Ford S-Max (2011)
11.11.2011Výběr vozu: Nad koupi nového auta jsem začal uvažovat koncem minulého roku, přestože dosavadní Fiat Stilo 1,9 JTD 103 kW Multiwagon mi věrně,…
Ford S-MAX (japa22)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- super 11.11.2011 21:15 wikinko
- Dobrý 11.11.2011 22:13 Bud
- Pěkná recenze 12.11.2011 00:45 Pincek
- Skutečně povedená recenze, 12.11.2011 14:19 Andromeda
- 508 12.11.2011 17:28 jnavr
- sterace 12.11.2011 18:30 dislike
- cena v D ??? 04.01.2012 17:34 ma07
- Motor 09.02.2012 17:29 sotomaior
- S-max 13.03.2012 14:44 Dalik1
- Moje skusenosti 23.03.2012 22:07 PH
-
wikinko 11.11.2011 21:15
super
super auto, akurat mne sa zda po facelifte trochu precackane a prechromovane, a paci sa mi ze si aj pekne ponenoval slabe stranky, bodaj by to tu takto robil kazdy, recenzie by stali za viac. akurat nevies co je turboefekt, ak by si vedel tak by ti asi nechybal :-) ale aj 99 percent motonovinarov si mysli ze turboefekt je to zname zatlacenie do sedadla, tak nevadi :-)-
japa22 12.11.2011 08:31
« Re: super
Díky za první komentář. :-)
Mě se zase ty chromované doplňky líbí, před faceliftem to byla taková tuctová šedá myška. :-)
Jinak s tím turboefektem mi křivdíš, vím co to je, jen jsem se ne zcela jasně technicky vyjádřil. Turboefekt je prodleva mezi okamžikem, kdy sešlápneme plynový pedál a okamžikem, kdy pocítíme zátah turbodmychadla.
Ale u toho S-maxe mi ten strmější výkonový nárust kolem 2 tis. otáček zkrátka chybí. :-)-
Bully_ 12.11.2011 22:21
« Re: Re: super
Turboefektu muze byt nekolik, ted jste jmenovali jenom jeden z nich co se nazyva turbo lag (prodleva odezvy motoru po seslapnuti plynu).
Jinak se mi to zda jako objektivne napsana recenze, i kdyz s S-Maxem zkusenost nemam. Ty zilky vyhrivani celniho skla me iritovaly i u Fiesty co jsem ji mel jednou z pujcovny, a to nejvic pri uplne obycejne jizde potme. Trosku traktorovy projev turbodieselu od Forda znam jak z te Fiesty, tak i z nekolika generaci (i te nejnovejsi) Fordu Mondeo. Rozdil mezi ocekavanim a skutecnou dynamikou auta s motorem o sile 163k je normalni, je to dan za vysokou hmotnost, DPF a u S-Maxe i za aerodynamiku.
Poznatek o rozvlneni zadi auta uz pri rychlosti 150 km/h me (vseobecne u Fordu) docela prekvapuje.
Edit- jeste k tomu auto r. 2004 a 2007 >:D Mne se zase koukam podarilo mit zaroven 2 auta r.v. 2007 (navic stejne znacky)- jedno s motorem roku 2004 a druhe hodnocene jako Hot-Hatch r.2007- hodnoceni magazinu Top Gear. Taky proc by ne, vzdycky nekomu nejakou tu cenu dat musi :-)-
Bud 12.11.2011 23:40
« Re: Re: Re: super
Mně na Focusu ty pruhy topení vůbec nevadí, je pravda, že je někdy vidím, ale jen pokud to chci vidět, jinak ne. A dokázal bys (japa22) trochu polopatičtěji popsat, jak se to auto chová? Píšeš, že se ti zdá jakoby zadní náprava měnila jízdní stopu. Máš na mysli na obě strany? Nebo se tak spíš jenom tlačí na jednu stranu? Dík, za případnou odpověď.-
japa22 13.11.2011 08:45
« Re: Re: Re: Re: super
Ještě k té zadní nápravě, pozoroval jsem to jen na nekvalitním povrchu v rychlosti nad 120 km/h. Zadní část auta má příčný výkyv (do stran), naprosto zřetelně pozorovatelný, přičemž auto jede rovně, takže náprava přesně drží stopu, ale "hýbe" se karoserie v uložení.
