Recenze

10 Majitel

Škoda Yeti 2.0 TDI CR 4x4 Experience

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4 Škoda Yeti, foto 5 Škoda Yeti, foto 6 Škoda Yeti, foto 7 Škoda Yeti, foto 8
Škoda Yeti, foto 9 Škoda Yeti, foto 10 Škoda Yeti, foto 11 Škoda Yeti, foto 12 Škoda Yeti, foto 13 Škoda Yeti, foto 14 Škoda Yeti, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Yeti Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:16000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 280 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "repec".

ÚVOD
Až donedávna jsem si malá osobní auta různě půjčoval. Vlastním sice vůz Škoda Forman r.v.93 ,ale ten v posledních letech používám vesměs jen k užitkovým účelům. Dostal jsem ho kdysi od táty a vzhledem k tomu, že jak on, tak i já máme ve zvyku hodně cestovat, má už své odježděno. Mým hlavním vozem byla, dle mého názoru nejhezčí dodávka současnosti, Citroen Jumper III 2,2 HDI L3H2 (odkaz je na Peugeot, ale jsou úplně stejné: http://news.auto.cz/uzitkove/peugeot-boxer-n-ft-330-l3h2-120-objem-nicim-nenahradis.html ). Krásná, se špičkovými jízdními vlastnostmi, silným motorem, 6-ti kvaltem, ale šííííleně poruchová. Vzhledem k tomu, že mi nedávno skončil leasing a zároveň jsem měnil předmět podnikání, rozhodl jsem se tohle problémové dítě prodat a poohlédnout se po něčem menším a spolehlivějším.

PROČ PRÁVĚ YETI
Jezdím už nějaký ten pátek, tak jsem měl naštěstí poměrně jasnou představu, co vlastně chci. Velký vnitřní prostor (mám skoro 2 metry), podvozek se 4x4, který je určen především na silnice, ale zvládne i nějakou tu lesní cestu a v neposlední řadě dostatečně komfortní výbavu. Vzhledem k tomu, že jsem pro financování zvolil tzv. "operativní leasing" (platíte, auto nikdy není Vaše, ale každý rok dostanete "funglovku" přímo z fabriky, takže jej využíváte na 100% a nezaobíráte se jeho opečováváním a šetřením), odpadly z výběru značky, které rychle ztrácejí na hodnotě (korejci, francouzi,...), ale díky výborným podmínkám pro koncern VW bohužel i vytoužené Subaru Forester. Tiguan se mi z venku více líbí,ale je vevnitř nižší a palubovka z 6 let starého Golfu Plus mě taky dvakrát nebere, takže proto Yeti.

VÝBAVA
Aby bylo auto levné, je v té nejvyšší výbavě (docela dobrý paradox způsobený operativním leasingem). Výbornou věcí je dešťový senzor, který bych sice normálně oželel, ale teď si s ním doslova chrochtám za volantem. Také samozatmavovací zrcátko (DOPORUČUJI) bych si kdysi do auta nedal, když bych za něj měl platit, ale v tomto případě funguje tak výborně, že už mě noční jízda v jiném autě bez tohoto zdánlivě banálního doplňku přijde nepřirozená. Sem tam se hodí tempomat, ale jednou z věcí, kterou opravdu oceňuji, je multifunkční volant (DOPORUČUJI). Ovládáte jím jak rádio, tak i palubní počítač (u menších škodovek pouze rádio!).Duální klimatizaci považuji za zbytečnou, stačila by běžná poloautomatická, nicméně zimomřivá přítelkyně je za ni ráda, stejně jako za vyhřívané sedačky (pouze vepředu). Velkou výhodou je perfektní rozvod vzduchu po celém voze. Zadní pasažéři si mohou dokonce sami regulovat jak moc a kam na ně proudí.
Mlhová světla disponují funkcí Corner, což je přisvěcování do zatáčky. Primární využití, tedy do mlhy, se mi sece jeví vzhledem k jejich výšce jako velmi diskutabilní, ale to přisvěcování je opravdu velice dobrá věc hlavně mimo město. Takovou menší perličkou jsou 17´ kola, která na tomhle autě vypadají díky ohromným blatníkům doslova jako "třináctky". Vzhledem k tomu, že můj vůz nemá rezervu a je opatřen pouze jakousi lepící sadou, která má spíš symbolický efekt, doporučuji všem, kteří mají podobný problém, run-flatové pneumatiky. Člověk pak téměř nepozná, že píchnul. (Pozn.: Do této chvíle jsem nepřišel na to, jak se ta lepící sada používá. Je v ní tuba s lepidlem, která není nijak natlakovaná a kompresor, který nemá nikde vstup pro tuto tubu, abych mohl její obsah dostat do kola. Po přítelkynině 2. nehodě mi naštěstí gumky vyměnili za run-flaty.)

