Recenze

JetMan (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Superb Komfort 1.9 TDI 96kW

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 26 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 29 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33 Škoda Superb, foto 34 Škoda Superb, foto 35 Škoda Superb, foto 36 Škoda Superb, foto 37 Škoda Superb, foto 38 Škoda Superb, foto 39 Škoda Superb, foto 40 Škoda Superb, foto 41 Škoda Superb, foto 42 Škoda Superb, foto 43 Škoda Superb, foto 44 Škoda Superb, foto 45 Škoda Superb, foto 46 Škoda Superb, foto 47 Škoda Superb, foto 48 Škoda Superb, foto 49 Škoda Superb, foto 50 Škoda Superb, foto 51
 

Technické info

Přezdívka auta Supík Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:70 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 462 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Něco o mě…
Na začátku se musím přiznat, že jsem velký milovník anglických vozů (Jaguar, Aston, Land a Range Rover, Rolls Royce a pak ještě zesnulého Saaba). Angličané jsou mimo mé finanční možnosti a jednoho Saaba už doma mám (9-5). Svezení je to sice královské, ale návštěva čerpací stanice co 500km s průměrnou útratou 2,5tisíce není nic příjemného. Proto jsem se rozhodnul koupit nějaké ekonomičtější přibližovadlo…
Ti co mě znají tak ví, že jsem zastánce benzínových motorů. Nafta totiž hrčí, vibruje, smrdí, v zimě nestartuje. Benzín je mnohem pružnější a kultivovanější, krásně voní a ve spojení s turbem či kompresorem je neskutečně dravý. Bohužel ne jen po výkonu, ale i po palivu. To byl také důvod, proč jsem byl ochoten skousnout naftu (námitky na plyn neberu – ten patří do sporáku a ne do auta :-) ).

Jak jsem k vozu přišel…
Výběr vozu obstarala neopakovatelná příležitost, která se mi namanula. Příbuzný prodával auto, které sice bylo 8let staré, ale s najetýma 50 000 km (posměváčci s točeným tachometrem věřte nevěřte, ale toto auto jezdilo jen na dovolené a výlety, takže opravdu mělo najeto tak málo). Od auta jsem očekával spolehlivost, rozumné provozní náklady dále pak prostornost, komfort a přiměřený výkon schopný občasného předjíždění. To vše nabízený vůz splňoval, tak jsem neváhal a koupil jsem Superb 1.9tdi 96kw ve výbavě Komfort z roku 2003.

Historie Superbu …
Pokud nebudeme počítat Superba ze 30let minulého století (se kterým jezdil například i T. G. Masaryk) tak byl Superb představen v roce 2001 (pod názvem Škoda Montreux). V následujícím roce pak byl představen i koncept Škoda Tudor, což bylo dvoudvéřové kupé odvozené od Superba, nicméně s pohonem všech kol a motorem 2,8litru (142kw a 280Nm). Auto bylo opravdu krásné, nicméně zůstalo pouze ve fázi konceptu (věčná škoda).

Modernizace Superbu:
2001 – zahájení prodeje
2004 – možnost sklopit zadní sedadla, posílení brzd (do té doby stejné jako v octávii), vyhřívané přední sklo, zvětšen rozchod na přední nápravě o 6mm
2005 – zvětšení výkon motoru 1,9 TDI PD ze 74kW na 77kW
2006 – DPF filtr pevných částic (pro naftové motory), lehký facelift (nové zadní světla, nová přední maska, boční blinkry integrované do zrcátek, vyšší stupeň výbava – Laurint & Klement)
2007 – zvýšení výkon motoru 1,9 TDI PD ze 77kW na 85kW
2008 – příchod nového superbu

