Škoda Yeti (2010)
31.3.2010Jakmile jsem byl držitelem řidičského oprávnění na skupinu B, začala se rýsovat představa o nějakém vozítku, které by mě mohlo dopravit z místa A do…
Škoda Yeti (Vojtěchíno)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- FRPE, kde jsi? 31.03.2010 20:28 berustina
- Krásný Yeti 31.03.2010 20:56 Aspire
- Pěkné :) 31.03.2010 22:47 ur
- pochvala 01.04.2010 03:27
- JáTy 01.04.2010 07:49 Sprint
- Je ty zima... 01.04.2010 09:03 kaaRS
- Dodací lhůta 01.04.2010 10:37 strýček BOB
- Cena 01.04.2010 11:25
- No ty vole... 01.04.2010 12:45 citrus
- No "skoro" dokonalé 01.04.2010 13:57 ReznikCZE
- bílý mužík... 01.04.2010 14:55 spanel
- Hezké 01.04.2010 20:27 McGyver2
- chválím 02.04.2010 23:23 Vampix(Diesel Power)
- Ufff.... 03.04.2010 13:55
- auto 12.04.2010 20:18 xerxes
- Novinářské novinky 04.05.2010 22:04 FRPE
- lapače nečistot 12.05.2010 21:35
- zakrytování motoru 14.05.2010 22:30 jarek95
- Středové kroužky 10.07.2010 01:47 Jerry XXL
- Léto s Yetim... 23.08.2010 18:26 Aspire
- Výborná recenze 02.09.2010 15:33 ironlionzion
- Gratulace 05.12.2010 21:29 Aspire
- Zimní testování ? 05.12.2010 22:27 Jerry XXL
- krásný 07.12.2010 11:21 ryccardo
- Škoda yeti 1.2 experience 08.01.2011 00:05 piparo1
- Zima 19.02.2011 17:39 McGyver2
- Kryt 13.04.2011 17:30 Automobiles
- Motůrek a koncovka výfuku 31.08.2011 11:42
-
-
FRPE 01.04.2010 00:01
« Re: FRPE, kde jsi?
Děkuji kolego "cupristo" ( teda já už bývalý ), byl jsem na bowlingu ...
Promiň již se to nestane, přečtu zítra, dnes mě bolí pravice a to jsem měl ještě v plánu nějakou práci pro pravou ruku a po očku shlédnout fv.cz ale asi to vidím na mp.cz = moje postel.cz 8-s
-
-
Aspire 31.03.2010 20:56
Krásný Yeti
Ahoj zdravím nováčka, to je ale krásné auto, no závidím ti ho. Přeju hodně šťastných kilometrů!
;-)-
Vojtěchíno 31.03.2010 21:09
« Re: Krásný Yeti
Ahojda, díky za přivítání, Yeík mi hnedka od počátku vývoje učaroval a byla to jasná volba ;-) Odpůrci sice namítnou, že to je krabice, ale jak jsem řekl, pro příznivce SUV a vůbec Yetiho je tohle prostě krasavec :-)
Do budoucna snad ještě rozšířím sbírku foteček a hlavně autíko krapet poupravím :-)-
-
Matt26 31.03.2010 23:27
« Re: Re: Re: Krásný Yeti
vo verzii s pohonom len prednej nápravy absolútne zbytočný a nepoužiteľný. Ale som rád že majiteľ tu pridal recenziu a pevne dúfam že ju bude ďalej rozširovať a hlavne pravdivo a objektívne pridávať novinky. Ide mi hlavne o motor, ktorému neverím. Som strašne zvedaví na životnosť turba, opotrebovanie valcov a celého traktu ako aj na "neplánované" návštevy servisu a ich cenu. O spotrebe nehovoriac. 7.3 hovorí za všetko a v zábehu bude podľa mňa ešte vyššia. :-|
Ale nechcel som majiteľa postrašiť hneď na úvod >:D , takže mu želám veľa šťastných km a poriadne si uži radosť z nového autíčka ;-)
P.S.: Celkom by ma zaujímala ešte cena, lebo ako tak hľadím na tie fotky, tak je to úplné "holátko" s tvrdými plastmi a základnými sedačkami (o blbom boxe na batériu nehovoriac). Nj, škodovka vie ako z ľudí vytlačiť každučký cent za "ľudové auto" keď v hlúpom základe nie sú ani hmlovky ktoré pridávajú na bezpečnosti, či palubný pc a sedadla s bočným vedením >:D-
FRPE 01.04.2010 00:25
« Re: Re: Re: Re: Krásný Yeti
Tak jasně že 4x4 teda Haldex by byl vhodnější ale záleží na co majitel Yetíka používá. Na tuto motorizaci jsem hodně zvědavý, sice jsem se již s ní svezl ale nakonec jsme vybrali jinou. Zejména výdrž a spotřeba.
Jinak chlapi, i mě Yetík padl do oka, no né? -
Vojtěchíno 01.04.2010 09:49
« Re: Re: Re: Re: Krásný Yeti
Zdravím, díky za příspěvek, na jednu stranu mohu říci, že by 4x4 byla lepší, lákalo mě její pořízení, ale vzal jsem si alespoň pro mě všechny plusy a mínusy:
+ v záběru všechna kola
+Možnost vjet do "horšího" terénu
+ člověk by se s tímhle autem dokázal vyřádit :-)
Mezi mínusy jsem doladil následující věci:
- Nepatrně vyšší spotřeba- rozdíl max.+ 0,4 l/100 km
- Náročnější údržba
- menší zavazadlový prostor (haldex)
- vyšší cena pořízení Haldexových lamel
- z mých vlastních zkušeností je pro mě tento pohon zbytečným :-)
Jedná se o můj názor na pohon všech kol, spíš jak bylo zmíněno jsem auto podřídil tomu, k čemu ho hodlám využívat :-)
Co se týče turba, životnosti motoru, příslušenství, jsem téže zvědav, ale jsem zastánce toho, že pokud se s motorem a turbem bude slušně zacházet a nebudu jezdit stylem alá Schumacher, vydrží dlouho :-)
Spotřeba je otestovaná 100 km hnedka po návštěvě v autosalonu s tím, že 50% cesty jízda ve městě (spotřeba 8,6 l/100 km), 50% mimo město, tam jsem se pohyboval okolo 6,5 litru.
