Recenze

9 Majitel

Škoda Superb elegance 2.8 V6

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 92× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta VIKY Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:132000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 2771 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "BOKY168".

Jelikož už mám nacestováno do skoly vlakem přes 2.5 roku(CB -Brno) a zažil jsem tam spousty dobrodružství(vetšinou negativní,jako vykolejený vagon,prasklá kolej,věčné zpoždění či třešnička na dortu v podobě ukradého MP3 přehravače panem průvodčím,rozhodl jsem si pořídit nějaký ten povoz.Znáte to člověk ma nějaký peníze a kouká po těch autech.Já nejdříve začínal kolem 100000Kč takže jsem měl takové favority jako Renault Laguna I,Ford Mondeo I......Poté najednou přišli dobré dny v práci a konto se rozrůstalo až byl cenový strop 300000Kč a dalo se konečne pořádně vybírat.Potřeboval jsem vozidlo,které uveze bez problému 5 lidí a nějaké to zavazadlo a budu do něj prát jenom benzín a občas vyměnit nějakej ten olej,filtr a podobně.Zkrátka první moje kritérium bylo atmosférický benzín.Poté samozřejmě servisní kniha a stav kolem 150000km.No začal jsem surfovati po netu a okoukávat autobazary,číst recenze a testy a vzešlo mi pár favoritů:
Ford Mondeo MKIII 2.0,2.5 V6
VW Passat 2.8 V6
Mazda 6 2.0,2.3
Citroen C5 2.0,3.0V6
Škoda Superb 2.8V6

Jak je vidět podle motorizací o spotřebu mi ani tak nejde jako o to, aby mi neodcházelo turbo,vstřikovací čerpadla,vstřikovače a já nevím co všechno se ješte na nafťácích vyskytuje.Samozřejmě s tou spotřebou se to musí brát v mezím.Každý mamé jinou hranici.Někdo 3 litry,někdo 5,8, ja měl strop těch 12 litrů.No a až to bude neůnosný živit,tak hop do nějaký firmy a hodit na to CNG.Aspoň budou zelení rádi.No a po pár měsících pátráni jsem narazil na Škodu Superb,kterou vám chci představit.

Auto jsem našel na pobočce AAA v Táboře.Už od nich jedno vozidlo máme a nebyl s ním žádný problém,tak jsem vyrazil na obhlídku.Z venčí auto vypadalo zachovale,žádné náznaky přelakování,i těsnení kolem dveří jsem mohl odloupnout a zkontrolovat případné svary po spojení dvou aut v jeden celek.Nic jsem naštestí nenašel.Servisní kniha byla vyplněná poctivě a i po obsání VIN a zkontrolování u autorizovaného prodejce jsem neměl jediný důvod auto nekoupit.Prodej probíhal v klidu i obsluha byla příjemná,i když to asi musí být.Testovací jízdu jsem si poručil na dálnici za Tábor a poté taky na nějaké rozbité okresky ať se podvozek ukáže.Celkem asi 40-50km.No vůle žadné,ještě taky aby tam byly,když je podvozek po výměně čepů,chod řadící páky taky dobrý motor šlapal jako švýcarský hodinky(později diagnostika to jenom potvrdila),takže jsme si plácli a další den nato už banka převáděla peníze.5eknu vám,nejhorší doba byla,než se vyřeší tyhle transkace a podobně.Těch 5 dní čekání mě zabíjelo.No a pak byl telefon,že peníze jsou na kontě a že teda můžu vyrazit.Přišla doufám moje poslední jízda vlakem aspoň do té doby, než budu ženatý a budu mít 2 děti a společně jezdit po výletech.Dopadlo to dobře,žádná krádež ani vykolejení a už jsem jenom podepsal smlouvy a pojištění a mohl jsem vyrazit domů.Cestou dostala Viky ještě 30 litrů 100oktaňáku od Shallu.Pěkně si smlsla ale nebudu jí rozmazlovat 95 je taky dobrá:D