Komfort, prostornost, vybavení, praktičnost, bezpečnost
Vůz byl ve výbavě komfort s menší příplatkovou výbavou, což obnáší elektricky ovládané a vyhřívané vnější zrcátka, elektricky ovládané okna, ABS a ASR, MAXI-DOT, 6airbagů, malý kožený paket (volant, řadicí páka a ruční brzda), automatickou klimatizaci Climatronic, WetCase (schránka na deštník), tempomat, dešťový senzor, CargoFlex (sklopná přepravka pro nákup v kufru), Cat-vision (automatické zatmavování zpětného zrcátka). K mé naprosté spokojenosti mi chyběly jen elektronické sedadla s pamětí, ale u ojetého auta si člověk nemůže vymýšlet ...
Prostoru pro posádku je dost a dost. Při mé výšce těsně pod 2metry si na předních sedadlech udělám bezproblémově pohodlí. Na zadních sedadlech je pro nohy opět místa až až, ale na hlavu už je to horší. Nicméně se kdyžtak lehce podseknu a jde to. Myslím, že do výšky tak 185cm vzadu nebude vůbec problém. Navíc je auto relativně široké, tak ani cestování v pěti není žádná noční můra. Sedadla mám v běžném látkovém provedení. Oku sice nelahodí, ale zadek a záda si nestěžují. Vůči sedadlům v Octavii a Fabii jsou prostornější a výrazně pohodlnější. Díky tomu ani při delší cestě člověka nebolí záda a není unaven.
Klimatizovaná loketní opěrka taky přijde vhod, ale mohla by být větší, a to o dost (více méně pojme akorát plechovku energetického nápoje). Celkově většina odkládacích prostor je poměrně malá. Pro cestující vzadu nejsou odkládací prostory více méně žádné (schránku na deštník počítat nebudu a kapsy ve dveřích jsou tak pro sáček s bonbóny). Vepředu je schránka před spolujezdcem poměrně málo hluboká (tak na hloubku CDčka). Dále pak „šuplík“ pod autorádiem (ideální na sluneční brýle), loketní opěrka a kapsy ve dveřích (ty jsou HODNĚ malé). Čili na tak velké auto je to nic moc. Aspoň v kufru jsou kapsy na lékárničku a jiné příslušenství a tak po kufru nic nelítá. Auto je navíc vybaveno sklopnou přepravkou v kufru CargoFlex, která se velmi rychle rozloží a v kufru vznikne několik přehrádek na nákup (viz. foto). Věc je to relativně praktická, ale dost zamrzí jakákoliv možnost vyjmuté této přepravky z vozu ven. Ať už ve složeném stavu (ať nezabírá zbytečně místo v kufru) tak i v rozloženém aby nahradila tašky s nákupem. Co se týče prostornosti kufru, tak ta je dostatečná. Nicméně je to sedan, čili přístup do kufru je horší a zamrzí i nemožnost sklopení zadních sedaček. Na převoz větších břemen se tedy Superb použít nedá (nebo ne do modernizace v roce 2004).
Na kufru je zajímavé, že se dá změnit jeho způsob odemykání. Buď lze nastavit, že se odemyká přímo s autem (a kdykoliv kdy je auto odemknuté tak se dá otevřít). Nebo se musí otevřít zvlášť tlačítkem (buď na dálkovém ovládání, nebo tlačítkem z kabiny vozu) a to i v případě, že zbytek vozu je odemknutý. Pokud tedy stojíte někde na křižovatce, nemusíte se bát, že by Vám někdo do kufru vlezl. Další praktická věc je malá sluneční clona u vnitřního zpětného zrcátka, která zakryje mezeru mezi předními slunečními clonami. Díky tomu člověku nesvítí slunko štěrbinou kolem zrcátka a stropu (je až neuvěřitelné jak často tuto malou sluneční clonu používám).
O komfort posádky se stará jednozónová automatická klimatizace. Průduchy jsou naštěstí i vzadu pod loketní opěrkou. Hodily by se i do B-čkových sloupků ale to má až Superb s pořadovým číslem 2. Nicméně ovládání klimatizace pro mě není zcela ideální. Zaprvé je klimatizace hodně nízko (nevím proč u aut vybavených ovládáním na volantu není pozice radia s klimatizací přehozena, tak jako to jde vidět u passatu B5/B6) a navíc nemá tlačítko on / off. Pokaždé se musíte proklikávat nastavením síly ventilátoru od nuly až po požadovanou sílu a pak zpět. Například u Saaba se dá nastavit teplota, intenzita i směr, uložit do paměti a pak člověk stiskl on/off a už to frčí.
Superb byl vybaven originálním autorádiem Symphony CD včetně CD měniče. Rádio hraje opravdu pěkně, navíc se z vozu ven nepřenáší téměř žádný zvuk rádia ani při hodně silných basech. Co bych rádiu ale vytknul je hodně slabý příjem rádia. Na stejném místě má Superb 5stanic, Saab jich má 14, což je celkem ubohost. Zachrání to CD měnič plný hitů bez reklam :-).
Co se ale konstruktérům ze škodovky povedlo, je osvětlení interiéru. Všude vás obklopuje slaboučké osvětlení, které vám umožní i v noci najít vše co potřebujete. Kromě samozřejmého osvětlení ovladačů jsou osvětleny například i kliky dveří. Ze stropu je decentně osvětlena řadicí páka, ale vše svítí opravdu jen lehce, aby neoslňovalo a nerozptylovalo od řízení. Zatím všem koho jsem v autě svezl se to líbilo (zvláštně pak slečny jsou z toho „na měko“ :-) ).