Celkový výsledek po 100 kombinovaných kilometrech na maxi Dotu byl 7,3, ale jak jsem písl v recenzi, "norma" je pro mě 7,5 l / 100 km, v tomto směru mě tedy Yetík mile překvapuje :-)
Uvidíme, až se na to hodí širší pneumatiky ;-)
Cena vozu : i s příslušenstvím za příplatek 440 000 Kč, jedná se o verzi Active
:-) -
ryccardo 07.12.2010 11:38
« Re: Re: Re: Re: Krásný Yeti
Hochu kdybys viděl co všechno projedu se starou oktávkou tak bys nevěřil co 2 kola zvládne. Kdybych měl výhodu vyšší brodivosti co má Yetti tak jsem naprosto spokojenej. Vždycky mě rozesměje když vidím nějaký test SUV v televizi a vidím tam jak redaktoři se 4x4 jezdí po polní cestě nebo louce a podle toho hodnotí teréní schopnosti auta. To je tak trapný. Na to abych jel po louce nebo lesní či polní cestě vůbec nepotřebuju 4x4. Takovýhle trasy zvládá i moje oktule. Naprosto by mi vyhovoval yeti ve 2 kole jako má autor recenze. Do tak těžkýho terénu abych potřebovla 4x4 s autem prostě nejezdím on pravděpodobně taky ne. A zajímalo by mě jaký procento majitelů 4x4 SUV takovým terénem jezdí. Tak netvrď, že s pohonem jen přední nápravy je Yeti absolutně zbytečný a nepoužitelný.
-
-
-
-
-
ur 31.03.2010 22:47
Pěkné :)
Máš pěkné auto s pěkným zhodnocením. Já jen musím říct, že mě docela překvapil ten kryt baterie :-) :-) -
"-- skrytý --" 01.04.2010 03:27
pochvala
Ahoj ,musel sem se regnout abych Ti to pochvalil.Mam ho totiz taky, uz mame najeto 7000km a parada.At slouzi :yes: :yes: -
Sprint 01.04.2010 07:49
JáTy
Ahoj, pěkný autíčko, taky by se mi líbilo, gratuluji.
Mám ho v plánu jako příští vůz, tak uvidíme.
1.2 TSI je jasná volba rozumu a ceny, ostatní motory jsou cenově dost mimo. A pohon všech kol? Jistě bylo by to lepší, ale na druhou stranu za celou dobu co jezdím jsem ještě s předokolkou nikde nezapadl. Ani letos v zimě, kdy sněhu bylo víc než dost i u nás na Mladoboleslavsku, že kolego. :-)-
Vojtěchíno 01.04.2010 09:25
« Re: JáTy
Přesně tak kolego. Hlavní nevýhodou pohonu 4x4 u Yetíka je hlavně haldex - vyšší ceny pořízení nových lamel, ale hlavně to docela ubírá i místo v zavazadlovém prostoru, i proto jsem šel do předokolky, navíc i v tomhle provedení Yetík umí hodně věcí - než jsem vůz pořizoval, měl jsem možnost si ho v zaměstnání pořádně "proklepnout" :-) Mezi další nevýhody je určitě složitější údržba, oprava pohonu atd... :-)
I předokolka je dost šikovná, rozhodně nelituji :-)
-
-
kaaRS 01.04.2010 09:03
Je ty zima...
je ty v.o.le. ;-)
Mne se Yeti taky libi a jako rodinne auto bych ho bral. V TopGearu vyhral Yety rodinne auto roku 09 ale manzelce se nelibi.
Toho motoru bych se nebal normalnim zachazenim nemuze byt problem.
Ten oblek ma baterku ja mel u Leona FR a to neni zrovna zakladni vybava tak nevim. ;-\
Ale jinak hodnotim kladne mas ho pekenho mozna az na vybavu. Ale pokud ti to vyhovuje tak nic proti. Tak at slouzi a hodne km bez tel. cisla na servis a bez nehod. ;-)-
Vojtěchíno 01.04.2010 09:22
« Re: Je ty zima...
S výbavou uvidíme, co nadále, spíše jsem se zaměřoval na to, co je pro mě vhodné z hlediska použití, co používám a co by bylo naprosto zbytečné.
Do budoucna bych ještě autíko dovybavil i zadními parkovacími senzory, přibude pár jemných doladění. Výbava je spíše zaměřena na praktičnost, ostřikovače světel = zbytečnost, senzory deště také, rádia ze škodovky jsou předražený a někdy hrajou, že pomalu nehrajou .... vlastní zkušenosti ;-)
Jinak díky moc, také doufám, že telefonní číslo na servis se nepoužije dost dlouho :-)
-
-
strýček BOB 01.04.2010 10:37
Dodací lhůta
Závidím ti tu dodací lhůtu, já mám objednáno na konci února a...zatím nic ;-\-
Vojtěchíno 01.04.2010 13:03
« Re: Dodací lhůta
Spíš bych řekl, že jsem se dobře trefil do období, kdy nebylo moc objednávek - 20. 1. bylo ještě relativně brzo, ale původně jsem plánoval objednávku okolo 20. 2. - udělal jsem dobře, že jsem byl nedočkavej >:D
Každopádně přeji, aby se autíko vyrobilo co nejdříve ;-)-
"-- skrytý --" 05.05.2010 20:09
« Re: Re: Dodací lhůta
S tím souhlasím.. taky ho máme objednaný od dubna
Dneska mi volal autosalon, že mi auto dodají až v srpnu, protože nejsou motory :-(-
-
strýček BOB 11.05.2010 10:12
« Re: Re: Re: Dodací lhůta
Jo, jo, kdo zaváhal...já jsem čekal na yetiho devět týdnů a dočkal jsem se, na konci dubna jsem si šviháka převzal.-
Vojtěchíno 11.05.2010 12:00
« Re: Re: Re: Re: Dodací lhůta
Tak vítám do klubu a přeji mnoho šťastných km s Yetíkem, jakoupak motorizaci dostal Yetík, mohu-li se otázat ?? :-)-
strýček BOB 11.05.2010 15:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Dodací lhůta
Mám stejnou barvu jako ty, stejný motor, výbava Experience. Zatím jsem autem spokojený a z motoru jsem nadšený.-
"-- skrytý --" 20.06.2010 21:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dodací lhůta
Tak už jsme se taky dočkali. Čekaní bylo velmi dlouhé, pač jsme předchozí auto (škoda fabia)prodali již v dubnu.
-
-
-
-
-
-
otas2 17.10.2010 21:11
« Re: Dodací lhůta
Zdravím moc. Pekna recenze :yes: Přatelé, taky na jednoho čekám. objednal jsem 13.9. a do vyroby se dostane prý první týden v prosinci :no:
Než vyřidim placeni, než ji dovezou atd atd. :-(
tzn. na yetine uvažu mašli a cestou domu zacouvam pod nejaky vanoční strom na náměstí ;-\
-
-
-
citrus 01.04.2010 12:45
No ty vole...
... jak si může Škoda dovolit do relativně drahého auta dát švihadla pro zadní okna :no: :no: :no: To by měl být jasný základ!-
Vojtěchíno 01.04.2010 13:07
« Re: No ty vole...
Taky nechápu, proč nejsou všechna okna elektricky sklápěná, neměl by být ale problém elektriku dotáhnout a případně sehnat i lepší výplně dveří - na druhou stranu - jako řidičovi mě to nevadí >:D
Já mám předek v elektrice a ten zadek - moc to neřeším.