No a teď taky něco k autu:
Jedná se tedy o Škodu Superb 2.8,modelový rok 2003 ve výbavě elegance.Tmavě modrá metalíza,světlý polokožený interiér.Předchozí majitelka se zjevně o vůz velmi dobře starala, protože interiér byl i po 130000km téměř jako nový.Lak je také ve velmi dobrém stavu,samozřejmě nějaký ten šrám z města na sobě má,ale není jich mnoho.Motor vozidla je starý známý atmosférický šestiválec do V o obsahu 2771ccm.Výkon 142kW/193k a 280Nm jsou na auto více než dostačující(aspoň podle mého).Motor začíná spolupracovat od nějakých 1200 ot. a bere až do 6500 ot.Chvilku na to vás zastaví omezovač.Převodovka je 5. stupňová(v dnešní době asi málo) ale charakter motoru by ani 6ku nepotřeboval.Pátý stupeň je opravdu dlouhý takže při 100 motor točí nejakých 2200 ot.No a teď se dostáváme asi k hlavníhu tématu hnacího traktu a to je spotřeba paliva.Jak už jsem řekl,pro mě byla horni hranice 12 litrů a ani jsem nepředpokládal,že s mojím stylem jízdy jí budu překonávat.Nejsem žádný závodník ale ani brzda.Snažím se jezdit 55-100-140 všechno tachometrových.Spotřebu mám kolem 7,1 na okreskách při tý 100km/h,na dálnici 8-9.5 litru (140-150 tachometr) a 9-11 litru město(záleží jak chytím semafory a fronty). Takže mě spotřeba příjemně překvapila a s klidným svědomím můžu prohlásit,že další vozidlo bude benzín a bude mít opět 6 válců.Ta plynulá jízda bez vybrací a klapotu je prostě paráda.Nejsem odpůrcem nafty, ale vždy mě to více táhlo k benzínu.
Jízdní vlastnosti auta jsou vcelku dobré,díky dlouhému rozvoru a 17 palcovým kolům auto drží na silnici jako přibité.Samozrejmě srovnávat to s imprezou nejde,ale ve své třídě si myslím,že je v tom lepším průměru.
Interiér vozu je kvalitně zpracován,nic nevrže ani neskřípe.Ergonomie v pohodě,s autem jsem se zžil hned po usednutí.Místa je královsky a nikdo by neměl mít problém.Pouze v 5 ti lidech to asi vzadu nebude na žádný dlouhý cesty(šířka v oblasti loktů a ramen).Polohu za volantem si také urcitě najdou malí,velcí,hubení i rostlí.
Zavazadlový prostor má objem kolem 480 litrů takže místa hafo.Akorát je to sedan,takže na stěhování skříní zapomeňte.Ale kvůli tomu jsem to nekupoval.Já vozím maximálně krosny a podobný tašky a těch se tam vejde dost.

Výbava vozu je dosti obsáhlá,takže to vezmu hopem:
- 4x airbag
- digi.klima
- polokožený světlý interiér
- el.stavitelná sedadla + vyhřívání vpředu i vzadu
- xenony (bi nebo homo já nevím)
- rádio Symphony na CD + nejaké ty reproduktory
- ESP,ABS,MBA,bla bla bla ja nevíco všechno
- odnímatelné tažné zařízení
- 17ti palcová litá kola
- samozatmavovací zrcádka
- tempomat
- dřevěné obložení

Abych to tak shrnul,tak Superb je velmi komfortní a příjemný společník na cesty mimo město.Ne že by se města bál ale určitě to není jeho teritorium.Přece jenom téměř 5 metrů délky se někde u obchodního centra bude skládat hůře než 3.5 metrové Igo.

