Recenze

Garfielld (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane 2,0 IDE

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15
Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 26 Renault Mégane, foto 27 Renault Mégane, foto 28 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 31 Renault Mégane, foto 32 Renault Mégane, foto 33 Renault Mégane, foto 34 Renault Mégane, foto 35 Renault Mégane, foto 35 Renault Mégane, foto 36 Renault Mégane, foto 37 Renault Mégane, foto 38 Renault Mégane, foto 39 Renault Mégane, foto 40 Renault Mégane, foto 41 Renault Mégane, foto 42 Renault Mégane, foto 43 Renault Mégane, foto 44 Renault Mégane, foto 45 Renault Mégane, foto 46 Renault Mégane, foto 48 Renault Mégane, foto 49 Renault Mégane, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta Megan Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 281 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8

Popis vozu

Takže po zrušení Rollky jsem byl zase před otázkou co jinýho pořídit. Nejvíc jsem toužil znovu po Corolle E11 HB, nejlíp zase s 1,3l, ale pokukoval jsem i po 1,6l(nějakej ten kůň navrch by se hodil). Pokud by byla v pěknym stau tak jsem za ní byl ochotnej dát i adekvátní cenu. Přesto že jsem si jich během pár týdnů prohlídl několik, ani jedna mě neuspokojila cenou a už vůbec ne stavem a to kupodivu snad všechny měly skoro plnou výbavu. Začal jsem teda koukat po jinejch alternativách a hodně mi do oka přišel Peugeot 306(facelift), tohle auto se mi hodně líbí a vim že má i dobrej podvozek. Při výčtu všech 306tek mi do oka padl i kabriolet a pak se to stalo. Najednou mi ruplo v bedně a řekl jsem si že další auto bude prostě kabrio. Hned jsem koukal co je teda na trhu k mání. Měl jsem dvě hlavní podmínky, nechci ochrannej oblouk a chtěl jsem aby se střecha kompletně schovávala a nezůstávala napovrch vidět. Opel Astra F – ta se mi moc nelíbila(za to G se mi líbí hodně), Golf III a IV – toho jsem vyřadil už proto že je to Golf (ale naopak 1. gen. by mi vůbec nevadila) ale hlavně mi vadí ten ochrannej oblouk a že střecha se neschovává, Escort – zastaralý auto a hlavně zase ochrannej oblouk plus ta střecha, Audi 80 – jsou kupodivu dost drahý, žravý motory a design mě taky úplně neuchvátil. BMW E30 a E36 – nerad nosim na hlavě kšilt do boku, rapec a Hip Hap Hop mi nic neřiká, ale lákavý bylo, hlavně E30, ta má už svoje kouzlo. Peugeot 306 – to byl horkej kandidát, bohužel ve žlutý (kterou jsem chtěl) to auto vypadá docela.. ehmm.. teple, musel bejt jedině v tmavý barvě. A pak jsem si vzpomněl ještě na Megana Cabrio a bylo rozhodnuto. Ze všech víše uvedenejch aut se mi líbí asi nejvíc a navíc je často k mání ve žlutý barvě. Víc kabrií už mě asi nenapadá, koukal jsem hlavně po 4 místnejch, proto tu není třeba 206CC, MX-5 (i když tam je problém že jsou pořád docela drahý), MG-F atd...