Holt, musíme si zvyknout, že pokud člověk chce slušnější auto s lepší výbavou od Škodovky, musí si holt pořádně připlatit :-(
-
-
ReznikCZE 01.04.2010 13:57
No "skoro" dokonalé
Je smutný koukat na tak oholenou verzi, všude prázdné kryty tlačítek, díra pro navigačku a plastová dolní část palubky a obložení ale je pravda že cena by se jinak vyšplhala na opravdu bezkonkurenční cenu ;-\ . . .Nicméně barva tomu sluší, předek za sebe musím říct že povedený! :yes: Avšak zadní část je už dle mého nevyvážená ;-\ ještě mám výhrady k tomu volantu ta chromovaná linka achjo . .Ať slouží po Felicii urču změna k lepšímu a máš i bezpečné auto
p.s. 1,2TSi bych asi vyměnil za 1,4TSi ale Škoda se vyplatí jen v základu
dej pak vědět až dopíšeš a doplníš fotky ;-)
p.p.s. Trochu paradox že máš stejnou spotřebu jak jájak já -
spanel 01.04.2010 14:55
bílý mužík...
Vítám další okřídlenej šíp...auto je to pěkný to bez debat...osobně bych ho chtěl...v benzínu s Haldexem, takže s 1.8TSi...to už se ale bavíme o částce kolem 3/4 vodního melounu...možná za nějaký ten rok ;-) jináč motor budu mít možnost osobně vyzkoušet ve fabiánu...tak sem zvědav, ale věřím, že na normální ježdění víc než dobrý :yes: hodně štastných km bez využití škoda assistence...P.S. okna se zasouvají, ne sklápějí..vim sem rejpal 8-s -
Vampix(Diesel Power) 02.04.2010 23:23
chválím
obutí, i když nevím jestli je to i na Yetiho to pravé ořechové, ale majitel ví proč nazul ;-)
Můžeš přiblížit co znamenají skryté ventilky, jak fungují a k čemu je to dobré?-
Vojtěchíno 03.04.2010 08:22
« Re: chválím
Zdravím, díky za slova chvály :-)
Co se týče skrytých ventilků :
Skrytý ventilek po zkušenostech od kolegů mi byl doporučen, jelikož lépe drží tlak v pneumatice - tak neutíká jako klasika, hlavní funkcí je ale odolnost proti vypuštění od nějakého závistivce :-)
Na ventilek se dostává dost špatně, navíc bez spešl nástavce ho ani nevyfoukneš, ani nenafoukneš, takže i to byl důvod, proč jsem je pořídil.
Z mé zkušenosti, kdy mi nějaký "dobrodinec" vypustil kola na felině jsem si řekl, že za zkoušku to stojí :-)
Ventilky jsem pořídil ze stránky elektrony.cz - kdyžtak k nahlédnutí i s popisem :-)-
Vampix(Diesel Power) 03.04.2010 23:45
« Re: Re: chválím
Díky za informace ;-) Určitě zkouknu nějaké materiály. U mně díky RunFlat nijak nebezpečný případ po vyfouknutí od dobrodinců nenastává, ale je to zajimavá novinka:)
Tak ať vůz slouží jak má a přináší pouze krásné chvíle do života :-) :yes:
-
-
-
"-- skrytý --" 03.04.2010 13:55
Ufff....
Malý pseudoSUV... Ne, prosím nekamenujte mne, ale Yati je - no nechci urážet nahlas. Pokud chci auto v této kategorii, tak jednak se silnějším motorem (alespoň 1.6) a hlavně čtyřkolku. A tady další ouvej - Haldex. Dva týdny nazpět byl Yeti v televizi. Samá chvála, ale žádné velké pozastavení nad tím, že se Haldex "pochlapil" a při zapadnutí poslal výkon na pravé přední a snad levé zadní kolo. A Yeti byl v ...
Neříkám, že se mi na něm nic nelíbí (předek je povedený), ale za ty peníze bych koupil něco jiného. Já si teď pořídil Lineu - velikostně stejné jako Octávia, se slušnou výbavou (Dynamic) a nějakými doplňky navíc,za pár kaček (275000).
Pokud se budeme bavit o SUV (kam Škodovka Yetiho řadí) nedám dopustit na naši X5. Ale i ta je spíš jen pro čtyři lidi. ;-)-
Ronault. 03.04.2010 14:22
« Re: Ufff....
Yeti verzus X5? A co takhle postavit proti sobě BMW 7 a Fabii? To by taky šlo, ne?
Linea stojí co vím na podvozku Punta, Octavia II na podvozku Golfu 5. Srovnávat tyhle auta je trošku mimo. Pokud bych se pokoušel něco postavit k Linee, tak vzdáleně nejblíže má k ní Thalia, z nižší střední Cruze nebo Fluence.
Jinak Yeti se mi z prvu líbil, ale nějak se mi přestal líbit, hlavně se mi nelíbí ta obravská díra mezi kolem a okrajem blatníku a ani ta hliníkova kola tomu nepomohla. Připadá mi jako by ten Yeti měl nastavitelný podvozek a byl jen nahoře, přitom je to spíše SUV, ne off-road-
"-- skrytý --" 03.04.2010 16:16
« Re: Re: Ufff....
Tak to jseš mimo. Linea je na prodloužené platformě Grande Punta. Má o zhruba 5cm delší rozvor než Octavia (o 10cm oproti GP). Vnější rozměry +/- stejné, uvnitř malinko větší. Rozdíl je jen v kufru (500 l. vs. 560 l. u Octavie). Myslím tím O2 po faceliftu.
Nešlo mi o to srovnávat Yetiho a X5. Jen jsem chtěl říct, že jsou to "vyhozené" peníze - 1.2 bez 4x4. Když SUV, tak v této kategorii třeba SX4/Sedici (ale vše s Haldex systémem 8-s ), z "pravých SUV" nedám dopustit na X5 (ale i ta je docela malá). Jde o systém 4x4...-
Ronault. 03.04.2010 16:57
« Re: Re: Re: Ufff....
Omlouvám se za absenci slova Grande, ale pořád to je prodloužená platforma B segmentu, rozvor je oproti Octavii větší o 25 mm (C-segment), která je navíc liftback a s tím vyplývající výhody.
Já osobně bych si Yetiho v předokolce nekoupil, příjde mi to docela zvláštní, lépe řečeno jsou to vyhozené peníze, když stejně poslouží třeba i Fabie v kombíku. Kddybych chtěl malou čtyřkolku, tak Pandu. X5 je sice pravé SUV, ale to opravdu SUV, v terénu je schopné asi jako... SUV. 8-s ... a i byť vzdáleně je srovnávat je naprosto mimo-
"-- skrytý --" 03.04.2010 20:24
« Re: Ufff....
Ono je trochu scestné označit základ Linei jako "prodlouženou platformu B seg.". Ona je 100% hybrid segmentu B a C (kombinace G. Punta a Brava). Nicméně patří do nižší stř. třídy, tedy mezi Octavii, Golf, Focus.... Jako perličku uvedu situaci z minulého týdne: kolega z práce si na podzim koupil právě faceliftovanou O2, s nějakou výbavou za 450000,-. Minulý týden dostal nabídku na Lineu Emotion 1.4T + další doplňky - o 100000,- levněji, než Octavii!