Bezpečnost:
O bezpečí se kromě mohutné konstrukce a hmotnosti vozu stará také šestice airbagů. V roce 2003 dostal Superb v testech Euro NCAP 4hvězdičky. Ztratil body hlavně za kontakt řidiče s volantem. Na rozdíl od panáka sedím od volantu dále a hlavně se při srážce zapřu rukama o volant, tak bych snad tak špatně nedopadl. Na vlastní kůži to ale zkoušet určitě nechci. A co je u superbu (a celého koncernu z té doby) opravu žalostné jsou hlavové opěrky. Ty tam jsou prakticky jen pro ozdobu. Náraz zezadu by tak byl opravdu dost bolestivý a celkem bych se bál o následky, s jakými by se má krční páteř potázala. No a co se týká srážky s chodci, tak zde jde dodat jen to – Superbu je lepší uhnou stranou . Zde je odkaz na crash test Superba:
http://www.youtube.com/watch?v=8MPwh9bI-kA&feature=player_embedded

Výbava vozu:
-tempomat
-automatickou klimatizace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce a loketní opěrka
-ABS, ASR, posilovač řízení, centrální dálkové zamykání s imobilizérem
-6x airbag
-multifunkční kožený volat nastavitelný ve dvou osách
-autorádio na CD včetně CD měniče s 8mi reproduktory
-zrcátka a okénka v elektrice
-Cat-Vision, dešťový senzor
-MaxiDOT
-Bluetooth HandsFree Parrot
-odnímatelné tažné zařízení
-přepravkou v kufru CargoFlex
-tónované boční a zadní skla

Jízda, motor, převodovka
Jak jsem již zmínil, Superb je vybaven motorem 1.9tdi s výkonem 96kw (při 4000 otáčkách) a 310Nm při 1900 otáčkách (285Nm při 1750 otáčkách). Díky tomu auto zrychlí z nuly na sto za 10,4sec a maximální rychlost vyšplhá na 205km/h. Na auto, u kterého jde převážně o komfort, to ujde. A na nějaké to předjetí to stačí a na nějaké to zablbnutí taky. Celkově je motor do cca 1800 otáček takový lenivý brumlavý traktor. Po přiblížení k magické hranici 2000 otáček dostane motor „kopanec“ od turba a vesele vystřelíte vpřed. Motor se dá protočit tak do 3500 až 4000 otáček a pak šup další kvalt. Převodové stupně jsou relativně krátké (zvláště na 5ti kvalt). Jednička je opravdu neskutečně krátká, slouží jen na popostrčení nebo tahání vlečky se dřevem. Dvojka je sice o něco delší, ale taky se moc „neohřeje“. Trojka už je taková ta předjížděcí a akcelerační, ale taky poměrně krátká, Nejvyužívanější je určitě čtyřka. Ta přede od 50km/h (to spíš jen tak pochrmlává) až po nějakých 120. No a pak už pětka a pak…. No pak nic, bohužel šestka chybí, ale na dálnici by se šikla. I když pokud člověk jede do povolených 130km/h tak ta pětka tak tak stačí…

