Škoda Yeti (2011)
30.12.2010Zdravím,na tomhle autě je zvláštní to ,že neexistuje.Vlastně zatím neexistuje(od 27.1.2011 již tohle není pravda),je totiž jen objednané s termínem…
Škoda Yeti (strogas)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- to je bomba 30.12.2010 23:32 otas2
- VW konzern uber alles 31.12.2010 01:49 Ondřej Šámal
- Dobrej nápad 31.12.2010 09:15 strýček BOB
- Taková recenze tu ještě nebyla :-))) 31.12.2010 13:36 SneznyMuz
- Termín dodání 14.01.2011 11:33
- Thule EasyBase 08.02.2011 11:33 Iron
- Test 08.02.2011 20:40 McGyver2
- tak si sa dockal 13.02.2011 08:32 Brandon Walsh
- Co ty lampy? 13.02.2011 21:33 Nicco
- Moc hezkej 13.02.2011 23:26 Jirka90
- Zvláštní (pěkný) Yeti 14.02.2011 22:37 Bud
- Též gratulace a ať slouží! 15.02.2011 17:39 SneznyMuz
- Kola 18.02.2011 12:24 jarek95
- světla 20.02.2011 09:55 talio2
- 4x4 ??? 15.04.2011 07:37
- LPG 08.02.2012 20:56 Ronault.
- LPG 30.05.2012 22:37 TonyOL
-
Ondřej Šámal 31.12.2010 01:49
VW konzern uber alles
Nevím, proč odsuzuješ Ford. V současnosti dělá v mnoha ohledech lepší auta, než právě vychvalovaný (a většinou neprávem) Volkswagen. Ano, VW má možná měkčené plasty i v podbězích, ale je to učiněná óda na nudu, kterou si ale nechává pěkně zaplatit. A co se týče kvality, stačí se podívat na žebříček dlouhodobě testovaných aut v AutoTipu, respektive Auto Bildu, kde právě na chvostu je několik kusů ze stáje Volkswagen.
Možná by to chtělo si sundat klapky z očí a začít se zajímat o auta pořádně, protože většina ostatních automobilek dělá velmi kvalitní auta, která se možná v něčem koncernu rovnat nemohou, ale pro většinu lidí jsou vyhovující (a to hlavně svou cenou). Ono to postavení Škody na trhu ojetých aut, kdy můžete sebevětší pekáč prodat o 30% dráž, než mnohem zachovalejší a leckdy i kvalitnější konkurenci, je jen u nás, všude na západ od nás platí Škodovka za kvalitní low-end s mnohem nižšími cenami.
Nejsem zarytý "antifauvéčkař", i když tuhle značku nemusím, Škodě moc fandím (v tomhle jsem tak trochu patriot), ale na světě existují i stejně dobrá, někdy i lepší auta mnohdy za menší peníze.-
strogas 31.12.2010 16:09
« Re: VW konzern uber alles
Omyl,asi jsem to špatně napsal,neodsuzuji ford.Kdyby tomu tak bylo neuvažoval bych o něm,jen je to trochu jiný styl,mám rád nové věci a technologie,ale zároveň mi vyhovuje koncernová konzervativnost.Zároveň netvrdím ,že koncernovky jsou jedničky,vždy je nějaké + a -.Jinak děkuji-
Ondřej Šámal 31.12.2010 16:27
« Re: Re: VW konzern uber alles
Mně to teda tak vyznělo. Ale v pohodě, snad můj příspěvek nevyzněl nějak moc útočně ;-) Yeti se mi líbí, jenže ta cenová politika to hodně zabíjí, dát za auto velikosti větší Fabie skoro 800 tisíc (1,8 TSI + nějaká ta adekvátní výbava) mi přijde docela dost. I když stejně většině lidem bude stačit předokolka s nějakým tím slabším téesíčkem. Holt německá cenová politika aneb zaplať dalších 30% z ceny auta za výbavu, se nezapře ;-\-
strogas 01.01.2011 15:40
« Re: Re: Re: VW konzern uber alles
v pohodě ,už jsem to upřesnil, jen bych opravil to porovnání s fábií,fábii mám ,ale yeti o pořádnej kousek větší je na rozšířeným podvozku schodným s octavií,takže by to ani stejný být nemohlo,naopak souhlasím s názorem na cenovou politiku.Trochu je to dáno kvalitou použitých materiálů,zpracování apod. to nelze upřít a samozřejmě těží z oblíbenosti o čemž svědčí nejen prodejní statistiky,ale i moje zkušenost.Když jsem řešil jaké auto , v červenci byly dodací termíny cca 6 týdnů no a v listopadu 14,tak proč by je to tlačilo k nižším cenám (bohužel).Mám kamaráda co se pohybuje ve škodováckých kruzích a ten tvrdí,že záměrem škody je dostat svoje výrobky mezi elitu.To se jí myslím pomaloučku daří,hlavně cenou.Na druhou stranu,kdyby to byly šity tak by to neprodali.No uvidíme kam to doleze.