Ale vraťme se k tomuto Yetimu - tohle auto je o ničem. Sice vypadá jako SUV, ale je malý, bez 4x4 a se slabým motorem. Dnes v Autosalonu na Primě byl test Fiatu Sedici 2.0MJET Emotion (nejvyšší verze). Za 472000,-Kč. Prakticky "plnohodnotné" SUV (ne žádný Haldex ala Škody/VW, ale možnost předokolka/auto 4x4/50:50), stejně velké, výkonnější, se spotřebou o které si ten Yeti může nechat zdát...
To je to, proč tvrdím, že tenhle Yeti za 440000,- je hodně špatná koupě. To už nová Dacia Duster bude za tyhle peníze lepší!
Jo, Yeti 4x4 2.0TDI Ambition za maximálně 500000,-Kč - o tom by se dalo uvažovat.-
"-- skrytý --" 14.04.2010 10:31
« Re: Re: Ufff....
Co furt tolik lidí opovrhuje tim Haldexem? Běž si ho vyzkoušet, budeš lovit svoji čelist pod sedačkou. I já už jsem musel několik čelistí zpod sedačky spolujezdce lovit, a to mám "jenom" první generaci toho systému.-
"-- skrytý --" 03.06.2010 12:39
« Re: Re: Re: Ufff....
Právě že jsem Haldex vyzkoušel. První i druhou generaci. Ta první stála totálně za ... (příliš velké protočení předních kol, potom připojil Haldex zadek a to docela "rázovitě"). Druhá generace je sice lepší, ale i tak na sněhu v zatáčce se auto kroutí. Bavím se o Škodováckém Haldexu (je nastaven o poznání hůře než třeba VW). Jo, to takový torsen v Passatu nebo xDrive v X5 je o něčem jiném...-
"-- skrytý --" 03.06.2010 13:22
« Re: Re: Re: Re: Ufff....
Záleží taky na tom, kerou řídicí jednotku jsi trefil - u Haldex 1.0 jich je 5 verzí ;-) Jediné, co u svojí pozoruju, je citelné škubnutí, když se rozjíždím z klidu. Za jízdy už je to v pohodě. S kroucením na sněhu problém nemám. A není pravda, že škodovácký haldex je nastaven jinak než volkswagení. Jde vždycky o tu konkrétní řj, a ty se montovaly napříč koncernem. Já mám jeden z posledních koncernových ročníků s Haldexem 1.0.
V Yetim už je 4.0, tam rozdíl od stálého nepoznáš v podstatě vůbec - odpadá i škubnutí při rozjezdu, neb při rozjezdu zůstává uzamčena a k úpravě poměru nevyžaduje rozdíl otáček náprav. U Dustera, Xtrailu a pdobných bys se musel rozjíždět v režimu "Lock" abys dosáhl stejného výsledku.-
"-- skrytý --" 03.06.2010 20:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Ufff....
Tak první generace u Octavie byla nastavena na prokluz 50°, potom se připojoval zadek. Ten samý Haldex u Passata byl nastaven na nějakých 5°.
Ale to už odbočujeme od mojí "myšlenky" - za tak nehorázné peníze rádoby SUV bez 4x4 a s 1.2 motorem. A nic na tom nezmění ani fakt, že designově je vcelku povedený.-
"-- skrytý --" 03.06.2010 23:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ufff....
No to ne - u 1.0 je po 45° už spojka plně uzamčena. Přenos na zadní nápravu se realizuje už po 6° "prokluzu" a přítlak vzrůstá lineárně. Když nezabereš na plnej plyn, tak stačí klidně 10°. Neni to jenom uzamknout/odemknout. V zatáčkách máš zadek připojenej taky, akorát tam elektronika reguluje menčí přítlak než při jízdě rovně.
-
-
-
-
-
Mikesus 25.04.2010 15:28
« Re: Re: Ufff....
Tak jsem schválně porovnal to tvoje "velké plnohodnotné" SUV s prckem Yetim. Tak Sedici 4,11/1,75/1,62/2,50. Prcek Yeti 4,23/1,79/1,69/2,57.( délka/šířka/výška/rozvor )
Mohl by mi prosím někdo říct, v jakém rozměru je to "velké SUV" Sedici vetší, než "prťavé" SUV yeti?
Také by mne zajímalo, o co je lepší 4x4 v Sedici než v Yetim. V Sedici se zadní kola připojí, pokud dojde k prokluzu předních kol, popř. do 60 km/h lze uzamknout. V yetim buď se připojuje zadní náprava podle potřeby, dokud se nedosáhné určité přednastavené rychlosti ( nezjistil jsem jaké ) a nad touto rychlostí je zadní náprava připojena "trvale" a reguluje se jen potřebný točivý moment, který je zapotřebí podle situace. Haldex odpojuje, připojuje a rozděluje točivý moment na zadní nápravu podle pokynů ABS a ESP, které je u Haldexu standardem, kdežto u Sedici lze za ESP připlatit jen u vyšší výbavy. Jedinou výhodu tedy vidím jen v tom zámku, který naprostá většina lidí vyzkouší jednou někdy na začátku, protože pak jezdí jen po silnicích.
Tedy já tvrdím, že Sedici je špatnou koupí samo o sobě. Navíc u Sedici jen 5 stupňů v převodovce narozdíl od 6 v Yetim.
Co se týče spotřeby, tak není s ním problém jet za 5 litrů nafty ( i když je psaná 6,1) při dodržování rychlostních limitů 50/90/130-
-
Mikesus 28.06.2010 23:26
« Re: Re: Re: Re: Ufff....
To nemám ověřený, protože nejsem technik. Takže raději uberu nějakou tu dobrou vlastnost, než abych něco přidával. Pokud to je tak jak říkáš, je to jen dobře pro yetíka. Je pravda, že jsem ještě neměl problém s protočením kol na suchu/mokru i při razantním startu.
-
-
-
-
-
-
-
xerxes 12.04.2010 20:18
auto
auto je to dobré. Akorát se mi nelíbí ta červená barva a určitě bych šel do vyšší výbavy.
Já se těším, až mi prodejce zavolá, že si auto můžu vyzvednout. (též Škoda Yeti - 1,2 TSI - barva hnědá - výbava Active)-
Vojtěchíno 14.04.2010 09:16
« Re: auto
Tak to jsme na tom výbavově stejně kolego :-)
Jo, kdyby byly peníze, vyšší výbava by se šikla, v tom souhlasím, ale musím říct, že z toho všeho, co by to auto mělo používám minimum, vesměs to, co u auta aktuálně mám a co jsem si poskládal a výbavu, co nebudu používat tak často jsem považoval za zbytečnou.