Něco k autu:
Jedná se o Renault Megane Cabrio 2,0 16V IDE r.v. 2001, je to model po faceliftu, kterej má jiný zadní světla, přední masku se světlama a trošku jinou palubní desku. Pro Renault tohle auto upravil a vyráběl Karmann. Vycházel z modelu Coach (coupé), s kterym sdílí zkrácenej a dodatečně vyztuženej podvozek oproti 5dv. verzi., díky čemuž na zadních sedačkách moc místa opravdu není a pro 4 lidi je takřka nepoužitelný (Celila je oproti němu MPV), ve třech se to ale docela dá. Auto je výbavě Privilege, která je asi maximální, resp nevim o ničem co by chybělo, jedině snad roadbox o kterym se ještě zmíním. Výbava obsahuje, všechny el. okna (stnd. pro všechny verze), el. zrc (stnd.) s vyhřívánim, přední + boční ABG, pal. PC, centrál na DO, ovládání rádia pod volantem (osobně mi přijde intuitivnější než na volantu), manuální klimu, vyhřívaný kožený sedačky(imbecilně se obě zapínaj vlevo pod volantem) a hlavně i el. střechu, kterou ale musíte nejdřív manuálně odjistit. V autě mi chybí jen dvě věci a to loketní opěrka, ani nevim jestli se do Megana vůbec dělala a pak hlavně tempomat, ten mám pocit že opravdu nikdy neměl. Jak je vidět podle fotek, tak Megiho jsem nakonec nepořídil ve žlutý barvě jak jsem původně plánoval, ale v tmavě šedý metle a vůbec nelituju. Původně jsem tohle auto v inzerátech přehlížel ze dvou důvodů: 1) po 2,0l jsem vůbec netoužil, chtěl jsem spíš jen 1,6l nebo klidně i 1,4l kvůli spotřebě 2) byl nejdražší z těch co byly na prodej. Ale těch pár jinejch co jsem viděl, měly buď nic moc výbavu, špatnej stav nebo obojí dohromady. Ze zvědavosti jsem si pak IDE proklepl jak je na tom se spotřebou a zjistil, že to není tak zlý. Tak jsem se jel podívat na tohohle krasavce. Podle fotek vypadal perfektně, ale to ty před nim taky. O to větší bylo překvapení, když s ním majitel vyjel z garáže. Vůbec jsem nevěřil, že bude vážně v takovym stavu. To auto nikdy nevidělo sníh a sůl a možná ani déšť. Podvozek je pořád jak z výroby, nikde není ani povrchová rez(!), jen poslední díl výfuku je už na výměnu. Jedinejch pár bublinek jsem našel na vnitřní straně kapoty za maskou(je trošku tuknutá), ale to jsem snadno opravil. Dokonce i střecha je takřka ve 100% stavu, kolem okna sice úplně moc důvěry nevzbuzuje, ale nikde do ní neteče (vyzkoušeno nechtěnou jízdou v lijáku). Výhodou je, že zadní okno se když tak snadno mění, je vsazený normálnim zipem a dokola oizolovaný oboustrannou páskou. Bohužel okno je jen z fólie a průhlednost není úplně dobrá. V tomhle Megana konkurence často předběhla skleněnym vyhřívanym oknem. Ale ani tahle fólie nepostrádá „vyhřívání“, který zajišťuje jakejsi „fén“ pod nim, ale moc zázračně to teda nefunguje. Pokud chcete složit střechu tak to má jen dvě podmínky, musíte mít zataženou ruční brzdu a otočenej klíček, nemusí bejt nastartováno. Pak už stačí jen odjistit madlem, střechu nadhodit a podržet tlačítko, který se bohužel musí držet po celou dobu. Díky tomu je ale taky možný jen otevřít prostor pro střechu, kam se když tak vejde dalších 100l nákladu, což společně s 281l v kufru už je docela slušnej prostor pro zavazadla. Vzhledem k tomu že střecha se schovává zhruba 25s, tak to na semaforech bohužel skoro nikdy nestihnete. Je na to ale snadnej fígl. Zatáhnete ručku jen na první zub (v tu chvíli ještě vůbec nebrzdí) a můžete střechu ovládat i za jízdy, ale víc jak cca 40km/h bych při tom radši stejně nejel. Jen je otravný, že to tlačítko musíte držet celou dobu. Naštěstí i kdyby vám střecha v půlce procedury klekla, tak s autem se dá normálně jet. V případě selhání hydrauliky se dá odpojit a složit či nandat manuálně. Nejvíc mě mrzí, že k autu nemám deflektor proti větru, nebo dokonce radši roadbox. Deflektor se dá docela v pohodě sehnat a stojí kolem 3tis, ale roadbox se mi sehnat nedaří anebo stojí šílený peníze. Asi se ptáte: Co to je? Fotku najdete v galerii nebo ještě líp ve videu. Je to vychytávka, která se umístí místo zadních sedaček (který se vymontujou) a udělá z Megana dvou místnej roadster s dalšíma 182l pro bagáž, který se automaticky zamknou s centrálem. Ne jen že to vypadá pěkně, ale takhle uděláte z Megana už docela slušnej stěhovák na dovolenou k moři, moc kabrií s kufrem na 463l neznám.

