Recenze

9 Majitel

Renault Mégane Renault Mégane Coupe/Coach

8.92 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8 Renault Mégane, foto 9
Renault Mégane, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Šroubožrout, bláznivý rencek nebo také Megí Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:130600 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ducatista".

Tak abych začal o svém autíčku. Je to moje první vozítko, před tím jsem měl Škodu 120L, jak jezdila ví jen uživatel Witwi :D. Ale zpět k Megí. Tu jsem koupil jako vozidlo z dovozu v jednom bazaru, jen jsem se trochu unáhlil při koupi a přehlédnul tak nedostatky, které jsem musel později řešit a díky kterým by cena šla srazit. Z těchto problému je ten nejzávažnější ovládání střešního okénka, jelikož motorek, který ovládá šíbr, je nedostatkové zboží. Dále se jako problém objevila prasklá tepelná pojistka předřadných odporů, takže se topilo jen na čtvrtý stupeň. Tato oprava však přišla jen na 17,-Kč. O to dost stála více nervů a piplačka hrozná. Naštěstí mám svého automekanika Witwiho, kterému musím poděkovat za podrobnou poradu. U něho mám domácí servis (tímto ti patří mé díky).

Co se týče dalších problémů, musel jsem zatím řešit dírku v chladiči a to vlivem koroze. Zatékání skrze šíbr, kdy byla na vině pravá hadice odtoku vody. Zde byl utržený kovový náustek. Dále pak drobné a přehlédnutelné problémy s elektroinstalací. Je to Francouz. Jinak mě nyní čeká ještě výměna podvozku a to přímo čepů a silentbloků ramene a následně konzervace podvozku. Ale tím nechci říkat, že je to špatný vůz, jen má najeto 130 600 km, takže na to má právo. Navíc je mu už 12 let, takže věk má už taky a nechápu lidi, co si koupí starší auto a nadávají, kolik už do něj navráželi peněz. A to nemusí být ani francouzský šroubožrout, ale klidně pseudokvalitní VW. Jinak, když jsem Megí dovezl domů, ihned šly nové rozvody, olej, filtry a následně zámek zpátečky. Prostě klasika, kterou by měl udělat každý bez ohledu na to, co mu kdo o autě nakukal.

Takže, doteď jsem psal jen o samých problémech a opravách, ale teď k samotné postavě autíčka. Je to superauto, zbožňuji ho a miluji. Je jednoduché, díly na něj se dají sehnat dosti dobře a i za velmi dobrý peníz. Navíc má velmi dobrou spotřebu. Tu jsem počítal na dovolené v Chorvatsku tento rok. Samotná spotřeba 6,2 l/100km při rychlosti 120 km/h a na pneu 175/65 R 14 na dálnici a ve městě tak těch 7 l/100km.

Co se týče podvozku, ten je hodně závislí na použitých pneu, doteď jsem měl BRIDGESTONE Turanza 195/65 R 14 a ty držely jak lepidlo a utrhnout je v zatáčce byl problém(a to dokonce i na kruháči při 60-70). Jenže nyní tam jsou právě stopětasedmdesátky a na nich je to o dost horší. Auto v zatáčkách klouže a prdel doslova za autem tancuje. Není to na žádné blbnutí a tuto chybu už nikdy neudělám, příští koupě padne na 195/50 R15 a pěkná alukola . Jinak podvozek je dosti předvídatelný a řízení relativně komunikativní, jelikož má ještě starý hydraulický posilovač oproti dnešním elektromagnetickým, jako např. u Fabie, který je přeposilovaný a nedává tolik informací. Jinak je podvozek spíše do komfortu a plavné jízdy než na zběsilé ježdění typu rally, když s přikrčeným podvozkem to auto sedí.

Motor. Motor je klasický čtyřvál se dvěma ventily na válec o obsahu 1.6 l a výkonem 66 kW čili 90 k. Myslím, že to relativně stačí, i když 20 kobyl navíc by nebylo k zahození. Je to klasický starý drnčák, takže paráda. Aspoň slyšíte motor, kterému se nejvíce líbí mezí 3.500 až 5.000 otáčkami. Zde je neskutečně živý a méně trpí než při 3.000.

