Recenze

9 Majitel

Ford S-Max 2,5T

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 68× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford S-Max, foto 1 Ford S-Max, foto 2 Ford S-Max, foto 3 Ford S-Max, foto 4 Ford S-Max, foto 6 Ford S-Max, foto 7 Ford S-Max, foto 8 Ford S-Max, foto 9
Ford S-Max, foto 10 Ford S-Max, foto 11 Ford S-Max, foto 12 Ford S-Max, foto 13 Ford S-Max, foto 14 Ford S-Max, foto 15 Ford S-Max, foto 16 Ford S-Max, foto 17 Ford S-Max, foto 18 Ford S-Max, foto 19 Ford S-Max, foto 20 Ford S-Max, foto 21 Ford S-Max, foto 22 Ford S-Max, foto 23 Ford S-Max, foto 24 Ford S-Max, foto 25 Ford S-Max, foto 26 Ford S-Max, foto 27 Ford S-Max, foto 28 Ford S-Max, foto 29 Ford S-Max, foto 30 Ford S-Max, foto 31 Ford S-Max, foto 32 Ford S-Max, foto 33 Ford S-Max, foto 34 Ford S-Max, foto 35 Ford S-Max, foto 36 Ford S-Max, foto 37 Ford S-Max, foto 38 Ford S-Max, foto 39 Ford S-Max, foto 40 Ford S-Max, foto 41 Ford S-Max, foto 42 Ford S-Max, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta S-MAXík 2.5T Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 5 objem [cm3]: 2521 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 1051 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Rugger".

Rád bych se podělil o potěšení, které si nyní mohu užívat. Před měsícem jsem pořídil tohoto S-Maxe s nejsilnějším motorem (mimochodem toto je motor, který dávají do Focuse ST). Auto jsem vybíral relativně dlouho, ale nakonec musím říct, že jsem vybral velice dobře. Samozřejmě jsem měl v hledáčku různé typy aut, ale nakonec došlo až k tomuto závěru. Musel jsem vzít na vědomí, že toto auto pravděpodobně budu mít na cca 3 roky a během této doby snad přibude nějaký ten prcek do rodiny. Na druhou stranu jsem chtěl sportovní auto a tak jsem hledal kompromis a myslím, že se mi to vcelku povedlo ne?:)) Samozřejmě, že by byla nejlepší varianta A5 či BMW 3 coupé, ale musím brát ohledy na rodinu:). Velice mě navnadila recenze na www.auto.cz, kde testovali přímo tento model i s tímto motorem. Auto bylo již na autosalónu a tak mi prodejce připravil velice zajímavou cenu, jelikož normální ceníková cena se pohybuje za takto vybavený vůz okolo 1,3 mil Kč a to je docela dost. Na druhou stranu toto auto asi moc lidí nechce a to kvůli motoru, který není zrovna ideální pro rodinný rozpočet. Prodejce mi srazil cenu téměř o čtvrt milionu a potom už to začala být velice zajímavá nabídka. Auto se mi líbilo na první pohled. Chtěl jsem auto, které bude mít silný motor a více než dobrou výbavu. Tato kombinace se mi naprosto vyplnila, když jsem zašel do Fordu a viděl tam tohoto S-Maxíka.
Jízdní vlastnosti S-Maxu jsou až neuvěřitelně podobné jako byste řídili jakékoliv jiné „sportovní“ osobní auto. Auto se nechová jako klasické MPVčko, tím myslím naklánění v zatáčkách apod. Musím říct, že interaktivní podvozek je velice dobrá příplatková výbava pro tento model. V režimu Comfort se auto docela dost pohupuje, ale je to ideální při jízdě na kostkách (velice dobře tlumí nárazy), v režimu Normal má auto přirozenou tuhost pérování (používám tento režim v 85%) a v režimu Sport je auto docela tvrdé, ale ideální pro sportovní jízdu:). Díky tomuto motoru si můžete dovolit i trochu řádění jak na okreskách, tak i na dálnicích, ale musím se dost krotit jinak bych brzy zaplnil bodově svůj účet (ještě mám nula bodou:)). Předešlé auto jsem měl Hondu Accord a zde jsem byl zvyklý, že manuální převodovka fungovala naprosto přesně a toto jsem chtěl i od tohoto auta. A musím uznat, že zde je řazení ještě přesnější a spojka je o dost měkčí (což mě docela překvapuje u takhle silného auta), ale zase je to příjemnější v kolonách:). Další věc, která mě dosti překvapila byla funkčnost brzd. Ty mají velice rychlý nástup a ani moc nevadnou. Asi silné auto si zaslouží taky výkonné brzdy:), nebo se pletu? Co se týče provozních nákladů, tak toto je docela negativní stránka tohoto auta. Samozřejmě, že jsem neočekával, že budu jezdit za 8 l, ale spíše jsem čekal spotřebu okolo 10 – 11 l, ale skutečná spotřeba se pohybuje okolo až mezi 13,8 – 14,2 l (to bude tím jezděním po Praze). Celkový dojem z motoru je velice pozitivní, jelikož není vůbec hlučný, ale při ztišení rádia si také můžete vychutnávat lehce brumlavý zvuk (to je ten větší počet válců pod kapotou), který se příjemně poslouchá. Jinak je motor velice kultivovaný (žádné vibrace či jiné podivné zvuky).
Sedačky jsou velice příjemně tvarované a pohodlné a jejich vyhřívání funguje neuvěřitelně rychle. Boční vedení je docela výrazné a možná silnější postavy by se mohli cítit docela stísněně. Na zadních sedadlech je místa až až (včetně možnosti použití stolečku s kávou, ale ne když je auto v režimu Sport:))!!!! A ještě k tomu si můžete zadní sedačky různě polohovat. Nejsem žádný chalupář, ale klidně si chalupu pořídím, protože do kufru se mi vejde snad celá domácnost:).
Co se mi na tomto autě ještě dost líbí, tak to jsou 18-ti palcová kola, která jsou velice sexy. Bohužel jsem již nedostal rezervu ani dojezdovku, ale pouze kompresor s nějakou tekutinou (no pokud bych pneumatiku náhodou o něco roztrhl, tak mi je celá kapalina na nic a tak doufám, že se to nestane:)).
Nyní nemám už moc času psát a tak to zde prozatím ukončím, ale slibuji, že další informace budu postupně dopisovat. Ještě nemám tolik zážitků.