Hnědá barva - metalíza je to pěkná, já osobně jsem hodně prahnul po modré, nwco jako Octavia RS, ale to, co je aktuálně v nabídce se tomu bohužel nepřibližuje, i proto se volila tato barva a musím říct, auto je hodně výrazné a dobře viditelné :-) - i to byl jeden ze záměrů >:D
Přeji, aby Ti auto co nejrychleji dodali a hlavně do budoucna hodně šťastných km bez neplánovaných návštěv v servisu ;-)-
xerxes 22.05.2010 22:58
« Re: Re: auto
Před pár dny mi prodejce volal, že auto hned tak nebude. Je to z důvodu velkého zájmu o motor 1,2 TSI. Tak jsem psal do infocentra škodovky a dozvěděl jsem se to samé. Ale když jim napíšu u koho jsem to objednal a číslo objednávky, tak se pokusí zjistit více. ;-\
-
-
FRPE 04.05.2010 22:04
Novinářské novinky
Ahoja!
Četl jsem nyní v rychlosti tvé novinky a ty jezdíš s Yetim jen o víkendech? Pakliže ano, spíše bych situoval recenzi do můjvíkend.cz >:D >:D
PS : Znáš mě sranda, netřeba se hdr urážet :*) ;-)-
Vojtěchíno 05.05.2010 12:19
« Re: Novinářské novinky
Zdravím Frpe,
Neboj, Yetíka proháním i ve všední dny, ale ne tak moc, jako o víkendu ( přece jen mi do teho krapet leze práce :-( ).
Co se týče návštěvy a dodělávek, či tak, vyzní to tak, že auto je jen na víkendy, ale jak jsme zmínil, bohužel moc času není než o víkendech, ale jinak není problém skočit na chalupu, atd.... :-)
Tohle byla právě taká menší akcička - oslava dědových 80, takže se víkend přímo nabízel :-)
Slibuji, že se polepším a napíšu nějakou novinku aj ze všedního dne >:D
Měj se !! ;-) -
Aspire 05.05.2010 16:11
« Re: Novinářské novinky
Když se to tak vezme tak já jsem taky takový víkendový řidič >:D sem tam jedu do práce když na mě momentálně nesvítí hladové oko :-( teď jsem si vlastně vzpoměl že cestou domů se mi to odporné oranžové očko rozsvítilo tak budu stagnovat a v sobotu se vydám na trasu 100km směr Praha na výpary >:D-
Vojtěchíno 11.05.2010 12:01
« Re: Re: Novinářské novinky
Jen jsem chtěl napsat, až ti to začne škubat, tak se to neporouchalo, to jen došly výpary >:D-
-
Vojtěchíno 11.05.2010 14:43
« Re: Re: Re: Re: Novinářské novinky
tak to gratuluji že to neškubalo >:D
Yeti už má zájezd za sebou, u Škodovky z toho "nejhoršího" stačí 1500 km, pomalu ale jistě už na něj tlačím, tuhle jsem zkoušel maximálku a musím říct, že těch 175 v techničáku tam je oprávněně :-)
Nanonec mi to vylezlo na 178 a byl jsem spokojenej :-)
Ale jinak pořád milá překvapení :-) jezdím za 6,7 a jde to pořád níže, takže na léto auto ideálně připravené ;-)-
-
Vojtěchíno 13.05.2010 12:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinářské novinky
jj, jsem rád, že vyhrála moje tvrdohlavost a šel jsem "do rizika" tohoto motoru, i když mě od něj hodně lifí odrazovalo kvůli spolehlivosti. Osobně zastávám názor, žep okud se o to auto bude člověk starat a nebude ho doslova "rasit", tak se mu to vrátí v dobrém :-)
mimochodem, dovolená se blíží, takže stan, spacák a další kempařské věci už pomalu připravuji a pomalinku, polehounku už vybírám destinaci, kde bude trávena letošní dovolená :-)
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 12.05.2010 21:35
lapače nečistot
Zdravím všechny majitele auta roku 2010 a prosím je (pouze je) pokud mají zkušenost s předníma lapačema nečistot, ať se podělí o dojmy. Mám pocit, že to od kol lítá víc než obvykle.-
Vojtěchíno 13.05.2010 12:01
« Re: lapače nečistot
Zdravím tě,
co se týče lapačů nečistot, dříve jsem je na voze neměl, takže mohu osobně porovnat tyto stavy.
Před montáží jsem měl předek pořádně zasekanej - hodně to lítalo, po nasazení lapačů si myslím, že tenhle problém vůbec není, moje dojmy jsou pozitivní, já osobně jsem za přední lapače rád.
Jediný problém je kombinace pneumatik 225/50 R17, plného rejdu při couvání a lapač nečistot - i když se to nezdá, párkrát se mi přihodilo, že mi lapač "klapal", ale to je jen takový menší zanedbatelný jev :-)
Osobně lapače hodnotím pozitivně a doporučuji :-)-
"-- skrytý --" 13.05.2010 14:23
« Re: Re: lapače nečistot
Ahoj, moc děkuju za postřeh bez a s lapači. Mám pneu 215/60 R16. Šlo mě taky o to, jak to vypadá. Na tvých fotkách ještě lapače nemáš a kvalitní foto jsem na webu nenašel. Jinak musím s tebou skoro ve všem souhlasit.
Hodně pěknejch zážitků
-
-
-
jarek95 14.05.2010 22:30
zakrytování motoru
V několika článcích psaných motoristickými novináři a taky z postřehů majitelů 1,2 TSI se objevila poznámka o nedostatečném zakrytování motoru zespoda. Jaké jsou tvé zkušenosti s tímto.-
Vojtěchíno 15.05.2010 12:21
« Re: zakrytování motoru
Zdravím,to, co tu píšeš je pravdou, motor i podle mě není dostatečně zakrytovaný, avšak tento problém jsem vyřešil při objednávce vozu příplatkovým paketem v hodnotě 600,- Kč (ochrana motoru proti kamenům, nebo uváděno jako paket pro špatné cesty) - s touto ochranou je motor již dostatečně chráněn a myslím, že bohatě tenhle kousek plechu stačí.
Je bohužel škoda, že není již v základu, na to, že to je přeci jen SUV - již z tohoto důvodu bych tam ten kryt dal i když to je jen předohrab - v terénu už se mi to párkrát hodilo :-)-
-
Vojtěchíno 16.05.2010 22:43
« Re: Re: Re: zakrytování motoru
jj, za 600,- -> mít známé na pár místech se vyplatí >:D-
"-- skrytý --" 11.07.2010 12:53
« Re: Re: Re: Re: zakrytování motoru
Nemyslíš jen ten kryt? Paket pro špatný cesty jsou krom toho i jiný péra a tlumiče.-
Vojtěchíno 19.07.2010 12:30
« Re: Re: Re: Re: Re: zakrytování motoru
jj, mnou byl myšlen jen ten kryt - za dezinformaci se omlouvám, zapomněl jsem uvést bližší specifikaci :-)-
-
Vojtěchíno 03.09.2010 09:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zakrytování motoru
Zdravím, omlouvám se za menší mlčenlivost, poslední dobou krapet nestíhám a pořád někde lítám.
