sorry za trochu opožděnou odpověď. Takže postupně:
- Galaxy je nepochybně větší prostornější (a dražší). Můj problém je, že Zafirou denně jezdím do práce, a při parkování v Praze oceníš i to, že je o 10cm kratší než Octavie (kterou jsem taky jezdil). Kromě chybějícího kola za velkou výhodu Zafiry považuju to, že všechny sedačky máš pořád s sebou, t.j. jedu třeba na dovolenou v pěti, s kufrem nacpaným po střechu, ale když vyložím věci a jedeme se třeba koupat, můžeme vzít i rodiče a nemusíme jet dvěma auty. Průchodnost podvozku je dobrá, je tam šikovná taková zástěrka pod předním nárazníkem - když třeba najedeš na obrubník, ohne se a skřípotem/škrábáním tě varuje, ale vydrží - třeba u Octávie se ve stejné situaci přední spojler tiše prohnul a nasunul na obrubník a při couvání pak s oblibou praskal :-(.
- Dům je od Bílé hory ještě více na západ :-)
- Přívod vzduchu dozadu je standardně do druhé řady, do třetí za příplatek (tuším cca 1500,-). Já ho nemám, ale prostřední syn, co tam většinou jedzí si zatím nestěžoval.
Spotřeba je papírově 7,6, u mne reálně za 44tis. km 8,05. Je v tom ale velký podíl Prahy, kde při popojíždění v koloně je klidně až 9. Dálnice při 130 bez zahrádky tak 7,6, delší trasy s kombinací okresek kolem 7, dálnice při 130 s šesti koly na střeše tak 9,5. Dohromady mi to dává uvedený průměr 8,05 (spočteno přesně z čerpání a km - zapisuju do Palmu, konkrétní hodnoty statistik můžu poslat majlem.
-
-
"-- skrytý --" 29.12.2007 20:51
Horký kandidát
Zdravím, za půl roku mám před sebou nelehkou ale o to radostnější povinnost - koupě dalšího rodinného vozu. Doposud jezdime v meganu combi 1.9dTi a chceme přesedlat do mini mpv, donedávna byl horký kandidát C-Max 1.8benzin.Po přečtení recenze a hlavně přiznání faktu, že jsme sice 4-člená rodina+pes, ale do bazenu a na hory s námi občas ještě vyrazí další 2 neteře, budem potřebovat 5+2 místa.Zafira mě prostě dostala. Nejen cenou, bezpečností a flexibilitou(i když vím o tom sedáku ve druhé řadě), ale i praktickými detaily: široká loketní opěrka, výdechy klimy i na zadní sedadla, plnohodnotná rezerva. Je tro ale auto s kterým se dá denně jezdit do práce? Není tam pocit jak v mini autobuse? Díky za postřehy. Martin -
"-- skrytý --" 30.12.2007 17:34
Zafira
Zdravím, za půl roku mám před sebou nelehkou ale o to radostnější povinnost - koupě dalšího rodinného vozu. Doposud jezdime v meganu combi 1.9dTi a chceme přesedlat do mini mpv, donedávna byl horký kandidát C-Max 1.8benzin.Po přečtení recenze a hlavně přiznání faktu, že jsme sice 4-člená rodina+pes, ale do bazenu a na hory s námi občas ještě vyrazí další 2 neteře, budem potřebovat 5+2 místa.Zafira mě prostě dostala. Nejen cenou, bezpečností a flexibilitou(i když vím o tom sedáku ve druhé řadě), ale i praktickými detaily: široká loketní opěrka, výdechy klimy i na zadní sedadla, plnohodnotná rezerva. Je tro ale auto s kterým se dá denně jezdit do práce? Není tam pocit jak v mini autobuse? Díky za postřehy. Martin-
IJK 01.01.2008 16:56
« Re: Zafira
To, že s ní denně jezdím do práce a musím parkovat v Praze byl jeden z důvodů výběru právě Zafiry, a ne většího vozu. Jak už jsem psal, Zafira B je o cca 10 cm kratší než Octávie, kola mají celkem slušný rejd, takže se s ní parkuje vyloženě dobře. 'Autobusový' pocit je přiměřený - předsi jen není tak vysoká jako SUVčka nebo větší MPV.