-
-
-
-
strýček BOB 31.12.2010 09:15
Dobrej nápad
Napsat recenzi na káru na kterou ještě není vyválcovaný plech na karosérii >:D :yes: Absence 1.8 TSI 4x2 je mrzutost, také by se mi to líbílo. Když jsem vybíral já, tak byla možnost zvolit pouze 105 nebo 160 benzínových koní, tak jsem vybral ten slabší motor, zatím nelituji.
Tak ať ti ta čekačka rychle uteče...-
strogas 01.01.2011 15:45
« Re: Dobrej nápad
Tvůj výběr chápu ,pokud by nepřišli s 1,4 udělal bych totéž,ještě jsem neslyšel,že by někdo litoval volby 1,2 TSI.Pokud nejezdím po lese nebo netahám dvoutunový vleky ,na co zbytečně připlácet.1,4 4x4 by určitě někomu přišla vhod stejně jako 1,8 4x2 ,ale já bych asi svoje rozhodnutí stejně nezměnil ,když tak možná k tý 1,8 je to opravdu brko.
-
"-- skrytý --" 14.01.2011 11:33
Termín dodání
Ahoj, jak víš tak přesně termín dodání? My ho objednali 8.11. a řekli nám termín dodání únor- březen. Když jsem objednával Octavii tak řekli týden výroby, ale ne den?? Díky za info.-
strogas 15.01.2011 19:28
« Re: Termín dodání
Ahoj,no já přesný den dodání taky nevím,7.2. jen vyprší maximální termín dodání dle smlouvy.Samozřejmě pokud zase odboráři vymyslí nějakou stávku,tak se to asi šoupne.Podle poslední informace od prodejce by měl jít do výroby 4. kalendářní týden(už jen dva týdny!!!!!!!!!!!).Jakou si zvolil konfiguraci?Jinak je to docela mazec,objednával jsi ho o týden dýl a dodací doba o měsíc později.Tak ať se taky dočkáš.
-
Iron 08.02.2011 11:33
Thule EasyBase
Zdravím, fakt zajímavý nápad k tomuto typu recenze,
hlavně ať maličký prospívá a přibírá na váze, ať ho už brzo pustí z porodnice :-)
Ale teď vážně, osobně bych asi volil 4 kolku i za cenu silnějšího motoru nebo TDI (traktor mi nevadí a využil bych krouťák k tahání přívěsu) - ale je to otázka čistě osobních preferencí a tvoje rozhodnutí akceptuji.
Můj dotaz směřuje na Thule Easy Base (co předpokládám máš) - dá se toto zařízení na tažném zařízení sklopit, i třeba s kolama nebo tím pytlem nebo se musí vše demontovat a pouze sklopit ta zadní hrazda?
Díky a hodně šťastných km.
