Recenze
Škoda Superb Nová Fotogalerie
Technické info
Přezdívka auta Škoda Superb Nové Foto!!!!!! Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:134870 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 285 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Jedná se o Škodu Superb, po úmrtí naší bývalé mnou nikdy v budoucnu nezapomenutelné Oktávky jsme byli opět postavení před dlouhé a složité rozhodováni o koupi (nového) vozu, ve hře byly již klasicky vozy značky Škoda, hold jsme vlastenci jednalo se o dvě Oktávie I. a II. a Superba , níže jsme nechtělí jít, protože si nás 1,8 turbíčko trochu rozmazlilo svou výbavou.
Samozřejmě člověk ma favority, ale nakonec stejně rozhoduje poměr ceny a kvality. U kvality šlo hlavně o to, aby auto nebylo bourané, nepatřím mezi lidi, kterým by vadil nový blatník nebo nepůvodni motor či nějaké dveře ,ale bohužel situace u naších bazarů a ne jen bazaru, ale už i u autorizovaných prodejců je žalostná, každý lže, jako když tiskne, auta opravují, tak říkajíc horkou jehlou a už, už, aby prodal a přece nám neřekne že ono auto bylo bourané, a že je ve skutečnosti svařené ze dvou. Ja osobně mám na to takový nazor když řekne, že nebylo bourané, tak to znamena že třeba celá jedna strana lízala svodidlo,tedy jde skutečně jen o plechy, nebo že to někdo bouchnul jen jemně a když už prodejce sám přizná, že bylo bourané, ale řekne vám "to nic není to bylo jen odřené, nebo že jako bylo bourané, ale jen malý ťukanec" Tak to přeloženo do řečí slušných a poctivých lidí znamená, že to byla dvakrát totálka a že ono auto sedí na silnici asi jako trakař.
Příklad mluví za vše. Vešli jsme do autobazaru nikdo nikde, za chvíli jsme si teda našli borce a málem ho prosili, aby se nám auto pokusil prodat. Borec přišel jo tady ten levy přední blatník byl měněný, jen odřenina ,ale víte jak, aby to vypadalo pěkně tak je tam nový. Říkáme dobré prohlížíme auto a po chvilce mu říkám to zadní svělo neni původní.Borec na mě:"Ale to není možné.Dobřé zvednu koberec v kufru a barva ještě lepila.Chlap zase:"to je normalní"
Jsem se divil, že pravá strana kufru lepi a levá ne říkal, že to je teplem.
Dobrá, děkujeme nashledanou a takových hajzlů je haba kuk.
Poslední možný kup byl taky bouraný ale jemně,opravovali to údajně v autorizovaném servisu, "takže kvalita tvrdil prodejce" jo jasně kdyby to dělal můj 15-ti letý brácha, tak by ta oprava vypadala líp. A po chvilce, prodejce "víte to opravuje jeden chlap" ----no a ten autorizovaný servis se nám ztratil kam panáčku?
Takže padlo na jistotu sice s větším počtem najetých kilometrů, ale s podvozkem, který vypada tak na polovinu toho co má najeto.
Teda to naše nové autíčko mi trochu připomína muscle car no proti Oktavce je to rozdíl, ale stýská se mi po ní bylo to hold brko.
Když srovnám s starou generací Oktavky, tak Superb určo mnohem lepší ve všech ohledech až na motor ono pořádný benzín je pořádný benzin.
Motor a Převodovka
Superb je tedy osazen klasickým koncernovým motorem 1.9TDi s 96Kw. Nástup výkonu neni příliž plynulý, laicky řečeno do nějákých 1800 otaček je to prostě líná mrcha připomínajici nam naší strou felicie 1,9D. Když se přídá turbo, to je jiná auto začíná náhle krásně zrychlovat teda pod podmínkou, že mate zařazený spravný rychlostni stupeň.
Moc se mi nelíbi vibrace při nižších otáčkách motoru hold diesel.
U převodovky udělala Škoda poměrně velký pokrok rychlosti jdou řadit plynule, žádné stuhlé lanka jako u Oktávie jen ta šestka tam mohla být.
Jako příliš nepovedene považují odstupňování převodových stupňů.
1. Klasický krátký, uzpusobený k taháni stromu z lesa.
2. Opět krátký, ale už to není tak strašné.
3. Tady už auto začíná celkem zrychlovat, ale taky by mohla být delší.
4. Zde už to vypada, že skutečně sedím v silnějším autě, po přidáni plynu auto konečně zrychluje a po 4 sekndach nemusím zase řadit.
5. Řadít až tak kolem 100km/h na to nejsem zvyklý oktavečka na PĚTKU drtila vše mezi 50km/h až 200km/h a když jsem v 50km/h přidal neozvalo se jen bebebeb a cukaní, ale fakt to jelo.
Ale vše odpouštím za tu plynulost a lehkost při řazení.
A moc se mi líbí plynová vzpěra u kapoty.