Výkon motoru 1,9 TDI 96KW podle otáček
ot./min – KW – Nm
1500 – 27.0 – 185.0
2000 – 54.0 – 235.0
2500 – 81.1 – 310.0
3000 – 87.0 – 277.0
3500 – 91.0 – 248.0
4000 – 96.0 – 229.0
4500 – 71.0 – 128.0

Podvozek je trochu nižší, delší a širší což někdy způsobuje problém, aby člověk někde neškrtnul břichem (obrubníky, prudké vjezdy do podzemních garáží,…). Celkově je podvozek klasicky koncernově tvrdší, ale naštěstí do fabie nebo octávie má daleko. Velkou chybou jsou přední hliníková ramena, ty od roku 2003/2004 byly nahrazeny klasickým poctivým kusem železa. Ale vozy z počátku produkce si musí dát pozor... Řízení jde pro mě příjemně ztuha, ale je takové tupější až přeposilované. Dává tak hůře najevo co se pod koly děje… Ale zase ta samá písnička, jde o limuzínu tak jaképak copak :-).
A teď něco o spotřebě. To že jsou naftové motory účinnější (navíc s turbem) je zřejmé. Díky tomu se dociluje nižší spotřeby, což je asi jediný důvod proč si lidé nafťáky kupují. U tohoto vozu bych měl dle výrobce jezdit za 7,7l ve městě, 4,6l mimo město a 5,7l kombinovaně. A kupodivu se to od reality moc neliší. V zimě si to samozřejmě řekne o nějakou decku navíc (absolutní rekord je 11litrů při vzdálenost cca 25km – ale samé popojíždění, zastavování (bez vypnutí motoru) a topil jsem naplno – venku bylo kolem 20°C pod nulou). Naopak dlouhé tratě se dají zajet i za 4,5litru (rekord je 3,9 kdy jsem se pověsil za kamion a šupal jsem za ním trasu o délce asi 80km). Ale dlouhodobý průměr je 5,5 (v zimě kolem 5,8 a v létě kolem 5,2).
A teď něco o jízdních vlastnostech. Je třeba si uvědomit, že auto bylo konstruované jako „vládní“ vozidlo (kdy se tehdejšímu premiérovi Zemanovi zdála Octávie malá a chtěl něco pořádného a z České Republiky) a tomu taky odpovídá nastavení a odladění podvozku. Autu svědčí dálnice, případně silnice první třídy a ne moc klikatá. Drží se, nehoupe, nenaklání a drží směr (vše díky velké hmotnosti postavené na velké základně v poměrně nízkém těžišti). V zatáčkách je to už horší. Samozřejmě že se s autem dá projet zatáčka tak, aby si to člověk užil, ale je třeba si dát pozor na nedotáčivost a celkově dinosauří rozměry a těžkopádnost (při větším naložení jedete se 2mi tunami, takže to jde znát). Samozřejmě při jízdě v městských uličkách přeplněnými auty si musíte najíždět jako s autobusem, kvedlat sem tam a dávat pozor jestli se vejdeme. Bydlím v celkem přeplněném sídlišti a parkovat do garáže, která byla stavěna na žigulika je fakt o nervy. Superb platí daň za velký rozvor i rozchod kol. Například jízda v zimě ve vyjetých kolejích zmrzlého sněhu na klikaté silnici je extrémně krkolomná. Při jízdě máte totiž v koleji pouze jedno kolo a ostatní tři stále kloužou a skáčou ven a dovnitř. Pocit je to celkem šílený a je třeba si na to zvyknout. Jezdím poměrně často po silnici, kde se nesolí (CHKO) a navíc ani moc neprohrnuje (poblíž malé zapadlé vesnice). Takže není problém narazit na koleje zmrzlého sněhu 10cm vysoké. Se Saabem zde jezdím naprosto bez problémů i povolenou 90tkou. Naopak se Superbem jsem měl ze začátku strach i ve 40tce. Po čase jsem si sice zvykl, že za mnou zadek prostě lítá levá pravá, ale pocit to moc příjemný není (a i tak se k 90tce stěží přibližuji). Co se týče výjezdu do kopce tak tady je to u naftových předokolkách asi všude stejné. Zastavit pod kopcem, otočit se a vycouvat. A jestli si někdo myslí, že ASR pomůže, tak je na omylu. Možná když je někdo naprosto těžkopádný a dává plný plyn a zahrabe se i na rovince, ale do kopce s ASR i bez něj vyjedu (respektive nevyjedu) to samé. Co je na autě příjemné je poměrně solidní „žehlení“ nerovností na silnici (používám 205/55/R16). Což se na rozflákané české silnice opravdu hodí. Ne jen že se do auta nepřenáší moc hluku, rovněž jsou utlumeny i větší rázy.

