Recenze

chetoos (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane

9.82 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7
Renault Mégane, foto 8 Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 26 Renault Mégane, foto 27 Renault Mégane, foto 28 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 31 Renault Mégane, foto 32 Renault Mégane, foto 33 Renault Mégane, foto 34 Renault Mégane, foto 35 Renault Mégane, foto 36 Renault Mégane, foto 37 Renault Mégane, foto 38 Renault Mégane, foto 40 Renault Mégane, foto 41 Renault Mégane, foto 42 Renault Mégane, foto 43 Renault Mégane, foto 44 Renault Mégane, foto 45 Renault Mégane, foto 46 Renault Mégane, foto 47 Renault Mégane, foto 48 Renault Mégane, foto 49 Renault Mégane, foto 51 Renault Mégane, foto 53 Renault Mégane, foto 54 Renault Mégane, foto 55 Renault Mégane, foto 56 Renault Mégane, foto 57 Renault Mégane, foto 60 Renault Mégane, foto 61 Renault Mégane, foto 62 Renault Mégane, foto 63 Renault Mégane, foto 64 Renault Mégane, foto 65
 

Technické info

Přezdívka auta Wolf (vlk) Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:172000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 66 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Když jsem se musel minulý rok rozloučit s mou velkou láskou v podobě Škody 105L, přemýšlel jsem, jaký vůz bych si pořídil. Opět v mé mysli zazněla myšlenka o pořízení nějaké jiné „škodovky“ nebo Wartburga. Jenže jak to u těchto vozů bývá, nemají zaplacený ekologický poplatek a tak se cena takového automobilu i zdvojnásobí. Proto jsem po několika úvahách usoudil, že si pořídím o něco novější a modernější vůz a budu doufat, že si někdy škodovku pořídím alespoň jako veterána.

Proto dnes v mé garáži stojí Renault Megáne první generace.
Renault Megáne je již s námi 19 let, během kterých odrostly tři generace tohoto modelu. Megáne první generace byl představen v roce 1995 jako nástupce úspěšného modelu 19. Na Frankfurtském autosalonu působil kulaťoučký vůz jako magnet a velké lákadlo. Hatchback tehdy doprovázelo pohledné a atraktivní kupé s řadou designových odlišností. Automobilka nám slibovala celou modelovou řadu. Kombi prý nebude a jeho roli převezme model Megane Scénic, tvrdili tenkrát. Věc se přesto ubírala jiným směrem a v roce 1999 přišel s modernizací i model kombi. Na přání se dodávaly airbagy či automatická klimatizace. Výbavy se jmenovaly postaru RL (což byla základní výbava), střední RN a nejvyšší RT. Atmosférické benzínové motory měly objemy 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, diesel 1.9l mohl být alternativně s turbem. První generace toho úspěšného modelu se vyráběla od roku 1995 – 2002. Nejčastěji vídané jsou modely karoserie Hatchback a poté sedany s označením Classic.

Můj Wolf jak mému autíčku říkám byl vyroben roku 1996. A je v nejvyšší možné výbavě označované RT. Ta zahrnuje na tu dobu velmi bohatou výbavu v podobě dvou airbagů, palubním počítačem, protiprokluzový sytém brzd ABS, posilovač řízení, centrální zamykání, elektrické nastavování zpětných zrcátek a stahování předních a zadních oken .…..

Desing vozu je příslibem vitality. Elegantní tvar přední části karoserie kontrastuje s robustní zádí a vyvolává dojem mohutnosti a síly. Přední světlomety protažené do stran i originálně řešená zadní světla dotvářejí velmi dynamický vzhled vozu. Celý desing vozu je podmanivý a každý detail vozu je dotažen do nejmenšího detailu. Proto působí automobil jako celek velice vyváženým, nadčasovým dojmem. Každému je asi hned na první pohled jasné, že přesto je tento Mégane trochu jiný. V přední části vozu se nachází sportovně střižené světlomety, pod kterými jsou umístěné led denní světla. Velice pěkným a zároveň sportovním doplňkem je výdech na kapotě. V létě je rovněž možnost připevnit na spodní část nárazníku sportovní spoiler, který dodá vozu agresivnější a sportovnější vzhled s lehkým nádechem tuningu. Celkově pak auto vypadá daleko peprněji a řízněji. V zadní části se nacházejí sportovní zadní svítilny s modrou optikou, která ladí k barvě vozu. Pod zadním nárazníkem je umístěná dvojitá laděná koncovka výfuku, která dodává vozu na sportovnosti a zároveň vypouští za vozem krásný dunivý zvuk. Na víku pátých dveří jsou umístěny dva spoilery rovněž v barvě vozu. Ty vypadají sice velice dobře, ale jsou trochu těžké a proto je problém s udržením otevřeného kufru, kdy teleskopické vzpěry neunesou tíhu. Vůz byl zakoupen na 15“ palcových kolech značky AEZ, ty ale nebyly zapsány ve velkém TP a nebyly na tento model homologovány, proto jsem je prodal a pořídil si originální kola značky Momo.

