Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia 1.4 MPi

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:202000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 120 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.8 maximální rychlost [km/h]: 164 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 426 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

Představím Vím u nás tak známou, tuctovou, okoukanou a tak trochu i nudnou Fabii očima „ani-skodovkaře“. Asi se ptáte teda, proč takový člověk, jako jsem já zrovna budu popisovat toto auto a jak jsem k němu vůbec přišel. Jednoduše řečeno, kdyby tato Fabie stála 60.000,- tak bych si ji nekoupil, takže jediný důvod – pořizovací cena. A proč tato recenze? Důvod je jednoduchý, alespoň trochu navrtat mozkový buňky lidem, pro který je škodovka to nej, nej a nej a nikdy nic jiného, protože to je levné a protože je to české a dalších x argumentů, které nejsou až tak pravda.
Začněme popisem. Jedná se o Fabií v téměř nejnižší výbavě (byl už jen Junior) Classic s nadupanou a ostrou verzi 1.4MPi:-). Ostrou, protože se jedná o nejsilnější motor z dob Favoritů. Má tedy 50kW, 8 ventilovou techniku a žádný mohutný rváč asfaltu to hold není. Plusem je rozvodový řetěz, přiměřená spotřeba, minusem? Zastaralá koncepce, slabé odhlučnění a prostě je to Favorit po 13letech. Ani ventilový víko se nezměnilo – z mého pohledu to nevypadá dobře. Šťoural, zvědavec a domácí kutil, který si toto auto již před 10 lety mohl vyměnit za svou Felicií/Favorita sundá kryt motoru a kouká na něj stejný agregát jako u vozu, které dal do eko-likvidace a nebo ho má do lesa na houby. Pro mě by to bylo zklamáním, nic méně co bych od Škodovky taky mohl čekat…
Jak již bylo řečeno jedná se o základní stupeň výbavy Classic obohacenou o pár mastně ohodnocené doplňkové výbavy – 2x airbag, ABS, dálkový centrál, síťka do kufru a dál nic psát nebudu. Protože již tak to auto stálo tehdy nekřesťanské peníze oproti lépe vybavené konkurenci a nebudu se opět vracet k Felicií. Protože je trapné se ptát majitele Felície jakou má výbavu. Beztak ze 75% řekne tažné nebo pěkné sedačky z GLX výbavy. Takže tradice Škody – nedát nic zadarmo a kolikrát raději ani nic nenabízet. Co tam není to se nemůže pokazit, možná také řešení, ale ne pro mě. Ale nebudu brečet nad výbavou, když je tento vůz téměř základ, na to jsem si mohl koupit Elegance nebo vRS. Je fakt, že Fabie v Elegance vypadá už lépe, sám jsem měl možnost jí jeden čas také provozovat, ale zas ta pořizovačka. A nějaký Klimatronic nebo něco podobného se Fabií vyhlo obloukem, i když u konkurence byl jeden čas i v základní výbavě.
Co se mi ale líbí je zpracovaní interiéru. Po více jak 200.000km je vrzaní ještě v přijatelné míře, dále minimální vůle v řadičce a celkový pocit nezničeného vozu (možná z důvodu pravidelné údržby po celou dobu kdy byl vůz v provozu – výměna oleje po 10tis, pravidelná výměna i převod. oleje, chladící kapaliny, brzdové kapaliny a také všech mechanických částí, nápravy, brzdy aj.). Prostornost interiéru je taktéž dobrá. Na zadních sedačkách je téměř stejně místa jako v Octavií první generace. Zavazadlový prostor je také pěkný a dobře přístupný. Dalším plusem je plnohodnotná rezerva a odkládací schránky okolo rezervy.
Jízdní vlastnosti jsou také na dobré úrovni. Brzdy fungují tak jak mají, dají se plynule dávkovat. Řízení je lehce přeposilované, ale do města a pro ženy je to omluvitelné. Spotřeba také v přijatelné míře (mezi 6-7l/100km).
Celkově není Fabie špatný vůz, to rozhodně ne, já si jen říkám, že až narazím na vůz Škoda, který bude stát polovinu běžně tržní ceny, tak si jí opět klidně koupím, ale jinak ať vyhazují peníze ostatní.

Silné stránky

Prostornost
Zavazadlový prostor
Spotřeba
Jízdní vlastností

Slabé stránky

Hluk od kol a motoru
Cena
Ne všechny díly jsou levné (např. motorek stěrače a tryska ostřikovače pro hatch. 4500,- a kazí se jeden za druhym)
Slabé výbavy

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
10
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
7
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…