Recenze

strogas (muž 52 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Yeti 1,4 TSI CHAMPION

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4 Škoda Yeti, foto 5 Škoda Yeti, foto 6 Škoda Yeti, foto 7 Škoda Yeti, foto 8
Škoda Yeti, foto 8 Škoda Yeti, foto 9 Škoda Yeti, foto 10 Škoda Yeti, foto 11 Škoda Yeti, foto 12 Škoda Yeti, foto 13 Škoda Yeti, foto 14 Škoda Yeti, foto 15 Škoda Yeti, foto 16 Škoda Yeti, foto 17 Škoda Yeti, foto 18 Škoda Yeti, foto 19 Škoda Yeti, foto 20 Škoda Yeti, foto 21 Škoda Yeti, foto 22 Škoda Yeti, foto 23 Škoda Yeti, foto 24 Škoda Yeti, foto 25 Škoda Yeti, foto 26 Škoda Yeti, foto 27 Škoda Yeti, foto 28 Škoda Yeti, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta zrzek Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:268 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Zdravím,na tomhle autě je zvláštní to ,že neexistuje.Vlastně zatím neexistuje(od 27.1.2011 již tohle není pravda),je totiž jen objednané s termínem dodání do 7.2.2011,objednáno 1.11.2010 ,no nejdelších 14 týdnů v mém životě.Po prodeji octavie z roku 97 vyvstalo dilema jaké auto ji nahradí.Auto používám jako rodinné,firemní i pro volný čas,na koupi tří různých typů samozřejmě nemám dost baculaté konto,takže to musel být nějaký univerzál.Původně byla ve hře nová octavia combi(-malá světlá výška,velké převisy),ford C-max (- mám raději konzervativnější styl),touran (-cena),tiguan (-zadní lavice,částečně cena,přístrojovka s kulatými výdechy ventilace z golfa plus),yeti (- částečně cena,hranatý zadek).Vozidla jiných značek nebudu komentovat,nechci dráždit zaryté antikoncernisty.Jasně ,každý má svůj názor,proto se vyrábí tolik různých modelů,aby si každý vybral,tak to nebudem dál pitvat,yeti se taky každému nelíbí(naštěstí,jinak by ho škodovka zdražila).Vzhledem k tomu,že si otec pořídil yetiho 1,8 TSI 4x4,měl jsem možnost ho vyzkoušet(půjčil mi ho do Itálie na dovču)a než jsem dojel do Mnichova měl jsem vybráno.Yeti je kříženec ,splňující do puntíku mé požadavky.Pohon 4x4 je pro mě k ničemu ,ale ten motor..................(nemůžu psát ,hrnou se mi slzy do očí).Bohužel Škoda nenabízí 1,8 jako předokolku ,jak jsem již psal ,čtyřkolo nevyužiji, raději volím levnější provoz,nemám řidičák na traktor,takže volba padla na 1,4 TSI 4x2.Absolvoval jsem předváděcí jízdu a usoudil jsem,že bude stačit(možná ho nechám trochu přiostřit,jde to na 120 kw/240Nm.).Argumenty v neprospěch 1,8 TSI 4x4 byly:vyšší hmotnost o 130 kg,vyšší kombinovaná spotřeba o 1,2 l ,ale hlavně (a to nejsem na korunu) dalších 118.000,-.Yeti splňuje většinu požadavků ,které vyžaduji já i moje rodina.Kufrem samozřejmě nemůže konkurovat octavii ani výše uvedeným MPVéčkům,nám však stačí (stejně by vozil z 90% jen vzduch).Koupil jsem od THULE nosič na tažné zařízení na něj lze pohodlně umístit lyže,kola i třista litrovou nepromokavou tašku taky od THULE s, kterou máme dohromady k dispozici přes 700 litrů přepravní kapacity.Nemusím nic zvedat na střechu což s mojí výškou 172 cm (viz. moje foto s Angelinou Jolie) by byl někdy problém.Velká plus vidím i v krátkých převisech což spolu s vyšší světlou výškou umožňuje jednak lepší manévrovatelnost,parkování i jízdu po polních a lesních cestách.Máme na orlické přehradě karavan ,kam jezdíme na ryby a cesta vede 1,5 km lesem.Pro škodovku hrál nemalou roli fakt,že mám dobré servisní zázemí této značky a nemálo servisních záležitostí si dokážu vyřešit sám. Výbavu jsem původně zvolil ambition,otec ho má v activu,ale já namotám většinu km na delších cestách (na couračky máme fabii),proto využiji např.tempomat,maxidot,stěrače se senzorem lightasistent a podobné ,"zbytečnosti".Velký rozkol v rodině proběhl kvůli barvě.Jsem na červenou,lepší polovička chtěla capucino.Naštěstí přišel akční model champion ,který nabízel volbu barvy oranžová tangerine a bylo rozhodnuto.Jen mě ta zatracená barva přišla na 45000,-.Ona totiž lze objednat jen v tomto modelu,který má navíc climatronic,17",sportovní sedačky a mnoho jiných záležitostí bez nichž bych se obešel,ale s odstupem času jsem rád ,že tam jsou(pro zajímavost metalíza je tam bez příplatku-aspoň něco).Přihodil jsem vyhřívaný sedačky, vyhřívaný čelní sklo s ostřikovačema,hlavové a boční airbagy,dvojitou sluneční clonu ,odkládací schránku pod spolujezdcem a light asistent no,vyskočilo to na šílených 556.200,- ,prodejce něco málo slevil,takže přijdu "jen" o 516.000,-.Už jsem si koupil tažný,zámek řazení,zimáky a předozadní couvadla (příplatek by byl 17000,-),jak ho přivezu ,tak to namontuju a doplním další info .Zatím mohu jen čekat.

