Renault Mégane (1999)
27.5.2010Zdravím všetkých, ktorý klikli na recenziu môjho auta a pevne verím, že sa Vám bude čítať príjemne a poprípade, bude pre niekoho aj prospešná. Od…
Renault Mégane (Džošua Kejleb)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
tobi 28.05.2010 09:25
fotky
přidej fotky a rád změním hodnocení.
Jinak Megana má kamarád se stejným motorem a je zo docela živý auto. Sice jak říkáš, tak se dost naklání v zatáčkách, ale zase na druhou stranu je to pohodlíčko :-) -
695 28.05.2010 13:16
eeejjj miškuuuu
Ej pochlapil si sa , že maš tu recenziu ale si sa nepochvalil, kto ti je dvorným servis poradcom :-)
-
bubaaaack 18.06.2010 09:50
Megane ...
Nazdar. Vidim, ze nejen modra, ale i zelena, je dobra :-) Musim rict, ze sis nevybral spatne. Navzdory tomu, co se o teto znacce traduje, jsou me dojmy, po 140tis km, pozitivni. Souhlasim s hodnocenim podvozku, je dost mekky. Ja osobne jsem s timto autem navic zazival obcasne vrtochy elektroinstalace (specene kontakty, spatne ukostreni, vypadky vnitrniho osvetleni, atp. ). Vse se ale da velmi jednoduse vymenit, auto neni nastesti prilis prekomplikovane. Ostatni casti auta: motor, prevodovka, brzdy fungovaly naprosto bezchybne, casem se vsak, diky mistnim silnicim, zacala projevovat ztrata tuhosti karoserie (mel jsem kombi) a to se dale projevilo na jizdnich vlastnostech.
Na co ale rad vzpominam byl motor. Velmi snadno se s nim jezdilo i okolo 1200 ot/min a jeho vykon rostl rovnomerne s otackami. Nad 3500 ot/min mel moc hezky zvuk, a ze dvojky se odrazovalo pri 100 km/h pri 6500 ot/min. Spotrebu po meste jsem mival okolo 9 litru, mimo mesto okolo 6-7. Rekord v namerene spotrebe je 5.2 litru (Cesky Krumlov - Brno po okreskach). Diky te lehke 1.6 jsem si mohl dovolit vyslapnout i na mnohem silnejsi auta a na dalnici jsem nikdy nemel problem. Po rovine se mi podarilo zajet tachometrovych 210, z mirnyho kopce 220, pak se ujal prace omezovac otacek :). Bylo to proste vyborny a zabavny auto, skoda ze sem s nim boural, urcite bych ho porad pouzival jako 2. auto v rodine.
Vnitrni osvetleni nad dvermi a v kufru, mi taky nesvitilo, ale prestal jsem to resit. Po tom, co jsem vymenil vsechny zarovky, odesly v prubehu dvou mesicu postupne vsechny vnitrni svetla, krome toho stropniho mezi prednimi sedadly, i pres to, ze jsem vse nahradil predepsanym typem.
Mel jsem problem s podsvicenim displeje radia, vse se ale vyresilo sejmutim horni casti palubni desky a vymenou 2 zarovek, 10 Kc / kus. Stejne tak zamek dveri ridice 400 Kc + 1 hodina vlastni prace.
Koukni se, jestli v tech ridicovych dverich nemas povytazenej nebo spinavej kontakt ve spinaci stahovani. Ten se da celej i s ovladacem nastaveni zrcatek normalne vycvaknout ven z plastove vyplne dveri. Zkus to pak procistit a nasadit zpet. Pokud to nepomuze, tak to 1. neres, 2. bude problem na druhe strane... :-)
P.S.: Vymena rozvodu by mela probehnout kazdych cca 80 tis km. Pokud bys to nestihl, dej mi vedet, znam dobryho mechanika, kterej mi delal novy rozvody vcetne vymeny ohnutych ventilu :oD Kdyz jsem to auto potreboval nejvic, tak mi praskl rozv. remen....-
Džošua Kejleb 18.06.2010 11:46
« Re: Megane ...