-
strogas 10.02.2011 21:38
« Re: Thule EasyBase
taky tě zdravím a děkuji za přání,trochu se to opozdilo,už ho sice přivezli,ale není hotový předprodejní servis,slíbili ho na sobotu.Ten nosič je super věc,používal jsem ho i na octavii,ale tam jsem musel dávat bacha na vyhýbací manévry páč má dlouhý převisy a tudíž měla při myšce ve vyšší rychlosti tendeci k vlnění.Tenhle problém u yetiho není viz. dovolená s tátovo 1,8 .Jediná vada na kráse je jak jsi se zmínil.že nejde sklopit.Když potřebuji do kufru ,musím povolit šroub ,který stahuje třmen na kouli,je to trochu nepraktické,ale yeti je trochu vyšší a může se k tomu líp než u octy.Pořídil jsem si na to ráčnu a je to raz dva.Každopádně je to rychlejší než nacpat kola na střechu (mám 172 cm).Upravil jsem ho na převoz kol i lyží .Taky to nemá vliv na spotřebu.S tátovo 1,8 mi vyšel průměr do Itálie 10,2 lpg + 0,9 benzín.Když vezmu v potaz naložený auto ,4x4 ,na tachometru 3500 km a polovinu cesty řidičský adrenalin mojí manželky tak super.(když jsem řídil já vešel jsem se do 9 plynu a ženě to vycházelo i přes 11).Až budu dávat fotky ,přibalím i s nosičem.-
Iron 12.02.2011 20:26
« Re: Re: Thule EasyBase
Ahoj, fotky budou fajn, díky.
Gratuluji k autu, barva se povedla (nejsem příznivcem bílé a stříbrné - ikdyž je to čistě subj.) a se 17 vypadá úžasně. Ty 16 jsou zdá se mi poměrně rozumná volba na zimu. Mimořádně se mi líbí ty sedadla a volant, ikdyž píšeš o tom švu.
Ještě jednou přeji hodně km bez nehod.
-
strogas 22.02.2011 18:04
« Re: Re: Re: Thule EasyBase
Konečně se mi podařilo udělat fotky s nosičem na tažný,aktuálně s držáky na lyže.První foto je po nasazení na kouli,kdy se dají otevírat dveře.Druhé po dotažení, dveře jdou stále otevřít.V případě,že nasadím přední rám ,který drží kola nebo "bag" na 300 l musím nosič povolit ,aby se sklopil a pak je otevřu,jinak ne.
-
-
-
-
-
Nicco 13.02.2011 21:33
Co ty lampy?
Preboha, co to mas na tej Octavii? To si jazdil vo Svedsku? Technickou si presiel legalne?
No nechcel by som ta stretnut vecer v protismere. 8-s-
strogas 13.02.2011 21:39
« Re: Co ty lampy?
ještě jsi neviděl,dálkový světla?je poznat,že jsi neviděl jak "dobře" svítí stará octa.,s technickou nikdy problém nebyl,jen je zajímala homologace a jak jsou přidělaný tudíž O.K.a o svý oči mít strach nemusíš,jezdím s mozkem v hlavě a dálkový včas vypínám. :-)
-
-
Jirka90 13.02.2011 23:26
Moc hezkej
Gratuluji k novému autu! Čekání muselo bejt nekonečný. Já na svojí Fabku čekal 3 měsíce a myslel jsem, že to nevydržim. >:D Jinak tahle barva je podle mě nejhezčí, co na Yetiho dávaj. Přeju mnoho kilometrů bez škrábance. :-) -
SneznyMuz 15.02.2011 17:39
Též gratulace a ať slouží!
Ahoj,
tak Tě oficiálně vítám v klubu "Sněžných mužů" ;-)
Tahle barva se mi skutečně líbí, ale co Ti závidím nejvíc jsou "sportovní" sedačky, které poskytnou tu správnou oporu, nebo spíš mnohem lepší oporu, než klasické. Přeji hodně šťastných km bez problémů!!! -
jarek95 18.02.2011 12:24
Kola
Pěkná recenze. Nemáš obavy, že s 205/50 R17 bude auto tvrdý? Když jsem dal zimní 205/55, tak auto je tvrdší než s 215/60. Kromě toho se sníží světlá výška o 1,6 cm (a to i v tvém případě pokud jsem dobře počítal).-
strogas 19.02.2011 00:19
« Re: Kola
Dík ,auto bylo dodáno na 225/50R17 místo nich chci povolené 205/50 R17,momentálně mám obuté 205/55R16 zimní .Co se týče tvrdosti nepociťuji ,žádné omezení,otec má 215/60 R16 tyto jsou sice měkčí,ale že by to byl velký rozdíl bych neřekl.Yeti je perfektně odtlumen a pokud porovnám s octavií kde byly 215/45R17,tak sedím jak v peřinách.
-
-
talio2 20.02.2011 09:55
světla
když tam máš comming home, máš tam i leaving home(nebo jak se to píše) ?? -
"-- skrytý --" 15.04.2011 07:37
4x4 ???
