Škoda Fabia (2001)
26.12.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar". Představím Vím u nás tak známou, tuctovou, okoukanou a tak trochu i nudnou Fabii očima…
Škoda Fabia (Kovar)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
PeT-a (RSKa) 27.12.2009 12:43
Fabka
Máme doma tu samou. Pěkně si to napsal, tak jak to je, ale já bych určitě nedal spotřebu do silných stránek. 1,4 MPI je starý žrout, nikdy sem na něm nezažil pěknou spotřebu, za ten výkon který podává ;-\ :no: -
FRPE 27.12.2009 13:21
Musel jsem si v místnosti ...
... kde sedím nyní u PC rozsvítit, jelikož ty fotky u vodojemu apod. jsou nějaké v šeru. A hle už je to lepší - již docela dobře na to tvé autí vidím ... ;-) >:D
Co tam máš za gumy - píšeš hluk od kol a motoru? Motor je jasnej ale jakej hluk přesně myslíš od kol?-
"-- skrytý --" 27.12.2009 13:38
« Re: Musel jsem si v místnosti ...
myslim hluk od kol celkove od skodove. To same je v OII, OI apod... byt to u jedne skodovky, tak reknu, ze je to pneu, ale je to spise spatnym odhlucnenim celkove. Stara B5 je daleko tizsi. Jinak pneu tam mam ted zimni Hankook. Byly tam uplne nove a na snehu opravdu jednicky! na leto jsem k tomu dostal klasiku, Barumky. Ale to uz stejne asi bude delat radost nekomu jinymu:-D
-
-
"-- skrytý --" 27.12.2009 13:38
Cena
My sme v roku 2001 zvažovali kúpu Fabie, nakoniec sme síce kúpili Feliciu ale podstatné je to, že Fabia v tedy ešte rozhodne nebola predraženým autom, rozhodovali sme sa medzi Fabiou a 206kou, na Sk trhu bola 206ka drahšia než Fabia a jej základný motor 1,1i 44kw nebol takisto žiadnou novinkou navyše bol rozhodne slabší a hlavne lenivejší než 1,4 MPI 44-50kw vo Fabči, výbavu mali cca rovnakú až nato že základná 206ka za ako tak primeranú cenu nemala vtedy ani lakované nárazníky - Fabia Junior ešte v vtedy neexistovala a vtedajší základ vo Fabii Classic bol na tom lepšie, teda si myslím že ta kritika v recenzii nato že tvoja Fabia bola v tedy úplným základom navyše v tedy v tomto segmente v jedinečnej karosárskej verzii nieje celkom namieste... 8-s-
"-- skrytý --" 27.12.2009 13:45
« Re: Cena
ja to beru z meho hledisku. Jiz nekolikrat v ostatnich recenzi jsem psal, ze nemam rad auta bez vybavy. Takze at uz do malyho, velkyho nebo nakladniho vzdy bych chtel alespon urcitou davku komfortu. Peugeot byl v te dobe nastejno. jeji motor 1.1 (ackoli ho znam z mensiho saxa, 106) je dobry spolecnik s mensim povinnym ruceni, spotrebou a slusnym vykonem o ktery clovek nemusi tolik prosit. Po svatcich se v dilne podivam do dobovych casopisu, je mozne ze 206 byla drazsi, ale v porovnani s Fiatem (punto), Renault (Clio) apod. je a vzdy byla Fabka drazsi. (nepocitam Juniora a uplne hole vybavy, jak rikam chci aby to byl standart a pocitam kolik bych si do toho standartu musel doplatit, pak to vyjde v neprospech Skodovky at uz u jakehokoli modelu)-
"-- skrytý --" 27.12.2009 14:11
« Re: Re: Cena
Fabia síce nieje žiaden zázrak, ale myslím si že aj keď by bola drahšia ako Punto alebo Clio tak na to mala trošku právo, prečo? sadni si do vtedajšieho Punta 2 generácie alebo Clia - sú to dobré autá ale porovnaj ich interiér z interiérom Fabie, no rozdiel tam je značný hlavne v toľko otrepanom spracovaní (aj v základnej výbave pôsobí Fabia hodnotnejším dojmom) a tak isto podvozok Fabie a hlavne jej jazdné vlastnosti boli na lepšej úrovni, alebo rozsiahla a vyspelejšia príplatková výbava - to všetko sa odrazí aj na cene základného modelu pretože sa to musí zaplatiť a musí sa na tom zarobiť...
