Opel Zafira (2010)
28.7.2010Při výběru auta jsem mel v hledáčku Hondu Accord, Mazdu 5 a 6, Mondeo a Superb. Vše pochopitelně kombi. Projel jsem Accord a tohle auto mi vyloženě…
Opel Zafira (Stefič)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
klm121 28.07.2010 21:11
Spotreba
Ahoj, máme tento istý motor (rv 2009), najazdených cca 45000 km a priemerná spotreba je 7,9 a to dosť najazdíme v meste a s klímou. Neboj ono to klesne po zabehnutí :-) -
kyklop 28.07.2010 22:33
mpv ja rad,
takze auto 10, fotky 8, recenzia 8. Dopln fotky a recenziu a body pridam -
Hombre_71 29.07.2010 06:10
Parádní kola
ani jsem netušil že na Zafiru existuje takový super design kol, předpokládám že jsou originál-
Stefič 29.07.2010 09:55
« Re: Parádní kola
jasně, originál. K té černé se ta tmavá kola bezvadně hodí. Jinak pozor, podívej se na opel.de a tam ta kola najdeš. Pak se podívej na opel.cz a zkus je najít tam. Prostě ty Němci nás pořád berou jako východní socky a v tom německu mají vždycky o něco navíc-
delvan 04.11.2010 08:31
« Re: Re: Parádní kola
Ty kola se dají objednat i u nás, v ceníku jsou, akorát tam neni obrázek, já si je teď objednal jako příslušenství k nový astře sedan. Co se týká zvuku blinkrů tak až pojedeš do servisu tak je požádej ať ti to zesílí, je tam asi pět stupňů hlasitosti a dělá se to přes diagnostiku (nebo přijeď do Liberce a já ti to nastavím :-)
jinak chválím, krásná zafirka, až na ten černej lesklej vnitřek, na tom je už druhej den po umytí vidět nános prachu a nemluvě o tom jak je to náchylný, že to poškrábe i hadr...
-
-
-
Mirasr 06.02.2011 10:50
Pěkný
Nová zafira je pěkná i když se mi víc líbí citroen C4 picasso, u těhle aut i třeba u vengy jsou blbí ty silný sloupky. Ale rozhodně bych taky volil benzín i když je spotřeba tak o 2 litry vyšší. Přidej víc fotek -
teplakus 17.04.2011 16:33
stájový kolega
:-) černá zafirka :-) rád ji tu vidím. novější sestra. někdy na tebe bliknu ;). pěkné foto, černobílá vždy udělá své, to i kdybys fotil na skládce (hmm, dobrý nápad :D). alu kola také chválím, dohledal jsem tyto šedivé antracit na webu opelu až později. na ty blinkry jsem si už zvykl, vůbec mi to nepřijde, jak si hodně lidí stěžuje, já už to spíše preferuju. ještě mi dle obrázku přijde, že máš nějakou novější verzi palubního počítače, ale kdo ví, musím se pozeptat v servisu. a v čem se ti nepozdával tempomat? plánuju si ho dokoupit. natáčecí xenony asi opravdu fajn, nejeden si je tu vychvalujete. od 17tek jsem upustil, prý horší komfort jízdy, nevím, neměl jsem. koupil jsem letní 16tky, nechci měnit rezervu sem a tam a myslet na to. větší zrcátka bych uvítal, ale jako všude, jde o zvyk. kdysi jsem neměl odhad s couváním se žigulíkem, pak leon a malé zadní okno, pak altea xxl, pokaždé je to stejné :), teď mi to ani na zafiře nepřijde, ba naopak, kolmý zadek beru za výhodu a couvá se mi dobře. ale je mi jasné, že mít pípák, tak mluvím jinak :)). a ještě přiložím stejný dotaz, jako jsem psal uživateli ILK. přeju ať se tvému "nedávam" daří :p-
teplakus 17.04.2011 16:37
« Re: stájový kolega (zpátečka)