Rozměry, hmotnosti:
Objem motoru: 1896cm3
Délka: 4803mm
Šířka: 1765 mm (1895mm včetně zrcátek)
Světlá výška: 148mm
Výška: 1469 mm
Rozvor: 2803 mm
Hmotnost: 1465 / 2050 kg
Palivová nádrž: 62 l
Zavazadlový prostor: 462 l

Silné stránky

+relativní bezpečnost (pasivní i aktivní)
+komfort, výbava, pohodlí, kvalitní materiály a zpracování
+prostornost (jen vzadu na hlavu by se hodil nějaký centimetr navíc)
+kvalitní audiosystém
+spotřeba
+spolehlivost
+osvětlení interiéru
+nestárnoucí design
+jízda neunaví, neotupí, prostě se jede příjemně a to je hlavní

Slabé stránky

-naftové motory nemusím (jak hluk, tak i zápach)
-je třeba si najíždět jako s autobusem
-olupování gumy z platových madel dveří
-vrzání z palubní desky (u auta za milion bych to nečekal)
-hrozné hlavové opěrky
-zájem zlodějů
-renomé majitelů těchto vozů
-chybí zadní stěrač
-nelze sklopit zadní sedačky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti se servisem, opravy a poruchy:
Jako první sem vyměnil kompletně filtry a olej, nechal vyčistit klimatizaci a vyměnil brzdovou kapalinu. Pak jsem nechal vyměnit rozvody (sice mělo auto najetých jen 50 000km, ale bylo to skoro 9 let…). Jinak musím říct, že po výměně rozvodů bylo auto o poznání tiší, nicméně stále auto zní jako traktor. Asi po roce provozu jsem zahodil plecháče na zimu (auto s nimi vypadá fakt děsně) a originální lité kola používám na zimu a na létu jsem koupil krásné nové liťáky (sice vypadají menší, ale fakt to jsou 16tky). V tuto chvíli jezdím v případě servisu k jednomu živnostníkovi. Dříve dělal u autorizovaného servisu škoda, pak odešel a založil si vlastní servis. Jednání perfektní, věci rozumí a na všem se s ním dá domluvit, takže zatím jen spokojenost.