Ešte niečo k základnému motoru 1,4 MPI, aj napriek staršej koncepcii si myslím, že bol po užívateľskej stránke lepší než väčšina konkurenčných tiež nie práve novátorských základných motorov.-
"-- skrytý --" 27.12.2009 17:17
« Re: Re: Re: Cena
tak s tim urcite nesouhlasim. renault sice klasicky pokulhava ve zpracovani, ale Clio (benzinove) je stejne spolehlive jako Fabie a navic lepe vybavene. U nas nedoceny Fiat o tom ani nemluve. Zpracovani interieru lepsi nez Renault, horsi nez Fabie, ale jinak bych urcite volil Punto. Temer bezporuchove, jednoduche a ne prebyte elektrikou, vozidlo s velkym vnitrnim prostorem. To jsou jeho hlavni klady. Jen postrada napr. vezi Combi jako je tomu u Fabie.
A dle meho je prave zminovana 1.1 z Punta nebo 206 daleko lepsi motor nez ve Fabií. Clio svou 1.2 s 16V technikou taky neurazi co se svezeni a spotreby tyce. A co je hlavni, tak paleta motoru ve Fabií je naporosto nelogicka a postavena na hlavu. Dle meho tam neni zadny oslnivy zazehovy motor ktery bych si vybral. 1.4 16V jsou vice nachylne na poruchy (hlavne elektrika) a stare MPI to je jasne. 1.2 ja hold neberu jako motor, tu by mi nekdo musel vnutit asi jedine zadarmo. Omlouvam se tem kdo ji maji ja proti ni mam uplne vsechno. 1.0 to je vubec v pytli a 2.0? to je ustrel uplne do blata. proc tam chybi 1.6 75kW? 1.8T? nebo neco takovyho? protoze nic takovyho od VW nedostane. Vzdy tomu tak bylo, ze Seat, Audi a VW mely bud vykonove jinak naladene motory a nebo uplne jine, ktere se ve Skodovce nikdy ani neobjevily. Skodovka si politikou hraje na VW,ale ja ji beru jako bokovku pro VW. Navi rikam znova Skodovka je predrazena, i kdyz na to nema takovou techniku ve vozech. A at se kdo chce stavi na hlavu je to muj nazor. A ten kdo si koupi OI z 97roku za 100tis je pro me osoba zrala obdrzet papiry na hlavu. A takovych je u nas spousty - bohuzel...-
"-- skrytý --" 28.12.2009 08:16
« Re: Re: Re: Re: Cena
Ve všem souhlasím,nikdy nepochopím politiku Škody :-) a nikdy nepochopím ty lidi co po těch škodovkách tak touží.. asi je poznamenali roky kdy tu víceméně nic jiného nebylo.-
"-- skrytý --" 28.12.2009 08:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Cena
dekuju ze me alespon nekdo chape:-)
Jinak dalsi vec co poznamenalo Cechy a to stav km na tachometru. Proc je u nas tak obvykly stacet km? Protoze to sami lidi chteji. Duvod? Jsou zvykly, ze kdyz se 120/105 apod. najeli 100tis km tak delali GO motoru, vybrus,krouzky,ventily... Dnes kdyz si koupi treba Skodovku a i jine zahranicni auto, tak je po 100.000km slusneho zachazeni auto zajeto a dalsich 300.000km minimalne bude jezdit na stejny ventily, krouzky a vlozky. To je podle me duvod, proc si lidi nekoupi auto ktery ma 200.000km na tacho - boji se ze budou delat GO motoru:-D opravdu mysleni nekterych lidi mi je k smichu...-
"-- skrytý --" 28.12.2009 08:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena
jo no,v německu se nebojí dát do prodeje Mercedes který má 600000km najeto,protože ví že si ho stejně někdo koupí, u nás když lidi vidí že to má přes 200000km tak je to pro ně vrak,naštěstí ne pro všechny, jsme si teď z Německa dovezli Scenica který ma najeto 150000km ale tam si myslím že neměl nikdo důvod něco stáčet, a stav auta je moc dobrý.