Co se týče nějakého tuningu nebo jestli chcete stylingu, tak na to prostě nejsou prachy a jsem spíše zastáncem kvalitního servisu a peníze navrážet do údržby. Jediných úprav, kterých se Megí dočká, budou výše zmiňovaná kola, lepší pneu, stříknout brzdové třmeny a bubny společně se zadní nápravou a asi LPG pohon.

Jak jsem zmiňoval cestu do Chorvatska, kdy na této cestě auto natočilo cca 2500 km bez problému, tedy až na el. okénko řidiče, které dvakrát zastávkovalo a to u platidel a v koloně, ale pak si dalo domluvit. Do auta jsem naložil sebe, přítelkyni a bágly, převážně s dámskou kosmetikou-nechť mi tu ironii má drahá polovička odpustí-, jídlo a další drobnosti a vozidlo se drželo dokonale. Musím říci, že po zkušenosti z dovolené jsem si Megí doslova zamiloval a asi si ji nechám dost dlouho.

A abych tedy zhodnotil Rencka Coache. Je to v podstatě auto, co se tváří jako sporťák, což tak trochu je, ale jinak je to spíš měkčí svezení alá Francie. Ale každý má jiné požadavky a očekává od vozidla něco jiného. Ale já jsem spokojen a měnit v blízké době nemíním jelikož je to pohodlný sporťák.

Silné stránky

jednoduchá konstrukce a řešení celého auta
lehce seženete díly a za dost dobré peníze
spotřeba
podvozek

Slabé stránky

elektroinstalace
řešení menších detailů

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

neoriginální a spokojenost

 

Novinky v recenzi

28.8.2008 00:00

Takže dnes jsem si ujasnil, že toto auto má neskutečně tvrdou spojku:D. Když si vezmu v úvahu, jak je krásně měkkounká ve Fobii:)


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Doveze mě tam kam chci. I na kraj světa

praktičnost
5

Praktičnost nic moc

prostornost
8

Mě to stačí.

jízdní vlastnosti
8

Stačí a můžou být dosti dobré

jízdní komfort
9

No má plavnější podvozek

provozní náklady
10

super

náhradní díly
9

super

výkon motoru
8

Trochu víc koní by neuškodilo, ale jinak dobroš

spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Politolog o Babišově sbohem a Fialově boji: „Špinavosti v kampani ještě přijdou,“ tvrdí Kubáček

Politolog o Babišově sbohem a Fialově boji:…

Za necelé tři měsíce Češi rozhodnou o tom, kdo jim bude další čtyři roky vládnout. Kampaň odstartovala nezvykle…

Super Mario 64 se stal nejdražší videohrou všech dob: Zabalená kopie se vydražila za 33,8 milionu

Super Mario 64 se stal nejdražší videohrou všech…

Nerozbalená videohra Super Mario 64 z roku 1996 od japonské společnosti Nintendo se v Dallasu vydražila za 1,56…

 

iSport.cz

Jílek o penaltě: Nebylo to ve vápně. Jak verdikt zdůvodnil sudí Orel?

Jílek o penaltě: Nebylo to ve vápně. Jak verdikt…

Osud si s ním trochu pohrál. Trenér Václav Jílek se v létě vrátil do Sigmy. A hned k prvnímu soutěžnímu duelu…

SESTŘIH: Sparta - Olomouc 3:2. Přestřelka na úvod, rozhodl vlastňák

SESTŘIH: Sparta - Olomouc 3:2. Přestřelka na úvod,…

Fotbalisté Sparty v úvodním ligovém kole po obratu porazili doma Olomouc 3:2. Sigmu poslal do vedení ve třetí…

 

Reflex.cz

Marian Jurečka o cestě traktorem a nedostatcích při pomoci lidem postiženým tornádem

Marian Jurečka o cestě traktorem a nedostatcích při…

Stát by se měl lépe připravit na podobné pohromy, jako byla ta v několika obcích na jižní Moravě, říká poslanec…

Kontroverzní běžec Emil Zátopek: Komunisty jednou tvrdě podrazil, později už je velebil. Měl z nich strach?

Kontroverzní běžec Emil Zátopek: Komunisty jednou…

V porovnání s jinými státy jsme malá země, přesto máme spoustu sportovců a mnoho z nich skutečně skvělých. Jen…