Uskutečněné opravy:
 Výměna oleje a filtrů
 Vyčistění klimatizace a výměna filtrů
 Výměna Fridexu
 Výměna rozvodů

Uskutečněné úpravy:
 Nová lité kola
 Přidání dvou 12V zásuvek ke schránce u řidiče

Plán oprav a úprav:
 zadní parkovací senzory


Tipy, triky, návody a zajímavosti
• Jak z multifunkčního displeje udělat diagnostické zařízení: Zmáčkněte naráz tlačítka ventilátoru, modré tlačítko a ECON. Display se změní na diagnostický mód, ve kterém se pohybujete červeným a modrým tlačítkem mezi hodnoty všech senzorů. (Celkem jich je kolem 80, dle stupně výbavy). Funkce 16 je například zobrazení skutečné aktuální rychlosti auta.
• Všechny motory v Superbu mají palubní diagnostikou EOBD. Ta kontroluje zařízení, která mají vliv na složení výfukových plynů. Pokud hodnoty přestanou odpovídat požadavkům, kontrolka na přístrojové desce upozorní řidiče, aby zajel do servisu. Příčina se uloží do paměti závad, což urychlí odstranění problému.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupované od dobrého známého. Už před koupí jsem si auto půjčoval na dovolené a občas dělal "taxikáře" na oslavách. Díky tomu jsem měl s autem naježděno dobrých 15 000km. Kompletní servisní historie, auto jsem znal jako své boty, takže co dodat – tohle jsou bezvadné kupy.

 

Novinky v recenzi

13.1.2016 12:34

Voda v interiéru (na místě řidiče)

Tak po dalších deštích bylo v interiéru zase solidně mokro. Auto tedy putovalo do servisu, kde zjistili že jsou ucpané odtokové hadičky a torpédo pod předním sklem je plné bahna a listí. Auto se vyčistilo a ted by mělo být vše OK. Navíc dostalo nové filtry a olej.

16.10.2015 12:45

Závada elektroniky (vnitřní osvětlení, stěrače, blinkr, ostřikovač, topení)

Před 3mi týdny mi z ničeho nic přestalo svítit veškeré vnitřní osvětlení auta (stropní lampičky, osvětlení pod nohy a osvětlení nástupního prostoru ze dveří auta).
Po cca dnu (díky mé šikovnosti - hrabal jsem kam nemám) mi navíc přestaly fungovat stěrače, blinkry, ostřikovače a ventilátor od topení / klimatizace.

Druhou závadu našli v servise celkem rychle (spálené relé - viz link: http://www.skodaoctavia.cz/diskuze/nefunguji-steracetopeni-blinkry-pomoc-prosim)

S první závadou (vnitřním osvětlením) to bylo mnohem horší. V servise si mysleli že je o to způsobené "konektory" pod podlahou, které vlnou a oxidují (viz link - http://forum.skodahome.cz/topic/18113-nefunk%C4%8Dn%C3%AD-osv%C4%9Btlen%C3%AD-interi%C3%A9ru/page-5). Bohužel tím to nebylo a tak začal kolotoč hledání kdy nakonec měřili drát po drátu než našli závadu. Byl to podobný "konektor" ale umístěný pod zadním sedadlem.

Jinak důvod první závady (vnitřního osvětlení) je ten, že v superbu dochází k pronikání vody kolem dveří, vsákne se do koberce a konektory pod kobercem umístěné oxidují. Prý je to velmi časté (naštěstí to zatékání lze opravit).

Navíc když už bylo auto v servise tak dostalo nový klakson (v autě jsou 2, ale jeden mi už přes rok nefungoval takže zvuk klaksonu byl téměř neslyšitelný) - cena klaksonu 1600 kč.

Nicméně na to, že má auto 12let, tak si nějakou tu malou poruchu může dovolit. Doufám že teď bude zase šlapat jako hodinky.