Ale podotýkam, auto nebylo vůbec zatížené, jel jsem v něm jen já a spolujezdec, který rovněž cítil "gumové chování" zadní části.-
Bud 15.11.2011 12:42
« Re: super
Aha, právě jsem se ptal proto, že když jsem jel z Vyškova na Brno po těch panelech u Brna v pravém pruhu, tak jsem musel zpomalit - pod 120, protože jsem měl nějaký subjektivní pocit, že ten "zadek", jakoby se tlačil do prava, podobný pocit jsem měl pouze na uježděném sněhu. Jeli jsme taky jenom dva, dalo by se říct ve stejných místech, ale opačně, tak jsem na to reagoval :-) . Jinak kolega Ronault, který tam jezdí často, píše, že je třeba jet v levém pruhu, ten je zřejmě lepší.
-
-
-
-
-
-
Bud 11.11.2011 22:13
Dobrý
Ahoj, pěkné auto i zdařilá recenze. Myslel jsem, že S-Max má kufr kolem 750l. Tak to možná platilo dřív. Celý kubík, to je fakt dost. ;-) -
Pincek 12.11.2011 00:45
Pěkná recenze
Ahoj, musím Ti vážně pochválit recenzi! Na to, že máš auto poměrně krátkou dobu, tak jsi o něm dokázal napsat možná víc, než ostaní za celej rok! Fordy mám rád a první auto byl escort, proto i s toho pohledu ti výběr auta chválím. Motor si myslím se ještě zvedne a spotřeba taky klesne, ikdyž... nemám rád ty filtry pevných částic, může to znít jako kravina,ale myslím, že jsou k ničemu! sice to něco pochytá,ale je to zátka. Auto žere zase víc než dby tam nebyl a mín jede,ale nejsem odborník. I to mě trošku odradilo při výběru auta ( strašně jsem chtěl focusa 2,ale nevyšlo to) Prostě jakože ekologie, proto nové motory nikdy nebudou tak úsporné, jako by třeba být mohly. Moc se mě líbí display mezi otáčkoměrem a rychloměrem, ty na něho ale spíše nadáváš? Celkově je auto vážně povedené a krásné. Na delší cestování určitě moc fajn společník. Ten víceprvek vzadu je krásná věc,ale na krásné, nebo alespon normální cesty. Já myslím, žes to vystihl naprosto přesně, ono to umí filtrovat nárazy tak na 100 metrech zasebou,ale ta cesta co popisuješ má tak 2 kilomnetry a víc, to ta náprava prostě nedá a rozhýbe se. Mají to tak všechny auta z výjimkou těch, co mají vzduchovej podvozek,ale ten je jiná liga, jak finančně, tak technicky. Přeju Ti at ti slouží a at nám recenzi ještě postupně doplníš. Díky za ni!-
japa22 12.11.2011 09:04
« Re: Pěkná recenze
Díky za slova chvály. :-)
Z filtru pevných částic také nejsem nadšený, ale můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom polemizovat, ale to je tak všechno, co stím můžeme dělat. :-) Holt EURO 5.
Displej Convers+ se mi také vzhledově líbí, ale proč se proboha po nastartování musím pořád dívat na přiblblou anténu a duplicitní zobrazování funkcí rádia - a když chci nějakou užitečnější informaci - třeba teplotu motoru, tak musím 12 x cvaknout.
-
-
Andromeda 12.11.2011 14:19
Skutečně povedená recenze,
opravdu. Získané letité zkušenosti jsou znát. Blahopřeji k volbě a koupi nového krasavce a vinšuji mnoho bezproblémových kilometrů... -
jnavr 12.11.2011 17:28
508
Nevím v jaké 508 jsi seděl, ale já se svými 185cm cítil na zadních sedadlech královsky a do všech směrů jsem měl dost místa, ale to jen tak mimochodem. Jinak pěkná recenze na pěkné auto... -
dislike 12.11.2011 18:30
sterace
ahoj, gratuluju k peknymu autu..
ad sterace - do 'servisni polohy' se davaji tak, ze vypnes motor a das packu steracu jednou dolu :-) a mely by zustat na 'puli cesty', tj tak, ze se pod ne dostanes a muzes i vymenit ramena.
co se spotreby tyce - myslim, ze pod sedm litru se nedostanes, mam ted najeto 28000km za deset mesicu, a jsem porad pres 7l.. pokud se budu courat mezimesto, predpisove, tak pojedu za 4.4, ale jinak to je bida.
co se skla tyce - pockej, az bude zima, to budes jeste rad, ja jsem si zvyknul hodne rychle, a nakonec i v noci se na to zvykne, zas takova hruza to neni - kazdopadne skrabani skla neznam, a hodne mi to vyhovuje :-)
pokud se nepletu, cidlo nasavanyho vzduchu byla priplatkova vybava, ale zase se to tlouklo s necim jinym (tusim chlazena prihradka u spolujezdce)..
jinak konecne nekdo, kdo ma stejny motor jako ja - mohu-li, zkus prosim jet 2500ot aspon pres 80km/h (trojka, ctyrka), v zatahu.. docela by me zajimalo, zda ti to taky duni, jako me :-( ... dekuju -
ma07 04.01.2012 17:34
cena v D ???