Jakmile bude chvilka, určitě se dostanu i k tomu, abych zde fotku doplnil - přiznám se, že tento detail jsem ještě nefotil, takže ho nemám k dispozici - jakmile ale bude chvilka, určitě ho sem doplním :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
Jerry XXL 10.07.2010 01:47
Středové kroužky
Ahoj ja si kupoval neoriginál kola na mého Tigouše a chyběli mi ze začátku středové kroužky takže jsem jezdil 2 tydny bez nich a musel jsem si je objedna . Bez těch kroušků je to hrůza - když jedeě po dálnici a není auto v tahu tak se kola šíleně rozvibruji . Nebylo to prostě ono bal jsem se jelikož jsem nevěděl čím to je . Těd už je vše v pořádku až na to že na příští sezonu koupím Podložky asi 10mm a delší šrouby zdá se mi že je mám moc zalezle ty kola že by mohli byt vice venku . >:-[]-
Vojtěchíno 10.07.2010 22:56
« Re: Středové kroužky
Nazdar Jerry,
osobně se musím přiznat, že jsem cca 2 týdny taky jezdil bez středových kroužků, jelikož jsou kola neoriginál od Škodovky, měl jsem stejné příznaky. Poté jsem je na auto hnedka na radu kamaráda dodával ( hliníková kola mám poprvé, na Felicii jsem měl klasiku plechy a tohle auto jsem chtěl krapet víc vyšperkovat k světu) :-)
KOla poté ještě vibrovala, ale samozřejmě daleko méně, ale to už byl problém vyvážení :-)
O podložkách vůbec osobně neuvažuji, Yetík je díky kolům 225/50 R17 a díky rozšířeným blatníkům již z výroby sám o sobě mohutný auto, kola 215/60 R16 na tom vypadaly krapet komicky, takže z hlediska optimalizace, aby se oko potěšilo já mám osobně na autě uděláno maximum >:D
Samozřejmě, je to věc každého, stejně tak i design hliníků na auto. za dobu, co Yetík má tohle obutí co má jsem se setkal se 70% kladnými ohlasy, zbytek by na SUV házel hrubší kola, ne paprsky, ale jak íkám, je to věc vkusu, já osobně ujíždím na paprscích :-)
Měj se a díky za příspěvek :-)
-
-
Aspire 23.08.2010 18:26
Léto s Yetim...
... je opravdu krásně napsáno :yes: ani nevíš jak ti to léto závidím >:D-
Vojtěchíno 26.08.2010 06:49
« Re: Léto s Yetim...
Ahojda, mockrát děkuji za pochvalu, od tak zkušeného uživatele na mojeauto.cz si jí cením dvojnásob :-)
Léto bylo opravdu super, osobně řeknu jen jednu větu, která Yetiho v mém pohledu vystihuje: kudy chodím, tudy chválím :-)
Měj se !! :-)
-
-
ironlionzion 02.09.2010 15:33
Výborná recenze
Pěkné počtení, díky za recenzi. Yeti mě taky zaujal a s největší pravděpodobností to bude naše další rodinné auto po Grande Puntu, které už hlavně kvůli 3 dveřím a malému dítěti prostorově nevyhovuje. Dokonce uvažuji o stejné výbavě jakou máš ty, tj. Active + pár drobností jako loketní opěrka. Uvažoval jsem ještě o základním Golfu ale když jsem se naživo seznámil s Yetim tak Yeti u mě vítězí. Pocit velkého auta, variability, robustnosti a prostoru je v jeho prospěch. Hodně šťastných km.-
Vojtěchíno 03.09.2010 09:53
« Re: Výborná recenze
Ahoj,
mockrát děkuji za slova chvály, moc si jich cením.
Jsem i rád, že uživatelů Yetíka zde pomalinku, ale jistě přibývá, pokud ti mohu doporučit výbavu, myslím, že Active v pohodě bude stačit, závisí ale na tvých požadavcích, co by auto vše mělo mít a co by muselo umět - každý máme jiné nároky :-)
Pokud bych před sebe měl postavit základního Golfa a Yetiho a pro porovnání i Octavii, i dnes bych se jednoznačně bez rozmyslu rozhodl pro Yetíka.
Autíčko je to moc povedený a vesměs bych ho hodnotil tvými slovy. Hlavní věc, kterou si Yeti získal třeba mě byla kvalita provedení jak exteriéru, tak interiéru a ten obzvláště - bude to znít foturisticky, ale místy je Yeti pohodlným vozítkem jako konkurent Škoda Superb - základy z Octavie jsou znát a Yeti na této platformě je velmi dobře zkonstruován. Prosvětlenost vozu, přehlednost přístrojů, rozmístění ovladačů různých spotřebičů je uděláno prakticky, avšak se myslelo i na to, aby se člověk v autě cítil jako v SUV - viz kaplička s mohutnými tubusy, které mají i jednu výhodu (spolujezdec mi na ně nevidí a tudíž mi nemůže "kecat" do toho, kolik jedu atd.... :-D), mohutná přístrojovka a spousta dalších detailů.
Yeti u mě vítězí i po půl roce od pořízení, jak jsem několikrát zmínil, po takovémto typu auta jsem vždy toužil a když jsem si přebíral klíčky, tak se mi splnil jeden z mých snů - mít auto na pořádné úrovni hýřící bezpečností, spolehlivostí a mohutností.
Vždycky jsem měl v lásce řízení auta, hodně jsem u toho relaxoval, ale za časů Felicie mi ročně naskočilo cca 7 000 ujetých km, po půl roce s Yetim mám už najeto 7 600 km - myslím, že to hovoří samo za sebe, jak si mě Yetík získal :-)-
ironlionzion 03.09.2010 10:10
« Re: Re: Výborná recenze
Dík za odpověď, je to jak říkáš, když jsem si poprvé sednul do Yetiho tak mě to přesvědčilo, kvalita jak ve VW a hlavně pocit pohody daný prostorem a vyšším posedem. Taky se mi líbilo, že z pozice řidiče vidím na kapotu. Grande Punto nemá dost dobře vyřešenou viditelnost zevnitř kvůli malým trojúhelníkovým oknům v A sloupcích a zvyšující se zádě, prostě daň za design. V Yetim se mi moc líbil ničím nerušený pohled zevnitř - to prosklení je paráda. Co mě ještě dostalo byla variabilita zadních sedadel a celkově řešení kufru - jak velikost tak vstupní otvor všechno sedlo přesně do mých potřeb. Navíc ze zkušenosti s Puntem vím, že potřebuji velký vstupní otvor a Yety to splňuje. K pochopení ovládání zadních sedaček mi stačila vlastní intuice, hned jsem věděl co zmáčknout a ono to fungovalo, rychle pohodnlně a prakticky. Fakt supr auto za tu cenu, už se na něj moc těším. Pak přidám recenzi.