Co v terénu??? Umí to vůbec něco??? Je to spíš jen silniční. Yeti je spíš Roomster.-
strogas 09.06.2011 23:22
« Re: 4x4 ???
Trochu pozdní reakce ,ale na vysvětlenou,Yeti není Roomster,zásadní rozdíl je v podvozku.Roomster má shodný s Fabií jen vylepšený o zadní nápravu z Octavie I (zadek má větší rozchod než předek),Yeti má rozšířený podvozek z Octavie.Můj má pohon jen na přední kola s vylepšením o elektronickou uzávěrku,což snižuje možnost prokluzu jednoho z kol,které se dostane na kluzký povrch.Toto mi bohatě postačuje,do terénu nejezdím,maximálně nějaká polní cesta.Nedělám machra s SUV 4x4 mezi obchoďákama.Kdo chce jezdit v terénu ať si pořídí Yetiho ve čtyřkolce,měl jsem možnost ho zkusit,kam se na něj hrabe kdejaký rádoby SUV,vřele doporučuji.
-
-
Ronault. 08.02.2012 20:56
LPG
Zajímalo by mě více dojmů z jízdy na LPG s TSI.
Od té spotřeby, upřesni, jestli ten litr až litr a půl dělá při větší či menší zátěži.
Jak se auto chová, kdy přepíná atd. A taky cena?
Jestli se nakonec nevyplatí právě to Vialle, když benzín nepotřebuje vůbec...-
strogas 26.02.2012 22:27
« Re: LPG
Výkonově to téměř není poznat,muselo by se to porovnávat na stejné trase,dlouhodobý průměr je 1,23 l benzinu + lpg,70% dálnice 25% okresky a 5% město předpisové (ale svižné)jízdy co do rychlosti, rozjezdy a předjíždění s využitím celého stádečka kopytníků.po malé úpravě přepíná po cca 5 sec. po nastartování i studený,chce to jen zpočátku lehkou nohu a v mrazech pod 5°C přepínat až po rozjezdu aspoň po zařazení 4.cena 39500,-.Vialle je o 25-30 tis. dražší,když to hodím do tužky tak řekněme 7,5 l lpg x 17,50 + 1,3 po 36,50 benzin je celkem cca 1,79 kč/km,pokud bych jel jen na lpg s odhadovanou spotřebou cca 9,2 je km za 1,61 rozdíl je 0,18 tudíž bych musel najet 140000 km aby se Vialle začalo vyplácet a to pomíjím fakt životnost čerpadla u Vialle cca 60000 km za 15000,-.To raději koupím trochu benzínu.-
Ronault. 26.02.2012 23:00
« Re: Re: LPG
Jo to Vialle musí mít vlastně své vlastní čerpadlo, na to jsem úplně zapomněl. A jsou zatím nějaké zkušenosti s tím, že to opravdu vydrží jen tak málo kilometrů? Nějak se mi to nezdá, že by ta výdrž byla tak malá.
Jsou to zajímavé počty, to ano. Předpokládal jsem, že to toho benzínu potřebuje daleko více než jen 1,3 l/100km, slyšel jsem, že to chce tak 30-50%, takže ten tvůj výsledek je opravdu výborný.
Jen to Vialle prý má brát jen snad o 5% více než benzín. Budu to ještě sledovat, ale jestli je tomu tak, že se auto chová velmi dobře i s 1,4 TSI na LPG, tak je to opravdu zajímavá možnost :yes: Průběžně informuj, uvítal bych i spritmonitor, docela mě to zajímá :-)
Teď jezdím na LPG, příští auto mě při cenách benzínu na benzín neláká, hotovky od výrobců typu Škoda jsou na LPG lemry (1.6 MPI a jiné atmosféry) a nafta... no... přežil bych to s ní, ale třeba 1.4 TSI mi sedí více.
A jak se k tomu postavili u Škodovky se zárukou? Motor asi nevyreklamuješ, ale co zbytek? Už máš nějakou zkušenost?
A jak ti udělali hrdlo, v nárazníku nebo u benzínu? Uměli to už udělat včetně napojení na pal. PC tak, jak to dělá škodovka továrně?