Podvozek
Trochu nižší podvozek, širší a samozřejmě i delší, tedy i nižší těžiště tedy i lepší stabilita hlavně při vyších rychlostech, na to je to prostě dělané.
Na nerovnostech mnohem klidnější, podvozek se zda měkčí možna i je, ale v zatačkách se naklání minimalně to mi vyhovuje.
Superb ma jinou rozteč šroubu než oktávka takže nepasujou disky.
Stejné brzdy jako u oktavky jen auto je o nějákych 200 kilo težší ,takže se s nima zatim moc nemužu srovnat, no uvidím když to nepůjde, tak se daji dopředu nové myslím že 312 mm nebo 315 mm, stejná velikost jako má Octavia I RS nebo Superb 2,5TDi.
A dozadu bych dál ty přední ,no jeste uvidím jak to bude s rozložením brzdné síly, ale to je ještě daleko.
O brzdách uvažuji i proto ,že chiptuning neeberu jako zhola nemožnou věc a kdyby byl výkon o nějákych 30koni větší, tak by asi bylo vhodné se těm brzdám trochu věnovat.
Original lité disky ,velmi decentní na můj vkus až moc nevýrazné, taky bude změna a patrně už 17palcové s nějakymi pneu 225/45/17 ať to lip sedí.A 16 nechat na zimu ať to něják vypadá cely rok.
Interier
Klasicka textilní sedadla s dobrým bočním vedením možná mohla být tvrdší a mít menší chlup, bojím se že se celkem budou špinit.
Výbavu popisovat nebudu ,páč to je jen věc peněz.
Dobra tedy přiznávam, že výbavu nebudu popisovat i proto že v autě žádná neni je to prostě holobyt, ale to se změní.
Co mi chybí hlavně jsou xenony a multifunkčni volant no nezbývá než šetřit.
VŠUDE SPOUSAT ALE SPOUSTA MÍSTA, KDYŽ SEDÍM VZADU ZDÁ SE MI ŽE PŘEDE MNOU CHYBÍ JEDNA ŘADA SADADEL.
Na kolena je sice mista dost ale takové tři centimetry na výšku by vzadu nevadily, mam 187 a vlezu se teda nic moc.
Jako velký plus beru výdechy klimatizace pro zadní sedadla.
Bezpečnostní pas pro prostředního pasažéra už není bez stahováni a dokonce ani neni dvoubodovy jak to bylo do posud u většíny modelu.
Cat-vision poprvé jsem na zrcátku hledal tu páčku proti oslněni a marně, ale kupodivo to zázračné červené světýlko funguje.
Dvě klimatizovane přihrádky, jedna v loketní opěrce a další v přihrádce u spolujezdce.
Pod rádiem je krásna přihradka jen kdyby byla o 3mm vetší by se do ní vlezlo CD to by bylo velmí přijemne pač bych je pořád nemusel hledat na podlaze.
Ski-box- zatím nepoužit ale těším se.
Loketní opěrka ,která mi nepřekaží práci s ruční brzdou jako v oktávii- to beru jako velkou výhodu.
U řidiče gumový koberec, ostatní s latkovým potahem.
Skvělě osvětleni zabudované kvůli bezpečnosti v zrcátkach a ve spoustě dalších místech.
Méně aerodynamického hluku při vyšších rychlostech.
Nejdou sklopit zadní sedačky.
Exterier
Líbí se mi, hned jak se doplní ty hezčí kola a nějake decentní lízatko na kufr, ale to je hudba budoucnosti.
Hlavně mi vadí chybějíci zadní stěrač, ten se musi domontovat.
Dlouhá kapota, je vidět, ze tam je slušný motor žádny třiválcové HTP--nic proti.
Superb mi trochu připada jako malý MUSCLE CAR.
A na závěr stará pravda, s autem jsou jen dvě radosti když ho koupíš a když ho prodáš. A dodávám hodně velký smutek když ho miluješ a rozbiješ. Mamčo promiň :-(
Silné stránky
Spotřeba.
Pohodlí pro řidiče i spolujezdce.
Místo na zadních sedačkách.
Určitě bezpečnost .
Méně aerodynamického hluku při vyšších rychlostech.
Převodovka, žádny problém jako v oktávě
Slabé stránky
Díesel já to klepání prostě nemusím.
Zadní stěrač.
Velikost, jezdil jsem s většíma autama, ale s tímhle si najíždím jako s autobusem.
Nevleze se do garáže a z pod přístavby mu čouhá prdel.
Slabší výbava,než jsme byli zvyklí, ale to se změní.
V střeše nejsou diry na zahrádku, zrada.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné naštěstí za těch pět dní co Superbičko parkuje na naší zahradě.
Ale během příštího tydne dostane nové manžety na předek a tak za 10000 jestě nove brzdy, možna stejné, možná větší podle chechtaku pro ty co nejsou z ostravska je řeč o penězích.