BEZPEČNOSTNÍ VÝBAVA
Co se bezpečnosti týče, tak ta aktivní začíná 4x4, ESP a milion dalších systémů, o kterých nevím, zda jsou vůbec důležité a končí vzadu parkovacími senzory (další věc, se kterou bych se asi nedokázal rozloučit. Ano, zkušený řidič..., ale pohodlí je pohodlí). Samotné ESP zasahuje citlivě, že o něm skoro ani nevíte. Jen jednou se mi stalo, že jsem si na něj trošku zanadával, ale od té doby si jej na úseky, kde si to chci užít, radši vypínám.
V rámci té pasivní má airbagy snad úplně všude, což už stačila zjistit má přítelkyně, které se při nehodě dokonce podařilo přidat funci nezávislého vytáčení zadních kol :-).

PROSTOR
Na tak malé auto, je uvnitř úžasně mnoho prostoru. Pátá osoba na prostředním zadním sedadle by si sice cestu do Chorvatska asi moc neužila, ale ti ostatní 4 se mají opravdu královsky. Na cesty po ČR, je pro 5 dospělých prostoru dost. Třeba v porovnání s Audi Q7 mi přijde interiér polovičního Yetiho mnohem prostornější.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Je to to podle mě nejlepší auto na české cesty. Podvozek navzdory vyššímu těžišti výborně sedí a naprosto skvěle (na díry hodně pomáhají i široké gumy) filtruje nerovnosti. Haldex, tuším 4. generace, se v tomto případě ani náhodou nedá srovnávat s tím, co bylo použito u prvních čtyřkolových Oktávek. Celkem často jezdím rychle na šotolině, štěrku a podobných površích a tahle 4x4 je naprosto úžasná! Ale pozor, nejen v terénu je tenhle pohon důležitý. Standardně haldex posílá 95% energie na přední a 5% na zadní nápravu, takže zde naprosto odpadá prodleva nastoupení druhé nápravy. V momentě, kdy začne pršet, na ni prostě nedám dopustit a i kdybych nikdy nejezdil mimo pevné cesty, nekupoval bych si auto bez pohonu všech kol. Kor, když se dnes nabízí v tolikati vozech a není tak drahý, jako dřív.

MOTOR
Tenhle Yetík je vybaven 2-litrovým common railem v té nejslabší nabízené verzi, tedy 81 kW a 280 Nm. Je to snad jedinný negativní důsledek operativního leasingu (osobně bych radši volil o stupeň horší výbavu, ale lepší motorizaci) Není to rozhodně žádný lenoch, ale raketa taky ne. Ve měste a v hustém provozu mimo něj bohatě stačí. Když jsou ale silnice volné, uvědomíte si, že těch 20 kW navíc by se hodilo. Auto je velmi živé do prvních třech rychlostí a moc na tom nezmění ani svezení několika osob navíc. Na čtyřku a výše se ale mění v pohodlný koráb, u kterého při rychlé jízdě spíše než motoru využíváte výborného řízení a precizního podvozku dovolujícího najíždět do zatáček mnohem rychleji. Není sice tak úsporný, jako starší PD-čka, ale zvukový projev je úplně jiný a jede výborně hned po otočení klíčkem, aniž by se musel zahřát. Škoda jen drobného turbo efektu, v tomhle byl bohužel Citroen Jumper lepší, tam jsem necítil vůbec nic.