Silné stránky

Budu doplňovat postupně ,vyhrazuji si právo na případnou změnu názoru.Postupem času mohu zjistit,že jasně silná stránka se může změnit ve slabou a opačně.Taktéž upozorňuji ,že vše bude bráno z pohledu člověka velkého (nebo spíš malého)172 cm.

-výkon a pružnost motoru
-podvozek - kopírování nerovností
-výhled všemi směry
-varioflex - zadní sadačky
-sezení a boční vedení - přední sedačky
-přehledná přístrojovka
-rozmístění ovladačů,tlačítek páček apod.
-light asistent
-větší vzdálenost blatníků od kol - nasazování řetězů apod.
-velké množství odkládacích ploch
-hodně,opravdu hodně místa pro nohy vzadu
-kvalitní materiály dílenské zpracování
-překvapivá průjezdnost terénem v mezích "předohrabu"

Slabé stránky

Budu doplňovat postupně ,vyhrazuji si právo na případnou změnu názoru.Postupem času mohu zjistit,že jasně silná stránka se může změnit ve slabou a opačně.Taktéž upozorňuji ,že vše bude bráno z pohledu člověka velkého (nebo spíš malého)172 cm.

-nalezení ideální polohy za volantem (malé postavy-subjektivní)
-páka posuvy sedačky - pořád do ní kopu ,když mám tempomat
-spotřeba - hodně závislá na stylu jízdy
-se standardně montovanými 17" s pneu 225/50 má 1,4 trochu "přistřižená křídla"
-nelze objednat adaptivní tempomat
-páčka otvírání předních dveří je moc vepředu, na otvírání dveří ,je třeba větší síla(malá páka)
-rezerva zmenšuje "kufr"
-plast pod sedačkou překáži při nastupování

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V létě jsem zkoušel odmlžil čelní sklo vyhříváním,poté i vnější zrcátka a nic,počkal jsem na první mrazíky a zkusil totéž rozmrazit a zase nic.Vydal jsem se do servisu ,abych to ukázal technikovi a ono to šlo a jde to doteď.Když jsem prvně stahnul pravé přední okno a chtěl ho znovu zavřít,dojelo do konce a centimetr odskočilo.Zkoušel jsem to několikrát a nic.Při pokusu o předvedení tomu samému technikovi se normálně dovřelo a zas to funguje.Už mám strach se tam ukázat,jsem jim za blbce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem objednával u Porsche Plzeň s maximální spokojeností,samá ochota atd.(divil bych se kdyby to bylo jinak).

Tak jsem ho vytunil

V srpnu 2011 jsem využil nabídky fy sportmotor a nechal rozšířit stádečko kobylek z původních 122 na 163.Kroutidlo se zvedlo na 240 Nm ,porsche to neni,ale teď to s tím cvičí.Krásně se to zvedá ,od 2000 ot. už je poznat velký rozdíl.Prvně když jsem chtěl rychle předjet a ze zvyku podřadil na 3 yetík vystřelil tak,že jsem málem nestil odbočit a sotva že jsem zezadu nelíznul předjížděné auto,tohle jsem fakt nečekal.