-
-
-
"-- skrytý --" 28.12.2009 15:22
« Re: Re: Re: Re: Cena
Môžem potvrdiť to, že Punto bolo spoľahlivé,priastranné a možno trochu nedocenené auto, zato staré Clio má nikdy nepresvedčilo od Fabie má v bežných verziách podľa mňa ďaleko...
Za tím že 1.4 MPI je užívateľsky lepší motor než väčšina základných konkurenčných si stojím a vedie ma k tomu napr. aj 9 ročná skúsenosť z jeho staršou verziou 1.3 MPI v "rodinnej" Felicii, ten motor je narozdiel od nich základných motorov takmer "nezničiteľný" a správa sa silnejšie dokonca vo Felicii aj živšie...
Fabia mala nelogickú ponuku motorov?
1.2 HTP-40/47kw, 1.4 16V-55/74kw, 2.0 MPI-85kw
1.4 TDI-51/55/59kw a 1.9 TDI-77/96kw okrem 2.0 MPI to všetko boli dobré a viac než konkurencie schopné motory a logicky na seba naväzovali...
1.0 MPI, 1.4MPI, 1.9 SDI sa do Fabie dávali len krátko väčšinou boli nahradené výkonnejšími a modernejšími motormi napr. 1.9 SDI za 1.4 TDI.
1.6 75kw vo Fabii určite nechýbal!, pretože pre auto akým je Fabia bola 1.4 16V 74kw/100k určite lepším motorom - hodil s k nej viac...
1,8T bol okrajovým motorom pre "športovejšie" VW Polo a Seat Ibizu - je ich zopár a Škode napriek všetkému 1.9 TDI-96kw/130k v vRS viac pomohol ako uškodil a u nás ich je určite viac než 1,8T v Polach či Ibizach(1.8T by som osobne videl v vRSe radšej než 1.9 TDI...)
Tá časť o hraní sa Škodovky na VW pritom nemala na Seat je úplne mimo dimenziu... skôr by som povedal že mala aj má viac ako Seat a aj keď 1.8T nebol vo Fabii tak bol v Octavii a Octavii vRS či v Superbe - auto triedy v ktorej Seat nič nemal a bolo toho viac...
Pointa toho všetkého je v tom že aj keď si vo Fabii nemal v základe nejakú "hlúposť" čo malo napr. Clio tak si dostal veci ktoré si do Clia nepriplatil - lepšie jazdná vlastnosti, kvalitnejší interiér,lepšie prevodovky, bohatšiu príplatkovú vo vyšších verziách možno aj základnu výbavu často s prvkami ktoré boli v danej triede zriedkavé a to všetko stojí peniaze...
Je len na kupujúcom! čomu dá prednosť či na prvý pohľad lepšie vybavenému Cliu alebo preňho možno celkovo lepšej Fabii, teda ty nemáš čo v recenzii ozdravovať mozgové bunky iným ľudom ktorý mali pri výbere auta iné kritéria a pre nich bola trebárs ta Fabia, alebo hoci čo iné lepšie než ostatné autá danej triedy! jednoducho to nieje všetko tak čiernobiele ako to vidíš ty to je všetko... ;-)-
Frantizsekk 11.09.2010 21:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Cena
Byt takova fabia combi s 1,6 75 kw, divil by jses, kolik lidi by razem zapomelo na nejakou 1,4, ktera je lina a tahne az nad3,5- 4 tisice otacek. I par dieselu by ubylo. Kovar ma pravdu, ten motor tam chybi. 1,8 T je na fabii moc, leda do RS vedle dieselu.
A souhlasim s tim, ze fabia je robustnejsi, poctiveji udelane auto, nez obycejne punto s vysusovanym lakem nebo clio. Ma dobre jizdni vlastnosti a celkove vyssi hodnotu. Vybava je vec kazdeho.
1,1 pro clio nebo punto jako zaklad urcite staci, maji o nejake to kilco min.
-
-
-
-
-