PRŮCHODNOST TERÉNEM
Na to, jak je nízké, se dostane skoro úplně všude (obzvláště, když vám nevadí, že si rozbijete nějaký ten plast na podvozku - viz. operativní leasing). Vůz má i systém pro sjíždění prudkých svahů. Stačí jej aktivovat a auto pak samo přibržďováním udržuje naposledy zvolenou rychlost. Je to něco jako elektronická redukce, ale nezjistil jsem, zda má souvislost s řazením, nebo jen brzdama. Jediné, co ho v terénu značně limituje jsou velká a široká kola s letními pneumatikami (na silnici super, v terénu brzda). Ale nebýt těch kol, dávám za 1 s hvězdičkou!!!

ERGONOMIE
Moc se mi líbí palubní deska. Systém různých kombinací se zadníma sedačkama sice moc nevyužívám, ale velmi příjemná je změna sklonu zadního opěradla. Perfektní jsou i všechny ty "blbůstky" v kufru. Hromada háčků a sítěk zaručuje, že tam nic nelítá ani při opravdu ostré jízdě.

SPOTŘEBA
Škodovka uvádí kombinovanou 6,1 l/100 km. To je samozřejmě úplná blbost. Ze začátku jsem byl celkem rozladěný, protože si auto bralo něco přes 8,5 l a to je, podle mě na takový motor trošku moc. Po cca 10-ti tisících se ale jako mávnutím proutku najednou snížila. S lehkou nohou se dá jezdit za 6,5 , hodně svižná jízda po okreskách 7,5 l/100 km. Vzhledem k tomu, že v tom není moc velký rozdíl, jezdím v průměru za cca 7 litrů a to i s terénními vložkami. Jediné, kdy si auto vezme opravdu hodně (až 9 l/100 km), je jízda po dálnici ve vyšší rychlosti, tedy 170 km/h a více. Přecejen je Yetík taková krabice s velkým odporem.
Vůz má funkci "rádce řazení". Ikdyž se považuji za zkušeného řidiče, zprvu jsem se opravdu velmi divil, kdy mi doporučuje přeřadit. Když na to člověk dupne, nechá se klidně pořádně vytočit, ale při klidné jízdě řadíte šestku už v šedesátce (cca 1000 otáček)!!!


DOPORUČENÍ
Pakliže si tuto recenzi čte někdo za účelem rozhodnutí se, co vše si u Yetiho objednat, tady je můj názor (žádná dogmata!!!):

Určitě objednat:
Multifunkční volant
Maxi Dot (palubní počítač s velkým displejem)
Samozatmavovací zpětné zrcátko
Bederní opěrky
Loketní opěrka se schránkou
Systém háčků a sítěk v kufru
Zadní parkovací senzory
Mlhovky s corner funkcí
4x4

Příjemné věc:
Tempomat
Kožený volant a hlavice páky
Dešťový senzor
Vyhřívané sedačky
Vše v elektrice

Oželel bych:
Automatickou duální klimatizaci (stačí obyčejná poloautomatická)
Rádio Swing (Je moc hezké, 2 dinové, zobrazuje i teploty -řidič, spolujezdec, venek ,ale mě by určitě stařilo 1 dinové Blues -bohužel nevím, zda je rozdíl ve zvuku, ale velký display pro mě není důležitý)