Pro ježdění v sedmi nutno mít na paměti, že na zavazadla moc místa nezbyde - kufr má v sedmi papírově 140l, při využití všech prostor (pod sedadly, kapsy nad podběhy apod.) se dostaneš tak na 200l - to na hory moc není a rakev je pak víceméně nutností. V šesti už je to o dost lepší - při naložení až po střechu se do auta vejde skoro kubík zavazadel. Nutnou podmínkou je ovšem vyvázání zavazadel sítí nebo pavoukem, jinak šestému cestujícímu vzadu hrozí bídná smrt pod jejich lavinou po projetí první zatáčky :-). Dobrý základ ochranné bariéry může tvořit kufr nastojato opřený bokem o šestou sedačku, na něm dvě 'hokejové'tašky, které se vážou líp, něž hafa menších. Jako přední dorazy poslouží hlavové opěrky, menšími zavazadly se naopak vyskládá vzniklý vnitřní prostor. Pro ilustraci, viz obrázky 9 a 10 z galerie :-)-
"-- skrytý --" 02.01.2008 20:18
« Re: Zafira
Díky za odpověď, to parkování ocení hlavně manželka. Jinak my jsme ve 4 + občas cestuje i pes RTW, ale chci právě auto ktéré bude mít ještě další sedadla. Jinak nevíš jestli se dají dát do druhé řady 3 dětské sedačky vedle sebe?
-
-
-
neregistrovaný: "hadej!" [90.176.44.XXX] 26.01.2008 21:29
ulid!
super recenze, ale uklid by obcas neuskodil. ;-) -
IJK 23.02.2008 18:42
Spotřeba 1.8 16V 103kW - Zafira B
Myslím, že jsem to rozepisoval poměrně detailně:
Papírový průměr dle TP je 7,6, respektive 7,7 (dle šířky pneu).
Z vlastní zkušenosti mám celkový průměr na téměř 50 tisíc momentálně 8,05 (anžto je zima, v létě to zase klesne o nějakou tu setinku). Myslím, že na velikost, váhu a způsob užití toho auta je to hodně dobrá hodnota - víc jak třetinu u mne tvoří krátké trasy po Praze, mimo Prahu jezdím vesměs v šesti + často se zahrádkou, kde vozím např. 6 kol, nebo surf + rakev, nebo 11 párů lyží apod. :-)
Po městě je to tak 8 - 8,5, okreska kolem 7, dálnice při 130 bez ničeho na střeše těsně pod 8, s 6 koly na střeše asi 10.
Co se týče staršího typu motoru 1.8/16V (tuším 96kW), co se dával do Zafiry A, tam jsou spotřeby tak o litr vyšší - 103kW motor je určitě o generaci lepší.-
"anonym" [88.83.162.XXX] 24.02.2008 10:12
« Re: Spotřeba 1.8 16V 103kW - Zafira B
ok děkuji já si to pořídil a právě spotřeba mi zarazila taky jezdíme v 6 a zdálo se mi že asi 10l po šumavě palub.počítač nemam tak přesně nevim a mam to teprv týden zatim sem spokojenej
-
IJK 24.02.2008 18:58
« Re: Re: Spotřeba 1.8 16V 103kW - Zafira B
Prvních 5 tisíc to bylo možná o litr víc, zejména v zimě. Já taky nemám palubní komp - čerpám vždy do plné a zapisuju čerpání a km do Palmtopu, čas času pak data vysypu do Excelový tabulky. Podle mojí statistiky by se dalo říci, že spotřeba vpodstatě klesala 30 tis. km, ale nejvýraznějších bylo těch prvních 5 tisíc. Jen pro zajímavost, tohle jsou průměry z čerpání za prvních 10 tisíc (vždy něco málo přes 50 litrů):
8,92 8,49 8,94 8,08 8,58 8,41 8,89 8,24 7,95 8,35 8,18 7,54 7,87 7,58 7,67 8,05
To, že jsem se na 40 tisících dostal na průměr 8,04 kolem nějž se od té doby pohybuju je dáno právě tím postupným snižováním během prvních 30 tis.