Vnitřek vozu se nese ve francouzském stylu. Vše je v duchu komfortu a auto si Vás hýčká ve všech směrech. Interiér působí jako celek velmi příjemně. Tvar palubní desky a dvojí barevnost opticky zvětšují prostor. Příjemná přední sedadla nabízejí řidiči i jeho spolujezdcům maximum komfortu a velice dobře se v nich sedí a řidič si tak může vychutnat každý zážitek za volantem, a pokud dostane chuť na svižnější a sportovnější svezení nabídnou mu dobrou oporu pro tělo. Zadní cestující mají dostatek prostoru pro nohy, ale vyšší jedinci by zavadili s hlavou o strop. Zpracování je na celkem dobré úrovni. Nic v palubní desce nebouchá a nevrže. Plasty jsou samozřejmě tvrdé, ale vcelku odolné. Ergonomie je také velice slušná. Všechny tlačítka a ovládací prvky jsou umístěny tak, aby zajištovaly dobré ovládání. Jen rádio je utopené hodně dole a při ovládání odvádí od řízení. Vše je ale přesto dobře umístěné na dosah. Ukazatele a kontrolky na přístrojové desce jsou dobře čitelné a neodvádí od řízení. Palubní počítač se ovládá tlačítkem na konci pravé páčky, kde se ovládají stěrače. Palubní počítač ukazuje hodnoty jako: kombinovanou spotřebu, okamžitou spotřebu, aktuální dojezd. Přesto mi někdy přijde, že si počítač ukazuje nesmysly.

Zavazadlový prostor má na svou třídu průměrných 348 L. Po sklopení zadních sedadel ale nikdy nevznikne rovná plocha. Rezervní kolo s nářadím se nachází pod víkem kufru, což přineslo hodně majitelů úlevu. Předchozí typy měly rezervu pod autem u zadní nápravy.

Již v době kdy se začal vyrábět Megáne byla hlavní prioritou bezpečnost a bezpečnostní prvky, které by eliminovaly případnou nehodu. Bezpečnost cestujících zaručují tříbodové bezpečnostní pásy. Přední airbagy, zadní a přední opěrky hlavy a antiblokovací systém ABS. Karoserie byla vyztužena a zlepšily se i deformační zony. Konstrukce zadní nápravy zaručuje, že zadní kola zůstávají vždy v kontaktu s vozovkou. Jedinou otravnou věcí je systém blokace spuštění motoru a imobilizéru integrovaného do klíče. Když se imobilizér pokazí nebo zasekne a vy neznáte kod, tak auto s velkou pravděpodobností u nikdy nenastartujete. Pokud je klíč v zapalování, po několika minutách se zapne imobilizér a při startování musíte dvakrát zmáčknout klíček a poté až startovat.

Motor o objemu 1.6e disponuje výkonem 66 Kw. Motor se vyznačuje dobrou dynamikou, která není vykoupená přílišnou spotřebou paliva. Motor táhne od 2000 ot/min, výše. Při 60 kh/h točí motor na 5tý stupeň 2400 ot/min a u 90Km/h 2600 ot/min při zařazeném 5tém rychlostním stupni. Motor je řadový čtyřválec uložený napříč. Celkový projev motoru mi přijde velice kultivovaný a ustálený. Zvukový projev, je sportovního charakteru. Přes dvojitou laděnou koncovku výfuku se line příjemný dunivý zvuk. Kompresní poměr motoru je 9,5:1 a točivý moment je 137 Nm. Maximální rychlost udávaná výrobcem je 182 Kh/h. Celkově je automobil velice dobře odhlučněn. Při vyšších rychlostech se projeví absence 6tého stupně a auto je již hlučnější a navíc zadní cestující si musí zvyknout na dunivý zvuk od výfuku. Přesto mi přijde utlumení motoru na dobré úrovni. Jako každý francouzský vůz je i tento zaměřen na komfort., takže na rovném povrchu se auto jen klidně pohupuje a vy si užíváte každý okamžik za volantem. Na horších cestách je to již z tlumením nerovností horší a často slyšíte i bouchnutí karoserie. Bohužel u starého auto se moc nedá toto porovnat, neboť tlumiče již nejsou nové. Jízdní projev je přesto výborný a automobil skvěle projíždí zatáčkami a nemusíte se bát i více říznout a projet se svižněji. Renault se ani nehne. Auto není rovněž náchylné na boční vítr, neboť mu jeho vajíčkový vzhled zaručuje dobrou aerodynamiku.