Motor:
V přídi se uvelebil příčně umístěnej 2,0l IDE F5R, se 140k při 5500ot. a 200Nm při 4250ot. (170Nm mezi 2000 a 5600ot.). Zkratka IDE znamená Injection Direct Essence neboli přímej vstřik. Když jsem auto kupoval tak jsem vůbec neměl ponětí jakej motor to vlastně kupuju a o to zděšenější jsem byl když jsem to pak zjistil. Málo kdo to asi ví, ale je to jeden z vůbec prvních přímovstřikovejch motorů na světě a úplně první Evropskej. Koncepčně vychází z 1,8l GDI od Mitsubishi. A tady nastává ten problém, za prvé ta technologie byla v době uvedení (Mitsubishi 1996, Renault 1999) ještě mladá a za druhé ten motor trpí na špatnou kvalitu paliva u nás, v Německu atd.. ten problém není, palivový okruh za vysokotlakým čerpadlem totiž pracuje s tlakem až 125b(!). Vzhledem k tomu že benzín nemá mazací schopnosti jako nafta, tak je vysokotlaký čerpadlo dělaný „na sucho“ a je hodně choulostivý na čistotu paliva, doporučuje se přidávat do benzínu olej 2T 1:200. Naštěstí moje auto jezdí v ČR teprve 7 měsíců a před tim bylo v Rakousku, takže závady tipický pro tenhle motor se mě vyhnuly. Jediný co trošku zlobí, je že když auto dýl stojí, tak se motor cca 2-3x protočí, než chytne. Pokud je teplej, chytne okamžitě. Tohle způsobuje regulátor tlaku paliva, kterej je bohužel často vadnej už z výroby. Je totiž vyrobenej z termoplastickýho materiálu a časem se uvnitř prostě zasekne. Ten muj chci zkusit vyčistit, třeba to pomůže, jinak ho zatím měnit nemíním. Naštěstí jsem našel jednu stránku, kde jsou všechny bolesti F5R dobře popsány a taky návody jak je opravit nebo jim předejít: https://sites.google.com/site/renault20ide/home. jediný co mi na tom motoru docela vadí je hlučnost, což je způsobeno částečně tim IDE a libozvučnej ve vyžších otáčkách vážně moc není, dálnice milovat nebudete. O to víc mě zarazilo, že když jsem auto koupil, tak pod kapotou byl kónusovej filt, dost vidlácky naroubovanej na origo sání a celej airbox i s příslušenstvim byl demontovanej. Prej kvůli lepšímu zvuku motoru. Proboha, vážně nechápu kdo(!) by mohl mít rád zvuk tohohle motoru? Ten by zněl dobře jedině tehdy, když by jste vyměnili písty za kovaný, dali ostřejší vačky, duralový řemenice, pohráli si se sánim, nakonec ten motor prostě vyhodili a dali tam něco od Hondy. Tenhle motor prostě dobře nezní a tečka, ale neni to jeho vada, je to vlastnost. Naštěstí v kufru se povalovalo všechno demontovaný sání, takže jsem to zase dal do origo stavu. Zajímavostí tohohle motoru je i skoro dieselovej jízdní projev. V praxi to znamená že skoro nikdy nepřekračuju 2500ot. Ptáte se proč ? Prostě proto, že vyjma dálnice to neni potřeba. Když budete opravdu líní, tak on snad všechno utáhne i na tu 5tku a ani u toho nebude nějak protestovat. Tady je síla IDE opravdu znát a zároven taky větší obsah. Proto tvrdim, že tohle je nejlepší možnej motor pro tohle auto a skvěle padne k jeho charakteru. Abych kvedlal radičkou pro dinamiku v 1,6 nebo nedej bože v 1,4 to by mi mohlo vážně vlízt na záda. Na to se pořizujou jiný auta. Tim netvrdil že ty slabší motory jsou nepoužitelný, jen já na to mám prostě svuj názor.