Nejsem zrovna eko-jezdec, snad jediné co dělám, a co má kladný vliv na spotřebu je, že běžně brzdím motorem. Prostě, když sjíždím z hor nebo dlouhýho kopce, místo abych tavil kotouče, zařadím rozumnou rychlost (většinou od 5 do 3) a jedu bez plynu. Ale úspora paliva spotřebovaného na volnoběh bude zanedbatelná - větší význam to má opravdu pro ty brzdy - v horách by s plně naloženým autem dostávaly dost nafrak.-
"anonym" [88.83.162.XXX] 01.03.2008 19:08
« Re: Re: Re: Spotřeba 1.8 16V 103kW - Zafira B
jo to už se mi taky stalo na šumavě že při první 1000km sem rozhavil kotouč ale zasekla se zadní kotoučová brzda tak sem to musel odklepnout než sem to doma opravil ted to mam po go rozvodů a kladek mam najeto celkem 160000 tak doufam že to dlouho vydrží no spotřebu sem ted počítal a sem na 12l to se mi zdá hodně a přitom na tom moc nešlapu tak uvidim možná sem to špatně spočítal
-
-
-
-
"anonym" [82.100.3.XXX] 12.03.2008 22:49
dotaz
ahoj chci koupit zafiru -poradte mi jakej motor ale určitě benzin diky honza-
IJK 13.03.2008 22:05
« Re: dotaz motor
Podívej, první otázkou je, jakou Zafiru chceš koupit, t.j. jestli novou (t.j. B), nebo ojetou (pravděpodobně A).
Co se týče ojetin, v podstatě jsou běžné jen 1.6 a 1.8, ostatní benzíny (2.2 a 2.0T) jsou vyloženě vzácné, a spíš v zahraničních bazarech. Volba mezi 1.6 a 1.8 směřuje vesměs na 1.8, anžto 1.6 je na tak velké auto poměrně slabá, a s výjimkou města nebude mít ani nižší spotřebu.
U nového auta si samozřejmě můžeš vybrat, rozdíl mezi 1.6 a 1.8 teď trochu smazává zcela nová 1.6 s vyšším výkonem a technikou převzatou právě z 1.8 103kW (variabilní časování všech ventilů,variabilní sání..), jinak platí totéž. Pohodový motor (v základu se šestikvaltem) je 2.2, ale ta pohodovost je těžce zaplacená. Co se týče přeplňovaných dvoulitrů, kdybys myslel na jeden z nich, tak se asi neptáš - to je dost jiná kategorie. >:D
-
-
neregistrovaný: "Peter, France" [86.197.38.XXX] 17.03.2008 17:29
Otazka
Ahoj, neviem, ci este toto forum sledujes, ale skusim... Od jula(cervenec) 2007 som aj ja majitelom Zafiry 1.8 ENJOY a zatial som najazdil 15000 km a som velmi spokojny. V podstate suhlasim so vsetkym, co si napisal, najma s tou chybajucou 6-kou, kedze jazdim dlhe trasy po dobrych dialniciach. Ja to mam rozsirene o mnohe priplatkove veci (ESP, CD MP3, palubny pocitac, DVD prehravac atd.) a s rodinou nazyvame nase auto "druhy domov". Chcem sa Ta ale opytat, ako si schoval kabel od navigacie. Tiez mi prekaza, ze sa na to musim pozerat. Nechcem sa zatial v tom nejak moc hrabat, kedze je vsetko v zaruke, ale mozno sa to da nejako setrne natlacit pod plasty aj bez nejakeho velkeho rozoberania. Ak mozes, porad. Vdaka. Vsetko dobre ;-)-
IJK 18.03.2008 20:47
« Re: Otazka
Občas sem nahlédnu, ale spíš tak jednou do měsíce.