A díky za odpověď.-
strogas 01.03.2012 21:53
« Re: Re: Re: LPG
Zdravím,netuším co myslíš tím ,,spritmonitor",jinak k dotazům: ta životnost čerpadla je různá Vialle se moc nedělá takže porovnání je těžké,ale údajně se poslední dobou životnost zvýšila??????????s těmi 5% nevím,ale vzhledem k tomu,že navýšení spotřeby je závislé na výhřevnosti paliv v kg,benzín váží 0,723 lpg 0,564 cca,ale lpg je výhřevnější čili aby litr lpg udělal stejný výkon jako benzín,je třeba cca o 15-20% lpg více a je úplně jedno v jakém stavu je motoru podáváno.Ano jsou deklarovány různé spotřeby resp. navýšení,ale dle mých zkušeností je to spíš dáno typem motoru a jeho stavem,seřízením a hlavně tím co je mezi volantem a sedačkou.Záruku jsem zatím neměl tu čest řešit(naštěstí),ale je to vždy o dohodě s prodejcem,už se k tomu nestaví tak odmítavě jako kdysi.Pokud propálím píst ,tak asi nic neuhraju,ale třeba prasklou kliku na plyn jednoznačně hodit nemůžou.Zapoměl jsem výše uvést,že montáž jsem do obou aut dělal sám,protože se tím živím a přípojku mám u benzinu,ikdyž se to snažím zákazníkům spíš vymlouvat,protože už jsem viděl dost omlácených blatníků od špatně nasazené pistole,která vyskočila z přípojky.Mám to tak ,abych mohl do podzemek,nálepku mám na magnetu a přípojka není vidět.Od připojování k maxidotu se ustoupilo,protože dodatečně montované lpg nelze 100% propojit,obě jednotky si žijí vlastním životem a bezínovka,pokud to nemá z fabriky nastavené jakýkoliv zásah bere jako poruchu.-
-
Miloškoda 28.04.2013 16:44
« Re: Re: Re: Re: Re: LPG
Ahoj
Mam Fabcu 1,4 MPI + Lovato natocene ma 280.000km z toho na LPG cca 250.000 do kopca uz leze ztazka a aj zere olej pri vyssich otackach (dialnica) do prace to staci ale pri ceste na dovku napr. do Chorvat uz je to na depku. Uvazujem preto o kupe Yetiho asi 1,4 TSI a tiez prerabku na LPG - chcem sem-tam potiahnut prives inak by som isiel aj do 1,2. Chcem sa spytat ako mas riesenu nadrz a aky splynovac mas - co odporucas?
Pises, ze po drobnej uprave prepinas na LPG hned po starte - o aku upravu ide? Fabca mi prepina automaticky (po zohriati) co v zime trochu trva (bracho ma presne to iste a prepina mu podstatne skor) cim to moze byt?
Vdaka za info. Milos
-
-
-
-
-
-
TonyOL 30.05.2012 22:37
LPG
Ahoj, uvažuji o koupi Oktávky 1,4 TSI+LPG nebo 1,6TDI. Můžeš hodit fotku nádrže. To se musel kufr dost zmenšit. Kamarád má Yeti, ten kufr je tragédie. Já mám nájezd zhruba 30-36tis. km.-
strogas 22.12.2012 23:07
« Re: LPG
omlouvám se dlouho jsem tu nebyl,foto se mi někam potratilo,až bude počasí,něco doplním,mám objem 60L a podlaha kufru je stejná jako ,kdybych měl rezervu.kdo chce velký kufr ať si koupí octavii combi, nepochopím proč někdo kritizuje yetiho ,že má malý kufr (všichni si zvykli ,že má škodovka velký kufr co třeba citigo?proč nemá taky 500 L?asi proto ,že je to trochu jiná kategorie auta,stejně jako yeti),je jen krátký,ale vysoký,pro nakládání menších a těžších věcí je lepší než lovit něco těžkýho spoza sedaček.K Vašemu dotazu (promiňte nechal jsem se unést), s 1,6 TDI zkušenost nemám,takže nemůžu radit,každopádně volbou yetiho jste nešlápl vedle.
-
myslim volba motoru OK :-)
Ne vážně .... jede to a mam dlouhodobou spotřebu 7.5 a to je zima a určitě dvě třetiny jezdim město. Jak vyjedu za, tak to o litr padá. Najeto dnes 3077 km. Možná to pujde i ještě trochu dolu