ďakujem, veľmi si to vážim ;-) noo nezostáva mi nič iné len s tebou súhlasiť :-) Je to naozaj vynikajúce auto aj napriek tým malým chybyčkám, ktoré zasa nie sú až také strašné ;-) Jediné čo ma ale mrzí je to, že autíčko nemá úplnú servisnú históriu... Servisná knižka je vedená len do nejakých 80 tisíc km a potom je tam zápis až pri 140 tisíc, kedy boli menené rozvody a iné veci. S tou spotrebou je to tiež veľmi zaujímavé, zistil som, že na ňu vplýva neskutočne veľa vecí, nie len štýl jazdy a druh ciest po akých človek jazdí, ale hlavne údržba. Napríklad po výmene výfuku akoby auto dostalo nový dych, spotreba bola hneď o niečo lepšia :-) To je aj logické, ale napríklad ten olej, je to neskutočný rozdiel... Auto sa správa úplne ináč :-) K tej elektronike, myslím, že je to dosť slabá stránka všetkých renaultov, ale zasa to nie je nič také, čo by som nevedel prežiť, na prípadné výpadky som si zvykol a nepovažujem ich za nič až také strašné :-) ďakujem ešte raz ;-)-
bubaaaack 18.06.2010 15:30
« Re: Re: Megane ...
Elektronika jako takova byla v poradku, spis ty elektricky periferie trochu pozlobily. O auto jsem se prilis vzorne nestaral, protoze jsme koupili a rekonstruovali dum, ale auto porad poctive jezdilo a vozilo bez nejmensiho zavahani. Az na vyse popsany komplikace to bylo OK, bez zavad na "hardwaru". Co zarovky do prednich potkavacich svetel? Jak dlouho ti ty H7 vydrzi? Ja jsem to mel pokazde od cervna do cervna, pak popraskaly. Shodou nahod mam ted auto, ktery ma znova H7-ky. Shodou nahod jsem je ted v cervnu taky menil :oD
-
Džošua Kejleb 18.06.2010 16:41
« Re: Re: Re: Megane ...
No ja mám žiaľ nepeknú skúsenosť s budíkmi... Nehceli mi v noci svietiť, technik ale povedal, že sa s niečím takým u Megánov ešte nestretol, áno vraj pri Octaviách je to dosť častá porucha ale u Megánov nebýva... je to individuálne ;-) ináč okrem občasných výpadkov sťahovania spolujazdcovho okna a toho svetla v interiéri sa nemôžem na nič sťažovať ;-) naopak, :-) čo sa týka svetiel, tak H7 som ešte nemenil a autíčko už mám viac ako 15 mesiacov a za tú dobu som s ním urobil zhruba 17 tisíc kilometrov... :-)Zato som dvakrát menil obrysovky :-) a ešte žiarovky osvetlujúce zadné evidenčné číslo :-)
-
-
-
-
Džošua Kejleb 18.06.2010 21:09
Re: Re: Re: Re: Megane ...
k tým svetlám mi napadla ešte jedna vec :-) Pohrávam sa s myšlienkou namontovania Led svetiel pre denné svietenie :-) Pridá to k vzhľadu auta, šetrí to energiu, čím sa zníži aj spotreba a hlavne to šetrí H7 ktorými nemusíš v kuse svietiť :-)-
bubaaaack 23.06.2010 12:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Megane ...
To je na tobe, ja osobne temto resenim nejsem moc naklonenej. Kam bys to chtel umistit? Mozna tak nekam k mlhovkam.
Uspora je dost diskutabilni, protoze ty H7 jsem kupoval za 70 Kc kousek (cca 2,5 Eura). Uz si nepamatuju co to bylo za znacku, ale podle nejakyho srovnavaciho testu mely jednu z nejvyssich svitivosti. Trvanlivost byla stejna jako u "znacek".
-
A jdu si přečíst znovu recenzi ... >:D