Nejdřív k té šestce - já bych spíš preferoval jiné odstupňování pětikvaltu - čtyřku někde mezi současnou 4 a 5 a pětku delší. Stejně v 90% řadím rovnou 3->5. Šesti-a teď i sedmikvalty jsou nutnou úlitbou pro diesely, co sice 'supr táhnou vocpodu', ale mají zoufale úzký rozsah využitelných otáček. Pro motor s tak plochou křivkou a rozsahem otáček jako tahle 1.8 pět stupňů určitě stačí, jen mohly být více 'eko' odstupňovaný.
A teď ke kabelu. Úplně triviální to není, mě to trvalo asi hodinu. O záruku jsem se nebál, stejně mi už před tím montovali HandsFree (při tom jsem odkoukal demontáž středního tunelu) a to jsou věci,co servis neřeší.
Minimum, co je potřeba udělat, je vyjmout skřínku před spolujezdcem (to jsou 4 šrouby a odpojení konektoru osvětlení). Pokud je kabel od GPS dost dlouhý, nebo se dá nastavit, stačí pak opatrně propíchnout zvrchu palubku ve spoji středového plastu a zbytku palubky. Palubka je tam jen tenký laminát, který je i pod středním plastovým panelem. Pak protáhnout kabel (samozřejmě bez konektoru), spodem kabel dotáhnout ke středovému tunelu a tam ho někde vytáhnout blízko zásuvky. Kdybys někdy později kabel zase vytáhl, nikdo nic nepozná.
Ještě lepší přístup k tomu je po vyndání rádia, ale jde to i bez toho. Rádio se vyndá tak, že do dírek strčíš ohnutý drát a odtlačíš západky do strany, pak se zlehka vytáhne (je na konektorech). Totéž platí pro ovládání topení - nejsou tam žádná táhla, jen konektory, vše jde elektrikou. V zásadě, celý středový panel lze vcelku snadno a rychle demontovat - začne se vyndáním popelníku, pak jeho držáku a uvolnění dvou šroubů. Pak už je to jak lego, rozebírané směrem nahoru, až k rádiu.-
neregistrovaný: "Peter, France" [86.194.15.XXX] 19.03.2008 23:08
« Dik za info
Dnes som to predbezne obzrel, avsak skrutky na palubnej skrinke som nasiel len dve a potom naspodu take dva plastove zavrtky a spara na palubnej doske nie je ani na nit, kabel navigacie ma dost hruby, takze neviem, ci to tadial prepcham. Este aj obe koncovky na kabli su nerozoberatelne. No uvidim, az sa trocha otepli, tak sa s tym pohram a snad sa to podari. Taktiez som sa dnes sustredil na prevodovku. Mas uplnu pravdu, 4 je prilis kratka, takmer zbytocna, ale co uz. Ja mam priemernu spotrebu 8,3, ale to som kazdodenne v upchatych francuzskych uliciach. Ale pri najblizsej ceste do domoviny to stiahnem na tych 7,9-8 (mam to odskusane).-
IJK 22.03.2008 19:36
« Re: Dik za info
Povrch palubky je měkký (palcem ho promáčkneš o nějakých 8mm), takže se do škvíry kabel v pohodě zamáčkne. Ale asi nezbyde než ho stříhnout a pak napojit (spájet, nebo já na spoj použil modelářský konektor). Když někdy najdu chvilku, tak bych ten kabel nafotil.