Ahoj, zvazuji koupi s-maxe (vaham jeste nad Galaxy a bovou Zafirou) a prekvapilo mne, ze se da v Nemecku poridit levneji. Cenikove je to prave naopak, tam zacina Titanim na 34.000€ a ja mam ted nabidku v prepoctu za 31.000 uz s nejakym prislusenstvim. -
sotomaior 09.02.2012 17:29
Motor
zdravím, hodnotit naftový motor se 2000km je úplný nesmysl, aby si to posedalo počítej min. 10000km. Jinak kde jsi měřil ten krouťák/výkon? ty grafy mi přijdou jako z pc, navíš max. máš 330Nm... fakt počkej až si to sedne a zatím ho moc netrap!-
-
japa22 10.02.2012 13:56
« Re: Motor
Výkon jsem měřil při 7 tis. km na válcové brzdě v Č. Těšíně.
Jinak se k motoru chovám více než slušně, nepodtáčím, zbytečně nevytáčím, jezdím v rozsahu 2 - 3 tis. otáček, spíš delší cesty, teď v zimě si po nastartování na PP poctivě nacvakám teploměr a dokud tam není alespoň 60 st., tak motor točím max do 2 tis. otáček. Ten moment kolem 2 tis. otáček a pár koníků tam fakt chybí.
Ve Fordu mi řekli, že na hodnocení motoru je ještě brzy - ale kdy ta zázračná chvíle zrodu nových koníků a přísun momentu příjde, mi neřekli. :-)-
-
japa22 10.02.2012 16:26
« Re: Re: Re: Motor
Jelikož S-Max i Sharan jsou velikostně stejná auta, motory máme taky podobné (výkonově) - napiš mi prosím tě jakou máš průměrnou spotřebu? Já teď jezdím převážně meziměsto s průměrem 7,3 l/ 100 km. Dálnice Ostrava - Olomouc a zpět při tacho do 150 km/h a spotřeba je 8 l.-
m.z. 10.02.2012 17:20
« Re: Re: Re: Re: Motor
Při tempu tacho cca 70 město, 120 mimo, 140km/h dálnice, mám dlouhodobou od vánoc 6,5l. Ovšem s příchodem velkých mrazů stoupla na 7l, ale mám jízdy tak jen do 50km v kuse. (momentálně najeto přes 7tkm)
Nikam se v tom nehoním, relaxuju a užívám komfortu, při 160km/h bere okolo 7,5l. Jelikož máme ve firmě i Maxe 2007 96kw, mám přímé srovnání, spotřeba podobná, ovšem slabší dynamika a jízdní styl má kolega ještě defenzivnější. Myslí, že VW bude o cca 0,5l úspornější, než TDCI.
Auto jsem vybral na základě Vaculíkova testu v SM, kde testovali 103kw verzi a byli překvapeni z praktické spotřeby a odhlučnění. Já v něm před tím, nikdy nejel, poprvé až po převzetí :-)
Chtěl jsem jen úsporný přepravník, kde něco i naložím, (hlavně naše telátka) a pohodlně a v tichu se budu vozit, což Sharan zvládá náramně.
Jinak jsme doma založeni spíš sportovněji, ale s tímhle autem oba rádi jezdíme :yes:
-
-
-
-
Dalik1 13.03.2012 14:44
S-max
Ahoj, chválím pěknou a fundovanou recenzi. Já sám jsem kdysi vlastnil S-maxe (od 2006 do 2011), jeden z prvních kusů. Motor TDCi 103 kW byl, myslím, hodně slušný, jezdil jsem průměrně za 6,4 l. Vyhřívání čelní ho skla - časem drátky odcházejí, takže to (nepřeju ti to) pak hřeje jen v pruzích, na skle zůstávají vertikální pruhy ledu nebo sněhu... Jinak auto super, prostor jako kr.va a jízda parádní. Na těch prvních verzích Trip B byl, takže nový počítač neznamená automatickly pokrok ;-) zdá se... Časem jsem začal mít problémy s elektronikou, např. když jsem zavíral přední boční okno tak se otevřelo zadní boční a podobné švandy :-) Namrzala parkovací čidla a pořád pípala a rok a půl trvalo, než servis zjistil příčinu toho, že motor chytal třeba až na desátý pokus - vadné čidlo na vačce. Takže Max šel po 5 letech pryč, musím ale přiznat, že až na ty problémy, které snad už vychytali, je to báječné auto. Ať slouží :yes: -
PH 23.03.2012 22:07
Moje skusenosti
Ahoj,
od februara mam podobne auto a tu su moje skusenosti po najazdeni cca 4300km (mam automat, 7-mistna verzia):