Silné stránky

- nestárnoucí design (aspoň pro mně)
- motor a spotřeba
- interiér vozu
- komfort cestování
- prostornost
- dostupnost nahradních dílů

Slabé stránky

těch mě moc nenapadá ale určitě jsou.Nic není dokonalý

- neklidnost podvozku na krátkých příčných nerovnostech
- kroucení karoserie při rychlých průjezdech prudkých zatáček
- pro někoho asi podobnost s passatem od VW (ja s tím problém nemám)
- volant z octavie I

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné,ale čekají mě teď rozvody a construct.Tak doufám že to bude první a poslední věc krom běžné údržby.ťuk ťuk

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V AAA a bylo to bez problémů nemám důvod jím zatím nevěřit.Vydělat chce každý,tak chápu lidi,který je mají za židy když jim nenabídli cenu podle jejich představ.

 

Novinky v recenzi

22.7.2008 00:00

Takže jsem od pořízení svého miláčka najel již 10000km a krom malé drobnosti (výměna páčky blinkru) se nic nepřihodilo.Ťuk Ťuk.Doufám žě to tak bude i nadále a proto jsem přehodnotil nekteré věci jako spolehlivost,náklady a podobně....

4.6.2008 00:00

Tak bohužel autíčko utrpělo ránu,ale odnesla to jenom pravá přední pneumatika.Vracím sev neděli z Francie a po 2000km si říkám zaplať pánbůh,že se nic nestalo a najednou se v Budějcích proti mě ze zatáčky vyřítil rozvášněný fábista,kterému záď vlála až v protisměru,tak mi nezbylo nic jiného,než ho buď nabořit a nebo to strhnout na chodník.No prostě bourat se mi nechtělo,takže to vyhrál ten chodník.Díky bohu nápravy jsou v cajku,takže jsem hned objednal tu samou pneu a už na ní vesele čekám.Ale jestli to hovado potkám znova,tak at se těší.Jezdit po městě rally není nic moc.

4.6.2008 00:00

Tak,a už toho mám vážně dost.Né mého auta.To šlape jako hodinky,ale těch zkur... ptáků,kteří mi po mém milačkovi pořád ser..rou.A to rovnou hned potom,co ho umyju a naleštím.Ještě se my nestalo,aby mi ho nejakej ten zobák nepotentoval hned po umytí.To je už na nervy.Jenože nejvíc me nas..rala naposledy straka,která mi rovnou pos..rala sedačku u řidice a to už jsem prostě nevydržel.Takže jsem si pořídil flintu:D.Tak a teď se těšte vy ptáci nevychovaný.Jo a žádám zelený,aby mě nechali napokoji,stejně nic nezmění.

29.4.2008 00:00

Tak mi odešel stikač blinkrů.Pokud vám při jízdě přecvakává zvuk blinkru někde u středového panelu,tak je to tato závada.Jinak servis to řeší výměnou páčky v ceně cca 770Kc.Takže to není tak hrozný.

4.4.2008 00:00

Tak dneska jsem auto privezl ze servisu,kdy byly delany nove rozvody a construct a vysledna cena byla 21000Kc.Takze jsem spojojen,ponevadz predbezna kalkulace vychazela na necelych 30000Kc.


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb elegance 2.8 V6

Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím nic a doufám že to tak zůstane

praktičnost
8

určitě jako liftback by to bylo lepší ale nemužu chtít všechno

prostornost
9

v předu pohoda,vzadu je to horší v 5 lidech

jízdní vlastnosti
9

jsou auta s lepšími,ale také je jich podstatne více s těmi horšími.Mě to vyhovuje

jízdní komfort
10

klid,ticho a pohodlí

provozní náklady
9

jsem spokojen,zatím krom běžných věcí nic

náhradní díly
9

je jich hodně a všude.Nejsou levný ale ani drahý.Ostatně co je dneska levný.....

výkon motoru
9

dostačující....

spotřeba
9

překvapivá,záleží ale samozřejmě na stylu jízdy řidiče

hlučnost motoru
10

do 160 se o něm neví

kvalita sedadel
8

volvo má lepší....ale přesedlal jsem z felicie takže si nestěžuju

brzdy
10

zatím jsem ubrzdil všechno.Brzdy jsou tam kompletne nové

zavazadlový prostor
9

veliký...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…