Silné stránky

+ Jízdní vlastnosti!!!
+ Prostor
+ Kvalita zpracování
+ Ergonomie a variabilita

Slabé stránky

- Hodil by se silnější motor
- Malá nádrž
- Málo odkládacích schránek (jsem zvyklý z dodávky)
- Ve schránce před spolujezdcem chybí další zásuvka
- Sluneční clony by se hodily dvojité, ale to už jsou opravdu detaily...
- Jo a to, že v ČR takových Yetíků bude za chvíli jako máku...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Víceméně dobré. Přítelkyně už ho rozbila 2x (ale řídí doře, už ho měla půjčeného cca 8x...:-D), takže v servisu strávil dohromady asi měsíc. První oprava byla jen za 80 tis Kč, takže to bylo relativně rychlé,ale podruhé se mi snažili koncem druhého týdne tvrdit, že díky tomu, že postupně přicházeli na závady, vůz nebudu mít minimálně týdny tři. Když jsem jim ale dal najevo, že bych v takovémto případě u nich vůz servisoval naposledy (ať se na mě nikdo nezlobí, ale dobrý servis dokáže auto, kor Škodovku, spravit max. během 14-ti dnů), přestali se vymlouvat a auto opravili včas.
Pravidelné prohlídky (a zároveň placení za výměnu oleje, destiček...) se mě díky operativnímu leasingu netýkají. Auto má servisní interval 30.000 km a to je zároveň i limit, kdy se vůz odevzdá a vyzvedne nový.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné - nejlevnější operativní leasing široko daleko. To ostatní je v mém případě bezpředmětné.

 


Další vozy Škoda Yeti



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9

Až na 5. osobu je to jízda 1. třídou. Známku snižuji za menší kufr (což mi ale vůbec nevadí, takže jen o 1 stupeň)

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
6

Jedna runflatová pneumatika stojí na tohle auto 8.000,- Kč. Spotřeba by mohla být menší

výkon motoru
6

Doporučuji identický motor ale se 103 nebo 125 kW

spotřeba
8

Čekal jsem méně

hlučnost motoru
8

Odhlučnění je dobré. Ke klasickým PD "traktorům" to má daleko asi jako 120ka k Fabii, ale už jsem zažil i lepší

kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Výborná varianilita, ale pro stěhováky bude mnohem lepší Oktávka






Blesk.cz

Zeman slavil s „atomovým dědkem“ Grégrem 90. Přinesl pero a „zaryl“ do Grety

Zeman slavil s „atomovým dědkem“ Grégrem 90. Přinesl…

Někdejší ministr průmyslu a obchodu vlády Miloše Zemana Miroslav Grégr slaví 90. narozeniny. Jeden z blízkých…

Je ještě krásnější! Dominika Gottová prošla v Blesku neskutečnou proměnou

Je ještě krásnější! Dominika Gottová prošla v Blesku…

Kdepak troska! Smrt tatínka, nevěra, dluhy a krach manželství. Jeden by se pod tíhou tolika problémů sesypal.…

 

iSport.cz

Charvátová otevřeně: O pádu, potížích se zažíváním i možném konci

Charvátová otevřeně: O pádu, potížích se zažíváním i…

PŘÍMO Z HOCHFILZENU | Říkalo se jí Lucie, postrach střelnice. Rány létající po terči všude možně. Ve štafetách…

Další Vrbova štace? Žádný Baník či Sparta, má vzít bulharský Razgrad

Další Vrbova štace? Žádný Baník či Sparta, má vzít…

O tom, že Pavel Vrba v neděli po zápase s Teplicemi ukončí svou druhou úspěšnou plzeňskou éru, už iSport.cz…

 

Reflex.cz

Facebook bojuje proti fake news. Uživatelé musí složit krátký test pro základní školy, jinak přijdou o účet

Facebook bojuje proti fake news. Uživatelé musí…

Největší sociální síť na světě se rozhodla bojovat proti takzvaným fake news a vytáhla hodně těžký kalibr. Podle…

Louis CK se vrací a má nabito aneb Stand-up komik, kterého z vrcholu sestřelila kampaň #metoo

Louis CK se vrací a má nabito aneb Stand-up komik,…

Stand-up komik, jehož kariéru poslalo před dvěma lety ke dnu doznání ke specifické odrůdě sexuálního obtěžování,…