-
-
-
Aspire 05.12.2010 21:29
Gratulace
Sice nevím jestli reaguji pozdě ale přece. Gratuluji k označení ,,Nejlepší recenze" ;-)-
Vojtěchíno 12.12.2010 19:53
« Re: Gratulace
Ahojda, díky moc, poděkování hlavně patří všem, co tuto recenzi přečetli a hodnotili ji, jak ji hodnotili :-) Určitě mi to udělalo radost, přiznám se, že na to teďka koukám jako sůva z nudlí, jelikož jsem se teprve v týdnu vrátil ze služebky a na ní jsem neměl dost času koukat na net :-)
Každopádně ještě jednou díky, budu se i nadále snažit recenzi psát pravdivě a co nejvýstižněji :-)
-
-
Jerry XXL 05.12.2010 22:27
Zimní testování ?
Čau už jsi zkoušel jak se Yeti chová v zimně ? Já mněl 2 dny půjčeného Yetiho 1.8 TSI když jsme se rozhodoval jestli Yeti nebo Tiguan nakonec vyhral Tiguan . Mrkni na mojí recenzi jak já testoval Jerryho a jak jsem dopadl >:-[] :no:
Viděl jsme někde nějaký test jak testovali Yetiho dvoukolku a náhodou se prý celkem dobře vyhrabal díky dobré elektronice .... :yes:-
strýček BOB 06.12.2010 09:16
« Re: Zimní testování ?
Odpovím za kolegu, neb jám mám víkendové zimní testování za sebou. Neprohrnutá zimní silnice, cca 20cm sněhu, středem cesty vyjetá kolej někde i více kolejí. Stoupání začíná mírně rovným stoupáním, následuje několik mírných zatáček, sklon postupně roste za doplnění několika prudkých vracáků. S vrcholem stoupáním se rapidně zhoršoval stav cesty díky pokusům předchozích testovačů :-) Byl to takový udusaný sníh, ale rozhrabaný a pod tím byl led. Pajero V6 na dvě uzávěrky bez problému, Octavia II s velkými (rekord pět minut hrabání v zatáčce) problémy, místy to vypadalo na ručník, ale nakonec to "dala". Yeti 1.2TSI skončil v půlce kopce právě před tím největším stoupáním v prvním vracáku. Yeti s tímto motorem je extrémně lehký na předek. Při každém poskočení, vyhození z koleje následovala okamžitě ztráta trakce a práce pro asistenty. Kontrola trakce blikala celou cestu jako o život. Zkusil jsem to třikrát a paradoxně jsem při každém dalším pokusu ujel kratší vzádlenost. Nakonec jsem to vzdal, potupně nasadil řetězy a kopec vyjel >:-[]-
jarek95 08.12.2010 15:08
« Re: Zimní testování ?
Taky mám Yetiho 1,2 a v porovnání s mou předchozí Fabií I Combi (měla jen ABS) se Yeti na sněhu chová o poznání lépe. Kromě všech možných asistentů je plusem větší světlá výška, která dovolí vjet i do vyšší vrstvy sněhu - výhoda při parkování, protože zůstávají volná místa, kde auto s běžnou světlou výškou nevjede. Zkoušel jsem Fabii I a Yetiho na stejném úseku (krátký a prudký kopec) - Yeti výjezd zvládl bez rozjezdu přímo z pod kopce, s Fábií jsem si musel dát cca 20 m rozjezd z rovinky. Z poloviny kopce, kde bylo nejpruší stoupání se Yeti nerozjel.
4x2 má svoje limity a proto taky vozím sněhové řetězy pro případ, že schopnosti Yetíka přecením ;-)
Mám dotaz k tomu výjezdu kopce - jel jsi se zapnutým nebo vypnutým ASR. Zkoušel jsem vyputé ASR a na vyhrabání se ze sněhu je to lepší.-
strýček BOB 08.12.2010 19:29
« Re: Re: Zimní testování ?
Vypnutí kontroly trakce moc nepomůže. Octavia TDI tahala břicho ve sněhu, ale jela, protože má minimálně o 50kg na přední nápravě více. O víkendu má opět něco napadnout, možná budu opět testovat... ;-) -
Vojtěchíno 12.12.2010 20:02
« Re: Re: Zimní testování ?
Zdravím, reaguji pozdji, neb dostat se ze služebky z Finska dom je úmor, když stávkuje Finská společnost 8-s
Osobně jsem zkusil na ledu a sněhu motory 1,2, 1,4 a 1,8 musím hodnotit, že Yeti s nejsilnějším motorem terén ve Finsku spolehlivě zvládá, 1,4 sem tam něco málo nedává a co se týče 1,2 - motorizace je to vynikající, do terénu v zimních extrémních podmínkách určitě není - z mého pohledu jsem kupoval auto na ježdění v normálních podmínkách, kdybych potřeboval terénního překonavače, tak jdu do 1,8, nebo do dvoulitra, "nejslabší" motorizace je opravdu jen na normální ježdění, neříkám, vyblbnul jsem se s ní dosytosti, zvláště při testech na zamrzlém jezeře - to je panečku vzrůšo >:D
Pokud mám být objektivní a shrnout to, tak na zimní "extrém" je opravdu lepší pořídit lepší motor, pokud člověk pořizuje auto proto, aby ho dopravilo z bodu A do bodu B (viz já), tak tahle motorizace bohatě stačí :-)
Je to na každém, čemu dá přednost, já osobně se vyřádím při pár driftech na sněhu, či ledu s mojí motorizací, když se chci vyřádit jinak, mám od toho práci >:D
Určitě ale sám Yetíka hanit nemohu, oproti Felicii je na sněhu jiná ovladatelnost a jinej pocit bezpečí, 1,2 bohatě stačí :-)
-
-
-
ryccardo 07.12.2010 11:21
krásný
Máš to krásně napsaný. Hlavně jsem se mohl potrhat smíchy u části:
od prvního mě kolegové odradili, od druhého zase vysoký leasing a od třetího zase jeho rozměry, kde bych měl problém ho nasunout do garáže :-)
Renault Mégane, Citroen C4, Mitsubishi Lancer
Když jsem tu větu četl napadla mě jako první auto Laguna, ale koukám, že jsem se skoro trefil >:D -
piparo1 08.01.2011 00:05
Škoda yeti 1.2 experience
Zdravím všechny stávající i budoucí majitele škody yeti,mezi které jsem se před 4 dny zařadil i já.S trochou štěstí se mne podařilo koupit referenční vůz s 850km na tachometru ve výbavě experience .Po přečtení recenzí musím souhlasit s tím,že se jedná o povedené auto,které Svého majitele opravdu baví.Přeji nám mnoho šťastných kilometrů. -
McGyver2 19.02.2011 17:39
Zima
Musím plně souhlasit, to ASR je výborná věc. Měl jsem auto do výroby a ty 3tis jsem připlatil a čekal, jestli se to vyplatilo. Mám taky zimní Barumy, ale lehčí předem (motor) a kontrolka bliká jak prdllá, ale auto se pomalu škrábe ;-) . Ještěd až na vrchol, prudší krátké kopce i po uježděném sněhu zvládá s přehledem. Řetězi kupovat nemusím. Bych toto zařadit od EU do povinné výbavy, kor když je to v ŘJ ABS, které už je asi 3 roky povinné pro všechny vody prodané v EU a odhaduji tak 10% aut by kalamita také netrápila. Pouze můj názor >:D -