 

Novinky v recenzi

22.12.2012 23:18

pružiny

tak už máme za sebou 30000 km,takže proběhla kontrola v servisu,vše OK takže hurá na dalších 30... ,protože vozím ze skladu plynové nádrže,které něco váží,nebo při zatížení tažnýho thule nosičem,se trochu srážel na zadek,namontoval jsem pomocné pružiny od fy. MAD,které fungují až při zatížení....super.

8.2.2012 19:39

LPG

trochu jsem to tu flákal,předělával jsem byt,takže nebylo moc času.V červnu jsem si do něj namontoval LPG.Už jsem se nemohl dočkat,přece jen to míň bolí když tankuju.U TSI je nutné chladit benzinové vstřiky,které jsou ne v sání jako u MPI ,ale v hlavě a tudíž jsou tepelně namáhané.Při provozu na benzin jsou chlazené benzinem.Holanďané mají systém který přes ně vstřikuje kapalné LPG ,ale cena montáže je téměř dvojnásobná.U italů je chladí benzín,který se přivstřikuje.Spotřeba LPG je +- podobná jako benzinu (v porovnání s maxidotem) + cca 1-1,2 l benzinu.

19.2.2011 20:50

Pomalu se sžívám s motorem a jiným stylem řazení,díky tomu se mi daří srážet spotřebu z původních 10,2 na aktuální průměr 8,8 ,pravda je v tom hodně města,popojížděk a ten mrhola motor mě pořád provokuje k vyzkoušení co umí,když přičtu stav tachometru 248 km,takže zase tak hrozný to není.Včera jsem při cestě z Klatov měl průměr 6,8.musím taky mrknout do manuálu jak se aktivuje děšťový senzor,cestou pršelo a já musel pouštět stěrače ručně ,no nena.... to v dnešní době?Když jsem přiobjednával light asistent, trochu jsem měl obavy z jeho citlivosi,ale ukazuje se že zbytečný.Funguje super,trochu se sešeří,stačí i větší inverze a už vypíná denní světla a pouští potkávací.Uvažoval jsem,že vypnu coming home (nechá rozsvícená světla 10 sekund po zamknutí na osvětlení cesty domů),aby netrpěla baterka,ale máte vidět kolemjdoucí jak už už se jim chce zavolat "Halo ,pane nechal jste rozsvíceno" a vtom je Zrzeček nechá pomalinku zhasnout.Hustý,máš smůlu akumulátore.

17.2.2011 22:42

Dnes jsem toho stihl celkem hodně.Namontoval jsem tažný na šroubech,abych ho nemusel sundavat a zadní senzory pro couvadla.Až budu mít čas na demontáž předního nárazníku, dodělám i přední.Jinak jsem zrzečka protáh do Plzně a cestou vyzkoušel tempomat.Proti fabii je to nebe a dudy.Jak jsem již psal ovládání je daleko snažší,z boku páčky je kolíbka přepínače.Rozjedu auto na požadovanou rychlost,po stlačení dolní části přepínače auto udržuje rychlost dokud nešlapnu na brzdu, spojku nebo přepínač v horní části nedám do střední polohy ve ,které se sice tempomat vypne ,ale pamatuje si poslední tempomatovanou rychlost.Pokud bych jej překlap úplně vpravo ,paměť by se vymazala úplně.Z toho taky vyplívá,že překlapem vlevo se tempomat uvede do pohotovostního režimu.V případě,že jsem po vypnutí tempomatu nesmazal paměť a stlačím kolíbku do horní polohy, auto zpomalí nebo zrychlí na poslední zapsanou rychlost.Taky jsem se trochu pral s climatronicem.Měl jsem nastavenou rychlost ventilátoru na 2. stupeň.Ráno vyjedu, větrák trochu hučel,tak na něj hodím oko a on si to klidně praská na 4.stupeň.No asi jsem ho nevědomky popohnal jak tam pořád něco testuju,tak jsem ho stáhl na 2.Nojo,ale když jsem po dvou hodinách vyjel k domovu, zase si vrčí na 4.Co s tím sakra je,že by důvod k vyzkoušení servisu?Nechal jsem ho vrčet a po chvíli se sám ubral na mojí dvojčičku.Jen se smějte a ťukejte si na čelo,jak jsem mohl vědět,že se sám zrychlí kvůli rychlejšímu natopení (chlazení)a po dosažení požadované teploty si ubere, když máme ve fabii manuální klimu a do octavie jsem si tenkrát montoval taky manuální staršího provedení,které to neumí.