Silné stránky

- silný motor (těch 220k je opravdu znát)
- motor táhne podobně jako u dieselu (od nízkých otáčkách a nevadne)
- velký kufr (konečně neřeším prostor)
- velice komfortní na delší cestování (že by cesta kolem světa - to asi ne:)
- skoro maximální výbava (chybí pouze kůže a integrovaná navigace, ale už jsem dostal od své ženy přenosnou Sony a ta je fakt super a potahy kůže/alcantra je velice luxusní kombinace)
- 7x airbag (dokonce i kolenní airbag) ach ta bezpečnost
- velmi dobré brzdy (občas mě zastavují pásy:)
- interaktivní podvozek (je libo tvrdší či měkčí cestování?!)
- celkově dobré jízdní vlastnosti

Slabé stránky

- samozřejmě zde musím zmínit tu spotřebu
- horší zpracování N1 (povrzává a leze mi už na nervy:)
- menší rejd
- některé použité plasty nejsou úplně nejhezčí (např.tlačítka pro stahování oken + el. nastavování zrcátek)
- no a to je asi tak vše:)) moc slabých stránek nemá...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti se servisem jsem opravdu ještě neměl a doufám, že je ani jen tak mít nebudu:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem pořídil u AutoPalace Spořilov a musím říct, že přístup byl naprosto super!!! Když jsem přišel podruhé si auto prohlédnout, tak jsem se domluvil s prodejcem (raději nebudu zveřejňovat jméno) ohledně předváděcí jízdy a ten mi připravil zkušební auta S-Maxe (bohužel ho měli jen v dieselu), ale prodejce to vyřešil Mondeem, které měl v tom bezvadném motoru 2.5T. Byl jsem docela překvapen, když jsem dostal od prodejce klíčky od zkušebních vozů a řekl mi ať si to jedu sám projíždět. No tak jsem vyrazil a bylo to fakt super projížďka!!! Člověk nemusel být stresován, zda jedu příliš daleko, rychle apod. Tak přístup byl fakt bezva!!! Děkuju pane z AutoPalace na Spořilově:))

Výbava S-Maxe Titanium + extra doplňky:

bi-xenony (pěkně si dokážou přisvítit do zatáčky), parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívané přední okno s dešťovým senzorem, tempomat (není adaptibilní), barevný palubní počítač, multifunkční kožený volant (možnost ovládat rádio, tempomat, palubní počítač), vyhřívané a ventilované přední sedačky, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a výškově sedadlo spolujezdce, 7x airbags (přední 2x, okenní 2x, boční 2x, kolenní 1x u řidiče), elektricky sklopné zrcátka + všechny okna v elektrice, kombinace alcantra kůže potahy sedadel, dvouzónová klimatizace, interaktivní podvozek, ABS, EBD, ESP (stabilizační pomocník), Hill Assistant (pomůže v rozjezdu do kopečka:) toto ocení ženy), 18“ kola, zpětné zrcátko s automatickým zacloňováním a už mě nic nenapadá.

 


Přidat názorDiskuse: Ford S-Max 2,5T

Další vozy Ford S-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Prozatím bez problémů!!!

praktičnost
10

Více praktické auto na trhu asi jen tak nenajdete, jelikož zavazadlový prostor poskytuje velké množství prostoru. Nemusíte ani skládat kočárek apod.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

Jízda v tomto sportovním MPVčku je opravdu jedinečný!!! Výkon je více než dostačující.

jízdní komfort
9

Díky interaktivnímu podvozku si mohu zvolit tvrdost odpružení dle vozovky!!!! Mám tři možnosti odpružení: Comfort, Normal, Sport.

provozní náklady
4

Provozní náklady je věc trochu méně pozitivní, jelikož v současné době jezdím s průměrnou spotřebou okolo 13,7 - 14,2 l/100km. To znamená, že jsem stále u čerpacích pump:(

náhradní díly
5

Prozatím jsem náhradní díly nepotřeboval a doufám, že je nebudu potřebovat delší dobu.

výkon motoru
9

Výkon motoru je ideální pro toto auto!!! Velká zábava, když na semaforech stojíte vedle sporťáku a vy mu ujedete:)))

spotřeba
2

Spotřebu jsem již zmínil v provozních nákladech. Toto je prozatím velké mínus tohoto auta.

hlučnost motoru
8

Absolutně kultivovaný a tichý motor!!! To jsem fakt nečekal:)

kvalita sedadel
8

Přední sedadla jsou velice dobře tvarované a trochu tvrdší. Zadní sedadla jsou polohovatelné, což ocení spolujezdci na delší tratě. Jinak materiál sedaček je fakt super!!!!

brzdy
8

Silný motor potřebuje silné brzdy a to S-Max opravdu má!!! Velice kvalitní!!!

zavazadlový prostor
10

Do zavazadlového prostoru dáte skoro všechno. Jen ta N1 je docela vopruz a ještě k tomu začíná povrzávat!!!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…