Ještě ke spotřebě - mně podle statistiky klesala cca 30tis. km, teprve pak se ustálila. Na auto téhle velikosti, váhy a výkonu mi přijde víc jak v pohodě - mám vyzkoušeno, že při společné trase s převahou dálnic plně naložená Fabia combi 1.2HTP žrala víc než moje plně naložená Zafira :-)
Jinak, vyndání skřínky před spolujezdcem stojí za to - odhalí ti brutální rouru pod palubkou, která spojuje oba A-sloupky, a má asi poměrně zásadní význam pro tuhost budky při totálních ranách zepředu nebo z boku.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 10.04.2008 00:54
Ahoj.
Tak som to teda urobil. Zvolil som inu taktiku, kedze moja navigacia sa upina na celne sklo a "cigara" kabla navigacie je velmi vysoka, pri pouziti rucnej brzdy som ju zachytaval a vytahoval zo zasuvky... Rozobral som cely stredovy panel aj skrinku pred spolujazdcom a pripojil som paralelne zasuvku 12V k zadnej zasuvke stredoveho panela a umiestnil som novu zasuvku do vnutra palubnej skrinky. Kabel navigacie vychadza zvnutra palubnej skrinky medzi kricie plasty hornej palubky (nebolo ho treba ani strihat). Od bocneho trojuholnikoveho skla je vedeny v spare medzi hornou palubkou a tou znizenou castou palubnej dosky. Kabel tam presne vosiel. Z pohladu vodica je kabel vidiet az ked vystupuje pri strede panelu do drziaka navigacie. Z vonku je kabel vidiet, ale kto nevie, ze tam nieco je, tak si to nevsimne. Ak navigaciu nepouzivam, tak volny koniec kabla vopcham do vzduchoveho potrubia, takze opat nie je nic vidiet. Navigaciu teda zapajam do zasuvky v skrinke. Musim zistit, ci sa zasuvky po odstaveni vozidla odpajaju. Ak ano, tak by som to nechal trvalo spojene a dal aj mimo palubnej skrinky, ak nie, tak si to necham v skrinke, len nesmiem zabudnut to rozpajat, lebo "cigara" navigacie ma zrazaci odpor, takze permanentnu spotrebu... Od radosti, ze sa mi to podarilo, som sa skoro netrafil do garaze a skrabol som spatne zrkadlo :'-(, nastastie nie je nic vidiet. Takze este raz dik za info a inspiraciu. Vsetko dobre-
"-- skrytý --" 17.04.2008 21:52
« Este raz...
Tak som to napokon cele prerobil. Dal som zasuvku aj s "cigarou" navigacie mimo palubnej skrinky a prerusil som + pol vypinacikom, ktory sa ovlada vnutri palubnej skrinky. Nebolo treba robit ani ziadny otvor, vyuzil som jestvujucu dieru, ktora je na pevnej casti palubnej skrinky. Teraz je to uz super, nikde nic nezavadzia...
-
"-- skrytý --" 27.04.2008 21:27
2.0 T - 147kW
Stále si pohrávám s myšlenkou, že bych moc chtěl tenhle motor v Zafiře. Tady je docela pěkná [odkaz]
Myslíte, že by se to dalo uživit s rozumnou nohou? Láká mě ten potenciál, tlačítko SPORT a nápis 2.0 TURBO na zadních dveřích. Jinak jezdím 33% město a 66% mimo město a jsem slušný řidič. Jaký je Váš názor/zkušenosti???-
"-- skrytý --" 01.05.2008 21:43
« Re: 2.0 T - 147kW
Mozno sa ozve aj IJK so svojimi skusenostami, podla mojho nazoru je 1.8, 103 kW motor pre Zafiru tak akurat. Da sa s tym jazdit aj velmi svizne, neviem, ci je este dolezita nejaka sekunda pri zrychleni... Urcite svoje urobi takmer o 90 Nm vyssi krutiaci moment, to sice je plus, ale ta spotreba... Taktiez turbo a vyssie tlaky su zdroje pripadnych poruch. Ja by som to asi neriskoval, ale vyskusat by som chcel... ;-) Tu som nasiel test spotreby: [odkaz]
-
-
janoš 27.08.2008 20:31
oplík
Nám taky jdou sklápět zrcátka ;-) , možná tá základní to nemá,ale myslím, že to maj všecky. Prosimtě jak tam narveš 6 kol? My 4 a je plno. Koukám, taky máš početnou rodinu :-) , tak ať jezdí. -
Brandon Walsh 26.09.2009 01:08
.