6.10.2015 12:58

Nefunkční uzakykání zadních okének

Už delší dobu mi nefungoval "bezpečnostní spínač" na dveřích řidiče, kterým se dalo deaktivovat ovládání oken na zadních dveřích (aby si malé děcka nejezdily se skly pořád nohoru a dolů). Rozhodl jsem se na to podívat a vyndal jsem ovládací panel oken ze dveří a rozdělal jej. Zjistil jsem, že je problém v unavené pružince zmíněného tlačítka. Stačilo ji trochu "natáhnout" (jsou tam dvě) a díky tomu po stisknutí kontakt dosedl na elektroniku a vše začalo fungovat. Oprava cca na 10minu.

28.3.2015 20:29

Volnoběžné otáčky

Od podzimu si mi občas stávalo, že kolísaly volnoběžné otáčky motoru. Místo klasických 850-900 ot./min dosahovaly hodnot až 1200 ot./min. Nicméně jev to byl jen občasný a nevěnoval jsem mu moc pozornost (volnoběh byl ve vyšších otáčkách jen občas a navíc jen na velice krátkou dobu - sotva vteřinu). Nicméně během jarní návštěvy automechanika diagnostika prozradila že začíná zlobit teplotní čidlo, což by mohl být důvod právě zmíněného kolísání otáček. Jestli to tím opravdu bylo ukáže čas (někdy jsem ujel i 1000km bez jakéhokoliv zakolísání, proto musím teď chvíli otáčky hlídat).

28.3.2015 20:23

Jarní servis

Auto dostalo konečně letní kola, nový olej a filtr, nové autokoberce (od prvovýrobce ZPV) a také nový znak škody na masku chladiče. Auto díky tomu vypadá o dost lépe (viz foto).

19.5.2014 13:18

Sundání originálních potahů sedadel

Tak jsem se už naštval na obludné originální potahy sedadel a rozhodl jsem se je sundat. V životě by mě nenapadlo, že kvůli tomu budu muset zadní lavici celou rozšroubovat, povycvakávat atd. Nakonec jsem dokonce musel na internetu najít návod, protože jsem poslední "zácvaky" nemohl najít... Neuvěřitelně hloupě udělané, to bych od soudruhů ze Škodovky nečekal. Nicméně vzhledu interiéru to značně pomohlo (fotky brzo dodám)


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím řeším jen spotřební materiál. Takže spokejenost

praktičnost
8

Je to sedan, navíc bez možnosti zklopit zadní sedačky. Jinak vše paráda.

prostornost
9

U vyšších lidí je problém s místem na hlavu na zadních sedadlech. Ale na nohy je místa na rozdávání.

jízdní vlastnosti
7

Je to limuzína. Žádné divočení, ale zase se dá auto celkem dobře číst.

jízdní komfort
10

Komfortu nemám co vytknout. Ani po 8mi hodinách za volantem mě nic nebolelo a vystoupil jsem svěží. Tak to má vypadat.

provozní náklady
9

V rámci provozních nákladů by nebylo téměř co vytknout, až na dražší pojistku a velký zájem zlodějů.

náhradní díly
8
výkon motoru
7

Dostatečný na předjetí. A je to "limuzína" takže se s tím závodit ani nemá.

spotřeba
9

Sice v dnešní době dosahují auta už i nižších spotřeb, ale auto z roku 2001 aby jezdilo za 5,5 je dle mě paráda.

hlučnost motoru
7

Je to nafta, čili traktor. Na to si asi nikdy nezvyknu.

kvalita sedadel
9

Sedadla jsou opravdu báječná, záda ani zadek z nich nebolí, ale už jsem seděl v lepších (Saab 9-5, Jaguar X-type)

brzdy
7

Brzdy jsou celkem průměrné. A škoda ví proč je po pár letech vyměnila za větší a lepší...

zavazadlový prostor
7

Sice je veliký celkem dost, ale kvůli konstrukci vozu (sedan) je do kufru špatný přístup. Navíc nelze sklopit zadní sedadla






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…