taky uz nejaky patek uzivam stejneho ore, i stejne motorizovaneho a proto se ptam: zlobi ti nebo zlobila nekdy zpatecka? ja se potykam s problemy, pri razeni musim absolutne zastavit, pockat az klesnou otacky, pak jednou dvakrat seslapnout spojku, lehce pockat a az teprv potom jde radit zpatecka bez nehezkeho zvuku pres zuby. v servisu mi nejdriv vymenili spojkovou lamelu, to vubec nepomohlo. naposledy mi bylo receno, ze oprava by vysla na zhruba 30-40tis. nakonec jsem na opel foru vycetl, ze to je problem u 1.4 a 1.6 benzin modelu, ze zalezi na typu prevodovky. usuzuji i tedy na 1.8. moc se o tom nikde nepise. driv mi to ani tolik neprislo, ale posledni dobou to chrochta vic a vic, pokud zapomenu. kdyz clovek nepusti nohu ze spojky, tak to nedela. ale pokud stisknu spojku, zaradim jakoukoliv rychlost krom zpatecky, vyradim, pustim spojku, macknu spojku a chtel bych dat zpatecku hned, tak sileny rev. zpatecka je bez synchronu. spis ted nevim, jeslti jsem tomu drive neopatrnym razenim, mou nevedomosti, trochu nepridal. ostatni razeni bez problemu. diky za pripadnou reakci :-) klidne i soukrom. zpravou nebo na email.-
Stefič 18.04.2011 10:07
« Re: Re: stájový kolega (zpátečka)
čus, no moje Zafira ted vypadá trochu jinak :'-( Holt něco se nepovedlo. Jinak s tou zpátečkou máš pravdu. Mě to tam leze dost blbě i s volnoběžnými otáčkami. Zjevně nějaká konstrukční vada na převodovce. Spíš se divim, že to soudruzi z NDR za ta leta neodstranili. Jo a ještě - jaké máš zkušenosti s palivovou nádrží? Mě se někdy stane, že ačkoliv je deklarována velikost nádrže 55 litrů, vleze mi tam sotva 45. A to i když jezdim na rezervu i nebezpečně dlouho. Někdy třeba vezmu plnou a palivoměr mi ukazuje o 1/5 méně paliva. Taky asi nějaká chybka...-
teplakus 18.04.2011 16:12
« Re: Re: Re: stájový kolega (zpátečka)
kolečko se polámalo? ;-\ tak jsem alespon uklidnen, ze nejsem sam. u studeneho motoru to jde celkem snadno, trebas s tim dvakrat macknout spojku a pockat, po chvili to jde ale zase hur, uz jsem se to docela ale naucil. nekdy kdyz chci couvat, tak macknu spojku a zaradim radsi nejdriv trojku a pak zpatecku a je klid, takhle je to nejspolehlivejsi.
do nadrze vetsinou k tem 55 nacpu, ale opeloklasika, prvni ctvrtinu to jakoby moc neubejva, pak rychleji, konec zase pomaleji. nekdy chci zkusit dojet do mrte, abych taky vedel, kolik ze ta rezerva zvladne. jeste chci vyzkouset chvili tankovat želvípaur (Shell V-Power) jestli to opravdu bude znat. ve vysledku se to pry nejak pokrati, o neco mensi spotreba vs vyssi cena. ILK tusim neco o palivomeru popisoval v recenzi nebo v diskusi, tak zkus..
-
-
-
-
Stefič 22.04.2011 10:13
Oprava, servis, ND
Takže jsem se opět ujistil, že automobilový průmysl je jeden velký podfuk. Cena opravy mého auta byla upřesněna na 270.000,- Kč. A to je v háji jen přední deformační zona, světla, kapota, blatník a nárazník. Jo a jěště chladič. Kdyby si někdo chtěl postavit auto doma z originálních dílů, vyšlo by ho asi 1,5 mega... 8-s-
"-- skrytý --" 22.04.2011 13:27
« Re: Oprava, servis, ND
To "jen" u přední deformační zóny vypusť, protože deformační zóna patří k nejsložitějším a nejhůře napravitelným dílům na autě. Obvykle bývá samostatně měnitelná pouze příčka nárazníku, ostatní část systému absorpce energie nárazu je většinou nedílnou součástí karosérie. Deformační zóna ti má zachránit zdraví, popřípadě život. Na opravitelnost se při jejím návrhu nemůže brát vážnější ohled. Její poškození znamená vždycky kardinální průser ve funkčním životě auta.
-