Co však na svém voze nemám rád, je řazení. To je absolutně nepřesné a často se i při podřazovaní kulisa zadrhne a klade určitý odpor. Hlavice řadicí páky se dobře drží a má příjemný tvar. Je to řazení by mělo být lepší. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 6,6 l/na 100 km. V zimním období je spotřeba kolem 8,1l. Dle mého názoru spotřebu u mého vozu zvyšuje koncovka výfuku. Přesto mě auto co se týče jízdních vlastností uchvátilo. Velkou chválu zaslouží brzdy, které jsou opravdu výborné. Vpředu jsou kotoučové a vzadu bubnové. Navíc když si v letním období stáhnete střešní okno, je to opravdu příjemné svezení. Jedinou věcí co mě u auta trochu znepokojuje, je přístup k některým částem automobilu. Baterie je umístěna v levém horním rohu, a vyndat ji není žádná legrace. Pokud chcete vyměnit olej, potřebujete speciální čtyřhranný šroub.

Jelikož je velkým nepřítelem koroze, celý podvozek jsem vystříkal dvojitou vrstvou černého UBS plastu. Podvozek je hodně odolný a dost toho snese. Vpředu je náprava typu McPherson s rameny ve tvaru L a příčným stabilizátorem a použity jsou šikmo uložené spirálové pružiny a hydraulické tlumiče. Vzadu je nezávislé uložení kol na vlečených ramenech se čtyřmi torzními tyčemi a dva šikmo uložené tlumiče. Průměr otáčení je stopový 10,7 a obrysový 11,4. Předepsaný rozměr pneumatiky je 175/65 R14.

Na svůj věk vypadá autíčko velice dobře. Někdy sice občas nějaká drobnost zazlobí, ale to se za pár korun vždy vyřeší. Pokud hledáte atraktivní auto s bohatou výbavou, spolehlivým motorem, levným provozem, tak můžu jen doporučit. Věřím, že toho s Renaultem ještě dost zažijeme.

Silné stránky

sportovní a dynamický vzhled, dostatečně silný a kultivovaný motor, prostorná kabina, pohodlné sedačky, bohatá výbava, náhradní díly za přijatelné ceny, spolehlivost, jízdní vlastnosti, účinné brzdy, světlomety s vysokou svítivostí, osvětlená přihrádka spolujezdce, střešní okno, odolné motory.

Slabé stránky

Nepřesné řazení, spotřeba paliva, slabá antikorozní ochrana, málo účinná ventilace, menší kufr,

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškeré opravy a závady se snažím řešit svépomocí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Renaulta jsme koupil od soukromého majitele. Vůz mi ochotně předvedl ukázal veškeré příslušenství a podnikli jsme dlouhou testovací jízdu. K automobilu jsme dostal i sadu zimních pneumatik a bezbečnostní šrouby.

 

Novinky v recenzi

7.7.2016 18:38

Renaultek prodaný

S těžkým srdcem jsem byl nucený zbavit se svého mazlíka Wolfa. Jelikož by oprava na STK přesáhla 9 000 Kč a mě se již tato oprava nevyplatila, tak jsem jej za 7 000 Kč prodal. Dost mě bolelo u srdce když jsem ho viděl odjíždět s novým majitel. A když za zatáčkou naposledy zaburácel dunivý zvuk výfuku, byl to hodně hořký pocit. Musel bych totiž vyměnit celý výfuk, kvůli focení na STK, kde by neprošla jak koncovka tak celý výfuk. Navíc byl vadný katalyzátor a legálně bych neprošel ani přes emise. Prodal jsem ho prodal za nízkou cenu aby si jej nový majitel opravil a bylo to pro něj výhodné. Sloužil mi krásné 2 roky. Vzpomínám si na krásné chvíle ztrávené za volantem tohoto úžasného vozu. Na dovolenou na Slovensku, na každou schůzku s kamarádkou mě dobře přivezl. Na každém výletě mi byl věrným společníkem a zažil jsem s ním spousty hezkých chvil. Někdy mi sice přinesl i trochu komplikací s opravami, ale takový život je. Děkuji autíčku, že mi bylo skvělým společníkem. Pro mě auto není jen kus plechu, ale je součástí mého já. Jsem rád, že nový majitel je mechanik, který se o něj bude dobře starat.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…