Jízda:
To auto jsem koupil asi ze stejnýho důvodu jako většina ostatních, kvůli jízdě s větrem ve vlasech, který si bohužel ale vážně užijete až až . Jedna z prvních věcí co mě zarazila když jsem se poprvé svezl bylo to, jak se karosérie kroutí. Nikdy, ale vážně nikdy jsem to u žádnýho auta nepozoroval. Ale tady si toho všimnete a to i na hladkym asfaltu, na rozbitym vás auto sakra vytrestá. Pokud jedete klidně a na dobrý silnici tak je všechno v pořádku. Problém nastane pokud se pokusíte o sportovní jízdu a nedej bože ještě na rozbitý okresce. To by člověk musel bejt ale vážně asi retardovanej, aby to udělal. Co jsem zjistil tak ale více méně konkurence na tom v tý době byla stejně a zlepšení přišlo až s příchodem Megana CC. Ona i pomalá jízda na špatny asfaltu je dost utrpením a budete se jí vyhýbat jak jen to pujde. Auto se celý rozdrnčí a absolutně nemáte jistotu v podvozek, kterej prostě přestane stíhat. Pokud máte nahoře střechu, tak je situace o trochu lepší, se střechou dole je to ještě horší a vážně je to docela poznat. Přesto všechno ho mám za hezkýho počasí (nebo aspoň tepla) vážně rád. Když sundáte střechu tak je vám rázem úplně všechno jedno a užíváte si tu pohodu. V těch chvílích jsem rád že jsem koupil 2,0 IDE a ne něco slabšího. Ten motor má vždycky dost síly a o řazení se nemusíte skoro starat. Nejvíc je u něj ale cítit zátah až nad 3tis. ot., do tý doby to nic extra není, když jsem se poprvé svezl tak mi vlastně přišel na 2,0 i dost línej a nikdy bych mu nehádal 140k. Můj pocit se změnil až když jsem řídil kámošovo Astru 1,4 Turbo taky se 140k a 200Nm. Pak jsem hned pochopil, že moje vnímání už je jen otupělý z toho, že nejčastějš jezdim turbodieselama a Celica hraje opravdu úplně jinou ligu. Ona ta Astra oproti Meganu totiž pocitově moc nejela, je fakt že jsme v ní byly 4 a sama o sobě je o víc jak 250kg těžší. Kdežto Megan važí cca 1250kg, což ještě není tak špatný a na dynamice je to znát. Pokud chcete tak Megi umí bejt vážně svižnej, ale chtít to po něm budete jen vzácně. Je to ten druh auta co vás nutí jet spíš klidně, zvlášt pokud máte dole střechu. Jízda bez střechy je akceptovatelná tak cca do 120km/h a to ještě jen na předních sedačkách, pak už začne do auta vážně dost foukat a dlouhodobě se to vydržet nedá. To všechno platí ještě za předpokladu, že máte vytažený všechny okýnka nahoru, pokud je dáte dolů, aby byl pocit z volnosti ještě lepší, tak se to dá cca jen do 90km/h. O zadních sedačkách radši ani nemluvim, tam musí bejt hrozně už nad 60km/h, ale zatím tam někdo sedel jen jednou, prostoru je tam vážně málo, takže je spíš beru jen jako prostor pro bagáž. Maximálku jsem zatím ani nezkoušel, ale mám perverzní nápad jí zkusit se střechou dole… to bude hukot. Nejvíc jsem jel zatím 200km/h, když jsem auto vezl domů, víc jsem nezkoušel. Megi se na ně rozjede až překvapivě rychle, ale uvnitř je vážně hodně hlučno, střecha toho moc neodfiltruje a třeba když jedete v tunelu, tak se budete ohlížet, jestli ještě vůbec máte zadní okno. Každej kamion kterej budete míjet si opravdu vychutnáte. Verze IDE je i jedna z mála (pak ještě 2,0 16V), která má na zadku kotouče, brzdy jsou typicky renaultovsky ostrý a silný, maj hodně rychlej náběh, což moc nemusim, ale už jsem si zvykl a vyhovuje mi to. Zajimavostí je zadní náprava bez pružin, je tam klasická zkrutná vlečná náprava (na předku je klasika Mc Pherson) odpružená jakýma si zkrutnýma tyčema, popravdě ten princip úplně nechápu, ale je mi to úplně jedno. Fotka je když tak taky v galerii. Je to moje první kabrio a s výběrem jsem spokojenej, pokud bych si časem pořizoval další, tak horkym kandidátem by byla právě už před tim zmiňovaná Astra G. Po CCčkách moc netoužim, nemaj to kouzlo, ikdyž… kdo ví co bude příště, ještě jsem neměl zadokolku.