PORUCHY:
Zatuhlá mechanika naklánění světel, původně jsem nadával, že ji tam ve Škodovce zapomněli dát, omlouvám se pouze byl mechanizmus zatuhlý a pár střiku WD-40 to spravilo.
A samozdřejmě již zmíněne postupné dosazováni výbavy, podle naší rozmazlenosti a ročního obdobi, no přece si na leto nekoupím vyhřívané sedačky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vzhledem k dobré znamosti bezproblemový.
Před koupi bylo auto přivezeno do servisu na kompletni kontrolu, takže snad v něm na nás nečekají žádné nástrahy.
Planované úpravy.
Tmavé folie, xenony, vyhříváné sedačky, maxi dot, tempomat
decentní křidélko spíš nějáké lízátko.
Novinky v recenzi
Přezuto na zimaky 205/55/r16------Goodyear UG7+-tak uvidíme jak jim to pojede
Ve 138 000 Vyměněn olej do serva za Valvoline ATF typ D,
A nality 3 litry chladící kapaliny Hekra do -70C.
Take vyměna Palubního filtru a filtru sani za nove filtry Mann, nevěřili by jste jak to smrdí.
Ve 135 000 Nové předni brzdy tedy kotouče ATE sport a Brzdové destičky ATE- pouze předni naprava.
Je to holt nenaročný pracant, pořád bez poruchy.
Ve 133 500 nové pneu na předni náprave dunlop sport 2000 205/55/r16-dal jsem dohromady rezervy.
http://skodaps.wz.cz/ ---- Odkaz na super stránky na kterých objevíte spoustu technických údajů o vozech Škoda.
Kontrola oleje při 134 966km je stav oleje na zahřatám motoru na 90 stupňů 00CC11, olej na horni hranici 1.------Vím že vás to nezajima ale ja to mam jako deníček ať vím co,kdy,kde a jak.
V červnu bude superbiček vozit svatbu, tak pak přidám nějáke to foto.
Úprava recenze.
Mala obměna fotogalerie.
Začínám tankovat pouze na Shell, po zkušenosti znamých ,kteří tankovali pouze na OMW a nějak jejich vozu nafta nesedla jsem si řekl, že se to nevyplati a radši si tu korunu přidám, ale autičko mi bude vděčné.
Ale hlavně s palivy Shell je motor mnohem tižší a to mi u toho mého traktoru celkem schazí.
Sice to není žádna novinka, ale potřeboval jsem si vylit zlost, naše silnice mi připadají jako by tady nejezdily auta, ale povozy s koňmi a když už se ma začít někde něco opravovat, tak vyletí ekologové, že zrovna tady přes cestu přechází nějáka zasraná žába, se mi nějaky dostat pod ruku mu tu žaby asi narvu do......
Při 132 700km dolito 750ml motorového oleje Castrol Edge 5w-30, uvidíme jak dlouho vydrží.
Zbytek oleje se vylil do kufru.
Nove manžety na přední nápravě.
Původní výtka k hydraulice světel přesunuta mezi závady.
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Nová Fotogalerie
- POZOR NA FIRMU TURBO REPAS z Lichnova!!! 05.02.2011 14:34 Ricardo
- Stodolní... 08.05.2010 00:32 Enthusiastic.driver
- Re: .... 09.03.2010 21:22 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- .... 15.02.2010 12:07
- Moc pěkný:) 11.09.2009 10:34 blowiik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:25 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:22 Flammer (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:19 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:17 Flammer (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:13 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:11 Flammer (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:08 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:03 Flammer (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 22:00 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 21:57 Flammer (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 21:55 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 21:51 Flammer (RSKa)
- Re: Re: Re: flammer 30.06.2009 21:50
- Re: Re: flammer 30.06.2009 21:49 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: flammer 30.06.2009 21:48
- Re: Re: flammer 30.06.2009 21:44 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: flammer 30.06.2009 21:42 Flammer (RSKa)
- flammer 30.06.2009 21:39 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- recenzia 27.01.2009 19:19 MichalSN
- Re: SZ proč takové krásné hodnocení? 19.01.2009 22:39 Martin911Turbo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re:SZ proč takové krásné hodnocení? 06.01.2009 21:27
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re:SZ proč takové krásné hodnocení? 06.01.2009 21:15 Kubyyyk
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re:SZ proč takové krásné hodnocení? 06.01.2009 21:12
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: re:SZ proč takové krásné hodnocení? 06.01.2009 21:02 Kubyyyk
- Re: Re: SZ proč takové krásné hodnocení? 06.01.2009 21:00 Vette
Další vozy Škoda Superb
-
Škoda Superb (2005) Majitel: blowiik
Přidáno: 19.8.2010 339 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Superb (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2008 809 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Superb (2003) Majitel: JetMan
Přidáno: 29.7.2013 69 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Superb (2004) Majitel: oco
Přidáno: 5.8.2007 889 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Škoda Superb (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.2.2009 179 Majitel 9.81 Uživatelé