1. Z auta som velmi rad - po vymene BMW 520d ([odkaz] som az milo prekvapeny, ako rychlo mne aj rodine prirastlo k srdcu
2. Podovozok by som prave vnimal ako tvrdsie naladeny a sportovejsi, ale to je len dobre :-)
3. Auto by mohlo v sportovom rezime "ozit" - prevodovka iba drzi vyssie otacky. Napr. BMW meni aj vstrekovanie...
4. Auto sa mi nezda lenive. Nemeral som zatial na brzde, tak uvidime
5. Convers+ je neprehladny (teplota, radio, atd.)
6. Radio Sony ma celkom dobry zvuk a dobre spolupracuje aj s iVecami a Nokia telefonmi
7. Absencia automatickeho zamykania po rozjazde + popisane zlozite dialkove ovladanie (niekolko stisnuti...)
8. Hrdlo nadrze nefunuguje spolahlivo - snad som este nemal tankovanie, aby mi nafta nepretiekla
9. Suhlas s prednym sklom - je super mat ho rozmrazovane, no v noci je to vazne zle (hlavne protiiduce svetla aut)
10. Idealne auto pre 5-clennu rodinu aj ako obcasne 7-miestne
11. Neviem, ci je to automatom, no mne sa ta elektricka brzda automaticky neodblokuje, musim to robit rucne :-(
12. Spotreba zatial 7-8l
13. Nie som az tak spokojny s odkladacimi moznostami na flase
14. Prilis "makky" cierny obklad v interiery - po 4tis. km je cely doskrabany a to tam nic nekladiem
15. Predne sklo okrem bodu 9 sa nejako rychlo poskriabe - uz ich tam mam niekolko od stieracov a pritom skoro vobec neboli zatial vyuzite
16. Stredova opierka sa neda nastavit
17. Hlasitost parkovacieho senzora sa neda nastavit (aspon som na to neprisiel)
18. Chvenie / vibrovanie volantu pri studenom motore za jazdy
Ak niekto zvazuje kupu, celkom doporucujem akciove ceny na SR (cennik tu: [odkaz]%2012-01.X.pd… + ma 4 roky zaruku.
Inac suhlasim s postrehmi a dakujem za velmi dobru recenziu.
PH-
-
hydes 25.05.2012 07:31
« Re: Re: Moje skusenosti
Zdravím všechny majitele Fordu S-max.
Jsou tu moc zajímavé recenze a děkuji za ně.
Od začátku dubna jsem také majitelem nového S-maxe s naftovým motorem 120 kw a rád bych chtěl vědět hlavně od Japy22 jak je to s tím výkonem a spotřebou v současné době. Já mám ted najeto 4300 km, spotřeba při meziměstském provozu, občas dálnice a v poslední době i se zapnutou klimou je 7.3 litru. Nahoru už to nestoupá asi měsíc, ale dolu také ne. A motor mě také přijde poněkud lenivější, na 160 koní mi to nepřijde. :-(
Prosím hlavně Japu22 o odpověd.
Předem děkuji
JM-
japa22 28.05.2012 17:58
« Re: Re: Re: Moje skusenosti
Také zdravím. :-)
Ta spotřeba kolem 7 je holt realita a lepší už asi nebude, já při velmi slušné meziměstské jízdě (bez zatížení a sám) jezdím za 6,5 l/100 km, teď jsem jel do Prahy (2 dospělí+2 děti) za 7,5 při pomalém dálničním tempu, tedy 120 - 130 km/h, nazpátek jsem jel rychleji 150 - 160 km/h za 8,3, což je spotřeba na míle vzdálená od Fordem deklarovaných 7,2 město, 4,9 meziměsto a 5,7 kombinace.
Výkon motoru se pocitově nezměnil a stále tam těch pár koníků chybí, navíc při 10 tis. km jsem doléval 1 l oleje - což prý je normální.
Jinak na pohodlí a rodinné cestování je to opravdu fantastické auto, škoda toho motoru, katastrofální zadní nápravy, která způsobuje nepříjemné příčné rozvlnění auta při jednostranném přejezdu nerovnosti a mizerné přední nápravy přenášející kmity do volantu.
-
-
-