16.2.2011 18:58

Tak už se mi asi povedlo najít optimální polohu za volantem.Pokud dám sedadlo víš a volant níž,abych neměl ruce vysoko ,jako když vzívám Aláha,věnec volantu je jen těsně nad ukazately směru.Jsem holt malej s krátkýma nohama.Včera jsem taky namontoval zámek řazení.

13.2.2011 13:08

Kola

Včera,jsem zapoměl na podvozek.Naladění podvozku ať si říká kdo chce co chce,je bombastický.Tlumení nerovností zasluhuje maximální pochvalu,je cítit jen odvalování pneumatik po vozovce,myslím na zimních 16",s letními 17" ,které jsou součástí výbavy champion se šířkou 225 je trochu horší jak jsem již včera psal,ale nic co by vadilo pohodlí se nekoná.Když jsem se zmínil o kolech,chtěl jsem při objednávání jiný typ a rozměr pneu,ale prý to nešlo,takže uvažuju o jejich prodeji a koupi méně paprskových 17" s pneu 205/50 .Víceméně z praktický důvodů -snažší mytí,nižší odpor apod.-tenhle rozměr se hodí spíš na 1,8 nebo výkonější klepadlo.Trochu mi taky vadí,že nejsou tak vidět a strácí se ve velkých mezerách podběhů,mimochodem velice praktické záležitosti např. při nasazování řetězů.Parkování se vůbec nedá porovnat s octavií ani fabií,u yetíka je krásně poznat kde začíná i končí(ty couvadla tam pro jistotu stejně dám).Taky jsem prubnul light asistent,při poloze přepínače AUTO svítí po nastartování denní světla (nechal jsem si aktivovat i zadní ,ikdyž by podle vyhlášky svítit neměly,ale považuji to za lepší-udělám si na ně vypínač),jakmile se sešeří,vjedu do tunelu apod.automaticky se rozsvítí potkávací světla.Trochu mě vyděsilo,když jsem potmě zastavil a zamknul ,ale světla zůstaly svítit a po chvíli samy zhasly.Pak jsem si uvědomil ,že to bude funkce Coming Home ,kterou mi Zrzeček svítí na cestu ke dveřím -šikulka.

12.2.2011 19:06

První pocity

Kdybych napsal,že jsem zklamaný,stejně by mi nikdo nevěřil.V některých recenzích padla kritika na přeposilované řízení,neřekl bych,možná je to tím,že má od mala velké botičky (225/50/17),z kterých jsem měl obavy kvůli přenosu nerovností z vozovky do interiéru,ale dá se to přežít.Trochu si budu muset zvyknout na kožený volant,jsem totiž zvyklý točit s ním palcem levé ruky opřeným o rameno volantu a vadí mi tam šev,docela to dře do palce,budu muset změnit styl.Jinak padne úžasně do ruky.Tempomat má lepší ovládání než staré provedení octavií a fabií.Super vychytávka je trojí bliknutí směrovek po krátkém stisku páčky.Při přezouvání na zimní kola jsem si všiml,že zadní kotouče byly vyrobeny 21.1.2011 a auto bylo smontované 27.1.2011 což potvrzuje vyspělou logistiku.Co se týče motoru,co umí jsem měl možnost vyzkoušet při předváděcí jízdě(zde odkaz na jeden test: http://www.novinky.cz/auto/testy/224642-test-skody-yeti-1-4-tsi-4x2-versus-1-8-tsi-4x4.html),1,8 TSI je neporovnatelně větší adrenalinovka,ale jednačtyřka rozhodně žádný ořezávátko není,když je třeba tak se koníci dokážou rozběhnout.Vzhledem k syrovosti motoru je nechci moc plašit,ale jen co přibyde pár kilometříků (aktuálně 57)tak je proženu.No dnes se mi bude krásně usínat.

12.2.2011 18:38

Tak už je doma

Pořád se musím štípat,ne ne ne nezdá se mi to ,je doma.Dnes jsem Zrzečka s manželkou a starší dcerou vyzvedl u prodejce ,sice s týdením zpožděním ,ale už je náš.Při předávání jsem z něj byl tak unešenej,že jsem zapoměl udělat první fotku v salonu.

1.2.2011 20:50

UŽ SE TO NARODILO

jméno: zrzek
datum "narození": 27.1.2011
místo: Kvasiny
váha: cca 1300 kg
délka: 4223 mm
barva "pleti": oranžová tangerine

už se nemůžu dočkat,až ho pustí z "porodnice"

5.1.2011 20:20

už to bude

dnes jsem se dozvěděl,že mi miláčka sešroubujou 4.týden v lednu,takže se moje utrpení malinko zkrátí.

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Yeti



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…