Musim napsat jednu perličku: spousta chlapů se mě ptalo proč jsem si koupil zrovna auto s pí*ou na kapotě, ale zvláštní je že žádná ženská tuhle otázku neměla ;)

Trocha údajů:
Provozní hmotnost: 1290kg (s 75kg řidičem a všema náplněma)
Nejvyšší povelená hmot.: 1610kg
Rozměry(d/š/v): 4082/1698/1368mm
Nejvyšší rychlost: 210km/h (zatím jsem nezkoušel)
Zrychlení 0-100: 9s
Spotřeba město/mimo/kombinace: 10,2/6,0/7,5, moje reálně naměřená je 7,8l (70%okresky,20%město, 10% dálnice)

Silné stránky

+ dobrá výbava
+ intuitivní ovládání rádia pod volantem
+ na 2,0 docela slušná spotřeba...
+ ...i dinamika
+ elegantní karoserie jak se střechou tak bez ní
+ v kufru je průvlak na lyže atd, což u kabria hodně překvapí, možná to mělo být na golfový hole

Slabé stránky

- tuhost karoserie
- zoufale málo místa na zadních sedačkách
- ergonomický přešlapy (zapínání vyhřívání sedaček)
- ve vyžších rychlostech do něj bez střechy dost fouká
- na dálnici je docela hlučnej (hlavně od střechy)
- chybí mi tempomat
- dálkový světla výkonem zrovna moc neoslnujou
- palubnímu PC se dá věřit asi jako politikum (ukazuje cca o 1,5l víc)
- tohle auto si introvert asi nekoupí, stačí vám jedna jízda centrem Prahy bez střechy a hned pochopíte proč

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mno kupodivu už mám, právě v době kdy píšu tuhle recenzi, tak mi prosakuje simering kolem poloosy a bude se muset měnit. Zároven s nim se vyměnil i olej v převodovce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Příjemnej starší pán, na kterýho si auto napsal jeho syn a cca po 4 měsícíh užívání zjistil že potřebuje kombíka a tohle je malý.

 

Novinky v recenzi

6.4.2015 20:03

12.3.2015 19:01

nově potaženej volant

Když jsem Megiho kupil, tak jeho volant mě doháněl k šílenství, byla na něm totiž asi 1mm vrstva čehosi co ani nechci identifikovat a v teple to nádherně lepilo a patlalo ruce. Vyndal jsem teda volant ven, že ho umiju, ale bohužel to cosi se tak zažralo do kůže, že to šlo dolů i s ní. Takže volant šel na nový obšití a je zase jak novej.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

začal téct ten simering kolem poloosy, jinak zatim nevim

praktičnost
7

na kabrio asi docela dobrá

prostornost
6

v předu dobrý, vzadu hrozný

jízdní vlastnosti
6

první kdo hodí ručník do ringu je bohužel karoserie, vlastně ona tam hodí rovnou celej vagon špinavýho prádla

jízdní komfort
6

ten přímo souvisí s tou karoserií

provozní náklady
9

hodně v pohodě

náhradní díly
0

zatim nevim

výkon motoru
10

pro tohle auto plně vyhovující, víc už by byla opravdu zbytečnost, je to asi poprvé co jsem tohle o nějakym autě řekl

spotřeba
8

na 2,0l je vážně příjemná

hlučnost motoru
4

bohužel hodně hlučnej, ale ono je celý auto hodně hlučný

kvalita sedadel
8

docela fajn, ale kůže studí a klouže, ještě že jsou vyhřívaný a v zatáčkách v nich lítat stejně nebudete, protože nebudete řezat zatáčky ;)

brzdy
10

podle mě jedna z nejsilnějších stránek celýho auta

zavazadlový prostor
9

na kabrio vážně hodně pěknej, zvlášt když si uvědomíte že to auto je menší než předešlá Corolla






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…