konecne som si vyskusal zafiru na otocku som bol v polsku mala 88 kw motor 1,9 cdti a bol som milo prekvapeny je to skvele a pohodlne auto :yes: sice zo zaciatku som skaredo nadaval na ovladanie blinkrov ale po case sme si na seba zvykli >:D -
"-- skrytý --" 22.01.2010 10:55
Servis
Docela mě zaujalo, že jste platil v autorizovaném servisu za roční prohlídku, včetně výměny oleje, cca 2800 Kč. Můžete mi říct, kam jezdíte? Já byl vloni na první roční prohlídce u Dojáčka ve Vršovicích a platil jsem okolo 5000 Kč. Podotýkám, že máme naprosto stejné auto, včetně barvy:-)-
IJK 24.09.2010 22:05
« Re: Servis
Opel Auto Zralý veStodůlkách. Přes 5tis. jsem se zatím (mírně) dostal jen jednou, při výměně spojovacích tyčí a nějakých kloubů na přední nápravě při asi 95 tis. - holt denní přejíždění 28 zpomalovacích prahů cestou do práce (jednou jsem to skutečně počítal) + ježdění po kočičích hlavách...
-
-
"-- skrytý --" 03.02.2011 19:13
Dotaz na výměnu rozvodů
Dobrý den, měl bych dotaz při kolika kilometrech opravdu měnit na Opelu Zafira 1,8 16 V, r.v. 2006, rozvody. Nyní jsem ho konečně koupil a má najeto 116.000 Km. Dle knížky je výměna při 10-ti letech nebo 150 000 km. Dle prodejce v bazaru při 120 000km. A v Pardubicích v servisu mě dokonce řekli že při 90 0000,- Km. JInak super vozítko. Krásná černá barva v kombinaci s chromem. -
teplakus 17.04.2011 15:06
zpátečka
zdravim te, pane IJK. sice trochu dele nez ty, ale taky uz nejaky patek uzivam stejneho ore, i stejne motorizovaneho a proto se ptam: zlobi ti nebo zlobila nekdy zpatecka? ja se potykam s problemy, pri razeni musim absolutne zastavit, pockat az klesnou otacky, pak jednou dvakrat seslapnout spojku, lehce pockat a az teprv potom jde radit zpatecka bez nehezkeho zvuku pres zuby. v servisu mi nejdriv vymenili spojkovou lamelu, to vubec nepomohlo. naposledy mi bylo receno, ze oprava by vysla na zhruba 30-40tis. nakonec jsem na opel foru vycetl, ze to je problem u 1.4 a 1.6 benzin modelu, ze zalezi na typu prevodovky. usuzuji i tedy na 1.8. moc se o tom nikde nepise. driv mi to ani tolik neprislo, ale posledni dobou to chrochta vic a vic, pokud zapomenu. kdyz clovek nepusti nohu ze spojky, tak to nedela. ale pokud stisknu spojku, zaradim jakoukoliv rychlost krom zpatecky, vyradim, pustim spojku, macknu spojku a chtel bych dat zpatecku hned, tak sileny rev. zpatecka je bez synchronu. spis ted nevim, jeslti jsem tomu drive neopatrnym razenim, mou nevedomosti, trochu nepridal. ostatni razeni bez problemu. diky za pripadnou reakci :-) klidne i soukrom. zpravou nebo na email. mnoho zdaru, preji.. a diky za recenzi, pred koupi mi urcite dost pomohla!