Automobiles 13.04.2011 17:30
Kryt
No to stím krytem baterie trochu přehnaly 8-s ,to u 10 let starýho auta mám normální dobře vypadající plast. -
"-- skrytý --" 31.08.2011 11:42
Motůrek a koncovka výfuku
Zdravím tě a blahopřeji(se spožděním) k výběru perfektního auta(až na tu barvu). Sami ho doma máme. Yeti 1.2 TSI výbava Yeti(bohužel) barva modrá Pacific.A z toho pramení mé dvě otázky: Nevíš náhodou proč mají něktečí Yetíci 1.2 TSI jednu koncovku vejfuku a jiní zase dvě, třeba jako ty. My máme jenom jednu, a zatím nikde mi nebyli schopni odpovědět proč to tak je. Druhá otázka patří motoru. Po ujetí 1200 km nám motor začal přibližně v 2000 m.n.m klepat přesně tak jak popisuješ(plech o plech). V tu dobu jsme byli 1000 km od ČR a nevěděli co se děje. Ale auto furt jelo. Po dvoutýdenní dovolené jsme se vrátili domů se stále pojízdným autem, ale zvuk přetrvával. Ihned jsme s tím byli v servisu, ale tam nám řekli, že je to naprosto normální zvuk. Od té doby máme najeto již přes 20000 km a vše zatím funguje ale zvuk zůstává. Jelikož máme prodlouženou záruku tak by me zajímalo, co by se dělo, kdyby teď motor najednou klekl, bylo by to bráno jako vada výroby a motor by nám vyměnili nebo co by se dělo? Dík za odpověď a mnoho šťastných kilometrů.-
Vojtěchíno 02.09.2011 12:45
« Re: Motůrek a koncovka výfuku
Zdravím tě Chicharito,
Předem mockrát děkuji za pochvalu, osobně si nemohu Yetinu vynachválit :-)
Co se týče barvy, taky jsem měl vybranou jinou barvu a upřímně, 12 000 za metalízu se mi dávat nechtělo :-) Proto zvolená červená Corrida - Podle mě zase barva, která Yetimu sluší, bohužel je to "tuctovka".
Osobně jsem toužil po modré - viz třeba Fabia RS, Octavia RS. - byla možnost, ale za mastnej příplateček >:D
Co se týče výfuku: jsou zde dvě možnosti a vzhledek k tvé výbavě se obracím na možnost č. 1:
1. Výbava vozidla - výfuk se dvěma "laufy" se nasazuje až od verze Active, kterou jsem volil, vzhledem k tomu, žes zvolil verzi Yeti - tzn. "žebrák verze" tak se dává jen základní vejfuk. V případě, že bys již volil vyší verzi, měl bys dvojí koncovku.
2. Automatická převodovka - osobně nevím proč, ale vídám právě jeden "lauf" právě v kombinaci s automatem, ale zase ten jeden "lauf" je širokej, jako kdybys měl v autě pomalu pětilitr >:D
Co se týče tvého druhého problému, pokud se jedná o zvuk pouze při startu, tzn. po 10 - 20 sekundách to přestane "chroptět", tak to jsou zaručeně rozvody a jsem docela překvapen, že i po 20 000 km máš původní řetěz.
Osobně doporučím, abys objednal auto na výměnu rozvodů - reklamuj kovový zvuk.
Je to otázka rychlosti servisu, ale mělo by to cca 2 dny trvat včetně kontaktu se Škodovkou - počítej, že se nejdřív musí vyjádřit technik ze Škodovky, ale odpovídá bleskově.
Aktuálně je v opravárenské sadě na výměnu rozvodů tvrdý japonský řetěz + pár dalších dílů, které tento problém řeší - po výměně už ten problém není.
Kdyby ti najednou motor kleknul - pokud nemáš ujeto 60 000 km a nemáš po 4 leté záruce, je to všechno garance, takže možná maximálně na vlastní náklady odtahovka směr servis a počítej tak měsíc na výměnu motoru - pokud by byla závada např. potkání se částí motoru
(v náhradních dílech kvůli poptávce nejsou, takže se musí brát přímo z výroby).
Pokud jde o mé doporučení - čím dřív vyměníš, tím líp pro auto - počítej s tím, že vůle u tvého motoru může být taková, že budeš mít už rozvody tak načatý, že to bude na novej motor, ale spíš bych doufal jen v řetěz a pár dílů, jelikož by ti dali motor opět s měkkým řetězem (=> je to sice divný, ale tvrdej řetěz je jen v náhradních dílech, do série proudí pořád měkký řetězy), takže kdyby ti měnili motor, stejně by tě rozvody čekaly na tuty.
Na 17 000 km jsem měl vůli přes 60 mm a počítej stím, že při 75 - 80 mm už hrozí, že se ti motor potká. Takže neváhej a určitě dva až tři dny obětuj - potom už bude klid a nebudeš se muset nervovat.
Snad jsem ti zodpověděl, co jsi vědět chtěl a snad je vše srozumitelně >:D
Kdyby ne, ozvi se, jednou za dvy až tři dny, pokud mám náladu sem vlezu :-)
Měj se a téže mnoho šťastných km.-
jarek95 02.09.2011 22:44
« Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku
Mám Yetiho 1,2 Ambition vyrobeno srpen 2010 a mám jednoduchou koncovku výfuku - myslím, že tvar koncovky je dán datem výroby nikoli výbavou.
Ad rozvody: ptal jsem se v servisu před měsícem a půl a servisní technik mi řekl, že rozvody se mění jen pokud "rachtají" při každém stratu /mně to dělá při studených startech a jen občas/. Dneska je skodahomeforu info, že je snad na rozvody servisní akce - viz odkaz [odkaz] -
-
Vojtěchíno 03.09.2011 15:44
« Re: Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku
jo, chape, nechal jsem si to přeměřit a osobně jsem u toho stál.
Kolegovi měnili motor, když mu na rozvodech naměřili 78 mm ..... už měl také patřičné části krásně chycené.
Co se týká koncovky:
Poptám se ještě v práci, ale datem výroby to určite nebude - mám 2/2010 a mám právě dvojitou.
Poptám se a dám vadět :-)-
"-- skrytý --" 05.09.2011 21:20
« Re: Re: Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku
díky, perfektně všechno vysvětlené a pochopil jsem, ten vejfuk mi jenom furt lezl hlavou, proč jednou je jedna koncovka a na jiném jsou zase 2 koncovky, takže OK, pokud jde o motor, jenom lehce upřesním je mi pouze 16 let a yetík patří mámě s tátou, ale auta jsou mojí zálibou takže se takhle starám, jinak táta usoudil, že by byl vlastně rád, kdybychom ten novej motor dostali kdyby tento nynější klekl(je to ale brutální způsob)-pokud by se to skutečně stalo,
jinak za všechno děkuju a ať tě tvůj yetík vesele vozí i dále
-
-
-
-